35+ Lapsettomat

Pikaa.
Iinekselle hurjasti onnea koitokseen!

Seinäkukkanen, upeaa että hoito mennyt noin hienosti.

Miisamari, voi teidän surua....

Pahoittelut Pottu sinunkin negastasi.

Solakka Silakka Minäkin niitä simppoja halusin nyt tutkittavan tarkemmin. Olisihan se hullua tahkoa hoitoa; piikkejä, punktioita yms. jos simpoissa olisikin vikaa.

Pahoittelut etten ole kovin hyvin kärryillä teidän tilanteistanne. Olen vain yrittänyt välillä elää ilman näitä murheellisia sävyjä. Ja hyvin on onneksi onnistunut! Jotenkin sitä tarvitsee välillä muualta ammentaa voimaa että jaksaa taas syöksyä tähän kaikennielevään mustaan tahnaan. Jossain vaiheessa varmaan tulee luonnostaan tunne että ei enää, nyt riittää. Se tunne kai tässä taka-alalle kypsyilee.
 
Viimeksi muokattu:
Pottu, :hug:
Täällä myös aamun testi nega. Olo surkeampi kuin ikinä. Vaikka tämä oli vasta ensimmäinen inssi, niin pettymys on valtaisa, sitä vaan jotenkin sinisilmäisesti kaikesta huolimatta antoi toivon viritä. Turhaa :(
 
Pelkkä oman navan päivitys:

Kävin nollaultrassa eilen. Siellä kaikki hyvin. Nyt läks neljäs stimulointi, tällä kertaa uudella hormonilla. Piikitän reippaasti 225 menopuria. Aikaisemmissa kahdessa pitkässä hoidossa määrät oli (julkisella) 150 ja 112,5 (puregon, gonalF). Nyt siis aika reilusti enemmän. Sain lyhyessä hoidossa tuon 225 gonalia mutta sitä ei voi pitkään tietenkään verrata.

Lääkäri kysyi (jo nyt!) että kuis monta siirretään. Minä en osannut sanoa juuta enkä jaata. Tuoresiirrossa alkiot ovat parempikuntoisia, sen puolesta voisin siirtää taas kaksi. Varsinkin, kun takana on jo 3 siirtoa kahdella, eikä mitään ole tapahtunut. Sovittiin, että puhutaan siitä sitten enemmän, kun tiedetään, millaisia alkioita on saatu (jos on saatu).

Fiilis on varovaisen optimistinen. Nyt sentään kokeillaan jotain uutta (menopur). Isompi hormonimäärä ei varmasti takaa parempia alkioita mutta jospa tuo uusi hormoni olisi se joku juttu. Saa nähdä. Jos tämä hoito menee puihin, niin sitten alan tosissani miettiä muita vaihtoehtoja. Ei tätä ikuisuuksia jaksa!
 
Miisamari, Pottu ja Niiskunen lämmin halaus jokaiselle... Olisitte ansainneet plussan ihan jokainen. Tuntuu, että tämä touhu on yhtä julmaa arpapeliä - ja mitä pidempään yrittää sitä syvemmälle aina vajoaa :'( Paljon voimia teille!

Seinäkukkanen, hurjasti onnea kahdesta alkiosta! Toivon niin kovasti, että nyt onnistuu... Pidänkin käpälät ristissä tämän 2-viikkoisen!

Onnea myös Hysterialle - toivottavasti teidän alkio on supersitkeää laatua!

Iinekselle onnea huomiseen punktioon! Toivottavasti on kivuton ja saat nyt oikein kunnon saaliin :)

Ekavekara, todella hyvä, että olet karttanut turhaa murehtimista. Huomasin itsekin kesällä, ettei mikään tule niin tarpeeseen kuin täydellinen loma lapsettomuudesta! Olet kuitenkin ajatuksissa - ja toivotan jo valmiiksi onnea seuraavaan hoitoon!
 
Iines-74 Hyvä kun otit simppasatsin talteen aiemmin, ties vaikka joku Simo Siimahäntä tekiskin temput :)

Pottu70 ja Niiskunen Voi itku :’( :hug:! Soulmama, hiton hitto, jos se täti on tuloillaan, mutta jos vielä ei oo tullu, niin toivoahan on.. :flower:

Mä koitan myös irrottaa itseäni tästä palsta-addiktista (yritän ainakin vähentää), koska tuntuu että jämähdän paikoilleni ja unohdan live-elää. Voimaa ja tsemppiä Ekavekaralle :flower:

Marinatar Varovaisen optimistinen asenne kuulostaa hyvältä. Uskotaan ja toivotaan, että sun uudet hormonisysteemit on teidän vauvajutun juju :)

Wabisabille kukkia kans :) :flower:
 
Hysteria, olet kovin optimistinen puolestani, kiitos siitä :) Paljon onnea piinaan Hysteria ja Seinäkukkanen!

Voi Pottu, olen niin kovin pahoillani puolestasi, halaus.

Adoptio olisi varmaankin meidän juttumme, jos olisimme pari vuotta nuorempia ja olisimme jo naimisissa. Etiopiassa riittää vuoden naimisissaolo ja ikäraja on 45 v. Ehkä tähän saattaisimme ehtiä... keväällä jo kovasti kuvittelimme tilanteen, jossa meillä olisi kaksi pientä mustaa pötkylää. Ajatus on niin ihana, että itku tulee. Jotenkin ei vaan jaksaisi odottaa vielä useampi vuosi, Kaipuu on niin iso. Mutta, mitä jos emme saa lasta lahjasoluillakaan, onko adoptio sitten liian myöhäistä. Huoh.

Lohtuhalaus Niiskuselle.

Missä ovat plussamme? Tulee kovin lohduton olo.
 
Viimeksi muokattu:
pottu voi ei!! Keräile vaan voimia ja mieti sitten vasta seuraavaa siirtoa. :hug:

ekavekara kiitos. Hieno homma että olet saanut ajatukset pois näistä. Sen jälkeen, ainakin mulla, oli hetken sellainen "kuin uusi ihminen" -fiilis.

Niiskunen no voi kökkö, sullakin nega. :hug:

wabisabi kiitos :)

Hysteria sulla ainakin löytyy sitä kaivattua positiivista asennetta! Eipä ole ne Simot kuuteen vuoteen ihmeitään näyttäneet, tuskin nytkään :kieh:

Komppaan Sointua, missä hitossa on ne plussat? Mikäs nega-aalto täällä alkoi käymään?

Olisko Libbyllä meille hyviä uutisia? Eikös sulla tänään ollut se verikoe?

Mä koitan nyt mennä tekeen jotain järkevää, etten ennättäisi miettiä sitä huomista. Hui :eek:

muoks: joo, ja varsinkin listan päivitys on sitä järkevää :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 144

Keskiviikko 15.9.2010

janetski74 35/35...................3.icsi..................siirto 6.9., testi 20.9.
Seinäkukkanen 45..................3.ivf..................siirto 13.9., testi 27.9.
Iines-74 36/41......................3.ivf....................punktio 15.9.,siirto 17.9.
Sharlin 35/41...............1.pas luov. munasoluilla...siirto 17.9.
Frangipani 35/39...................3.iui.......................17.9.
Hoppis73 37/40.....................2.ivf......................vk 38
marinatar 36/36....................4.ivf......................vk 38/39
ikäneito70 40......................1.ivf/icsi:n 1.pas.......elo/syyskuu
Soulmama 36/39, In-Tiim........2.iui......................syyskuu
Niiskunen 36/29.....................2.iui......................syyskuu
Hiiripöllö................................2.iui........................syys/lokakuu
toivorikas-72 38/47...............4.icsi....................vk 42
Chloe70 40/43.......................3.ivf:n 1.pas.......lokakuu?
Rosmariini -74 35/36..............1.ivf/icsi..............lokakuu
ekavekara- 40+, fel...............2.ivf:n 1.pas........lokakuu
Solakka Silakka 41/40............2.ivf:n 1.pas............lokakuu
Armi74 36/34.......................2.iui......................lokakuu
StellaR 38/45.......................5.ivf......................syksy
Vesiheinä 39/43....................3.ivf.....................syksy?
Sinivatukka 40/37.................3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38.........................1.ivf ?
MariAnne-S 40/37.................6.ivf?
Laura-70 40.........................hoidot alkamassa
Ninnatar 36/32.....................?
Sointu2010 41.....................2.icsi?
pekku 35............................2.ivf?
Arielle75 35.........................4 ivf/icsi?
kozmic 35...........................?
rikupi 37.............................?
Carinna 38/34.....................3.icsi:n 1.pas?
Miisamari 36/36....................?
pottu70 40/42....................?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, tyttö syntyi 30.5.10....(3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, poika syntyi 21.7.10 ........... (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo........................................(1.ivf:n 3.pas)
karmilla........................................(1.ivf)
PetKat.........................................(1.ivf)
Liisa34..........................................(1. icsi:n 1.pas)
vilkas75.........................................(1.iui)
wabisabi.......................................(2.ivf)
Anja73.........................................(1.iui)
Miso.............................................(1.ivf)
Libby ..........................................(1.ivf)
 
Viimeksi muokattu:
Iines Onnea kovasti punktioon huomenna! Sovitaan, että jos päästään yhdessä piinailemaan, ainakin toinen meistä plussaa! Siis vähintään, mielusti ja mitä suuremmalla todennäköisyydellä molemmat. Katsoin tuota listaa ja tuli mieleen, että ollaan samana vuonna syntyneitä ja meidän miehet molemmat 41v.. oon siis jossain kohtaa laskenu väärin kun oon kertonut, että mies jo 42.. ei sitä aina voi kaikkea muistaa, hyvä ku just ja just muistaa kuinka vanha itse on.

Pottu ja Niiskunen :hug:
 
Miisamari, Pottu ja Niiskunen, :hug:

Kävin jo aiemmin Miisamari lukemassa tarinasi, mutta pisti niin hiljaiseksi etten osannut mitään kirjoittaa. Arpapeliä tämä on, ja niin julmaa sellaista. En osaa nytkään mitään fiksua sanoa, muuta kuin että olen todella pahoillani ja toivon teille hurjasti voimia jaksaa eteenpäin ja ylöspäin.

ON: Kävimme varhaisultrassa ja pakko se on nyt uskoa: pieni täplä siellä oli ja siinä täplässä sykkivä sydän. En ollut varautunut niihin tunteisiin, itkettiin miehen kanssa ihan hervottomina. Kaikki on nyt tietysti hyvin alussa ja riskit vielä isot, mutta päätin, että mun täytyy uskaltaa nyt uskoa tähän. Jos tipun, tipun korkealta joka tapauksessa.
Yritän siksi nyt hiipua täältä taustalle. Käyn varmasti kuitenkin seuraamassa tilanteitanne ja tsemppailen laidalta.
En voi sanoin kuvailla miten suuri apu tästä palstasta ja teidän uskomattomien rohkeiden, lämpimien ja älykkäiden ihmisten läsnäolosta on ollut. Toivottavasti olen onnistunut edes vähän antamaan takaisinkin mitä olen saanut...
Toivon teille kaikille PIKAISIA plussatestejä ja sitä onnea jonka todella ansaitsette!

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Lähetän Miisamarille, Potulle ja Niiskuselle voimia, oikeita sanoja ei löydy..


Iinekselle hurjasti tsemppiä punktioon, tulethan kertomaan kokemukset heti kun tokenet.

Tein suunnitelmien mukaisesti Clearblue-testin lauantaina ja tulos oli tummansininen +. Tänään oli verikoe ja hcg oli pompsahtanut ylös, ultra on 27.9. TÄYSIN epäuskoinen olo :D Hoitajan viimeviikkoiset varoittelut jäi niin voimakkaasti mieleen että kestänee hetken että tämän täysin tajuaa. Kävi miten kävi niin vuosien pelko siitä etten ylipäänsä voi tulla raskaaksi on voitettu. Onnellista =)

Nyt jatkan nuhan parantelua ja oireiden ihmettelyä. Mielelläni jäisin tähän ketjuun teitä kannustamaan jos sopii.
 
Pottu suuret pahoitteluni teille ja myötätuntohalaukset. En oikein osaa mitään sanoakaan...

Myös Niiskuselle halaus:hug: ja voimia.

Olipa ihanaa kuulla Anja hienoja ultrauutisia. Varmasti tosi liikuttava tilanne. Ja vielä kerran onnea!

Kuten myös Libby paljon onnea! Arvasinkin, että kyllähän siinä hyvin käy:flower:

Iines onnea punktioon, toivottavasti löytyy paljon hyvälaatuisia soluja! Ja punktio sujuu kivuttomasti.

Itsellä ei täällä ihmeempiä. Luget aiheuttaa hurjaa mahaturvotusta ja mahakipujakin, väsymystä ja kaikkea inhaa, mutta kaipa niihin taas tottuu. Mieli on kuitenkin hyvä=)
 
Libby, hirmuisesti onnea!! Onpas kiva saada taas plussa tänne :)

Anja, huimasti onnea sinullekin - ihanaa, kun sydän sykki ja vielä ihan oikeassa paikassa! :heart: Uskon, että oli liikuttava tilanne siellä ultrassa. Tieto siitä, että kaikki on hyvin auttaa toivottavasti nyt rentoutumaan (arvaan, että olet sen tarpeessa viime viikkojen jännitysnäytelmän jälkeen!). Itselläni on varhaisultra nyt perjantaina. Jännittää ihan hurjasti...
 
Sointu2010 ja Iines-74 Itseään on vaikea tsempata, siksi me tarvitaan toisiamme siihen hommaan:). Onnea Iines-74 huomiseen :flower:!

Hyvä idea Sointu2010; adoptioprosessi kandeee aloittaa nyt hetipaikalla, sillä joka tapauksessa se vie aikaa. Sitä paitsi jos jossain vaiheessa alkaiskin tuntua ettei se olekaan oma juttu, niin kai siitä voi vetäytyä. Ei se kai käsittääkseni niin mene, että sitä vaan yks kaunis ilta päättää adoptiosta ja lähtee sille tielle voimatta muuttaa mieltään. Se prosessi on kai ylämäki-alamäki-ei-juu-ehkä-ei sittenkään- sittenkin joo-ei tietenkään-tottakai-meinikiä, luulen. Niin että nyt naimisiin ja sillä sipuli :D. Siinäkin sais jotain muuta ajateltavaa vähäksi aikaa :flower:.

Anja73 Samaa mieltä, tää porukka täällä (ja toisissakin ketjuissa) on ihan huippua! Onnea raskaudestasi Anja73! Usko ja nauti. :flower:

Ihanan pitkä plussalista teillä! Ja taas tuli yks lisää, onnea Libby superisti :heart:!!!!

Seinäkukkanen, moi. Mulla oli sama juttu ekan Lugesatsin jälkeen, turvotuksen ja kipuilun vuoksi en nukkunut melkeen koko yönä. Mut seuraava päivä (eli tänään) on menny jo paremmin, joten niihin siis nähtävästi tottuu? Tsemppiä piinailuun :flower:

Sulla wabisabi on mukavaa tiedossa, ja varmaan kärsivällisyys on koetuksella, kun perjantaihin on niiiiiin pitkä aika. Mutta ihan varmaan kaikki on masussa hyvin. Ole vain luottavaisin mielin :heart:.
 
Ihan nopsaan vaan Iinekselle tulin toivottamaan onnea ja rohkeutta punktioon!

Ja Miisamarille paljon lohtuhaleja, olen kovasti ajatellut sinua.:hug: Samoja ratoja menee omat ajatukset täällä kolmannen epäonnistuneen ivf:n jälkeen.

Kirjoittelen enemmän paremmalla ajalla. Vilkutuksia kaikille. :wave:
 
Onnea punktioon Iines, hyvää solusaalista!!

Minä olen ryhtynyt ihan tosissani tutustumaan adoptioon täällä Tanskassa. Meidän on nyt ensi töiksemme mentävä naimisiin. Onneksi en ole koskaan niistä prinsessahäistä unelmoinut, raatihuone kelpaa hyvin :)
 
Miisamarille voi surku ja itku negasta :'( :headwall: varmasti harmittaa, kun kaikki toivo oli viimeisessä hoidossa. Voimia sinulle jaksamiseen.

Samoin potulle pahoittelut negasta Se tuntuu niin tylyltä ja väärältä. Hoidossa kun tuntuu että yrittää parhaansa ja antaa kaikkensa, niin ei siltikään.. :hug:

Niiskuselle pahoittelut inssituloksesta. Tsemppiä ja voimia uutteen yritykseen!

Anjalle onnittelut ultranäkymistä! :flower:

Samoin Libbylle hurjasti onnea plussan vahvistuksesta :flower:

Iinekselle peukutukset sinne punktiopöydälle d heart: b

ON täällä ajatukset on pyöriny ympäriinsä pas:sia ajatellen. Pelottaa siinäkin epäonnistuminen niin paljon että mietin jos siirrän hoitoa vielä kuukaudella. Olen vaan siinä mielentilassa, ettei mikään positiivinen pääse varmaan kasvamaan minussa. Itseni hoitokuuri on siis kriisissä nyt..
 
Kiitos lohdutuksesta kaikille teille ihanaisille :heart:

Libbylle hirmuisesti onnea plussasta! :flower:

Iinekselle onnea punktioon, toivotaan mahtavaa saalista!
Niin ja kiitos listan päivityksestä. Meidän iät on tipahtanu näköjään, sinne voisi seuraavan kerran laitella 36/29 :) Ja tosiaan toivottavasti toinen IUI on tulossa. Keräilen itseäni vielä kasaan tämän päivän ja huomenna soitan klinikalle sopiakseni jatkosta. Kunpa päästäisiin vielä tässä kuussa uuteen yritykseen...
Varmistin vielä tänä aamuna CB:llä negan, ja sitten tajusin, että ei hemmetti, se virallinen testipäivähän on vasta huomenna! :O No, ei se kyllä tuosta enää mihinkään muutu.

Miten muuten teillä muilla noiden hormonien sivuvaikutukset, onko ne miten voimakkaita? Vähän hirvittää ajatus siitä, että muutaman päivän kuluttua taas jatkuu hormonien popsiminen, pistely ja tunkeminen. Minulle clomit aiheuttavat hirvittäviä hikoiluaaltoja ja järjetöntä kiukkua. Oikeesti pelottaa niitä taas syödä. Luget taas kuivattavat limakalvot, ärsyttävät, ja näköjään myöskin saavat aikaan, jos edes mahdollista, vielä pahempaa hikoilua kuin clomit. Muutama yö onkin mennyt siten, että olen herännyt useita kertoja niin kamalaan hikoiluun, että melkein itkettää, tuntuu kuin kroppa kiehuisi :( Fostimon-pistoksista ei tainnut mainittavia oireita tulla, mutta sen sijaan Pregnylin jälkeisenä päivänä oli melkoinen pahoinvointi.
Tietenkin vaikutukset on jokaisella yksilölliset, mutta mietin vaan, että onkohan noiden joidenkin oireilujen voimakkuus ihan "normaalia"?
Pitää varmaan kysellä lääkäriltä seuraavan tapaamisen yhteydessä. Viimeksi kun kysäisin clomien sivuvaikutuksista, lääkäri ei vaivautunut oikeastaan edes vastaamaan, hoitaja vain totesi, että "kaikki ei sovi kaikille" :headwall:

Onkohan noiden clomien popsiminen jotenkin rutiinia ennen inssiä? Ymmärrän kyllä, että niillä varmistetaan munisten kehittyminen, mutta kun FSH on ollut verikokeen perusteella ihan ok, niin mitenköhän paljon tuosta clomista loppujenlopuksi on edes hyötyä? Jotenkin vain tulee semmoinen liukuhihnafiilis, kun ei minulta ole hirveästi mitään omia hormonitasoja mittailtu, on vaan lyöty kasapäin reseptejä kouraan.

Tietysti jos noilla päästään toivottuun lopputulokseen, niin eiköhän sitä kestä kaikki inhat sivuvaikutukset ja paljon enemmänkin :)

Positiivista syksyä kaikille!
 
Libby aivan ihania uutisia! Paljon onnea! Hymyilytti, että jaksoit hienosti ensin kirjoittaa kommentit muista asioista ja sitten vasta plussa-uutiset. =) Itse en varmaan kykenisi muuta kirjoittamaan. :LOL:

Anja kiva kun kerroit kuulumiset. Tuli itsellekin tippa linssiin, kun ajattelin teidän onnen kyyneleitä ultrassa...

Mitenkäs Iineksellä meni?

Hysteria mulla siis pitäis alkaa menkat, että pääsen aloittamaan lääkitykset inssiin. Toki eihän se haittais, jos niitä ei tulisikaan... :whistle:

Itse tässä miettinyt, että miten stressi vaikuttaa raskautumiseen. Ja ilmeisestihän se vaikuttaa. Meillä on taloudellisesti tosi tiukka tilanne, ollaan kahden asunnon loukussa ja isäntä työtön. Itse yritän isännälle puhua, että kyllä tämä tästä sutviintuu, mutta hän alkaa kohta hyppimään pitkin seiniä. Toivottavasti ei vaikuta simppojen laatuun...
 
Viimeksi muokattu:
Minä uskon, että stressillä on jotain tekemistä asian kanssa mutta kuinka paljon? Itse en stressannut ensimmäisten kahden hoidon aikana yhtään mutta tulos silti ihan selkeä nega. Ja vaikea sitä on itse itseään komentaa stressittömäksikään... Vaikeaa!! Luin jostain jenkkitutkijasta, joka vetää ryhmiä, jotka keskittyvät naisten rentoutumiseen ja hyvään oloon ivf-hoitojen aikana (joogaa, akupunktiota ym.) Miehien reagoinnista stressiin en ole lukenut mutta toisaalta, miksei hekin reagoisi?

Hormonien sivuvaikutuksista sen verran, että minulla ei ole ollut oikeastaan minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Ottaisin asian esille lääkärin kanssa - ihan vaan oman mielenrauhankin vuoksi.
 
Marinatar Upeeta, mahtavaa :flower: Häät raatihuoneella kuulostaa oikein juhlalliselta.

Solakka Silakka Paljon positiivisia voimia sinulle lähetän, jotta olet kunnossa sitten kun sen PASsin aika on! :hug:

Niiskunen Tosi kurja, että sulla on noin ankarat sivuvaikutukset. Ei oo kivaa YHTÄÄN! Kamala lääkäri, kun ei vaivaudu edes vastaamaan :mad: ja hoitajakin kuulostaa tosi tympeältä:mad:. Voiskohan siitä varovasti (tai miksei ihan suoraankin) sanoa niille. Kertoa, että toivoisi vähän enemmän paneutumista ja asiakkaan kuuntelua. Hitto kun mua ärsyttää ihmiset, joilla ei ole tilannetajua – etenkin jos ovat hoitoalalla ja ETENKIN kun ovat töissä lapsettomuusklinikalla, jossa asiakkaat painivat todella isojen asioiden kanssa ja vielä maksavat itsensä kipeiksi.

Ei clomit ennen inssiä voi rutiinia olla, koska mä en popsinut yhtään mitään ennen inssiä, mulla oli vain irrotuspiikki. Toivon lujasti, että pääsette toivottuun lopputulokseen, niin sivuvaikutukset oli sen arvoisia ja törppölääkärillekin voi ehkä antaa anteeks.. Plussaa puhallan ++++

Soulmama Ensinnäkin toivotaan, että ne typerät menkat ei tuu. Ja toisekseen jos ne simpat onkin liikkuvaista sorttia, kun kantajansa vähän hyppelee :). Tota stressiä mäkin oon miettinyt. Varmaan vaikuttaa ehkä kenties mahdollisesti, mutta yhtä todennäköisesti ei ehkä kenties vaikuta yhtään. Raiskatuilla, kidutetuilla, nälkää näkevillä ja muullakin tavalla stressiä kärsivät naiset on kautta aikojen tuleet raskaaksi. Vaikka sekä nainen että mies olisivat täysin terveitä, hyväkuntoisia, harmoniassa itsensä, toisten ja ympäristönsä kanssa ja kaikki olisi muutenkin täydellisesti, joku pikkuinen tekijä saattaa juuri sillä kerralla olla “kateissa”. Sitä paitsi lause “Älä stressaa” on yks raivostuttavimmista lauseista. Kun se oilskin niin helppoa. En siis sano sitä, vaan lähetän voimia, uskoa ja toivoa. Niin sulle kuin kaikille täällä :heart:.
 
No voihan vee. Tuotepäälliköstämme tulee tänään isoisä (ainoa tytär laitoksella) ja nyt tää koko helvetin tiimi pohtii sitä sitten KOKO PÄIVÄN. Aamupäivän se päivysti kotona mut tuli nyt sitten iltapäiväks töihin - vain puhuakseen synnytyksestä, lapsestaan ja ensimmäisestä lapsenlapsestaan KOKO AJAN.
 
Voi Pottu, Miisamari ja Niiskunen, isot lohtuhalaukset multakin. Sanoja on vaikea löytää, mutta toivottavasti tällä virtuaalisella läsnäolollakin olisi joku lohduttava vaikutus. Olette mielessäni :heart:

Marinatar, repesin sun viime viestistäsi. Just noi tilanteet on niitä kaikkein psykedeelisimpiä, kun ei millään voi valmistautua ja varautua muiden joukkohysteriaan asian tiimoilta. Mulla meni kesällä hermot, kun sain eräältä "ystävältä" tekstarin, jossa kutsuttiin yhteisen ystävämme baby-showereihin (enkä lähde tässä nyt ruotimaan sen enempää, mitä olen mieltä tästä "perinteestä"), ja sitten kutsuja piti tärkeänä selittää tiedoksi niille, jotka ei ole aiemmin baby showereissa olleet, että tilaisuuden tarkoitus on hauskan vauva-aiheisen rupattelun lomassa syödä ja naatiskella ja antaa tulevalle äidille mukavia vinkkejä ja ohjeita vauvaperheen elämään. Voi v, olin just testannu negan ja arvaatte varmaan, et kieltäydyin kutsusta vedoten työkiireisiin. Mutta melkoisen v*tutuskohtauksen se kuitenkin sai aikaiseksi. Tsemppiä sinne duuniin!

iinekselle punktiotsemppiä ja Sharlinille siirtoon myös.

Ihanaa Libby :heart:, onnea! Anja sai ultrakuvauksellaan myös mun silmät kostumaan. :heart:

(.) Tänään folliultra, kun olen pistellyt Puregonia perjantaista asti. Oikealla 1x18mm ja kolme 6-8 millistä. Vasen tyhjä (sieltähän tuli viime kierrossa inssitetty 18mm). Sain Pregnylin piikitettäväksi illalla ja perjantaina tehdään kolmas ja viimeinen inssi. Onneksi taas tapahtuu.
 

Yhteistyössä