35+ Lapsettomat

Hei taas kaikille!

Menopuria pistelty 4 päivää ja tänään ultran mukaan 3-5 munasolua tulossa rauhallista vauhtia. Punktio on vasta viikon päästä ja lääkeannosta vähän kasvatettiin. Minulla nyt lyhyen kaavan hoito, kun ei viime viikolla ollut näkyvissä omaa tuotantoa. Jonkinlainen jarru tällä viikolla kuitenkin tulee kuvioihin mukaan, että solut olisivat mahdollisimman tasakokoisia punktion aikaan. Viivi, minulla toinen punktio tulossa.

Vahvoja plussatuulia kaikille alkio(i)ta kantaville ja paljon onnea tällä viikolla punktioon tai siirtoon meneville! :wave:

Hillevi
 
Paperissa luki: 4 munarakkulaa ja niistä talteen 1 munasolu!!! Aika vähissä ovat toiveet päästä edes siirtoon asti saati, että tuloksena olisi ihmistaimi:-(

Pää on sekaisin kuin seinäkellolla; sain esilääkitykseksi 20 mg Tenoxia ja nukuttaa aivan tolkuttomasti vieläkin eikä ajatuskaan oikein luista. Menen siis nukkumaan ja palailen asiaan heräiltyäni...

Pirteää maanantai-päivää teille kaikille!
 
Snow white! :hug: halaukset sulle. Yksi innokas ja energinen tähän hommaan tosiaan tarvitaan! Äläpä vielä heitä kirvestä kaivoon. Pidetään täällä peukkuja, että pääsette siirtoon!

Juttelitte tuolla aiemmin menopurista, mä en kyllä tiedä mitä mieltä olisin siitä lääkityksestä itselläni. Mulla oli viime hoidossa koko ajan lääkkeenä puregon ja silloin rakkuloita ja soluja saatiin yli 20. Noh, näistä ei sitten hedelmöittynyt kun 6.
Mutta nyt toisessa hoidossa lääkkeenä on ollut suurena annoksena menopur ja vierellä pikku annos puregonia ja nyt sitten rakkuloita oli 16 ja munasoluja 10 ja hedelmöittyi 6, joista hyytyi heti kättelyssä 4 ja siirtoon jäi nämä 2..

Että toisaalta itse mietin, että järkevämpi lääke olis ollut kokoajan puregon, koska silloin olisi saatu enemmän muniksia, kun katokin sitten oli toi mitä oli, olis ehkä jäänyt sit hiukkasen enemmän käteen tästä hoidosta... :eek:
 
Snow Whitelle iso :hug: . Ymmärrän hyvin, että siipi on maassa. Vaikkakin ihmeeseen tarvitaan vain se yksi terhakka yksilö, niin olisi helpottavaa, että näiden raskaiden hoitojen tuloksena olisi saaliina useampi solu. Parhaassa tapauksessa saisi jotain jopa pakkaseenkin ja ainakin pääsisi ehkä kokeilemaan sitä kahden alkion siirtoa. Tsemppiä! Täällä pidetään peukkuja ja pottuvarpaitakin takuu varmasti pystyssä, jotta pääsette siirtoon! Minulla oli muuten tuo sama esilääke, oli melkoinen mömmö! Kyllä uni maittoi...

Auringokukan aurinkoinen asenne on hieno. Itsekin olen yrittänyt tällä kertaa jättää piinailut pois ja ajatellut, että toistaiseksi olen "raskaana" kunnes (ei toivottavasti) toisin todistetaan.

Viime hoitokierrossa bongailin ahkerasti "oireita". Nyt olen yrittänyt jättää senkin höntyilyn pois. Ainoastaan alaselkäkipuja ja rintojen sivujen kipuja ei voi olla huomioimatta, sen verran voimakkaita ne ovat. Muuten olo on ihan mainio ja mielialakin ihan reipas.

Tänään oli ihana huomata, että vielä yhdeksältä illalla oli valoisaa. Kevät etenee! Joku oli kuulemma bongannut jo ensimmäisen västäräkinkin.
 
Snow White, täälläkin peukut ja varpaat pystyssä että alkionne jaksaa siirtoon saakka ja vielä paljon pidemmälle tietenkin. Tenox muuten on ihan oikeasti vahva unilääke, ei ole ihme jos on tullut pöpperöinen olo.

Minun lääkärini mukaan olisi ollut sama, mitä munasoluja kasvattavaa lääkettä käytettäisiin. Enemmän on kiinni munasarjojen rakenteesta, kuinka paljon munasoluja kerralla kypsyy. Muistaakseni Tampereen väestöliitossa on tutkittu munasolujen määrää ja laatua stimulaatioissa ja päädytty vähän pinempiin hormonimääriin, koska niin on saatu laadukkaampia munasoluja, vaikka vähemmän.

Auringonkukka ja Tikru, toivottavasti levollinen olo tuo plussauutisen. Eipä se tulos tosiaan hermoilemalla miksikään muutu, varsinkaan paremmaksi. Kunpa olisi nyt teidän vuoro plussata :heart: :heart:

Nyt nukkumaan, tuntuu että Menopurkin väsyttää...

Voimia kaikille! :wave: Hillevi
 
Lämmin kiitos teille kaikille lohdutuksesta ja kannustuksesta! Tänään maailma näyttää jo valoisammalta - varsinkin kun soittoa solulabrasta ei ole vielä tullut. Mihinköhän aikaan soittoa voi odotella...?

Hurja troppi tuo Tenox tosiaan oli! En ole moisia "lamauttimia" ennen nautiskellut ja hoitajillakin näytti olevan pientä keskustelua siitä, että miksi mulle tollainen nappi annettiin. No, ei se mitään - nukuttipa hyvin pitkästä aikaa!

Tuosta Menopurin kokeilukehoituksestani sen verran, että meillä lääkkeen vaihto auttoi munasolujen laatuun ja minusta henkilökohtaisesti on turhauttavaa toistaa hoitoa samalla kaavalla ja aineella, jos tulos ei ole kummoinen - mielestäni kannattaa kokeilla eri variaatioita. Muistaakseni noissa piikiteltävissä on hiukan eroa: Puregonissa on vain FSH:ta ja Menopurissa on sekä FSH:ta että LH:ta. Jokaiselle meille sopii varmaankin vähän eri coctail, joten parhaan hoitotavan valinta jääköön lääkärin ja potilaan arvioitavaksi.

Auvoista tiistaita kaikille - piinaillaan ja piikitellään stressittä!
 
No näinpä tietysti.. kirjoittamani jutut hävis,naps vaan!

Tervehdyss kaikille!
Olen kanssasi Snow white aivan samaa mieltä tuosta, että jos ei aiemmalla hoitotavalla ole plussaa kuulunut, niin näin maallikkona ainakin tuntuisi, että ei kannattaisi ihan samalla kaavalla viedä seuraavaakin hoitoa. Että ainakin jotain hoitosuunnitelmassa olisi järkevää tehdä toisin, että homma onnistuisi ja tulisi kauan toivottu +!

Omaa oloa; Kaikki tuntemukset on hävinny, - ei tunnu miltään, eikä mitää outoa olotilassa. Vatsa oli vielä viikonloppuna tosi kipeä ja turvonnut. Nyt kivut on loppuneet ja vatsakin laskenut.. Mutta, nyt siis tuntuu aivan oireettomalta paitsi, että rinnat on vähä arat ja turvonneet - ei muuta. Olikohan se sitten tässä tää homma?... :whistle: Vähän alkaa mietityttään jo, ja mieli kääntymään epäonnistumisen puolelle. :eek:
 
Ihanaa, huomasin juuri, että meidän pihalle on noussut krookuksia! :flower: Kannattaisi ehkä käydä pihalla vähän useammin..

Oma olo on ihan ok edelleen, alaselkää ja rintoja pakottaa. Nämä ovat kyllä erittäin tyypillisiä PMS-oireita minulla, joten en ole halunnut kiinnittää niihin sen enempää huomiota. Luget vähän väsyttävät.

Mitenkäs muut "piina" sisaret??

Kaikille aurinkoista kevätpäivän iltaa.


 
Huomenia kaikille!

Tuo Auringokukan neuvo on tosiaan hyvä; olla raskaana niin kauan kuin toisin todetaan. Tottahan tuo ajatusmalli itse asiassa on - kohdussa muhii hedelmöittynyt munasolu:)

Täällä podetaan kevätflunssaa (=kamala nuha) ja odotellaan edelleen soittoa klinikalta. Eilen sitä soittoa ei kuulunut, joten oletettavasti se ainokainen on siis ainakin hedelmöittynyt. Nyt jännitetään enää, onko se jaksanut jakautua ja jos on, millä vauhdilla. Jos soittoa ei nyt muutamaan tuntiin tule, lähden kuulemaan uutiset lääkärin suusta. Toivotaan, että palleroinen on hyvissä voimissa:)

Minäkin bongasin pihaltamme muutamat krookukset. Kevät tulee sittenkin:)



 
Heipparallaa, nyt on sitten bongattu ekat leskenlehdetkin. Kevät etenee kohisten..

Jännityksellä odotan Snow Whiten kuulumisia, olen pitänyt peukkuja pystyssä niin, että jo kramppaa. Toivottavasti pikku palleroinen oli pitänyt pintansa ja pääsitte siirtoon.

Jännä juttu tämä hoitojen eteneminen, minä olen nyt siinä vaiheessa, että levollinen olotila alkaa kääntyä epäilyn puolelle. Oireet on niin tuttuja menkkatuntemuksia, että sitä väkisinkin (tahtomattaankin) ajattelee, että tässäkös se oli taas.. On tämä sellaista mielen vuoristorataa, yhtenä päivänä kiidetään ylös toiveikkaina ja sitten taas syöksytään alas epätoivon syövereihin.

Milloin siirrosta laskettuna yleensä vuodon pitäisi alkaa, jos lugestronit eivät niitä jarruttele? Minulla on nyt seitsemäs päivä siirrosta ja tuntemukset on kyllä tosi menkkamaiset..

Mitä teille muille kuuluu??
 
Heipparallaaa!
Täällä pidetään peukkuja Snow whitelle ja toivotaan parasta.
Tikru70, mullakin alkaa mieli mennä siihen pisteeseen, että ei pysty pitämään ajatuksia pois siitä, että tämäkin homma olis mennyt sitten hutiin.. :ashamed:
Kaikki tuntemukset on kadonnut, ja vatsassa ei tunnu miltään!! En tiedä onko hyvä vai paha.. Ainoa tuntemus mitä on niin on turvonneet ja arat rinnat. Ei muuta :eek:
Mutta, sekin voi tietää sitä, että kohta alkaa menkat ja sitten arkuus vähenee.. Voi hittovieköön kun tämä on niin tuskaista tämä odottelu ja pähkäily!! Mä en ainakaan pysty ajattelemaan,että olisin raskaana, niin kauan kun toisin todistetaan.. :eek: ikuinen pessimisti kun näköjään oon!
Mullakin nyt seitsemäs päivä siirrosta, tai siis siirto tehtiin torstaina, eli kuudes päivä. :x
 
"Lumikki" täällä taas ja yksi palleroinen kyydissä:) Munasolu oli hedelmöittynyt ja jakautunut vuorokauden aikana mallikkaasti 4-soluiseksi. Ainoa ikävä piirre solussa oli, että se oli kuulemma lievästi fragmentoitunut. Lääkäri oli sitä mieltä, että fragmenttisuus ei kuulemma ole este raskauden alkamiselle ja piti munasolua ihan "pirtsakkana" ja aikataulussa hyvin jakautuneena yksilönä. Itselläni on tietysti jo valmiiksi aika pessimistinen olo, kun noita fragmentoituneita soluja (tosin pahasti sellaisia) olen ennenkin sisälläni tuloksetta kannellut:-( No, ei auta kun piinailla ja katsoa mikä on lopputulos!

Hyvät piinasisaret; koettakaamme olla positiivisella mielellä tai ainakin edes neutraalilla vaikka mitään selkeitä oireita ei vielä päälle pukkaisikaan! Yritetään taas olla niin kuin ei oltaiskaan tai ehkä on hormonaalisesti parempi olla Auringon metodin mukaisesti tukevasti raskaana kunnes toisin todetaan:)

Mä en oikein saa koskaan mitään oireita noista tropeista, mutta jännää kuinka Pregnyl saa nännit tuntumaan ihan siltä kuin olisi raskaana. No samaa hcg:hän sen saa aikaan kuin istukasta erittyvä hcg - kroppaparka ei tiedä tuleeko aine ruiskusta vai kohdusta:)

Milloinkas teillä muilla on veritestipäivä? Mulle lätkäistiin lappu käteen, jossa lukee 28.4. eli minun laskujeni mukaan jo pp12 kuten muistaakseni viime kerrallakin. En kuitenkaan viitsinyt ruveta rutisemaan mielestäni liian aikaisesta testauspäivästä, koska pp14 osuisi vappuaatolle.

Mulla on vuoto alkanut aina pp10, jota Lugetkaan eivät ole pystyneet pitämään poissa. Aikainen vuotopäivä johtunee lyhyestä kierrostani (24 vrk).

Tsemppiä meille - älkäämme antako pessimismin nostaa päätään; helpommin sanottu kuin tehty!!!
 
Yhtään kirvestä ei heitetä tytöt kaivoon! Nyt ollaan vaan raskaana ja nautitaan kevään kohinasta! Mulla on vaikka mitä oireita, että ihan takuulla raskaana olen :D Oikeesti oireet johtuu mun kaameesta siitepölyallergiasta, työstressistä ja säkillisestä hormoneita vanhan kropassa. Mutta mitä niistä, kaksoset on mamin pehmeässä, hellässä ja lämpimässä huomassa, mikäs niillä siellä ollessa?

Meinasin yksi ilta laittaa lugen sijasta panadolin putkeen, huomasin kun olin jo painamassa sitä pakkauksestaan pois. Olis ollut panadol ihmeissään, mutta niin olis ollut eräs paikkakin :p

Testipäivä on mulla ensi viikon keskiviikko. Tänään töistä tullessa mietin, että tuleepa se nopeasti! Taidan olla erilainen, mutta tämä nykyinen olotila on niin mukava - en millään haluaisi sen muuttuvan... Nyt kaikki tuntuu niin mahdolliselta =)
 
Mistäs kannattas tilata halvat, hyvät ja helpot testit?? Aattelin tilata ens vkoa varten..
Meille ei mitään veritestiä edes tehdä! Eikä edes enää kerrottu, koska voisi tehdä.. aattelivat varmaan, että noi menee vanhalla rutiinilla.. :whistle:
 
Jonkinlaista toivoa meillä vielä kai on...? Löysin linkkivinkistäni lohdutuksen sanat:

"Ziebe ym. (1997) havaitsivat, että nelisoluinen alkio, vaikkakin hieman fragmentoitunut
(>10 %), on kaksi-, kolme-, tai yli neljäsoluista parempi toisena kehityspäivänä. Tasaisesti
jakautuneista ja vain vähäisesti fragmentoituneista alkioista raskauksia alkoi merkittävästi
enemmän kuin epäsymmetrisesti jakautuneista alkioista. Kahden päivän ikäisten alkioiden siirroissa nelisoluisista on useissa tutkimuksissa alkanut enemmän raskauksia kuin hitaammin tai nopeammin jakautuneista (Vilska ym., 1999)."

Mikä Krisiä vihastutti maikkarin ohjelmassa...? Mä en osannut bongata sieltä kuin tylsää faktaa :|

En oo koskaan tikuilla testannut, mutta aika usein olen jossain nähnyt vilahtavan: www.mammaksi.fi. Käy vilkaisemassa, mitä niillä on tarjolla.
 
Onnittelut Snow Whitelle siirron onnistumisesta!

Ja tsemppiä kaikille piinailijoille, meitähän täällä nyt tuntuu olevan enemmänkin tällä hetkellä jotka ensi viikolla testaavat... :eek: Eihän meillä kyllä mitään hätää, kun plussia ropisee oikein olan takaa täällä 35+ pinossa!

Minulla on meneillään pp5 ja ei mitään ihmeempiä oireita, välillä pientä nippailua mahassa. Jolleivat sitten nämä ole vakavasti otettavia raskausoireita (tuskin pp5 kohdalla kuitenkaan...): eilen iski hirveä salmiakin himo, joka sitten meni ohi parilla pastillilla, suurempi energian tarve kuin normaalisti; koko ajan nälkä ja tänään näin tähtiä noustessani nopeasti tuolilta ylös...

Meillekään ei tehdä veritestiä, vaan kehotettiin testaamaan kotona pp14. Hyvä idea tosiaan voisi olla tilailla testejä vino pino kotiin...
 
Piti myös kirjoittamani, että tuo Auringokukan asenne on aivan ihana. Kiva, että meillä on täällä joukossa edes joku, joka jaksaa pitää optimistista otetta yllä. Hyvä Auringokukka!!!! :flower: Piristät ainakin minun päivääni!!! Tolla asenteella ne molemmat vauvat kyllä kiinnittyvät jokaisella töppösellään ja putkahtavat sitten teille papottavaksi tuossa vuodenvaihteen tienoilla - ehkä jo joululahjaksi!
 
Ehkä olin jo valmiiksi pessimistisellä tuulella.. mutta jotenkin toimittajan kärkevä sanailu, " että olisi kannattanut ennen ikävuotta 35 toimia ja siitä ei ole monellakaan tietoa!!" Nooh, ehkä ei kaikilla ole ollut sellainen tilannekaan, että olisi voinut lapsia aiemmin haluta tai ajatella...

Ehkä nyt vähän tutkiskelen omaa asennettani.. :eek:
 
Hyvää huomenta taas ja kovasti kiitoksia kannustuksesta!

Kris; siinä olet oikeassa, että ei tunnu kivalta kun syyllistetään myöhäisestä lastenhankkimisesta. Uskon, että meillä kaikilla on "hyvä syy" tähän myöhäiseen lisääntymisprojektiin. Aina elämä ei mene niin kuin suunnittelee:-(

Varmasti meistä "vanhoista äideistä" löytyy toki myös sellaisia "uraohjuksia", jotka ovat ensin halunneet vakiinnutta paikkansa työelämässä ja ryhtyvät vasta sen jälkeen "tekemään" lapsia (uskoakseni tietoisen riskin ottavina). En usko, että tänä päivänä enää löytyy naisia, jotka eivät tiedostaisi iän liittyvän lisääntymiskykyyn. Itse kuulun valitettavasti siihen ryhmään, joka tapasi "lastensa isän" vasta kypsällä iällä, kun ne hedelmällisimmät vuodet olivat jo menneet. Itse suhtaudun kohtalooni niin, että asia on vaan nyt näin ja menneitä vuosia ei enää takaisin saa. Pakko vaan yrittää niillä eväillä, mitä käytössä enää on.

Kuinkas piinailijoilla on päivä alkanut? Miten Hillevin piikittelyt sujuvat?

Ihanaista päivää kaikille!
 
Hei kaikki pinokaverit,

Kiitos 'Lumikille' linkistä, täytyy lukea koko gradu kun ehdin. Mielenkiintoista!!

Minä luulin tänään olevani Ruusunen (ei se Vanhasen kuitenkaan ;-), tavallista aiemman herätyksen ja aamupalan jälkeen päätin vielä vähän oikaista - ja heräsin kymmenen jälkeen. Taitaa Menopur tosiaan väsyttää! Piikittelyt on menneet rutiinilla, yhden pienen mustelman olen saanut aikaiseksi. Tänään illalla täytyy pistää Menopurin lisäksi tunnin väliajalla myös Orgalutran, kun en sumutellut. Ja tietty on juuri tänään kolme iltamenoa. Täytyy johonkin vessaan lukkiutua - kunhan eivät aja ulos narkkariksi epäillen. :D

Eilisen ultran perusteella on yhdeksän follikkelia kasvussa, mutta kaksi niistä selvästi suurempia. Saa nähdä ehtiikö hitaammat hämäläiset kypsiksi vai jääkö munimistulos kahteen, se olisi aika vähän :| Punktio on ensi viikolla, ma-ke, huomisen ultran perusteella päätetään.

Piinapäivinä tosiaan mielialat vaihtelee äärimmäisyyksistä toiseen. Lugeista yms. tulevat oireet antavat myös ymmärtää usein väärin. Toivon teille kaikille kuitenkin positiivista mieltä ja oikein kovasti peukutan plussaa teille, kun pääsette testaamaan!

Aurinkoista kevätpäivää!
 
Eksyin näillekkin sivuille ja luin melkein koko ketjun läpi, huh, mikä urakka.
Kirjoittelin pari päivää sitten jo tuonne toukokuisten ketjuun, mutta haluaisin kommentoida tännekkin jotain. Ikää mulla 37v ja ukolla 33v

Taustaa: Olen sekundakamaa (luomutyttö exän kanssa )elikkä maho lehmä :LOL:

Hoitoja takana 4x ivf ja 2x icsi ja yksi pas (josta tuulimuna, tai biokemiallinen raskaus tai mikä lie :( )
Hoidot on aloitettu joskus v 2000 ensin kaksi vlssä , sitten 4 julkisella. Syynä hoitoihin on mun pelistä pois olevat johtimet.
Mulla on ollut aina huono vaste stimulointilääkkeisiin joina on käytetty 2x menopur, 3x puregon ja kerran menogon. Eri annostuksilla on menty 150iu-400iu.

Reilu vuosi sitten "lopettiin" hoidot :LOL: ja sitten tämä asia alkoi taas nousta pinnalle.

Tuosta Snow Whiten kirjoittelusta innostuin minäkin tänne purkamaan mieltäni.

Käytiin siis ensin kaksi eka hoitoa vlssä ja sitten siirryttiin julkiselle juuri sen takia kun lompakko ei kestänyt enää. Kaikki meni hyvin siihen saakka kunnes julkisen kolmannella hoitokerralla käytin menogonia stimuloijana (ja pitkällä kaavalla aina menty) ja saatiin vain kaksi kypsää solua jotka sitten iksattiin. No kumpikaan ei hedelmöittynyt.
Kun lääkäri sitten soitti että ei tarvitse tulla siirtoon, ja saatte julkisella vielä yhden hoidon kun siirtoon ei päästy, niin aloin pommittamaan häntä kysymyksillä:

- jos mulla on huono vaste niin miksi tehdään pitkällä kaavalla ja jarrutetaan omaa hormonitoimintaa?
Tähän tuli vastaukseksi vaan että kun niin on tapana tehdä kaikille :headwall:
- voisinko tulla suunnittelukäynnille, niin katsottaisi lääkärin kanssa mikä lääke olisi paras stimuloija, voisiko tueksi siirron jälkeen käyttää tukena muutakin kuin lugeja?
- meillä on nyt täällä kauhea ruuhka, reseptit tulee postissa. Kun noin huono tulos niin epäilen että sulla on alkamassa vaihdevuodet, pääsette jonon ohi :whistle:
Ja tämä lääkäri ei ollut ikinä minua edes nähnyt :LOL: saati että multa olisi ikinä edes mitattu FSH-arvoja...

No tehtiin vielä se yksi hoito julkisella joka "armopullana" saatiin mutta nega siitäkin tupsahti...

No nyt on reilu vuosi tuosta negasta, paikkakuntaa vaihdettu ja uusi elämä aloitettu ihan kaksin. Kuitenkin minua on alkanut niin vaivaamaan että miksi mentiin aina samalla kaavalla , että tilasin Varilalle ajan Treen väestöliittoon ja siellä käytiin viikko sitten suunnittelukäynnillä.
Sitä ennen kävin mittauttamassa FSH-arvoni joka oli 7.2 eli ihan hyvä.

Lääkäri oli aivan ihana ja kertoi mm. seuraavia juttuja:

Tehdään lyhyellä kaavalla, ja mennään minun hormonitoimintani mukaan, eli ei jarrutella, kun saalis muutenkin aina ollut huono. Mutta jos niitä munarakkuloiden potentiaalisia "aihioita" ei ole mistä alkaa stimuloinnilla kasvattamamaan niin niitä ei sitten ole

Julkinen suosii siksi pitkää kaavaa että saavat pysymään aikataulut kuosissaan, kun jarrulla pystytään säätelemään stimuloinnin aloitusta

Nyt kuulemma Tampereella julkisellakin puolella ollaan menossa siihen että myös lyhyellä kaavalla tehdään ja lääkärit ja hoitajat on ne jotka joustaa, ei "asiakas".

Lääkeannoksista: Katseli niitä mun mega-annoksia puregonia ja menogonia (jopa 400iu)mitä olen pistellyt ja sitten minua joka olen pienikokoinen. Sanoi että on tutkittu että puregonissa esim. 225iun ylimeneviä annostuksia ei kannata pistellä ,koska harvoin sillä saadaan enemmän soluja ,ja ne mitkä saadaan ovat huonompilaatuisia, tuo oli ainakin minulle uusi tieto
:attn:

Ehdotti mulle coctailia purgon+ luveris eka viisi päivää ja sitten katsotaan ultralla ja tod.näk. jatketaan puregonilla + jarrupiikeillä. Tuosta coctailista sanoi ,että monille on tuo coctail auttanut, jotka ovat huonoja munimaan tai laatu on huono. Tuossa luveriksessä on sitä lh-hormonia, mutta ei käsittääkseni niin paljon kuin menogonissa. Selitti hyvin seikkaperäisesti miten vaikuttaa aivoissa.... Lääkärit eivät oikein itsekkään tiedä miksi tuo yhdistelmä saa jotkut "huonomunaisetkin" villiintymään ja munimaan enemmän ja parempia soluja (ja tuohon edel. lauseeseen minäkin kaikki toivoni nyt ripustan) Kaikille tusotakaan ei välttis apua ole.

Tukilääkitystäkin vielä mietitään, kaikki mikä ei ole terveydelle vaarallista kuulemma kokeillaan :heart: B)

Olen erittäin tyytyväinen että käytiin juttelemassa, lisäksi hoito voidaan aloittaa tämän kuun lopussa , mulla kesäloma sopivasti toukokuussa :flower:
Voitte arvata että ei ukkelin kans kauaa mietitty, niin hyvän paketin meille kauppasivat, Varila tod. perehtyi meidän ongelmiin. Siis maksaahan hoito taas ihan sikana (onneksi mulla on puregonit kasassa, jäänyt ed.hoidosta ja kaverilta sain lisää) ja kukaan ei pysty lopputulosta takaamaan.
Mutta tämä on ihan oikeesti se "THE VIIMEINEN HOITO" johon kokeillaan kaikki mahdollinen. Ja jos vaikka kääröä ei syliin tulisikaan, niin ainakin olemme kaikkemmme yrittäneet eikä
tarvii viiden vuoden päästä katua, että miksi emme kokeilleet silloin kun ikää oli "vasta" 37v

Kaikille tsemppiä hoitoihinne, kirjoittelen miten hoito etenee ainakin tuonne toukokuisten ketjuun ...


P.s. tuo eileinen 45 min. sai kyllä sapen kiehumaan.... Hitto tässä kukaan oo viime tippaan lasten hankintaa jättänyt, kyllä tässä on ollut pakkotaukoja rahanpuutteen ja oman jaksamisen takia ja biologinen aika(pommi) kello se vaan tikittää ....
 

Yhteistyössä