35+ Lapsettomat

Hei kaikille!

Ilmoittaudun mukaan ketjuun. Ikää 35+ ja 'vielä' lapseton. Takana 4 inssiä ja yks IVF, joka juuri päättyi negaan (no, menkat alkoi jo pp9 ??:confused:!??, mutta tänään oli virallinen testipäivä). Myös kaikki aikaisemmat inssit ovat päätyneet pelkkään negaan :( Pakkaseen jäi 2+2, joten ihan kaikkea toivoa ei ole vielä heitetty. Nyt tämä kierto jää välikierroksi ja seuraavasta ruvetaan bongailemaan ovista ja PAS tehdään luonnon kiertoon, jos vaan siskokset kestävät sulatuksen...

Olen lueskellut ketjua läpi. Ihanaa huomata, että noita plussatuuliakin on liikkeellä, joten onnea kaikille plussailijoille! Ja voimia piinailijoille!!
 
nyt oltais sit niinku tyhjennytty. Sairaalasta kotiin pääsyä odotellessa.
Oonkohan jotenkin vinsahtanu kun tässä vaikka tämä vielä surettaa mietin jo uutta taistoa. Kunpa sen kerkeis tehdä vielä tämän vuoden puolella.
 
Kyllä minä ajattelin ottaa varaslähtöä ja tikuttaa ensimmäisen testin jo perjantaina, tuolloin on menossa pp10. Ei tässä millään malta odottaa sunnuntaihin asti, jolloin oletettu täti pitäisi tulla vierailulle. :)

Nyt on ilmennyt uusi oire tuon vatsan juilimisen lisäksi.
Minulla on tänä iltana ollu vilunväreitä ja ku mittasin lämmön niin oli tasan 37, normaalisti 36,8.
Muutenki on sellanen väsyny olo ja tunne niinku ois tulossa kipeeksi.
Eikös samanlaisia oireita ole ollu joillaki muillaki ennen plussausta?

Sintu74 ja pp8
Lämpö on tänään noussu 37,2:een ja vilunväristykset senku vaan lisääntyneet.

Otinkin varaslähtöä testaamisessa. Tänään siis menossa pp9 ja dpo12... ainakaan Pregcheckin testiin ei tullu vielä haamuakaan.
Testaan vielä 3 päivää peräkkäin samaisella testillä.

Muita jotka kyseisellä testillä haamuilleet/ plussanneet... mikä pp tai dpo?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas!

Oli tultava taustalta laittaan Sharlinille isot tsempitykset huomiseksi! Olen peukut ja varpaat pystyssä, että huominen tuo tullessaan hyviä uutisia d:)b

Frangipani :wave: reilut kolme viikkoa vielä la:han. Saas nähdä ;)

:wave: myös muille tutuille!!

Iines
 
Moikkelis pitkästä aikaa!

Täällähän on näköjään "vanhat" palstalaiset käyneet visiitillä. :popcorn: =)

Onnea Myy ja Armi, kiva kuulla että teilläkin vihdoin onnisti!

Sharlinille kans tsemppiä!

Iinekselle voimia loppumetreille :D

Frangi :wave: täällä on vauva-arki sujunut ihan kivasti. Vähän on meinannu vatsavaivat välillä vaivata, mutta ei onneksi kuitenkaan koliikkia. Ollaan nyt käyty vyöhyketerapiassa, luulen että tuo on vähän auttanut. Mutta poika kasvaa hurjaa vauhtia, kohta alkaa 62 cm vaatteet käymään pieniksi. Ja alkaa poitsu jo havannoimaan ympäristöä pikkuhiljaa. Omat kädet alkaa löytymään. =) Ensi viikolla vauvauintiin, sitä odotan innolla. Olemme kyllä miehen kanssa todella onnellisia vaavin tulosta elämäämme! :heart:

Onnea kaikille hoitoihin, yrittäkää pinnistellä siellä!

Soulmama ja Roni 3 kk
 
Olen tehny kyllä testiä taas tänään. Aamulla Pregchekillä, ei edes haamua...

Nyt iltapäivällä sitten Predictorin varhaisella testillä, joka näyttää tuloksen jopa 4 pv ennen odotettujen kuukautisten alkamista. Mulla tänään siis kp 27/29, eikä myöskään Predictorin testiin mitään tulosta...

Suurta ihmetystä kuitenkin aiheuttaa jo tiistaiaamusta alkaneet "menkkakivut", mutta minkäänlaista vuotoa (ei edes tiputtelua) ei kuitenkaan ole.

Yleensä mulla menkat alkanu parin päivän päästä siitä ku menkkakivut on ilmaantunu.

Toisaalta vielä pidän toivoa yllä, mutta ku testeihin ei ilmaannu edes haamua...

Sintu74 pp10 ja dpo13
 
Mie oon nyt luovuttanu tuon testaamisen kanssa.
Tänään sain Pregcheckiin vain testiviivan paikan näkösälle... tuota ei ole tullut aikaisempiin testeihin, joten onko se merkkinä mistään?

Taidan tehdä seuraavan testin vasta 3.11, niinku sieltä Väestöliitosta ohjeistettiin alunperinkin... silloin digitestin pitäisi näyttää jo varmaa plussaa jos olen raskaana.
Tuolloin 3.11 olisi menossa siis pp16.

Nyt vaan odottelen saapuko täti huomenna kylään vai ei...
 
Toi on kyllä stressaavaa toi testailu, varsinkin viivoja tihrustaessa. Digitestin jälkeen päätin, etten enää ikinä tee muita kuin digitestejä, ei ainakaan tarvi arvailla lopputulosta suurennuslasin kanssa.
Tsemppiä ja toivonkipinöitä vielä sulle, Sintu!
 
Minä kyllä elättelen vielä sintun kohdalla toiveita jos kerta viivan paikka on ilmaantunu. Jos kerta tähän asti ei oo ollu edes sitä. Voihan se olla, että kiinnittyminen on tapahtunu myöhemmin?
Itestäni ainakin tuntuu että mulla tapahtu vasta joskus 7 päivää siirrosta. Ainakin tuolloin yks yö heräsin tosi "mahtaviin" juiluihin.
 
Sintu :hug: Olen pahoillani. Toivotan voimia jaksaa nousta taas jaloille..

Jos joku päivittelee listaa, minut voi laittaa hoidot lopettaneisiin. 5v. tahkottiin tuloksetta, luovutetuilla munasoluilla 3 eri lahjoittajaa, omilla kun ei koskaan päästy siirtoihinkaan. Yhden ainoan kerran (nyt tässä viimeisessä) sain edes haamun testiin, mutta epäilen, että tämä kaveri on tarrannut kohdun ulkopuolelle, HCG ei noussut.. Rahaa on mennyt tajuttomasti, ei ole mukava maksaa lainoja takaisin, kun ei edes onnistunut.. No, ehkä tämän kaiken tarkoitus näyttäytyy vielä joskus myöhemmin.

Käyn varmaan kurkkimassa täällä kuulumisia, mutta kaikille oikein hyvää jatkoa ja tsemppiä vaiheisiinne!
 
Sharlin täällä taustalla on pureskeltu kynnet seuratessa tätä sun jännittävää tilannetta. Olen tosi tosi pahoillani että siinä sitten lopulta kävi näin. Iso ja lämmin halaus sulle :hug: Ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen teille.

Kiitokset myös antamastasi tuesta menneinä vuosina :heart:

Iines
 
Viimeksi muokattu:
Neljänteen IVF:ään heti ku mahdollista. Takapakkia ja epäonnistumista ei ehdi jäädä murehtimaan... sairauteni (endometrioosi) määrää hoitojen tahdin.
Oikeassa jäljellä olevassa munasarjassani on vielä toimintaa, mutta endo tuhoaa sitä koko ajan. Viime kertaisessa kontrolliultrassa lääkärillä oli jo vaikeata erottaa johtofollikkelia endokasvuston seasta.

Meitä tähän saakka hoitanut Väestöliiton lääkäri soittaa ensiviikon keskiviikkona, tuolloin sovitaan seuraavien hoitojen ajankohdasta. Luultavasti joko heti seuraavaan kiertoon tai sitten tammikuulle. Joulukuu ei käy, koska punktio ja siirtopäivä sattuisivat minulla mahdollisesti jouluviikolle.

Mutta uuteen yritykseen siis... niin kauan kuin munasarjani tuottaa munasoluja, minulla on mahdollisuus omaan lapseen. :)
 
Hei, saisiko tänne tulla joukkoon? Maaginen 35 eli taite kohti neljääkymppiä napsahti tänä vuonna täyteen. :) Mulla on lapsettomuushistoriaa takavuosilta, silloisen miehen kanssa ei onnistuttu hoidoillakaan, mun vaikean hormonihäiriön vuoksi. Ihmeiden aika ei ole ohi, sillä tilanne on mun osaltani normalisoitunut. Nykyisellä kihlatullani on myöskin tahollaan historiaa aiheen tiimoilta, joten kun yhteisen lapsen hankinta tuli ajatuksiin, mentiin lääkärin puheille käytännössä heti kun olin jättänyt ehkäisyn pois. Nyt takana on eka inseminaatio, joka tehtiin vajaa viikko sitten. Inseminaatioita on tarkoitus yrittää ainakin muutaman kierron ajan, meillä kummallakaan ei tällä hetkellä ole varsinaisesti mitään todettua estettä raskauden alkamiselle.

Taustani vuoksi tuntuu, etten oikein jaksa hihkua näistä asioista suuntaan tai toiseen, mutta ajattelin, että olisi kuitenkin kiva täällä seurailla muiden samassa jamassa olevien meininkiä ja ehkä itsekin sitten saada vertaistukea, jos ei ala tärppiä kuulua. Miehelle en jaksa näitä asioita niin hirveästi ääneen pohtia, kun tuntuu että aika menee inssin tuloksia odotellessa paljon mukavammin, kun yrittää kotonakin pitää ajatukset vaan jossain muualla. Ystäväpiirissäkin olen aika rajatusti kertonut koko asiasta, pari ihmistä tietää yrityksestämme mutta heitäkin olen päättänyt olla kuormittamatta alituisella tilapäivityksellä :)
 
Hei vaan! Olen ollut talvesta asti taustalla ja unohtanut jo salasananikin vanhaan tunnukseen (joka oli pelkkä pekku). Kaksi viikkoa sitten meillä oli kolmas IVF, tietoisesti pysyin pois palstalta ja yritin ajatella kaikkea muuta kuin hoitoa. Kohtalaisesti onnistuenkin :LOL:

Tänään on testipäivä ja eilen testasin jo haaleahkon plussaan halpistestillä ja nyt aamulla Clearblue:n viikkonäytöllä sain viikot 2-3!!! Yritän varata jo ensi viikoksi ultran niin saan varmistuksen että kyytiläinen on oikeassa paikassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Olipa huippua palailla palstalle, kun Pekulla oli tollasia uutisia!!! Mahtavaa :heart:

Pikainen oman navan päivitys: keväällä tehty eka icsi -> nega, ja sen jälkeen polyypin poisto. Nyt seuraavaan kiertoon olisi tarkoitus lähteä ekaan PASiin omaan kiertoon, pakkasessa vain kaksi surkeaa pakastepalleroa. Kierrot polyypin poiston jäljiltä aivan sekaisin, joten saapa nähdä, koska päästään tositoimin :eek:

Lueskelen teijän kaikkien muitten tilanteista, jotta osaan sitten olla hengessä mukana :) Tässä vaiheessa tsemppipä kaikille!
 
Huomenia! Onnea pekku11!! :) Tosi mahtavaa, tsemppiä sinulle odotukseen.

Onko kellään muulla nyt parhaillaan mitään hoitorupeamaa meneillään? Itselläni on siis tänään menossa 8. päivä ensimmäisen inseminaation jälkeen. Olen oleskellut ihan vaan muina naisina ja pitänyt koko jutun taka-alalla. Kaikenlaisia oireita tietysti muka on olevinaan, mutta niinhän niitä on aina kun raskautta toivoo, ja ainakin omalla kohdallani voivat yhtälailla liittyä lähestyviin kuukautisiin kuin raskauteen joten eipä niistä sitten sen enempää B)
 
Meikäläisellä olisi 4. IVF-hoidon aikataulutus selvillä. =)

- Nenäsumute 21.11 --> irrotuspiikki
- 1.ultra 2.12
- pistokset Menopur 300IU 3.12 --> irrotuspiikki, sekä Primaspan 100mg/pv varhaisultraan saakka
- 2.ultra, Prednisolon 20mg/pv 9.12
- 3.ultra 12.12
- punktio viikolla 50
- siirto viikon 50 PE/LA tai sitten viikon 51 MA. Prednisolon 10mg/pv siirtopäivästä eteenpäin varhaisultraan saakka
 
Huooh, inseminaation jälkeinen pvä 10 menossa. Plääh. Kävin jo tuolla inssiketjussa avautumassa, että juuri kun onnittelin itseäni siitä viileydestä, jolla olen onnistunut pitämään kaikenlaisen muka-oireiden bongailun loitolla, niin tänä aamuna tuli ihan hirmuinen repivä / viiltävä kipuilu alamahaan, tai se oikeastaan alkoi vähän jo eilen ja on nyt jatkunut pitkin päivää. Joudun tosissaan pitämään itseäni niskasta kiinni, jottei mielikuvitus lähde laukkaamaan. Voisitteko nyt hieman laittaa mulle jäitä hattuun, anyone?? :D Ainakin maanantaihin asti pitäisi jaksaa odottaa testin tekemistä....
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Perjantaina IVF-lääkäri soitti ja hoito siirtyy nyt 2 viikkoa eteenpäin eli siirto sattuu tammikuun 1. viikolle.
Lääkärien mukaan minulla alkoi varsinaiset kuukautiset vasta 12.11 eli minulla on nyt menossa kp 9/29. Sen aikaisemman vuodon syystä 1.-6.11 ei oltu ihan varmoja, mutta hoitava lääkärini arveli että kyseessä olisi voinut olla varhainen keskenmeno. Ja Luget taas aiheuttivat normaalien kuukautisten siirtymisen myöhemmäksi.

Hoitoihin tuli myös sen verran muutosta muutenkin että en nyt sitten aloitakkaan Suprecur sumuttelua huomenna, vaan tulee jokin pistoshoito 2.12 alkaen. Tällä pistoksella yritetään saada endometrioosin kasvu kunnolla lamaantumaan ennenkuin aletaan kasvattaa muniksia.

Eipä tuo hoidon siirtyminen kahdella viikolla eteenpäin haittaa yhtään... pääasia on että edelleen pääsen hoitoihin. =)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa ja tsemppiä Sintulle seuraavaan yritykseen!
Plussasin itse silleen vaisusti perjantaina (= haamujen haamu kotitestissä ja veritesti plussaa mutta arvo vaiheeseen nähden hippasen matala) mutta lisäksi olen nyt vuotanut, ihan kuin lähes normaalit menkat olisi ollut. R-oireita edelleen sen vähän kuin niitä nyt ylipäätään on ollut. Huomenna uusi veritesti, lienee melko turha unelmoida että raskaus jatkuisi mutta huomenna se sitten selviää. Aina joskushan kuullaa näitä "valekuukautis"- juttuja ja klinikaltakin kovin vakuuteltiin että se on hyvinkin yleistä, mutta tuntuis hieman liian epätoivoiselta uskoa tuohon teoriaan. Mutta huomenna varmaan ollaan asian suhteen viisaampia :)

Mitäs muille kuuluu?
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys taas!

Onko tää meidän "vanha" pino ihan kuollut, vai missä te kaikki olette?

No, nopsasti tulin kertomaan, että meille syntyi poika 22.11.

Sharlin mä olen täältä taustalta seuraillut sun tilannettasi tiiviisti. Olet ollut ajatuksissani, halauksia :hug:

terkuin Iines
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Iines :flower: Onnea koko perheelle! Aivan mahtavaa! Tosi ihana kuulla näitä hyviä uutisia.
Meni vissiin aika lähelle laskettua aikaa? Pojasta tuli Skorpioni. Tietysti olisi ollut ihan huippuhyvä, jos ois syntynyt paivän myöhempänä ;) Nauttikaa vauva-arjesta!
 

Yhteistyössä