Huomenta!
Täällä nyt ollaan saikulla. 3 viikkoa pärähti, noin alkuun. Lääkäri meinas ettei oo menemistä kyllä enää kouluun. Eli nyt ollaankin kotona.
Mulla meni jotenkin eilenki niin ohi se, että mulla tosiaan paukahti 15 viikko käyntiin. Nyt siis 14+1.
Kamala....
Vaikkakin sain eilen melkosen tiputuksen ku ite aattelee, et voi ku noita on jo paljon, noita viikkoja siis, vaan kyllähän tipahdin tuolta eilen.
Lääkäri siis kirjotti mulle lähetteen nimenomaan äippäpolille, jonne eivät ottaneet mua sisään...
(kopsaan tuon seuraavan tekstin tuolta keskenmenneistä..)
Ensiksi vähän niinku, et mitä sä tänne tuut näillä viikoilla?
- no kun lääkäri sen lähetteen nimenomaan kirjotti tänne. Mä meen sinne minne käsketään.
- ja kellokin on jo yli kolme, heilläkin loppuu työt... (poli menee kiinni 16.00)
- no ei oo mun vika et lääkäri kirjotti päivystys lähetteen ja matkaa tänne mulla n. 30 minsaa.
- no, ei noilla viikoilla mitään tehdä, kesken menee jos on mennäkseen
- ja juu, senkin tiiän ja tuun nyt lähinnä sitä kattoon onks vauva hengissä kun muuten paikat ok.
- no, mee nyt sitten tonne naistentautien polille, kyllä he sut ohjaa sieltä jonnekkin jos se ei ole oikee paikka, mut ei me näillä viikoilla katota.
- kiitos hei...
Ja taas kun menin sinne naistentaudeille, tosi ihana sihteeri oli siinä, että juu, ei mitään tuu vain tänne, hän käy kysyyn lääkäriltä et ehtiskö se kattoo, ettei tarvi mennä yhteispäivystykseen jonottamaan. Sanoinki siinä, että siinä ei nyt mitään järkeä ole, kun mut on jo yks tk-lääkäri tutkinu ja se nimenomaan pyysi gynekologin arviota tilanteesta, sekä PAREMPAA ultraa, entä mikä meidän neuvolassa on.
Onneksi siellä suostuivat ottamaan mut ja tutkimaan kunnolla.
Vauvalla oli kaikki hyvin, lapsivettä oli normaalisti, tosi vilkas ja terhakas sikiö (lääkärin sanoin), koko heitti päivällä tai kahdella, edelliseen CRL mittaan verrattuna. Mutta tähän lääkäri sanoi, että kuitenkin vastaa viikkoja ja jokaisella sikiöllä se kasvu kuitenkin on yksilöllistä. Tekayn sivuilta ko katoin, ni menee kuitenkin käyrillä.
Mut siis tollanen käynti tällä kertaa....
Mut siis, mä olen jo itse tyytyväinen siihen, että paikat oli kiinni ja ei pehmenneet tms. JA että myy oli siellä hyvinvoivana ja terhakkaana. Lääkärin kanssa juteltiin siitä ja hänkin piti sitä tärkeänä, että nyt jään sairaslomalle ja en jatka koulua. Oma neuvolan lääkäri voi jatkaa sairaslomaa, ei tarvi enää käyntejä tuolla, ellei tule mitään ihmeempiä.
Mut pitääpä tuo poika lähtee viemään tarhaan, saapahan ite hommailtua täällä kun se siellä.
buam ja myy 14+1