<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, SYKSY 2014 <3

Tajusin äsken kuntosalilla oireen mitä en oo aiemmin ajatellut että vois liittyä mitenkään mahdolliseen raskauteen. Eli nälkä. Mulle on aina riittänyt aamupala jolla jaksan hyvin odottaa lounaaseen. Vaan viime viikolla oli joka päivä syötävä pieno välipala ennen lounasta. Tänään kuntosalilla tuli tosi heikko olo. Aina syön samalla tavalla jopa täysin saman aamupalan. Voisko tää kerto jotain? :)
 
Wivi ihan varmasti voi, mulla alkoi kahdesta ekasta just nälän tunne ja siitä johtuva etova olo, ja myöhemmin selkee pahoinvointi plussauksen jälkeen. Aamupuuro ei yhtäkkii enää riittänytkään.

Etovasta olosta puheen ollen, täälä sitä, finnejä ja rintojen aristelu alkoi dpo 5. Näpyt on outoja sillä lukuunottamatta kierukan aikaista jatkuvaa kukkimista, mulla on aina ollu hyvä iho.
 
Onnea plussanneille <3 itkuhan tässä tuli kun luki niin monen plussaanneen. Toivotaan et kaikki menee hyvin <3

On: kp 8/28 ja rauhallisin mielin :) en odota plussaa tältä kierrosta koska yritän nyt rauhoittua ja nauttia joulun suunnittelusta :)
 
Empuska miten musta tuntuu, että noissa sun testeissä voisi ollakkin jotain? Tai sit mun silmät harittaa, mutta jännättään! :)

Niin ja onnea hurjasti plussanneille!! <3 <3

On: Mulla on tänään synttärit ja ikää tulee 24v... aamulla testasin ekaa kertaa herkkyydellä 25 ja hailakka plussa tuli :) Menkkoihin 2 päivää... eli odotellaan vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Kp1 näillä näkymin. Pyyhittäessä verta ja menkkakipuja ruennut olemaan myöskin. Nyt onkin sitten vaikeita päätöksiä edessä. Jatketaanko vielä yritystä vai pistetäänkö homma tauolle kevääseen asti...
 
Ihanan paljon plussia täällä!!! Oikein paljon onnea kaikille plussanneille. :flower: Toivottavasti me muutkin päästään pian perässä :heart:

Voi empuska :hug: Miksi mietinnässä, että pitäisi laittaa yritys tauolle?
Pahoittelut myös muille uuteen kiertoon joutuneille.!

InkeriIisakki tais kysellä tuolla, että tietääkö ulkopuoliset yrittämisestä. Minä olen muutamalle ystävälle asiasta kertonut, mutta lähisukulaisilta on pidetty asia visusti salassa. Onneksi, ei olis kiva, että koko suku odottaa milloin tärppää..

On: ovulaatio taitaa olla tuloillaan, oma mieli on taas niin levoton ja miehet niin komeita. :LOL: Talletteluja tehty tuttuun päivittäin/joka toinen päivä tahtiin, onneksi tuota ukkoa ei tarvi paljoa niihin hommiin houkutella ;) Mulla on tässä yrittämisen aikana paino päässyt putoamaan, eikä tuo oikeestaan oo yllätys kun ruokahalu on ollut vähän kadoksissa ja kuntoilulla oon saanu pidettyä ajatukset kasassa.. En edes muista milloin olen ollut viimeksi näin hoikka..:D Eli jotain hyvääkin tästä ajasta, vaikka mieluummin kyllä kasvattelisin jo vatsaa..
 
Adalmiina, mua uhkaa työttömyys ensi keväänä ja työpaikalla on ollut muutenkin henkilövähennyksiä jne.. :( Ja mitä luultavimmin jos raskaaksi tulen niin on 100% varmuus että työsopimus loppuu keväällä ainakin!

En tiedä, vaikeita päätöksiä. Hirveän suurella todennäköisyydellä laitetaan yritys jäihin. Koska jo tässä kierrossa aloin pelätä seksiä oviksen tienoilla:(
 
Empuska eihän raskaus voi olla syy irtisanomiselle! Voisko työtilanne muutta parempaan suuntaan äitiyslomalla?

Pyyhittäessä verta :( odotin vasta perjantaille pettymyksiä.. nyt on liian aikasta, oviksesta on niin vähän aikaa. Jos sitä edes oli... perjantaina varmaan saan gyneltä ton tän päiväsen proge testin tuloksen. Nyt on mieli maassa.
 
Sorgen naiset, en mä mitään ehtinyt päivittää viikonloppuna pöh. :(

Ikkuspikkus, viivan vahvistumista ja peukkuja!
Uuteen kiertoon siirtyneille isot pahoittelut! :hug:

Mulla on jotain vatsanippailuja, mutta ei kummempaa. Nyt siis dpo 7 (en saa punaiseksi kun padilla kirjoitan).
Kummallisinta on pari pv sitten nähty uni, jossa ystäväni äiti sanoi näkevänsä, että mä oon raskaana. Oon vähän tällainen noitanainen niin uskon enneuniin, mutta nyt oon skeptinen, että tää on vaan mun toiveikas alitajuntani...:)

Taas yks tuttu kysyi, että koska meille tulee vauva. Alan niin väsyä näihin kyselyihin. :( Mitä te ootte vastanneet uteliaille? Tästähän aiemminkin jo puhuttiin, ikuisuusaihe taitaa olla. Mä oon tähän mennessä ilmoittanut, että oon ihan varsin onnellinen kaksin, että ei oo vauvaa toiveissa. Mitäs se mun seksielämäni muutenkaan kaikille kuuluu, ärsyttää kyselijät. :<
 
Viimeksi muokattu:
Jks14: Voi onnea! Olen niin onnellinen puolestasi :heart:
Onnea myös mrs.k ja Illusia83! Ihanaa, nythän näitä plussia alkaa tulla. Toivottavasti me muut tullaan nopeasti perässä :)

päärynärouva Mulla vähän samat fiilikset että jos tässä nyt joulua odottelisi ihan rauhassa ja yrittäisi olla yrittämättä liikaa. Saas nähdä : /

FantaViona Kyselit perussairauksista. Mulla ei mitään ihmeellistä kyllä ole, astmaa sairastan. Lääkärin kanssa jo jutellut että osa lääkkeistä pitää raskautuessa lopettaa mutta toivon että ne ei vaikuta oloon kun nyt on astma tosi hyvin hoitotasapainossa.
Ekassa raskaudessa mun selkä kipeytyi toooosi pahasti. Mulla entuudestaankin selkävaivoja ollut. Tokassa raskaudessa ei selkäkipuja pahemmin ollut. Tuossa ekassa raskaudessa vaikutti varmaan se kun olin aika paljon lihavampi ja muutenkin huonossa fyysisessä kunnossa.
Mutta kyllähän raskaus on aina aika kova koettelemus selälle : /

ON: Itselläni alkukierto mennyt tosi nopeasti. En ole oikeastaan raskautta ajatellut juuri yhtään. Nyt ovis olisi parin päivän päästä. Yleensä aina oviksen jälkeen jatkuvasti tarkkailen oloani ja jokaista nippailua yms. Mutta nyt tosiaan yritän olla stressaamatta asiaa. Eihän meillä mikään kiire ole, yritän ottaa asenteen että tulee kun tulee. Sillä välin voisin vaikka pudottaa muutaman kilon painoa :snotty:
 
Empuska: aika outoa työpaikalla.. Mut eikös se oo yleensä vähän niin, ettei raskaana olevaa oikein uskalleta irtisanoa. Siitä voi saada aika kovat rapsut.

On: en usko, et meillä viivat vahvistuu. Menkkakipuja tulee aina silloin tällöin. Luulen et viivat testeissä tullut kemiallisesta tai jtn. Tänä aamuna ei ainakaan mitään näkyny.. Höh. :(
 
Empuska, raskaana olevan määräaikaista työsopimusta ei saa kilpailuttaa. Näin minulle liitosta sanottiin, kun jäin työttömäksi pian raskauden kertomisen jälkeen. Meillä ei toki ollu henkilöstön vähentämisestä kyse vaan minut hävyttömästi korvattiin kesätyöntekijällä.Onneksi olin liittoon yhteydessä asiasta, he ottivat heti asian selvittelyyn ja sain siitä sitten korvaukset sovittelun jälkeen. Toki tilanne toi paljon mielipahaa ja stressiä, mutta kyllä samalla opin, että laki aika hyvin suojaa raskaana olevia. Ainoana ikävänä puolena sitten oli, että jouduin palaamaan aikaisin takaisin työelämään, kun oman alan töitä tuli tarjolle. Mutta jos työnantaja lopettaa työsuhteen tuollaisesta syystä, en ainakaan itse jää haikailemaan sen perään.. Nyt on onneksi turvallinen tilanne töiden kanssa. Suosittelen ottamaan selvää tarkemmin omista oikeuksista, onneksi nykyään moni työnantaja noudattaa sääntöjä. :) Ja apua saa kyllä mikäli sille tulee tarvetta. Ei kannata vauvahaaveita kokonaan hylätä. :)
 
Meidän työnantaja ei meinannut tuossa taannoin yhden asian suhteen sääntöjä noudattaa, vähän ihme tyyppi muutenkin. En haluaisi millään laittaa vauvantekohommaa tauolle eikä haluaisi mieskään. :( asiasta kun puhuttiin tuossa taannoin niin hän oli vain sitä mieltä että ei sitä ole tähänkään mennessä tullut niin miksei anneta mennä vain...

Mulla on työsuhde ensivuoden huhtikuun loppuun, luultavasti jatkuu kyllä vielä siitä. Mutta pelottaa että jos tulen raskaaksi ennen sitä niin työnantaja ei jatka sopimusta enää sitten toukokuusta eteenpäin... Meillä on useampia sijaisia, joten tuskin sota yhtä miestä kaipaa. :/ ja sijaisellehan ei sijaista palkata joten melkein ainut vaihtoehto on sopimuksen päättäminen ja sitten ottavat uuden työntekijän jos ottavat.... Vaikeaa ;((
 
Kolmatta päivää jo tuhruttelua. Vois vaan alkaa ne menkat, tällänen ei oo kivaa. Sidettä on pakko pitää mut kuitenkaan siihen asti ei mitään tule. Perjantaina teen testin jos ei oo alkanut.
 
empuska onpa ärsyttävä tilanne sulla mutta mä varmaan en välittäis muutamasta kuukaudesta. Miten oot ollut töissä, vaikuttaako ne 6kk edeltävät tulot vai olisko verotietojen mukaan laskettu äpraha parempi? Tsemppiä!

ikkuspikkus harmi mutta onko vielä kuitenkaan menkat alkaneet, jos ois vielä toivoa?

Wivi toivottavasti selkenee tilanne, jospa vaikka kuitenkin parempaan päin :)

Saa nähdä miten käy, eilen tuli raskaustestiin haamu, jonka kyllä katoin vasta 10min päästä ja en tiedä tuliko testiajalla mutta tänäänkin tuli haalea plussa testiin. Kp vasta 25/27-31 että täytyy vielä testailla ja katsoa miten käy.
 
Saraheinä, voi ihanaa kuulla, että jotain näkyypi testissä! Nyt vaan odotellaan ja jännäillään! :)
Niin ja ei oo menkat vielä alkanut, mutta uskon, että aika varmuudella alkaa, kp27/28 meneillään. Ei ole paljoa viivoja enää näkynyt testeissä.. varmaan myöhästyvät 1-2päivää jos oli kemiallinen jos ei niin tänään/huomenna saisi odotella.
Wiwi kyllä mäkin testaisin jos vaan vähän tuhruttais.. niin paljon kuullut näistä valemenkoista, että kannattaa varmistaa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ne menkat sitten alkoi.. Eli eipä paljoa vaikuttanut vaikka tulikin hailakkaa plussaa :( pöh, ompas vaikeaa tämä lisääntyminen. Pitääs varmaan painoa tiputtaa, jospas sillä olis vaikutusta.
Eli uutta kiertoa kohti.. ja en kyllä testaa enää ellei menkat oo myöhäs!
 

Yhteistyössä