3 vuotias jäi orvoksi 6 henkeä vaatineessa rekkakolarissa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Oli miten oli niin ei ne auton käytettävissä olleet viisi turvavyötä kuitenkaan ketään pelastaneet. Eli ihan turha spekuloida että autossa oli yksi ylimääräinen turvavöiden määrään nähden.
Minunkin mielestäni aika oleellinen pointti..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kanarianlinnunkeltainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti-tossavainen:
tietääkö kukaan, että jos lapsi jää orvoksi. Niin onko isovanhemmilla adoptio-oikeus lapseen. jos isovanhemmat ovat vielä itsekin suhkot "nuoria"?? Kerran tälläistä mietiskelin :/
Orvoksi jääneet lapset pyritään aina sijoittamaan ensijaisesti sukulaisille. Eli jos vaan löytyy sukulaisia, jotka kykenevät lapsista huolehtimaan ja jos sosiaaliviranomaiset katsovat heidät sopiviksi tehtävää, niin lapsia ei sijoiteta vieraaseen perheeseen. Esimerkiksi tsunamiorvoista taisi kaikki jäädä isovanhempien, tätien, setien tai muiden sukulaisten huollettaviksi.
Muttakun sosiaali tädeillä on tietyt periaatteet siitä, että kuka pystyy huolehtimaan... Vaikka olisi kuin rakastava koti, mutta esim pienet tulot ja avoliitto niin se katsotaan siten, että ei ole kyvykäs huolehtimaan. kaikkein varmin tapa on se josta ei juuri puhuta, eli voit tehdä paperin ,jossa tulee ilmi,etä jos sinulle tapahtuu jotain, vaadit että lapsesi pääsee asumaan sinne ja sinne...se on ainoa tapa varmistaa !


Ei sillä tavalla mitään varmisteta vaikka kuinka vaatisit... puhun kokemuksesta.

 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kaikissa autoissa ei ole turvavöitä. Kaikkiin autoihin ei saa edes asentaa sellaisia. Elossa edelleen, vaikka lapsuus ja nuoruus kului museoautojen kyydissä.
Ei munkaan lapsuudessa autoissa ollut takapenkillä turvavöitä. Mutta nykyautoissa on. Miksiköhän?
Se ettei sulle tai mulle ole koskaan sattunut mitään, ei tarkoita sitä että joskus ei voisi sattua tai että kenellekään muulle ei voi sattua.
 
Toivottavasti kukaan ei näin fiksuja kommentteja mene lapsen kuullen laukomaan. Varmasti ihan tarpeeksi paha paikka pienelle ihmiselle kun vanhemmat eivät enää tulekaan kotiin, saati että joku pirun täydellinen herra tai rouva tekopyhä menee aukomaan lättyään miten vanhemmat oli niin vastuuttomia kun olivat ilman turvavöitä liian ahtaassa autossa ja vielä rekan eteen ajoivat ja menivät kuolemaan!

Mikään ei saa tehtyä tekemättömäksi ja kenenkään jeesustelu ei hommaa muuta. Toivottavasti on isovanhemmat tai muut läheiset siinä tilanteessa että saavat pienen omaan perheeseensä. Ja testamentilla ei todellakaan voi määrätä mihin lapsi joutuu. Suomessa ei kunnioiteta mitään yhteisöllisyyttä ja suvun merkitystä vaan lapsi on systeemin omaisuutta, ihan kuin vanhempien menettäminen ei tarpeeksi paha olisi.
 
x
täytyy olla lakimiehen kanssa laadittu paperi jos haluaa varmistaa huoltajuuden kuoleman jälkeen esim jos sairastat syöpää ja tiedät että lapsesi jää orvoksi niin ei riitä et kirjoitat sen paperille et isovanhemmat sais huoltajuuden vaan siinäkin on tietty prosessi.
 
mtv
Alkuperäinen kirjoittaja ei niin sinisilmäinen:
mistä tiedätte että autossa oli alkoholia?
Mistä tiedätte että 3-vuotias jäi orvoksi?
Mistä tiedätte että mukana oli pariskunta???

Linkkiä, kiitos!
Mä en osaa linkittää, mut ainakin mtv3.fi ja sieltä menet uutisiin niin lukee.
 
tq
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Oli miten oli niin ei ne auton käytettävissä olleet viisi turvavyötä kuitenkaan ketään pelastaneet. Eli ihan turha spekuloida että autossa oli yksi ylimääräinen turvavöiden määrään nähden.
Minunkin mielestäni aika oleellinen pointti..
no ehkä olisivat pelastaneet jos niitä olisi käytetty?
 
:(
Alkuperäinen kirjoittaja tq:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Oli miten oli niin ei ne auton käytettävissä olleet viisi turvavyötä kuitenkaan ketään pelastaneet. Eli ihan turha spekuloida että autossa oli yksi ylimääräinen turvavöiden määrään nähden.
Minunkin mielestäni aika oleellinen pointti..
no ehkä olisivat pelastaneet jos niitä olisi käytetty?
kun hlöauto jää rekan alle ja rypistyy rusinaksi niin miten turvavyö siinä ketään pelastaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja klqksadqö:
Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:
Ihme syyllistämistä taas. Varmasti on vanhemmille ihan tarpeeksi rangaistusta henkensä menettämisessä. Täällä taas kaikki täydelliset mammat paasaa, kaikki ovat absolutisteja, koskaan ei oo ylikuormaa autossa ollut, lasta ei koskaan jätetä hoitoon... Vaikka ei ole mitään hajua siitä mitä oikeasti on tilanne ollut. Mut eihän teille tietty koskaan voi mitään sattuu...

Tulee todella surku kun miettii tuota pientä lasta joka vanhempiaan odottaa, eikä voi ymmärtää... :'(
Siis mitä helvetin rangaistusta! Minkä sä sille voit jos autoa ajava henkilö mokaa.
Siis tää on jo ihan sairasta että auto ajaa kolarin ja jos sinulla on lapsia on se rangaistus tarpeeksi, että hengen menetät.
Mä tarkoitin tätä lynkkausmeininkiä joka täällä on näitä vanhempia kohtaan. Et eiköhän ne vanhemmat saaneet "rangaistuksensa" ja menettäneet henkensä näiden "isojen riskien" takia, mitä täälläkin joku sanoi heidän ottaneen. Luulisi se näille tekopyhille mammoille jo riittävän, mutta ei sit ilmeisesti kuitenkaan oo tarpeeks.
 
Emma
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää jo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi äiti ja isi oli ylikuormitetussa autossa jossa ei ollut turvavöitä kaikille??
miksi he lähtivät rekan eteen autollaan?
miksi? miksi? miksi?

mä en vanhempana ota noin isoja riskejä!!
Jaa kun sitä on hankala tietää..voi olla hyväkin syy.
Lähtivät rekan eteen kun kuski ei huomannut rekkaa?
siksi siksi siksi...

Syötkö sä?Siinäkin on riskinsä...
Mua oikein suututtaa se kuski, miksi se on sylksynyt suoraan kolmion takaa tiell.
 
niin sääli
Alkuperäinen kirjoittaja mtv:
Alkuperäinen kirjoittaja ei niin sinisilmäinen:
mistä tiedätte että autossa oli alkoholia?
Mistä tiedätte että 3-vuotias jäi orvoksi?
Mistä tiedätte että mukana oli pariskunta???

Linkkiä, kiitos!
Mä en osaa linkittää, mut ainakin mtv3.fi ja sieltä menet uutisiin niin lukee.
Olen kyllä lukenut, ettei alkoholilla osuutta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niin sääli:
Alkuperäinen kirjoittaja mtv:
Alkuperäinen kirjoittaja ei niin sinisilmäinen:
mistä tiedätte että autossa oli alkoholia?
Mistä tiedätte että 3-vuotias jäi orvoksi?
Mistä tiedätte että mukana oli pariskunta???

Linkkiä, kiitos!
Mä en osaa linkittää, mut ainakin mtv3.fi ja sieltä menet uutisiin niin lukee.
Olen kyllä lukenut, ettei alkoholilla osuutta.
Henkilöauton kuljettaja kuoli vasta myöhemmin eilisiltana sairaalassa. Häneltä ei pystytty ottamaan puhalluskoetta, mutta verikoe selvittänee myöhemmin mahdollisen alkoholin käytön.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eniten ihmetyttää:
Hämmästyttää se että rekkakuskia epäillään kuudesta kuolemantuottamuksesta. Eiköhän se ole sen vika joka kolmion takaa tulee eteen, vaikka kuski olisikin ajanut lievää ylinopeutta (eli max. 70km/h). Vituttaa tämä oikeusjärjestelmä kun haetaan syyllistä väkisin, nyt kun ei ole ketään muuta syytetyn penkillä kun kuski kuoli niin rekkakuskista leivotaan syyllistä..
Liikenteenvaarantamisen nyt ehkä ymmärtää mutta kuolemantuottamukset jos auto tulee kolmion takaa eteen :headwall:

Tsemppiä vaan kuorma-auton kuljettajalle!!
 
Joensuulainen
Alkuperäinen kirjoittaja niin sääli:
Alkuperäinen kirjoittaja Joensuulainen:
Saisikohan mistään tietää nuo uhrien nimet?
Mitäs sää niillä tekisit? Omaisille kuitenkin ilmoitettu ja tuttujen tuttuja on.
Ajattelin vaan että onkohan kyseessä jotain puolituttuja, kun ikäni olen paikkakunnalla asunut, mutta eiköhän tuosta kuule jossain vaiheessa että keitä nää kuolleet on ollut, viimeistään kuolinilmoituksesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joensuulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja niin sääli:
Alkuperäinen kirjoittaja Joensuulainen:
Saisikohan mistään tietää nuo uhrien nimet?
Mitäs sää niillä tekisit? Omaisille kuitenkin ilmoitettu ja tuttujen tuttuja on.
Ajattelin vaan että onkohan kyseessä jotain puolituttuja, kun ikäni olen paikkakunnalla asunut, mutta eiköhän tuosta kuule jossain vaiheessa että keitä nää kuolleet on ollut, viimeistään kuolinilmoituksesta.
Eiköhän paikkakunnalla sana kierrä.Ja lehdissä on joskus ehkä kuolinilmoitukset.
Ei ainakaan julkisuuteen tarvitse kertoa.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää jo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi äiti ja isi oli ylikuormitetussa autossa jossa ei ollut turvavöitä kaikille??
miksi he lähtivät rekan eteen autollaan?
miksi? miksi? miksi?

mä en vanhempana ota noin isoja riskejä!!
Jaa kun sitä on hankala tietää..voi olla hyväkin syy.
Lähtivät rekan eteen kun kuski ei huomannut rekkaa?
siksi siksi siksi...

Syötkö sä?Siinäkin on riskinsä...
sanoinkin noin isoja riskejä?
siis riski on kaikessa, kotiinsakin on moni kuollut, mutta missä riski kasvaa niin ettei sitä kannata ottaa? en menisi autoon jossa on enemmän ihmisiä ku turvavöitä!
No eipä tainneet ne turvavyöt tässä tapauksessa pelastaa niitä viittä joille ne kuitenkin oli.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää jo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi äiti ja isi oli ylikuormitetussa autossa jossa ei ollut turvavöitä kaikille??
miksi he lähtivät rekan eteen autollaan?
miksi? miksi? miksi?

mä en vanhempana ota noin isoja riskejä!!
Jaa kun sitä on hankala tietää..voi olla hyväkin syy.
Lähtivät rekan eteen kun kuski ei huomannut rekkaa?
siksi siksi siksi...

Syötkö sä?Siinäkin on riskinsä...
sanoinkin noin isoja riskejä?
siis riski on kaikessa, kotiinsakin on moni kuollut, mutta missä riski kasvaa niin ettei sitä kannata ottaa? en menisi autoon jossa on enemmän ihmisiä ku turvavöitä!
No eipä tainneet ne turvavyöt tässä tapauksessa pelastaa niitä viittä joille ne kuitenkin oli.
Jos niistä viidestäkään kukaan niitä käytti.
 
niin sääli
Alkuperäinen kirjoittaja Joensuulainen:
Alkuperäinen kirjoittaja niin sääli:
Alkuperäinen kirjoittaja Joensuulainen:
Saisikohan mistään tietää nuo uhrien nimet?
Mitäs sää niillä tekisit? Omaisille kuitenkin ilmoitettu ja tuttujen tuttuja on.
Ajattelin vaan että onkohan kyseessä jotain puolituttuja, kun ikäni olen paikkakunnalla asunut, mutta eiköhän tuosta kuule jossain vaiheessa että keitä nää kuolleet on ollut, viimeistään kuolinilmoituksesta.
Minä tiedän jo, nuorten avustuksella ja heiltä tuttuja mennyt. Eivät onneksi omia tuttuja.
 
Suru
on myös sillä äidillä suuri, joka onnettomuudessa menetti kaksi poikaansa. Toivottavasti pieni tyttö saa hyvän ja rakastavan kodin itselleen. Voimia kaikille jota onnettomuus koski!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suru:
on myös sillä äidillä suuri, joka onnettomuudessa menetti kaksi poikaansa. Toivottavasti pieni tyttö saa hyvän ja rakastavan kodin itselleen. Voimia kaikille jota onnettomuus koski!
Oliko tuolla äidillä muita lapsia vai menikö nyt ainoat lapset? Ja oliko jompikumpi näistä kuolleista pojista tuon 3-vuotiaan isä?
 

Yhteistyössä