Hei PITKÄSTÄ aikaa!
Mulla on viimesestä kirjoituksesta niin kauan, että olin ihan ihmeissäni, kun tällä aivojen toimintakapasiteetilla jopa muistin kaikki salasanat!! Ja täällähän on monet tutut jo saaneet vauvan, paljon onnea kaikille!
Kyllä kummasti alkaa taas nettikeskustelut kiinnostamaan, kun LA lähestyy. Mulla on virallista aikaa korjattu 26.1. saakka eli tänään on tasan 35+0. Mielessä jo pyörii, että oho sehän saattaa pikkuinen jo tupsahtaa aika pian tai sitten voi mennä vielä helmikuun puolelle, eli ootellaan nyt rauhassa. Oma synttäri on helmikuun lopussa, eli ehdin kyllä varmaan saada esikoisen hyvissä ajoin vielä 38veenä!!
Kaikki on mennyt hyvin tähän saakka. Sokerirasitukseen tosin jouduin marraskuun puolivälissä (paastoarvo 5,4) ja kontrolli viikko sitten sanoi 5,2. Tosi helppoa on pitäytyä salaatti- ja proteiinidieetillä jouluna :saint: Painoa on tullut vain noin 5-6 kg, mutta lähtöpainoa oli vähän yläkanttiin ja vatsassa sellaista kivaa venymisvaraa jo valmiiksi eli pahemmilta arvilta olen selvinnyt.
Nukkuminen onkin sitten toinen juttu. Nukkuisin tosi mielelläni välillä selällään, kun ei tuu itelleni paha olo, mutta terkkarin mukaan vauvalle voi tulla ahistus, joten ei sitten. Tuntuu kyllä ihan pikkumaiselta valitella jostain nukkuma-asennosta, kun mitään isompaa vaivaa ei ole ollut matkan varrella. Mutta välillä tekee mieli nousta kiljumaan keskellä yötä, kun on tasan kaksi asentoa, joissa voi olla ja paikat puutuu heti. Tuntien valvesessiot on ihan tuttua kauraa joka yö... klo 5 jälkeen nukun yleensä paremmin, ilmeisesti kaikki päivän aikana syödyt ja juodut on jo sen verran matalalla suolistossa, ettei niistä tuu ylimääräistä painetta.
Käytiin tutustumassa NKL:lla viime viikolla. Ihana vanha rouva kierrätti meitä paikasta toiseen ja tuli todella sellainen olo, että kyllä meistä pidetään siellä hyvää huolta. Sanoi ihanasti, että tämä on sellainen "tule sellaisena kuin olet" -tilaisuus: ei tarvitse osata ja pärjätä ja jos isiäkin huippaa, niin sekin on nähty ennen
Kunhan joulu saadaan pois alta, niin lienee aika alkaa pakata tuota ä-kassia vähitellen. Lastenhuone on vielä ihan vaiheessa, mutta en nyt ota siitä mitään paineita. Tuskin vaavi kovasti pahastuu, jos nalleverhot ja -boordit ei oo kohillaan heti h-hetkellä
Mun oli tarkoitus saada huone jotenkin esittelykuntoon jouluksi, kun vietetään perheen joulu nyt meillä, mutta huihai kaikkea ei voi aina keretä.
Akkamännylle kovasti jaksamista, toivottavasti kohta jo pääset tosi toimiin. Muille hyvää joulua mahojen taakse ja vauvojen viereen, en ole vielä ehtinyt kaikkien kuulumisiin perehtyä.
Nyt vielä vikat jouluruuat kaupasta mars.
t. Lilli ja vesimies (tai -nainen
)