<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 11/09 <3

Tulin korkkaan uuden pinon..

Tääl on migreeniä, helpottanu nyt onneks. Töistäki lähin kesken kaiken pois. Ja kun söin, kaik lens ylös, töis on noroa, eli katsellaan tilannetta et mitä tää on.. Huoh.. :ashamed:

Kiitosta pinosta :flower:

me käytii viime raskaudessa 4D ultras, ihana kokemus ja menisin nytkin jos ois varaa mut ei taida olla :( täällä makso medisonarissa 164e muistaakseni, toi on kelakorvauksen jälkeinen hinta. Kaarinas ois saanu kai johki 130e:n.

Mekin käytiin 4D:ssä yksityisellä, meidän neuvolan täti nyt kehui sen ultraajan maasta taivaaseen kuinka on Suomen parhaita - mutta silti ei nähnyt sitä huulihalkioo :/
kelakorvauksen jälkeen meille jäi maksettavaa 70e (likka oli niin lähellä kohdunseinää että oli hieman sumeata joten saatiin alea reippaasti). Mutta kaiken kaikkiaan oli ihana kokemus, etenkin kun rakenneultraakaan meille ei kuulunut, nyt siihen päästään ihan tuon halkio-uhan takia niin ei varmaan tule yksityisellä käytyä...

Sansella ja Mairalla jo tosi selvät masut. Ihania, itekki jo oottaa että ois noin selkeet nyt vaan tuntuu että ois mahasta hiukan lihonut. Teillä tietty onkin jo viikkojakin enempi.

4D-ultrasta: Ois varmaan tosi makee kokemus, mutta ei me taideta raaskita käydä kun tosiaan on niin arvokas. Meillä ei tuo isäntä varmaan suostuis moisia ees maksaa.

Palelu on täällä jo ihan hiukan helpottanut! Ehkäpä se hb ois nousussa, huomenissa selviää kun käyn piikillä. En oo vielä yhtään miettinyt tota esikoisen rokottamista possuflunssaa vastaa...

Niin ja tervetuloa mukaan Senkku. Onnea tupliin :flower: .

Selis ja "mötkäle" 9+6

Tulen nyt minäkin korkkaamaan tämän uuden pinon.
Olen kyllä silloin tällöin lueskellut juttujanne mutta en ole itse saanut kirjoitettua. Tulee jotenkin ulkopuolinen/yksinäinen/apea olo kun kaikki muut hehkuttaa miten kaikki oli hyvin np-ultrassa ja sitten tietysti porukka on onnessaan toisen puolesta ja onnittelee.
Meillä ei kaikki ollut niin hyvin eikä tietoa vieläkään vauvan terveyden tilasta niin tulee todella ulkopuolinen olo.
Päätettiin kuitenkin mennä siihen lapsivesipunktioon koska veriseulan jälkeen saatiin riskiluvuksi 1:5 saada sairaslapsi.
Kätilö sanoi ettei syytä huoleen koska 80% näistä sikiöistä on tosiaan terveitä mutta kyllä se epätietoisuus kuitenkin vähän varjostaa tätä odotusta.
Ei olla uskallettu ostaa vauvalle vaatteita vielä. Tavaroista mitä tarvitaan ollaan kyllä puhuttu ja niitä mietitty mutta ei olla uskallettu ostaa ennen kuin saadaan tietoa että onko meille oikeasti vauva hengissä tulossa.
Punktio on vasta 16.päivä ja vaikka lääkäri naistenklinikalla lupasi vastauksen viikossa niin epäilen että ainakin se 3 viikkoa saadaan odotella, mikäli on yhtään uskominen näihin kokemuksiin mistä olen netistä lukenut.

Vauvamassua näkyy tosiaan jo ja mukavuussyistä olen siirtynyt jo äitiyshousuihin :) Ja muutaman kerran olen liikkeitäkin jo tuntenut, ja ne on oikeasti liikkeitä eikä pieruja hukassa :D Kolmannella kerralla sen oikeasti jo tietää ja uskoo että sitä ne on :)

Viikkoja on nyt 13+3 eli ihan hyvät viikot jo menossa :) Tänään kävin sikainfluenssa rokotteen ottamassa vaikka olinkin ajatellut etten sitä ota. Mies sanoi ettei halua menettää minua jos kerta kuolleisuus raskaanaolevien keskuudessa on niin paljon suurempaa kuin muilla ikäisilläni. Ja onhan minulla toki 2 muutakin lasta täällä jotka tarvisevat äitiä.
Luotan siihen että kun lääkärit rokotetta suosittelevat niin sen uskallan ottaa.
Lapsetkin ajattelin rokottaa ja puhuttiin miehen kanssa että hänkin sen ottaa sitten kun hänen on mahdollista se saada. Koska jossain oli ennustettu että uusi epidemia tulisi vielä keväällä. Sitten kun koko perhe on rokotettu niin ei ainakaan mieskään töistä, tai lapset kerhosta tuo sitä tautia meille ja tartuta vastasyntynyttä :heart:
Vielä kun vaarana tuon kromosomipoikkeavuuden lisäksi ( jos kromosomipoikkeavuutta ei siis löydy ) on se että vauvalla on sydänvika.
Silloin ei ainakaan ole sikainfluenssa leikin asia.

Mutta sellaista minulle. Taustalla olen kyllä seuraillut mutta kun tuntuu että ainoa onnen asia on se jos sikiöllä on np-ultrassa kaikki hyvin niin tuntuu etten pysty iloitsemaan siitä samalla tavalla kun itsellä kaikki vielä niin epävarmaa :(

Ce-bra ja pikkuinen 13+3 :heart:

Ce-bralle ja pikkuiselle :hug: Kovasti voimia odotukseesi. Mä jäin veriseulasta kiinni esikoista odottaessani riskiluvulla 1:197, ja ensin tietysti huolestuin kauheasti. Saatiin kutsu punktioon, ja käytiinkin sairaalassa, mutta kun ultrassa ei näkynyt mitään erikoista, jätettiin punktio väliin. Päätettiin luottaa siihen, että kaikki on hyvin. Niin kuin sitten olikin.

Viime viikolla oltiin nt-ultrassa. Turvotusta oli 0,75 mm, ja tällä kertaa veriseulan down-riskiluku oli 1:21000! Kaikki näytti oikein hyvältä. Kätilö vaihtoi välillä 4D-ultran puolelle ja saatiin siitä kuvakin mukaan. Olisiko tuosta jo voinut nähdä sukupuolen? Kätilö ei suostunut sanomaan mitään, mies väitti nähneensä pojan. Mä en kyllä voi sanoa nähneeni varmasti mitään. Meillä siis kunta maksoi tuon ultran, ja maksaa samoin rakenneultran, johon mennään 30.12. Silloin pitäisi ainakin näkyä, onko tyttö vai poika. :heart:

Tänään mulla on ollut aika hyvä päivä. Näinköhän tämä ympärivuorokautinen kokovartalo-oksetus olisi vihdoin loppumassa? Oon ollut NIIIIIN kypsä, kun koko ajan on ollut ihan paska olo :x Olisinkohan viis kertaa yrjönnyt ja ties kuinka monta kertaa meinannut.

Ai niin, voisko joku kiltti vaihtaa mulle lasketuksi ajaksi 15.5.? Se kai se virallinen nyt sitten on, vaikka ultran mukaan olen hieman pidemmällä ja LA olisi 12.5. Alunperin listassa on siis 17.5. Mä itse veikkaan, että vauva tulee 9.5.

Tiktu & George/Georgina 12+0 POKS!

Tulenpa minäkin korkkaamaan tämän pinon, tosi vähän on tullut kirjoitettua, mutta olen kyllä lukenut pinoa innokkaasti :ashamed:

Ce-Bralle jaksamisia, odottavan aika on pitkä.. Uskotaan ja toivotaan, että kaikki kääntyy hyvin päin!!

Täällähän näyttää olevan jo kolme muutakin tuplaodottajaa lisäkseni.. taidan kuitenkin olla ainut joka odottaa esikoisia.. eli teillä muilla tulee sitten vielä vähän enemmän vilinää :)

Viikko sitten oltiin np-ultrassa, jossa kaikki ok. Seerumiseulaan en osallistunut, kun se ei kaksosilla ole luotettava..
Nyt vaan sitten odotellaan sitä rakenneultraa, joka 21.12.
4-d ultraa oon miettinyt, olisi kyllä kiva mennä..

POKS, 13+0, Vilhelmiina ja tuplat :heart: :heart:

Huomenta!

ce-bralle paljon jaksamista ton kans. :hug:

Tänne ei ihmeempiä nyt, käytiin pojan kanssa nyt aamusta hakeen ne sikarokotteet ja ei ainakaan vielä mitään ihmeempiä ole tullut. Enkä kyllä stressaa tuosta rokotteesta ollenkaan, en oikeestaan missään vaiheessa ole sitä miettiny sen kummemmin et otanko vai en. Alusta asti olen ollu sitä mieltä et otan. Mies tuota ensin vähän arpo, et otetaanko me pojan kanssa sitä, mut kyllä mä luotan suomen terveydenhuoltoon siinä määrin, että sen otan/otin.
Nytpä sitä on turha enää katua.

Täällä liikkeitä on kanssa jo tuntunu ihan reippaasti. Illalla varsinkin kun rauhottuu, niin masussa myllätään. Tietää kyllä ettei oo pieruja hukassa, niinku joku tuolla jo mainitsi. =)
Dopplerilla oon mutamaan kertaan nyt yrittäny kuunnella, mutten mä kuule sillä sydänääniä, mutta liikkeet kylläkin. Mutta tältä on neuvolassakin saanu ettiä niitä ääniä ku on liikkuvaista sorttia =)
Mut en oo hätäilly enää tuonkaan takia, kun kerta liikkeet kuuluu ja tuntuu..

Mä kävin np:ssä sillon muutama viikko sitten ja mekin nähtiin 4D-kuvaa. Nyt kun piti siellä naistentaudeilla käydä niin selvis se sukupuolikin sit. Näillä näkymin, mutta odotellaan rauhassa sinne rakenneultraan joka on 16.12.
Mut nyt mun pitää alkaa hommaileen ja laittaa tiskejä.

buam ja pikku myy 14+6

Moikka.
Jotenkin minulla on ihan hyvä olo toisaalta tuon tutkimuksen suhteen. Luulen että vauva on terve koska viikko np-ultran jälkeen turvotusta oli tosiaan enää vain 1,4mm eli normaali määrä :) Jos np-ultra olisi tehty viikkoa myöhemmin niin tätä huoltakaan ei olisi ollut :)

Sain aika paljon oireita tuosta sikainfluenssarokotteesta.
Yöllä oli varmaan enemmänkin kuumetta kun paleli ja piti miehen peittoja ja lääkettä minulle tuoda. Päätä särkee ja lihaksia kolottaa. Ruoka ei maistu ja oksettaa.
Ehkä tää tästä pian helpottaa.

ce-bra ja pikkuinen rv. 13+4 :heart:

emv
Huomenta!

Mistähän löytäis työmotivaatiota? Lähinnä töihin meno motivaatiota. Siis työni on kyllä mielekästä ja tykkään normaalisti tehä sitä, mut nyt tää raskaus jotenki vie mun mielestä niin ison osan et ei jotenki samalla tavalla jaksa keskittyä/olla kiinnostunut töistä. Lähteminenkin työpaikalle on haaste. Ehkä tää on vaan tänään...

Viime yönä taas ämpärin kanssa käytiin keskustelua. Oon oikeesti miettiny et mikä ihmeen aamupahoinvointi? Mulla ei aamusin juuri ongelmaa vaan lähinnä iltapäivällä/illalla/yöllä.

Huomenna mullakin sikarokote, jännittää just vähä et tuleeks siitä kipeeks, kuten ce-bra.

Hyviä vointeja kanssasisaret!

-emv ja james jessenpoika 12+3 :heart:

Moi vaan kaikki. :) Justiinsa kirjauduin tänne sivulle, paljon oon teidän juttuja lukenut ja nyt sitten itsekkin voin liittyä keskusteluihin koska vaaveli on meillekkin tulossa. Eilen kävin niskapussi ultrassa ja kaikki oli tosi hyvin, itku meinasi päästä kun näki että siellä todella joku on. Olen nyt raskausviikoilla 10+2 ja laskettu aika on 30.5.2010. Olen todella innoissani kihlattuni kanssa uudesta tulokkaasta ja malttamattomana odotetaan että masu alkaa kunnolla näkyä ja että pahimmat raskausoireet helpottaisi. :) Hyvää jatkoa teille kaikille odottajille.

Huomenta päiviä kaikille!

Tekstiä oli tullut hurjanlailla viime käynnistä. Kiitos varanikille uudesta pinosta! :)

Eilen oli sitten ultra, jossa kaikki oli niinkuin pitikin! :) turvotusta oli 0,8mm. Rääpäle oli hieman aamu uninen ja kätilö joutu herättelee pikkusta. Ekaks pokkana käänsi vaan kylkeä ja pienen tovin jälkeen alko sitten sellanen jumppailu ja meno. Kätilö kehu liikkeistä kovin. Oli niin ihanaa kuulla ja nähdä että kaikki oli hyvin :heart: Nyt sitten uskaltaa kertoa muillekkin uteliaille raskaudesta.

4D-ultrasta.. Olin siskoni mukana hänen raskaudessaan ja kokemus oli upea! Suomen terveystalolla kerakorvauksen jälkeen jäi maksettavaksi 75euroa ja risat (v.2007) Ja itse haluan mennä sinne myöskin :) Ajattelin tonne joulu-tammikuuhun varata ajan :)

ihania massukuvia :heart: Itse huomasin eilen että ei saa enään vedettyä vatsaa kuopalle :D

Mmmm, mummi oli paistanu viime yönä jo ekan kinkun, ja tänään olis maistajaiset :p Ja sitten pitäs sen jälkeen raahautua iltavuoroon..

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti :flower:

Miikulainen ja Rääpäle 12 *POKS* :heart:

Heipat pitkästä aikaa!

Tänään oli np-ultra OYS:sa. Kaikki oli mötikällä hyvin. Mitä nyt olikin sitte 5 päivää isompi kuin oletettiin joten Varanikki: voisitko muuttaa la:n 7.5.2010

Kyllä kivi vierähti sydämmeltä kun näki että elossa siellä ollaan ja kaikki on kunnossa :heart:

Turvotusta oli 2,1 mm, joten rajojen sisäpuolella oli sekin. Kokoa mötikällä oli 77 mm.

Misuli ja uudet viikot 13+4

Vielä mahtuu uusia mukaan??
Alusta asti olen taustalla seuraillut teidän juttuja ja nyt ajattelin tulla mukaan joukkoon mukavaan =)

Elikkäs 27v., avoliitossa ja esikoinen täyttää pian 4v.
Tulokkaan LA on 2.5 eli viikoissa sitten "jo" 14+2. Tyksissä synnytän.

Täällä on raskauden suhteen päästy niin helpolla, oireita on ollut minimaalisen vähän, että välillä tulee epäusko koko raskauden suhteen...edelleenkin.
Np on takana ja kaikki oli hyvin!Vilkas kaveri näytti mahassa olevan :heart:

Possurokotteen otin eilen. Vähän on ollut "höntti"olo ja käsi tuli aika kipeeksi.

Tirpunen ja tulokas 14+2 :heart:

ce-bra:lle haleja paljon :hug: :hug:

Tervetuloa Riikka90 ja tirpunen :flower:

Cristiinalla on ihanan pieni maha :heart: Mulla on niin mieletön, ei saa edes sisään vedettyä enää yhtään vaan tossa se jököttää.

Mulla on alkanut tässä viime päivinä tuntumaan alavatsassa sellasta painekipua? Kävellessä tuntuu eniten mutta tuntuu myös välillä istuessa ja seistessä. Onko jotain kasvukipuja/rasituskipuja vai mitähän?? Tekisi mieli kävellä silleen et peppu heiluu mut ein kehtaa :LOL: Tosi hitaasti kävelin tänään labratunneilla mutta siltikin tuntui kipua :/ Ehkäpä soittelen huomenna neuvolaan ja kyselen :whistle:
Hain ja alotin eilen sen tulehduslääkityksen ja kestää viikon, sitten vielä saa kuulla siitä hiivasta :| Toivottavasti ei sitä ole.

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 13+2

4D varmasti ihana kokemus mutta mä luulen et meiltä jää väliin. on sen verran tyyristä hommaa.. rakenneultrassa kun kaikki on ok niin eiköhän sitä malta tyytyä vain tunnustelemaan vauvaa, näkeehän sen sit ku se syntyy :heart:

mä oon nyt muutaman päivän luullu tuntevani vauvan liikettä, kerran-pari päivässä, en oo aivan varma asiasta mut semmonen muljahdus vähän housunvyötäröä ylempänä.. on tuntunu jännältä eikä ilmavaivoilta. mies sanoki kun tokasin että luulen et tunsin vauvan liikkeen et pieru se varmaan oli :LOL:

no eiköhän se tässä myöhemmin selviä et jos on liikettä... :heart:

marjutti ja masuvauva 14+1

Ce-bralle :hug: Eiköhän teillä mene kaikki hyvin. Turha sitä on etukäteen kovasti murehtia.

Ja jälleen tervetuloa uusille!

Mammahousuihin on nyt tällä viikolla pitänyt siirtyä. Meinaa olla kovasti vaikeuksia piilottaa massu. Odotan niin kovasta maanantaita ja ultraa ettei tarvis sitte enää peitellä mahaa. Joka aamu on niin vaikeeta kun pukee ja sitten kattoo peilistä ja on niin selkeesti raskaana olevan näköinen. Pari paitaa on semmoset, joita kun pitää huivin kans niin ei maha näy. Ne onkin nyt ahkerassa käytössä.
-lypy 11+3

Ce-bra :hug: . Inhottavaa tuollainen odottelu.

Riikka90 ja tirpunen tervetuloa :wave: .

Possupiikki otettu ja toistaiseksi ei mitään sivuvaikutuksia! Palailen sitten uudelleen illemmalla.

Selis ja "mötkäle" 10+0 poks

no niin nyt on sitten lääkärineuvola käyty.... ihanaa kun on toi kuva mitä voi ihastella ja kaikki oli hyvin....nyt vaan hiuikan masentaa ku miehen vanhemmat on silleen että jaa ku näytin kuvaa..... onneksi on oma suku innoissaan ja kaikkein tärkein minä itse.... just joo onnellisin aikaa hah sanon mie rssiä tämä on....

10+2

Yhteistyössä