30% suomalaisista on sitä mieltä että homoliitot pitäisi siunata

  • Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti
:)
Ja myös papeista kolmasosa, olikohan enemmänkin?

Onneksi aiheesta on saatu keskustelu nyt aikaan ja toivottavasti pian kirkon piirissä enemmän ja enemmän ihmiset alkavat avata silmiään ja ihmisten elämään saadaan kirkonkin puolesta hyväksyntää ja rauhaa.

Jeesus rakastaa KAIKKIA!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
ja en sit varmaan ole, kuka perkele niitä lapsia tekis jos kaikki ois homoja häh? ja se on tutkittu asia ett homoilta puuttuu joku juttu päästä nii ett silleen
Laitappa linkki siihen "tutkimukseen" että "joku juttu" puuttuu! :LOL: :LOL: :LOL: Taitaa sinulta puuttua, ja ihan tutkimatta....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja :
ja en sit varmaan ole, kuka perkele niitä lapsia tekis jos kaikki ois homoja häh? ja se on tutkittu asia ett homoilta puuttuu joku juttu päästä nii ett silleen
Laitappa linkki siihen "tutkimukseen" että "joku juttu" puuttuu! :LOL: :LOL: :LOL: Taitaa sinulta puuttua, ja ihan tutkimatta....
lue vetenskapens värld lehti ja auo sit päätäs
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
lue vetenskapens värld lehti ja auo sit päätäs
Niin, ja sinä olet ilmeisesti lukenut ja nyt kerrot tarkemmin että mitä siinä sitten oli aiheesta. Vai ymmärsitköhän kaiken lukemasi kun se taitaa olla ihan vieraskielinenkin julkaisu? Minä en ainakaan ymmärrä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja yx vaan:
homot on sairaita ne pitäis viedä hoitoon
sä olet sairas jos ajattelet noin.
ja en sit varmaan ole, kuka perkele niitä lapsia tekis jos kaikki ois homoja häh? ja se on tutkittu asia ett homoilta puuttuu joku juttu päästä nii ett silleen
Meinaaks että homoilla ja lesboilla ei ole lapsia?

 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Ja myös papeista kolmasosa, olikohan enemmänkin?

Onneksi aiheesta on saatu keskustelu nyt aikaan ja toivottavasti pian kirkon piirissä enemmän ja enemmän ihmiset alkavat avata silmiään ja ihmisten elämään saadaan kirkonkin puolesta hyväksyntää ja rauhaa.

Jeesus rakastaa KAIKKIA!! :D
No nytkö se valkeus kirkastui ? :D
 
jill
Nyt olet Timppa vähän väärässä.Pappi siunaa kyllä kasteessa lapsen, oikeassa olet.Mutta pyhään avioliittoon vihkiessä hän siunaa liiton. Ja itse en usko, että kirkko koskaan tuleekaan siunaamaan homoliittoja, siksi selvästi homous raamatussa kielletään.Nykyään erotaan kirkosta sankoin joukoin muutenkin,ja osa juurikin siksi että kirkko on vieraantunut raamatun opeista.Jos kirkko toimii vastoin raamatun oppeja,luulen että tosi uskovat etsivät seurakunnan joka Jumalan tahtoa noudattaa.Siksikin voisi olettaa, ettei kirkko tässä asiassa purisi omaa jalkaansa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Ja myös papeista kolmasosa, olikohan enemmänkin?

Onneksi aiheesta on saatu keskustelu nyt aikaan ja toivottavasti pian kirkon piirissä enemmän ja enemmän ihmiset alkavat avata silmiään ja ihmisten elämään saadaan kirkonkin puolesta hyväksyntää ja rauhaa.

Jeesus rakastaa KAIKKIA!! :D
No nytkö se valkeus kirkastui ? :D
Pelottaako?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja yx vaan:
homot on sairaita ne pitäis viedä hoitoon
sä olet sairas jos ajattelet noin.
ja en sit varmaan ole, kuka perkele niitä lapsia tekis jos kaikki ois homoja häh? ja se on tutkittu asia ett homoilta puuttuu joku juttu päästä nii ett silleen
Mitä, luuletko, että kaikki ryhtyvät homoiksi heti kun heidän avioliittonsa sallitaan? Sinäkin? Relaa vähän.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jill:
Nyt olet Timppa vähän väärässä.Pappi siunaa kyllä kasteessa lapsen, oikeassa olet.Mutta pyhään avioliittoon vihkiessä hän siunaa liiton. Ja itse en usko, että kirkko koskaan tuleekaan siunaamaan homoliittoja, siksi selvästi homous raamatussa kielletään.Nykyään erotaan kirkosta sankoin joukoin muutenkin,ja osa juurikin siksi että kirkko on vieraantunut raamatun opeista.Jos kirkko toimii vastoin raamatun oppeja,luulen että tosi uskovat etsivät seurakunnan joka Jumalan tahtoa noudattaa.Siksikin voisi olettaa, ettei kirkko tässä asiassa purisi omaa jalkaansa.
Sitten kirkko eroaa valtiosta ja siihen voivat liittyä kaikki ne, jotka eivät ole valmiita tasa-arvoiseen elämään. Omana ja omavaraisena lahkona kirkko voi sitten laatia ihan omat sääntönsä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja jill:
Nyt olet Timppa vähän väärässä.Pappi siunaa kyllä kasteessa lapsen, oikeassa olet.Mutta pyhään avioliittoon vihkiessä hän siunaa liiton. Ja itse en usko, että kirkko koskaan tuleekaan siunaamaan homoliittoja, siksi selvästi homous raamatussa kielletään.Nykyään erotaan kirkosta sankoin joukoin muutenkin,ja osa juurikin siksi että kirkko on vieraantunut raamatun opeista.Jos kirkko toimii vastoin raamatun oppeja,luulen että tosi uskovat etsivät seurakunnan joka Jumalan tahtoa noudattaa.Siksikin voisi olettaa, ettei kirkko tässä asiassa purisi omaa jalkaansa.
Mutta miten ihmeessä se homo kelpaa srk:n jäseneksi jos raamattu sen kieltää? Ja enemmän taitaa ihmiset erota kirkosta juuri tuon vanhoillisuuden takia eikä päin vastoin. Ja kun maailman kehitystä katsoo niin avioliittoon siunaaminen yleistyy kirkon piirissä koko ajan. Että niin se on edessä täälläkin. Ei sen puoleen että se minua sen enempää liikuttaa kun en kirkkoon kuulu mutta kuitenkin.
 
--
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Korson seurakunnan kaapista tullut pappi oli juuri Inhimillisessä tekijässä. Upea esiintulo!
Kirkko uudistuu myös sisältä päin. Paineet ns. "tosiuskovilla", jotka etsivät sen yhden kohdan Raamatusta, jossa puhutaan homoutta vastaan, lähteä omaan kuppikuntaansa kasvavat. Tervemenoa!

Rakkauden kaksoiskäsky toteuttaa kristillisyyden sanomaa puhtaimmillaan. Siinä on sijaa sekä homoille että heteroille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Raamattu ei tue homoajattelua. Joten kirkko on erkaantumassa Raamatusta jos alkavat vihkimään homoja ja lesboja.
Eikös raamatussa muutenkin ole jo vähän vanhentunutta tietoa? Sen verran vanha opus kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Ja myös papeista kolmasosa, olikohan enemmänkin?

Onneksi aiheesta on saatu keskustelu nyt aikaan ja toivottavasti pian kirkon piirissä enemmän ja enemmän ihmiset alkavat avata silmiään ja ihmisten elämään saadaan kirkonkin puolesta hyväksyntää ja rauhaa.

Jeesus rakastaa KAIKKIA!! :D
No nytkö se valkeus kirkastui ? :D
Pelottaako?
Suomen evankelisluterilaisen kirkon tila silloin tällöin kyllä harmittaa, mutta ei mitenkään ensisijaisesti homojen siunauksen takia (joka varmaankin jossain vaiheessa menee läpi). Vaan noin yleisesti, luterilainen kirkko on menettämässä keskeistä tehtäväänsä ja välillä tahtoo unohtua että kirkon kai pitäisi olla uskovien yhteisö.

Se, miksi lihavoin tuon kohdan, johtui siitä, että minua hieman ärsytti viestiin rivien väliin kirjoitettu oletus siitä, että totuus olisi se, että homoliitot pitäisi kirkossa siunata. Nämä kun ovat määrittelykysymyksiä eivätkä mitään matemaattisia totuuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja jill:
Nyt olet Timppa vähän väärässä.Pappi siunaa kyllä kasteessa lapsen, oikeassa olet.Mutta pyhään avioliittoon vihkiessä hän siunaa liiton. Ja itse en usko, että kirkko koskaan tuleekaan siunaamaan homoliittoja, siksi selvästi homous raamatussa kielletään.Nykyään erotaan kirkosta sankoin joukoin muutenkin,ja osa juurikin siksi että kirkko on vieraantunut raamatun opeista.Jos kirkko toimii vastoin raamatun oppeja,luulen että tosi uskovat etsivät seurakunnan joka Jumalan tahtoa noudattaa.Siksikin voisi olettaa, ettei kirkko tässä asiassa purisi omaa jalkaansa.
Mutta miten ihmeessä se homo kelpaa srk:n jäseneksi jos raamattu sen kieltää? Ja enemmän taitaa ihmiset erota kirkosta juuri tuon vanhoillisuuden takia eikä päin vastoin. Ja kun maailman kehitystä katsoo niin avioliittoon siunaaminen yleistyy kirkon piirissä koko ajan. Että niin se on edessä täälläkin. Ei sen puoleen että se minua sen enempää liikuttaa kun en kirkkoon kuulu mutta kuitenkin.

Sen verran haluan tähän sanoa, että kyllä homo kelpaa srk siinä missä muutkin. Kaikki me olemme samalla viivalla. Mutta Raamattu ei hyväksy homon tai lesbon "tekoja" ja sen takia jos ihminen elää ilmisynnissä niin silloin samaa sukupuolen edustajaa ei voidan raamatun mukaan vihkiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Sen verran haluan tähän sanoa, että kyllä homo kelpaa srk siinä missä muutkin. Kaikki me olemme samalla viivalla. Mutta Raamattu ei hyväksy homon tai lesbon "tekoja" ja sen takia jos ihminen elää ilmisynnissä niin silloin samaa sukupuolen edustajaa ei voidan raamatun mukaan vihkiä.
Eli maksumieheksi kelpaa ja jopa työntekijäksikin. Mutta jos haluaa elää parisuhteessa rakkaansa kanssa niin ei onnistukaan? Melko reilua, sanoisin... :whistle:
 

Yhteistyössä