35+ äidit

Ävm70 :hug: :hug: kovasti jaksuja sulle uhmiksen kanssa.Toivottavasti loppu päivänne sujui paremmin.Onneksi pikkuinen ei moisesta välittänyt ja veteli makoisia unia.

Ylähampaita tehdään kaikilla mahdollisilla oireilla :whistle: joten nukkumatti kutsuu.Aamut ovat aikaistuneet,joten ei jaksa myöhään valvoskella.

Jakselkaa kaikki hyvin =)
 
Meillä vihdoinkin tyttö seisoskelee ilman tukea. :) Kiiruhtanut ei ole. Eilen harjoitteli sitten jo maasta nousemista ilman tukea ja välillä muksahti ja taas uudestaan pystyyn, kunnes pääsi ja sitä harjoittelua jatkuikin Netalla sitten pitkään. Nukahti sitten 9 mais ja heräili aamulla puoli 8 pirteänä. Harjoittelu antoi kunnon yöunen.

On heräillyt joinain öinä kun poskihampaat pukkaavat ikenen läpi ja syöminenkin oli yhtenä päivänä tuskaa. :( No seuraavana päivänä sitten söikin enemmän. 15. hammas tekee tuloaan. =)
 
Netta täytti sunnuntaina 1 v 5 kk, kyllä aika on mennyt nopsaan. Pieni vauvamme kasvaa nopeasti. Imetän vieläkin 1-2 krt/vrk:ssa. Tyttö on oikea ilopilleri, ei turhia kiukuttele.

Eilen oli ison siskon kanssa hoidossa tunnin samalla hoitajalla missä isommat olivat kun odotin Nettaa ja jouduin olla prenalla toista viikkoa. Kävin itse hammaslääkärissä ja kaupassa. Netta on nähnyt hoitajan vauvana ja yhden kerran kaupassa. Hyvin meni hoitaminen. Netta ei vierasta ja on helppo välillä jättää hoitoon. Tytöt söivät ruoan ja leikkivät leluilla. Hyvää Kevättä teille kaikille plussatuulien kera!
 
Ävm70: Jaksuja!!! Meillä poju seukkaili ja känkkäränkkälöi 01:30 asti, mutta nukkui sitten 6 asti syötyään ja tankkailtuaan koko myöhäisillan ja yön. Nyt nukkuukin jo päikkäreitäkin melkein kolmatta tuntia.

Neeanäiti ja Äiti-Kengu - jaksamista hampaidentulon kanssa!!

 
Moikka! Eilen oltiin vioeraisilla ja sisko tuli käymään päivällä - poju taisi kaikesta uudesta simahtaa oikein kunnolla, ja nukkui 4,5 h putkeen yöllä.

Äiti-Kengu: Tilasin Nallevaipoilta Näpsy-Nalle sisätäyttövaipan sekä sisävaipan, ja paketti saapui postissa eilen. Kokeilin tänään innoissani uusia malleja Popo wrap-ulkokuoren kanssa, ja voi jestas että voin suositella. Taskusisävaippa kuivuu todella nopeasti, kun on itsessään niin ohut, ja on sekä reilu laittaa päälle (siivekkeet tarpeeksi pitkät) että pehmoinen kuin mikä. Lisäksi meidän litrapisuttelijalle saa tarpeeksi täytettä matkaan, tai sitten vähemmän, jos haluaa lyhyemmän vaihtovälin. Yhdistin pojulle ne nyt päikkäreille Ruskovillan vaippahousujen kanssa ja paksun hamppuimun kanssa, ja voin sanoa, että jos lapsensa peppua haluaa helliä, siinä on yhdistelmä joka on ihan ylivoimainen (tai siis mitkä tahansa villavaippahousut ja tuo Nalle-vaippa). Olen ihan myyty ja tilasin heti lisää :)

Eipä tässä sen kummempaa. Ristiäisiä odotellessa, saatiin varattua tuo 8.5. :) LK & pojunen 1,5 kk
 
Lintukoira tarviikin käydä kattomassa noita sivuja.Kiva unipätkäteillä ollut.Toivottavasti muinakin öinä jatkuu hyväunisuus.

Tyttö nousee tukea vasten seisoon =) Yöt on vielä hieman rikkonaista,mutta....

Neeanäiti kohta teillä juostaan kovaa vauhtia =)
 
Heippa!
Kiitos LK ja Äiti-Kengu :hug: Tänään kun Nupun 1kk neuvola niin puhuttiin sit samalla näistä pikkuneidin koettelemuksista mulle niin terkka meinas et mustasukkaisuutta et tällä tavalla haluaa sit sen huomion :ashamed:
Meillä olikin sit kasvettu ihan kivasti, paino 3,960kg (synt.3,560) pituus 53cm (47,5) eli ihan tissimaidolla ;) Nuppu on ihanteellinen yönukkuja, viimeyönäkin 8,5h putkeen ja normistikkin sen 5-8h :) anteeks, en halua pahoittaa tuolla kenenkään mieltä joiden pikkaiset heräilee muutaman tunnin välein :ashamed: ja voihan tuo muuttua, olen tyytyväinen että ainakin nyt mennään näin.
Mä en ole noita kestoja kokeillut, äippäpakkauksessakin taisi joku olla mut ei ole tullut tutustettua :ashamed: Mä käytän kertiksii, mut Muumeja eli ovat ainoat kotimaiset vaipat jos jotain positiivista kertiksistä pitää löytää ;)

Neeanäitin Nettakin jo kävelee kohta, hienoa :heart:
eikä taida mennä kauan Äiti-Kengun pikku-kengullakaan kun lähtee liikkeelle ;) Kovasti jaksuja yöheräämisiin :hug:

Nyt viikonloppuna pitäis alkaa katsomaan kastemekko tuolt jemmasta, samoin anopilta saadut valkoiset lakanat joita käytän pöydissä ym. ettei jää kaikki ensviikolle ja sit iskee kiire ja paniikki..... meillähän ne ristiäiset ovat jo vappuviikonloppuna eli 2.5 ;)
Huomenna pitäis muistaa tilata valmiiks voileipäkakkua varten leipomosta leivät kun en mä sit ensviikolla muista kuitenkaan :ashamed: niiin ja sit se kukkakimppu kahvipöytään.....
Pitäis varmaan tehdä muistilista et mitä kaikkea pitäis muistaa ;) kutsut kyllä lähetin eilen vaikka kaikille ilmoitinkin ensin puhelimitse :)

Jaahas, pikkuneiti tekee taas pahojaan koska kakkonen komentaa sitä, tarvii varmaan käydä kattoo mitä niillä oikein on menos :/
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja Nuppu 1kk :heart:
 
Moikka! Ävm70 kiva että teillä nukutaan pidempään yöllä :) :) Minäkin arvostan tuota pitkää (noh, melko pitkää ;) ) 4,5 h unta kun parina yönä on menty 1,5 h pätkissä. :) Voi apua, ristiäiset,; meillä on viikon päästä teidän ristiäisistä, ja valmisteluja ei ole aloitettu kuin kastemekon ja kahvikuppien kanssa, eväät yms on vielä hankkimatta. Siivousavusta on tosin jo sovittu, meillä käy siivooja muutenkin, ja hän lupasi tulla avittamaan perussiivouksella paria päivää ennen häppeninkiä.

Äiti-Kengu: menin tilaamaan vielä kolmannen satsin Nallevaippoja nyt aamulla... Sisätäyttövaippoja oikein ison paketin ja villavaippahousut. Kokeilin siis eilen päiväunilla hamppuimun kanssa, ja poju nukkui 3 h inahtamatta, ja sitten oli jo vähän heräteltävä, kun anoppi saapui matkan takaa pojua katsomaan. Vaikka meillä yleensä sisävaipat läpimärkiä, tämä yhdistelmä ei tuntunut kuin sisältä vähän kostealta. Ompelin päikkäreiden aikana lisää sopivia imuja vanhasta kylpytakista, ja tilasin tänä aamuna lisää hamppuimua, kun toimi niin hyvin. Hamppu vaan kuivuu todella hitaasti, pitää olla pari varastossa. Noi Näpsy-nallen taskuvaipat on yhdenkoon vaippoja, eli ne menee pidempäänkin. Siksi nyt tuhlailin ja tilasin paketin niitä.

Yöt ja vierailut mennään meilläkin kertiksillä ävm70 ja vielä Pamperseilla, kun meidän ripakintulla ainoat mitkä eivät vuoda ohi (kokeilin myös muumeja, ne toimi, mutta en meidän lähimarketeista löytänyt pienintä kokoa) :)

Oho, poju heräilee- Palataan!!! LK & pojunen
 
nora2 hyvin tänne mahtuu mukaan =)

lintukoiralle ristiäisjärjestelyihin jaksuja.

ävm70 jaksuja ja kyllä ne ristiäiset sujuu hyvin.Voi kuinka ihanan pitkiä pätkiä nukkuu yöllä =)

Täällä herätty 4 ja tytön kanssa noustu puol 5.Pitkä päivä edessä siis....Tyttö on päättänyt,etten jää mistään äityiden iloista sekä suruista paitsi.Osaa olla erilainen muihin nähden.Esim on tosi huono syömään.Rintaa ottaa usein,mutta...Lattialta konttailee murusiapnsettiotteella.Oonkin sit pitkälti yrittänyt keksiä sormiruokaa,että sais kiinteitäkin meneen.
Onko kellään kokemusta tuosta sormiruuasta?

Mukavaa viikkoa kaikille :wave:
 
että mahdun mukaan =)

Meillä on siis 8kk-ikäinen esikoispoika, jonka kanssa olemme harjoitelleet jo jonkin aikaa tätä vauvaeloa. Alussa oli vaikeaa mm. masuvaivojen kanssa, mutta nyt tuntuu oikein kivalle. Kyllä se pikkuvauva-aika menee vaan niin nopeasti, vaikka silloin koliikki-itkujen aikaan ei siltä tuntunut.

Juttelitte tuolla aiemmin kantorepuista. Oletteko kokeilleet Manducaa? Se on meidän mielestä oikein hyvä ja sen pitäisikin olla hyvä sekä kantajalle että kyytiläiselle. Miinuksena on se ettei repussa voi kantaa edessä lasta kasvot menosuuntaan, mutta kyljellä ja selässä kyllä.

Mitenkäs meinaatte juhlia vappua?
 
Heipparallaa!

Taas on mennyt aikaa siitä kun oon ehtinyt edellisen kerran kirjoitella. Arttu kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia. Hampaita on tullut jo 6kpl (ja jos kuolan määrästä voi jotain päätellä niin lisää tulee :D )

Arttu oppi konttaamaan viikonloppuna. Nyt ei saa enää mikään olla rauhassa. Kissanhiekkalaatikko, kukkapöytä yms kaikki kiinnostaa tosi paljon. Vielä ei oo mitään isompia vahinkoja sattunut, pidetään peukkuja ettei satukaan. Se on hauskan näköistä kun Arttu konttaa jonnekin ja löytää uuden pinnan niin sitä pitää taputella. Ja kaikkea muutakin pitää tunnustella taputellen, jopa mun kasvoja vaikka tutut ovatkin. :D Istumista poika ei vielä hallitse ollenkaan mutta kaipa sekin tulee kun aivot on kypsät siihen.

Itse aloitin kuntokuurin huhtikuun alussa. Ostin 16kk:n salijäsenyyden tohon meidän lähisalille. Käyn nyt 4-6krt/vko ja kuntosalin lisäksi ohjelmassa on erilaisia ryhmäliikuntatunteja kuntopyöräilystä joogaan ja venyttelyyn. Tavoitteena olis kiinteytyä ja painokin saisi pudota. Saa nähdä miten mamman käy. :D

 
Moikka!

Kiva kuulla olkkis pitkästä aikaa! Odotan innolla että pääsisin aloittamaan kuntoilun itsekin... Tänään jälkitarkastus, pitää kysyä milloin uskaltaa ja mitä liikuntaa. Tervetuloa Nora!! :)

Tilailen ristiäisiin valokuvia kummeille ja isovanhemmille... Jahans, poika heräsikin jo, pitää mennä... LK
 
HUI HAI HULINAA |O

Olkkis kiva kuulla ja Onnittelut Artun konttaamaan oppimisesta =)

Nora Tervetuloa, ei muuta kuin kirjoittelemaan :wawe:

LK kiva kun saat apuja ristiäissiivouksiin ym. Meillä pidetäänkin ristiäiset seurakuntakodissa, ihan tilan puutteen vuoksi vaikka meille tulee vain kummit, siskonperhe ja mummot niin silti meistä koostuu 18henk. niin siellä sit päästään saman kahvipöydän ääreen eikä tarvitse stressata siivomisita, ainoo et kotona varmaan täyspaniikki et muistaa pakata kaikki tavarat mukaan, lauantaina saapi kaikki leivottua ja et huomenna muistaa ostaa kaikki puuttuvat raaka-aineet kun lauantaina kauppa kiinnin jne, et pientä stressiä voipi olla ilmassa lähipäivinä :/

Tää viikko on mennyt niin taas mennessäkuin olla ja voi ettei todellakaan ole ehtinyt tähän koneen ääreen istumaan :ashamed: Maanantaina tehtiin kaupunkilenkki vaunuilla jossa sit vierähti melkeen 4h, tunnin verran istumista kahvilla ja vaihtaen kuulumisia, ilta meni 4H- tapahtumassa missä sain sit pienen pronssisen 4H-rinta pränikän ja kunniakirjan luottamustehtävistä eli jo 7vuotta hallituksessa istuneena, tiistaina oltiin ulkosalla kun ihana ilma ja muutaman kilsan lenkki, eilen oltiinkin koko aamupäivä 4H-tapahtumassa pienten kanssa ja illalla kävi pappi sunnuntaisia ristiäisiä sopimassa ja nyt oltiin aamu kaupassa ja perhekahvilassa, jospa ilta saataisiin sit hengähtää ;)
Kaupasta ostettiin vappupallot niin eikös pikkuneiti halunnut PuuhaPete pallon vaikka kuinka näytin Muumia, Prinsessaa niin ei käynyt, sanoi kyllä kotona et PuuhaPete pallon haluaa ja niin sit ostettiin :)
Jo taasen sain kaupassa huomautuksen kun meidän Nuppu sit itki, pakkasin siinä ostoksia kun niitäkin sit ristiäisten takia reilummin niin eikös sit vanhempi mies todennut että nyt sillä on jo naamakin ihan punanen kun itkee niin kovaa :eek: Sanoinkin et en mä nyt näitä mun ostioksia voi tähänkään jättää et pakkohan mun nää on pakata vaikka kuinka itkee, GRRRRrrrrrrrr... :headwall: kyllä taas pikkasen otti pattiin, pitäisivät mölyt mahassaan, ihan kuin tahallani antaisin vauvani itkeä ja jos toisella iski jo ruoka-aika eikä tisua ollut mahista heti saada niin minkäs teet :/

Mitäs Vappu suunnitelmia teittilt löytyy?
Meillä tää Vappu menee ristiäisiä valmistellessa, pappikin totes eilen et ottakaahan Vappu sit rauhallisesti ja saman tien totes perään et taitaapi se teillä mennäkkin =) ;) Tää pappi on ihan "uusi tuttavuus" kun yritin kysellä ihmisiltä et tietääkö, tunteeko niin kukaan ei ollut edes kuullut tän nimisestä joka tulee Nuppumme kastamaan mut todella kivan tuntuinen, puhelias mies kun eilen tuossa kävi :)

Meillä Nuppu on edelleen ihanteellinen yönukkuja, herää syömään 5-8h päästä kun illalla nukahtanut ;) ja tuo pikkuneitikin nyt nukkunut kivasti ettei sekään ole nyt onneks järjestänyt yöllä kiukkukohtauksia, ehkä päivisin ollut niin paljon tekemistä et on niin väsy et vaan nukkuu ;) nyt kun tän kirjotan niin pian ensyönä huudetaan ja raivotaan :ashamed: toivonmukaan ei ;)

Nyt taas mentävä, palailen paremmal ajal...Hmmmmm koskakohan se parmpi aika koittaa :LOL:
Jaksuja ja kirjoittelemisiin :wave:
Ävm70 ja Nuppu 5vko 3pv :heart:
 
:D Kiva kuulla että joku on kaipaillut.

Meidän vappusuunnitelmat meni lörinäksi kun Arttu sairastu viime yönä. Nousi melkein 39 asteen kuume ja nenä vuotaa. Huomenna oli jo aikaisemmin varattu lääkärikäynti joten saapi tarkastaa pojan päästä varpaisiin kun mennään.

Näyttää muuten siltä että kohta tuo istuminenkin alkaa luonnistua. Eilen illalla ja tänä aamuna sälli puski itsensä istuma-asentoon mutta nojaa vielä käsillään eteen. Ei varmaan enää kovin pitkään mene tuon istumaan oppimisen kanssa. Samaan syssyyn nuori mies yrittää päästä myös seisomaan. Karhukävelyasento on myös kovasti hakusassa.

 
Ävm70 jaksuja sekä pitkää pinnaa ristiäisvalmisteluihin =) Viettäkää mukava vappu ensin ja rentoutukaa mahdollisuuksien mukaan.

Olkkis onnittelut uudesta taidosta sekä paranemisia pojalle.

Kotosalla vietämme vapun ja saamme ehkä seuraa.Grillausta yms yhdessä oloa suunnitteilla.

Nyt valmisteleen ruokaa :wave:
 
Tervetuloa kirjoittelemaan Nora2! Rintareppuna minulla on Babybjörnin ikivanha malli, hyvin toimii kun vaan jaksaa laittaa. Myös kantopussi minulla on (Hotslings), siitä pidän enemmän mutta ulkoilut sen kanssa vaativat vielä hieman lämpenemistä säältä. Manducaa en ole kokeillut, mutta kehuja kyllä olen kuullut. Tosin minulla tuo käyttö on muutenkin aika vähäistä, ehkä turhakkeita nuo molemmat hankinnat meidän osalta ovat. Kiva, jos olet ollut tyytyväinen omaan Manducaasi :)

Olkkiksen Artulle pikaista paranemista :flower: Ja isosti onnea konttaukselle ja noususuhdanteelle!!

Mukavia ristiäisvalmisteluja äiti vm70 ja Lintukoira! Toivotaan suotuisaa ilmaa juhlapäivillenne :)

Äiti-Kengu minä aloitin esikoiselle sormiruuan niillä kokonaan sulavilla maissinaksuilla, sitten kurkkuraastetta, kohta jo hedelmänpaloja ja niin edelleen.. ennenkuin huomasinkaan, oli joka aterian päätteenä Väinämöisen Palttoonnappi (niitä kuivattuja ruisleipänappeja). Tosi äkkiä hän siihen oppi. Tämän tytykän kanssa ei vielä siinä vaiheessa olla, soseet on nyt aloitettu ja pikkuhiljaa alkaa syömisen idea valjeta neidolle. Huomisesta eteenpäin annetaan kaksi ateriaa päivässä, viikon päästä kenties aloitetaan puurot.

6kk neuvolassa käytiin, kaikki ok: paino himpun yli 7,5kg ja pituus himpun yli 66cm. Tytyn liikkuvuutta (siis esim sylissäollessa) terkka ihmetteli ja ihasteli, enkä ihmettele että über-rauhallinen esikoinen samanikäisenä oli 800g painavampi.. :whistle:

Huoh, miehen iltavuoroviikko alkaa käydä voimille. Kahden lapsen iltarutiinit, kun ne tietysti ajoittuvat yhtäaikaisiksi kun on vain yksi aikuinen, vievät kyllä mehut. Tai tottumuskysymyshän tämä on taas - mies on tehnyt yli puoli vuotta vain päivävuoroa, ja nyt pitkästä aikaa iltavuoro sitten iskee kynsille. Kyllä se siitä ajan kanssa taas alkaa sujua.

Nyt ehkä vain laiskottelen loppuillan (kun lapset nukkuvat - siis siihen saakka, että tyty kutsuu maitovaraston paikalle..).

Mukavaa vappua (meillä ei vielä ole tietoa, mitä tehdään =) )
~Tiila ja tyty 6kk.
 
Moikka!
Meillä pikkuprinsessa sai eilen nimen :heart:
Meidän kakkonen säesti kitaralla molemmat virret, sit me valitsimme sen että toisella isovanhemmalla, yhdellä kummilla, sisaruksella että miehelläni oli se lukuvuoro siinä rukouksessa, on hieman vapautuneempi tunnelma eikä niin "kirkkoollinen" ;) Puheessaan pappi puhui meistä suurperheenä ;) vaikka emme me itseämme suurperheellisiksi tunneta, pariin otteeseen vielä asian mainitsi mut ei se minua häirinnyt ;) Tilaisuuden lopussa pappi kiitteli ja totesi että oli niin mukavaa kun säestäjä virsiin löytyi omasta takaa sekä olimme valinneet rohkeasti tämän vähemmän meidän seurakunnassa käytetyn lukutehtävän ;) Aivan ihanat ristiäiset kyllä olivat vaikka itse kehunkin :heart: ;)

Eilenillalla piti koota tramppis, oli sen verran kova polte kaikilla pimuilla ;) kantoivat kaikki osat, mä kun purkaan sen kokonaan aina talveksi ja varastoin ladon vintillä ja näin keväällä sään alkaessa lämmetä kootaan se :) Nyt vaan oli kovempi homma kun siinä on se turvaverkko ihan pikkuneidin takia mut kyllä se sit pomppikin siellä sydämmensä kyllyydestä illalla että tänäänkin :)

Tänään vein heti kastemaljankin kaiverrettavaksi ettei taas jää kun oli jäänyt pikkuneidinkin nimi ja kastepäivä kaivamatta niin saanpi nyt sit molemmat eli kaikki neljä "Liinaamme" siis siinä kastettu :heart:

Nyt mentävä katsomaan jospa tuo pienin tuolta ulkoa kohta heräisi kun maito taas alkaa valumaan paidan läpi kun unohdin tänään käydä ostamassa liivinsuojuksia :ashamed: muutenkin puheeni ja tekemiseni olleet hiukka hakusessa, viimeyö meni suht unetta vaikka pikkuinen kyllä nukku 7h putkeen mut meikä kävi ylikierroksii kaikesta niin siks vain ei uni tullut :ashamed:
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja Nuppu 6vkoa :heart:
 
Moikka! Kiva kuulla ävm70 että ristiäiset olivat onnistuneet!! :flower: :flower: :flower: =) Olisipa meilläkin musikaalilahjakkuuksia suvussa tai kavereissa, mutta ei valitettavasti...

Meillä mies on talvilomalla tämän viikon ja hohhoh, lieneekö koskaan tapeltu niin paljon kuin nyt... On meinaan ristiäisissä melkoisesti hommaa, ja mies on aivan raivona työlistasta, jonka olen meille molemmille täksi viikoksi laatinut. Luuli tekevänsä niitä hommia mitä haluaa ja sitten kun ehtii, mutta väärä luulo on. Ei ole vielä tajunnut etten pystykään 24 / 7 työleiriin niin kuin ennen vanhaan, vaan hän joutuu yhtälailla osallistumaan, jopa kantamaan vastuuta ristiäisten onnistumisesta. Hmmm, melko koetuksella on kyllä pinna & parisuhde molempien osalta. Ei tälle viikolle montaa hauskaa hetkeä ole mahtunut :ashamed:

Nyt jatkan taas muita hommia! Palataan ja aurinkoisempaa toukokuuta!
 
Lintukoira: Onnea pojalle hienosta etunimestä.

Meillä on alkanut tässä konttaamisen ja tukea vasten seisomaan nousemisen oppimisen (onpas sanamonsteri) kunniaksi levottomat yöt. Itse asiassa Arttu nukkuu hyvin 20.00-04.00/05.00 jonka jälkeen alkaa sitten itku joka ei tahdo rauhoittua sitten millään. Jos ei huuda niin touhuilee ja ääntelee sitten siihen asti että mä herään. Liekö tuohon sitten vaikuttaa se että Arttu on tosi nuhainen ja tukkoinen ollut nyt pari viikkoo, tehnyt hampaita ja lisäksi oppinut nuo kaksi edellä mainittua liikkumisen muotoa. Pitää toivoa että ensi yö menis hyvin sillä huomenna on paljon asioita mitä pitää hoitaa...

Ai niin... Arttu huomenna 8kk :heart: :heart: :heart:
 
Onnea Touko :flower: komea nimi! Toivottavasti Lintukoiralla miehen työhön paluun myötä parisuhderauha palaa :whistle: Niin se meilläkin menee, että välillä liika läsnäolo purkautuu murinoina, vaikkei sitten kyllä poiskaan saisi olla =) .

Äiti vm70 oli onnistunut myös järjestämään mukavat ristiäiset, onnea neidillekin uudesta nimestä :flower: .

Äitienpäivä takana, mukavaa oli ja ihana esikoinen (2v) oli onnistunut pitämään salaisuutena onnittelufraasin :heart: Nyt siis vasta aloittelee puhumista, sanoja on kyllä vaikka kuinka mutta lauseet ovat vielä pääosin kaksisanaisia. Niin vaan oli ilmeisesti hoitotädiltä oppinut (torstaina) onnittelemaan, ja korttia ojentaessaan osasi oikeat sanat :heart: :'( :heart: .

Arttu onkin sitten tosiaan liikkeelle lähdössä, "yhä ylös yrittää..". Onnea uusille taidoille, jospa yötkin rauhoittuisivat pian. Onnea myös täysille kuukausille :flower: !!

Meillä neiti pukaa lisää hampaita, 4 on nyt läpi ja kaksi ihan kohta lisää. Sitten alkaakin puruharjoitukset, sormiruokaa kokeillaan kohtikään. Kiinteissä mennään nyt 2 ateriaa päivässä ja loppuviikolla testaillaan puuroa. Yöimetyksiä olen nyt pyrkinyt karsimaan, sylittelyllä mennään heräilyt. Kohta ehkä sinkoankin tästä imetykselle, edellinen tissittely tapahtui ennen nukkumaanmenoa iltakasin jäljestä!


Esikoisen ristiäisistä on tänään 2 vuotta. Oli ihana lämmin päivä silloin.

Mukavaa toukokuuta kaikille,
aurinkoisia päiviä toivottelen!

~Tiila ja tyty 6,5kk
 
Hienoa että molempien ristiäiset ovat sujuneet hyvin ävm70 ja lintukoira.

Tiila kiva kuulla ,että teillä jaksellaan hyvin.Hienosti teillä yöt menee,jos sylittelyyn rauhoittuu.

Täällä paino saatiin nouseen,kun jätin molemmilta uudestaan maitotuotteet pois.Tyttö osaa sanoa jo äitti ja tyttöö tapailee.Pottailut vähän takkuaa,joten oon jättänyt pikkasen taka-alalle toistaiseks.Hampaita on 4.Hitaasti,mutta varmasti tulee.

Mukavaa helatorstaita kaikille :wave:
 
Myöhäistä yötä teille! Meidän pikkuinen pian 1 v 6 kk, mihin tämä aika on mennyt ja missä on meidän pikkuruinen vauvamme?? Neiti on tomera touhuaja, ilopilleri, ei juuri kiukuttele. Herättää huomiota omatoimisuudellaan ja touhuillaan siellä missä kuljemme. :D

Ei vieläkään ole uskaltautunut kävelemään muutamaa askelta enempää. Haluaa harjoitella ensin tasapainoa, nousee tuetta kyykystä lattialta ja heiluttelee kroppaa, ikäänkuin varmistaa, että tasapaino säilyy. Välillä kupsahtaa istualleen ja pian taas harjoittelu jatkuu. Sitkeä sissi. :)

Tytöllähän on synnynnäinen riippuluomi ja sitä hoidettu 1-vuotiaaksi asti peittohoidolla, mutta ei enää onnistunut ja jätettiin pois puoleksi vuodeksi. Näkö tarkastettu ja silmäpolilla kontrollit, viimeksi katsottiin karsastus ja muu, ei mitään löytynyt. Seuraa molemmilla silmillä hyvin. Kävelyharjoittelussa voi silti haitata näkökentän hakemiseen, kun täytyy nostaa päätä ja hakea näkökenttää ja nyt lääkärit Oulussa saaneet lähetteen, joko operoidaan vai mitä tehdään? Tyydymme lääkärien päätökseen. Olemme valmiit operointiinkin. Perästä kuuluu.

Olemme olleet kerhoretkellä pienempien kanssa eilen ja oli oikein mukava reissu ja sää helteinen. Sitten menimme markkinoille ja olimme siellä useita tunteja. Netta otti päiväunia rattaissa. Netta söi muikkuakin markkinoilla. :D Kaikki ruoka maistuu hyvin.

Neuvola on 24.5. ja laitan sitten kuulumisia sieltä.

Tyttö puhuu enemmän sanoja nyt ja muutaman sanan lauseitakin joskus. Kysyin eräänä pnä kun syötiin leipää että söitkö jo leivän? Vastasi mulle että öin o. Kysyin uudestaan ja vastasi että öin. :D

Tänään oltiin abc:llä lasten tapahtumassa ja syötiin lasten kanssa noutopöydästä. Netta söi itse haarukalla kaikkea mitä lautaselle laitoin. =)

Nyt pakko lopetella ja mennä pikaisesti pesemään kylppärin lattia kun vesi oli parina pnä ruskeaa kun putki jostain poikki. Oli hurjan väristä, ei vaarallista, vähän kuin järvivettä, lattia täytyy nyt sitten pestä kunnolla. Haimme kaupasta talousveden. Nyt alkaa olla kirkkaamman väristä vesi. Kaikkea sattuu.

Öitä! T: Neeanäiti ja Netta 1 v ja pian 6 kk päälle (18.5.)
 

Yhteistyössä