*** 3:tta kuumeilevien syys/talvi -14 ***

Tässä vielä avattuna toi apteekin oma. Apua! Mä taidan nyt olla raskaana :heart: ihanaa.. Ihan sydän tykytti kun tein noita testejä..


Oireet kyllä antoi jo viitettä. Mulla on aivan järjettömän huono olo ollut perjantaista lähtien. Yleensä mikään ei tee pahaa, mut perjantaina meinasin oksentaa ( ihan joutu nieleskelemään) kun näin yhdellä pojalla kauhean räkäklimpin sieraimessa. Menkkajuilintaa on, mutta ei nyt mitenkään kamalasti. Aika normi olo muuten. Vatsaa ei turvota. Rinnat ei ole turvonneet eikä kipeät. Kuten jo aiemmin mainitsin, mulla oli koko alkukierron vahva olo siitä että ei ole tullut tärppiä. Onneksi taisin olla väärässä.

Dpo 10 avattu ( testiajan jälkeen)
 
Anskunalle onnittelut ja tervetuloa marraskuisiin! :heart:

Tuulentavoittelijalle ja Kiiltokuvalle pahoittelut tädin saapumisesta :hug:

Missä on wavee? Tsemppiä vielä piinaileville :kiss:

Päivittelen tuota listaa tämän kuun loppuun saakka, sitten joku muu saa perustaa uuden ketjun kevääksi ja kesäksi ;)

Mä vielä totuttelen ajatukseen, että täällä ollaan pieniin päin :D Meillä on jo huomenna rv5+5 ensimmäinen neuvola. Raskausoireita on loppujen lopuksi vähän, mitä nyt toi selkä on kiusannut koko ajan ja jouduinkin pakkosaikulle. Olisi kuvattu ellen olisi raskaana, mutta fyssari taisi löytää jonkin rakennevian. Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä sovittamaan tukivyötä, josko sen avulla pystyisi työskentelemään tuonne elokuun loppuun saakka :) Toivossa on ainakin hyvä elää :D
 
  • Tykkää
Reactions: Anskuna
Moikka :)
Tiiättekö, kirjotin tänne vähän aikaa sitten, että me ei uskalleta edes ajatella kolmosta, kun siinä käy niin, että nämä tuppaa meillä tulemaan jo ajatuksesta.

Arvatkaa mitä? Mua on närästänyt 2 viikkoa, himottanu punajuurisalaatti ja eilen sit kana haisi mielestäni ulolle. Joo... Hain varalta apteekintestin, ihan oman mielenrauhan takia ku menkat 5 pvää myöhässä. Ensin oli haalea. Tiedän, että virhe mahdollista, mutta testiajan jälkeen vahvistui ja nyt siinä on sit kaksi viivaa joista toinen haalea. Fuuuck :D

Testaan ensi viikolla uusiksi. Mieskin totesi, että jaa kuinka näin pääsi käymään? Houdini, here you come ;) ja hän on iloinen.
 
  • Tykkää
Reactions: heidip*
Kiitos onnitteluista :) Tämän päivän onkin pyörinyt vain vauva-asiat mielessä ja kestohymy kasvoilla. Välillä aina tulee sekin mieleen että eihän tässä olla mitenkään turvassa vielä. Menkkoihinkin on vielä muutama päivä. Nyt täytyy toivoa että kaikki menee hyvin ja meille tulee marraskuussa kolmas pieni :heart:

heidip tulen kyllä marraskuisiin, mutta vielä odottelen ainakin tuonne ensi viikon lopulle ja teen vielä muutaman varmistustestin, että lähtee varmasti tummumaan tuo viiva.

Kovasti tsemppiä yritykseen kaikille, ja puhaltakoon suotuisat plussatuulet! Roikun kyllä täällä vielä siihen asti että menkat on virallisesti myöhässä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: heidip*
carriina oletko tehnyt uutta testiä? Onko lähtenyt vahvistumaan?

Tän aamuisessa testissä on mun mielestä vähän vahvempi viiva kuin eilisessä. Ei ainakaan ole haalistunut

Dpo 10 ja 11

Muoks. Selvennykseksi. Ylempi eilinen, alempi tän aamuinen
 
Viimeksi muokattu:
Anskuna ihanaa!!! Voi jee, mie muistan tuon alun ko koko ajan vaan hymmyilyttää ja on niin täpinöissään :) Se on ihanaa aikaa ja koita nauttia vaikka se alaku aina vähän pelottaaki :) Näytä ihimeessä meille niitä vahavistuvia viivoja ennenkö karkaat marraskuisiin ;)

Carriina teille kans oikein kovasti onnea!! Tuu sieki vilauttaan nättiä plussatestiä :D

Tammityttö kiitos. Mie koitin vähän googletella ja näyttäs olevan aika yleistä että ennen menkkojen alakua on pitkäänki epämäärästä oireilua ja nimenommaan tuommosta raskausoireiluaki. Niinkö nyt tuo etova olo. Ei mulla ole koskaan kiertoon liittyny semmosta. Noh, häntä pystyyn vaan :)

ON iltasin tuppaa etomaan enemmän ja lämpöä näytti olevan vieläki 37.5. Tällä hetkellä eniten ihimetyttää tuo nivuskipu. Jos laskeudun esim. sängyltä niin että toinen jalaka on sängyllä ko toinen ossuu lattiaan niin tuntuu että nivuset ei meinaa kestää tuommosta liikkumista. Täytyy koittaa muistaa kysyä ko on kohta tuo vauvelin 8kk lääkärineuvola.
 
  • Tykkää
Reactions: Anskuna
Pupelaattori mulla myös imetys on näköjään hyvä indikaattori sen mitä nää muutama kierto olen huomannut. Ennen ovista nousee estrogeeni voimakkaasti ja maidon heruminen menee ihan tukkoon. Ja jos heruukin niin sitä tulee vähän eikä toinen tissi vuoda. Sitten ku ovis on estrogeeni romahtaa ja maitoa tulee taas. Nännit kipeytyy. Loppukiertoon maito on taas hetken tiukemmaSsa sen uuden lyhyen ja matalamman estrogeeni piikin aikana kunnes sit yks päivä tissit alkaa taas vuotaa ja maitoa tulee normalisti. Siitä tietää et menkat on käsillä. Näin monella imettävällä eka raskausoire on maidon "määrän" väheneminen ja herumisen hankaluus ja moni vauva ei halua tissiä kovin hanakasti (näin isommilla lapsilla)
 
tammityttö oikein hyvät fiilikset kyllä :) ihana keväinen ilma ulkona, ja on syytä hymyyn.. jotenkin sellainen olo että näin tän pitikin mennä. Tää oli neljäs yk ja vauvakuumetta oli kasvatteu jo ihan tarpeeksi. Mies on myös tosi innosissaan.

Oireita ei juurikaan ole vielä. Ainut on se paha olo. Aamullakin oli tosi huono olo kun heräsi. Mulla ei ole kahdessa edellisessä raskaudessa ollut mitenkään kamala pahoinvointi ja toivon että ei tule tälläkään kertaa.

Eilen oli menkkakipuja, tänään ei taas ole ollut niitä. Rinnat on edelleen ihan lötköt, pienet ja normaalit. :LOL: Esikoisen odotusaikana mulla oli ihan tosi kipeät rinnat. Toisessa raskaudessa ei ollenkaan.
 
Tammityttö on tämä naisen kroppa kyllä ihimeellinen! :) Täytyy mullaki jotaki tuolla hormonitasolla nyt tapahtua ko tosiaan pamahti näppyjä ja mullaki oli muuten tiukemmassa maito yhessä välissä. Vauveli viihty hirveän pitkiä aikoja tissillä (ylleensä vaan hörppää ja jatkaa menoa) ja ko jatkoin puuroa niin ei meinannu käsin lypsämällä oikein irrota ko muutama hullu tippa. Tavallisesti tullee tosi heleposti ämpärikaupalla. Vaan on siinä oma mielenkiintonsa ko tarkkailee tämmöstä hienoa järjestelmää ;)

Anskuna kääk, kuulostaa aivan hurjan ihanalta :heart: Vauvaliimaa ja tarrasukkia ja kaikkea sen semmosta!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Anskuna
tammityttö en tiedä mihin se rintojen arkuus liittyy. On kyllä outoa ettei jossain raskaudessa ole mitään arkuutta ja toisessa ihan kamalasti. Pojasta oli tosi kipeät, tytöstä ei yhtään. Saa nähdä on tuolla masussa nyt sitten tyttö :) Muutenkin edelleen normaali olo. Sellainen pieni kestokrapula kyllä tuntuu olevan päällä.

:heart:
Dpo 10, 11 ja 12
 
  • Tykkää
Reactions: heidip*
Anskuna hienosti viiva vahvistunut :heart:

Carriinalle myös onnittelut :heart:

Mulla ei ole kolmessa aiemmassa raskaudessa ollut minkään näköisiä tissioireiluja, tässä ollut niidenkin edestä. Tosin noi tuntemukset tulee ja menee. Viikonloppuna ostin kokoa isommat liivit odottamaan, mut pirulainen ne oliki jo sopivat päälle :D

Eilisessä neuvolassa käytiin samat jutut läpi kuin vuosia sitten :D Terkkarin mukaan tänään rv6+5 ja mun mielestä rv5+6. Laskettuaika muutetaan sitten vasta ultran jälkeen jos niin. Kuun viimeinen päivä on neuvolalääkäri ja hänellä on matkaultra mukana, joten säästämme nyt ar-ultran hinnan :heart:
 
Voihan pyllerö. Mä saatan seurata Anskunan ja Heidin jalanjälkiä vaikka mulla onkin iso riski että putoan kyydistä tuolla myöhemmin :(. Mutta luulen saaneeni viivaa testiin. Ja mikäli yhtään itseäni ja luomu raskauksia tunnnen niin se on ihan oikea viiva. Nyt pelottaa ja paljon.
 
Tammityttö mäkin näin viivaa siinä ;) Ettei ole pelkkää luuloa :heart: Itsellä oli myös alkuun tuo tosi paha km pelko, mutta murehditaan sitä sitten jos sen aika tulee - nyt nautitaan (yritetään nauttia) täysin rinnoin :heart:
 
Tammityttö Toivottavasti neljäs kerta toden sanoo, ja tää luomuraskaus menee onnelliseen loppuun asti. :hug:

Heidip Vitsi, siisti juttu tuollainen matkaultra ja se, että neuvolalääkäri ultraa. :)

Anskunan plussatestit näyttää hyvältä! Paljon onnea raskauteen! Alkaa itselläkin kutkuttamaan vatsanpohjaa, jospa sitä kohta tekee itsekin tuollaisia. :heart:

Carriinalle myös varovaiset onnittelut! :)

Mä en ole jaksanut käydä täällä säännöllisesti lukemassa viestejä, kun toisaalta turhauttaa odotella oman yrityksen alkua. Enää pari vaivaista viikkoa kierukan poistoon. :stick: Kun nyt jaksais sen odotella, niin pääsee taas odottelemaan lisää (kierron käynnistymistä jne. :D ) Pitäis kanavoida tää energia johonkin hyödylliseen, mutta se teettää nyt hankaluuksia. Jospa tää tästä. :)
 
Tammityttö vautsi vau! Mieki kävin toisella puolella kurkkaan ja kyllähän siinä viivasta näkkyy!! Ihanaa :heart: Nyt vaan pietään peukkuja että kyytiläinen tarraa kiinni ja lujasti :)

Ihania nuo Anskunan viivat :)

Kiehinen :wave: mie ainaki oottelen sinua täällä, mietinki tässä yks päivä että koska sulla oli se kierukasta vapautuminen. Siehän ehtisit tehä hyvän kevätsiivouksen parissa viikossa sillä ylimääräsellä energialla, voisit sitte keskittyä kuumeiluun ;)

Omasta navasta en jaksa mittään ko sitä sammaa vaan. Alakais ne hiivatin menkat.
 

Yhteistyössä