35 v + odottajat, vol 5

Aattelinki just, että jääräpää sulla on varmaan kohta ultra. Ihanaa, että kaikki on hyvin. Itse toivoisin tyttöä, mutta mulla on poikaolo. Meillä oli tänään np-ultra (12+2). Kaikki kunnossa, riskiluvuksiki tuli vain 1: 9100. Kengän koko on aika tasan sentti ja pää-pylly pituutta vaavilla on reilut 6 cm. Saatiin jopa 3-d kuvakin, missä kasvot näkyy ihan selvästi. Pikkasen on kyllä ultrat parantuneet siitä, kun kaksosia odotin 13 vuotta sitten! Nyt alan ootteleen ekoja liikkeitä. Milloinkahan niitä vois jo tuntea?
 
Meni koko eilisalkuyö kun tilailin vaatteita ellokselta ja h&m:ltä . En oo koskaan ennen tilannut netistä ja oli se sellaista räpeltämistä että tuskanhikeä pyyhin ja kone kävi kuumana . Niitä äitiysvaatteita siis metsästin kun lindex ja kappalhl ovat kokonaan lopettaneet äitiysvaatteiden myynnin . H&M on niin kaukana ja en todella jaksa mennä kauppoihin koluamaan kun voimat edelleen hukassa noista huonoista veriarvoista johtuen. No, onneksi tänä aamuna sain vielä korjattua tilaustanim ja mieleisekseni sen (oli pakko soittaa sinne asiakaspalveluun ). Nyt ei sitten malttaisi odottaa kun kestää kuulemma reilu 2 viikkoa toimitus kun tulevat ranskasta saakka. Toivottavasti ovat sopivia ettei tartte palautusrumbaan ruveta. Varmuudeksi tilasin ihan jättikokoja ettei ainakaan kiristä. Ainakin kolmet housut on tulossa ja pikkuhousuja iso kasa, sukkahousuja ja legginsejäkin. Tiedän kuitenkin että käytän niitä vielä pitkään synnytyksen jälkeenkin kun ainakaan mun maha ei palaudu niin nopeesti...jos yleensä palautuu kun oon päättänyt herkutella sitten synnytyksen jälkeen oikein urakalla kun nyt tuo rd-ruokavalio tuollainen tylsä . . Sellaisen masutuubinkin tilasin. Nyt on sitten kuljettava housut auki tai vanhoissa puhkikuluneissa äitiysvaatteissa kunnes uudet tulee.
 
jääris ja happihyppy Paljon onnea ihanista ultrakuulumisesta :heart: :)

Minäkin tilasin vaateita. Sellaisia imetykseen sopivia paitoja, joissa napit edessä. Oli aika mukavaa. Voi olla, että ovat kyllä alussa pieniä, kun hetken kestää ennen kuin saan taas kilot sulatettua. Tähän mennessä tullut jo 15 kg. Aina ollut sama homma, kun ei liikkua saa. Onneksi pitkien imetysten ja liikaunnan avulla lähtöpainoon olen aina helposti päässyt ilman sen kummempaa laihdutusta.

Oma vointi ollut kohtalaisen hyvä. Supistelee ja paineen tunne jatkuva, mutta ei mitään hälyyttävää. Perhetyöntekijä on tuolla muksujen kanssa ulkona niin lepääminen sujuu.
-Poni 32+3
 
Olipa varsinainen päivä. Minä, jokaa olen vannonut, että mitään en hanki, ennen kuin vauva on maailmassa. Mites ollakkaan, niin sitä vaan mentiin innostuksen mukana. Tässä kopsu toisesta pinosta.

Tänään eksyn paikallisesn lastentarvikeliikkeseen, uuteen ja vanhaan. Uudessa oli edullisemmat hinnat, ja sieltä taidan käväistä hakemassa ainakin sängyn joka mielytti. Vanhassa paikassa koettiin miehen kans varsinainen ahaa elämys ja tarrattiin kiinni löytöön, jota ei voinu ohittaa. Emmaljunga Duo Edge (Classic Cryptonite) yhd. vm. 2007 väri punainen. Käyttämättömät, osat muoveissa...käytetyn hinnalla! Vastaavat uudet maksoi reippaasti yli 800? ja näillä oli hintaa 400?. Okei, hyvä hinta "käytetyille", mutta nämä on uudet. Ne oli tullu sinne eilen. Joku oli ostanu ne ja jostain syystä jääny käyttämättä. Muovipusseissa lukee emmaljunga, joten kaippa ne tosiaankin on alkuperäisiä pakkauksia. Edellinen omitaja oli sanonut, että niissä ei ole vauva ollut kertaakaan. Jokainen osa siis uutta. Hoitolaukkua ei setissä ollu, mutta se mitään haittaa. Haluttiinkin jokku raikkaammat kärryt, kuin mustat. Noissa on vielä se metallikori tavarakorina. Sen halusinkin, kun hiekkatiellä se kangaskori on heti täynnä rapaa. Tulkoot sitten kumpi vaan, niin saa nyt sitten kärryttelykyytiä punaisissa vaunuissa Tuota ei vain voinut ohittaa, kun kerran kohdalle osui. Vitsit, kun olen hyvällä mielellä noista vaunuista. Kunhan nyt vain saatais se tuhisijakin niihin...

Ettäs tällainen päivä :D

Lumi-Marja ja Nuppunen 21+4
 
Pitäsköhän mun liittyä kans tänne???
Mulla on La tossa syyskuun alussa, odotan kymmenettä ja samalla viimeistä lastani. ( olen vihdoin saanut päätettyä että nyt tämä jää viimeiseksi)
Mulla on viikkoja kasassa 33-34, utran, oviksen ja menkkojen mukaisella lasketulla ajalla on 6 päivän heitto. Ovis tiedetään tarkalleen koska olin rajun ovulaatiokivun takia sairaalassa, ja edellisenä päivänä oli ultrattu muiden tutkimusten takia munasarjat joissa oli puhkeava munasolu.
Mä olen yleensä synnyttänyt vähän etuajassa lapset ja toivon nyt että selviän elokuun puoliväliin asti, ainakin vauva olisi sitten valmiimpi.Tosin ongelmia ei ole edellisilläkään ollut.
Sukupuolesta ei olla varmoja, joten etsitään kovasti pojalle nimeä, tytön nimi meillä oli valmiina jo heti alusta asti.
Niin ja ikää mulla nyt 38v. Raskaus sujunut hyvin, eka raskaus jossa ei ole ollut verenvuotoja tai muitakaan ongelmia. Edes helteet ei ole kiusanneet kun vähän turvotustren muodossa ja painoa ei ole tullut kuin muutama kilo.
 
Yainaba, tervetuloa ja onnea komean kokoisesta perheestäsi :flower:

Vitsit kun meinaa olla ihn amaha sekasi, kun jännään huomista. Enää noin 15h rakenneultraan! Pikkuinen potkunyrkkeilijä on pitänyt huolta tänään äidin rakosta ja sen tasavarmasta säännöllisestä tyhjentämisestä:LOL: Ottaa kyllä kipeetäki välillä, mutta ainkin liikkuu ja se on hyvä se. Nyt on ajatukset ihan hukassa...huomiseen.

Lumi-Marja ja Nuppunen 21+6
 
Jos olette käyneet 4d-ultrassa joskus niin millä rv:lla olette olleet? kompuroin eilen rappusissa ja aikaistin 4d-ultran ajankohtaa ylihuoomiseksi jotta näen samalla onko kaikki kunnossa. Neuvolassa sanoi vain että kunhan ei verta tule :| . Nyt mulla sattuu kävellessä vasemman jalan heiluttaminen tuolta häntäluun vierestä.
 
Tsempitykset Lumi-Marjalle ultraan täältäkin! :D
Hyvän ostoksen ootte saanu tehtyä =)

Tsempit myös jääräpäälle ultraan

Meillä Masan kanssa menny ihan hyvin...mitä nyt pitkään saa imettää ja silti on annettava lisää pullosta :/ Liekkö vanhuus jo tullu, kun ei vielä ainakaan, maito taida riittää :ashamed:
Ristiäipäivä on jo lyöty lukkoon ja ne pidetään tällä kertaa ihan seurakuntatalolla ettei tarvitse kotona suursiivousta tehdä ja kaikkea uutta ostaa että ilkeis vieraita kutsua :LOL:

Tekis mieli tuonne pellon reunaan vattuja keräämään mutta taitaa olla vähän turhan kuumaa.. varjossa 32astetta :)
Eilen keräsin jo 3 litraa pakkaseen =)

amati ja Masa 4vk
:wave:
 
Ultrakuulumisia:D Kaikki oli todellakin hyvin. Jokaisen kohdan kätilö katto tarkkaan ja ajan kanssa. Erityisesti kiinnitti huomiota päähän ja selkärankaan, jotka ei edellisellä kerralla ollu kunnossa. Samoin katottiin huulet, kun suvussa on huulihalkiota. Kaikki oli hyvin ja pikkuinen oli vilkas kuin mikä. Painoa arvioi olevan 450g, eli ihan sopivasti tälle viikolle. Pikkuista tyttöä meille lupailtiin hyvin suurella todennäköisuudellä, kun vaavi esitteli oikein kunnolla itseään :heart: Kävin vielä lääkärillä kontrollissa istukan takia ja kaikki oli ok. Istukka on noussut ylemmäs ja on nyt ihan hyvässä paikassa. Hematoomasta ei mitään merkkejä. Nyt on kaikki hyvin ja olen erittäin onnellinen :heart:

Siiri S, sullakin jo hienosti viikkoja kasassa. Tsemppiä sullekki ultraan ja seuraan ihan varmasti sun tilannetta :)

amati, tekis kans mieli vattupuskiin, mutta tuo kuumuus saa perääntyyn. Pitäis varmaan ottaa hillosokeri joukkohon, jotta sais purkittaa vatut suoraan hilloks. Eikö ne siinä jossain kivenpäällä kiehus :D

Lumi-Marja ja Nuppunen 22+0 riks raks ja POKS
 
Lumi-Marja Ihanaa, tosi mahtavaa!!! Mä olen tosi onnellinen myös puolestasi, kunnon :hug: :hug: täältä. Nyt nauti loppuraskaudestasi täysillä :)

Kaikille muillekkin ihanaa odotusta :hug: :heart:

Ävm70 ka Nuppu 4kk :heart:
 
Lumi-Marja Ihanaa!! Paljon Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Täällä myös jännättiin sinun kuulumisia! Taas yksi tärkeä etappi saavutettu :)

Odotan täällä mummoa ja pappaa hakemaan tyttöjä mökille. Ovat oikein yötä. Mua aina ahdistaa olla tytöistä erossa, mutta nyt parempi kun menevät. Alkaa taas tuo mittari kavuta sellaisiin lukemiin, että sitä vähääkään en voi tyttöjen kanssa olla. Eilen jo kuumuus pisti voinnin heikoksi.
-Poni 33+0 poks..jee
 
Mahtavan hienot uutiset Lumi-Marja!! Nyt sitten nauti odotuksesta =)

Sain eilen kerättyä kaksi pientä pakastusrasiallista vattuja, mutta kuuma siinä tuli vaikka varjo paikasta keräsinkin B)
Nyt on jo pilvisempi päivä tai voihan se taas illemmaksi selkistyä ja hellettä tosissaan pukata taas 33 astetta :LOL:
 
Lumi-Marjalle, onnea ihanasta uutisesta :heart:

Tänään kävin neuvolassa, Hb ei vielä ole lähtenyt nousuun ollenkaan, tosin vointi on ehkä parempi ajoittain, mutta voimat katoaa hyvin pian jos tekee jotain suurempaa.
Sykkeet kuului hyvin molemmilta karhunpennuilta ja liikkeitäkin rupean pikkuhiljaa tuntemaan "yläkerran pennulta", toinen on jossain syvällä uumenissa niin hänen liikkeitä on vaikea erottaa, mutta kyllä hänkin välillä tulee esille kolostaan :D

Huh hellettä, paras paikka näillä keleillä on lojua järvessä viilenemässä B)

Pimpula74+karhunpennut 16+6
 
Nyt on 4d-ultrassa käyty ja hinnaksi tuli 303 euroa. Kuulemma on pieni mahdollisuus etä saan kelakorvaustakin mutta haen sitä nyt jälkikäteen.
Dvd:tä en ole vielä katsonut. Kyllä hän perusteellinen oli ja tutki myös kohdunsuun ja totesi ettei lapsivettä ainakaan nyt ole tullut, sitä ei sitten tiedä mitä se silloin kompuroimishetkellä(rappusissa kaatuminen) oli. Lapsivettä oli kuitenkin normaali määrä ja vauvalla kaikki hyvin. Paino oli 520g! eli keskikäyrällä tai hiukan sen yläpuolella mennään. Aika hyvin kun viime viikon rakenneultrassa oli n. 100 g vähemmän. Perätilassa oli taaskin. Mitään epänormaalia ei löytynyt. Kuulemma normaali raskaus. Kuvia tuli valtavasti mutta puolesta niistä en tajua mitä ne esittävät. Silti on rauhallisempi olo ja lopuksi hän onnitteli kädestä pitäen . Eli ihan ok reissu. Ja tosiaan se kätilön tyttöveikkaus varmistui!!
 
Hei taas :D

Happihyppy yrittäny olen juoda mutta enemmänkin varmaan saisin juoda jos vaan sattuu olemaan sopivan makuista juotavaa tai minkä lapsilta mehua kerkeää juoda :LOL: no vedelläkin olen tyynnyttänyt janoa...

jääräpää onnea tyttö lupauksesta ja hienoa että masussa kaikki OK. Aika kallista tuo 4D-ultra :|

Nyt tuntuu kurkussa vähän siltä että se olisi kipeytymässä :( meillä sukulaisia jo kuumeessa näin helteelä...
Toivottavasti ei enempää tautia tule.

:wave:

amati ja Masa 1kk :heart:
 
jääris, onnea tyttölupauksesta ja muutenkin hyvistä kuulumisista :)

Täällä vaivas rytmihäiriöt vaihteeks, mutta nekin jäi taakse, kun saatiin eilen tuo ilmalämpöpumppu. Kymmenisen astetta on ilma sisällä jäähtynyt ja nyt on ihan erimoinen olo. Masussa tuntuu olevan vallaton typy ja kyllä ne pienet potkut tuntuu aina vain yhtä ihanilta :heart:

Lumi-Marja ja Nuppunen 22+3
 
jääris Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupaiksesta :flower:

Kävin taas neuvolassa. Kontrollit on viikon välein niin usein saa käydä. Ei kyllä haittaa, kun mukava vauvan vointia ultran välityksellä tarkkailla. Vauva voi hyvin ja painoa pikkuisella on jo 2100g. Hb oli lisaraudan ansioista nyt noussut ja se oli 125, kun viimeksi 115. Minulle painoa tullut taas 700g viikossa, mutta osan voi laittaa turvotuksen piikkiin. Ensi viikolla onkin polikontrolli niin laitettiin neuvola vasta kahden viikon päähän. Toivon olevani kasassa vielä silloinkin, vaikka olo ollut taas melkoisen kehnoa. No päivä kerrallaan mennään kohti parempia viikkoja.
-Poni 33+2
 
Ompa hiljaista aikaa. Meillä oli hääpäivä 29.7. ja pino stopannu siihen :D Jospa nostelis vähän ylemmäs :)

Täällä sataa pitkästä aikaa. Ihan hyvä, alko jo näyttääkkin markki vähän kärsineeltä. Masun kans voidaan ihan hyvin. Meinasin vain uimaan mennä louhokselle, niin alko supistella. No, eihän sitä tohtinu sit enempää lotrata. Paree kokeilla lämpimämmässä vedessä seuraavan kerran. Jos sama toistuu, niin pakko kai laistaa lempiharrastusta vielä hyvänen aika. Pikkuinen myllertää välillä niin railakkaasti että. Mukavahan sitä on pysähtyä ajan kans niitä ihmettelemään. Niin kauan tätä on odotettu, että pitää nauttia nyt pissarakon takomisestakin :D :heart:

Lumi-Marja ja Nuppunen 22+5
 
Täs just tuli puheeks tuttujen kans vauvajutut ja tuli ilmi mitä hienoin vauvasyksy :) Uutta ja vanhaa tietoa, mutta miehen työkaveri ja mun hyvä kaveri saa vauvan elokuussa, sen nyt tiesinkin. Miehen serkut yllätti ja toinen saa vaimonsa kans vauvan syyskuussa ja toinen lokakuussa. Sit meillä marraskuu ja mun työkaveri saa joulukuussa :D Tämähän on yhtä vauvahuumaa koko loppuvuosi!

Oma masuasukki myllertää tauotta ja hyvä niin. Olis vain ollu kiva nukkua aamu viideltä vielä, mutta sen verta lujaa monotti, että eihän nukkumisesta mitään tullu. No, aamsuta se päivä alkaa

22+6
 
Meidän ystävä/sukulaispiiriin on myös tulossa paljon vauvoja. Mukavaa, kun tulee samanikäistä pikkuväkeä.

Täällä vauva möngertää välillä niin, että oikein vihloo mahaa. Punkee peppua läpi masusta. Nautin liikeistä kuitenkin tosi paljon ja aina tulee pysähdyttyä niitä katselemaan ja tunnustelemaan. Muutenkin tämä vauva on liikkeissään paljon vilkkaampi kuin tytöt. Tytöt ovat kyllä syntymän jälkeen olleet hyvinkin eläväisiä, joten jospa tästä tulisikin se meidän perheen rauhallinen tapaus :).

Supparit taas kiusanneet kovasti. Ovat melko tuntuviakin. Alakerrassa vihloo. Eilen ja tänäänkin tullut limatulppaa taas. Alkaa tämä kipuilu vähän ärsyttämään.

No huomenna mukava ilta luvassa. Lapsilla on viimeiset ikäkausikisat, joita lähden seuraamaan. Ovat niin ihania, kun juoksevat. Meidän 2v osallitui myös viimeksi ja hymyssä suin pinkoi 40m minkä pienistä jaloista pääsi muiden mukana. :heart:
-Poni 33+6
 

Yhteistyössä