<3 USKOVAT ODOTTAJAT 2010 <3

tannn
Kaikille :hug: sitä tarvitseville! :heart:

Meilläkin yöt on rauhattomia, vaikka oonkin jo jakautunut. Tyttö on nyt 1 kk ja 2 pv ja nyt rupee pikkuhiljaa löytyyn jonkinlaista rytmiä.. :) kyllä tää vauva arki yllätti ihan täysin, vaikka on niitä siaruksia ja muutenin ollu lasten kans tekemisis, ei tähän pystyny mitenkää varautuun.. välillä on niin ristiriitasia ajatuksia kun pitäis olla kiitollinen ja onnellinen pienestä niin sitä ei jotenkin jaksa iloita ja olla onnellinen, mut ehkä se johtuu hormoneista.
Kaikillr hyvää vointia ja siukkeja! :heart: :flower:

Tannn ja mintttu
 
Ihanaa sunnuntai päivää kaikille odottajille ja synnyttäneille :heart: !

Minä kävin tänään ehtoollisella, ja otin alkoholillista viiniä. Tietysti heti aloin miettiä, että olisko sittenkin pitänyt valita alkoholiton :ashamed: !? Mitenkä teillä muilla tuo asia?
 
Nosto!
Oltiin pudottu jo 3. sivulle.

Täällä olotila on kohtuu hyvä. Saa nähdä mitä minuun iskenyt pesänrakennusvimma saa selälle aikaan, mutta nyt aion nauttia käden jäljestä; melkoisesti sitä saa aikaan kun sopiva fiilis iskee!

Siunattua viikonloppua kaikille ja mukavaa ystävänpäivää!

Donu ja Pikkuinen 30+3
 
pitkästä aikaa täällä taas, en jostain syystä ole päässyt kirjautumaan tänne tunnuksilla tällä vkolla aikaisemmin, en tiedä missä sitten ollut vika?

ehtoollisesta: en ole raskauksien aikana nauttinut ehtoollisella sitä viiniä ollenkaan vaikkei eihän siitä haittaakaan ole mutta itse olen sen päätöksen valinnut, mutta mielestäni roosamaria voit olla ihan rauhallisin mielin<3

(.) täälä olo iso ja turvonnut, tuntuu että mitkään housut ei enään mahu jalkaan :p voikun tää loppuaika menis nopsaan :/

siunausta kaikille ja voimia<3 toivottaa ilo ja poju rv 35+1
 
:wave: heips

neuvola oli eilen ja vauva olisi nyt sitten laskeutunut =) tosin turvotusta tullut ja paino noussut yli 1kg per viikko :( mut onneks verenpaineet ok.
vielä pitäis jaksaa tän mahan kans porskuttaa laskettuun 30pv :whistle:

siunausta ja kirjoitelkaahan kuulumisia kun ehditte :heart:
ilo ja poju rv35+5
 
nostelen tätä meidän pinoa :attn:

krokolle voimia loppuraskauteen :heart:
marielle siunausta ja :hug: :heart:

yöt ei ainakaan ole täällä yhtään helpottaneet ja eipä ne tästä taida muuksi muuttua ennen kuin vauva on vierellä :/

kuulumisia olisi kiva vaihtaa missä kaikki luuraa? :wave:

siunausta kaikille toivottelee ilo ja poju 36+5
 
Ilollakin on jo melkoisesti viikkoja kasassa! Aika on kulunut kamalan nopeasti!

Miten muilla odotus on sujunut?
Univaikeudet ovat täälläkin arkea. Alkaa kohta seisoa silmät päässä kun uni on niin katkonaista. |O Mutta tätä kestää aikansa ja sitten on taas jotain muuta vuorossa. Supistuksia on alkanut tulla pitkin päivää ja yötä. Valtaosa ihan harjoitussupistuksia, mutta kyllä joukkoon mahtuu kivuliaitakin ja sellaisia, jotka lisäksi tuntuvat sukkapuikkovihlaisuina ja paineentunteena alakerrassa. Neuvolassa puhuttiin, että kaksi viikkoa kun pysyy tulokas kyydissä, ei enää estellä. Järki käskee ottaa rauhassa, mutta esikoinen ei oikein anna lepäillä. Mutta Herran kädessä on kaikki, myös se milloin tämä pikkuinen syntyy. Ehkäpä puhisen yhdessä kasassa vielä toukokuussakin ja lopulta käynnistetään.

Siunausta kaikille! :hug:

Donu ja Pikkuinen 32+1
 
tannn
Hui, kolmannella sivulla mentiin joten nostanpa pinoa ylöspäin... :) Kuinka teillä joilla on jo lapsia, onko teillä ollu heti hirvee kiintymysside vauvaan kun se on syntynyt? Ite oon tässä tytön elinpäivien ajan paininu omien tuntemisteni kanssa. TOisena päivänä pussaan ja halaan ja kerron tytölle miten paljon rakastan sitä ja oon onnellinen, toisena taas vaan hoidan konemaisesti tytön tarpeet enkä koe olevani yhtään äiti.. Tiedän ettäse on normaalia kun hormonitasopalautuu ja kaikki tunteet on vielä hiukan sekasin, mutta olis kiva kuullamiten muilla on lähtenyt käyntiin, varsinkin ensimmäisen kanssa.

Meillä sai tytttö eilen nimen. Lyydia Aleksandra. :) pitkän harkinnan jälkeen päädyttiin noihin viime tippaa.. =) Myutta on onneks nekin juhlat onnellisesti ohi. =)

Kuinka te joilla on lapsia, ootte järjestäny miehenne kans kahden keskistä aikaa? Mä oon huomannu sen että mä tarttisin ja haluaisin ollaenemmän miehen kans kaksin vaan, mut tuntuu et hän taas ei sitä niinkään tarttis, osannu varmaan asennoitua paremmin elämän muutokseen. :) Mun äiti kyl ottais ihan mielellään hoitoon, mut mies antaa aika nihkeesti jättää yöks ja mutenkin. Toisaalta mä ihailen sitä mut toisaalt mua välil ärsyttää.. sais mies sit sillo hoitaa syötäämiset sun muut et mä saisin levätä. No, joo.. anteeks, välillä on pakko vähän päästellä höyryjä.. :D

Meillä varmaan kohta puoliin loppuu imetys. Lyydia ei suostu syömään pelkkää rintaa vaan haluaa siihen rintakumin. toisinaan sekään ei kelpaa ja sitten vaan pumpataan pulloon ja annetaan siitä. Ei se mua haittaa, mut helpompi se olis jos lyydialle tulis selvä ei niin ei tarttis ittee kiusata sillä ainaisella stressillä et no syököhän se nyt tällä kertaa vai ei.. miuut kaikki menee niinkun ne on parhaaks nähty. =)

Kyllä näin jälkikäteen oon ymmärtäny sen miks mun mies oli joulusta helmikuun puoleen väliin kotona. Mulla on kuitenkin niin rankka se synnytys et en olis pärjänny yksinäni kotona vauvan ja sen haavan kanssa. sillon mietti et miks ei miehellä oo töitä ja kun rahaa oli niin vähän, mut jälkeen päin on sen saanu huomata että se oli paras ratkasu tässäkin tilanteessa. Kyllätuolla yläkerrassa tiedetään mikä meille on parasta. :)

Kaikille hyvää alkavaa viikkoa ja onnea ja siunausta odotukseen! onkohan ketää saanu viel vauvoja? =)

Tannn ja lyydia :flower:
 
Kuvittelin tänne kirjoittaneeni viime viikolla, mutta eipä näkynyt viestiä.

Mua kans kiinnostaa tuo Tannnin esille nostama aihe ja se kuinka suhde on muuttunyt ensimmäisen lapsen myötä. Mua kauhistuttaa se, että mies tulee kotiin ja mä puhun vaan vauvasta ja se puolestaan työjuttuja. No aika näyttää, mutta kummallakin meillä on tarve aina puhua päivän tapahtumat läpi.

Viime viikolla oli sitten ensimmäiset hautajaiset, joita viime viestissäni enteilin, miehen isä kuoli tosi nopeasti syöpään. Ja oikeasti nyt jo pelätään, että seuraavat lähisukulaisen hautajaiset on muutaman kuukauden sisällä, ennuste on huono siinäkin syövässä.

No eipä ole aikaa miettiä tätä raskautta, siitä olen mielissäni. Päivät menee niin hitaasti kun vain odottaa vauvan syntymää.

Mun perspektiivistä katsottuna Donu, Ilo ja Krokodiili on jo ihan loppusuoralla. Kuinka voitte?

Marie rv 21+0
 
tannn
MArie, voimia tosi paljon teidän perheeseen.  :flower:  :hug: Mullakin todettu läheisellä imusolmukesyöpä ja nyt tehjdään kovasti tutkimuksia sitten, kyllä tollanen pysäyttää aina ja miettii et ei se aina mee niin että elää vanhaks ja ist vast kuolee, ei sitä koskaan tiedä millon se oma aika tulee.. Meillä on muuttunu parisuhde aikas paljon.. Enään ei oo sitä miehen ja naisen välistä lähiesyyttä niin paljon, ja tuntuu et mies antaa kaiken hellyyden vauvalle. Ja puhuu ihanasti sille, missä ne sanat on mulle? noo.. tää tilanne on miehelle niin uus että eiköhän se mullkein rupee josai vaihees veil jokeltaa.. ;) Mut kuitenkin oon niin kiitollinen siitä että mies ylipäätään on innoissaa lapsesta, itellä kun on ollu omien tuntemisien ja ajatusten kans hiukan painimista niin on edes toinen kuka on antanu ja näyttäny sitä rakkautta. =) :heart:

Kaikille hyvää viikonloppua ja voimia odotukseen, tulkaa nyt kertoileen kuulumisia tänne, olis ihana kuulla muiden synnytyksestää kuinka on menny!? :)

Siukkeja kaikille! :heart: :flower: :hug:
 
onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä vielä niille keillä koitos edessä päin <3
vauva uutisia: meillä synnytys käynnistettiin perjantaina 38+1 kokoarvioin vuoksi n.4kg, supistukset loppui aina kesken pe ja la mutta poika syntyi sitten sunnuntaina 7.3 rv 38+3 klo 22.00 synnytys kesti 3t 40min ja vauvan mitat 3615g ja 50cm eilen kotiuduttiin

terkuin onnellinen ilo ja poju 3vrk (rv38+6)

siunausta kaikille<3
 
tannn
paljon onnea ja taivaan isän siunausta teille koko perheelle :heart:  ihana kuulla että muidenkin vauvojen maha matka on päättynyt hyvin!!!! :) menikö synnytys muuten hyvin? =) Me tänään käydään neuvolassa, nyt on varmaan painoa tullu taas paljon, tuun kertoileen kuulumisia sitten myöhemmin! =) siukkeja kaikille! :hug: :flower:
 
Ilolle onnittelut pojasta! :hug:
Toivottavasti voitte molemmat hyvin!

Nyt on niin hankala istua, että taidanpa tulla paremmalla ajalla kirjoittelemaan enemmän.

Siunausta kaikille!!! :hug:

Donu ja Pikkuinen (joka ei kyllä tunnu enää yhtään pikkuiselta!) 34+3
 
kuinkas te muut jakselette? täällä voidaan hyvin, poju syö nukkuu ja kakkaa =) eilen oli eka neuvola ja paino noussut hyvin pikkuisella n400g viikossa =) hurjaa ajatella että meidän laskettu aika olis nyt vasta torstaina ja oon saanut nauttia nyytistä jo reilun viikon =) mutta hyvä näin sitähän ei tiedä kuinka isoksi vauva sitten olisi ehtinyt ellei synnytystä olisi käynnistetty :whistle:

voimia ja siunausta teille kaikille :heart: ja kiitos vielä onnitteluista =)
terkuin ilo ja poju 1vko+2pv
 
niin synnytyksestä vielä: en ehtinyt saamaan kivunlievitystä ollenkaan kun kaikki kävi niin nopsaan, avautumis vaiheen pärjäsin ihan liikkumisella ja hengittelyillä, ysin jälk.illalla mentiin saliin olin 5cm auki, mutta vauva vielä ylhäällä, supistukset voimistu ja 18min vailla kymmenen meni lapsivesi, jonka jälkeen supistukset oli tosi voimakkaita ja kipeitä vauva laskeutui joka supistuksella ja lopulta syntyi huudon kera klo22.00 :heart: onneksi oli nopea synnytys niin ei tarvinnut kauaa kärsiä ;) ja vauva oli tosi pirteä ja hyvinvoiva nopeasta synnytyksestä huolimatta, ponnistus vaihe kesti vain 2min. =)
 
tannn
Vautsi!! :) meillä jouduttii tytön kans käymään pari kertaa painokontrollissa, kun ei tullum aitoa tarpeeks. mut nyt kasvaa tosi hyvin, painaa jo 5480g. ja on pitkä 58,5 cm. :) nyt ollu pari päivää tosi kiukkunen ja itkunen, en tie sit vaiukttaaks se jotenkin kun saatiin viikko sitte siitä rota-rokotteesta eka osa et voisko nyt vasta tulla jotai oireita.. en tie, mut eiköhän sekin ohi mee.. nyt tyttö on  nukkunu jo melkei tunnin ulkona, vau! kerran se on nukkunu 3 tuntia, mut se ei oo toistunut! :D mutta mä silti kärsivällisesti sitä yritän aina sinne, ja seki riittää jos nukkuu edes sen tunnin verran. =) ja heti se rupes kitiseen!! :D

No sulla oli ilo nopee synnytys.. oliko sulla monesko lapsi? toista se oli meillä ku kärsin supistuksista 14 tuntia, vaikka onhan se lyhyt aika kun joillain kestää 30! tuntia... huh.. no, mä oon kuitenkin ihan kiitollinen että sain kokee sen sektionkin, eihän se tietty toiveissa ollu mut oon ottanu sen ihan kokemuksena. ja kun ei siitä jääny pelkoja taikka mitään niin ihan hyvä kokemus siis. :) meillä oli tyttö kans heti tosi virkee ja seurallinen.. siinä kyllä vaadittiin äitiltä voimia kun olin niin väsyny ja toinen osas vaatia huomioo heti.. no, mut nyt jo kaikki näyttää paremmalta. :) osaan jo nauttia koti elämästä ja oon niin onnellinen ja kiitollinen tytöstä että.. ei tarvi enää miehenkää pelätä että mä en tunne lasta kohtaa iloo ja rakkautta.

Kaikille siukkeja ja hyvää vointia! tulkaa nyt ihmiset kertoilleen omasta olostanne tänne, täällä on niin hiljasta!!! ja ku en oikein minnekä muualle osaa kirjotella...  :)  :flower:

Tannn ja lyydia :heart:
 
Krokodiili
Moi.
Prinsessamme syntyi 03.03.10, mitat 50 cm ja 3770 g. Hän voi hienosti :heart: . Minä en ole voinut yhtä hyvin... Sain elimistööni pahan tulehduksen synnytyksen jälkeen ja olin todella huonossa kunnossa. Nyt on kuitenkin jo oltu muutamia päiviä kotona, kun tulehdusarvot ovat jo sen verran laskeneet että on voitu siirtyä antibioottiin suun kautta ja pysyn jo tolpillani.

terv. Kroko ja pieni tyttö 13 vrk
 
Onnea kroko prinsessasta ja voimia ja :hug: toivottavasti vointisi pian paranee ja pääset nauttimaan vauvantuoksuisesta arjesta täysinrinnoin :heart:

tann: mulla oli kolmas lapsi =)

kuulumisiin ja siukkeja :saint:
 
tannn
Kroko, paljon onnnea ja siunausta teidän perheelle! :heart: :flower: toivottavasti oot jo alkanu parantuun ja voimia saamaan arkeen. itellä kesti kauan toipua leikkauksesta, ja nytten on alkanu arki tuntuun mukavalta. :) Meniko sulla synnytys hyvin? ja oliko monesko lapsi? :) anteeks jos oon liian utelias.. =) :ashamed:

Meillä on tytttö nukkunu ulkona jo n. tunnin verran ja eilen nukku kahdet unet, on kyl ihana kun sen aika saa olla ihan ittensä kanssa vaikka siivota tms.. :p

Tytölle on ruvennu kelpaan ihan pelkkä rintaki nyt, pitkän aika oli niin et söi vaan rintakumin kans ja se oli niin hermostuttavaa ku aina piti se muistaa ottaa mukaan kun jonnekin lähti.. :/ mut nyt on taas helppoo, kyl silti sitä tulee kannettua mukana jos tuleekin stoppi! =) ota noista lapsista nyt sitten selvää.. =)

Mennään hoitaan mun sisaruksia ens viikoks ja pääsiäisen pyhiks kun vanhemmat lähtee 2 viikkoo egyptiin. Saa harjotella suurperheen äitinä olemista. Siellä on 5 vahdittavaa tosin ikä haarukka on 17-5. =) porukat lupas palkaks kaks yötä josai kylpylä hotellissa ja siihen hieronnat päälle.. ai että, sitä odotellessa. :p varmaan käytetään se joskus kesemmällä niin on kiva sitte lähtee kiertelee sitä kaupunkia joku päivä missä se kylpylä on.. :D Saa nähdä kuinka mies jaksaa sen viikon ja muut päivät, on vähän heikko hermonen kaveri. ;) noo, eiköhän se hyvin mee. :)

Kaikille siukkeja loppu viikkoon ja voimia! :hug: :flower:
 
oho.. täältäkö löytyi tämmönenkin ketju :)
tää on kyllä varmaan teille, jotka ootte näköjään jo kohta synnyttämässä.. itelläni laskettuaika on vasta 10.10.2010 eli täyskymppi ois tulossa, jos päivä pitää loppuun asti paikkansa ;)

Mutta haittaako jos pyörin välissä täällä mukana?

Siunattua alkanutta viikkoa kaikille ja ihanaa kevään odotusta! :flower:

Miukatti ja Jehemia 11+3
 
tannn
Tervetuola mukaan, mukava saada uusia kirjottajia tänne, täällä kun on muutama, ite mukaan luettuna, saanu nyytin syliin on keskustelu hiljentyny.. :/:) mutta eiköhän se oo ymmärrettävää.. =) Onko sulla menny raskaus mukavasti? MEillä piti laskettu aika paikkansa, tai tyttö on jo heti niin täsmällinen.. :D

Minä nautin nyt "leikki suurperheen" arjesta tän viikon ja viikonloppuna rentoutuun!
Siukkeja kaikille ja hyvää alkanutta viikkoa! :) :heart: :hug: :flower:
 
pikaisesti: TANN: haluaisitko jatkaa pinon päivittelyä? kun mulla aika niin kortilla että en ehdi koneella juuri käymään kun on noiden lapsosten kans kädet täynnä :wave:

siunausta kaikille kuluvaan viikkoon :heart: ja tervetuloa miukatti :flower:
 
tannn
ilo81, mikä ettei, jos vaab voit josai vaihees yv:nä hiukan selostaa kuinka se tapahtuu.. oon nimittäin hiukan tollo näitten kans, mut ihan mielelläni, kun mä tääl kuitenki pyörin nyt aika paljon. :) vielä kun on aikaa kun on vaan yks kaveri. :p

Nitä muille ihmisille kuuluu???? tääl on kovin hiljasta... :)

siukkeja kaikille ja hyvää vointia! :heart: :flower:
 
lamminsydan
Täällä mennään viikolla 20. Olo on hyvä ja virkeä. Kärsin suonenvedoista viime viikot ja rukoilin, että Herra antaisi armoa. Viime yönä nukuin ilman yhtään vetoa :))
Minulla istukka tosi lähellä kohdunsuuta ja mietin, että mahtaako mennä sektioksi. Tosin muutenkin sen haluaisin, kun on tuo kipupelko niin suunnaton :(
 

Yhteistyössä