30 ja risat - ESIKOISTA ODOTTAESSA (vol.6)

Ihania ultrakuulumisia Monalla!

Sompiolle isot tsemppi :hug: Meillähän oli kauhea stressi miehen työpaikasta koko mun raskausajan, työpaikan sai pitää, mutta meidän pitää tässä nyt sitten muuttaa työpaikan perässä ihan eri puolelle Italiaa ja lomia ja vapaapäiviä vähennettiin jne.

Mullahan on myös kolme (!) välilevyn pullistumaa, olinkin aikoinaan kuukauden vuodepotilaana. Mutta sain selän kuntoon ilman leikkausta, treenasin kauheasti itselleni lihaskorsettia eli vatsalihaksia, selkälihaksia ja pakaralihaksia niin, että puolitoista vuotta sitten juoksin jo puolimaratonin!
Mutta noiden pullistumien vuoksi sitten mulle oikein suositeltiin sektiota, vaikka mä olisin halunnut sektion ilman niitäkin. Mutta oli ikään kuin viimeinen tikki =) Loppuraskaudessa tuli se potilasaika hyvin mieleen, kun en päässyt enää kävelemään kuin vaivoin vessaan, oli yhtä h*lkuttia se selkäkipu. Eli paljon jaksuja myös miehellesi, mulla ainakin vuodelevon jälkeen kuntoutus auttoi!

Tässä kuva meidän lellivauvasta 3 kk:n iässä :heart: On muuten nukkunut nyt pinniksessä parina yönä, ja paljon paremmin kuin perhepedissä :kieh: Itse olen nukkunut huonommin ilman Gretaa, mutta eiköhän siihenkin totu. Tärkeintä on, että tyttö nukkuu hyvin :heart: Perjantaina sitten käännyttiin ekan kerran mahalta selälle, selältä mahalle on joskus puolivahingossa käännytty jo aiemmin. Ja äsken Greta halasi mua :heart: Oli röyhtäytysasennossa olkapäätä vasten ja pani kädet mun kaulan ympäri. Vahinkohalaushan se oli, mutta ihana, tyttö vielä hymyili niin tyytyväisenä :heart:

Tv. lentis ja Greta 3kk> :heart:

Hei !
Onko teillä kokemuksia imetystyynyistä, oletteko jo hommanneet ja minkämerkkisiä ?
Ja kuinka paljon yleensä olette hommanneet tulevalle lapselle etukäteen vaatetta ja muuta tarvittavaa ?
Mä ite olen ostanu vaatetta ja saan äitiyspakkauksen kun mennään lomalle Suomeen.
Mut enpä vielä sen kummempaa. Sänkyä ja vaunuja aletaan loman jälkeen katteleen.

Aurinko73 vk 22

Itse ostin netistä imetystyynyn, kokeilin pari kertaa ja nyt se on ollut tuolla jossain tilaa viemässä jo 3 kuukautta täysin käyttämättömänä... :D Imetin seisaaltani olosuhteiden pakosta jo 4 päivää synnytyksen jälkeen ja sen jälkeen olen imettänyt mm. kävellessäni ja tien varrella
:LOL: Toisaalta joillekin tyyny on ollut imetyksen pelastus, mutta jos on tarkoitus jatkaa imetystä kauan, niin suosittelen opettelemaan imetyksen ainakin istualtaan myös ilman tyynyä, muuten on aika hankala mennä mihinkään.

Minä ajattelin tehdä imetystyynyn itse. Ei mitään kokemusta tai edes ajatusta, että tuleeko paljonkaan käyttöä, mutta ajattelin, että se voisi olla jossain tilanteissa ihan mukava.
Vaatteita ollaan saatu niin paljon kavereilta, että itse olen yrittänyt olla ostamatta kovin paljon lisää. Jotain ihanuuksia, joita on tullut eteen, on ollut tietenkin ihan pakko ostaa. :D Tulevat isoäidit on neuloneet nuttuja ja villahousuja talveksi. Jotain ajattelin vielä itsekin ommella, mutta saas nähdä miten tässä ehtii... Me ollaan jo sen verran pitkällä, että vaunut, sänky, turvakaukalo yms. tärkeimmät on jo hommattuna.

Onneksi tänään oli hieno keli ja saatiin paljon pihatöistä tehtyä. Ja nyt kyllä tuntuukin tuo kumartelu ja kyykkiminen. Luulen, että tuolla mahan puolella on nyt jo laskeuduttu alaspäin, mikä kyllä tuntuu paineena ja liitoskipujakin on nyt ollut. Onneksi ei vielä mitään kamalan pahoja.

Lentis Vahinkohali tai ei, niin kuulostaa ihanalta! :heart: Valtavan suloinen tyttö teillä!

Sompio :hug: Kyllähän nuo tuollaiset pistää miettimään... Varsinkin tuo työkykyasia on hankala. Toivon tosiaan, että kaikki kääntyy teillä parhain päin! Mulla on itsellä se tilanne, että pätkätyö loppuu nyt äitiysloman aikana ja uutta sopimusta tai työpaikkaa ei ole tiedossa. Täytyy vaan toivoa, että miehellä jatkuu työt, niin sitten ainakin pärjätään.

Lentis Miehellä oli muistaakseni maaliskuussa kuntoutusjakso, jonka jälkeen oli ihan sänkypotilaana uudestaan. Eli ei ollut hyvästä. Tod.näk. selkä joudutaan leikkaamaan, mutta ollaan katseltu tässä nyt tätä kevättä, että Nuppu ehtisi ensin syntyä. Mutta pitkä sairasloma ja kuntoutuminen on kyllä tiedossa leikkauksen jälkeen :/ Eilen jumppaili hieman tuossa sängyllä ja tänään menee taas varmaan maksimiannos särkylääkkeitä. Eli periaatteessa pelkkä lepo on parasta.

Meillä kanssa miehen työpaikasta voi vielä löytyä paikka, kunhan tuosta tulee työkuntoiseksi. Mutta se voi olla periaatteessa missä kaupungissa vain. Heillä on sellainen ehto tuossa irtisanomisessa, että vapautuvat paikat pitää ensisijaisesti täyttää irtisanotuista. Miten ne termit nyt hienosti meneekään. Mutta ei me olla kauempaa ottamassa paikkaa vastaan, eli sitten miehelle tulee karenssia yms. jos kieltäytyy. Ja jos esim. sinne mistä mies irtisanottiin, täytyy palkata lisää väkeä, pitää ottaa ensisijaisesti irtisanottuja takaisin. Eivät siis voi heti mennä palkkaamaan talon ulkopuolelta.

Greta on kyllä todella suloinen :heart: :heart:

Aurinko Mä aloin rakenneultran jälkeen katselemaan pikkuhiljaa vaatteita. Vaunut ostettiin jo vuodenvaihteessa kun oli niin hyviä alennuksia (myivät viime vuoden malleja -30%). Turvakaulokin ostettiin hiihtoloman aikoihin kun tuli juuri valitsemaamme kaukaloon tarjous. Sitteri ja sänky on siskon vanhoja ja nekin on meillä ollut jo kohta 2 kk. Viimeisetkin hankinnat tein jo yli kuukausi sitten. Jouduin jäämään sairaslomalle 1,5 kk ennen äitiyslomaa, joten mulla oli aikaa hommailla. Periaate oli, että kaikki hommataan ennen vauvan syntymää eikä siinä sitten lähdetä kaupoille katselemaan. Ja tosiaan kun ollaan nyt kyllä hyödynnetty noita alennusmyynttejä. Vaatteet ovat myös lähes kaikki alennuksesta. Otin siis aina kun vastaan tuli jotain kivaa :D Imetystyynyä meillä ei ole ja en ole ajatellutkaan hankkia. Sen hankin sitten jos siltä tuntuu, että tarvetta olisi.

Mustikkasuu Kiitos :heart: Meillä kanssa oli minun tarkoitus jäädä hoitovapaalle. Mutta minun palkalla on vaikea pärjätä, jos mies on sairaslomalla/kodinhoidontuella. Toisinpäin olisi voitu pärjätä paremmin, vaikka tiukkaa tehnyt siltikin. Miehellä oli kuitenkin niin paljon parempi palkka.

Sompio: mun isälläni selkä leikattiin, kun hän halvaantui jossain vaiheessa noiden pullistumien vuoksi, mutta on kuntoutunut hienosti ja nyt 65 vuotiaana ui 5-7 km (!) päivässä, pysyy selkä hyvässä kunnossa! Tosi paljon tsemppiä, kyllä kaikki järjestyy, saatpa nähdä! :hug:

Kiitos Lentis :heart:

Kyllähän asiat järjestyy, mutta leikkaus tulee pahaan aikaan kun on pieni vauva talossa ja mies alkuun sänkypotilaana. No, neuvola lupaili kodinhoitajaa käymään ja onneksi tässä on apua lähettyvillä muutenkin :D

*muoks* Kauanko isälläsi meni leikkauksen jälkeen ennenkuin pääsi liikkeelle?

Sompio. nyt en kyllä muista, että kauanko isälläni kului, kun asuin silloin jo Italiassa, ja vanhemmat kertoivat isän leikkauksesta ja halvaantumisesta vasta jälkikäteen, kun eivät halunnneet turhaan huolestuttaa. Kyllä hän vielä vuosienkin jälkeen kärsii iskiaksesta niin kuin minäkin, mutta kävelee ilman keppiä ja tosiaan ui paljon.

Kati: ja mustikkasuu: kiitos! :heart:

Mustikkasuu, kävitkö siellä Salossa? Miltä se näytti? Tyksissä ei tosiaan ole nykyään edes enää niitä esittelykierroksia mutta fiksuna tyttönä katsoin netistä ja sieltähän löytyi "esittely" kuvineen. Löytyy ammetta, synnytysjakkaroita ja yhdessä synnytyshuoneessa jopa parisänky:) Meille ei kyllä oikeastaan ole neuvolassa edes kuiskattu että Salokin olis vaihtoehto...Kaarinassa siis asutaan ja periaatteessa Salo kai on toinen vaihtoehto.

Mullakin alkaa rv 35 keskiviikkona. Huomenna VIIMEINEN työpäivä:) :) Nyt kyllä alkaa jo jännittää ihan älyttömästi toi synnytys. Lueskelin kauhuissani synnytyskertomuksia eilen myöhään yöhön. Meidän suvussa on taipumusta muutenkin että lapset syntyy 2-4 vk ennen laskettua aikaa joten tässä voi ihan oikeasti olla jo aika pian aika... no onhan se muutenkin pian. Äääk kun pelottaa!!! Toisaalta, mitä pikemmin se on ohi niin sitä parempi:)

Jostain luin, että tää on ainoa asia naisen elämässä jota se ei voi suunnitella ja jonka kulkuun se ei voi vaikuttaa, no NIINPÄ!!

pikkasen panikoiva iiris ja lillan 34+4

Iiris Oletko tietoinen pelkopolista? Jos oikein synnytys jännittää, niin kannattaa pyytää neuvolasta lähete pelkopolille. Siellä saa sitten kätilön kanssa purkaa mieltä painavia asioita ja jutella synnytyksestä. Mä kävin pelkopolilla ja voin kyllä sanoa, että on mieli rauhoittunut sen jälkeen. Tosin mä en oikein sitä synnytystä tällä hetkellä niin jännitä, tuntuu että se on pakko vain hoitaa pois alta :D Enemmän panikoin sitä talvella kun aikaa synnytykseen oli monta kuukautta.

Hauskaa viimeistä työpäivää ja nautihan äitiyslomasta :heart:

Iiris
Onnellista äitiyslomaa!
Käytiin Salossa tutustumassa ja näillä näkymin ollaan sinne menossa, ellei tässä loppumetreillä nyt sitten ilmaannu jotain kummallista syytä lähteä suoraan TYKSiin. Salossa on kolme melko pientä synnytyssalia, suihku ja kaksi ammetta, jakkarat yms. Osastolla on kaksi perhehuonetta (jossa isäkin siis majoittuu vuorokauden ympäri) ja jos ei ole ruuhkaa, niin kolmaskin voidaan järjestellä. Koska noi huoneet on haluttuja, niin sanoivat, että isän tosiaan sitten täytyy "sitoutua" olemaan paikalla, eikä esim. käy töissä tai nukkumassa öitä kotona. Ryhmähuoneissa on pääsääntöisesti kaksi äitiä, max kolme. Synnytyksiä oli muistaakseni keskimäärin 2 päivässä, vaihdellen enimmäkseen 0-5 välillä. Ennätys taisi olla 9 synnytystä yhden vuorokauden aikana ja 8 on ollut vain yhden kerran. Tykkäsin tosi paljon osaston rauhallisesta ilmapiiristä.

Ei kai siinä TYKSisssäkään sinänsä mitään vikaa ole. Kolme kaveriani on siellä synnyttänyt ja aikovat seuraavatkin mennä sinne synnyttämään (kaikki tosin asuvat Turussa...)
Itse ajattelen, että pysyn rauhallisempana pienemmissä ympyröissä ja siksi valitsen tuon Salon. Myös TYKSin ainainen resurssipula kesäisin hieman arveluttaa. Yllättävän paljon Salossa oli pariskuntia tutustumassa ja melkein puolet oli Turusta tulleita. Osa oli edellisen käyneet synnyttämässä TYKSissä ja halusivat nyt jonnekin muualle.

Suosittelen, että käy ihmeessä tutustumassa Saloon, niin voit sitten tehdä päätöksen ainakin tietäen molemmat mahdollisuudet. Ja vaikka päättäisitkin mennä TYKSiin, niin silti käynnistä voi olla iloa. Mulla konkreettinen käynti synnytyssalissa ja osastolla helpotti aika paljon kaikkea jännitystä. Kätilö ja hoitaja, jotka meitä siellä kierrättivät, olivat molemmat älyttömän mukavia ja heille sai esittää kaikenlaisia kysymyksiä synnytyksestä, kivunlievityksistä yms. Mua esim. helpotti tieto, että välilihan leikkaus ei ole nykyisin mikään "rutiinitoimenpide", niin kuin jostain lukemastani olen ollut päätteleväni. Kätilö muisteli, että olisiko viime vuoden puolella tehty viimeksi...

Eilen oli synnytyksen suunnittelukäynti. Meille on tulossa pieni poika! :heart: Painoarvio laskettuun aikaan mennessä jäi keskimääräisen alle, vaikka tähän mennessä on kulkenut täysin keskikäyrillä. Pikkuinen, mutta ihan riittävän iso. Hyvä vaan, ettei ole mikään jättiläinen! :D Ja ilmeisesti tulokas on pikkuisen malttamatonta sorttia: on ollut tiiviisti pää alaspäin jo pari kuukautta, laskeutui jo reilu pari viikkoa sitten alas ja nyt kohdunkaulaa on enää vajaa sentti jäljellä... Lääkäri epäili, että epeli saattaa tulla maailmaan ennen laskettua aikaa. No mun laskelmien mukaan laskettu aika olikin vähän jäljessä ;) Kunhan ehtisi vain tehdä kaiken suunnitellun valmiiksi. Tarttee varmaan laittaa töpinäksi... :)

Iirikselle vielä...
Tulipa mieleen, että TYKSistä on tehty myös esittelyvideo: "Syntymäpäivä". Meille se näytettiin perhevalmennuksessa kerralla, jossa puhuttiin synnytyksen vaiheista ja kivunlievityksestä. Meidän omasta neuvolasta sen olisi myös saanut lainaan, jos olisi vielä vanhoja VHS-laitteita tallella. Jos et ole nähnyt, niin kannattaa kysäistä neuvolasta, onko niillä siellä kyseistä videota.

Sairaalakeskusteluun otan minäkin osaa, vaikka ei Salo tai TYKS ole kyseessä. Minä itse tein valinnan TAYS:n ja Vammalan välillä. Ja TAYS:n synnytysvalmennus on vain netissä ja Vammalassa on vielä perinteinen kierros osastolla. Vaikka olisin TAYS:n päätynytkin, niin silti olisin varmaan Vammalassa käynyt sen kierroksen. Se olikin tosi hyvä ja tyhjentävä kierros. Sillä hetkellä ei ollut synnyttämässäkään ketään joten päästiin kaikkiin synnytyshuoneisiin tutustumaan. Mutta minä kanssa valitsin näistä tuon pienemmän ja rauhallisemman sairaalan, eli Vammalaan olen menossa.

Mustikkasuulla alkaa sitten olla jännät paikat :heart: Vaikka mistä sitä tietää, kuinka sitkeä pikkumies teillä on ja pysyisikin LA:n asti yksiössään =)

No nyt kieltämättä alkoi jo hieman jännittääkin, kun lääkäri kertoi, että ihan konkreettisestikin se h-hetki lähestyy. Mutta tosiaan, jos tyyppi yhtään emoonsa tulee, niin härkäpäinen on, joten turha varmaankaan odotella liikoja. :D
Ja toivotaan myös, että teilläkin päästäisiin jo piakoin tositoimiin! :)

Kiitoksia kommenteista mustikkasuu ja sompio!

En ole jotenkin sitä pelkopolia ajatellut että itse tarttisin, mutta voisihan se olla ihan hyvä jutella asiasta jonkun kanssa enemmänkin. Oma neuvolatätini jää pois töistä nyt joten hänen kanssaan en enää ehdi jutellakaan asiasta ja sijainen näille viimeisille viikoille nyt on mitä on... täytyy sitä videota kysellä. Mies ei pääse synnytysvalmennukseen mukaan (Eaglesin konsertti samana päivänä hesassa, grr....) joten jonkun videon ne neuvolasta lupasi meille lainata.

Enkä ollut ajatellut sitä Saloa oikein vaihtoehtona. Me asutaan kuitenkin lähempänä Turkua kuin Saloa...siksipä sitä neuvolassakaan ei ole kertaakaan varmaan mainittu. Tyksissä kuitenkaan niitä perhehuoneita ei ymmärtääkseni ole ainuttakaan??

Mustikkasuu, kuinka pitkällä sä nyt olet? Kuitenkin jo ihan loppusuoralla? Itsellä rv 35 alkaa ja täytyy kyllä tunnustaa, että olen jo vähän kärsimätön...äippälomalla on mut mitään ei saa tehtyä kun masu on kaikessa tiellä:) Ajelin taloyhtiön nurmikkoa niin sain kauhistelevia katseita et kuinka nyt niin. Body Pumpissa kävin kuitenkin eilen, siellä jotenkin sai vielä treenattua...

Millä viikolla se synnytyksen suunnittelukäynti muuten on?? Mustikkasuu sinulle toivotan nyt kaikkea parasta! Toivottavasti kaveri tulee just sopivaan aikaa:)

iiris-77
Nopeammin te sinne Saloon ehtisitte kuin me :LOL: Meillä kestää tunnin ja vartin ajaa sinne, kun ollaan täältä Varsinais-Suomen perukoilta!
Hmm... onko muuten noin, ettei TYKSissä tosiaan enää ole perhehuoneita? On siellä vissiin joskus ainakin ollut...

Huomenna me ollaan jo 37+0, eli mulla synnytystapa-arvio oli 36+4. Neuvolassa muistaakseni sanottiin, että viikon 36 täytyttyä se yleensä ajoitetaan.
Kyllä meilläkin on ollut pari pahaa päivää, kun tuntuu ettei mitään pysty tekemään. Mahan koko ei sinänsä tunnu pahalta, mutta kun tyyppi painaa tuonne alas välillä, niin ettei meinaa kävelemään pystyä. Sitten taas on päiviä kun maha on kiltisti, energiaa riittää ja saa paljonkin aikaiseksi :)
Mulla on tällä hetkellä aika levollinen olo sen suhteen, että tulee sit kun tulee. Ei mikään hätä vielä, mutta eipä sen toisaalta tarvitsisi hirveesti yliaikaiseksikaan heittäytyä! :D

Sullahan on vielä hyvinkin meno päällä, jos nurmikon leikkuu sujuu ja jumppakin onnistuu. Meikäläinen on joutunut kyllä nyt rauhallisen joogankin säätämään vieläkin helpommalle ja jättämään off road -maastolenkit koiran kanssa. Ei vaan enää pysty! Naurattaa ihan itseäkin välillä, kun kuvittelen, miltä kävelyni välillä kylänraitilla näyttää: ankka, jolla on tavarat pöksyissä! :LOL:

Hyviä r-viikkoja siis teillekin vielä!
Pakkohan tästä ajasta on nauttia! Ihana tuo maha on ja ikävä sitä tulee! Onneksi tilalle saa sitten jotain muuta ihasteltavaa :heart:

Voi kun täällä on jänniä aikoja ihmisillä! Kohtahan teillä on vauvat kainalossa!

Mäkin ihailen tuota Iiriksen energiaa, noilla viikoilla! Oma äitini oli raskauksien aikana myöskin tuollainen. Nuorimman siskon syntymäpäivänä oli vetäissyt 15 kilometrin kävelylenkinkin ja opiskellessa aikoinaan oli tuplannut opintoviikkonsa raskauden aikana. :D Toivon kovasti, että jospa vaikka tuo keskiraskaus olisi sitten mullakin energistä ja hyvävointista aikaa! Tähän asti jatkuva väsymys, pahoinvointi ja, nyt uusimpana, alaselän säryt ovat pitäneet mut iltaisin kotisohvalla.

Olin niin toivonut olevani energinen odottaja ja jatkavani urheilua ja pilatesta. Mutta kirjaimellisesti työpäivän jälkeen kaadun vaan sohvalle.. No, eräs täti tsekatessaan mun hormonitasoa tuossa viikolla 7 sanoi, että on niin paljon hormonia minussa, että voisi luulla mun odottavan kaksosia (en siis kuitenkaan odota)! :) Joten ehkä tuo suuri raskaushormonin määrä on tainnuttanut mua. Kun teen jonkin suuremman ponnistuksen, esim. siivoan parvekkeen, olen täysin vedoton lopun päivän ja nukun helposti 12 tuntia yöllä. Ja silti herään aamulla väsyneenä! En mä kyllä ennen ollut tällainen, oikeesti!

Mutta siis mun piti ihan kysyä noista selkäsäryistä. Tietääkö joku, että kuuluuko ne tosiaan asiaan jo näin varhaisessakin vaiheessa? Mulla ei ole koskaan ollut selkäsärkyjä tai -ongelmia ennen, joten selkä ei edes varsinaisesti ole ollut mulle herkkä kohta. Mulla on neuvola vasta heinäkuun alussa (en itsekään ihan ymmärrä miten tämä neuvola-asia täällä pyörii) enkä jaksaisi sinne odotella. Auttaisikohan tuo raskausjooga? Aloitan sen parin viikon sisällä (olen luottavainen että väsymys alkaa jossakin vaiheessa hellittää.. sen täytyy! :).

Tsemppiä kaikille!

Mona78 (11+0 viikkoa)

Moi Mona!
Kyllä minullakin oli alussa kuvotusta ja väsymystä ihan riittämiin. Mutta luojan kiitos viikon 12 jälkeen alkoi hellittämään ja sain jopa keskiraskauden energiahuumassa jatko-opinnot päätökseen! :saint: Olo onkin ollut tosi hyvä ja kaikin puolin pystyvä aina siihen saakka kun tyyppi päätti tosiaan laskeutua "hyvissä ajoin". Sen jälkeen on ollut vähän tuollaista vuoristorataa tuon liikkumisen suhteen, mutta mieli ja energiatasot on edelleen ihan hyvät. Täytyy vaan aina välillä vähän tajuta relata ettei kostaudu. :D

Mulla on ollu nimenomaan jonkun verran selkä- ja hartiavaivoja ennen raskautta. Johtuen kyllä istumapainotteisesta työstä. Jooga on kyllä auttanut niihin aivan loistavasti jo ennen raskautta ja itse olen kyllä nauttinut joogasta nyt maha-aikoinakin. Sopii mulle kun nenä päähän: pitää rangan liikkeessä, mutta on samalla rentouttavaa. Mulla on pienet keuhkot ja hyvästä yleiskunnosta huolimatta oon aina ollut helppo hengästymään. Joogan ohessa opetellun hengitystaktiikan olen huomannut auttavan myös muuten. Voin siis lämpimästi suositella!
:)

Ja kyllä se väsymys siitä helpottaa! :hug:
Oi, tulee jo melkein kade fiilis, kun sulla on vielä se mahan kasvatusvaihe edessä! :heart:
Parempia vointeja sinulle, jotta pääset kunnolla nauttimaan siitä!

Iiris Meillä oli synnytystapa-arvio rv 36.
Täällä on jouduttu ottamaan rauhallisesti jo monta viikkoa. Ensin vaivasi selkä ja nyt älyttömät liitoskivut. Ei oikein onnistu puutarhatyöt tai muutkaan. Käsitöitä on tullut tehtyä kyllä paljon. Maanantaina käytiin kaupoilla ja kun vaapuin kahvilaan missä mies odotteli, niin sanoi, että parempi kun ei minua enään yleisille paikoille toisi :LOL: Mustikkasuun tavoin aikamoista ankkakävelyä :D

Mustikkasuu Mä olen kanssa ajatellut, että tulee tosi ikävä tätä mahaa. Mutta saankin nauttia tästä kyllä ihan loppuun asti :D Huomenna LA ja minkäänlaisia supisteluja tai ennakointejaei ole havaittavissa :|

Mona Minua ainakin väsytti alkuraskaudessa enemmän kuin nyt lopussa. Selkäsäryt oli pahimmat silloin alussa kun ei mahakaan vielä ollut juuri edes kasvanut. Selkäsäryt alkoivat helpottaa ehkä tuossa rv 25 jälkeen. Sitten tulivatkin liitoskivut :( Alkuun selkäsärky säteili issiaksen tavoin pakaraan ja jalkaan. Akupunktio ja fysioterapeutin jumppaohjeet helpottivat oloa, mutta vasta sitten mahan kasvaessa ilmeisesti kohdun asento muuttui jotenkin niin, että ei painanut enään sitten johonkin hermoon. Moni sanoi, että loppuraskaudessa selkävaivat lisääntyvät, kun mahaan tulee painoa. Mutta mulla tosiaan helpottivat loppua kohden :D

Hyvää vointia ja odotusaikaa kaikille :heart: Täällä huomenna LA, mutta mitäpä Nuppu siitä välittäisi, tuntuu viihtyvät tuolla vielä pari viikkoa =)

Moikka! Mä tulen nyt vaan pikaisen omanapaisesti ilmoittamaan, että ultrassa löytyi pieni vähän yli 11 mm sintti jonka sydän sykki :heart: Olen tietysti suunnattoman helpottunut ja onnellinen, vaikka vielä on kuukausi ennen kuin 1. kolmannes on ohi...mutta nyt saa jo hiukan huoahtaa. Täällä on teillä monella jo loppuvaiheet menossa. Onnea kaikille tuleviin koitoksiin! Sompio sinulla nyt varsinkin on jännää...

Muutan siis tässä pikkuhiljaa tänne pinoon asumaan, jotain tavaroita on vielä edellisessä pinossa :LOL:

Aurinkoista viikonloppua! B)

Tervetuloa Merilintu vuokralle tänne n. 9 kuukaudeksi :heart: Hmm, tai ei sulla niin paljon ole enään jäljellä =)
Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Keskenmenon riski pienenee kuitenkin koko ajan ja kun ultrassa on ollut kaikki hyvin niin kyllä sitä uskaltaa jo alkaa nauttimaan täysillä raskaudesta :heart:

Yhteistyössä