35v+ odottajat, vol 3

Heipä hei,

Kirjoitanpa minäkin pitkästä aikaa..täällä ollaan jo loppusuoralla; tänään poksui 34 viikkoa täyteen. Kirjoittelen pääasiassa tuolla toukokuisissa..sinnekään en päivittäin.
Sairaslomalla olen jo ollut 1,5kk ja nyt alkoi äippäloma. Kohdunsuu ollut vähän auki ja selkä reistailee.. mutta nyt alkaa olla jo noita viikkoja niin ettei mitään hätää enää ole.
Vaavelille on kaikki laitettu valmiiksi..eikun tervetuloa maailmaan vaan :D

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Kohtalaisesti täällä jaksellaan.
Eilinen neuvola käynti oli niin yhtä tyhjän kanssa.Painoo taas liikaa eli 609g/viikko hb:tä ei mitannut laisinkaan.
Päätä on alkanut särkeen jostain syystä kovin.

Ninu toivottavasti ei kauaa tarvi sun odottaa tositoimiin pääsyä.

Meriaani onnittelut hyvistä tuloksista ja tulevan pojan odotukseen jaksuja.

aurora72 mukavaa loppu odotusta sinulle.

Kaikille mukavaa pääsiäistä =)

Ite varmaan olen myös koneella kyllä.Mies painaa omalla koko pääsiäisen.Mulla onneksi vapaata.Tiistaina vasta töihin.

äiti-kengu ja pikku-kengu 27+0 :heart:

Ihanaa oli kuulla Mimulin kääröstä!!! Itse olen huomannut oikeastaan vasta ihan viime viikkoina miettiväni, että tämä itselleni asettama takaraja - n. 40 v - iltatähdelle on kyllä ollut tosi keinotekoinen. Raskaus ja odotus ovat menneet paremmin kuin 20- ja 30-kymppisenä, joten jos vaan raskaaksi tulee, niin mitäpä sitä näitä ikäasioita aivan turhaan miettimään. Kyllä kroppa tietää :) Eli ei kun kaveri iltatähdelle vaan, jos siltä tuntuu, Mimuli ja kaikki muut :) :) :)

Tervehdys kaikille,vieläkö sopii mukaan joukkoon yksi 36.vuotias mammukka =) .
Eli täällä odotellaan meidän neljättä lasta,aikaisemmat poika-03,tyttö-04 ja tyttö-07 noiden kahdentytön väliin mahtuu kolme km ja tämän raskauden alussa sattui neljäs km,kun toinen kaksosista ei jaksanut mukana.
Elikkä La aika olis 6.6.2009 synnytyssairaala KYS.
Tämä raskaus ei ole todellakaan mennyt hyvin, alusta asti jonkinmoista vastoin käymistä ollut,nyt raskausmyrkytys epäily ja verenpainelääkitys sekä supistusherkkä kohtu.
Äitipolilla saa juosta ihan omiksi tarpeikseen sekä neukkulassa,itsekkin saa jatkuvasti mittailla paineita ja katsella valkuaista pissasta.Jotka olleet joko +-0 tai 1+.
Mutta eihän tässä enään kauaa olisi laskettuun.
Tari rv 31+6

Tervetuloa Tari =)

Mimuli jos itsestäs siltä tuntuu,niin uudestaan vaan =)

Itellä on ollut 40 v takarajana ja katotaan onko tämä viimeinen vai ei.Tämä odotus on parempi kuin 2 vuotta sitten.Nyt osaan ottaa huomattavasti rennommin.Vaikkakin tiukalle vetää päästäänkö sinne omaan ennen tämän syntymää.

Nyt tarvis jaksaa kävellen kauppaan :wave:

äiti-kengu ja pikku-kengu 27+2

Hei kaikille!

Tervetuloa mukaan Tari! Sulla onkin odotus jo mukavan pitkällä. Toivottavasti nämä pari viimeistä kuukautta sujuvat hyvin, ainakin aika tuppaa näin keväällä ja kesän korvalla menevän nopeasti. :)

Täällä on ollut koko lapsilauma vanhinta lukuunottamatta enemmän tai vähemmän kipeänä. Tuo 2 vuotias on vielä tosi huono ottamaan lääkettä, sitä on pitänyt piilotella jäätelön sekaan ja sittenkin on tehnyt tiukkaa. Mut nyt mun korvani kuulevat, että lapset tuolla taustalla siivoavat minulta "salaa", ikäänkuin yllättääkseen. Täytyykin istua tässä nyt tarpeeksi kauan. :D

Itselläkin on vielä aika vetämätön olo, pitäisi ommella verhoja ja käydä vaatekaappeja läpi ja ikkunatkin kaipaa pesua, huokaus. Jospa se kuuluisa energiapiikki pian iskee.

Kertokaahan kuulumisia,
Meriaani 14+0

Meriaani mikä energia piikki :whistle: Onko semmoinen kaikilla?
Paranemisia potilaille.

Täällä podetaan väsymystä ja kestopinkeyttä.Voi kun oman auton sais jo käyttöön ei jaksa näitä pitkiä päiviä.Hups tulipas taas vali,vali.

Mitenkäs Ninun laita on?

Nyt petiin,että jaksais huomisen :wave:

Nostellaans meitä vähäsen.

Kaippa se on huomenna mentävä arvauskeskukseen.Töissä alkoi paein tunnin jälken kestopinkeys ja supistelut.Jalat painaa tonnin ym.
Eipä oikein levostakaan parane.

Muille kovasti jaksuja sekä hyviä vointeja.

Äiti kengu ja pikku kengu 27+6

Valitettavasti surullisia uutisia täältä. Äitipolilla juuri kävin ja siellä todettiin ettei pieni sydän enää syki. Näin kävi tällä kertaa, teille muille toivon parempaa onnea ja iloista odotusta!
Meriaani

Moi!

Pääseekö mukaan? Pikkukakkosta odottelen meidän uusioperheeseen johon kuuluu mun edellisestä suhteesta oleva 8v tyttö, 41v avokki sekä kaksi ihanaa miukulaista. La olis 06.09.09 eli nyt olis raskaus puoli välissä.

Olkkis ja ötzki 19+5

Täällä kanssa paikalla taas. Kone sanoi ittensä irti ja reilu viikko vierähti ilman =) Ei onneksi suurenpia oireita koneilun loppumisesta onneksi oli ihan hyvät kelit ulkoilla lasten kanssa usein ja pitkään.

Nyt ollaan oltu terveinä onneksi (koputtaa päätään) mutta kuulema joku ihmeen kuume juttu liikkeella taas.

Vaavin liikkeet on alkanut tuntumaan nyt todella hyvin tainnut sitten kasvaa masussa sen verran että istukka on edestä väistynnyt :heart: Ihanaa tuntea taas liikkeet ja huomata todella odottavansa.

Mutta nytten nukkumaan niin huomenna jaksaa leipoa vietään esikon 17 v ja kuopuksen 1 v päivät sitten sunnuntaina yhdessä.

Spooky ja Aino 22+4

olkkis ja brunette tervetuloa =)

Spookymama mukavia synttäreitä ja onnea sankareille :flower:

Omassa olossa sen verran,että lekuri määräs kk sairasloman ja sen jälkeen jää hieman varhennetulle äippälomalle.
Hälyttävää ei vielä ole,joten tarvinnee todellakin levätä.Pieniä muutoksia tosiaan jo tullut.

Täällä yön aikana satanut lunta.Olis niin toivonut kevään jo tulevan.

Mukavaa lauantaita kaikille =)

äiti kengu ja pikku kengu 28+2

Heipä hei ikätoverit :wave: :flower:

Voisin liittyä seuraanne keskustelemaan! Täytän tänä vuonna 36, esikoinen on juuri vuoden täyttänyt ja toinen raskaus on menossa vaiheessa 13+4. Laskettu aika siis 20.10.09.

Esikoisen odotusaikaan kirjoittelin 30+ -pinoissa mutta olen kyllä tätäkin toisinaan salaa seuraillut :whistle: ja nyt sitten päätin tulla täältä vertaistukea hakemaan. Toivottavasti seuraanne mahtuu! Hetkonen varmasti menee että tutustun porukkaan, mutta muutamia toisaalta tuttuja (tai tunnistettuja) niccejäkin on täällä vastaan tullut.

Aurinkoisia kevätpäiviä
~Tiila ja Kauno 13+4

En oo ihan koko ketjua jaksanut vielä kahlata läpi mutta pientä Gallupin poikasta ajattelin laittaa ja kysellä että mistä päin te vielä odottavat 35+ äidit olette? Itse pk-seudulta... :D

Pakko kirjoittaa vielä omaa napaa:

Tänään on ollut masussa ylihiljainen päivä. Pari kipakkaa nippaisua ja siinä kaikki. Ensi viikon perjantaina (24.4) olis sitten rakenneultra jossa toivon mukaan selviäisi ötzkin sukupuoli. Oikeastaan toivoisin ötzkin olevan poika, meillä kun on perheessä akkavalta. Kissat mukaan lukien mies on ainoa uros. :D Toisaalta, oon paljon miettinyt sitä että onko minusta pienen pojan kasvattajaksi, kun kokemusta on vain yhdestä tytöstä joka varhaislapsuutensa asusteli isänsä kanssa ja kävi tapaamassa äitiään.

Yksi kyssäri vielä: kukas tätä eka sivun listaa päivittelee? Vois laitattaa omat tiedot sinne kunhan tietäis vain keltä sitä pyytää.

Olkkis ja ötzki 19+6

meriaani :'( :hug:

Tervetuloa uusille
=) :flower: :flower:

Jospa keskustelukin tästä lisääntyisi uusien myötä.

Mitenkähän Kiiltis, ninu ja mamma.... antakaahan kuulua itsestänne =). Täällä jännityksellä odotan millaisia ruusunnuppuja sieltä syntyy :heart::heart:

anjamarita ja Sara 8kk3+vk :heart:

Anteeksi hätäinen olemiseni! On vain pää niin tukossa ettei jaksa mitään... Ötzki on pitänyt tänään ilmeisesti lepopäivää kun mellastanut normaalia vähemmän. :D Toivottavasti sitten huomenna riehuu kun olis juhlan aihetta: olis huomenna meinaan puolivälin etappi saavutettu, siis tässä raskaudessa. On jotenkin uskomaton olo ja tunnelma. On tapahtunut paljon asioita tässä viimeisen puolentoista vuoden aikana jotka toisin mennessään olisivat voineet tuhota koko unelmani. Onneksi asiat sujuivat niin kuin sujuivat ja tässä sitä ollaan.

Olkkis ja ötzki 19+6

Nyt se sit alkoi tuskaiseks mun odotukseni :ashamed: Supistelee levossakin varsinkin yöllä.Lähinnä tuskaiseks tekee tän siks,kun saa pelätä ennenaikaista synnytystä.Vaikkakin tosiaan kaikki on tähän asti kyllä pysyneet vähintään rv 38 ja kaks viimeistä tullut rv 39 .No tälläistä ei kahdessa jälkimmäisessä kyllä ollut.
Mun kroppaani ei ole tehty raskauksia eikä synnytyksiä varten :LOL: Niin ja eihän tää ole vasta kuin mun viides raskaus :D
Teillä joilla odotus menee siinä sivussa,niin todellakin nauttikaa siittä.
Tälläisissäkin raskauksissa pystyy osittain.

Sunnuntaita kaikille =)

Äiti-Kengu: Paljonkos sulla on viikkoja takana? Mulla on nyt itselläkin supistellut nyt pari viikkoa varsinkin rasituksen jälkeen. Töissä joudun nostelemaan laatikoita (eivät edes paina paljoo) ja liikkumaan aika paljon ja jos ei satu ehtimään hetkeksi istahtamaan niin on aika vaikea olo. Tilannetta ei sitten yhtään paranna se että töistä kotiin tallustellessani joudun kiipeämään n.500m pitkän ylämäen. :D Onneksi pystyy välillä huilimaan tuossa matkallakin.

Olkkis ja ötzki 20+0

Meille syntyi rv 41+2 eli perjantaina aamuyöstä poika, joka painoi 4,245 kg ja oli 52 cm pitkä. Tänään pääsin kotiin vauvelin kanssa. En muistanutkaan, kuinka ihania pienet vauvat ovat... voisin katsella häntä ihan jatkuvasti, vaikka pikkuinen vain nukkuu...

Synnytys oireili monena kolmena edellisenä yönä säännöllisin 10 minuutin välein toistuvin supistuksin, mutta vasta torstaina illansuussa supistukset muuttuivat tosi kivuliaiksi. Pikkunelonen syntyi reilun neljän tunnin kuluttua sairaalaan tulosta, oikeastaan aika helposti. Jos olisin saanut epiduraalin silloin kuin piti (anestesialääkäri oli melkein tunnin muissa hommissa), synnytys olisi ollut jopa suorastaan siedettävä kokemus ;-) Mutta lopputulos kruunaa tietty vähän isommankin kivun.

Loppujen lopuksi odotus aika meni tosi nopeasti ja nyt täytyy totutella siihen, että masussa ei olekaan enää asukkia - todennäköisesti enää koskaan... nyyh. Hyviä vointeja kaikille pinolaisille, teille onnellisille odottajille!

Yhteistyössä