<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 1/10 <3

Heissan!

Äsken tultiin pojan kanssa kerhosta. Oli mukavaa vaihtelua taas pitkästä aikaa. Jäi kerhossa käynnit väliin ku oltiin kipeenä.

Joo soitin eilen neuvolaa tosta hiivasta ja sain ohjeeks laittaa canesten rasvaa 2 kertaa päivässä. Joo pitää illalla mennä saunaan ja hautoa oikein kunnolla tota alapäätä :LOL:

Varanikki Ihana masu :heart:

Mulla eilen tuntu eka kerran liikkeet mahan päältä :D Istuin nojatuolissa ja maha senku muljahteli ees taas :D

Mut nyt kahvin keittoon.

Mukavaa päivän jatkoa mammat :wave:

baby dream ja masuasukki 22+3

Neuvola rv 22+5

Viime neuvola oli 16+3
Paino: +3.6kg :S (Nyt alkupainosta tullu yht. 5.1kg)
RR: 114/70
Pissa: -
Syke:142
Liikkeet: ++
Sf: 19

Suonikohjusta sano et se voi jopa puhjetakki :S empä huomannu kysyy et mitä sit teen jos näin käy, soitan sit varmaa sinne =D
Opiskelija mittas ton sf mitan eikä neukkutäti tarkastanu et en tiiä sit miten oikea se on. Must on kiva et on opiskelijoita ja saavat tehä mut kyl ne tarttis kuitenki tarkistaakki mun mielestä, jos ei muuta ni äidin mieliks. Ultralla sai huonon kuvan ku opiskelija kuvas ni se hädintuskin koski mahaan sil anturalla mut siel vave vilkutti kuitenki, käsi näky selvästi.
Maanantaina on sokerirasitus, ja samal otetaa hb. Ois tänää otettu muuten mut turhaa piikittää kahtee otteeseen. Meen sit samalla kelaan noi äippispaprut viemää. Seuraava neukku on 8.3. Lääkärille pääsee vasta rv 36-> synnytystapa-arviossa jossa vaven painoki sit katotaa.. pääsee aiemminki jos vaikka saikkua tarve saada tms.. mut aika ärsyttävää tollane et ku on uudelleen synnyttäjä ni katotaa et ei tarvii vaikka jokane raskaus on yksilöllinen, oli se sit eka tai viides. Ei mulla just nyt tarvetta sinne oo mutta tuo ajattelutapa ärsyttää.
Kyselin myös tosta sokrurasituksesta et miks joissai kunnis se on et klo 20 jälkee ei saa syyä/juua ku tääl se on klo 22 jälkeen ni sano et turun labra on sanonu et se 8h paastoa riittää. Ja et diabeetikkoäideiltä on saatu korkeampia arvoja mitä ne oikeesti ois jos paastoo pidempään, ja sehän on kyl ihan totta. Eipä oo tullu ennen mieleen. Ja eipähä tääkää asia kummastuta enää :D

Kävin äsken Kelan sivuilla omissa tiedoissa ja MULLE OLI TEHTY JO PÄÄTÖKSET! :eek: Viime keskiviikkona siis vein laput ja maanantaina oli jo päätökset tehty äippärahasta ja äitiysavustuksesta. Nyt vain pakkausta odottamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Haave:
Kävin äsken Kelan sivuilla omissa tiedoissa ja MULLE OLI TEHTY JO PÄÄTÖKSET! :eek: Viime keskiviikkona siis vein laput ja maanantaina oli jo päätökset tehty äippärahasta ja äitiysavustuksesta. Nyt vain pakkausta odottamaan!
Minäki laitoin laput viime viikolla postiin ja mulle tuli tänään lisätietojen utelua, et olenko poissa töistä ton äippärahakauden, liekö joku hiton rasti jääny pois vai mikälie, oon siis ollu kotiäitinä jo reilun viis vuotta :D

MUTTA the pakkaus oottaa postissa hakijaa :p

vendla mulla sama, lopetin muistaakseni vkolla 11-12, ksoka sisällä pallon voi saada aika kovaain masuun, joten varman päälle piti ottaa. Kaihoisasti kuuntelin, mitä suunnitelmia kesälle ovat keksineet, mutta syksyllä sitten taas mukaan :)

emv Kiitos! Kyllä ne vain aina pysäyttää, vaikka eivät kipeitä ookkaan..

ALM oih, pääsis jo itekkin äippäpakettia oottelemaan
:heart: tuttu sai paketin tosi nopsaa, ihan viikossa siitä, kun paperit oli jättäny :)

Varanikki Ihana masu :heart: Ja niin ne satasetkin vain vaihtuu :)

sanse Käytätkö tukisukkia? Ne helpottais niihin suonikohjuihin eikä päästäis niitä niin pahaks. Tukisukat myös helpottavat laskimoiden verenkiertoa ja sitä kautta helpottaa oireita.

Täällä päivisin väsymystä ilmasta.. Oiskohan kuitenkin siitä johtuvaa, kun joka aamu saa herätä klo:6.00.. |O Tänään onneks supistellu vähemmän, vaikkakin supistellu..

Oih, osa jo oottaa äippäpakkausta!! Mulla eka päivä neuvola sit saan paprutkin että saan ite asiaa etiäpäin =) . Ite oon miettiny et saanko tuon mikä näkyy kelan sivuilla vai seuraavan. Eipä sillä kuitenkaan juuri ole väliä kun ilmatteeks saa.

Rinnoista: Mulla ne särkee siis tosi usein jopa oon yöllä joutunut valvomaan särkyjen takia!! Ei todellakaan oo miellyttävää. Yhdeltä eläkkeellä olevalta tutulta kätilöltä kyselty ja johtuu kuulemman hormooneista. Välillä ne vaan kihelmöi, ja välillä kipu on ajoittain lähes sietämätöntä!! Eilenkin olivat ihan tulikuumat kun menin nukkuu. Ikävä vaiva :| .

Varanikki, ihana masu. Itellä on vielä säälittävän pieni...

emv:n kuulumisia täällä kanssa odotellaan. Toivottavasti kaikki ois kunnossa :hug: .

Nyt tää mamma lähtee koiruuden kanssa hiukan ulkoilemaan ettei kokonaan jämähdä tähän koneelle :D .

Selis ja "mötkäle" 21+0

Mä en tiiä otanko pakkauksen vai rahan! Kun toisaalta tekis mieli se pakkaus ottaa, kun se on niin kivaa näpertää niitä pieniä somia vaatteita, mutta kun meillä on esikoisen pakkauksesta mielestäni kaikki vielä tallella niin sen kannalta tuntuis aika turhalta (pitäiskin tarkistaa et löydänkö jostain sen makuupussin ) mutta sit se raha on niin "turha" toisaalta, sillä rahalla sais ostettua pinnasängyn jne. ei oo helppoo!!

tatomira ja itu 21+4

Ihana kunnon vauvamaha Varanikillä :)

Kävin aamulla neuvolassa ja vauvalla oli hikka :heart: Kivasti kuulu kun sydänääniä kuunneltiin =) Nyt oli hb onneks noussut ja nyt se oli jo kohtuullisesti 119. Painoa oli nyt tullut vähän liikaa mun makuun, mutta siinäpä onkin joululäskit mukana :kieh:
Nyt pitäis oottaa helmikuun palkka (tulee 1.2.), jotta voin hakea äityspäivärahan 6 kk tulojen mukaan sillain että se on mulle parhain. Oli nimittäin syyskuussa palkankorotus... Vuoden 2008 verotuksen mukaan mun ei kannata hakea, koska olin silloin vielä puoli vuotta hoitovapaalla. Äitiyspakkaus taitaa nyt jäädä ottamatta, kun niitä jo 2 löytyy tästä talosta.

lypy rv 22+4

Huh huh et on nyt selkä kipee :headwall: oltiin pojan kanssa iskän rekan kyydissä 4,5 tuntia. Ei enää onnistu multa,ku pitää istua siinä sängyn reunalla,ku pojan istuin on penkissä kiinni.

Sanse Missä sulla on suonikohju? Mulla on vasemman jalan reidessä ja ylettyy polveen asti :headwall: Ei oo ollu kertaakaan kipee mut kutittaa vaan pirusti :kieh: Se on ollu siinä nyt kohta 4 vuotta. Mulle tuli oikeeseen jalkaan ku odotin keskimmäistä poikaa vuonna 99. Se leikattiin 06 ja samalla piti leikata toi vasemman jalan kohjukin,mut lääkäri vaan totes sillo,et se on niin pieni ettei se siitä kasva ni ei leikattu. Nyt meen leikkuuttaa koha oon tästä raskaudesta selvinny. Täällä eivät leikkaa kunnallisella jos sitä ei vaivaa :kieh: pitäs mennä yksityiselle. Tuo oikeen jalan kohju kun leikattiin,ni siihen jalkaan tuli sit pintaverisuonia aikalailla. Mut parempi ne ku toi suonikohju. No se siitä aiheesta :D

Nyt poika suihkuun ja sit ite saunaan hautomaan tota alapäätä. Jos se hiiva sillä lähtis veke :LOL:

baby deam ja masuasukki 22+3

Alisa84:
Mustakin on kiva päästä seuraamaan vauvoja näin useasti :)

Imoen:
Onnea :flower:

Varanikki:
Täällä myös hengen ahdistusta ollut tosi alusta lähtien :hug: Jos juttelen vaikka kauan aikaa tai luen satua niin vähän väliä joudun vetämään rauhallisesti keuhkot täyteen ilmaa kun muuten alkaa ahdistamaan. En ymmärrä kun maha nyt jo rintoihin asti niin mihin tää tästä enää voi kasvaa :eek: Suoraan eteenpäin vai?

tatomira;
Täällä myös ottaa vatsa vastaan, en halua että kukaan on lähettyvillä kun laitan maihareita jalkaan, oon niin tuskanen ja puhkun ja puhisen :kieh: Tyttöni ihmetteli viimeksi vieressä että mikä mulla on hätänä. Kohta tuskin itse niitä saankaan enää jalkaani.

Kyynelten hymy:
Tämä vatsataudin sairastamisesta :hug:

Varanikki laittanut myös hianon mahakuvan :D

baby dream:
Hiiva on ihan paska juttu |O Toivottavasti pääset eroon, saunohan kunnolla B)

Sanse:
Ymmärrän ton opiskelumittaus-jutun, munkin mielestä olisi syytä tarkistaa! Kuopuksen 1,5-vuotis neuvolassa opiskelija mittasi huutavan poikani ja tuloksena mitta joka jäi vaivaamaan. Pyysin seuraavalla kerralla että oikea neuvolatätini ottaisi uusiksi mitan kun se jäi häiritsemään ja pituutta oli mitattu noin 3cm liikaa, se on musta jo tosi paljon kun ajattelee seuraavaa mittausta, menee käyrätki sit ihan päin helkattia :kieh:
Mutta muistan myös kun kuopusta odottaessa Tea Hiilloste oli opiskelijana ja otti multa mittaa ja kokeili vauvaa mahan päältä niin en kyllä valittanut :D

Mä en oo vielä täyttäny kelan papereita, odotan että päästään vähän lähemmäs laskettua, olikos se viim. 2kk ennen laskettua piti olla laput kelassa vai mitenhän se meni..? No, on tässä siis aikaa, kunhan en nyt vaan unohda tai hävitä niitä papereita :x Otetaan siis yksi pakkaus ja kaksi rahana. Pakkauksesta ei mullakaan olisi väliä tuleeko nykyinen vai uusi, ilmainenhan se kuitenkin on =) Ja lähinnä sieltä haluan makuupussin ja sen pyyhkeen.

Mä oon nyt kahtena päivänä peräkkäin käynyt kahvitreffeillä ja on ollu tosi mukavaa! Päätin ryhdistäytyä jos vaikka kohta en enää edes halua pistää nenääni ulos ovesta, ihmiset vielä säikähtää :headwall: Ja kun vauvat syntyy niin tuskin pääsen edes yksin lähikauppaan ekojen viikkojen aikana niin parempi vaan mennä nyt vielä kun voi ja jaksaa.

Huomenna taas töihin.

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 24+3

Alisa: Tarkennusta tähän vielä että suonikohju ei ole jalassa vaan tuolla haarovälissä (häppärissä ja ISO), siihen ei sukat auta. Tukisukkahousuja vois kuulema koittaa mut ahistaa ajatuskin sellasista :S ei parisuhteen hoitamisestakaa tuu mitää, viime kerran jälkeen popsin särkylääkkeitä ku tuntu et alakerrassa räjähtää pian jotain, hirvee kipu =(

lueskelemassa :wave:

Varattiin aika yksityiselle 4D ultraan, se on sitten ens tiistaina ja suurimmat odotukset on nyt että selviäisi sukupuoli :) Saakohan siitä sdes kela korvausta kun kunnallinen rakenneultra kuuluu nykyään kaikille??? Onko tietoa?

sun kannattaa kysyy sitä sieltä mis ultrataan. Tääl sano et se raja on nii häilyvä mis korvaa ja mis ei, pitäs alle rv24 korvata. Mut tääl on toine paikka mis saa automaattisesti sen kelakorvauksen, oli viikot mitkä tahansa. Rakenne 4D maksaa siel 90e ja myöhemmäs vaihees tehty 4D 150e mis sisältyy dvd mukaan hintaan (ei siis ite tartte viiä tyhjää sinne)

Juu eli tänään käytiin uudelleen siellä ultrassa, nyt näkyi sydän hyvin ja kaikki muukin oli hyvin. Painoakin pikkuisella jo 412g eli ihan normaalisti viikkoja nähden. :)

Mulle jäi vaan tosi paha mieli siitä ultraajasta. :( ensin ultrasi vanhempi mies henkilö joka ei osannut käyttää laitteita eikä katsoa kunnolla mitään (onneksi vieressä oli koko ajan mukava naislääkäri neuvomassa) ja alkoi heittää todella sopimattomia vitsejä tunnelman keventämiseksi. Melkein ihan itkettää alkoi kun mies ei tuntunut arvostavan minua potilaana ja oli muutenkin todella epämiellyttävä. :( onneksi oma mies oli mukana ja oli sanavalmis kyllä jos tarve olisi vaatinut. Mutta onneksi lopuksi naislääkäri ultrasi ja kaikki meni hyvin.

Saatiin myös pikkuinen lupaus sukupuolesta, mutta on niin epävarma että en sitä tässä uskalla nyt sanoa sitten jos ei pidäkään paikkaansa. :)

Nyt nukkumaan, että jaksaa huomenna pakata muuttoa varten. Saatiin vähän aikaa sitten uusi asunto ja muutto olisi tämän ja ensi viikon aikana. Hirveästi tekemistä.

Juu mutta moi!

Riikka ja pikkuinen 21+3 :heart:

Huomenta päivää..

Mä ajattelin kelan paperit viedä ens kuus heti alussa, ei sil varmaan niin hoppu ole.

Taas viimeyönä valvottiin varmaa tunti.. :kieh: Kävin vessas ja sit alko jumalaton mylläkkä mahas, tuntu et se tulee nahasta läpi.. Kummaku ei saa nukkua nyt, sit synnytyksen jälkee varmasti jää vähiin yöunet..

Iik, eilen mittasin mahanympärystän.. 138cm :ashamed: Kiva ku oma läski plus vauvamaha, eli maha näyttää toooosi isolta.. Pitäs laittaa uus kuva kehiin jahka saan näpsästyä eka kameralla.

Vieläkös te uskallatte istua pitkiä matkoja autossa? Meil ois taas n.500km matka lauantaina edes.. Viimeks se meni kyl aikalailla makoilles etupenkillä se matka. Jos pitää kävelytaukoja nii ei siin luulis olevan mitää haittaa.. Pitäs alkaa muistaan vaan kantaan neuvolakorttia aina mukana jos tuleeki tarvis vieraallapaikalla käydä näyttäytymäs.

Mut nyt ruuan laittoon ja töihin.. Kolme työpäivää nii alkaa viikon loma!

Päiviä.
Tänään käyty ultrassa ja pikkuinen oli oikean kokoinen viikoihin nähden,painoarvioks saatiin 700g ja muutenkin rakenteiltaan ihan terve vauva :) .
Ei ollut ultraaja ihan varma sukupuolesta joten se jäi nyt sitten arvoitukseksi, pääasia kuitenkin että terve vauva.
Oli se vaan niin ihanaa taas nähdä miten toinen pyöri,potki ja huitoi nyrkeillään vatsassa eikä millään meinannut pysyä paikoillaan :heart: .

Supistukset vähentyneet täällä päin, auttanut näemmä kun on malttanut ottaa rauhallisemmin. Nyt on vaan tullut ikävä ongelma öihin, herään ainakin kerran yössä siihen kun oon kääntyny selälle ja siitä tulee vatsa aika kipeeks. Siinä sitten yritän ähisten ja puhisten kääntyä takaisin kyljelle. Kumma juttu sinänsä ku en aikaisemmin oo ollu selällä nukkuja ollenkaan niin miten nyt onkin pakko kääntyä niin öisin.

Helmikuun alussa oliskin sitten sokerirasitus,toivottavasti siitä pääsee läpi puhtain paperein.

Eipä sen ihmeempiä sitten tänne tällä kertaa. Nyt vaan lepäilyä ja valmistautumista kahden viikon päästä tuleviin poikieni 4v synttäreihin,kitarakakku pitäis leipoa poikien toivomuksesta,saas nähdä miten mamma onnistuu moisesta :D

Päivänjatkot kaikille tasapuolisesti :wave:

tiitiäinen ja mussukka 24+0

Heissan..

Tänään pitäs mennä tulostaa äippärahahakemus ja pistää työpaikalle menee, ku sieltä maksavat sen ekat 3kk mulle..

Tiistaina olin töissä, eikä olis kannattanut :( Kipu iltaa kohti vaan pahentu, ja sit illalla suihkussa jäin lievään lukkoasentoon selkäni kanssa vähän kumartuessa.. Eilinen meni sitten ihan huiliessa, mutta eipä sekään auta. Tänään olin neuvolaan yhteydessä, sairasloma. Ja sain fysioterapian yhteystiedot, jonne olin sitten yhteydessä. Sain 29.1 ajan neuvonta ja ohjauskäynnille. Tukiliiviä ei ole sieltä antaa, pitäs sitten ite ostaa :(
No ens tiistaina ois se neuvolalääkäriaika, keskustelen sit aiheesta sen lekurin kanssa et mites jatko.. Et laittaako lähetettä fys.terapiaan, jäänkö pidemmälle saikulle vai mitä.. Niin turhauttava olo tällä hetkellä, kova hinku ois töihin mutta sit onpa kiva siellä hampaita puristaen kituuttaa itseään ja yrittää tekohymyillä asiakkaille...

Eilen isäntä kävi maalikaupassa ostaa maalin yms. tarvikkeet ja viimistää viikonloppuna täällä seinät maalautuu.. Sit vihdoin ja viimein pääsee oikeesti asettumaan kodiksi, tällä hetkellä ku tää on kaaoksen sekamelska.. Kylppäri,wc ja keittiö ainoot mitkä on kondiksessa..

Itkuunpurskahdukset on taas palannu, vaikka kuinka suuttusin jostain asiasta, niin itkuhan siitä tulee.

Poksujille onnittelut!

Imoen onnea! :flower:

Ja osa oli käynyt rakenneultrassa ja saanu hyviä uutisia :heart:

Joku oli myös muuttamassa, tsemppiä muuttoon. Itellä oli vaikea pitää näppinsä erossa kaikesta, kun kova hinku oli pakata ja auttaa, mutta kun ei saanut. Ei saa rehkiä liikaa ainakaan!

Täällä oli alisa ja vendela futiksen pelaajia? Ite kanssa pelannu 5vuotta ihan joukkueessa (lopetin 5v sitten joukkueessa), ja sen jälkeen alotettiin kaveriporukalla pelaaminen. Ja kova hinku ois mennä johonkin joukkueeseen, mutta oon aristanu tilannetta et menee uutena joukkueeseen jossa kaikki on toisilleen jo tuttuja yms.. Harmittaa kovasti joukkueesta ainakaan lähteminen, mutta onneks on hyvä kaveriporukka jolla päässy potkimaan :D
Mä kävin viel rv 18 tienoilla treeneissä, mutta en osallistunu pelitreeniin. Kesällä sitten taas =)

Meil ois tässä vieressä hyvä kenttä jos ois jää, aattelin että jos lähtis jonain iltana täs isännän kanssa kokeilee pysynkö luistimien kanssa viel jäällä (viimeks luistellu 3 v sitten.)

Hih, huomasin että oli ilmestyny lokakuisten pinokin jo.. Hitsi kun aika menny nopeasti, tuntuu että kiirehän tässä alkaa tulemaan että saa kaiken valmiiks vauvaa varten..

Joo mutta eikai muuta tällä kertaa, ruokaa laittamaan :heart:

Miikulainen ja rääpäle rv 23+2

Huh viimeinkin sain luettua joulunajan ja tammikuun kirjoitukset. Olipas siinä urakkaa. Mukavaa kun niin tiuhaan tahtiin tulee tekstiä että lukemista riittää.

Hyvää tätä vuotta vaan kaikille, kun en ole vielä ehtinyt toivotella. :flower:

Tietysti on nyt niin että en muista justiinsa mitään kommentoitavia asioita :headwall:

Me käytiin sillon ennen joulua ultrassa ja kaikki oli hyvin. Poika tulee! :) Siis veljekset on sitten meillä. Niin olin kyllä salaa mielessäni toivonutkin, vaikka olikin alunperin ihan tyttö-olo.

Joulun ja uudenvuoden aikaan oltiin sukulaisilla reissussa ja nyt sitten yritetty päästä taas tähän arkeen käsiksi. Tänään jopa ensimmäistä kertaa käytiin seurakunnan perhekerhossa (siis täällä uudella paikkakunnalla). Se oli kyllä tavallaan vähän järkytys, kun ei tuolla vanhassa kerhossa kyllä puhuttu sanallakaan jeesuksesta tms. Niin täällä oli asiat vähän toisin. Ja muutenkin aika outoa kun vanhassa kerhossa kävi kahdessa ryhmässä yhteensä ainakin 40 äitiä lapsineen niin täällä meitä oli 3. Mutta se oli mukavaa että sen kirkkohetken jälkeen lapset sai leikkiä ohjatusti toisessa huoneessa n.45min ja vanhemmat ja pappi joi kahvia viereisessä huoneessa. Vaikka en ole kyllä kovinkaan uskonnollinen ihminen niin jotenkin se oli aika rauhoittava tilaisuus ja mukava kun sai juoda kahvit rauhassa. Ehkä mennään siis uudestaankin. Ja täytyy nyt muutenkin alkaa käymään näissä paikallisissa touhuissa, kun on vähän enemmän voimissaan kun syksyllä.

Täällä myös yksi sokerirasitukseen joutuvista. Yöks. Pitäis varata se aika sinne. En kyllä ymmärrä, miten pystyn sen homman suorittamaan tuon pojan kanssa.

Ja painostahan täällä oli ollut puhetta. Mulla nyt siis viikon 24 kohdilla on tullu painoa 10kg, eikä kukaan täälläpäin ole sitä ihmetellyt, enkä edes itse. Sokerirasitukseenkin joudun sen takia kun tuo edellinen oli iso syntyessään. Tiedän yhden äidin jolle tuli raskausaikana 40kg :eek: eikä sitäkään ihmetelty :eek: vaikka olis kyllä jo varmaan pitäny. Nyt on sekin sitten takas normaalimitoissa.

No eipä nyt sitten muistu muuta mieleen joten :wave:

sanse ok, no tuotapa en tiennyt, että se siellä majailee, joten luonnollisesti tukisukat ei auta... :saint:

riikka onneksi uä:ssä kaikki hyvin :hug: oih, pääset kohta sisustamaan uutta kotia :heart:

Kyynelten hymy Meillä ei oo tiedossa pitkiä ajomatkoja. Kannattaa tosiaan pistää se penkki makuuasentoon ja liikutella jalkoja säännöllisesti ettei tulis niin kovasti turvotus ym.

tiitäinen Sullakin hyviä uä-kuulumisia :) Teilläkin jo iso pötkäle masussa :heart:

miikulainen no onpas kurjaa kun selkä alko oikein urakalla vaivaamaan :hug: :( Joo, ite oon pelannu varmaan yli 10 vuotta, todella rakas harrastus :D Hui, lokakuisten pino jo :eek: Justinhan se oli pystyssä ja viimiset kävi synnyttämässä :whistle:

tiitu Onnittelut poikalupauksesta ja hyvistä uä-kuulumisista! =)

Pitäsköhän tästä lähtee vähän tekemään kaurasämpylä ruutuja :p Tänään alko tekeen niin mieli tuoretta lämmintä leipää :whistle:

Iltoja!

Nyt ollu täällä vähän hiljaisempaa :eek:

Meillä ukko lähti vasta neljältä töihin. Oli sahalla koneet jäässä,ni eivät saaneet tehtyä kuormia.
Nyt on sit yön töissä tulee joskus 3-4 aikaan yöllä kotia.
Huomenna onneks ei mee ku vasta iltapäivällä töihin ja vie vaan yhden hakekuorman,ni siinä ei mee ku vajaat 5 tuntia.

Huomenna mennään hakemaan meille koeajoon V70 farmari volvo. Siinä olisi enemmän tilaa ku tos mun focuksessa vaikka se on tila-auto. Jos päästään kaupoissa yhteisymmärrykseen,ni annetaan meidän kummatkin autot sit välissä. Nyt pärjätään yhdellä autolla ku mä en oo töissä.

Lauantaina mennään ostoksille ikeaan ja samalla haetaan miehen serkun luonta kaksosten rattaat. Ostin ne keltaisen pörssin kautta. Mut miehen serkku haki ne heille ku asuuvat samalla paikkakunnalla ku tuo myyjä,ni ei tarvinnu ruveta lähettelee rahtina.

Joo taitaa nyt helpottaa toi hiiva ja onneks:)

Kyynelten hymy Me siis lauantaina lähdetään käymään tuolla Hesassa ja Espoossa ja sinne meiltä matkaa yhteen suuntaan n. 250km. Et katotaan miten tän mamman matka taittuu :D

Tiitu Onnea poika lupauksesta :heart:

Riikka Hyvä et uä:ssä kaikki hyvin :heart:

Tiitiäiselläkin Hyviä uä-kuulumisia :heart:

baby dream ja masuasukki 22+4

:wave: , iltoja vaan!

Pikaseen kävin lukasemassa kun nettikin toimii :D .

Kivaa että kaikilla on ollu rakenneultrassa kaikki kunnossa, mukavaa aina kuulla hyviä uutisia. Ja onnea niille ketkä tietää tulokkaan sukupuolen.

Sanse, ei kuulosta kovin kivalta tuo vaiva :( .

Autossa matkustamisesta oli puhetta. Ite joudun töiden puolesta istumaan välillä parin tunnin matkoja suuntaansa eikä toistaiseksi oo tuottanu ongelmia eikä oo tullu turvotusta. Saapi nähdä kauanko pystyy jatkaa. Nyt oon kuitenkin ollu tosi tyytyväinen että oon näin hyvin jaksanut/pystynyt olee töissä!

Riikka :hug: , kurja kun oli inhottava ultrakokemus. Onneks kaikki oli kuitenkin kunnossa.

Rintoja särkee edelleen.... rasittavaa!!! Mötkäle meuhtoo masussa enemmän ja enemmän :heart: . Välillä en malta mennä nukkumaankaan kun vaan jään tutkailemaan liikkeitä. Olen jo tuntenut käteenkin muutaman kerran potkuja. Pää ylöspäin edelleen ollaan kun potkut tuntuu enimmäkseen melko alhaalla.

Masun ympäryksen mittasin minäkin ja oli tasan 100cm :saint: . Ennen raskautta oli sen 76 että onhan se vähän kasvanu. Mulle ei oo neuvolassa kertaakaan valitettu painosta. Ite mainitsin asiasta että ompa se noussut ja neuvolatäti vaan sanoi sen kuuluvan asiaan ja käski olla murehtimatta. Omien laskujen mukaan sellanen viitisen kiloa on tullut plussaa, neuvolakortti näyttää hiukan enempi kun vaatteet päällä punnitaan. En oo toistaiseksi siis ottanut painosta sen enempää stressiä.

Selis ja "mötkäle" 21+1

Autoilu mulla ei oo ollut vielä mitään ongelmia sen suhteen :) hyvin voin istua autossa ja muutenkin olo on mitä mainioin :) sen oon huomannut, että hengästyn ihan älyttömän herkästi ja "puhisen" ja just kenkiä laittaessa välillä masu on tiellä. Mut siis muuten voin mennä ja olla ihan kuten ennenkin raskautta :) ja näin uskon ja toivon jatkuvankin, niin mulla on aiemmatkin raskaudet menneet.

Täällä on moni ollut muuttopuuhissa, onneksi saatte sen pois jaloista ennen vauvaa! :) itse aikanaan muutettiin kun esikoinen oli viiden kuukauden ja se oli tuskaa! never again! syksystä meillä oli remonttia kun uusittiin kaikki pinnat talosta ja keväällä kun äitiysloma alkaa niin minä saan ruveta maalaamaan taloa, et on sekin kunnossa kun vauva syntyy, toivottavasti kelit antaa myöden!

mä oon ihan kauhea, kun mä lasken jo viikkoja äitiysloman alkuun :D :D

tatomira ja itu 21+6

Pikaisesti moi :wave: !

Onnitteluja hienoista ultrakuulumisista, niitä on niin ihana aina kuulla!!

haavemamma, oiskohan tuo kela-korvaus paikkakohtaista...meillä paikka, jossa ollaan käyty ja menossa, siellä saa kela-korvauksen.

Imoen, iso onniteluhalaus sekä liimaa ja tarrasukkia täältä mukaan!!

Huhuu, mitähän mahtaa kuulua emv:lle ja enkelipoikien äidille????

Muuttajille voimia kovasti ja onnea uuteen kotiin :flower: !!

Täällä myös tuo nukkuminen tuntuu olevan mitä sattuu....ahistaa joka asento...ja kaverit ei yhtään tykkää jos kyljelleen käyn ja muutenkin tuntuu et sit makaan heijän päällä :whistle: . Täällä kans isäntä kuorsaa, sinällään se ei haittaa jos itekin nukkuu, mut sit jos yrittää saada unenpäästä kiinni, ni voi että se kuorsaus ottaa päähän...toinen poloinen on ihan mustelmilla varmaan miun tökkimisistä. Sit vielä mie jokseenkin vahdin neitiä ku ollaan nyt opeteltu omassa huoneessa nukkumista...tulee kuitenkin puolen yön jälkeen viekkuun...pariin vuoteen ei oo tullu nukuttua kunnolla, no ehkä sit joskus... ;) :D

Taidampa lähteä siivoomaan ennen ku pikku-likka heräilee.
Mukavaa viikonloppua ja hyviä vointeja!!

Pilkkuliini 25+1

Yhteistyössä