<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Kiitos AnnaBanana vinkistä..taidan suunnata Henkkamaukkaan katsastamaan tarjonnan =) . Ja tollanen masutuubi voisi olla kans kyllä kätevä..se siinä just onkin tavallisen paidan kanssa imettäessä, että ei oikein ilkeisi kaikille esitellä synnytyksen jälkeen löysää ja ryppyistä mahanahkaansa. Kestää kuitenkin aikansa, että maha palailee vähän inhimillisempään kuosiin..

Joo, täällä ollaan jo aika pitkällä. Ja olokin kyllä sen mukainen. Tuntuu, että maha on kasvanut ihan kauheesti parin viime viikon aikana. Ja supistuksia on alkanut olla..eli synnytystä valmistelee. Esikoista odottaessa en muista, että olisi ollut näin paljon harjoitussuppareita..synnytys ja vauvan tulo ovat mielessä yhä enempi ja enempi. Vähän toivon, että tässä vielä joku viikon verran päästäisiin eteenpäin ja sitten saisi jo mun puolesta syntyäkin kun olisi 38 viikkoa täynnä. Luulisi silloin olevan jo joku kolmekiloinen, niin olisi hyvä lähteä sellaista nyyttiä hoitamaan. Mutta todennäköisesti mä kyllä kärvistelen tuskaisena vielä toukokuussakin kauheesti yliaikaisena :kieh: :)
 
Loviisa vielä sen verran piti sanoa, että en tiedä missä asut, mutta Helsingin keskustassa ainoa Henkkamaukka josta saa noita äitiysvaatteita ja imetyspaitoja yms. on toi Aleksanterinkadun liike, eli se joka on siinä Kämp Gallerian yhteydessä.. Mä en ole käynyt noissa kauppakeskuksissa, esim. Jumbossa tai Sellossa, mutta voihan olla että niissäkin on..sen tiedän vaan että Helsingin keskustassa ei muissa liikkeissä löydy noita paitoja. :(

Mä olen pitänyt nyt raskauden aikanakin yhtä Henkkamaukan imetyspaitaa, koska se on mukava päällä, ja ainakin pystyn kuvittelemaan että se toimisi ihan hyvin. veljen vaimo vannoo myös niiden nimeen. Se oli just käymässä pienen vauvansa kanssa ja siitä ei kyllä näkynyt ihoa ei sitten lainkaan kun se imetti sen paidan kanssa. :) Ne on just noita Boobin toppeja joita siellä Bebesissä myydään, jotka on aika kalliita.. mutta olen kyllä kans kuullut että ne on tosi hyviä. Siellä on nyt myös vissiin Espritin imetystopit kevään väreissä tullut uutena, ja ne on jotain 30 euroa.

Voi että jotkut meistä on jo niin pitkällä odotuksessa! :) 37 viikkoa tuntuu vielä niin kaukaiselta, vaikka mullakin kuitenkin jo 35+1.. Mutta eiköhän tämä huhtikuu mene tässä kuin siivillä, ja toukokuussa sitä varmaan tulee sitten vaan loikoiltua sohvalla ja katsottua telkkaria.. Ainakin toistaiseksi on ollut mulla niin paljon energiaa että tekee koko ajan mieli puuhailla jotain.

Hyvää viikon jatkoa kaikille, ja jaksamista!
 
Annabanana Kiios sympatioista selän vihoittelulle :heart: Nyt on itse asiassa parempi kun mies ollut viikon lomalla, niin on nostellut tota 11 kg esikoista enempi mun seurana :)
Jumppa tekis hyvää sen tiedän, muttaku harvassa jumpassa pystyy enää käymään :/ Kotikutoista jumppaa kylläkin.

Imetyspaidoista Mulla taitaa olla pari just H&M:n, aika kerttis laatua joo. Olen käyttänyt nyt ihan odotuspaitoina. Kotioloissa välttää, mut ehkä hankkisin jonkun laadukkaamman 'city' paidan. Mä imetin kanssa vaan 3 kk esikoista, joten vaikea sanoa mitään laajempaa kokemusta..
Ne masutuubit on tosi jees ja kovassa käytössä.

Rintapumppu Mulla kans käytettynä saatu käsikäyttöinen 'markettipummpu' onkohan Ainu. En tiedä, mä en saanut sillä paljoakaan pumpattua, vaikka hikipäässä yritin ja hartiat jumissa naureskelin että vihonviimestä touhua :kieh: Ehkä sijoitaisin esim Aventiin, missä fiksumpi ote, tai tosiaan niinkus joku mainitsi, sähkökäyttöinen se vasta unelma oliskin.
Mulla ei ole kovin suuria odotuksia imetyksen suhteen, koin sen aika kahlitsevaksi ja kun alusta alkaen jouduin antaa myöskin korviketta lisänä, niin syöttö oli aina ikäänkuin 'kaksinkertainen'. Aion silti kärvistellä muutaman kuukauden ihan vaan vasta-aineidenkin vuoksi.

ihanaa että moni on saanut laatuaikaa miehen kanssa :heart: Muistakaahan myös itsenne hemmottelu; kampaajaa, kosmetologia, piiiitkiä lounaita / -illallisia valmiissa pöydässä jne...
Mulla on 2 vko ennen laskettua aikaa kampaaja-aika, saas nähdä ;) Meinaan laittaa myös kestovärit ripsiin/kulmiin, niin synnärillä ja sen jälkeen peilistä näkyy vähemmän väsynyt mamma :p
Ukko kun makas eilen krapulassa puoleen päivään baari-illan päätteeksi, niin mä makoilin sit tänään kans. AH!

Vaavin kotiutusvaatteet Olen miettinyt juu, vaaleansiniset body ja potkarit. Ostin päällysvaatteeksi ( tai mieshän sen osti ) 56cm:n Minymon vanuhaalarin, se on niin söpönen :heart: Vaavi ollut kuitenkin siellä 37 asteessa kuukausikaupalla, niin tuskin ihan paitasilleen tarkenee hetkeen, vaikka lämmintä keliä jo olisikin.

Huono olo Palailee täälläkin aina jos en syö tasaisesti, näin ollut koko raskausajan. Tai jos tulee juotua liikaa kahvia ja syö vaikka vaan makeita.

Kiloista Eikös loppuakohden painonnousu miltei pysähdy kun vaavi ei enää kasva kovasti ja itselläkin alkaa olla niin 'täysi' olo ettei enää mätä vanhaan malliin. Näin muistelisin esikoisesta.
Mitä sf mittaan tulee, mulla oli ihan normi sf mitat ( en muista käyriä ) , mutta tyttö oli alle 3 kg. Lääkäri nla arvioi 3,6 kg:seksi, että melkein kilolla meni metsään :whistle: Nyt sf on yläkäyrällä ja jotenkin mahakin muutenkin isompi, joten uskon että tulokas on tällä kertaa isompi.
Olen muuten jo 2x nähnyt unen että sieltä se vaavi plupsahtaa jalkovälistä ihan melkein huomaamatta :LOL: Toiveajattelua!!! Eka synnytys oli nimittäin niin karsea tai juurikin palautuminen, että suurin toiveeni on edelleen ettei nyt repeisi paikat ihan 'puoleen selkään saakka' :kieh: Haluan luottaa siihen että 2. synnytys on helpompi, joohan!!?

Mä toivon kans ettei menis kauheasti yliaikaiseksi, vaikka tukalaa onkin toisaalta en haluaisi ennenaikojaankaan babyä maailmaan. Jokaisell aviikolla on oma tarkoituksensa vauvan valmistumiselle :heart:

No niin, jokohan tämä romaani riittää! Jaksuja kaikille jotka vielä kärvistelevät töissä, muistan niin sitä odotusta että pääsis jo äippikselle lepäilemään :)

HM 33+1
 
Kommentoimpa noista H&M:n imetyspaidoista. Isorintaiselle ne ei ainakaan ole hyviä. Tissille oleva aukko on pienenlainen ja jos kauheesti vetää päälykangasta sivuun alkaa repsottaa rumasti. Paljon parempia on ne missä on sellainen lyhyt etukappale vai miksi sitä sanois niiden imetysluukkujen päällä. Siis tällainen kuin linkissä http://missymom.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=5-5009 . Itse viimeraskaudessa tuolta kaksi paitaa tilasin. Oli hyviä ja armollisia vatsalle. En tiedä miten sitten nyt kun mallisto on uudistunut.

Ja kotiutusvaatteeksi mulla on vauvalle 56 cm vaatteet kun on isokokoinen tulossa. Lyhythihainen body jonka päälle velourpotkupuku sekä pörröhaalari jossa ei ole vanua, mutta trikoovuori on. Välikausihaalarikin olisi mutta tuo vaaleanpunainen pörröhaalari korvineen on niin suloinen että oli pakko ostaa.

Sairaalakassia en ole aloittanutkaan pakkaamaan. Jos huomenna muistais ostaa kertakäyttöisiä liivinsuojia niin vois pakata jo kaikki sellaiset mitä ei tarvi kotona (liivinsuojat, pesuaineet, laturi, osa omista vaatteista jne). Hiusharjan sun muut pakkaan kun tulee lähtö tai mies tuo. En ala ostamaan toisia vaan kirjoitan listalle mitä pakkaan sit kun lähtö tulee.

Kotiutusvaatteeksi itselle varaan suosiolla äitiyshousut, luultavasti ne millä sairaalaan menen. Ei kannata ajatella että tulee kotiin samoilla missä on mennyt. Jos lapsivedet tulee housuihin niin kannattaa miettiä mikä on kakkosvaihtoehto.

Ahaa kuopus heräs. Menny yöt ihan levottomaksi sen jälkeen kun siirtyi isoon sänkyyn. Vielä katson vauvan tuloon asti ja jos ei suju niin pitänee ostaa toinen pinnasänky. Onhan tässä onneks vielä jokunen viikko (ehkä ) aikaa.

Johjo 36+1
 
hellurei :wave:

Tääl oli monta sivua tullu tekstiä pääsiäisenä ja puolet jo unohtu matkalla kun luin seuraavaa :|

Vauvan kotiintulo vaatteista puhetta, meil on body, potkuhaalarit, villapuku (tuleva mummu tekee viel sitä) ja sit haalarit. En tiä onko liikaa?

Sairaalakassi on tääl puolivalmiina, ehkä se siit pikkuhiljaa valmistuu.

Vauvan vaateet alan peseen täs pian, joskos huomenna. Olo on mitä vetämättömin tänään.

Tääl eilen supisteli pikkasen ja sit passitin miehen lähtee munkaa lenkille, n.30min käveltii kunnes selkä kipeyty nii et pakko oli kotia tulla. No sit kävin kirkossa (menin henkiseks tueks) ja kuinkas ollakaan, kaks kipiää supistusta tuli aina kun virsiä laulettii seisaaltaan. Onneks oli pylväs mun edessä sai siihen nojailla, mutta siihen ne sitten loppukin. Nyt aamulla kaivoin pyykkikoria tuli taas supistus, pitää käydä kaupassa juoksemassa nii joskos se siit. :D
 
Heipä hei. Aika mielenkiintosia sattumia tullu tässä esille ja tullu huomattua että maailma on aikasta pikkanen paikka, tai ainaki tämä Oulun kaupunki. Vai mitä Johjo? ;)

Täällä kaikki menee jopa hyvin, tuli miehen kanssa eilen vähä puhistettua ilmaa ihan vaan keskustelemalla ja nyt jotenki paljon parempi olla kun pitkään aikaan. :heart: Tänään olis neuvola, kuinkahan kamalasti mä saan mäkätyksiä painosta ja tupakoinnista... :ashamed:

Devili + "Ana" 34+3
 
Kiitti vinkeistä ton rintapumpun suhteen. Saa mies käydä sitten kaupassa jos tarvetta tulee..

Imetyspaidoista ootte puhunu. Mä aattelin kokeilla alkuun ilman ja tilailla sittenn jostain jos tulee tarvetta. Pitääkin toi Johjon laittama linkki tallettaa, kun ei hirveesti taas yllätä että henkkamaukan vaatteisiin ei mahdu tissit :D

Haavemamma mainitsi tuosta hemmottelusta.. Mä oon käyny jalkahoidossa ja kosmetologilla ihan tässä viime viikkojen aikana ja on ollut ihanaa kyllä. Normaalisti ei tule moisia harrastettua, mutta nyt on kyllä ollut ihanaa.

Tänään taas neuvolaan, nyt alkaakin sitten jo viikon välein käynnit :eek:
 
Poks 35+0!

Kyllä nää viikot tuntuu jotenkin menevän nopeesti... voih, kohta se on pikkuinen tuhisija jo vieressä ja niin totta :heart: ...kun vaan kerkeis saada kaiken tarpeellisen valmiiksi. Sit ei varmaan ihan heti pääse kauppoihin metsästämään puuttuvia tavaroita :D ... ja pyykinpesulla ajattelin äippäloman aloittaa tänään.

Johjo, täälläkään ei ole kassia vielä valmiina, ei ole imetysliivejä tai -paitoja hankittuna kun ei tiedä kehtaako investoida ennenku tietää että imetys lähtee käyntiin ja onnistuu :( Mutta, oishan se hyvä joku olla heti alkuun. Kävin katsomassa tuolta missymom-sivuilta ja tosiaan näyttää käteviltä ja siisteiltä noi paidat, onko laatukin hyvä, kun ei ole ihan halvimmasta päästä? Ettei mene kieroon tai kutistu esim. pesussa..
 
Erityylikkäästi ctrl+c ja ctrl+v tolta kesäkuisten pinosta samat kuulumiset tännekki puolelle.. :D

POKS 31+0

Neuvolassa käyty, tässäpä niitä (suluissa vanha )
Eli nyt 31+0 (27+0 )
Paino +467/vko
RR 118/64 (119/67 )
HB 127 (124 )
Raivotarjonnassa niinkuin viimekskin
Sykkeet 146 (150 )
Pissa oli puhdas kuten viimekskin.
Sf-mitta olikin sitten yllätys, eli viimeks oli 26 ja nyt vain 27..Eli yläkäyrältä menikin alakäyrälle, nyt sitten seurataan tilannetta, jossei tuo tuosta kohta venähä niin lähete äitipolille napsahtaa samantien..Onneks mulla on tästä eteenpäin 2vkon välein neuvola eli seuraava on jo sit 19.4..Th oli sitä mieltä et parempi jos on vähä alakäyrällä niin on helpompi synnyttää, mutta tuumaili vaan et kyllä tätä nyt seurata täytyy..Kritiikkiä satoi JKL:n ultrauksista, täällä kun on tapana käydä 2 kertaa äitipolilla ultrassa ja mähän en jkl:ssä päässy kun rakenneultraan sairaalalle koska en lähteny seuloihin mukaan, rakenteestaki th oli vähän pettynyt koska ultraava kätilö ei ollu merkinny neuvolakorttiin mitään mittoja tai edes sitä vastaako sikiö viikkoja joka nyt sit aiheuttaa vähän hämmennystä koska mulla tosiaan siirty se la 3:lla viikolla eteenpäin menkoista lasketusta..Ihmetteli myös sitä että hoitajalla on valtuudet jkl:ssä muuttaa la:ta, täällä sitä ei saa tehä kun kätilöt ja lääkärit.
Eli jos ei tartte äitipolille lähteä, käsky kävi rv 36:den lääkärintarkastuksessa tsekata ultralla myös jannun koko ettei tuu yllätyksiä.

Nyt lähti myös synnytysvalmennus asia eteenpäin, th:lle iski kiire alkaa järkkää uutta ja lupas et sellanen ihan nyt lähiaikoina potkastaan käyntiin. :)

Ihmeen kauan se tällä kertaa kuunteli sydänääniä, mä jo melkein aloin huolestuu kun se piti lähemmäks 5min anturaa mahalla vaikka normaalisti vaan on käyttänyt sitä siinä..Mut ei kai siinä mitää häikkää ollu, naureskeli vaan kun jätkä alko monottaa anturia kun th oli justiinsa aikasemmin kokeillu sen tarjonnan.. :p Kehui myöskin mun mahaa, se on kuulemma oikein kauniisti kasvanut.. :D

Mutta se niistä, nyt tuli vähän omanapaista, anteeksi.. :ashamed:

Maira ja eemeli 31+0
 
:wave:
Poks Poks, 34+0 :heart:
Ja äippäloma alkaa virallisesti lauantaina, jihuu :D

Ens viikon operaationa isännän kanssa on sitten vihdoin ja viimein toi vauvanhuone. Sain sen vihdoin heräämään todellisuuteen, että ihan oikeasti tää voi jo syntyä parin viikon päästä :D Mitä nyt vähän pelottelin toista, vaikka ite uskonkin että aika loppuun asti varmasti mennään.

Vauvanvaatteita oon ny pääsiäisen pyhät pyöritelly koneessa, ens viikolla saa ne hyllyiltä sitten laitella tonne lipastoon :heart:

:hug: :hug: paljon niitä tarvitsijoille!

Ittellä vaikka unet onkin katkonaisia, niin tällä hetkellä ei varsinaisesti väsymys vaivaa. Alkaa se kevät tännekkin paistattelee, ihan ihme siivouspuuskia tullu ja virtaa tuntuu riittävän :whistle:

Haave ja Pilkkuliini ihana kuulla teidän hyviä kuulumisia! :heart:

Sairaalakassin sisällöstä oon tehny itelleni (lue isännälle) listan, mitä tarvitsee mukaan jos tulee kiiruslähtö ennenkun ehin sen pakata :)

Mutta nyt ruuantekoon, oikein hyvää viikkoa kaikille!

Miikulainen ja rääpäle 34+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vendela84:
Kävin katsomassa tuolta missymom-sivuilta ja tosiaan näyttää käteviltä ja siisteiltä noi paidat, onko laatukin hyvä, kun ei ole ihan halvimmasta päästä? Ettei mene kieroon tai kutistu esim. pesussa..
Hinta-laatusuhde on mielestäni hyvä ainakin puuvillapaidoissa. Mulla on tuolta myös äitiyspaita joka on 94%viskoosia 6%elastaania ja siihen tuli aika nopeesti nukkaa. Ainakin nuo vuosi sitten tilatut imetyspaidat oli sellaista vähän paksumpaa puuvillakangasta. Ei siis sellaista löpröä halpis t-paitakangasta.

Nyt tyttö kerhoon ja itse neuvolaan.

Johjo 36+2
 
Heissulivei :)

Hmph, Johjo tuosta linkistä, nyt oon siellä surffaillut ja pohdin, et pitäiskö paita tai pari tilata... itse olin niitä h&m:n imetyspaitoja harkinnut, mut tosiaan jos ei mee rinnakkaalle niin sit ei käy, kun tota varustusta löytyy vähän liiankin kanssa :( ei vaan, kiitoksia Johjolle, oli kivannäköisiä vaatteita eikä hinnatkaan olleet mitään ihan mahdottomia :)

Niin se aika menee, jotenkin aina kuvittelee, et ite on jo tosi "pitkällä" mut sit tulee tänne ja toteaa, et muuthan jo saavuttaa kohta täysiaikaisuuden, huih!! :)

Mä en oo vielä löytänyt mitään kivaa kotiutumisvaatetta vauvalle :( kaupoissa vaan ei oo kokoa 50 ja jos on ne on jotenkin huonoja. Jotain tarttis kyllä löytää, pohdin tässä jos kävis loppukuusta Helsingissä niin jos sieltä jostain vaikka vahingossa jotain löytäisi, taitaa olla turha toive.
Muuten on vauvaa varten liki kaikki valmiina, tuossa listaa kotona pääsiäisenä väsäilin niin sade- ja hyttyssuoja vaunuihin, rengassuojat, sitten talkkia, liivinsuojia ja maidonkerääjä, eiköhän ne siinä oo suurimmat :)

Sairaalakassia alan katseleen sit äitiyslomalla, aamulla pohdin, että tän päivän jälkeen enää 18 työpäivää äitiyslomaan :) tosin, sekin on oikein "lomaa" kun talo pitäisi maalata ja on kaikenlaista muutakin hommaa siinä... noh, kait ne jotenkin saa hoidettua jossain vaiheessa.

Pääsiäisen kunniaksi siivosin kotona ja herranjumala, että se muutaman tunnin siivous (8h) otti koville, illalla oli lonkat niin kipeät, että hyvä et pystyin kävelemään! Lisäksi selkä ja hartiat on olleet ihan jumissa.
Jotain positiivista pääsiäisessä oli, mä NUKUIN kunnolla. Kolmena yönä nukuin sellaset 10h yöunet heräämättä kertaakaan koko yön aikana ja kaikenlisäksi ilman korvatulppia, ihan luksusta!! Toissayönä sitten taas ei uni tullutkaan ja eilisen päivän olin kiukkuinen kun ampiainen :( Viime yö meni vähän paremmin, heräsin kyllä muutaman kerran kun pissatti, mutta en vaan halunnut nousta lämpimän peiton alta.

tatomira ja itu 32+3
 
Imetyspaidoista: Imetyskokemusta mulla ei ole mutta yhden paidan ja yhden yömekon/kotiasun oon ostanut imetystä ajatellen. Ostin Stockalta mamalicious tms. nimisen mustan imetys t-paidan, jo ihan raskausajalle kun rinnat on kasvanu.. tuntunu mukavalta jo nyt päällä. Tämä on ihan helsingin keskustan stockalta ja jämäkän oloinen kangas ja väri on säilynyt pesussa. Toisen ostin bebesistä, myös jo odotusajalla olen pitänyt paljon. Sellainen oikein ihana kotimekko (Milky tms ;) ), josta voi laskea klipsillä rinnan näkyviin..

Omena 33+0
 
Devilille jäi kommentoimatta aiemmin... joo kyllä tuntuu Oulukin pieneltä. Sattumia riittää :whistle: . Vielä ku laitoksella sun kans törmättäis :D .

Ihan vertailun vuoksi otin kuvan MissyMomin sekä H&M:n imetyspaidan imetysaukoista. Mulla on koko 85E ja silti koen hankalaksi tuon kietaisuleikkauksen imetyspaidoissa mikä H&M:n paidoissa on. Kuvat ovat ylivaloittuneita, mutta eipä sillä väliä kun vaan imetyssysteemiä kuvattu.
Missy Mom


H&M


Neuvolassa käyty. Ei mitään kummempaa. Painoa +900g/vko, mutta ei kommentoinut mitenkään. Nyt on vauvan pää kuulemma selvästi alempana eikä sf-mittaa ollut tullut yhtään lisää mikä normaalia kun vauva painuu lantioon. Maha tuntuu olevan täynnä vauvaa ja meinas että olis pian jo 4 kiloinen. Ens ke sen sit äitipolilla näkee onko iso. Epäili ettei nähdä ennen kuin vauvan synnyttyä. Oli niin varma että käynnistävät kahden viikon päästä. Varattiin silti varmuuden vuoksi seuraava aika.

Johjo 36+2
 
Maira ei ihme, että on jkylä saanut arvostelua, musta kanssa tuntuu että täälläpäin vedetään vaan sieltä mistä aita on matalin.....

Neuvolassa käyty. RR oli korkealla eka mittauksella, tokalla jo parempi. Turvotusta on, ja kun mainitsin tuosta yöllisestä janostakin, niin nyt sitten kanssa ollaan tarkkana ettei pääse myrkytys yllättämään. Paino nimittäin +1,2kg/vko. Muuten kaikki hyvin, vauva edelleen rt ja sf-mitta kasvaa nätisti yläkäyrällä ollen nyt 34. Seuraava käynti sitten tasan viikon päästä.

Nyt vois alkaa katteleen sitä sairaalakassiakin valmiimmaksi, niin sitten täällä olis vaan vauvaa vaille kaikki valmiina.... Mä alan olla jo malttamaton eikä jaksais enää pallomahana oloa yhtään.

Ai niin, pakko kertoa! Eilen illalla oli taas vaikea nukahtaa kun tuntu siltä että vauva tulee kyljestä läpi. Mies siinä vattaa silitteli ja yhtäkkiä alko vallan pussailla masua ja laulaa tuutulaulua... Niin liikuttavaa :heart:

ALM 36+1
 
HM Toivottavasti tää synnytys olis sulle paaaljon mielekkäämpi, ku eka :hug: Yleensähän ne tuppaa oleen sellasia seuraavat synnytykset ;)

vendela määkään en viitsi kauheesti noita imetysjuttuja hommailla, ku ei tiedä miten se lähtee käyntiin. Meidän äitille se ei oo onnistunu, joten oon jo vähän asennoitunu siihen, ettei välttis mullakaan, ettei sitten tuu kauheeta pettymystä :/

Maira olipas outoa, ettei rakenteessa ollu merkitty sikiön koko ym. Onneks pääset vielä lääkäriultraan, ettei tosiaan tuu ylläreitä vauvan koon suhteen.

tatomira säähän oot puunannu talon sitten oikein lattiasta kattoon :D

Täällä kans pääsiäisen touhuilut ja kyläilyt kostautui töittä. Koko päivän tullu harkkasupistuksia, onneks ei koko aikaa, vaan ajoittain. Noh, en ota ressiä, sais paikat alkaakin vähän sulamaan synnytystä ajatellen ;)

Kaikille poksujille poksuonnittelut! :heart:

Täällä poksutaan myös 33+0 (hurjaa miten tuo aika menee, justiinhan tuli 30 täyteen).
 
Hei vaan kaikille taas. Olen seurannut sivummalta taas hetken, kun tuntuu ettei ole oikeen mitään sanottavaa :LOL: Ihmeellinen "ihmisviha" nostanut päätään vaikka olen oikeasti sosiaalinen ja mukava tapaus :ashamed: Ties miestä (hormoneista) johtuu :D

Sairaalakassista oli monikin puhellut. Mä olen monta päivää ajatellut että "huomenna" vaan en vaan jotenki saa aikaan. Ihana henkkamaukan tiikerihaalarikin (fleeceä) korvilla on meidän kotiutumisasuna (tietty body+potkarit jne) pojalle, minä voin sitten kotiutua vaikka jätesäkissä kun en näköjään saa mitään aikaiseksi.

Imetysliivejä (yms imetykseen liittyvää) kävin kanssa katselemassa henkkamaukalta ja lastentarvikeliikkeistä, mutta kun kokoa varustukselta löytyy n. 85E niin eipä taida löytyä kokoja sieltä. Tosin mulla on muutamat sellaiset rintsikat, joissa saa olkaimet irti edestä ja takaa, joten ehkä ne menis? Toivon kovasti että imetys lähtisi hyvin käyntiin jne... Mutta ei kai sille mitään voi, jossei se onnistu. Rintapumput yms ajattelin hommata sitten jos imetys lähtee käytiin ja tarvetta on. Tosin tänään ihailin Vapaa Valinnassa todella suloisia pingviini-tuttipulloja! Mä haluan sellaiset!

Muutama viime päivä on tuntunut, että saisi tulla jo pihalle. Alkaa mennä hermot kun ahdistaa ja Napoleon on nyt keksinyt uuden harrastuksen. Meinaan jos Alien elokuvat ovat tuttuja niin voitte kuvitella sen kohtauksen, jossa se alieni tulee tyypin mahasta läpi. Samaa tuntuu tuo harrastavan tuolla, tosin on ottanut lävistämispaikaksi kylkiluiden välit. Työntää ilmeisesti kantapäätänsä kylkiluiden alle ja "nostaa" niitä ylöspäin. AU! :kieh:

Pakko myös myöntää, että välillä paniikki nostaa päätänsä. En ole oikeastaan koskaan ollut lapsista tykkäävä ja kun ainoa lapsi olen niin ei ole edes niitä sisaruksia tullut hoidettua. Siksi nyt vähän jännittääkin että osaanko hoitaa muksua oikein ja mitä jos teen jotain väärin :ashamed: Lisäriesana ovat olleet todella aidontuntuiset painajaiset, joissa lapsi on ollut ties mikä "hirviö" tai epämuodostunut lihaklöntti. Usein olen herännyt siihen, että itku on tullut.

Tuli taas vähän omaa napaa, anteeksi siitä.

:hug: Kaikille jotka niitä tarvitsevat ja muillekin tsempiksi. Haaveelle ja Pikkuliinille paljon kiitoksia kun jaksatte kaiken härdellin keskellä käydä kertomassa kuulumisia, niitä on mukava lukea ja samalla ainakin itse osaa vähän varautua tulevaan :)

Möhvi ja Napoleon 35+0 POKS!
 
moi..

Tuun vaan pikasesti kertoon neuvola reissusta.
Painoa lähteny pääsiäisenä -700g, siitä suuresti ihmetelty. :D Muuten kaikki hyvin. Mulla on tullu runsaasti limaa viimepäivinä ja siit sanoin nii sano et enteilee tulevaa synnytystä kun hikoilukin lisääntynyt. =) No sit kuuneltii sydänääniä, sieltä kuulu sivuääni ja neuvolasta suoraan äitipolille. Äitipolilla laitto käyriin jossa vauva alko ekan kerran potkia (kello oli n. 13 JO), syke hyppi 90-180välillä aikalailla oli 120-130, eiks se meinaa poikaa :whistle: No siit sit lääkärille päästii, sit tuli toinen lääkäri yhes ultrasivat ja ei näkyny sydämessä poikeevaa ja sivuäänet/lisälyönit ovat kuulemma normaaleja, eli nyt ei siis huolta. Alapään se kans tutki, sano kaulaa olevan 2-3cm ja yhelle sormelle auki. Huomautti myös ettei synnytys oo käynistymässä tänään vaikka toivoisin :D No näin meillä tänään, nyt pannari uunista. Tänää jotenki tosi väsy ku tuot ressas ja hypänny joka paikas nii oon vaan nukkunu.
 
Iltoja!

Ne olis sit pyhät vietetty.

Meillä mies on tän viikon iltavuorossa. Saatiin tänään siivottua toi meidän ulkovarasto. Sit siivosin tai keräsin pojan vaatekaapista pieneks jääneet vaatteet pois. Huomenna sit olis eteisen vaatekaapin vuoro. Ja sit jos laittas noi vauvan vaatteet lipastoon ja kattelis sen sairaalakassin tarvikkeineen valmiiks.

Rintapumppu Mulla on sen merkkinen ku Ainu. On käsikäyttöinen sain kaverilta sillo ku odotin kuopusta. On ihan suht hyvä kapistus. Noita taitaa saada ihan prismoista ja sittareista ainakin.

Imetyspaidoista Sillo ostin muutaman ku odotin kuopusta,mutta en tykännyt :/ Ostin hm:ltä ja täällä kans ku löytyy tota tissi kokoo 100D ni senkään takia ne ei oikein istunu päällä. No onnistu se imetys ilman niitä paitojakin ;) Ja mulla ku noi imetys jaksot on ollu niin lyhkäsiäkin :( pisin oli kuopuksen kans 2kk.

Mut nyt jos menis suihkuun ja sit kattoo telkkuu.

Mukavaa kevättä kaikille :wave:

baby dream ja masuasukki 33+2
 
Iltaa kaikille. Ihanaa käytiin pojan kanssa kunnon lenkillä, poika potkulaudalla. Lisäksi olen saanut tänään pojan vaatekaapin siivottua ja talvivaatteet on nyt meillä laitettu pois. Huomaa että koko ajan tarvii kotain tekemistä, niin hermot on kestää paremmin. Mieskin alkaa pikkuhiljaa toivomaan että pikkuinen tulisi jo kun olen kyllä aika bitch kun sille tuulelle satun. Lisäksi olisi ihan kivaa jos voitais taas nukkuu samassa sängyssä, ja kerroksessa molemmat.

:hug: kaikille sitä tarvitseville ja poksujille onnittelut :heart:

alfonsiina 36+2
 
Huomenta!
Neuvolakuulumisia eiliseltä rv 32+4.
Paino +1kg/viikko ja mä olen yrittänyt syödä kevyemmin kuin normaalisti, kun viimeksikin oli painoa tullut paljon. Pääsiäisenä tuli kyllä herkuteltua, mutta ei se nyt normaalistikaan tuolleen nouse, vaikka välillä herkutteliskin. :headwall: Eikä yhtään tunnu siltä, että paino olis noussut, kun kasvotkin on ihan entisensä. Varmaan jotain vikaa tuossa neuvolan vaa'assa :snotty: ;) Th laittoi tikkuja mukaan millä mitata proteiinia, kun on riski tuohon raskausmyrkytykseen. Oma vointi on kyllä ihan mielettömän hyvä kaikinpuolin, että en usko, mutta eihän sitä ikinä tiedä.
Turvotusta on jonkun verran, mutta ei paljon.
Verenpaine 136/80, hb134, sf 32, sykkeet n.150
Ja sitten se kaikista kamalin ja jota itekin oon osannut epäillä. Vauva on luultavasti vielä perätilassa :( Sykkeet ei kuulunu alhaalta ollenkaan vaan aika ylhäältä. Vauva muutenkin majailee vielä tuolleen viistottain ja välillä kokonaan poikittain. Toivottavasti tuo nyt tajuaisi vielä kääntyä, koska sektio on vihon viimeinen asia, jota haluan.
Ensi viikolla uudestaan neuvola ja kahden viikon päästä lääkäri, joka laittaa lähetteen äitipolille, jos vielä näyttää olevan perätilassa.

Mulla ei ole yhtään imetyspaitaa, vaikka kuopusta imetinkin vuoden verran. Nyt olis kyllä kesäksi kiva muutama hankkia. Pitääkin käydä hennesillä sovittamassa mahtuuko tissit siitä aukosta :D Toivottavasti ne ei oo semmosissa paketeissa, niin ku jotkut vaatteet siellä, mitä ei voi kokeilla.
Ite laitoin monesti imetysaikana tavallisen topin paidan alle, niin ei haitannut nostaa paidan helmaa. Nyt kesällä se ei vaan oo ehkä se ykkös vaihtoehto.

zizilisko+ nuppunen 32+5
 
Huomenta!

Eilen käyty neuvolassa (33+4), ja muuten kaikki ok mutta SF-mitta ei ollut kasvanut yhtään 2 viikkoon, ollen edelleen 29. Alussa meni yläkäyrillä ja nyt hypähti sitten ihan alakäyrälle... Itseäni vähän huolestuttaa, vaikka terkka olikin sitä mieltä että ei syytä huoleen. Johtuu kuulemma siitä,kun vauva majaili poikittain masussa. :|
Zizilisko, mulle ei mainittu mitään erityistoimenpiteitä vauvan asennosta johtuen, vaikka viikkojakin näkyy olevan 1 enemmän kuin sulla. Normaali neuvolakäynti 2 viikon kuluttua. Potkut tuntuu usein hyvin vaihtelevasti eri puolilla, joten pyörii vielä ilmeisesti jonkin verran. Kunpa vaan ymmärtäisi kääntää nokan menosuuntaan ennen kuin on myöhäistä... Supistelee edelleen runsaasti päivittäin (kivuttomia onneksi), ja lantiota + selkää kolottaa..

Möhvi ja alfonsiina: Ymmärrän fiiliksenne paremmin kuin hyvin, varsinainen "ihmisvastainen" bitch täältäkin ajoittain nousee esille, vaikka normaalisti ihan mukava tyyppi olen :D Jaksamista lähimmäisille, kyllä tämä varmasti synnytyksen jälkeen helpottaa!
 
Huomenta!

Meillä olis ollu tänä aamuna seurakunnan kerho,mut jätinpä väliin. En haluu nyt ennen laitokselle menoa mitään räkätautii tai noroo. Vaikka kyllähän ne nyt voi muualtakin saaha :snotty: Viimeeks ku oltiin tuolla kerhossa,ni tosi paljon oli räkäsiä muksuja siellä :snotty: ja sittenpä se tauti oli meilläkin :kieh:

Kuopuksen 2 vuotis synttärit olis 18 päivä tätä kuuta.

Mä siivosin jo ton meidän eteisen vaatekaapinkin =) täällä kans pitäs olla kokoajan jotain tekemistä :whistle:

Mies nukkuu vielä tuli yöllä töistä.


alfonsiina Ymmärrän kans tuntees :hug: täällä kans nukutaan erillään :ashamed: mies sohvalla nyt aamusta ku heräsin ni meni jatkaa unia sänkyyn. On vähän rauhallisempaa siellä nyt ku tossa sohvalla.

Mut nyt jos keittelis kaffeeta.

Päivän jatkoja :wave:

baby dream ja masuasukki 33+3
 

Yhteistyössä