<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Mikä kp sulla Devi nyt on?
Mulla ainakin nimittäin tuli apteekinomaan testiin heti tosi vahva viiva vaikka vaan pari tippaa sain tikkuun ja vartin oli ollut rakossa ja viikkoja oli sillon 4+
Mutta toivon että vahvistuu :hug:
 
Mä tein testin ja siiihen kyllä tuli ihan selvä viiva ja seuraavana päivänä menin terkkatrille viemään näyttettä ja sinä päivänä piti menkkat alkaa .. ja testi oli positiivinen eli 2päivää sitten nyt on viikkoja 4+2
 
Moikka kaikille! Liittyisin mielellään pinoon :) Meille tulossa pikkukakkonen, la 16.5. ja viikkoja siis nyt 4+3 (mutta tämä hieman epävarma, kun kierto heitteli omituisesti edellisessä kierrossa ennen raskautta ja nyt ei tiedä olenko raskaana jo siitä kierrosta vai jälkimmäisestä ja jos jälkimmäisestä, niin ei hajuakaan milloin oli ovulaatio eli jotain 4+3 - 8+3) välillä.... kaipa selviää joskus aikanaan ultrassa...Testin tein tosi varhain, menkkojen mukaan olisi silloin ollut vasta 3+5.. ja selvä plussa tuli heti, eli olen luultavasti pikkuisen edellä mitä menkoista laskettu antaa ymmärtää...

IHANAA olla taas raskaana!! Oli ilo huomata että pino toukokuisille oli jo tehty.

Täytyy sanoa, että tässä raskaudessa on ollut tosi vähän "raskausoireita", ainoastaan järkyttävä vatsan turvotus ja nippailua/repimistuntemuksia nivusissa, sekä väsymys.. siis tähän asti. Ekassa raskaudessa ennen kuin menkat jäi myöhään kasvoi rintavarustus kuppikoonverran ja sain hiivatulehduksen (yleistä vissiin, kun muuttuu bakteeritasapaino alapäässä) yms. nämä siis ennen kuin menkat jäi myöhään!! ja muu tuli sitten myöhemmin..

Töissä olen vielä muutaman kuukauden sit taas hoitovapaalla, mies hoitaa nyt esikoista kotona, ja minä sen välin töissä. Suosittelen muuten kaikille!! Ai niin ja esikoinen syntynyt 1/08 eli nyt 1v 7kk.

Onnea kaikille odotukseen! Ja mukavaa vaihtaa tuntemuksia toisten toukokuisten kanssa!

t. porkkana ja papu 4+3

testin tein to
 
Synnytyssairaalasta sen verran, että mieluummin kai SAS ku TYKS, vaikka matkaa tuleekin paljon enemmän. Mua pelottaa mennä isoon sairaalaan, varsinkin kun kuullut kaikkia kauhutarinoita sieltä. Esikoinen syntyi Loimaan aluesairaalassa, mutta siellä synnytykset on lopetettu.
 
Heippa!

Devi voi ei.. Huonoa tuuria jos testi tosiaan viallinen, mutta muista että niin kauan on toivoa kun ei tätiä näy :hug:

Täällä kamppaillaan oireettomuuden kanssa.. Jotenkin vaikea uskoa että kaikki on hyvin. Lukuunottamatta vatsan ja tissien turvotusta, olotila on täysin normaali. No joo, tissit on arat kun ottaa illalla liivit pois. Muut puhuu repäisykivuista jne, mulla ei ole hajuakaan miltä semmosten pitäisi tuntua. Puhumattakaan pahoinvoinnista, hajuherkkyydestä ym, ei mitään. Edellisen kerran oli kuitenkin huimausta, tolkutonta väsymystä, vatsan nippailuakin koko ajan. Tuntui jotenkin enemmän raskaana olevalta kuin nyt, vaikka menikin sitten pieleen. Äh, kun ei aika kulje....

Tervetuloa uudet :flower:
 
Mie kans, aivan yllättäen, sain positiivisen tuloksen viime perjantaina. Tätä huippukaveria ei ole tippaakaan suunniteltu tai tästä ei oo ees haaveiltu, kuin ehkä joskus tulevaisuudessa.. :/ Huomasin yks kaks että menkat on kolme päivää myöhässä, olin koko ajan töissä kulkenu varuilta side housuissa :LOL: kun on aina menkat ollu kellontarkat.
Näin sitte kävi ja tunteen hieman sekavat... kaks lasta on ennestään, enkä ollu kuvitellu lisää lapsia tekeväni ainakaan 10vuoteen. Esikoinen on pian 6v. ja nuorimmus myös pian 3v.

Oon vasta saanu vakkarityön, alottanu lisäopiskelut siinä sivussa, talossa täys remontti ja muutenki on niin miljoona asiaa menossa ja muuten on ollu semmonen elämä missä on viihtyny =) Mulla on molempien lasten jälkeen ollu tosi paha synnytyksen jälkeinen masennus, joka on alkanu ko lapset oli n. puolen vuoden iässä. Loukkasin selkäni viime talvena kelkkalennossa, ja jonotan leikkaukseen... nikama liikahtanu sijoiltaan lannerangasta ja yks tai kaks nikamakaarta murtunu tai poikki, ja oikiassa jalassa jotain ihmeellistä tunnottomuutta.. Lääkärillä oon jo kerran käyny ja pian uudelleen kun tutkailevat kestääkö mulla selkä tulevaa raskautta. On tämä pirullista! :headwall:

Koitan asennoitua ajattelemaan positiivisesti, ja täältä ainaki huokuu positiivisuus ja onnellisuus ja myötätunto! :hug: Eli liittyisin mielelläni myös joukkoon kirjavaan, vaikka en vielä olekkaan ihan täydellisen onnentunteen vallassa omasta tilanteestani.. :ashamed:

Mulla ois laskettuaika tuossa 11.5.-10 hujakoilla. Tieten se tarkentuu jahka juoksen vielä usiammasti tuola ultrassa. Kerran oon jo käynykki! :p
 
Joukossa on monia, jotka ovat kokeneet useita keskenmenoja ja niitä, jotka ovat plussaa saaneet odottaa vähän pidempään. Erityistsemppaukset näille kaikille ja toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin :hug:

Mulla huonovointisuus jatkuu ja olo on enemmän tai vähemmän kaamea koko ajan. Oksentamaan en ole vielä joutunut, mutta sen estääkseni mun on syötävä vähän väliä jotain pientä, että huono olo ei pääse ihan järkyttäväksi. Huonon olon takia en oo pystynyt nukkumaankaan pariin yöhön kunnolla..etoo vaan niin hitosti koko ajan. Kaikki energia menee nyt tämän huonovointisuuden kanssa..ei jaksa mitään muuta. Miehelle tänään jo sanoin, että nyt on pakko sen alkaa vähän osallistua kotitöihin, kun mä en nyt vaan kykene..

Yritin tänään soittaa neuvola-aikaa, mutta eipä sieltä kukaan vastannut, vaikka oli puhelintunti ja useemman kerran yrittivät vaihteesta yhdistää. Kokeilen uudestaan sitten perjantaina. Eihän tässä mikään kiire vielä todellakaan ole -katsoin, että esikoista eka neuvolakäynti oli ollut viikolla 9.
 
Tervetuloa uudet toukomahat! :flower:

Chicco Varmasti tuossa tilanteessa sopeutuminen raskauteen on hieman hankalampaa, mutta itse kaikkien epäonnistumisien ja terveyteen liittyvien vastoinkäymisten jälkeen uskon että kaikki tapahtuu syystä. Ymmärrän, että odottamattomaan yllätykseen voi olla hankala sopeutua varsinkin jos on monta rautaa tulessa jo ennestään... Mutta eikö tuo esim. vakkarityö odota sitten äitiysloman jälkeen? Niin kliseeltä kuin se kuulostaakin, asioilla on tapana järjestyä.
Minäkin aloitin vasta nyt syksyllä opiskelut unelma- ammattiin ja olihan se pieni shokki kun raskaustesti oli positiivinen vaikka sitä niiiiin monta vuotta odotettiin. Mulla kun on jo aikaisempi tutkinto, saan melko paljon hyväksilukuja joten jos kaikki menee hyvin enkä joudu sairaslomalle niin kerkeän opiskella tämän ensimmäisen lukuvuoden loppuun ennen vauvan syntymää. Sitten jää vielä toinen vuosi opiskeltavaa josta osa on työssäoppimista ja päättötyön tekoa.

Devi jos olen ymmärtänyt oikein niin CB:n testi ei ole niin herkkä kuin Predictor. Muistaakseni Predictor on herkkyydeltään 10 ja CB 50... Korjatkaa muut jos olen väärässä.

( . ) Tää soitti tänään neuvolaan. Aika on 2.10.09 heti aamusta. Päätin että keskenmeno tulee jos on tullakseen riippumatta pihtaanko neuvolaan soittamista vai en. Tänään on muutenkin ollu sellasia polttavia menkkakipuja pitkin päivää, menee välillä pois ja taas hetken päästä palaa. Minä käytän edelleen lugesteron -tukilääkettä (on keltarauhashormoonia) 200 mg iltaisin ens viikon tiistaihin asti. Onneksi mitään vuotoja ei ole näkynyt. Muutenkin vähän oireita mulla, aamulla lievää kuvotusta jos en ota heti jotain suuhun ja rinnat on kyllä TOSI turvonneet ja melko herkät. Iltaa kohti vatsakin turpoaa, mutta aamulla on ihan vain oma pömppö nähtävillä. Saas nähdä lisääntyykö pahoinvointi kun lauantaina alkaa jo seitsemäs raskausviikko (6+0). Mun äitini nimittäin oksensi vähintään kerran päivässä koko 9 kuukauden odotusajan, kun mua oli saamassa...

Tuntuu loistavalta kun yhtäkkiä sain kolme extrapäivää vähemmän jännitettävää. Neuvolassa oltiin sitä mieltä että mennään klinikan antaman lasketunajan mukaan, kun PAS siirrosta on kyse. Sitten viimeistään ultrassahan se laskettuaika tarkentuu.

Terkuin Haave & Tauno ja Ansa rv 5+4 :D
 
Mä varasin kans tänään neuvola-ajan ja sain 28.9.
Yritin saada viikolle 42 r-viikkoja olisi tuolloin ollut 10+ mutta neuvolatäti halusin aiemmin, niin kerkeää saada ultra-ajan varattua. Käyhän se mutta se eka neuvolakäynti vaan on niin sellasta pelkkää höpinää että mä haluisin vaan tositoimiin heti ja kuuntelemaan sydänääniä :D Mut ihan ok, kun oli uusi neukkiskin niin näkee millanen on.

BTL :heart: nytty 5+3
 
Tervetuloa minunkin puolesta uusille.. ja onnea matkaan!

Minä eilen soittelin muissa asioissa neuvolaan ja varasinpa sitten ajan itselleni samalla, vähän samoilla ajatuksilla kuin Haavekin.

Omaa napaa: Neuvola-aikani on 29.9. Terveydenhoitaja halusi laittaa ekan ajan vasta ultran jälkeen, joka siis on siinä edellisellä viikolla. Lääkärin kanssa juttelin eilen viimeksi ja olivat nyt erikoispolilla päättäneet että jatketaan Lugesteronia ja Disperiniä rv 12 saakka. Hcg-arvoja aletaan seurailla todennäköisesti nyt ensi viikosta lähtien.

Mullakin on tuota menkkakipuilua ollut, mutta voipahan se olla ihan Lugesteroninkin aiheuttamaa.. tai vaikka kohdun kasvukipuja. Toivotaan. Voi kun jostain saisi takuun, että nyt tämä viimeinkin onnistuisi.

Väsymys on ihan kauhea, onneksi poika nukkuu vielä päikkäreitä joten pääsee itsekin hengähtämään. Meillä on mies joutunut koti- ja tallihommiin osallistumaan nyt enemmän kun itse en kerta kaikkiaan kykene. Ratsastuslenkille en ole jaksanut vieläkään vaikka joka päivä olen ollut menossa, koko homma vaan harjaamisineen ja varustamisineen tuntuu niin työläältä jo ajatustasolla että on pakko käydä sohvalle vaan lepäilemään. :)

Meinaa haljeta pää haukotuksista. Olin jo nukkumaan menossa, mutta piti vain työsähköposti käydä vielä katsastamassa.. ja tänne jäin.

Hyvää yötä kaikille ja hyviä unia. :wave:
 
amati :hug: toivon että pysyt joukossamme ja vuoto tosiaan jotain harmitonta!

).( heräsin aamulla ennen kellonsoittoa järkyttävään pissahätään, joten lisättäköön se näihin olemattomiin r-oireisiin :)
 
amati :hug: Toivotaan että vuoto ei ole mitään hälyyttävää!

Mulla on tänä aamuna ollut suht hyvä olo. Ku söin väkisin jugurttia niin meni vähän se pahoinvointi ohi. Mut niin oli eilenkin, aamu oli ihan hyvä, mutta muuten ei. Mä ajattelin että mä soitan neuvolaan ja kysyn et voisko sitä aikaa vähän aikastaa ja koittaa et jos pääsisin ultraan ku niin toisaalta pelottaa et onko siellä mitään...Vaikka oireita on tosi paljon ja edelleen mulla on hyvä olo tän raskauden suhteen mutta jotenkin tuntuu että ois itellä helpompi olla jos tietäis et siellä oikeesti on jotain....
toisaalta eihän mulla ole kun se 2 viikkoa siihen neuvolaan, mutta samalla vois jutella tuosta pahoinvoinnistakin. Se kun tuntuu pahenevan koko ajan.

Pian onkin soittoaika sinne, et alanpa sinne jonotteleen.

Buam 7+1
 
Tervetuloa miunkin puolestani uusille toukomasuille! :flower:

Amatitoivottavasti ois vaan harmitonta ja pysyt pinossa. :hug:

Chicco eikös sitä sanota että asioilla on tapana järjestyä. :) Varmasti tunteet menee vuoristorataa, mutta onneksi on aikaa sopeutua vauvan tuloon useampi kuukausi. Itelläkin oli kakkosta odottaessa, vaikkei mikään yllätysraskaus ollutkaan, monesti sellaisia kielteisiäkin tunteita (joista ei varmaan sais puhua ääneen... :ashamed: ) mut vauva otettiin rakastettuna ja toivottuna vastaan enkä pois antais (kyseinen vauva onkin jo 3v touhukas tytöntyllerö :heart: )

On: nyt alkanu uutena oireena nännien aristaminen. Piti jo miehellekin sanoa kun pelkkä hively teki niin pahaa. :snotty:

Ja tänään "pikku-poksutaan", 6+0. :D

Mukavaa päivää kaikille! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Imoen:
Synnytyssairaalasta sen verran, että mieluummin kai SAS ku TYKS, vaikka matkaa tuleekin paljon enemmän. Mua pelottaa mennä isoon sairaalaan, varsinkin kun kuullut kaikkia kauhutarinoita sieltä. Esikoinen syntyi Loimaan aluesairaalassa, mutta siellä synnytykset on lopetettu.
Mutta kannattaa ajatella myös sitä, että isoissa ylipistosairaaloissa on laajempi ammattitaito hädän sattuessa kuin pienemmissä sairaaloissa. Ainakin ne "kauhutarinat", mitä itse on kuullut (äidin&lapsen kuolema synnytyksessä ) ovat tulleet pienistä sairaaloista, kun tarpeen vaatiessa ei ole löytynyt resursseja eikä ammattitaitoa pelastaa ihan 'rutiininomaisessa' sektiossa (jos sektio koskaan voi olla rutiini) ollutta äitiä ja lasta.
Mutta tietysti synnytys on Suomessa maailman turvallisinta ihan missä sairaalassa vaan, että sen puoleen ei tietenkään kannata panikoida :) Itse kuitenkin synnytän ehdottomasti mielelläni isommassa sairaalassa.

Ja anteeksi tunkeiluni, vierailin tuolta joulukuisten puolelta
:saint:
 
Adelade, olikos sulle jo LA vai onko mun kämmini kun puuttuu listasta? :D

amati, toivottavasti on vaan joku hematooma tms :hug:

Tämä oli tämmöinen pikainen taas, on ällötys voimakkaammillaan näköjään just nyt :x

TERVETULOA UUDET :hug: :flower:
 
"huomenta" kaikille, Olen niin väsynyt, että en ole jaksanut kirjoitella tai oikeastaan mitään muutakaan:). Esikoinen aloittaa ensi viikolla jalkapallokoulun. Minulla ei ole harmainta aavistustakaan mitä sinne otetaan mukaan. Jalkapallokerhosta tuli tosi kohteliaasti vain lasku, josta tiesin että poika pääsi joukkueeseen!!!! Onko kenelläkään ko kokemusta? Omaa palloa jne?

Amati haleja ja rutistuksia!!! Varmasti kaikki menee hyvin.

Tässä pinossa oli puhetta painajaisista. Näen niitä usein raskaana ollessa. Viime yönä näin tosi kamalaa painajaista. Ridge Forrester oli mieheni ja mietin koko ajan, että miten pääsen siitä eroon tai kehtaan kenellekkään kertoa asiasta:)

Ensi viikon tiistaina on varhaisultra. Ajatukseni pyörivät siinä koko ajan. Voiko tutkimushuoneeseen ottaa lasta 8 kk? Aiemmin kävin työn ohessa, joten sitä ei ole tarvinnut miettiä. Mieheni on toki mukana, joten lastenhoitaja löytyy:)

Mukavaa torstaita kaikille!!! (Onkohan tänään torstai? :LOL: )
 
Heippa.

Nyt joudun valitettavasti käyttämään väkisanoja; olisi vittu edes joskus kiva olla väärässä. Mutta EI! Tämäkin on ulkopuolinen, kuten epäilin. Tässä nyt sitten odotellaan josko pääsis leikkaukseen ennen kuin munatorvi räjähtää ja vatsa on taas täynnä verta. (näin viimeksi heinäkuussa)

Tällä kertaa sitten menetän koko torven. Voi taivas että VITUTTAA! :kieh: :kieh: :kieh:

Haleja ja rutistuksia kaikille, toivottavasti teillä menee paremmin. Amatitsemppiä. :hug:

P123
 
Moi, saapikos teihin liittyä?

Kerron tätä raskaus taustaa ensin..
Alko pien vuoto ja kun sain ultra ajan todettiin kemiallinen raskaus. Piti kaks viikkoa oottaa uuteen raskaustestiin ja ultraan jos ei ole runsaat menkat alkanut. Tein koko ajan kotona testejä ja aina plussa tuli. Niin ja vuoto loppu kun seinään, en vuotanut kuin päivän. No eilen sitten miehenkanssa mentiin ultraan ja siellä se pieni oli, sanoi että 6viikolla ja LA 5.5-2010. Niin ja pieni sydämen sykekkin näkyi :heart: Niin ja saatiinhan me kuvatkin :heart:

Elikkä paksuna ollaan ja se on meidän ensimmäinen.. :heart: Joensuus asustan et mikäs tämän sairaalan lyhenne on, kun en oikein tiedä :ashamed:

Ainii, ja eilen sain miehen siskolta jo äitiyshousuja, omat farkut ei mene enään kii. Muutenkin on massaa entuudestaan niin nyt on vielä turvotusta. Pakko se kai pian on mamma housuja pitää. :whistle: Nii ja pahoinvointia kärsin ja hajuaisti on parempi (jonka ei tarvis kun olen hoitoalan ihmisiä) :D

Mutta minä menen pakkaan, lähetään vanhemmilleni lomaileen.. Luen ajatuksella tämän ketjun kun ehdin, ajattelin vaan ilmottautua kun haluan hössöttää raskaudesta ;)
 
P123 :hug: jaksamista eteenpäin!!! :heart:

Uusille tervetuloa kovasti ja kyyneltenhymylle täällä kans toinen hoitoalan ihminen joka samalla opiskelee ja on töissä sillä saralla ja toivoo myös että voi kun ei tuo hajuaisti ois noin herkkä nyt...

Täällä käyty nyt ultrassa ja siellähän se toukka oli ja heilui ja sydänkin löi. :D
Mahtavaa, nyt voi rentoutua hetkeksi ja odotella sitä VARSINAISTA neuvola aikaa. Se on siis 2 viikon päästä ja sitten uudestaan ultrataan. Mutta nyt on itellä varmempi olo tästä että kaikki on okei. Pitää nyt luottaa omaan kehoon ja kun oireita on roppakaupalla niin kyllähän sitä raskaana on.
Ihanaa kun se siellä oli, eikä ollu tyhjä tai mitään...

buam 7+1
 

Yhteistyössä