<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 1/10 <3

Mairalle onnea uuteen kotiin :flower:

Mä tajusin just tossa loppuviikosta mistä niitä uusia ystäviä voi saada! No täältä netistä tietysti :headwall: :headwall: :headwall: Kas kun en oo aiemmin tajunnu että monen moni täälläkin näyttää olevan yhtä paljon vailla seuraa kun minä. Nyt onkin sitten jo sovittu treffejä keskiviikoksi yhden äidin kanssa joka asuu ihan meidän lähellä ja sillä on samanikäinen poika kun meillä ja pieni vauva.

Jännää mutta odotan innolla. :)

Ihan sattumalta huomasin jonkun ilmotuksen täällä kaksplussalla ja sitten aloin googlettamaan muitakin keskustelupalstoja niin johan alkoi löytymään seuraa kaipaavia ihmisiä. Niin että Mairalle vaan vinkiksi.

Käytiin pojan kanssa uimahallissa tänään ja se on kyllä ihan ihme vesipeto! Perjantaina käytiin siis sen elämän ensimmäisen kerran ja tänään halus mennä jo sinne isompaan altaaseen ja ihan intona harjotteli uimista. Täytyy kyllä sellaset käsikellukkeet sille hommata ja ottaa tästä nyt sellanen viikottainen harrastus.

Nyt täytyy kyllä lähtee jo herättelemään tota uimaria kun on päiväunet jo vähän venähtäny.... :wave:
 
Uusista ystävistä että itse olen ainakin saanut uusia ystäviä tai vähintäänkin samassa elämän tilanteessa olevia mammakamuja juurikin raskauden kautta. Mammajoogasta, äiti-vauva jumpasta, perhevalmennuksesta, muskarista...
Vastaavasti taas jotkut vanhat kaiffarit ovat jääneet taka-alalle kun on huomattu ettei oikein ole enää yhteistä.
Onneksi vanhat kunnon ystävät on ja pysyy vaikka elämän tilanteet vaihteleekin :heart:

Huomenna aamupväl nla ja iltapäivällä 4D :) Jänskää!

Nyt roikkuu tuo pikkutypy niin pahasti johdossa ja välillä yrittää romplata näppistä että morjens! =)
 
moikka mulla on olo mitä mahtavin ollu apitsi toi selkä nyt vaan reistailee.. muuta ei kyllä oo ollu 4d-ssä käytiin ja tyttö sieltä on tulossa nyt on viikkoja 24rv tyttön paino arvio viikkolla 21 oli 500kg saa nähä mikä jötkäle täältä on tulossa :hug:
 
Moikka!

Neuvolassa käyty tänään ja tässä vähän siitä. Suluissa viikon 20+5 käynti.

Painoa tullut viikossa 375g.
RR:124/78 (146/78)
Pissa puhdas
Hb:126 (109)
Kohdunpohjan korkeus:23 (18)
Sydämen syke:156 (156)
Liikkeet:++ (+)

Sit otettiin verikoe kun olen Rh negatiivinen.
Toinen sokerirasituskoe on sit joskus viikolla 28.

Neuvolalääkäri on sit ens kuun 17 päivä.

Sain kelan paprut mut en oo vielä jaksanu niitä täytellä.

Hyvin meni meidän hesan matka lauantaina. Ikeassa meni 3 tuntia. Sit mentiin miehen tätin luona käymään.


Maira Onnea uuteen kotiin ja toivotaan et saat pian uusia ystäviä :hug:

Mut nyt takan lämmitykseen näyttää taas tuo pakkanen nousevan |O

baby dream ja masuasukki 23+1
 
Me käytiin tänään 4D-ultrassa. Lääkäri sanoi ovella, että jokos sinä olet viikolla 30 :LOL:
Kaikki oli hyvin ja poika masussa edelleen. Kasvojaan ei kovin tarkkaan nähty, kun edessä heilui molemmat kädet ja jalat ja vielä napanuorakin. Poika oli raskausviikkoihin nähden viikon isompi. Lääkäri arveli nyt että synnytämme viimeistään rv 35, lääkäri oli siis sama jonka hoidossa olen äitiyspolin seurannoissa.

Katsu ja Pömppis rv24+5
 
ALM Määki tänään tunsin liikkeet samaan aikaan tuolla alhaalla ja sitten navan alapuolella :heart: Meilläkin miekkonen "huutelee" ja lauleskelee masulle :LOL:

Tiktu Täällä yks, jolla korkee leposyke :wave: Mulla viime käynnillä kans huiteli 99.. Muuten siinä 75-80. Mulla harvasen päivä tuntuu sydämen syke rinnassa..

varanikki Täällä kans yks, joka ei öisin nouse pissille tai jos nousee niin todella harvoin :D

Miikulainen Söpö masu :heart:

Maira oi, tehän löysitte sitten hyvän kuulosen asunnon :) Kaappitila loppuu aina, vaikka niitä olisi miten paljon :D ihanasti sunkin masu kasvanu :heart:

babyy aika hurja toi teidän tytön painoarvio, jos se on 500kiloo :D ;) :whistle: Ehkä pieni painovirhe pahoilainen päässy tuohon ;)

huomista neuvolaa odotellessa, jännitän sitä painoa ja hb:tä, ku rautaa en millään haluis alottaa.. Tää mun ummetus on jo valmiiks ihan kaameeta |O Järkyttävä väsy pitkän päivän jälkeen,s aas nähä kuin yöllä tai huomenna supistaa :headwall:
 
Neljä päivää muuttoon..vihaan muuttamista yli kaiken kun kaikki on levällään ja mitään ei löydä mistään. :D Onneksi suurin osa tavaroista jo saatu vietyä uudelle asunnolle ja perjantaina olisi sitten tarkoitus asettua aloilleen uuteen kotiin. Meilläkin tuommoinen 3h+k 74 neliötä. Ihan mukavan kokoinen. :)

Massussa myllerrys käy aina aamuisin kun en ole vielä jaksanut nousta sängystä ja sitten iltaisin ei tahtoisi millään antaa äidin nukkua. :heart:

Viikon päästä neuvola. Sitä aina innolla odotellaan, jotenkin sitten itsekkin tajuaa sen miten maha on kasvanut ja pikkuinen vahvistunut entisestään. :)

Juu, eihän mulla mitään asiaa ole oikeastaan kuhan lämpimikseni kirjoittelen.
Kohta jo nukkumaan.

Riikka ja pikkuinen 22+1 :heart: :heart:
 
Päiviä mammoille :)

Eipä täs ihmeempiä juttuja kerrottavana,tulin lueskelemaan juttuja läpi.
Onpas täällä muuttoliikennettä,onnea (ja hyviä hermoja) kaikille uuteen kotiin muuttajille :D . Mulla kans iskeny pieni muuttokuume päälle,katsellu asuntoja harvase päivä vaikka nyt on vielä sopivan kokoinen asunto. Tosin yks asia mikä mua vaivaa meidän asunnossa on se ettei täs oo vaatehuonetta ollenkaan ja kaappeja löytyy tilaa viemästä sitten joka seinältä ja nurkalta :kieh:

Suvi-84 Tervetuloa :flower: . Meillä näyttäiskin olevan samaa ikäluokkaa lapset,mulla edelliset kans -04 ja -06 syntyneet ja aika lähekkäin lasketut ajat et ehkäpä törmäillään taysissa =) .

Oon kateellinen teille jotka ei joudu nouseen vessaan öisin,ite joutuu pari-kolme kertaa ainakin herään vessahädän takia..

Tämä mamma odottelee jo niin viikonloppua,sillon pääsee kirppareita ja kauppoja kierteleen ja osteleen vauvalle vaatteita. Tähän mennessä pelkästään hiplannut niitä ja miehellä ilmeisesti menny hermo siihen ku sano pontevasti et eiköhän nyt sitten mennä ostaan jo niitä vaatteita :D . Onhan nuita saatuja vaatteita jo mut ne on kaikki sinisiä eikä tiedä kumpi tulee niin olis mukava olla sellasia vaatteita mitkä sopii sit molemmille.

Sellasta täältä päin tällä kertaa,päivänjatkoja kaikille :wave:

tiitiäinen ja mussukka 24+5
 
Tsemiä muuttoon teille muuttajille / juuri muuttaneille! 4 vuotta sitten kun odotin kuopusta aika lailla loppuraskautta, niin me päästiin muuttamaan uuteen taloon. Rakennusaika raskaana ollessa oli tosi raskasta. Muuttamisessa piti vaan käskyttää muita B) Stressaavaa aikaa.

Mulla on säärikarvojen kasvu tyrehtynyt! Jee! Oispa vaan pysyvä ilmiö, vaikka muuta veikkaan. En tämmöistä kyllä muista aiemmista kahdesta raskaudesta. Onko muilla??

Oiskohan mahdollista, että masussa ois vauva eilen tehnyt käännöksen ja ois nyt pää alaspäin. Tuntui eilen koko päivän kipeästi kuin ois ollut poikittain ja pää painanut jonnekin tonne kylkeen. Nyt sitten yön jälkeen (möyri kovasti) kipua kyljessä ei enää ole. Kuopuksen käännöksen pää alaspäin tunsin kans todella selkeästi ja kipeästi, mutta se oli muistaakseni myöhemmillä viikoilla.

lypy rv 23+3
 
On tosiaan paljon muuttajia, ottakaahan rauhallisesti ja onnea uusiin koteihin! :flower:
Itekin viime raskaudessa muutin joskus rv20 ja silloin oli niin pieni maha, että hyvin pystyi kiipeilemään pitkin keittiön pöytiä ja pesemään kaappeja..

Mullakaan ei juuri säärikarvat kasva, viimeksi oli sama homma, jouduin ajelemaan vissiin n. kolmesti koko raskauden aikana. Eipä juuri haitannut :) , mutta heti ne alkoi synnytyksen jälkeen kasvaa entiseen malliin.

Reilu viikko sitten oli neuvola, kaikki ihan kunnossa. Sf-mitta oli tosin suuri 24cm ja viikkoja oli silloin 21+4. Jos vielä ensi kerralla noin reilusti yläkäyrällä menee niin varmaan sitten sinne sokerirasitukseen. Ensi käynti onkin lääkärillä joskus rv25.

Torstaina meillä on 4D-ultra, jota odotan innolla =) sitten kun tietää sukupuolen niin uskaltaa jo vähän jotain vaatetta pienelle ostella jos sattuu kohdalle kivoja.

miranth 23+1
 
Ihania masukuvia taas :) . Kyllä itelläkin on jo niin selvä masu ettei raskaudesta voi erehtyä... Töissä onkin välillä tosi ärsyttävää toppavaatteet päällä kun tuo masu tuntuu olevan kokoajan tiellä.

Tervetuloa mukaan suvi :wave: !

Kaappitilan puute meilläkin ongelmana. Koko talossa on siivouskomero, kolme tankokaappia ja yks hyllyllinen kaappi. Vanhoissa taloissa kun ei kaappeja juuri ole. Nyt tarviskin siirtää noi esikoisen vaatteet johonkin omaan kaappi systeemiin että sais vauvan vaatteet tuohon missä esikon vaatteet nyt on. Ei vaan oo oikeen ollu inspistä.

Tänään olinkin tosi reipas ja lajittelin vanhoja vauvanvaatteita pinoihin niin että jätin esille kaikki neutraalit vaatteet. Nyt on sitten koneellinen pikkuvaatteita pesussa. Jos huomiseksi ois kuivia niin pääsisin silittämään niitä!

Sf-mitta oli viime kerralla neuvolassa 16 ja viikkoja oli 19+6 (ultran mukaan 20+1). Vähän oli normaalista käyrästä ylempänä, mutta neuvolatäti ei ollu huolissaan kun ei menny yli käyrien kuitenkaan. Ensi viikolla sitten taas neuvolaan niin uudet mitat tulee sit.

Sokerirasitukseen joudun vasta siinä viikolla 28. Tosi monihan on jo käynyt. Kaipa se on paikkakuntakohtasta.

Selis ja "mötkäle" 21+6
 
Suvi tervetuloa!! :wave:

miranth mulle terkka tänään sano, että yleensä se ei lähde sf-mittaa mittaamaan alle rv 24, koska sitä aikasemmin se menee aina yläkäyrillä eli ei anna ihan todellista kuvaa. Rv24 jälkeen sitten näkee oikeesti mitä se on.

Tänään siis neuvolassa käyty ja kelan lappusia sain täytettäväksi, postitan ne heti huomenna kelalle, jotta pakkaus tulis mahd. nopsaa.


Painoa tullut viikossa 625g. Terkka oli tähän tyytyväinen, koska viimeksi paino oli tippunut. Nyt tullu painoa yhteensä 2,7kg.
RR:103/73 (93/70)
Pissa puhdas
Hb:110 (122)
Kohdunpohjan korkeus:21,5 (-)
Sydämen syke:135 (149)
Liikkeet:++ (+)

Rautakuurille siis jouduin.. Minkäs merkkistä rautaa muut syö? :wave: Huomenna varman pitäis jaksaa apteekista hakea..
 
Tervetuloa suvi-84 :flower:

Alisa84:
Mä syön Obsidania.

Mä oon ollu ihan väsyny lähipäivinä, aamulla nukun laittoman pitkään ja illasta ysiltä oon jo tosi väsyny. Sit ku käyn illalla nukkumaan niin uni ei tule ja yleensä valvon noin kahteen yöllä, en tiedä mistä johtuu mut tosi rasittavaa ja väsyttävää :/
Yöt menee muutenki niin sekavasti kun kuopus heräilee vielä öisin 1-5krt ja esikoinen tulee aamuyöstä viereen nukkumaan, niin en tod. saa tarpeeksi unta kun uni keskeytyy niin monta kertaa yössä. Sit oon väsyny ja kiukkunen :kieh: Eli aina.
Mulla virtsankarkailua :ashamed: Lihakset on kyllä kunnossa mutta ilmeisesti kohtu painaa niin paljon että saan nauttia tästäkin vaivasta :headwall:
Mä lähetän kelan paperit sit helmikuun lopussa.
Me asutaan kolmiossa 70,5neliötä ja kohta kuus henkee + kissa että :whistle:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 25+2
 
Neuvolassa käyty,
rv 24 (poksu samalla). Suluissa rv 20 käynnin lukemat.
RR:128/67 p.101 (96/55) tänään oli kyl paineet korkeet ainakin siks ku vähän vauhdilla tuli mentyä neuvolaan ku meinas myöhästyä..
paino:57 (54,4kg) viikkopainoa 650g tullu. lähtöpainosta siis 3kg tullu. Terkkari kyseli et onko tullu ruokamuutoksia yms, totesin että kyllä ku on ruvennu syömää säännöllisesti. Ennenku tuli syötyä 1 lämmin ateria päivässä ja sit jotain leipää & hedelmiä muutaman kerran päivässä. Nyt sitten menee aamupala + 2 lämmintä ateriaa+ iltapala ja jonain päivinä jos touhunnu niin välipala. Terkkari onneks sano että hyvä näin.
sf-mitta 23 (15)
hb: 103(108) suositteli kovasti rautaa, mut ku valitin mun herkkää vatsaa joka jo valmiiks ummetuksen puolella nykysin normaalisti, niin sano että voin yrittää ruokavaliollakin viel pidellä rautaa lukemissaan. Ja suositteli sit nestemäistä rautaa, mut kokeilemalla paras löytyy itselle.. ehkä pikkusen kuurin vois kokeilla..
pissa puhdas
sydänäänet: 130 (130)
liikkeet: ++ (+)
ja kohdunsuulla kaikki niinkun pitääkin.

Lääkäri kirjotti mulle lähetteen sinne fysioterapiaan, totesi kans tän selän kanssa että lihakset erittäin jumissa. Sano että toivotaan ja kokeillaan että oisko fys.terapiasta apua, jos ei niin yritetään keksiä jotain muuta. Parasetamolia kehoitti ottamaan ainakin että sais yöt nukuttua. Sairaslomasta taitaa tulla piiiiiitkä.. Sano että lomareissulle ei ole esteitä raskauden suhteen, jos vain itsestäni tuntuu että kestän lentomatkat yms. tän selän kanssa. Kirjotti saikun nyt sit tonne loman alkuun, ja meen sitten uusiks loman jälkeen näyttäytyy jos tuntuu edelleen että kipuilu jatkuu. Ja siis tiettyhän hoitoon täytyy hakeutua jos kipu pahentuu yms yms..

ai niin se äippäraha yms hakemus, äääähh. Pakko se on yrittää huomenna ainakin hakee se lomake, ku työpaikalle pitää se sit toimittaa..
Tänään oltiin sit vanhalla asunnolla siivoskelee, ja vielä huomenna pitää siel käydä pari viimistä pikkutavaraa noutamassa ja mopata lattiat. Sit pääseeki huomen luovuttaa avaimet pois. Kyllä tekee kipeää vaikka en paljoa tehny mitään, jääkaapin pesin yms kevyttä, muuten sit ohjeistin isäntää tekee. Alkaa sit huomen täällä rumba ku ruvetaan laittaa noi hyllyt yms paikalleen.. Ehkä tää joskus vielä tulee järjestykseen tästä kaaoksesta :D

suville tervetuloa!

maira siel on ihuna massu kans! :)

alisa kiitos :flower: täällä kans kärsitään ummetuksesta, ikävä vaiva.. :/

Btl: teillä on sitten hyvin tiivis tunnelma kotona kun kesä tulee, huijj :eek:

tänään ollu rääpäleen potkut selkeästi jykevämpiä ja yhen kuperkeikan tais tänää tehä ku niiin kamalasti masu "muljahti" ja isäntäkin katto hetken mun masua että mitä just tapahtu :D Täällä kans isäntä ruvennu olee entistä kiinnostuneempi mitä pikkanen touhuaa masussa, ja innolla iltasin oottelee liikkeitä :heart: Kyllä se vielä pian alkaa juttelemaankin ihan varmasti rääpäleelle ;)

Mutta pakko se on kyllä nyt untenmaille raahautua niin jaksaa taas .. ja tulihan taas turistua..
Miikulainen ja rääpäle 24+1
 
Janskuliini84 Mulla oli sf-mitta vkolla 23+1 19cm (esikon kanssa mitta samoilla viikoilla oli 22) Mulle terkari ainakin sanoi et menee käyrät ihan nätisti...Ens viikolla on neuvola, niin sitten näkee et onko paljon kasvanut..
Kävin äippäpolin kontrollissa ja tilanne kohdunsuulla oli onneksi ennallaan ja vauvakin painoi jo hurjat 870g :heart:
Rauhallista elämää suositeltiin jatkamaan, ettei tule turhaa rasitusta..
Viikonloppuna tosin siivosin vaatehuonetta, että sais vauvan vaatteet johonkin mahtumaan..Meilläkin on joko liian vähän kaappitilaa tai sitten liikaa tavaraa. Selkä kipeytyi niin pahasti etten lopulta meinannut päästä lattialta ylös :ashamed: ,
mut nyt on tilaa vaatteille!!

Niin ja äitiyspakkaus saatiin jo :heart:
Itse tykkäsin pakkauksesta paljon, mut luulen että täältäkin ne kestot lähtee jollekkin joka niitä haluaa käyttää..Mies ilmoitti samantien et hän ei ainakaan mitää vaippoja ala pesemään, raukalle kun kakkavaippojen vaihtaminen on muutenkin tosi vaikeeta ;)

Onnea vielä uuteen kotiin kaikille jo muuttaneille :flower:
ja tsemppiä niille joilla se oli vielä tässä edessä..
Itselläkin on kova asuntokuume, meillä on nyt okt 3h+keittiö ja sauna..vähän pieneltä tämä tuntuu , mut onneksi pohjaratkaisuja pystyy muuttamaan, et mahdollista olis laajentaa yks huone lisää...sit joskus kun kukkaro sen kestää..

Jos sitä menis aamukahvin keittoon ja koittais saada tolle tosi nuhaiselle 4v:lle jotain kans suusta alas...

Tirpunen 26+3
 
Alisa mä syön kanssa Obsidania. Se on mulle ainakin sopinut tosi hyvin, ummetus vaivaa kanssa ja kun aloin rautaa popsimaan niin rupes maha toimii paremmin. Mutta sehän on aika yksilöllistä.

Täällä oon nauttinu vapaapäivästä. Ois tarkotus silittää noita eilen pesyjä pikkuvaatteita :heart: ! Musta vauvanvaatteiden silittäminen on vaan niin ihanaa!!

Selis ja "mötkäle" 22+0 poks
 
Ihania masukuvia =) !

Suvi tervetuloa ja onnea!

Alisa, täällä kanssa syödään obsidania. Normaalisti se aiheuttaisi löysän vatsan, mut näin raskaana ku normisti ois maha kovana ni nyt sit toimiikin hyvin raudan kanssa (sama ku seliksellä ).

Muuttopuuhiin jakseluita ja onnitteluita uusista kodeista :flower: !

BTL, kylläpäs tuo väsy, nukkumiset ja kiukku kuulostaa toooosi tutulta. Nukkumaan käydesää ekaks käy työstä löytää hyvä asento, sit tulee jo neiti viereen nukkumaan ja aamulla hyvissäajoin ylös |O . Päiväunet tulee sit vedettyä, jos saa unen päästä kiinni. Ja sit on niin kiukkuinen pienestäkin välillä, et oikein miettii jot kuka mein perheen lapsi oikein on...ja eipä tää nukkuminen taida ainakaan parantua ku mahasta päästään :saint: ....aikansa kutakin...

(.) Eilen oli sokerirasitus ja kaikki on onneksi ok. Tänään käytiin koko perheen voimin kattomassa pikkuisia ja pojat :heart: :heart: kasvavat mallikkaasti (onneks ), painoa oli melkein 800g, toinen on kylläkin hieman pienempi. Molemmilla oli edelleen päät alaspäin. Kohdunsuu on hienosti kiinni ja kaulaa n. 4 cm jäljellä (pehmentymistä kyllä jo ). Kolmen viikon päästä uudelleen kontrolliin ku ens viikolla mennään 4D:hen kurkkaamaan. Maha kasvaa kovaa vauhtia, ähkypuhku, välillä tuntuu illalla, et kohta repee vatsanahka...raskausarpia ei vielä oo tullu, mut kyl varmaan kohta...eipä taida rasvaukset paljon auttaa....

Pirteitä pakkaspäiviä!

Pilkkuliini ja tiuhti & viuhti 25+6
 
heippa vaan!

Ihania masukuvia täällä taas :heart:

Katsu Mukavia ultrakuulumisia siellä. Sulla ei oo kauaa kyllä h-hetkeen, 10 viikkoa :eek:

Suvi84 tervetuloa :wave:

Rautalääkkeestä mä syön Retaferia, ikinä ei oo Obsidan mahalle sopinu. Ja en mieti niin tarkkaan tyhjään mahaan ottamisen kanssa, hyvin on imeytynyt silti. En nyt silti ihan kahvin tai maitotuotteiden kanssa sitä ota, mutta aamupalan syön aina ensin ja siitä varmaan jotain 30min päästä heitän vitamiinit nassuun.

Kaappitilaa on meilläkin vähän. Eikä oikeastaan mahtuisi mitään lisäkaappeja/lipastoja. Oonkin just järjestelly kaappien sisältöä uuteen uskoon ja roskalavalle päätyy uskomaton määrä tavaraa.. me ollaan näköjään hamstraajia :LOL: No, vaavi sai nyt oman lipaston vaatteilleen ja nyt alkas näyttää siltä että meille mahtuu uusi perheenjäsen...

Neuvolassa käyty tänään, lääkäri- sellaisella. Hoh, että se lekuri on turhake, mutta ei mahda mitään... Kyseli terkalta että onkohan nää sen vauvan sydämen äänet jne...
No, tässä lyhyesti ja ytimekkäästi, suluissa rv 22 merkinnät, nyt siis 26+2
Paino +941g/vko!! (yht. 7,4kg) - ei kuulemma moitteen sijaa :eek:
RR 118/76 ( 110/70)
pissa puhdas (puhdas)
Hb 125 (126)
Sf 26 (22) - yläkäyrällä edelleen
tarjonta: rt (-)
Syke ++ (++) olikohan 156...
Liikkeet ++ (++)
Kohdunkaula kiinni ja kiinteä, mittaa 4cm.

Mä aloin miettiä että mikähän jättiläinen täältä on tulossa... en ole siis sokerirasituksessakaan käynyt. Mut tosiaan ei neuvolassa sanottu mitään kun ite kauhistelin uusia kymenlukuja... Nyt on pakko kyllä ryhdistäytyä ja lähtee lenkkipolulle, ruokavalio mulla on terveellinen vaikka joskus herkuttelenkin. Olin aika ihmeissäni kun kuulin että enää ei lääkäri tutki ollenkaan, seuraavan kerran sitten synnytyksessä kurkataan alakertaan.. Tietty eri, jos tulee jotain miksi pitää tarkastaa ennemmin, mutta ei siis rutiinisti. No, kai täältä mahtuu alakautta sitten isompikin kaveri tulemaan.....

No juu, tällä erää ei taas tajua enempiä..

ALM ja kulta 26+2 :heart:
 
Täällä on oltu viimeyö osastolla tän massun kans, ku meinas ruveta supiseleen ihan tosissaan...
Mulla oli siis eilen aamulla muutenkin aika äitipolille, mutta aamulla herätessä oli jo jotenkin outo olo ja ajomatkan aikana tuli kivuttomia suppareita n. 15 min välein, sairaalaan päästessä jo 10 min välein ja kun lääkärille menin niin tuli jo 5 min välein ja joutui vähän jo puhallella... Ei niillä suppareilla vauvaa vielä synnytetä (mun mielestä) mutta koska noin säännöllisesti tuli jo kolmatta tuntia niin lääkäri ei uskaltanut päästää kotiin vaan ne oli pakko saada loppumaan. Sain sitten supistuksia hillitsevän pistoksen ja tipan kautta nesteyttivät. Nuo auttoi kummasti ja supparit loppui suosiolla. Yön seurasivat ja koska supparita ei enää tullut niin pääsin kotiin sillä ehdolla että otan nyt TODELLA VAROVASTI. Sairaslomaa sain äippäloman alkuun asti ja jos supparit palaa niin heti pitää hakeutua hoitoon. Alakerrassa ei onneksi mitään suurempia ollut tapahtunut, mutta neuvolassa varmaan taas ensi viikolla sitäkin katsotaan ja seurataan.

Jep,jep... luin kaikki muiden kuulumiset, mutta täytyy sanoa että ne on tuolta mun harvasta pääkopasta jo kadonnut... :ashamed:

Täällä on kans Obsidan mennyt, mutta se ei mulle ole sopinut joten aion vaihtaa sen johonkin muuhun. Sairaalassa oltettiin verikokeet ja nyt hemo oli jo 125 joten varmaan voin pitää taukoa tuosta raudansyönnistä.

Tää mamma menee nyt soffalle vaakatasoon taas hetkeksi...

Haave & Hätähinen Oskari 25+4 :heart:
 
Saako tänne vielä liittyä? :D
Täällä olisi yksi 23-vuotias esikoistaan odottava, LA 1.5.2010 ja Naistenklinikalla olis tarkotus synnyttää. Onko kukaan täältä Ruoholahden/Lauttasaaren suunnalta? Olisi kiva saada seuraa vaunulenkeille tms myöhemmin. Itse en omaa yhtään odottavaa ystävää/äitiä, joten olisi kiva tutustua muihin odottajiin :)
 
Iltaa,

tulinpahan lueskelemaan kuulumiset ja kertoilemaan että saadaan sittenkin pakata vaaleanpunaiset vaatteet pois ja hankkia poika värisiä tilalle :heart: Käytiin eilen yksityisellä 4D:ssä ja aiemman kunnallisen tyttö arvauksen tilalle saatiinkin liki sata varma poikalupaus. Mulla ihan silmäkulmakostui kun olin niin onnellinen miehen puolesta ja itsellenikin ihan iloinen asia. Olin jo vaan ajatellut ja asennoitunut että meillä sitten 2 prinsessaa, mut eih.
Juhlittiin sitten asiaa koko family ravintelissa illastaen ja pikkuneiti, eli tuleva isosisko ( liikkistä ) , jaksoi oikein hienosti ja rauhallisesti vaikka illan päikkäreitä ei oltukaan maltettu kaupungilla nukkua :)

Eilen oli myös neuvola ja siellä oli kaikki ok. Painoa olikin tullut nyt oikein läjäpäin eli yhteensä nyt +6kg. Rauta oli noussut kuukauden Ferronol kuurilla satasesta 129:ään. Mä suosittelen siis tuota, nestemäistä sekin. Aiemmassa raskaudessa kokeilin myös Retaferit ja Obsidanit, mut tuo oli paras.

Aaaargh, liian kylmää ulkonakin, alkaa mamman aivot pehmetä sisätiloissa, käytiin tänään sentäs muskarissa ja naapurissa kahvittelmassa. Sai pikkuneitikin ikäistään leikkiseuraa :) Aka vilpertti ja duracel tämä naapurin poju, mulle tuli ihan hiki sitä seuraillessa ja vähän kauhullakin ajattelin josko meillekin tulee noin vilkas poitsu, huih :p

Hyvää yötä! :heart:

23+3 HM ja pikkuneiti +11kk
 

Yhteistyössä