35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Strömsö, onnea pikku-prinsessasta ja paljon jaksuja teille ja hänelle. Kaikki menee varmaan mukavasti, uskon niin. Kovasti hän oli innokas näkemään jo joulun :) Siskon pikkuneito syntyi 27+2 ja on nyt saanut kaikki kiinni kasvussa ja voi hyvin. Silmälasit tosin sai vuoden iässä, mutta ei se neitiä tunnu haittaavan. Nyt ikää jo neljä vuotta.

Ultrakuulumisia. Pikkuinen Helmi-Onni voi mitä parhaiten ja pikkuruiset kädet ja jalatkin jo heilui vinhaa vauhtia. Skanneri kehtas hajota, joten kuvaa en vielä tänne saa, mut kaikki aikanaan. Kohtu on isohko ja vettä paljon. Kaikki kuitenkin normaalin rajoissa. Kohtu on tosi ylhäällä ja edessä ja tätä seikaa ei toinen lääkäri ottanut huomioon. Kaikki siis pienellä kullan murulla hyvin ja nyt ovi rauhallisin mielin jatkaa odotusta :heart: Tuo uutinen oli parasta mitä tämän joulun aika saattoi meille antaa.

Istkukkakohinaksi toisen kutsuma ääni kuului edelleen kahdelta laidalta, joten istukka on nähtävästi niin keskellä edessä tai takana, että johtuu siitä. Vielä ei istukkaa kunnolla erottanut, joten lääkäri ei lähtenyt arvioimaan sen tarkkaa sijaintia.

Ilointa uutta vuotta ja hyviä vointeja kaikille:wave:

Lumi-Marja ja Helmi-Onni 9+4
 
hei taas,
kävin siis ultrassa ja kohdussa(joka oli hyvin kasvanut) näkyi ruskuaispussi, mutta sykkeitä ei vielä voinut nähdä, kun on niin alussa. Lääkärin arvioin siis ultran mukaan 5+6. Kohdussa oli myös 3 cm kokoinen keltarauhasrakkula, mutta hän sanoi, että siitä ei tule huolestua, se häviää itsestään ja kuuluu asiaa, osoittaa että homma toimii. Selkäkipuni voi johtua tuosta rakkulastakin. Hän sanoi, että kaikki näyttää olevan nyt hyvin.
Olen todella helpottunut, vaikka tietenkin vieläkin homma voi mennä kesken, mutta raskaus on ainakin oikeassa paikassa ja etenee. Sikiötutkimuksista hän suositteli sitä veriseulaa ja sitten niskaturvotusultraa, sanoi niiden olevan noin 90%:sen varmoja. Kehotti möys syömään foolihappoa ja siinä bevitabsissa sitä onkin riittämiin.

Selkä vaivaa vielä toisinaan, mutta yritän jumpata ahkerasti.
 
Ihana , että ultrassa molemmilla kaikki hyvin!

Minua vähän pelotti tänään töissä kun niin kiireellä olen saanut hoitaa asiakkaita ja alavatsaa alkoi sattua"menkkamaisesti", samantien yritin rauhoittaa tahtia, ettei pienelle vaan sattuisi mitään ikävää, ollaan nyt siinä vklopussa, jolloin menkkojen pitäisi tulla, pitänee olla varovainen , työvkloppu edessä, mutta päätin, että liikun autolla paikasta toiseen vklopun kun asiakkaita molempina pvnä yli 20 :headwall:

Ja vaikka muutoin ei tarvitsisi kertoa raskaudesta töissä, jos näin kauhea kiirus, pitää pomolle sanoa, että teen vähän rauhallisemmin ja en ota riskejä, tämän raskauden vuoksi, mutta katsotaan, mnikä tilanne on työrintamalla to-pe! :heart:
Minulla ei paljon masua ole, iltaisin turvottaa ehkä enemmän ja pakko on nukkua päiväunet joka pv! :heart:

Voikaamme kaikki oikein hyvin ja pitäkäämme masuista oikein hyvää huolta! :heart:




 
hei taas,
nyt olen tunnin verran googletellut sikiön kokoja ja sykkeitä ja tieto lisää tuskaa, kyllä se on niin. Sykkeiden tulisi näkyä viikon viisi lopulla ja monilla on noilla päivillä sykkeet hyvin näkynytkin. Kauhea ajatus kieltämättä heräsi, että kaikki ei ole kunnossa, vaikka lääkäri ei ollut huolestunut. Nyt saan taas kärvistellä viikon, ennen kuin on seuraava ultra. Taidan olla turhankin säikky - mutta tuo elokuun keskenmenopeikko tuli taas mieleen.
Rouva pikkumyy: ota vaan rauhallisesti, jos voit. Itselläni on rauhallinen istumatyö, jossa siis ne istumalihakset ja silmät ja sormet ja toivottavasti aivotkin rasittuvat toisinaan...
nyt menen telkkarin ääreen ja yritän ajatella, että kaikki on ok, enkä googlettele enää tänään.
 
mimuli, toisessa ketjussa joku kirjoittelikin, että yleensä alakautta ultraamalla näkyy asioita näillä viikoilla, ja sullahan oli ultrattu vain vatsan päältä. päältä ultraamalla on helposti esteitä näkyvyydelle, yms. joten ota rauhallisesti vaan ja odottele sinne "alaultraan" :) (tiedän, helpommin sanottu ku tehty, mutta älähän huoli! )
 
hei, kyllä minut ultrattiin ihan alakautta ja siis tämä oli yksityisellä puolella. (maksoi muuten kokonaisuudessaan kelan vähennysten jälkeen 108 euroa, mikä on mielestäni paljon. Toisessa paikassa, missä normaalisti olen käynyt, olen maksanut noin 60 euroa).
Nyt taas järkeilin itsekseni, että 3mm sikiöstä (tämä oli crl mitta) ei kyllä sitä sykettä voi kait niin helpollla nähdä, joten yritän olla huolehtimatta ja muutamalla päivälläkin on merkitystä tässä vaiheessa, joten ensi viikolla sitten ehkä.
Mua vaivaa alituinen jano ja viluttaakin koko ajan. Rintsikat olen jo joutunut hankkimaan kuppikokoa D !Huomenna ajattelin mennä piristämään itseäni alekierroksella, jos vaikka löytyisi jotakin kivaa. Uudet silmälasit olisivat kivat ja ehkä niitä rintsikoitakin.

Hyviä öitä kaikille!
 
Hei :)

Mukava kuulla, Lumi-Marja, että kaikki on hyvin. Mimuli, älä huolehdi. Minun järkeeni ainakin käy se, ettei vielä kuulu sykettä, kun noin pienestä kyse. Pikkumyy kirjoittteli, että pitänee olla varovainen tuossa kahddeksan viikon paikkeilla, kun normaalisti menkat alkaisivat.. Juu, kai sekin on sellainen rajapyykki, ja saattaa tulla alavatsaoireita. Muistelisin, että mulla toisessa raskaudessa tuli jopa tippa verta :/ Taitaa olla aika tavallista. Otetaan kuitenkin rauhallisesti.

Ensimmäiset kaverit onnistuneesti huijattu :kieh: Istuttiin eilen iltaa ja minä join kaksi lonkeroa, joissa oli greippimehua sisällä :LOL: Mitähän uudeksi vuodeksi keksisi? Luulen, että vetoan flunssaan ja jätän pippalot tällä kertaa väliin..

Pahoinvoinnista kärsin ajoittain. Tänä aamuna oli erityisen paha, en kuitenkaan oksentänut. Ulkona kävellessä tuntuu tosi hyvältä, mutta odottakaas, kun tulee sisään tai astuu ruokakauppaan...Koko ajan pitää jotain pureskella, näkkileipä on hyvä, samoin mandariinit. Omena ei toimi ollenkaan.

Olen kyllä ihan onnellinen näistä oireista. Töihin meno vähän hirvittää. Olen semmoisessa työssä, etten oikein PYSTY voimaan pahoin B)

Onnellista raskausaikaa kaikille :heart:
 
Varhaisultrasta sanoisin sen verran kun olen käyttänyt väestöliiton lapsettomuuspuolen gyneä jo vauvahaave aikanani. Kun raskaus varmistui raskaustestillä ja laitoin gynelle sähköpostia, tilaisin siis aikaa , missä sikiö ja syke jo näkyisi. Hän vastasi, että kun rv7 on täynnä silloin varaan ajan, mutta oli jouluaatto, niin hän päätti, että tulenkin 3-4pvää ennen eli siloin 6+4. Hän sanoi minulle ja miehelle, että syke ei välttämättä näy vielä ja ei tarvitse pelästyä, jos näin on ! Mutta syke siis löytyi, oli sen 127krt/min :heart: , mutta lääkäri saman tien lisäsi, että vain kahta pvää aiemmin ei olisi ilm saatu näkyviin/kuuluviin vielä. Joten kyllä se rv 7 on varmaan tarkempi aika siihen, että syke löytyy helpommin! :heart:

Tänään töissä huonovointisuutta pitkin pvää, mutta vasta kotia päin ajellessa tuli oksu suuhun asti, nielin kiltisti takasin, ei moottoritielle voi pysähtyä! :headwall: Yritän kaikin tavoin välttää oksentamista! :D

Mahaa ei nipristellyt kun kuljin välipaikat autolla töissä , migreeni meinasi hyökätä, mutta panadol helpotti sen pois! :heart:

On tämä odotus jännää, kun kaikissa raskauksissa ennen olen tiennyt jos odotan poikia tai tyttöä, mutta nyt en tiedä. Koko ajan "kestokrapulaa" mutta kuitenkaan en ole alkanut oksentamaan! ja migreeni ajoittuu siten kuin tytön odotuksen kohdalla "menkkojen" alkamispvään, eli tänään olisi ollut se pv, mutta onneksi on vaavi mahassa ja ei ole menkkoja! :heart: Pojista siis oksentelin rajusti odotusaikana ja tytöstä en. :heart:

Eli nyt siis ollaan hakoteillä, on huonovointisuutta, mutta ei oksentelua! :headwall: :heart:

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti :heart:


 
Täällä se vauva-arki on tasaantunut jo. Neiti on tosi rauhallinen. Herää yöllä vain kerran syömään siinä viiden hujakoilla ja koisaa sitten yhdeksään kymmeneen. Nimen neiti sai ennen joulua ja koko nimi sitten on Mimosa Milla Maaria.

Harmi vain että hän sai flunssaan jo näin pienenä ja on aika tukkoinen.

Tulin vain huikkaamaan tänne kaikille hyvää jarrusukkaista UUTTA VUOTTA!

Ja onnea Strömsö pikkuisesta! Oletkohan marraskuisissa vauvautuneissa keskusteluissa käynyt? Vauvantuoksusita arkea teillekkin!

-viivin ja mimosa 7.11.-
 
Inkkäri
Heippa,

Mekin saimme sitten istukkatutkimuksen tulokset joulun jälkeen ja hyviä uutisiahan sieltä tuli, eli normaalit kromosomit pojalla on ;) ...siis pojalla, heh, heh. Saa meidän poitsuvauveli pikkuveljen!

Jaa-a, kait sitä pitää vielä yhen kerran raskautua, jos luoja suo, ja tyttöä hiljaa mielessään toivoa...niin, eihän sitä aina saa kun yhtä laatua, mutta ollaan sitten siihen vaan tyytyväisiä.

Onnittelut myös minulta Strömsölle pikku nyytistä ja parhainta vointia!

Ja kaikille mammoille täälä ihanaa ja turvallista odotusta vuodelle 2008!

Inkkäri 16+1
 
Strömsö, lämpimät onnittelut pikkuprinsessasta :flower:
Inkkäri, onnittelut hyvistä tuloksista.
Omaan napaan ei kasvua kummempaa, viikkoja 28+3, eilen kauhea vatsakipu yllätti ja pelkäsin jo suurinpiirtein istukan irtoavan, mutta vessassakäynti helpotti kummasti asiaa ja nyt taas kaikki hyvin,ilmeisesti olin syönyt vain jotakin sopimatonta, mutta kyllä pelästyin kun hengittäminenkin oli yhtä tuskaa. Kyllä tämä edelleen "raskaammalta" tuntuu kuin aiemmat odotukset, mutta h-hetki sen kun lähenee, näin jo viime yönä unta että vauvaa olin synnyttämässä näillä viikoilla! Mites muut, oletteko nähneet synnytyksestä/vauvasta paljon unia?
Ihanaa vauvatuoksuista uutta vuotta kaikille!
 
Onnellista uutta vuotta kaikille =) !!!!!

Kysymys:
Huolestuttaa, kun 2-3 päivää kestänyt pahoinvointi on yhtäkkiä hävinnyt, ja nyt kahvikin maistuu. Päätä särki, nyt ei sitäkään. Hiipi vain mieleen, että enteileekö tämä nyt keskenmenoa?
Jatkuuko teillä raskausoireet yhtäjaksoisesti, vai onko ns. parempia päiviä välissä?
Alavatsaa turvottaa, mutta munhan ei oo tarvinnut ns. rampata vessassa pissimässä alvariinsa eikä muitakaan alavatsaoireita ole.

Voi kääk. Vastailkaa..

T. Vainoharhainen (?) Rosamunde
 
rosamunde rauhaa! :) mulla ainakin aaltoilee oireet, ja sen sanoi neuvolan leidikin maanantaina olevan täysin normaalia.
voin kertoa, että tänään on taas sellaista, että yöllä nukahdin öklötykseen ja nyt heräsin öklötykseen :x mutta esim. to ja pe oli aika hyviä päiviä, ei väsyttänyt eikä öklöttänyt eli aaltoilua, sitähän tässä alkuraskaudessa ainakin on ohjelmassa.

irtis ja öklötysvaiheessa oleva 7+6
 
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!! :heart:
Kyllä tuli massäiltyä sipsejä ja dippikastiketta.. mutta on ne niin hyviä.. :p Jos ei nyt kilot nouse, niin ei koskaan..saa neuvolatäti ihmetellä seuraavalla kerralla..vaikka onpa noita kiloja jo kertynyt ihan tarpeeksi. :D

Kehäkukka ja Vilpertti 17+5
 
Ja ihanaa alkanutta vuotta 2008 kaikille tasapuolisesti! :heart:

Olot vaihtelee täälläkin esim tämä aamupv-pv ok, sitten taas iltapvllä alkoi ns kestokrapula olo ja se ei lähde millään paitsi kun taas itse lähtee. :D Huomenna vielä vapaapv , kiva, kiva! :D

Onko joku keksinyt siihen hassuun jatkuvaan pahaanoloon jonkun helpotuksen? Ei okseta, mutta heikottaa! :headwall: eää ei huimaa onneksi niin usein kun alussa sai oikein pelätä, että kaatuu huimauskohtauksen tullessa!
Hirmuinen unihiiri olen nukun, nukun ja aina vaan nukkuisin;=) :heart:

Helpottaa ehkä tuo väsymys vähän kun pääsemme 12viikon paremmalle puolen! :heart:

Heippa kaikille taas! :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv8+1 :heart:
 
Hyvää uutta vuotta täältä lakeuksiltakin :)

Täällä ne oireet on sellaisia, että tulee ja menee. välillä etoo, toisinaan huimaa. sit yks kaks on niin väsy, et voi nukahtaa vaikka näppiksen päälle. Tuo jatkuva voimakas väsymys on oireista kaikkein tuntuvin ja haittaavin. En uskalla lähikauppaa pidemmälle edes autolla lähtee, kun pelkään nukajtavani rattiin. Esimerkkinä se, että odotin likkaa raveista ja olin parkissa kaikkien mahdollisten ämyreiden vieressä, niin minäpä nukkua puksutin toista tuntia autossa kylmyyden keskellä välittämättä mitä ympärillä tapahtu. Säikähdin kyllä kunnolla, kun likka tuli autoon ja sano, jotta lähäretääs sit kotio.

Samasisena päivänä illemmalla puraisin lihapullaa ja yllärinä seillä luunpala. Takahampaasta lohkes melkein puolet ja huomenna aamusta 7.30 hammaslääkäri. Ennemmin en päässy, vaikka kuinka valitis särkyä ja vihlontaa. Nukuttua ei kunnolla ole saanut ja syönti on mitä sattuu. Kipu jotain aivan hirveetä.

Rouva Pikkumyy, kuulostaa tuo sun huimaus ja heikotus kovin tutulta. Mulla kans niksit vähän vähissä, mutta pahaan oloon on auttanut kummasti, kun on jotain sulaista laittanut edes vähän suuhun. Kerran imeskelin merisuola raetta ja kappas vaan, paha olo meni pois. Tuota ei tietenkään voi suositella, jos verenpaine on koholla, mutta mulla ei edes yläpaine mene yli sataan, joten tuo keino käy mulle Jääkylmä vesi hitaasti juotuna kans virksitää.

Mulle on tullut jotain outoa voimattomuutta. Hiki pukkaa vilun välissä niskaan ja ei jaksais yhtään mitään tehdä. Hengästyn tosi helposti ja tuntuu, etten tunne omia voimavarojani enää ollenkaan. Rytmihäiriöitä ei ole ollu normaalia enempää, mutta silti jotenkin voimaton olo. Vai jotuisko siitä, että väsyttää koko ajan. Tiedä sitten.

Np ultra on 17.1. ja täs vähän punninnu seitä seerumiseula verikoetta, mennä vai ei. Mun on käytännössä niin totaali hankalaa aamusta sinne lähtee, et sekin siinä vahän ahdistaa. Toisaalta pelkään, et siinä on jotain ja toisaalta taas olis hyvä tietää, jos on jotain. Nämä ajatukset velloo päässä alituiseen ja pikapuoliin sinne pitäis mennä jos kerran meinaa.

jäänyt tämä mun palstailu vähän taka-alalle seuraamiseks, mutta kun ei jaksa niin ei jaksa. Ei siis siksi, ettei asiat täällä kiinnosta, vaan siksi, kun ei tahdo jaksaa edes tulla koko koneelle. Nukkumatin maa vetää niin lujaa puoleensa koko ajan:)

Heippa ja hyviä vointeja kaikille :heart:

Lumi-Marja ja Helmi-Onni 10+2
 
Ensinnäkin hyvää uutta vuotta 2008 kaikille ! :flower:
Strömsö Paljon onnea sinulle ja perheellesi tyttövauvan johdosta ! :flower: :heart:
Toivottavasti meidän pino on päivitetty ettei kukaan jaa listasta pois.?
Mulla on tänään neuvola joten kirjoitan sitten kuulumiseni.Viime yö meni
valvomiseksi onhan mulla jo viikkoja 35 ja jotain.Nyt neuvolaan !
Palaan pian :wave:
 
Kiitos kommenteistasi Lumi-marja! :flower: Viime yö menikin oudosti heräsin vatsakipuun ja huonoon oloon 1:30, pakko oli vain nousta ylös. Tällä kertaa huono olo oli sellaista aivan kuin tulisi vatsatauti oli vatsa navasta ylöspäin kipeä, outoa! No pari tuntia valvoin ja taas nukkumaan loppujen lopuksi kyllä nukahin varmaan 4:n aikoihin :headwall: , heräsin miehen kellon soittoon, tein puuroa ja söin hänen seurassaan ja menin takaisin nukkumaan. Vatsa on edelleen kipeä, kun heräsin, mutta ei alavatsa, onneksi siis tänään vielä vapaata töistä.

Kuten Lumi-Marja sanoit, on outoa, että tekee suolaista mieli! Minulla oli aivan raskauden alussa RR 106/56 ja pulssikin 58, eli alhaalla ainakin silloin. 1 päivä ostin sellaisen pirates karamelli pussin, kun niin teki " Suolaista / makeaa mieli, salmiakki kyllä vähän korottaa verenpaineakin, mistä ei haittaa, jos se edelleen on pysynyt matalana, kuten uskon tehneen!

Otin juuri mustaviinimarjoja sulamaan :p

Eilisiltana sanoin miehelle, että taidan sitten masussani kasvattaa tyttövauvaa :heart: , koska en ole oksennellut, enkä potenut jatkuvaa migreeniä. Ei olisi kannattanut sanoa, kun heti siihen huonoon oloon yöllä heräsin! :D :headwall: Mies kysyi ensin tuleeko sieltä Liisa, johon minä, että ei kai? :D ..Noo ei hän sanoi, entä Eveliina, ja voisi lyhennellen käyttää Eve nimeä? Se kyllä paremmin mielikuviini käypi. :heart: Mutta nyt taas huono olo sekoitti pääni, jos sitten olisikin Eetu Petteri? :D No ei noista nimistä selvää vielä ota! :heart:

Kuinka moni tällä palstalla otatti istukkabiopsian raskauden alussa, se on ilm vähemmän käytetty kuin esim lapsivesitutkimus? kuinka moni on ajatellut otattaa lapsivesipunktion tai on ottanut? kauheasti kysymyksiä päässä pyörii! :headwall: :heart:

Tuntuu kuin olisi todella ensimmäistä kertaa raskaana kun viime kerrasta on 17vuotta! :D Tutkimukset ovat kehittyneet ja välineet modernisoituneet sinäkin aikana paljon!

ihanaa Alkanutta viikkoa kaikille! :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:

 
olipas tämä ketju pudonnut kauas, hieman hiljaista taitaa olla.
Inkkärille onnittelut hyvistä uutisista.
Rosamunde: minullakin nuo vähäiset oireet vaihtelevat. Väsymys on vaan tuttu seuralainen. Välillä tulee öklötys - ihan kummista asioita ja toisaalta taas ruoka maittaa - liiankin hyvin - eilen nakkeja ja mansikkahilloa. Viime alkuraskaudessa kahvi öklötti, mutta nyt kyllä se kohtuudessa maistuu.

Mulla on huomenna se ultra, jossa sitten tähän kidutukseen pitäisi tulla vastausta. Onneksi viikko pn mennyt suht nopeasti. Minusta kyllä sykkeiden olisi tullut näkyä jo viimeksi, joten olen varautunut pahimpaan. Ihmetyttää, jos hedelmöittyminen olisi tapahtunut niin myöhään, kun kuukautiset ovat olleet säännölliset. No huomenna toivottavasti asia ratkeaa.
Mulla on kyllä noita raskausoireita, joten niiden puolesta luulisi raskauden jatkuvan.
Rouva Pikkumyy: mulle se gyne sanoi viimeksi, että verikoe ja niskapoimu-ultra yhdessä antavat noin 90 prosenttisen tuloksen ja sanoi, jos niissä näyttää ok, ei hänen mielestään tarvitse lapsivesipunktiota. Tosin se on sitten sataprosenttinen, jos sen ottaa ja keskenmenoriskin hän kyllä sanoi olevan erittäin pieni. Minä mietin näitä asioita sitten, jos sinne asti pääsen.
Talvista päivää kaikille ja mukavaa alkanutta vuotta!
 
Helou täältä työn lomasta...

Pikkumyyn kyselyyn: Itsekin amaa pohdiskelen ja olen samoilla linjoilla kuin mimuli. Myös lääkäriä kuuntelen tässä. Jos tarvetta ilmenee, menen istukkabiobsiaan, koska se tehdään aiemmin. Jos kaikki np-ultrassa ja verikokeessa ok, saatan mennä lapsivesitutkimukseen ihan vaan oman mielenrauhani vuoksi. Jotenkin olen tuon lapsivesitutkimuksen kannalla, koska istukan "tökkiminen" neulalla vaan kuulostaa näin maallikosta riskaabelimmalta kuin lapsiveden otto. Mutta oli miten oli, sanovat, että km-riski molemmissa sama, eli hyvin pieni.

Sitä olen ajatellu, että jos vaikka riskiluvuksi tulisi joku 1:200 ja km-riski lapsivesitutkimuksessa on 1:100, eikö pienempi riski ole se, ettei mene. Sori jos ilmaisin asian monimutkaisesti.. :ashamed: Ymmärrätte kuitenkin..

Kuvotus on palannut luokseni :heart: mutta lievempänä. Ja tissit on kuin jättimelonit. Naurettiin tuossa miehen kanssa, että kun tavattiin, olin tosi laihassa kunnossa ja kuppikoko oli B. Sitten normaalimittoihin palattuani se on ollut C ja nyt D!!!! :LOL:

Iloista loppuviikkoa kaikille =)
 
Hyviä uutisia viimein täältäkin päin. Ultrassa vauvanalku 9mm ja syke myös. Oli todella helpottavaa kuulla, että kaikki näyttää hyvältä. Viikossa oli tapahtunut todella paljon. Laskettuaika on siis 22.8.2008 ja nyt mennään siis viikkoa 7+1, joka täsmää kuukautisistakin laskettuun.
Minulta huomattiin myös vasemmassa munasarjassa kolme pientä kystaa, mutta ne ovat kuulemma vaarattomia, mutta kolmen kuukauden kuluttua katsotaan tilanne niiden osalta, ovat kuulemma aika yleisiä.
Selkäkipukin alkaa jo hellittää ja ehkä nyt osaan jo nauttia tästä alkuraskaudestakin.
Kaikille hyvää pakkaspäivän jatkoa,
Mimuli ja siskoveikka 7+1
 

Yhteistyössä