Hoppis, kovasti lohtuhalauksia täältä. :hug: Mä olen kokenut tuon kaiken mitä sä nyt. Kauan kaivattu plussa raskaustestissä, suunnaton ilo, kaikki haaveet ja unelmat, sitten keskenmeno raskausviikolla 10, kaksi lääkkeellistä tyhjennystä ja kaavinta. En aijo valehdella, että pääset siitä helposti yli. Ei, tuota päivää ei unohda koskaan, jos on ensin kokenut vuosien lapsettomuuden tuskan. Se sattuu ja lujaa. Ensimmäinen kuukausi on pahin, se aamulla herääminen siihen ajatukseen, että kohtu on tyhjä. Mutta, usko mua, sä selvitä tuosta kyllä yli! Ensin on vain mentävä kivun lävitse. Ota se niin, että pystyt tulemaan raskaaksi ja se lupaa useimmiten hyvää tulevia hoitoja ajatellen. Nyt on tärkeintä, että sä annat kaikkien niiden tunteiden vapaasti tulla ulos, mitkä herää. Suru, kiukku, katkeruus, epätoivo. Tärkeää on myös puhua läheisillesi tai vain olla heidän lähellään. Jossakin vaiheessa ne tunteet laimenee ja jää vain yhdeksi mustaksi raidaksi sun elämän räsymattoon. Tulee aika, että tämän muisteleminen ei enää satu niin paljoa. Sulla on vielä mahdollisuus tulla äidiksi. Ja sitten osaat arvostaa sitä vieläkin enemmän. En tiedä miksi joidenkin tarvitsee käydä tämä kaikki vaikeimman kautta läpi. Toivon sen vielä jonakin päivänä selviävän, kun sä pidät omaa pienokaistasi sylissä. Paljon jaksamista!