30-vuotias liian vanha hankkimaan lapsen, mieluummin kummilapsia tai adoptio?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
itsellä 5 kk tyttö ja tässä kuussa täytin 30. Minusta tämä on paras hetki minulle hankkia vauva. Opiskelut ovat kaukana takana, työelämää oon nähnyt riittävästi ja töissä odotetaan minua takaisin (vaikkei olekaan vakituista työsuhdetta alla). Olen päässyt puolison kanssa matkustelemaan Etelä-Amerikkaa ja Aasiaa myöten maailmalla. Omakotitaloa on jo maksettu mukava summa pois. Puolison kanssa ollaan jaettu elämän ilot 9 vuotta. Nyt on ihanaa olla vauvan kanssa kotona kun ei ole kiire minnekään kokemaan maailmaa ja on itseluottamusta ja jonkin verran elämänkokemusta, ettei ihan pienestä tule otettua pulttia. Annetaan toisen lapsen tulle heti perään jos on tullakseen.. Edellinen tärppäsi jo tokasta kierrosta.
 
"30-vuotias on ihan normaalin ikäinen tulemaan vanhemmaksi!

Etenkin jos on vähääkään opiskellut."

Tämä pisti jotenkin ketjusta silmään. Onko opiskelu tosiaan joku "syy" ja etuoikeus yrittää myöhemmin? Ei voi tehdä töitä opiskelematta, löytää kumppania vähän aikuisemmalla iällä, haluta yksinkertaisesti elää vapaata elämää ellei opiskele? Tiedän, tartun lillukanvarsiin, mutta jotenkin.. kummallinen ajattelutapa, siis että pitää se opiskelu nostaa erityisesti esiin..
 

Yhteistyössä