Tulen nyt minäkin korkkaamaan tämän uuden pinon.
Olen kyllä silloin tällöin lueskellut juttujanne mutta en ole itse saanut kirjoitettua. Tulee jotenkin ulkopuolinen/yksinäinen/apea olo kun kaikki muut hehkuttaa miten kaikki oli hyvin np-ultrassa ja sitten tietysti porukka on onnessaan toisen puolesta ja onnittelee.
Meillä ei kaikki ollut niin hyvin eikä tietoa vieläkään vauvan terveyden tilasta niin tulee todella ulkopuolinen olo.
Päätettiin kuitenkin mennä siihen lapsivesipunktioon koska veriseulan jälkeen saatiin riskiluvuksi 1:5 saada sairaslapsi.
Kätilö sanoi ettei syytä huoleen koska 80% näistä sikiöistä on tosiaan terveitä mutta kyllä se epätietoisuus kuitenkin vähän varjostaa tätä odotusta.
Ei olla uskallettu ostaa vauvalle vaatteita vielä. Tavaroista mitä tarvitaan ollaan kyllä puhuttu ja niitä mietitty mutta ei olla uskallettu ostaa ennen kuin saadaan tietoa että onko meille oikeasti vauva hengissä tulossa.
Punktio on vasta 16.päivä ja vaikka lääkäri naistenklinikalla lupasi vastauksen viikossa niin epäilen että ainakin se 3 viikkoa saadaan odotella, mikäli on yhtään uskominen näihin kokemuksiin mistä olen netistä lukenut.
Vauvamassua näkyy tosiaan jo ja mukavuussyistä olen siirtynyt jo äitiyshousuihin
Ja muutaman kerran olen liikkeitäkin jo tuntenut, ja ne on oikeasti liikkeitä eikä pieruja hukassa
Kolmannella kerralla sen oikeasti jo tietää ja uskoo että sitä ne on
Viikkoja on nyt 13+3 eli ihan hyvät viikot jo menossa
Tänään kävin sikainfluenssa rokotteen ottamassa vaikka olinkin ajatellut etten sitä ota. Mies sanoi ettei halua menettää minua jos kerta kuolleisuus raskaanaolevien keskuudessa on niin paljon suurempaa kuin muilla ikäisilläni. Ja onhan minulla toki 2 muutakin lasta täällä jotka tarvisevat äitiä.
Luotan siihen että kun lääkärit rokotetta suosittelevat niin sen uskallan ottaa.
Lapsetkin ajattelin rokottaa ja puhuttiin miehen kanssa että hänkin sen ottaa sitten kun hänen on mahdollista se saada. Koska jossain oli ennustettu että uusi epidemia tulisi vielä keväällä. Sitten kun koko perhe on rokotettu niin ei ainakaan mieskään töistä, tai lapset kerhosta tuo sitä tautia meille ja tartuta vastasyntynyttä :heart:
Vielä kun vaarana tuon kromosomipoikkeavuuden lisäksi ( jos kromosomipoikkeavuutta ei siis löydy ) on se että vauvalla on sydänvika.
Silloin ei ainakaan ole sikainfluenssa leikin asia.
Mutta sellaista minulle. Taustalla olen kyllä seuraillut mutta kun tuntuu että ainoa onnen asia on se jos sikiöllä on np-ultrassa kaikki hyvin niin tuntuu etten pysty iloitsemaan siitä samalla tavalla kun itsellä kaikki vielä niin epävarmaa
Ce-bra ja pikkuinen 13+3 :heart: