3 vuotias jäi orvoksi 6 henkeä vaatineessa rekkakolarissa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kolmevuotias menetti vanhempansa

Turmassa kuolivat joensuulaiset 23-vuotias nainen sekä 23- ja 25-vuotiaat miehet, juukalainen 20-vuotias mies, kontiolahtelainen 24-vuotias mies sekä polvijärveläinen 26-vuotias mies. Polvijärveläinen ajoi autoa.

Kuolleista kaksi oli avoliitossa keskenään. Heiltä jäi kolmivuotias lapsi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja neiti-tossavainen:
tietääkö kukaan, että jos lapsi jää orvoksi. Niin onko isovanhemmilla adoptio-oikeus lapseen. jos isovanhemmat ovat vielä itsekin suhkot "nuoria"?? Kerran tälläistä mietiskelin :/
ei oo automaattista adoptio-oikeutta.. Eli tapauskohtaisesti ratkaistaan.
 
On tämä taas niin surullinen uutinen :( Ihan heti alkuunsa, että niin moni lähti. Että heitä moni jää kaipaamaan, mutta että lapsi menetti molemmat vanhempansa. Aina pelkään minun lapsille käyvän näin, että mitä jos kuoltais miehen kans molemmat jossain kolarissa tms. Kuka heistä huolehtisi yms.

:'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja neiti-tossavainen:
tietääkö kukaan, että jos lapsi jää orvoksi. Niin onko isovanhemmilla adoptio-oikeus lapseen. jos isovanhemmat ovat vielä itsekin suhkot "nuoria"?? Kerran tälläistä mietiskelin :/
Orvoksi jääneet lapset pyritään aina sijoittamaan ensijaisesti sukulaisille. Eli jos vaan löytyy sukulaisia, jotka kykenevät lapsista huolehtimaan ja jos sosiaaliviranomaiset katsovat heidät sopiviksi tehtävää, niin lapsia ei sijoiteta vieraaseen perheeseen. Esimerkiksi tsunamiorvoista taisi kaikki jäädä isovanhempien, tätien, setien tai muiden sukulaisten huollettaviksi.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Viidelle hengelle tarkoitettu auto, vissiinkin viisi turvavyötä, kuusi ihmistä kyydissä. Mikä tässä yhtälössä ei toimi?
Tätä samaa oon miettinyt.Kuitenkin aikuisia ihmisiä.Sitten vielä aletaan selvitellä ajoiko rekka lievää ylinopeutta.Mä luulen että lievällä ylinopudella ei ole paljonkaan merkitystä tässä.
 
Vieras
Ehkäpä tämä pariskunta olivat pitkästä aikaa, tai jopa ensikertaa päässeet kahdestaan jonnekin? Ehkä eivät oleet edes viihteellä tai sinne edes menossa? Tuleeko mieleen mitään muuta kuin negatiivista?
Elämä ei ole aina niin yksioikoista.
 

Yhteistyössä