<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

Onnittelut kaikille vauvan saaneille!

Joskus aiemmin jo joku kyseli rintapumpusta ja unohtu vastata. Avent rintapumppu on huippu. Sain sillä irtoamaan paremmin 4 päivän päästä synnytyksestä kuin sairaalan sähköpumpulla. Tyttö joutu sinne valohoitoon niin piti pumpata sille kun ei jaksanut imeä rintaa. Ja se ei pumppaa kokoajan vaan aina parilla painalluksella maitoa suihkuaa pitkän aikaa. Suosittelen.

Kiloja mulla tuli noin 13. Nyt 3 viikkoa synnytyksestä on lähtenyt 12 vaikka syön tosi paljon (liikaa) herkkuja. Joka päivä menee karkkia, suklaata, jäätelöä tai jotain. Pitää alkaa herkkulakkoon kuhan vaan sais aikaseksi.

Meidän neiti jää kai nimettömäksi. Ei millään tunnuta pääsevän yhteisymmärrykseen nimestä. :headwall: :kieh:

Johjo & tyttö 22 päivää
 
Onnea Varanikille, johan sitä ooteltiin =) :flower: ei tainu ehtiä käynistää?

Miehen roolista synnytyksessä joku kyseli ja mun täytyy sanoa et tuo mun mies oli aivan ihana :heart: Vaikka miehellä teki tiukkaa kahtoa mua kaiken maailman tipoissa ja kivussa mutta hyvin tuki ja ei iskeny ramppikuumetta =) Mies hiero ja teki just niinkun pyysin. Vaihto mulle kippoa kun oksensin, hiero lonkaa ja selkää. Ponnistusvaiheessa itekki ponnisteli =) Ja ponnistusvaihees piti pyyhettä otsalla, teki käsihierontaa kun ooteltii uutta supistusta. Kiitos siis rakkaalle miehelle tuesta :heart:

onkos muilla vauvan saaneilla tunteet pinnassa? Tänää on itkettäny koko ajan :ashamed: ja mul on ihme pelko et tuo pieni nyytti kuolee :'( Hormoonit hieman sekasin. :(

Kiloista on näköjään puhuttu, mulla jäi synnärille ainakin 6kg :p ja oon koittanu kahtoa mitä syön =)

Mutta nyt nukkumaan kun Eetukin tuhisee.. :wave:
 
kunhan tässä poksun...38+0 niin ne viikot vaan tulee kasaan :D

onnea varanikki ja muitakin taisi olla vauvaantut :heart:

alisa se make up tulee lauantaisin ykköseltä...ja joo vaikka siellä koitti kuinka kameroita pakoilla niin koska ihmisiä oli vähän ne kävi aina keräämässä kohtauksiin ihmisiä taustalle niin että näyttää että olis paljon porukkaa...kai mä vein hyvin tilaa tän mahani kanssa niin olivat koko ajan tunkemassa johonkin...että sitä saa sit ite kauhistella miten jätti sitä onkaan :kieh:

taidanpa ruveta imuroimaan ja sit neuvolaan... :wave:
 
Tsemppiä tositoimiin päässeille, varmaan on ne nyytitkin jo kainalossa!

Varanikille onnea :flower: :flower: !!

Eilen neuvola: Paineet koholla, painoa tullut lähemmäs kilon/viikko ja turvotustakin siis löytyy. Ja sitä päänsärkyäkin on ollu. Nyt tarvii kotona seurailla paineita ja ottaa iisisti. Pissa oli puhdas ja vauvalla kaikki kunnossa, sf-mitta oli 34. Hb oli 143, jee! Erityistarkkailussa nyt ettei pääse vaan se raskausmyrkytys salaa hiipimään... onneks viikkoja kuitenkin hyvin jo kasassa ja pikkunen on hyvän kokoinenkin.

Selis ja "mötkäle" 37+0 poks :heart: , vihdoin täysaikainen!!!
 
Huomaa että porukka on jakautunut kiitettävästi, hiljentynyt mielettömästi tämäkin pino! :) Ja hassua lukea niin monen vauvajuttuja jo..Kun tuntuu et itellä menee vielä ikuisuus... :whistle:

Selis
Onnea täysaikapoksuista! :heart:

Mä heräsin viime yönä siihen et maha oli niin piukeena että oikein pahaa teki, illastakin vähän jomotteli ja kiristeli, en tiiä, tais tulla eilen heiluttua sit liikaa tms...
Katselin tuossa omaa kastekehystäni, olin syntyessäni 3,480g ja 50cm, tuntuu hassulta et mun sisällä on nyt reilun 3kg jässikkä... :D
Mutta joo, tänne ei mitään uutta, mä vaan oon ja ihmettelen..

Voikaa hyvin! :hug:

Maira ja temppuemppu 36+1
 
Komiaa keskiviikkoa kaikille! :)

Omaa napaa jonkinverran....Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Viimeks olin innoissani kun paino oli tippunut 100g... Nooh, nyt sitä oli tullut sitten +840g :snotty: Eikä voi kyllä syyttää turvotuksia siitä... Sf-mitta oli sama kuin viimeksi 34cm.

Ja JEE, vauva on kuulemma niin "tiukasti" pää kiinnittyneenä lähtökuoppiin, että ei ole epäselvää onko laskeutunut vai ei! Mullahan on ollut pelko siitä, ettei laskeudu ja jouduttas sektioon. Esikoinen ei laskeutunut ja toinen keikku viime minuuteille asti korkeella.

Terkkari kyselikin, että eikö oo supistellu vielä kipeesti ja tarvii kyllä sanoa, että ei oo...Ainoastaan sellasta vatsan kovettumista ja pientä paineen tuntua ja thats it.
Jotenkin sitä toivois niitä kipeitä harjotussuppareita, jospa ne vaikka pehmmittäs paikkoja.

Mä en tiedä mtn mun kohdunkaulan jne. tilanteesta kun en oo käynyt lainkaan neuvolalääkärintarkastuksessa. Mulla oli synnytystapa-arvio vkolla 36 ja se terveydenhoitaja kattoi, että se korvaa neuvolalääkärin. MUTTA, ne ei tee enää lainkaan Satkissa sisätutkimusta arvioinnin yhteydessä, ainoostaan ultraa. Noh, näkeehän siinäkin kohdunkaulantilanteen jne, muttei kukaan sanonut mulle mitään. Enkä osannut kysyä, kun odotin sitä sisätutkimusta. Ja toisekseen, siitä ei ole mtn mainintaa sanelussa, kun terkkari koneeltaan kattoi. Kaipa se normaali sitten on....

Seuraava käynti varattiin ens vkon perjantaille. Toivon hartaasti, etten joudu sitä aikaa käyttämään :whistle:

Voih, kun sais nyytin syliin, olis jo ikävä :heart:

Voimia kaikille!

Nenu ja neitilupaus 39+3 :heart:
 
Tänään sitten tuli päätös, että vauva leikataan masusta 21.5 (ellei synnytys nyt itekseen käynnisty) eli ens viikon perjantaina!! Hui. Viikkoja sillon 38+5. :)

Lääkäri oli tosi kiva, pelkäsin ihan turhaan hirveetä painostusta sun muuta. Se vaan kysy, että ootko miettiny synnytystä ja sanoin että joo olen ja haluaisin sen leikkauksen. Lääkärikin sanoi, että se on paras vaihtoehto koska perätila vauva kun on ja napanuora vielä kaulan ympärillä niin joka tapauksessa n. 70% mahdollisuudella lähdetään kesken synnytyksen sitten leikkaamaan.
Parempi tuo suunniteltu sektio kun pääsee isikin sitten mukaan. :)

Nyt alko totisesti jännittää, meillä on ens viikolla vauva! On tätä odotettukin. :heart:
Tuleville isovanhemmillekkin jo soiteltiin että varautukaa uuteen tulokkaaseen. :)

Jep, mutta tuon tulin vaan ilmottamaan. :)

Riikka ja pikkuinen 37+3 :heart:
 
tänää viikkoja 40+2 eikä mitään kuulu. Ei ainuttakaan harjoitus supparia tullut koko raskauden aikana, muuten vaan ylä vatsa tosi kipee koko ajan.. onneks enää vähä yli viikko nii on jo pakko käynnistää kun sitten on 12 päivää yli lasketun ajan.. toivosta oon jo luopunut, ei varmasti synny ennen käynnistystä.
 
Kyynelten hymy:
Mä itkin kotiin päästyä melkein koko ajan :ashamed: Itkin ku katoin musatv:ltä jotain teiniäitiohjelmaa, itkin ku kirjotin toiselle palstalle koko mun synnytystarinan, itkin siis ilosista ja surullisista asioista ja mies oli aina että mistä sä nyt taas liikutuit ja välillä vitsillä teki "koiranpentuilmettä" ja kysyi että liikututko :LOL: Mua alko jo nolottaa ku itkin niin helposti mut nyt kaks viikkoo synnytyksestä ja enää en itke koko ajan joten usko pois, se kyllä helpottaa ajan kanssa!

Selis:
Mainitsen vaan että mulla oli kättärillä testatessa kahella viimesellä kerralla proteiinit yhellä plussalla ja osastolla keräsin kaiken pissan niin oli vähän protskua siinäkin, mutta kun siinä välissä kävin neuvolassa pissanäytteen antamassa niin oli puhdas, en sit tiiä oliko erilaiset testiliuskat tms. mutta seurailehan vointias! Mulla käynnistettiin protskujen ja viikkojen takia mutta toki vaikutti kaksosraskaus. Paineet oli mulla 'normaali' yläpaine jotain 145 ja alapaine käväs 98:ssa mut ei mitenkään hälyttävät vielä, mut ei tiedä että jos oltais ooteltu että olisko pahentunu.

Vaavat tankkas viime yön aika tiuhaan mikä on musta hyvä koska eikös joku sanonu että yöimetys saa maidon virtaamaan? No, joka tapauksessa sain yksin nukuttua sikeetä unta ainakin klo. 6-8 kun pirpanat nukku kaikukkain omassa sängyssä :heart: :heart: Tänään ehkä mennään kävelylle koko perhe kun ilma on niin fantastinen!

BTL :heart: :heart: Lumikki + Prinssi kohta kaksi viikkoisia :attn:
 
Hauskaa kuulla teidän juttuja jo vauva-arjen aloittaneet :) Tulee itellekin vähän fiilistä mitä kaikkee voi olla odotettavissa :D

Voiku kaikilla on hyvin paino tippunu synnytyksestä :)

johjo Saas nähä mikä nimen vääntö täällä vielä tulee. En oo saanu kokonaan siunausta mun keksimälle nimelle, vielä. Mut uskon, etät mies taipuu, kun näkee vauvan. =)

cristiina aijaa :D jokohan sut voi bongata tulevana lauantaina telkusta? :whistle:

Selikselle täysiaikaispoksu onnittelut!! :heart: :flower:

riikka oiii, sielläkin jännät paikat ens viikolla :heart: Te sitten tiedätte jo vauvan syntymäpäivän, ihanaa!! :heart:

Onpas täällä nyt ollu hiljasta, meinaatteko jättää mut yksin tänne hölisemään?? :D :whistle: Täällä aamuyöllä tullu muutamia menkkamaisia jomotuksia alavatsalle ja alaselälle, muuten vointi mitä mainioin :) Aivan ihana ilma ja tästähän se toivon mukaan vielä lämpeneekin :heart:

Tänään tasan kaks viikkoa laskettuunaikaan!! :attn: :attn: :D

Niin ja Varanikille tosiaan oikein lämpimät onnittelut norsunpojasta, joka vihdoin ja viimein suostu tulemaan maailmaan!! :heart: :heart: :flower:
 
Alisa84: en mää ainakaan jätä sua tänne yksin. taitaa vaavi pysytellä sisällä vielä pitkään.

tänään oli neuvola ja verenpaineet oli kerrankin hyvät. sen kunniaksi hain heti ärrältä englannin lakupussin B) painoa oli tullut viikossa kilo, mutta ei voi mitään. laihdutuskuuri se pitää joka tapauksessa suorittaa sitten joskus...

sf-mitta sama kuin viikko sitten ja sanoi terkka että on entistä paremmin kiinnittynyt ja alhaalla :)

lypy 38+4
 
Riikka Saa nähdä olenko vielä perjantaina sairaalassa. Mun tuurilla olen :whistle: Yritän et viimeistään sunnuntaina pääsisin jo kotiin. Mut kiva ku sait leikkauksen.


Selikselle Täysaika poksu onnittelut :flower:

Cristiina Pitääpä kattoa lauantaina näkyykö telkussa ;)

Tänään ollu aivan mahtava ilma B) B)

Mut nyt antaa pojalle välipalaa ja sit ulos :wave:

baby dream ja masuasukki 38+3
 
Mikäs teidän kokemus/näkemys on, voiko neuvolan tädillä olla joku valta sairaalan henkilökuntaan nähden, kun neuvolassa sanoi tänään että hän laittaa kyllä käynnistyspäätöksen viimeistään päivämäärään x:mennessä?! Ja silloin ollaan vasta 5 päivää yli LA:n. ?? Eikö käynnistyksen päätä lääkäri sairaalassa? Terveydellisiä syitä ei ole eli kaikki arvot ja vointi kaikkinensa on tänään ollut priimaa/kunnossa =)
 
Varanikki ja tsirppi: Onnittelut nyyteistä! :flower: :flower:

Finu: Ihan samanlaista täällä, harjoitussupistukset kadoneet ja oon kanssa jo luovuttanut sen suhteen, että tää pieni syntyis ilman käynnistystä. Tää mein tulokas ei osaa päättää tulisko hän ulos vai ei, tänäänkin lähinnä tunne, että on tuolla sellaisessa "kädet edessä puskemassa vastaan ja jaloilla työntää alaspäin"-asennossa ja maha tuntuu että repeää kahteen suuntaan :LOL:

IhanaOmena: Luulisin, että kyllä sairaalassa lääkäri päättää sen käynnistyspäivän, varsinkin, jos ei ole mitään terveydellistä syytä, miksi se pitäis käynnistää ennen jotain tiettyä päivää. Ainakaan omalla kohdallani äippäpoliaikaa ei ees saa varata ennen viikkoja 41+2/3 ja se aika varataan kuulema siitä kahden päivän päähän. Ja vasta silloin miettivät, mitä tän synnytyksen kanssa tehdään, jos ei oo siihen mennessä lähtenyt itsekseen rullaamaan.

Tänään oli neuvola, jossa kaikki ok. Painoa tullut hieman lisää ja sentti sf-mittaan suhteessa viime viikkoon, mut oli tuo pien vähän vinossakin. Sykkeitä ei meinannut terkkatäti saada mitatuksi, kun oli koko ajan liikkeessä :p Laskeutunut on meilläkin kuulema tiukasti lähtökuoppiin (ei hetku kuulema pää enää yhtään), et voidaan kuulema turvallisin mielin matkustaa Kättärille omalla autolla, jos lähtö tässä tulee. Vielä yksi aika varattiin neuvolaan ensi viikolle, mut oli kyllä sitä mieltä, että syntyy ennen sitä. Itse en kuitenkaan ole asiasta niin varma, kun tosissaan supistukset kadonneet kuin tuhka tuuleen.. Plaah.

Mut nyt ulos nauttimaan tuosta auringonpaisteesta!
Supparituulia kaikille meille, jotka niitä toivovat! :D

Järvenneito ja pieni 40+4
 
Mä eilen kyselin koska yliaikakontrolli olis, 41+5 tais olla.. Jotenkin paha epäilys että sinne me lopulta mennään. Mut olishan se oikeesti "kiva" (??) kokea alatiesynnytys kokonaisuudessaan eikä mennä sit suoraan sektioon. Mutta taas toisaalta mielummin sit suunniteltu sektio kuin kiireellinen, pääsisi mieskin mukaan..

Mulla(kaan) ei mitään isompia supistuksia tunnu tulevan. Näin kyllä yöllä unta että sanoin miehelle että nyt tuntuu siltä että lähetään sairaalaan.. Mutta unta sekin vaan oli!
Muutama kipee supistus on tullu mutta enpä usko niiden yhtäkkiä mitään tehneen.. Eilen akupunktion jälkeen kyllä tuli useempi mutta oisko ne tulleet muutenkin, sitä en tiiä. Ens viikolla meen uudestaan, silloin viikkoja olis jo 39 niin ehkäpä mä ehdotan josko neulois niitä käynnistäviä pisteitäkin jo.
Onneksi tässä nyt tulee kivoja kelejä, voinpa taas siivoilla kotia, portaita tulee mentyä koko ajan mutta tommoset kotiportaat ei vissiin auta asiaa..
Jotenkin toivoo ihmettä mutta en tosiaankaan usko että tää ite lähtee käynnistymään. Ehkä mun kroppa ei vaan ole sellainen.. Mun veikkaus on että kalvot joudutaan puhkomaan ja vauva ei edes laskeudu täysin alas.

Kuinka tylsistyttävää!
 
Meille syntyi aikaisin aamulla (40+2) ihanan ihana tyttövauva!!!

Tässä pikainen synnytyskertomukseni.

Viime yönä puoli kolmen aikaan heräsin kovaan supistukseen ja se oli sitten menoa. Supistuksia tuli heti 2 - 8 min välein ja ne olivat kestoltaan eri pituisia, mutta kipeitä kaikki. Osa "kyykytti" niin, että tiesin, että tosi on kyseessä. Lähdimme laitokselle tunnin sisällä, ja vaikka jo ehdin luulla, että tulisi käännytys takaisin kotiin (supistukset lientyivät automatkan ajaksi niinkuin viimeksikin!), kohdunsuu oli 4 - 5 cm auki laitokselle päästyämme.

Synnytys eteni edellisten tapaan vauhdikkaasti. Tällä kertaa synnytystä ei tarvinnut mitenkään nopeuttaa. Otin ilokaasua (niin että melkein pyörryin!) ja sain epiduraaliannoksen kaksi kertaa. Molemmat olivat todella tarpeen ja veivät karmealta kivulta terän.

Ponnistusvaihe oli edellisiä nopeampi (ensimmäinen 28 min, toinen alle 20 min, nyt 9 minuuttia). Tehokkaasta epiduraalista huolimatta huusin kyllä "suoraa huutoa" kun päätä synnytin...

Toivoimme lasten hoitojärjestelyjen takia (+ tiedän etten saisi nukuttua osastolla) poliklinistä synnytystä ja pääsimmekin kotiin 6 tunnin kuluttua synnytyksestä, koska vauvalla oli kaikki hyvin ja lapsi on kolmas. Kirjoittelen nyt siis jo kotoa.

Synnytystä ennakoivia oireita minulla oli tällä kertaa pari päivää vatsa aivan ruikulla :ashamed: (löysällä ainakin pari viikkoa ennen synnytystä) ja epämääräistä kipuilua vatsassa, lonkissa ja selässä. Viimeiset yöt ennen synnytystä olivat supistusten osalta oikeastaan aika rauhallisia.

Onnea ainakin Varanikille! :heart: :flower: Olikohan muita vauvaantuneita ilmaantunut?! Onnea h-hetkeen, niille joilla se on vielä edessä!

Superonnellinen Hentta :heart: :heart: :heart:
 
Paljon Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower: :flower: :flower:

Omaan napaan ei mitään kummempaa. Olo on tosi iso. Kävin viime viikolla veljen perheen luona kylässä ja tänään taas nähtiin kun kyläiltiin yhtäaikaa äidin luona. Maha on kuulemma kasvanut huomattavasti tässä viikon aikana. Itsekin kysyin eilen esikoiselta, että näyttääkö maha kasvaneen, kun alkoi tuntumaan, ettei se vielä jokunen päivä sitten näin iso ollut. No katsotaan maanantain neuvolassa mitä sf-mitta sanoo :) Vauva ainakin puskee vielä ihan kylkiluissa, mutta jospa olisi nyt tajunnut viistoasennosta kääntyä pää uloskäyntiä kohti.

Mulla on edellisten synnytysten jäljiltä sairaalaan jäänyt 8-10kg. Loput olen sitten aina vuoden sisään laihduttanut pois. Varmaan samoin tälläkin kertaa, kun on taas painoa tullut parikymmentä kiloa.

Maanantaina tuli toiset Englannista tilaamani imetysliivit ja aivan ihanat ja tosi kauniit Hotmilkin liivit. Ovat myös tosi hyvät ja tukevat päällä ja ympärysmitassa on niin reilusti säätövaraa, että menevät varmasti myös sitten kun raskauskilot on tiputettu.
Anitan liivit oli loppuneet, mutta nekin ovat jo matkalla. Joten pian pääsee niitäkin testaamaan.
Hintaa liiveille tuli yhteensä 60? ja palvelu ja yhteydenpito on pelannut ihan loistavasti. Heti ilmoittivat, että toiset liivit tulevat myöhemmin ja pahoittelivat jne. Että voin vain suositella kyseistä nettikauppaa! :)

Sen verran on tässä alkanut odottaa synnytystä, että joka vessakäynnillä toivon bongaavani limatulppaa. Kakkonen kun syntyi samana päivänä kun limatulppa alkoi irrota. Eipä ainakaan vielä ole mitään näkynyt. No mutta mies lähtee ensi viikon lopussa sinne työreissulle Tanskaan, joten mun tuurilla luulisi viimeistään silloin jotain tapahtuvan :D

zizilisko+nuppunen 37+5
 
Ja lisää vauvoja, onnea :flower: :flower: :flower:

Tääl heräiltiin viimeyönä 2tunnin välein, huh.. Oon tottunu 4tunnin välein herätyksiin.. Pojalla varmaan mahaan koskee kun rauhottuu heti kun mahallaan saa olla ja pullauttelemaan on alkanu :|

Nojoo synnytyskertomusta vähäsen (tosiaan sekava kun en muista)
Lähettiin tosiaan sillon ma-ti välisenä yönä kun alko kivut oleen aika kovia ja kotona oli hankala olla. No supitukset hiipu siel ja sit taas kiihty ja paikat oli VAAN 2cm auki. |O No siin sit kärvisteltiin ja todettiin et mul on lämpöä ja tulehusarvot koholla, joten antibiotti laitettiin suoraan suoneen. Joskus aamuyöstä 4-5maita sain aqua-rakkuloita selkään, jumakauta et sattu. :D Mutta ne helpotti mun lonkkakipuja ja sain nukuttua hieman ja supistukset hiipu. No aamusta tuli lääkäri kahtoon alapään tilanteen ja olin 3cm auki, ja se puhkas kalvot klo. 7.30 ja lapsivesi oli vihreetä. No siit alko supistukset hieman kovenemaan ja aloin ebiduraalia jo haluta, epiduraalia pisteli kaks anestesiaa ennenkun se saatiin ja olo oli kun taivaassa. Siin sain sit nukuttua ja mies kävi syöpöttelemässä välillä. Suosittelen epiduraalin ottoa! Jossainvaihees sain sit supistksia kiihyttämään tipan koska paikat oli auennu vaan 4cm. Siit alko sit pikkuhiljaa toisesta jalasta ebiduraalin vaikutus loppua vaikka annosta nostettiin maximiin. Pirun kipiää otti ja mies paineli kylmäpakkauksella ja hiero. No taas vaihtu vuoro ja tuli ilta laiset, sillon alko jo tuntuu ulostamisen tarvetta mutta mitään ei tullu :D Aloin vaatiin lisää kipulääettä ja katottiin ennen sitä alapään tilanne ja se oli täysin auki ja saisin alkaa harjotteleen ponnistamista. No kello oli 15:30 ja aloin ponnistaan jokaisella supistuksella ja 16:30tienoilla alettiin ponnistaan tosissaan. Siin oli aika paljon ponnistamista kun poika synty klo 18. Jännä kun ponnistusvaihe tuli niin supitus kivut katos ja muuttu vaan paineen tunteeks. Mutta seki kipu muuttu kun ne otti imukupin esiin. Eli välilihaa leikattiin ja imukupilla avitettiin synnytystä. Olin niin väsyny ponnistus vaiheessa et nukahin supistusten välillä ja olin ihan sekasin muutenkin. :ashamed: Poika sit synty ja lastenlääkäri oli kahtomassa et kaikki on hyvin koska oli vihree lapsivesi ja 9pistettä saatiin :)
Ainii, jossainvaihees sain lisää antibiottia kun tulehusarvot vaan nous ja ruokaa en saannu kun jugurtin (lääkäri kiels muut) ja senki oksensin ulos. En nähtävästi kestä kovaa kipua ja sen takia oksennan.
Iltavuorossa oli aivan mahtava opiskelia töissä, se tuki, kehu, oli läsnä koko ajan. Turvallinen olo oli, kiitos siis hänelle :flower:
Täs siis mun sekava tarina :D

Ja ihmiset ketkä lietsoo aina et synnyttäminen on kamalaa ym. ei kannata synnyttää. Suosittelen synnyttämisen "ihanuutta". Olihan se kipeää ja tuskasta ja uuvuttavaa ja miehelle raskasta kahtoa sitä sivusta ilman et pysty tekeen mitään, mutta silti siin oli jotain. Ei se ollu kamalaa niinku kaikki lietsoo, mutta kokemuksia on erinlaisia.
 
Riikka, jännää että siellä on nyt leikkauspäivä tiedossa, pian saat oman nyytin kainaloon! Mukavaa että heti kunnioitettiin sun toiveita eikä yritetty painostaa synnyttää alateitse.

Finu :hug: .

BTL, mulla esikoisesta kehittyi tosi nopsaan raskausmyrkytys ja oli aika paha, siks nyt varmistellaan ettei nyt käy samoin.

hentta :flower: onnea tytöstä :heart: . Nopsaan meni synnytys ja nopsaan pääsitti kotiin :) .

Paineita oon nyt kotosalla mittaillut ja ne on kyllä nyt laskenut eilisen päivän jälkeen. Turvotusta edelleen hiukan. Ite oon vaan yrittänyt kokoajan lepäillä niin paljon kun mahdollista. Supistuksia tulee aikalailla, ei kovin kipeitä kuitenkaan. Nyt vaan jännäilen kerkeenkö ens viikolla neuvolaan vai syntyykö ennen.
Olo on muutenkin jotenkin aika raskas tavallaan, en oikeen osaa kuvailla. Masu ei tunnu isolta tai ahistavalta, mutta olo on jotenkin kummallinen. Tiedä sitten enteileekö tää synnytystä vai mistä on kyse??

Selis ja "mötkäle" 37+1
 
Pikailmoitus...

12.5. kol 9.35 syntyi 49cm & 3,9kg poika 7 min ponnistuksen jälkeen. Vedet alkoivat mulla tiputtelemaan 11.5. klo 10.30 ja menivät kokonaan illemmalla viiden aikaan. Poika joutui tänään lastenosastolle tulehdusarvojen takia ja itse tulin kotiin, kun en voinut sairaalaan jäädä :( Muutaman päivän kuulema pitävät osastolla ja ehkä jo maanantaina voisi saada pojan kotiin. Olo on itsellä kauhea, kun ei tiedä miksi arvot ovat koholla ja mitä tapahtuu :(

Onnea muillekin nyyttinsä saaneille ja tsemppiä muille!

Möhvi & Napoleon 1 pvä
 
Onnea vauvaantuneille!! :flower: :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart: :heart: Meni ainakin puoli tuntia päivitellä listaa :D :D :D

Joo. Me myös päästiin yksimielisyyteen siitä ettei mun nahka kestä enempää ja Neiti Norsuvauva Dumbo syntyi 10.5.2010 klo 15.37 mitoilla 4435g ja 50,5cm. Pipoa vain 36cm, onneksi :kieh:

Synnytyskertoilua vähäsen..
Sillon edellisenä yönä kuuntelin taas kertaalleen supistuksia noin puoli neljästä eteenpäin. Kahdeksalta soittelin synnärille ja kätilö kehotti tulemaan saliin. Välit oli noin 8 min ja kivaa oli muutenkin..
Yhdeksältä oltiin Tikkamäellä ja saliin suoraan. Tilanteen tarkistus ja juu, tässä sulle nätit saikkuvermeet ja tossa terapiapallo ja tässä kiikkustuoli.. Käyrää pariin otteeseen ja käsky kutsua kätilötä kun ei jaksa kuunnella. Muutamaan otteeseen tämä tosin piipahteli paikalla ja kyseli että eikös sitä jo jotain tarvittais :D Minä tykkäsin vaan niistä lämpötyynyistä ja kiikkustuolista :whistle:

(tauko)

Jatkuu *pimpelipom*

Aikani irvisteltyä neljän minuutin välein halusin ne puudutepiikit toosaan ja sainkin ne. Vaan kuinkas sitten kävikään - ei tehoa :eek: |O |O Siis se takuuvarma helpotus johon olin luottanu, ei toiminutkaan tällä kertaa :/ Siinä vaiheessa oli kätilö vaihtunut ihanasta ärsyttävään ja tarjotteli mulle epiä ja spinaalia, mut kieltäydyin kohteliaasti ( tai vähemmän kohteliaasti hampaita kiristellen ) ja notkuin terapiapalleron päällä sitten vaan. Oli meininki että puolen tunnin päästä otellaan toiset piikit, koska Se vois onnistua sitten puutumaan, mut eipä ollut enää piikeille paikkaa, alle sentti jäljellä :kieh:

Noh, kaasuton kammio, kirosanat ja isäntä oli kaverina toki. Mulla meinasi oikeasti voimat loppua kun vauvaa piti ponnistella siinä pöydällä ensin alaspäin, samoin kuin esikkoa aikoinaan, ennenko alkaa ponnistuttamaan edes. Sitten kun alkoi ponnistuttamaan, niin oli jo itku lähellä ja luovutushenkeä ilmassa. Kätilö muutti asennettaan ja alkoi piiskaamaan verbaalisesti minua ja jotenkin kuin jotenkin siitä vittuuntuneena pukkasin seitsemässä minuutissa Norsuvauvani pihalle. Pukamat kaupanpäällisenä sekä Yksi Tikki välilihoissa. Jee, urakka ohi, kiitoksia sateli kaikille ja itkua riitti.

Kotia päästiin eilen iltapäivällä ja todellakin mielelläni luovutin punkkani seuraavalle. Synnäri aivan täynnä, päiväaulasta tehty sermeillä hoitohuone muutamalle...

Kyynelsilmin tätä muistelen nyt tässä. :'( Oli se kaikki paska vaivan arvoista ja nyt oon ihan superonnellinen vaikka väsyttää, turvottaa tissit soi ja paska on jumissa edelleen. |O :heart:

VN & Neiti Norsuvauva Dumbo 3vrk 1h
:heart: :heart: :heart:

 

Yhteistyössä