Moikka taas kaikille!
Maariaa kyselit kelan korvausjutuista. Itse olen miettinyt samaa, että miten mahtanee mennä. Me ollaan hoidossa julkisella puolella ja olen ymmärtänyt, että kelan korvaukset saa tosiaan niin julkiselta, kuin yksityisesltä puolelta kolmelle hoitokerralle jonka jälkeen maksut maksetaan pelkästään omasta pussista. Voi olla, että olen ymmärtänyt jotain väärin... Itse olemme ajatelleet, että jos vielä jäljellä olevat kaksi hoitoa julkisella eivät tuota tulosta, luultavasti yritämme pari kertaa sitten yksityisellä klinikalla mikäli saadaan rahat jostain kasaan. Meille on tehty nyt yksi ICSI, eikä pakkaseen saatu mitään
Minua kiinnostaisi kovasti tuo vyöhyketerapia ja akupunktio lapsettomuuden hoidossa. Minkä hintaista
Snow White, se vyöhyketerapia on?
Hillevi, missä olet käynyt akupunktiossa? Katselin netistä, että sellaista akupuntiota jolla saattaa olla apua lapsettomuuteen, ei saakaan ihan joka hoitopaikassa missä akupunktiohoitoa annetaan. Mietin myös, että voiko kyseisistä hoidoista olla apua meidän tapauksessa, kun suurin syy lapsettomuuteemme on se että ainoa toimiva munanjohtimeni on ahdas vanhojen leikkauskiinnikkeiden takia? Entä oletteko käyttäneet tai kuulleet jonkun käyttäneen omenaviinietikkaa ja/tai disperiiniä lapsettomuuteen? Jotkuthan kuuluvat olevan onnistuneet myös niillä, liekö pelkkää sattumaa vai mitä?
Minulla tuli mieleen
haavelaivan kirjoituksen myötä, että niin paljon vaikuttaa mahdolliseen luomuraskautumiseen se syy mikä ensinnäkin lapsettomuuden takana on. Et kirjoittanut haavelaiva, oliko teillä lapsettomuuden syy selittämätön vai mikä? Mieheni kanssa yritämme elää mahdollisimman terveesti ja stressaamatta. Kuitenkin ajattelen, että noiden kiinnikkeiden takia taitaa vaikutusmahdollisuutemme asiaan olla aika vähäiset. Kyllähän tietty koko ajan elämme toivossa, että raskaus lähtisi luomusti alkuun koska ei sitäkään vaihtoehtoa ole lääkäreiden puolesta tyrmätty. Minulla on ollut yksi kohdun ulkopuolinen raskaus ja valitettavasti se onkin suuri riskitekijä jatkossakin, tämän ahtaan munanjohtimen takia, mikäli luomuraskaus alkaa. Mutta todella hienoa että teillä
haavelaiva, raskaus lähti alulle sitten kuitenkin luomusti =)
Me ollaan voitu puhua ihan hyvin tästä vallitsevasta tilanteesta mieheni kanssa. Kova kolaus se hänen miehisyydelleen kuitenkin oli, kun munasolun punktiopäivänä selvisi, että hänen siemennesteensä oli paljon huonompi laatuista kuin ensimmäisessä testissä aikanaan oli todettu. Laatu oli todennäköisesti huonompaa siitä syystä, että mieheni stressin takia meillä vietettiin selibaattia noin 2 kuukautta ennen ICSI:n munasolujen hedelmöitystä. Siemennesteen laatu huononee jos vaihtuvuutta ei ole.
Montako hoitoa ja mitä hoitoja teille on tehty?
Snow White, kerroit vielä yhdestä mahdollisesta tulevasta hoidosta jos vain jaksatte siihen ryhtyä. Miten aikaisemmat ovat edenneet esim. lääkkeiden vaikutusten ynnä muun osin? Entä sinulla
Hillevi ja
Maariaa? Varmasti selviäisi jos lukisin ketjua taaksepäin, mutta jotenkin on mukavampi teiltä näin itse kysyä jos vielä jaksatte hoidoistanne kirjoitella?
Kaikille teille jaksailuja ja hienoa heinäkuuta! Toivotaan vähän kesäisempiä ilmoja kuin tähän mennessä! Kesäisiä plussatuulia tähän ketjuun kaikesta huolimatta!