35+ Lapsettomat

Vautsi!

Hirmuisesti onnea Maijamette! :heart: :heart: :heart:
Ihan tuli tippa täällä silmään...
Toivottavasti kaikki menee nyt oikein hyvin ja saatte sitten ihanista ihanimman uudenvuodenlahjan.

Halaus ja tarrasukkapaketti täältäkin lähetetään!
Hilde
 
Kiitos, kiitos vielä kaikille onnitteluista.
Menen varhaisultraan ensi viikolla, joten siihen asti täytyy jännätä.
Toivotaan, että kaikki menisi tällä kertaa hyvin...

Mitäs teille kuuluu? Miten Jannikan laihdutuskuuri sujuu? Entä Hillevi, mikä tilanne sulla on TSH-arvon suhteen tässä vaiheessa - oletko ehtinyt käydä uusintakokeessa? Tosin tällä hetkellä sinä taidatkin olla Norjan Lapissa vaeltelemassa?
Entäpä muut - kertokaa kuulumisianne!?
 
Onnea Maijamette! :flower: :heart:

Täällä oli yksi välikierto, joka osoittautui normia lyhyemmäksi. Päästiin siis kokeilemaan vielä ennen lomia sen ainon pakkasnenän sulatusta ja siirtoa omaan kiertoon. Raukka menetti puolet soluistaan, mutta siirrettiin kuitenkin. Lauantaina on testipäivä. Saas nähdä...
 
maijamette - Tässähän tämä laihis etenee..Nyt -5kg lähtenyt..mutta mä oikeesti olen sitä mieltä että noi hormoonit joita napsin noissa hoidoissa tekee tän mulle..Olen siitä 100 varma, että ne lihottaa.. :x Jumpissa olen käynyt kun olen jaksanut..vähintään olen yrittänyt 3krt viikossa..tosin joskus olen lipsunut ja mennyt vain 2krt :ashamed:
:wave: ulraan ja tulehan kertomaan kuulumiset sitten heti ...

Auringonkukka - plussasäteitä lähettelen..ja peukut pystyssä että menet samaan junaan maijameten kanssa :)

ON - Odotellen tätiä kylään...menossa kp35 eli pitkäksi meni tämäkin kierto..Keskenmenon jälkeen on kierto sitten heitellyt miten sattuu..Mietin juuri, että miten mä voin sitten tietää kun lähden elokuun alussa Kreikkaan onko mulla silloin menkat vai ei...?? Ärsyttävää..koska en missään nimessä halua siellä side takapuolessa kävellä..hirveessä helteessä eikä uimaan pääsisi...EI :x Töitä pakerran...Lauantaina alkaa 11pvän loma...tälläinen harjoitusloma :) ennenkuin heinäkuun puolessa välissä alkaa sitten lähemmäs 5 viikon loma..pitää katsokaas harjoitella lomalla olo kun ei sitä muuten osaa :LOL:

Hyvää ja aurinkoista(vettä tuli tänään sairaan paljon ja rakeita, haloo suomen kesä :whistle: )
kesänjatkoa

:heart: :della Jannika
 
Heippa kaikille Norjasta,

huomenna kotiin ja tänään jo pääsi nettiin majapaikassa... Tosi kivaa ja rentouttavaa ollut ja auringonpaistetta 24/7 ja upeat maisemat.

Ihania kuulla, että maijameten raskaus pysynyt kyydissä. Oikein paljon onnea varhaisultraan!
Toivottavasti kaikki on oikein hyvin.

Minä ehdin käydä akupunktiossa kolme tai neljä kertaa ja jo oli TSH 1.1 siis ihan paras mahdollinen. Kiertokin ihan paikallaan, 28 vrk ja ovis tasan puolivälissä. Nyt luomuillaan akupunktion tukemana tämä kesäkausi ja toivotaan parasta.

Janikan -5 kg kuulostaa tosi hyvälle, sulle nostan hattua täällä mahamakkarani kanssa, heh.

Auringonkukalle kiinnittymissäteitä ja kaikkea positiivista!

Kaikille hyvää kesän alkua, vaikka siellä kuulemma sataa ja on kylmä just nyt.

Hilde :wave:
 
Onko teillä kenelläkään selvitetty lapsettomuushoitojen tai keskenmenotutkimusten yhteydessä estrogeenin määrää? Olen lueskellut, että sen puutteella on vaikutuksensa raskaaksi tuloon ja raskauden jatkumiseen (eli varhaisiin keskenmenoihin). Olen puhunut oman lääkärini kanssa asiasta, mutta hän ei ole nähnyt tarpeelliseksi tutkia estrogeeniarvoa sen tarkemmin...
 
Olipa helpottavaa löytää saman ikäluokan keskustelu! Tervehdys teille kaikille!!! :wave: Olen seikkaillut eri sivustoilla, seurannut keskusteluita ja osallistunutkin niihin. Yhtään oman ikäluokan pinoa en ole onnistunut pongaamaan ennen tätä iltaa. Onneksi lomalla on aikaa surffailla netissä! Niin ja toivottavasti osaan käyttää tätä keskustelusivustoa, etten nyt kirjoittele ihan mihin sattuu tänne.

Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta -06 loppuvuodesta lähtien. Täytin viime toukokuussa 35 ja mieheni on vuoden nuorempi. Alunperin tiedossa oli, että minulla on rakennevika sisäsynnyttimissä ja sen tiedettiin saattavan vaikeuttaa raskautumista. Vuoden yrttämisen jälkeen miehen simpat tutkittiin ja porukka oli hidasliikkeistä, mutta määrä oli kuitenkin hyvä. Ensimmäinen hoito, joka oli ICSI, tehtiin meille viime huhtikuussa, josta kahden alkoin tuoresiirrosta nega. Mitään ei saatu pakkaseen vaikka kahdeksan alkoita oli hedelmöittynyt. Kuusi jäljelle jäänyttä alkiota olivat olleet jotenkin epämuodostuneita. Mieheni simpat olivat olleen luovutushetkellä huomattavasti huonompilaatuisia kuin alkututkimuksessa, lineekö sillä ollut osuutta asiaan.

Koin ensimmäisen hoidon henkisesti raskaaksi, muuten kaikki (pistämiset ym) tuntui sujuvan oikein hyvin ja lääkkeet tuntuivat toimivan. Kypsiä munasoluja kasvoi kaikkiaan 12. Siinä lyhykäisyydessään meidän lapsettomuushistoria. Seuraava hoito alkaa näillä näkymin syyskuussa ja siihen valmistautuessa kaipaisin teidän tukeanne!

Kaikille puolestani oikein hurjasti onnea hoitoihin!!!!

Maijametelle ja kaikille muille neganneille hirmuisesti voimaa taiston jatkamiseen!

:hug:
 
Halaus Maijametelle

Voi kuinka ikävää. Voimia sinulle ja miehellesi! :heart: :heart:
Olen niin pahoillani puolestasi, olisi jo ollut vuoronne onnistua! :flower:

Jäyhikselle tervetuloa porukkaan, vaikkei tänne kenenkään toivoisi "joutuvan".

Meillä ei luomuyritys tässä kuussa myöskään tuonut raskautta...

Parempia kesäsäitä ja plussia pinoon odotellen,
Hilde
 
Hei Ladyt,

Mun pitkä stoori hävisi kun erehdyin vilkaisemaan edellistä sivua... Voi hitsi!

Luja halaus Maijamettelle ikävästä tapahtumasta :hug: Olin jo niin iloinen, kun luin pinoa alkupäästä päin. Voi itku! Kyllä estrogeeniä tarvitaan lisääntymiseen, mutta olen jo autuaasti unohtanut, että mikä hormooni vaikuttaa mihinkin. Tässä lainaus fertility.com -sivustolta:

Estrogeeni

Raskauden aikana estrogeenit stimuloivat kohdun kasvua kasvavan sikiön tukemiseksi. Estrogeenit stimuloivat myös rintojen kasvua. Seuraavassa kaaviossa kuvataan, kuinka estroni- ja estradiolitasot lähes 100-kertaistuvat ja estriolitasot 1000-kertaistuvat raskauden aikana normaalitasoihin verrattuna.


Tervetuloa Jäyhikselle minunkin puolestani! Kuten Hilde tuossa jo mainitsikin, emme oikeasti toivo kenekään "joutuvan" tänne. Toivottavasti "pääset" pois täältä heti syksyllä:)

Omasta navasta ei mitään kerrottavaa; menkat tulee ja menee ihan ajallaan ja jopa suhteellisen runsaina. Olen vieläkin niin voipunut talven/kevään hoitokierroksista etten saanut soitettua privaattiklinikalle ennen juhannusta. Täytynee ottaa asia seuraavan kerran listalle elokuussa, kun klinikka taas avaa ovensa. Voimat ovat siis edelleenkin lopussa, mutta mielessäni sentään käväisi tässä taannoin ajatus ovistestien ostamisesta. Olenkohan tullut jo ihan pöhköksi...? Tikuttelettekos te muut? Ajatus tikuttelemisesta johtuu alla olevasta lainauksesta, joka viittaa minun tapaukseeni:-(

"Munasarjojen ikääntyminen johtaa vähitellen munarakkuloiden kyvyttömyyteen reagoida FSH-stimulaatioon, jolloin estrogeenituotanto vähenee. Estrogeenitason laskiessa sen aivolisäkkeeseen kohdistuva estovaikutus heikkenee, ja tämän elämänvaiheen loppupuolella esiintyykin jonkin verran FSH-tuotannon nousua.
Samaan aikaan kuukautiskierron keskivaiheen LH-piikki jää tulematta, ja seurauksena on anovulatorinen kuukautiskierto. Munasarjojen toiminnan heiketessä edelleen ovulaatio lakkaa kokonaan. Keltarauhasen puuttuminen aiheuttaa progesteronituotannon laskun, ja ennen pitkää estrogeenitasot laskevat niin alas, että kuukautisvuodot muuttuvat epäsäännöllisiksi ja loppuvat kokonaan. Tässä vaiheessa FSH-tasot ovat erittäin korkeat."

Kesäisin terveisin ja plussatuulia kaikille edelleenkin toivoen,

Snow White
 
Iltaa kaikille!

Kiitos tervetulotoivotuksista! Kyllä tämä tuntuu paljon enemmän omalta paikalta, kun tiedän että me täällä ollaan suhteellisen saman ikäistä sakkia. Huomasin muuten,että esittelin itseni vuotta nuoremmaksi kuin oikeasti olen, menee jo itekkin ihan laskuissa sekasin! Siis 36 täytin männä toukokuussa.

Mäkin olen ihmetellyt tuota estrogeenijuttua maijameten tavoin. Miksi estrogeenitasoja ei tutkita automaattisesti kun lapsettomuuden/keskenmenon syytä selvitetään? Me käytiin ensitutkimukset yksityisellä lääkärillä. Sitten kun siirryttiin varsinaisiin hoitoihin, siellä kysyttiin ensimmäisenä onko estrogeenitaso selvitetty? Eikä sitä ollut. Vaikka testituloksen saaminen ei sinällään vie kauaa, niin kyllä se meidän hoidon aloitusta viivästytti minun seuraavaan kuukautiskiertoon. Muutenkin sitä olettais, että tuon asian selvittäminen olis aika oleellista jo tutkittaessa lapsettomuuden syytä.

Miten teillä on miehenne suhtautuneet lapsettomuuteen ja hoitoihin? Oletteko pystyneet puhumaan lapsettomuudesta keskenänne, vai oletteko tarvinneet ulkopuolista keskusteluapua?

Snow White, kyselit ovisten tikuttelusta. Minä tikuttelin oviksia innoissani heti pillereiden lopettamisen jälkeen pari vuotta sitten. En saanut pongattua ovulaatiota ja sitten lääkärini määräskin mulle Clomifenit. Heti seuraavaan kiertoon ovulaatio tuli normaalisti ja sen jälkeiset myös. Tuosta Clomejen syönnistä on vuoden päivät. En ole enää tikutellut, mutta luulisin ovuloivani siitä sitkeästä limasta päätellen jota esiintyy kiertopäivien 11-17 paikkeilla. Toivottavasti olen oikeassa ja todella ovuloin myös.

Terkut kaikille ja plussatuulia hurjasti! Nyt täytyy lähteä saunomaan, että pääsen huomen aamuna puhtaana töihin! Kuulemisiin!

-Jäyhis-

 
Hei taas,

Kiva, että Snow Whitekin tulit pitkästä aikaa palstalle :wave:
Täällä myös luomuillaan tämä kesä. Minäkin aloin ovulaation etsimisen pian loppuvaan kiertoon, mutta en saanut sitä esiin. Ehkä myöhästyin päivällä testaamisen aloittamisen (limasta päätellen). Liman perusteella oletimme pupuilun osuneen oikeaan päivään, mutta ei sitten tärpännyt - täti jo ilmoitti ihan pian tulevansa.
Täytyy alkavassa kierrossa alkaa tikutus aiemmin (eli käydä ajoissa apteekissa).
Akupunktiossa olen edelleen käynyt ja hoitajan mukaan tarvitsenkin vielä hoitoa. Kilppariarvot testattiin viime viikolla ja TSH on edelleen oikein hyvä, 1.1. Akupunktiolla laskivat 3.6:sta tuohon optimilukemaan.
Syksyllä varmaan yritämme kolmannen kerran icsiä omilla soluilla - rahat on kyllä tosi tiukoilla - mitään korvauksia en ole ivf-hoidoista saanut, kun olen yli 43... Tampereen Ovumiaan olemme myös jonossa, mutta saapa nähdä ehtiikö jono kohdallemme ennen kuin täytän 45.

Pystymme kyllä puhumaan lapsettomuudesta mieheni kanssa. Tämän asian kanssa on eletty jo monta vuotta. Oikeastaan hoitojen epäonnistumisten jälkeen asia on aina enemmän pinnalla. Yksi asia, mikä tökkii, on se että pettymyksen jälkeen haluaisin olla koko ajan miehen kainalossa, mutta hän ei siinä tilanteessa koe pystyvänsä lohduttamaan. Ja pakenee töihin tai kavereidensa seuraan - joista kovin monen kanssa ei kyllä asiasta puhu. Minulla on läheisiä ystäviä, joille puhua asiasta myöskin, mutta heidän kainalonsa ei varmasti toisi sellaista lohdutusta kuin oman miehen läheisyys. Viime kerran jälkeen kerroin tästä tarpeestani miehelleni toisena päivänä negan tultua (ekan illan hän oli myöhään töissä ) ja hän jotenkin asian ymmärsi ja huomioikin minua. Varmasti kaikki ihmiset reagoivat erilailla tällaisiin pettymyksiin ja heillä on erilaiset tavat niistä selvitä - yritän tämän hyväksyä ja mieheni käytöksen myöskin. Mite steillä muilla puhumiste ja lohduttelut - osuvatko tarpeet yksiin?

Positiivisia tuloksia kaikenlaisiin tikkuihin kaikille ja nautitaan ainakin tänään jo kesäisestä säästä!

t. Hillevi :heart:
 
Kiva, että Hilde ja Jäyhis ovat "linjoilla"! Aivan ihana päivä oli tänään - ihan kuin kesällä:)

Mukava tosiaan Hilde kuulla, että akupunktio on auttanut ainakin yhteen jarruttavaan tekijään eli sinun tapauksessa kilpparin toimintaan. Kyllä ne viisaat kiinalaiset osaavat:) Kyllä minäkin uskon näihin ns. vaihtoehtohoitoihin ja olen itsekin käynyt mm. vyöhyketerapeutilla sen yhden ja ainoan kerran, jonka jälkeen tulin raskaaksi. En tiedä oliko käynnillä oikeasti yhteyttä tapahtuneeseen...

Tuosta kumppanin kanssa keskustelusta voisin meidän kohdalta sanoa, että olemme kyllä voineet puhua siitä keskenämme, mutta emme ole sitä jatkuvasti jauhaneet, koska kumpikin meistä sisimmässään tietää tämän onnettoman tilanteemme. Mieheni sanoi tässä taannoin, että kyllä lapsettomuus sekä hoidot ovat vaikuttaneet voimakkaasti alentavasti hänen ns. miehiseen egoonsa ja sen vuoksi emme ole kovin aktiivista "pupuelämää" viime vuosina eläneet. Minulla tämä lapsettomuusongelma ei ole ehkä niinkään vaikuttanut naiseuteeni, mutta ikuiset henkiset traumat se on kyllä jättänyt. Tarkoitan näillä henkisillä traumoilla lähinnä niitä kaikkia niitä epäonnistumisen tunteita ja turhautumisia henkisesti ja fyysisesti rankkoihin (ja kalliisiin) hoitoihin. Tunnen siis itseni edelleenkin naiseksi... Tosin minullahan on yksi lapsi (neljännen icsin tulos) ja en tiedä kuinka pahasti katkeroitunut olisin, jos häntä ei olisi olemassa. Saattaa olla, että kävisin viikoittain terapiassa selvittämässä tunteitani. Kyllä minulle lapsttomuus oli ja on edelleenkin kova paikka ja sen vuoksi en halua siitä kovin monien kanssa keskustella. Minulla on oikeastaan vain yksi ystävä, jonka kanssa pystyn aiheesta keskustelemaan ja luullakseni puhunkin hänen kanssaan aiheesta enemmän kuin mieheni, joka on jo ns. lyöty enkä halua hänen kärsimystään enää pahentaa muistuttamalla tästä ikävästä asiasta.

Alan jo itsekin olla sen verran henkisesti "mustelmilla", että harkitsen vielä yhtä hoitokierrosta syksyllä - jaksaako vielä yrittää vaiko eikö? Henkisestä väsymyksestä huolimatta ajattelin tilata netistä kasan ovistestejä ja yrittää bongata mahdollista ovista. Onhan noita tuloksettomien hoitojen jälkeisiä luomuihmeitä joskus syntynyt... Lääkärini sanoin minulle jäähyväispuheessaan, että kyllä meillä on vielä mahdollisuus onnistua luonnollisella menetelmällä (todennäköisyys on kyllä aika heikko) ja niinpä ajattelin ryhtyä satsaamaan tähän luonnonmenetelmään tosissani:)

Hilde; Onko Ovumiaan jo tosiaan niin pitkä jono, että aika alkaa sinun kohdaltasi olla kortilla?

Ihania kesäpäiviä ja positiivista mieltä kaikesta huolimatta toivottaen,

Snow White
 
Moikka vaan kaikille !
Tervetuloa uudet, toivottavasti teidän vierailu jää lyhyeksi ! :wave:
Olin eilen VL:ssä viimeisen hoidon suunnitelu palaverissa, mies mukana ja käytiin seuraavaa hoitoa läpi. No olin jo melkein kotiin päässyt kun lääkäri soittaa perään, että teille on nyt tehty 3 hoitoa ja kela ei korvaa enempää. Hän lupasi selvitellä mikä om Hussin kanta koska olemme maksusitoumus asiakkaina VL:ssä. Miten teille muille on käynyt ?
Olemme valmiit vielä yhteen hoitoon, koska yhtään lasta ei ole tullut hoidoista huolimatta. (1. kohdun ulkoinen kyllä).
Kesäloma alkoi juuri ja olin hyvällä mielellä sen hoidon takia, kunnes lääkäri soitti. No toivotaan parasta ja odotetaan pahinta. :heart:
Mukavaa kesää kaikille !
t.maariaa
 
Itse jätimme ehkäisyn pois joskus 2001 ja lasta ei ruvennut kuulumaan. Kävimme hoidoissa yms. tuloksetta. Lopetin hoidot ja päätin, että lapsi tulee jos tulee. No ihme kävikin ja saimme 2006 syyskuussa terveen pojan ihan luomuna. Tuolloin olin 37-vuotias.
Itselläni on myös muita pitkäaikaissairauden tuomia lisäpaineita raskauden suhteen.
Turha stressi pois ja kyllä se siitä. Toki kannattaa myös varata aika adoptioneuvonnasta, josta lasta haluaa. :) :) B)
 
Snow White, jaksamista sinun kesääsi ja ensi syksyyn. Minullakin mielessä pyörii, raaskimmeko vielä viimeiset rahat käyttää yhteen hoitoon syksyllä. Tosin minun täytyy käydä todennäköisesti vielä pitkään akupunktiossa, ennen kuin voisikaan tärpätä (hoitajan mukaan). Ja tämä ei kyllä ole rahastusta, kun akuhoitaja on tuttu.
Ovumiassa olemme jonotusnumerolla 7 ja jonoa aletaan purkaa kun luovuttajia saadaan. Alkavat hakea luovuttajia aktiivisesti syksyn alussa. Klinikkahan on uusi ja siellä ei ole luovuttajia "reservissä".

Maariaa, tulipa teillä kylmää vettä niskaan hoitokertojen laskemisen muodossa. En ole kuullut tuosta kolmen hoidon korvattavuus -periaatteesta aiemmin. Me emme ole saaneet kela-korvausta kuin inseminaatioista, hoitoihin on käytetty jo valtavasti rahaa - yksityisellä tehty kaikki - eikä edes haamuplussaa ole saatu aikaiseksi.
Anteeksi vain haavelaiva, mutta ei "se siitä vain" tärppää vaikka osaa olla stressaamatta... Onneksenne teillä on käynyt hyvä tuuri.

Aurinkoista ja iloista kesämieltä kaikille!
Hillevi
 
Moikka taas kaikille!

Maariaa kyselit kelan korvausjutuista. Itse olen miettinyt samaa, että miten mahtanee mennä. Me ollaan hoidossa julkisella puolella ja olen ymmärtänyt, että kelan korvaukset saa tosiaan niin julkiselta, kuin yksityisesltä puolelta kolmelle hoitokerralle jonka jälkeen maksut maksetaan pelkästään omasta pussista. Voi olla, että olen ymmärtänyt jotain väärin... Itse olemme ajatelleet, että jos vielä jäljellä olevat kaksi hoitoa julkisella eivät tuota tulosta, luultavasti yritämme pari kertaa sitten yksityisellä klinikalla mikäli saadaan rahat jostain kasaan. Meille on tehty nyt yksi ICSI, eikä pakkaseen saatu mitään :(

Minua kiinnostaisi kovasti tuo vyöhyketerapia ja akupunktio lapsettomuuden hoidossa. Minkä hintaista Snow White, se vyöhyketerapia on? Hillevi, missä olet käynyt akupunktiossa? Katselin netistä, että sellaista akupuntiota jolla saattaa olla apua lapsettomuuteen, ei saakaan ihan joka hoitopaikassa missä akupunktiohoitoa annetaan. Mietin myös, että voiko kyseisistä hoidoista olla apua meidän tapauksessa, kun suurin syy lapsettomuuteemme on se että ainoa toimiva munanjohtimeni on ahdas vanhojen leikkauskiinnikkeiden takia? Entä oletteko käyttäneet tai kuulleet jonkun käyttäneen omenaviinietikkaa ja/tai disperiiniä lapsettomuuteen? Jotkuthan kuuluvat olevan onnistuneet myös niillä, liekö pelkkää sattumaa vai mitä?

Minulla tuli mieleen haavelaivan kirjoituksen myötä, että niin paljon vaikuttaa mahdolliseen luomuraskautumiseen se syy mikä ensinnäkin lapsettomuuden takana on. Et kirjoittanut haavelaiva, oliko teillä lapsettomuuden syy selittämätön vai mikä? Mieheni kanssa yritämme elää mahdollisimman terveesti ja stressaamatta. Kuitenkin ajattelen, että noiden kiinnikkeiden takia taitaa vaikutusmahdollisuutemme asiaan olla aika vähäiset. Kyllähän tietty koko ajan elämme toivossa, että raskaus lähtisi luomusti alkuun koska ei sitäkään vaihtoehtoa ole lääkäreiden puolesta tyrmätty. Minulla on ollut yksi kohdun ulkopuolinen raskaus ja valitettavasti se onkin suuri riskitekijä jatkossakin, tämän ahtaan munanjohtimen takia, mikäli luomuraskaus alkaa. Mutta todella hienoa että teillä haavelaiva, raskaus lähti alulle sitten kuitenkin luomusti =)

Me ollaan voitu puhua ihan hyvin tästä vallitsevasta tilanteesta mieheni kanssa. Kova kolaus se hänen miehisyydelleen kuitenkin oli, kun munasolun punktiopäivänä selvisi, että hänen siemennesteensä oli paljon huonompi laatuista kuin ensimmäisessä testissä aikanaan oli todettu. Laatu oli todennäköisesti huonompaa siitä syystä, että mieheni stressin takia meillä vietettiin selibaattia noin 2 kuukautta ennen ICSI:n munasolujen hedelmöitystä. Siemennesteen laatu huononee jos vaihtuvuutta ei ole.

Montako hoitoa ja mitä hoitoja teille on tehty? Snow White, kerroit vielä yhdestä mahdollisesta tulevasta hoidosta jos vain jaksatte siihen ryhtyä. Miten aikaisemmat ovat edenneet esim. lääkkeiden vaikutusten ynnä muun osin? Entä sinulla Hillevi ja Maariaa? Varmasti selviäisi jos lukisin ketjua taaksepäin, mutta jotenkin on mukavampi teiltä näin itse kysyä jos vielä jaksatte hoidoistanne kirjoitella?

Kaikille teille jaksailuja ja hienoa heinäkuuta! Toivotaan vähän kesäisempiä ilmoja kuin tähän mennessä! Kesäisiä plussatuulia tähän ketjuun kaikesta huolimatta!
 
Heippa vaan !
Olemme 38 v (syksyllä 39v.) ja 37 v. pariskunta, lasta meille haluttu vuodesta 2004. Selittämöttömiä ollaan, tosin ei voi olla vaikuttamatta minun kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehen hitaat siittiöt.
Hoidot aloitettu 2005 Fertinovalla ensin insseillä, clomeilla ja ilman.
2006 tehtiin ensimmäinen ivf/icsi myös Fertinovalla ja tähän jälkeen hain lähetteen julkiselle puolelle. Ja nyt julkisella meille tehty 2 ivf ja monta pakaste alkion siirtoa. Ei yhtään plussaa !
Olen käynyt myös talven 2006 vyöhyterapiassa, se oli ihanaa ! :p
Ja haluaisin myös kokeilla akupunktiota, missä sinä Hillevi käyt ?
Olen jo menettänyt uskoni näihin hoitoihin, mutta ajattelin että tehdään vielä yksi koska kolmesta puhuivat. Silloin ei puhuttu mitään tästä yhdestä joka on jo tehty !
Olen myös nostanut itse noita Thyroxin annoksia, joka ei ole varmasti salittua. Hikoiluttaa yöllä hirveästi, en tiedä onko se liikaa toiminnan oire vai ?
Anteeksi tämä oma napaisuus !!!
t. maariaa :flower:
 

Yhteistyössä