3 vuotias jäi orvoksi 6 henkeä vaatineessa rekkakolarissa

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mistä kukaan tietää millainen tilanne on ollut. Itse olen matkustanut autossa, jossa 6 henkilöä ja viidelle oli paikat ja kaikki aikuisia. Se nyt oli sellainen tilanne, että oli vain yksi auto saatavilla ja kotiin piti päästä eikä ketään oikein viitsinyt laittaa bussilippua ostamaan.

vieras
miksi äiti ja isi oli ylikuormitetussa autossa jossa ei ollut turvavöitä kaikille??
miksi he lähtivät rekan eteen autollaan?
miksi? miksi? miksi?

mä en vanhempana ota noin isoja riskejä!!

ärsyttää jo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi äiti ja isi oli ylikuormitetussa autossa jossa ei ollut turvavöitä kaikille??
miksi? miksi? miksi?

Jaa kun sitä on hankala tietää..voi olla hyväkin syy.
Lähtivät rekan eteen kun kuski ei huomannut rekkaa?
siksi siksi siksi...

Syötkö sä?Siinäkin on riskinsä...

vieras
olivatko vanhemmat ohjaamassa autoa? oletko todellakin varma, että juuri sinä olet aina hallitsemassa elämäsi tilanteita? jos näin on niin onnittelut. elämässäsi ei varmaankaan koskaan tule vastoinkäymisiä.
niin ja muista nyt tästä lähtien aina syyttää itseäsi joka tilanteesta elämässäsi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää jo:
miksi? miksi? miksi?

Jaa kun sitä on hankala tietää..voi olla hyväkin syy.
Lähtivät rekan eteen kun kuski ei huomannut rekkaa?
siksi siksi siksi...

Syötkö sä?Siinäkin on riskinsä...
sanoinkin noin isoja riskejä?
siis riski on kaikessa, kotiinsakin on moni kuollut, mutta missä riski kasvaa niin ettei sitä kannata ottaa? en menisi autoon jossa on enemmän ihmisiä ku turvavöitä!

Ihme syyllistämistä taas. Varmasti on vanhemmille ihan tarpeeksi rangaistusta henkensä menettämisessä. Täällä taas kaikki täydelliset mammat paasaa, kaikki ovat absolutisteja, koskaan ei oo ylikuormaa autossa ollut, lasta ei koskaan jätetä hoitoon... Vaikka ei ole mitään hajua siitä mitä oikeasti on tilanne ollut. Mut eihän teille tietty koskaan voi mitään sattuu...

Tulee todella surku kun miettii tuota pientä lasta joka vanhempiaan odottaa, eikä voi ymmärtää... :'(

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Onnelmatapaus:
Tosi surullista :'( Eikös sieltä autosta yksi ollut lentänyt ulos? Jos oli liikaa porukkaa niin todennäköisesti nainen oli miehensä sylissä ja lensi ulos :(
Sylissä? Kyllä 4 aikuista mahtuu takapenkille vierekkäin ettei tarvitse sylissä olla.

vieras
miksi? miksi? miksi?

No autoon menon voi tietenkin itse päättää meneekö vai ei jos ei ole edes kaikille omaa paikkaa. Mutta KULJETTAJA kyllä itse ajaa ja menee rekan eteen. Tuskin siinä on takapenkkiläisellä hirveästi sananvaltaa että nyt se lähtee risteyksestä yms.

Kun sinä olet jonkun kyydissä niin määräätkö miten ajaa, sanotko että nyt ohitat tuon auton ja tuon auton, nyt ajat 88 km/h, nyt nosta nopeus 102 km/h jne.

blondi
Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Mistä kukaan tietää millainen tilanne on ollut. Itse olen matkustanut autossa, jossa 6 henkilöä ja viidelle oli paikat ja kaikki aikuisia. Se nyt oli sellainen tilanne, että oli vain yksi auto saatavilla ja kotiin piti päästä eikä ketään oikein viitsinyt laittaa bussilippua ostamaan.
No ihan miten vaan mutta mä en matkusta ilman turvavyötä. Taksitkin on keksitty jos ei tosiaan kaikki mahdu kyytiin. Mutta vaikea kuvitella sellaista tilannetta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Viidelle hengelle tarkoitettu auto, vissiinkin viisi turvavyötä, kuusi ihmistä kyydissä. Mikä tässä yhtälössä ei toimi?
Noh, sehän kerrottiin, että kyydissä ollut (ainoa) nainen oli lentänyt autosta ulos.

Oli miten oli niin ei ne auton käytettävissä olleet viisi turvavyötä kuitenkaan ketään pelastaneet. Eli ihan turha spekuloida että autossa oli yksi ylimääräinen turvavöiden määrään nähden.

Kolmevuotias menetti vanhempansa

Turmassa kuolivat joensuulaiset 23-vuotias nainen sekä 23- ja 25-vuotiaat miehet, juukalainen 20-vuotias mies, kontiolahtelainen 24-vuotias mies sekä polvijärveläinen 26-vuotias mies. Polvijärveläinen ajoi autoa.

Kuolleista kaksi oli avoliitossa keskenään. Heiltä jäi kolmivuotias lapsi.
tosi kauheeta! itellä kans 3 vuotias ja tuli vielä enemmän surullinen olo kun luin ton... voi lapsi raukkaa... :snotty: miks tällaista pitääkin sattua... näitä kun sattuu niin rupeaa miettimään,miten lähellä se kuolema voi olla...hui... :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti-tossavainen:
tietääkö kukaan, että jos lapsi jää orvoksi. Niin onko isovanhemmilla adoptio-oikeus lapseen. jos isovanhemmat ovat vielä itsekin suhkot "nuoria"?? Kerran tälläistä mietiskelin :/
Orvoksi jääneet lapset pyritään aina sijoittamaan ensijaisesti sukulaisille. Eli jos vaan löytyy sukulaisia, jotka kykenevät lapsista huolehtimaan ja jos sosiaaliviranomaiset katsovat heidät sopiviksi tehtävää, niin lapsia ei sijoiteta vieraaseen perheeseen. Esimerkiksi tsunamiorvoista taisi kaikki jäädä isovanhempien, tätien, setien tai muiden sukulaisten huollettaviksi.
Muttakun sosiaali tädeillä on tietyt periaatteet siitä, että kuka pystyy huolehtimaan... Vaikka olisi kuin rakastava koti, mutta esim pienet tulot ja avoliitto niin se katsotaan siten, että ei ole kyvykäs huolehtimaan. kaikkein varmin tapa on se josta ei juuri puhuta, eli voit tehdä paperin ,jossa tulee ilmi,etä jos sinulle tapahtuu jotain, vaadit että lapsesi pääsee asumaan sinne ja sinne...se on ainoa tapa varmistaa !

ihmettelen
Hei oikeasti..

Eikö lasten vanhemmat koskaan ryyppää? Mun tuttavapiirissä kaikki vanhemmat dokaa ja sekoilee. Lapset on hyvässä hoidossa sillä aikaa. Tyhmyyksiä tekee sekä lapselliset että lapsettomat. Aina kai meitäkin on änkeytynyt yhteen autoon ylilastia. Käykö tällä palstalla vaan tekopyhiä?

Surullinen juttu tuo silti todella. Sääliksi käy lasta.

törkeää
Mitä sillä on väliä, olivatko henkilöt humalassa tai ei? Pääasia on, että lapsi ei ollut autossa. Hän oli todennäköisesti hyvässä hoidossa.
Elättekö te oikeasti koko ajan sillä asenteella, että en voi tehdä tätä tai tätä, koska lapseni voi jäädä orvoksi?
Valitettavasti kaikki eivät pidä turvavöitä autossa. Valitettavasti jotkut kuskit suostuvat ajamaan ylikuormalla ja vaikka kaikilla ei ole turvavöitä. Valitettavasti liikenteessä tulee ajovirheitä. Joskus nämä kaikki virheet kostautuu.
Kukaan meistä ei ole täydellinen. Kaikki me teemme virheitä. Yleensä vain selviämme niistä naarmuitta.
Olkaa ystävällisiä ja lopettakaa jo näiden menehtyneiden haukkuminen. Käyttäkää energianne ennemmin elämänne elämiseen - huomisesta ei koskaan tiedä!

eniten ihmetyttää
Hämmästyttää se että rekkakuskia epäillään kuudesta kuolemantuottamuksesta. Eiköhän se ole sen vika joka kolmion takaa tulee eteen, vaikka kuski olisikin ajanut lievää ylinopeutta (eli max. 70km/h). Vituttaa tämä oikeusjärjestelmä kun haetaan syyllistä väkisin, nyt kun ei ole ketään muuta syytetyn penkillä kun kuski kuoli niin rekkakuskista leivotaan syyllistä..

ei niin sinisilmäinen
mistä tiedätte että autossa oli alkoholia?
Mistä tiedätte että 3-vuotias jäi orvoksi?
Mistä tiedätte että mukana oli pariskunta???

Linkkiä, kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja neiti-tossavainen:
tietääkö kukaan, että jos lapsi jää orvoksi. Niin onko isovanhemmilla adoptio-oikeus lapseen. jos isovanhemmat ovat vielä itsekin suhkot "nuoria"?? Kerran tälläistä mietiskelin :/
ei oo automaattista adoptio-oikeutta.. Eli tapauskohtaisesti ratkaistaan.
Näin se kait on. Mutta ensisijaisesti lapsi pyritään sijoittamaan tuttuun kotiin, eli isovanhemmat ovat vahvoilla jos ovat läheisiä.

opi etsimään
Alkuperäinen kirjoittaja ei niin sinisilmäinen:
mistä tiedätte että autossa oli alkoholia?
Mistä tiedätte että 3-vuotias jäi orvoksi?
Mistä tiedätte että mukana oli pariskunta???

Linkkiä, kiitos!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010081512192489_uu.shtml

klqksadqö
Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:
Ihme syyllistämistä taas. Varmasti on vanhemmille ihan tarpeeksi rangaistusta henkensä menettämisessä. Täällä taas kaikki täydelliset mammat paasaa, kaikki ovat absolutisteja, koskaan ei oo ylikuormaa autossa ollut, lasta ei koskaan jätetä hoitoon... Vaikka ei ole mitään hajua siitä mitä oikeasti on tilanne ollut. Mut eihän teille tietty koskaan voi mitään sattuu...

Tulee todella surku kun miettii tuota pientä lasta joka vanhempiaan odottaa, eikä voi ymmärtää... :'(
Siis mitä helvetin rangaistusta! Minkä sä sille voit jos autoa ajava henkilö mokaa.
Siis tää on jo ihan sairasta että auto ajaa kolarin ja jos sinulla on lapsia on se rangaistus tarpeeksi, että hengen menetät.

Yhteistyössä