<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, SYKSY 2014 <3

Kyllä, nyt se on ajankohtaista. Meidän vauvanyritys jää tauolle. Ajattelin ensi viikolla soittaa lääkäriin ja mennä vastaanotolle pyytään pillerireseptin. Meillä on tämän kierron ajan mahdollisuus vauvaan, mutta sitten aloitan taas pillerit. Luulisin että parempi näin, yritys aloitetaan heti taas kun saadaan asiat rullaamaan muutoin. Ei tällainen stressitila ja epävarmuus voi olla hyväksi kenellekään, varsinkaan vauvalle.

Mutta meille tulee ensi keväänä koiravauva jos astutus on onnistunut.

On jotenkin helpottunut olo, ainakin vielä.
 
Tätipä saapui sitten taas, eli kp 1 ja yk 3. Ehdin jo salaa innostua kun alkoi kierto venymään ja seksiäkin ollut joka päivä lähes pariin otteeseen, eikä mitään menkkaoireita kuulunut mutta niinhän se vuoto sieltä vaan ilmaantui :/

Aletaan olla siinä pisteessä että tutut alkaa kyselemään onko vauvoja suunnitelmissa, ja tympii mutista epämääräisiä vastauksia siitä että työn alla on. Mua ei missään nimessä häiritse tai loukkaa kyselyt, mutta jotenkin hävettää, etten oo vieläkään raskaana. Mikä on hämmentävää, koska eihän sille sinänsä mitään voi ja tiedostan sen itsekin, mutta silti aina nolottaa...
 
Perussairauksista kyseltiin: itsellä astmaa, johon käytän hoitavana kortisonia päivittäin (lääkärin mukaan ei vaikuta, mut eihän sitä tiedä :D). Joutuisin syömään nivelkipuihin ja unensaantiin triptyliä, mutta en oo uskaltanu, kun on prolaktiiniarvot ollu koholla ja sitä ei saa ottaa jos joutuu noita arvoja seurailemaan..

Sit oli, et mitä vauvauteluihin vastataan... No, ite oon siinä pisteessä, että vastaan suoraan. Pääsee helpommalla ja eipähän kysele enää... :)

Maggis: Siulla ei oo mitään tarvetta olla nolona, kuten ei meillä muillakaan. Kaikki ei tapahu sormia napsauttamalla ja jos joku kyselijä ei sitä tajua nii olkuut! Pitää kertoo kyselijälle, miten tyhmää tuollanen on tai sit kysyy muuta yhtä henkilökohtasta. Vaikka että.. Onko se ajatellu rintojen kohotusta tai peräpukamatko vaivaa. Jos ei siis hienovarasesti tajua lopettaa. Tai sit vaan sanoo että ei halua vastata.

Empuska <3 :hali:
 
Viimeksi muokattu:
Tuhruilu jatkuu... raivostuttavaa!

Mä kerron suoraan kaikille, eipä tuu enää uteluita. Keväällä en vielä kertonut. Mutta en jaksa sitä että porukka tuijottaa mun vatsaa.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta joten täytyy heti plussattua mennä neuvolaan jotta saadaan nostettua lääkitystä. Se vaan voi olla myös hidaste tässä raskautumisessa. Vielä ei ole tullut labra tuloksia. Huomenna sit pissimään purkkiin, jos ei näy mitään niin taidan yhden siiderin juoda.
 
Empuska, :hug: tsemppiä jatkoon ja ihanaa koiravauvan odotusta! Pätkätyöläisenä ymmärrän hyvin nuo työsopimuksen jatkumiseen liittyvät ongelmat.

Pidetään Saraheinä peukkuja, että viiva vahvistuu!

Mulla on nyt tosi huono viikko. Tuntuu, että joku voi tulla koppaamaan nokkakärryihin ja viemään suoraan vanhustenosastolle. Selkäkivut jatkuvat entistä pahempina ja nyt sain aika yllättäviä labravastauksia kilpirauhaseen liittyen. Näitä asioita menen tänään lääkärille selvittämään, mutta tiedätte julkisen terveydenhuollon vastaanottoajat, saankohan edes kaikkia asioitani sanottua. :( Olen jo aika lahjakkaasti pelotellut itseäni lukemalla kilpirauhasesta ja raskaudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä empuska! jospa tilanne selviytyisi kevään aikana ja pääsisitte taas hommiin. :) Minulta ei löydy muita sairauksia kuin nuo jatkuvat virtsaputken tulehdukset. Olenkin vaivaan saanut estolääkkeet, jotka jätin tämän kierron alussa tauolle. Otan sitten, jos tuntuu oireita. Minä oon kyselijöille vastaillut ympäripyöreitä. Ei vielä, katsotaan, ehkä joskus on suosikeita. En ole halunnut asiasta suoraan kertoa, jos tämä yrittäminen vielä venyy kovinkin pitkäksi tai joutuu vastaileen johonkin jatkokysymyksiin tai vielä pahempaa saa neuvoja aiheeseen liittyen! Ja onhan se oma epävarmuus aiheeseen liittyen kovasti läsnä. Minut saa siirtää piinailijoihin, ovulaatio oli todennäköisesti eilen tai toissapäivänä. Limat oli kyllä tällä kierrolla olemattomat, mutta halut sitäkin kovemmat. :D Jos ens kiertoon joudun niin sitten hankin kyllä ovistestit. Siihen liittyen, mitä poppakonsteja/apuja olette ottaneet käyttöön? Kellä oli käytössä ne gelee royalet? Täällä oli nyt kokeessa aamuseksi (enemmän siittiöitä) ja vitamiineja oon syöny jo yrityksen aloittamisesta..
 
Vaikeaahan se varmasti on jättää yritys taakse hetkeksi, mutta se on hyväksi kyllä meille. Ja eihän sitä tiedä milloin tulee sellainen rako että yritys tulee taas ajankohtaiseksi <3 Kunhan saan selvyyden työkuvioihin yms tai jonkin muun päähänpiston että nyt aletaan taas.

Nyt vain odotetaan kuumeisesti että saadaan tieto koiravauvoista, tuleeko niitä vai ei. Ihan yhtä jännittävää sekin kuin itse olisi raskaana ;D

Ja mistä sitä tietää onnistaako tässä kierrossa, kun vielähän meillä on yksi yk yritettävänä ennen taukoa ;)
 
Mitä tapahtuu?? Nukuin äsken vaatimattomat 4,5h päikkärit. Kävin sitten pissimässä tikkuun. Tänään muuten dpo 10, oon jotain sekoillut tuolla aikaisemmin niin lista taitaa mennä ihan eri ajassa mun kohdallani. :)

Niin tosiaan, sain haamun. HAAMUN. Oon nyt ihan puulla päähän lyöty, en oo koskaan edes viivanpaikkaa saanut noihin testeihin. Laitan teille kuvankin kunhan tuo mun herra tietotekniikka kotiutuu.

Nyt mä oon vielä enemmän pelästynyt, mulla on siis kilpirauhasvasta-aineet koholla ja lääkärin mielestänä niille ei tarvitse tehdä mitään. Itsehän olen lueskellut niistä kaikenlaista mukavaa, lisäävät mm. 2-5 kertaisesti keskenmenoriskiä ja voi olla ongelma kehittyvälle alkiolle ym. Apuaaaa.
 
Naiset, kyllä se totta on! Olen skeptinen, mutta iloitaan niin kauan kuin kestää. Tänään tuli jo tummempi viirua. Taidan ostaa vielä sen testin, mikä sanoo suoraan "olet raskaana"... :D

Puuuuuuuh puhallan plussatuulia kaikille teille, tulkaa tähän samaan plussavyörymään kuin minäkin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: {Anskutin}
ihanaa!! onnea FantaViona. :heart:

Wivi ja muut koiravauvasta haaveilevat. Meille tuli koiravauva kun esikoinen oli 3,5v ja kuopus 1v9kk. ja mielestäni se oli todella hyvä päätös. :) Varsinkin esikoiselle (joka siis nyt menee pian kouluun), on ihan ylin ystävä tuo meidän karvakuono. :)
 
Testi pysyy itsepäisesti negana. Mutta tätiä ei näy. Huomenna tulee varmaan gyneltä kirje labran proge tuloksista, arvot näin jo netistä omamehiläinen palvelusta mutta eipä ne mulle hirveesti kertonut..
 
maanantai 1.1


Nimimerkki.....ikä..............kp............yk.........ya......monesko...


KP 40 -->

KP 30 -->

tirppaliisa.........33............34/28..............2...........10/14...........5.
Wivi.................25............33/28-44....10/6(trlt).....01/14............1.

KP 20 -->

InkeriIisakki........27..........27/27-30........1...........11/14............3.
Joline................33...........26/28..............2..........10/14............5.

KP 10 -->


Apsuli...............26..........18/27.............4........09/14.............3.
Päärynärouva....34..........16/28.............6........07/14.............4.
Adalmiina1........25..........16/31+..........5........08/14..............2.
Sylikinkku..........26...........15/29.............2........10/14.............1
KultaSieni.........28............13/27.............9.........04/14............1.
1+1 lapsen äiti...24...........11/28.............2.........11/14............3.

KP 1 -->

Spukka.............22...........8/?........7/3(trlt).....04/14.............1.
Empuska..........22............8/27+..........12........11/13.............1.
maggis.............27...........6/?.............3..........09/14.............2.

Taustalla

pieni toive............................./(ku 5/14, km 9/14)........................<3
Ikkuspikkus.......24................/27.............8............03/14.............<3
Bella-...............21................/26-29.....................01/14.............<3
Katey................25.............../39..........................12/13.............<3
kiskisnami.........23.............../30-35.....................02/14..............<3


:popcorn:Piinailijat:popcorn:


InkeriIisakki (dpo 13)
Wivi (dpo 15)



..............DPO:T..................
*Päivä jolloin ovis+ DPO -1
*Päivä jolloin ovis DPO 0
*Seuraavat päivät DPO 1, DPO 2 jne...



Plussanneet:




2014
Tammikuu

nuorallatanssija (yk2)
Sandri (yk3)
Elviira86 (yk1)
Annuski (yk5)

Helmikuu

Anni00 (yk1)
SannaMarko (yk2)
Ponityttö (yk1)
Sonetti (yk2)
Kinkula- (yk2)
Nalle-Puh

Maaliskuu

Heranen (yk3)
toivontähti (yk2)
SJ (yk3) kkm 12+0

Huhtikuu

MaryahR (yk1)
Miija87 (yk4)

Toukokuu

Gislie (yk1)
hiliputti (yk1)
tähtityttö89 (yk4)
Sissinen (yk3)

Kesäkuu

Kaneli88 (yk4)
Wuf (yk2)
Vappuvaavi (yk2)

Heinäkuu
Haavemaa (yk2)

Elokuu
Uimis (yk6)
Liipa (yk7/3 km jälk.)
pieni toive (yk3/1(ku jälkeen))
veepu123 (yk1)
Minisport (yk12)
SJ (4/3(km jälk.))
Carna (yk4)

Syyskuu
Niiskuilija (yk2)
Jennyliini"" (yk1)

Lokakuu
Hep87 (yk3)
jammaillen (yk6)
Kaalimaaankakara

Marraskuu
Mariiii (yk3)
Pajunkissa-85 (yk1)
{Anskutin} (yk7)
mrs. k (yk4)
Illusia83 (yk4)
Jks14 (yk11)
Saraheinä (yk1)
Fantaviona (yk 7)

Plussanneiden ketju *klik*


BLOGEJA
Uimis Make fashion, not war
mymosa Hattaraa ja Hirmuliskoja
Spukka Suunnittelemattomuuksissaankin

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Ne listailijat, joista ei kuulu aikoihin mitään ja kp:t paukkuvat yli 50, poistetaan, joten käythän kertomassa kuulumisia listalla pysyäksesi :) Mukaan pääsee kyllä taas uudestaan.


Toivottavasti päivittelin oikein.... korjatkaa jos tuli virheitä! :)
 
Viimeksi muokattu:
Saraheinä onnea paljon. :flower:
Wivi, huomenna uutta testiä kehiin? Jännää :popcorn:

Ugh. Mies sanoo ettei mun kannata tehdä vielä testiä huomenna, pyysi odottamaan tiistaihin. Mulla on koe tiistaina. ehkä pitäis lykätä keskiviikkoon koko testailu jos ei tätiä näy niin saan ees jotenkin pidettyä päässä ruotsin sanastoa tiistaina.. muuten oon vaan ihan sekaisissa fiiliksissä. oli sit nega tai plussa.

Mä oon muutenkin ihan vainoharhaisissa fiiliksissä kun on oireita, mutta niin "pieniä", että mun kohdalla menevät melkein tätiä ennakoivina oireina. Tosin viikon kestävä rintojen aristus on mullekin uutta. Molemmissa aiemmissa raskauksissa oon saanyt The Tissivihlaisun joka saa melkein varpaankynnet nousemaan pystyyn. Jotenkin kai alitajuntaisesti oottelen sitä. Sen jälkeen oon yleensä plussannut.
 
Mullakin piti olla pikkujoulut, mut tyttöporukan kans aikataulut menee aina päällekkäin, joten päätettiin kaataa sitten kuusi tai kaks tammikuussa. :)
Sitten jännätään, että jäänkö kiinni samantien.. (jos siis nyt plussaan ennen joulua):D
 
Oikein paljon onnea Fantaviona ja Saraheinä.! Hirveät plussapuhurit on käyny marraskuussa ja ihanaa kun on pidempään yrittäneitä plussannut. :) Täällä menossa dpo4, eikä toiveet plussauksesta ole kovin korkealla. Yritän keskittyä joulunlaittoon. Me on kans koiravauvasta keskusteltu miehen kanssa. Yritettin jo aikaisemmin ennen esikoisen syntymää, mutta matkaan tuli niin paljon esteitä, ettei koiranpentua sitten saatu.. Keväällä voisi olla aika kokeilla uudestaan, tällä kertaa eri rotua.
 
Tänään tuli gyneltä kirje kotiin: s-proge arvo 15 eli tämä osioittaa ovuöaation tapahtuneen (koska arvo on yli 8)

Nyt siis odotellaan alkaako menkat vaiko ei.

Ps. Liityin haavena vauva 2015 ketjun face ryhmään joten älkää ihmetelkö jos olen täällä hiljaisempi.. pölötän siellä enempi:)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Wivi päivityksestä :)

Iiiiiiiisot onnittelut saraheinälle ja FantaVionalle! InkeriIisakille punasta tikkuun ;)

Adalmiina, täällä ollu käytössä geleet yk 4 -> ja foolihapot yk2 ->, yhtä tyhjän kanssa tuntunu olevan.. :p Jostain syystä silti jatkan... :D
 
Jännää InkeriIisakki, toivottavasti viiva sieltä vahvistuu.! :popcorn:
Mikä on Wivillä tilanne?

Mulla on jossain vaiheessa kierronpituus lipsahtanut väärin, eli oikein olisi 17/21+ ja dpo5. Tänään koin hassun ahaa elämyksen kun juttelin erään raskaana olevan kanssa. Hoksasin, että minulla voisi olla sama laskettu aika mikäli olisi hyvissä ajoin tärpännyt. Ja sellainen söpö vauvamaha jo.. No ehkä se oma vuorokin sieltä vielä tulee...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä