<3 Syksyn 2010 hoidoista plussanneet <3

kaz
:heart:Syksyn 2010 hoidoista plussanneet:heart:



La * Nimimerkki * ikä * synnytyssairaala * Monesko tulossa


3.5.2011 * Wabisabi * tyttö s. 26.4.2011
6.5.2011 * Pikkukotka * 35 * KOKS * toinen
10.5.2011 * Sanasa * 30 * JS * esikoinen
13.5.2011 * Vadelmaunelma * ? * NKL * tyttö ja poika s. 4.4.2011
15.5.2011 * Kielovanamo * 35 * K-SKS * esikoinen
16.5.2011 * Lumipuu * 28 * TAYS * esikoiset
17.5.2011 * Sumutin * 33 * LAS * toinen
23.5.2011 * Marjainen * 27 * TAYS * esikoinen
29.5.2011 * Maitoparta-80 * 30 * TYKS * toinen
29.5.2011 * Tirlittan-75 * 35 * OAS * toinen poika s. 5.5.2011
30.5.2011 * Nelli * 31* ? * esikoinen
1.6.2011 * Scrap * 33 * JS * esikoinen
9.6.2011 * Aidan * 25 * KYS * esikoiset
7.7.2011 * Minttuska83* 27 * EKKS * esikoinen
Jonttunen
Char * 28* K-SKS * esikoinen
17.8.2011*Mammy* 29 * PKKS * kolmas




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
 
Viimeksi muokattu:
kaz
Tervetuloa Sanasa pinoon heti kun haluat. Ei tässä itselläkään mitenkään varma tunne ole :ashamed: Vielä 4 pitkää viikkoa pitää piinailla, että pääsee viikolle 12. Reilun viikon päästä olisi ensimmäinen neuvola.

kaz 8+0
 
Moikka! Yksi pelokas siis ilmoittautuu. Elikkä tiedot seuraavat:

10.5.2010*Sanasa*?*Esikoinen

Yritys on ollut tosiaan päällä 10/2007 saakka ja nyt 2.ICSI toi plussan ja perjantain varhaisultrassa nähtiin jo oikean kokoinen alkio ja sydämensyke. Olo on todella onnellinen, hämmentynyt ja PAHOINVOIVA. Onneksi ei ole vielä tarvinnut oikeasti halata vessanpyttyä, mutta muuten etova olo vaan jatkuu ja jatkuu.. Mutta oikeasti olen vain todella onnellinen jokaisesta mahdollisesta oireesta, mitä on päällä. Se tekee tästä jotenkin todellista.
 
Hiphei, nyt saa ilmottautua tänne puolelle! Tänään nähtiin kaksi sykettä ultrassa. Tietenkin pitkä matka on vielä maaliin asti, mutta nyt ollaan lähempänä kuin koskaan!

LA olisi 16.5 ja TAYS tod.näk. sairaala ja esikoiset kyseessä. Kolmas ICSI toi tämän onnen, kaikissa ollaan päästy pelkkiin tuoresiirtoihin kun alkioissa on aina käynyt niin kova kato että mitään ei ikinä ole jäänyt pakkaseen. Edellisestä siirrosta saatiin biokem. plussa jolloin pudotus maapäälle oli melkoinen.

Samat fiilikset kuin Sanasalla, olo on etova, kerran onneksi vain on tarvinnut oikeasti oksentaa :)

Toivottavasti saadaan oikein aktiivinen ketju pystyyn!

Lumipuu ja kärppäkaksikko 7+0
 
minäkin ilmottaudun, jeeee =) Ultrassa kaikki hyvin, 10,1 mm mittainen sirriäinen siellä köllötteli :)
Viikot on nyt 7+1, LA 15.5. ja esikoinen siis kyseessä, ikää mulla 35.

Mulla myös pahoinvointia ja vatsa on niin turvoksissa, että en kohta enää keksi mitä voi pitää päällä, ettei se näy.. Löysää tunikaa ja leggingsejä tai lantiomallisia farkkuja, ei paljon muuta voi pitää. Vartalonmyötäset vaatteet ei todellakaan tuu kyseeseen kun näyttää siltä, että olis oikein tosissaan raskaana :) ja kun tarkotus olis kuitenkin vielä jonkin aikaa pitää tää asia vaan lähipiirin tiedossa..

huomenna tarvii soitella neuvolaan. kyllä tää vaan on ihmeellistä.. huhhuijaa :D
 
Huomenna olis eka neuvola. Nämä on ollu jotenkin kummallisia viikkoja, sitä tuntee jo olevansa niin raskaana mutta täytyy vaan malttaa peitellä vatsaa siihen np utraan asti.Onneksi kaupat on pullollaan ihania tunikoita joilla voi pömpön peittää

Ukko tulee kotiin parin viikon kuluttua ja sitten melko pian päästäänkin sinne np ultraan. Ihanaa saada kotiin muutakin seuraa kuin koirat
 
Moi!

Tulin kurkkimaan teitä tuolta Kympin hoidoista plussanneet - pinosta.

Te ootte aivan ihanaa aikaa viettämässä kun ootte just plussanneet. Meillä tuolla alkaa jo ekat kohta synnyttämään. Huoli ja jännitys on meidänkin pinossa vielä ihan peruskauraa. Taitaa olla normaalia kaikille hoidoissa käyneille. Vaatetukseen muuten sen verran, et legginssit ja tunikat on joka naisen pelastus. Oli sitten kyse alku-, keski- tai loppuraskaudesta. Mitä mukavammat vaatteet sitä mukavampi olo. :)

Oikein ihanaa odotusaikaa teille kaikille.

AaVee ja pikku L 31+0
 
Kiitos AaVee tuulahduksesta maaliviivoilta! Ja onnea tulevaan loppurutistukseen!

Kaz ja Pikkukotka onkin sit jo seuraavassa etapissa huomenna, kuulumisia odotellaan.

Oma huoli tänään: Koska te ootte/ ootte lopettamassa luget? Itsellä alettiin vähentämään jo eilen 7+0 3/pv stä 2/pvään. tätä 3-4 pv ajan ja sitten vähennys 1/pv, jota taas 3-4 pv eli luget loppuisivat kokonaan laskujeni mukaan 9+1. Eli aika aikaisin, kun pakkausselosteessa sanotaan rv 9-12... ja huolihan siitä nousi, että riittääkö progesteroni varmasti. Huoh, olisikohan päivää kun ei tarvitsisi kehittää paniikkia jostain.

Vähän off-topic: Siis eilen tuli tuplauutiset ja tänään aloitin lukemaan kirjaa joka on lojunut hyllyssä jo useamman viikon. En siis tiennyt juonesta yhtään mitään, tuttuni vain toi kirjan lainaan luettavaksi. Ensimmäisillä sivuilla naisen synnytys alkaa ja hänelle syntyy yllättäen kaksoset, vaikka ovat odottaneet vain yhtä. Toinen vauvoista osoittautuu down-lapseksi. Voitte uskoa että järkytys oli melkoinen...olipa yhteensattumaa kerrakseen.
 
Lumipuu, meillä tärppäs inssillä ja pelkät clomit käytössä joten en osaa tuohon luge-asiaan kommentoida. Mutta varmaanhan siitä voi vielä lapsettomuusklinikalle soittaa ja tsekata asian. Meillä ainakin lääkäri sanoi nyt ultrassa, että saa heillekin soittaa, jos jokin alkaa huolestuttaa.

Aivan ihana tuo kirja-yhteensattuma :) Mutta älä tuosta kirjan down-lapsesta huolestu (tuskin huolestuitkaan). Mulle kans kävi sellanen, että sinä päivänä kun olin aamulla kuullu verikokeen tuloksen, että tosiaan olen raskaana, menin päivän hommiin ja huomasin yhdellä pöydällä lehdestä leikatun pienen lapun, jossa luki "minut on tarkoitettu äidiksi". En tiiä, kenen se oli tai miks se siinä oli, mutta voitte arvata, että nappasin sen äkkiä käteeni ja laitoin kalenterin väliin. Se oli aika huimaa :)

Kiitti tosiaan Aavee toivotuksista, ja tsemppiä! Tuntuu, että tuo vaihe on itellä vielä ikuisuuksien päässä, vaikka varmaan todennäköisempää on, että aika kulkee lopulta kuin siivillä, ja pian me jo harjotellaan imettämistä sun muuta.. oivoi.. ei sitä oikein uskalla kyllä vielä ajatellakaan..

Ootteko te muuten kuinka avoimesti kertonu raskaudesta? Me kerrottiin heti perheenjäsenille, kun tiesivät hoitojenkin aikatauluista, ja nyt muutamalle ystävälle on tullut kerrottua ultran jälkeen. On vähän epävarma, toisaalta haluis jo kertoa ihan avoimesti (mm. sisaren lapsille), mutta toisaalta järki toppuuttelee, että odottakaa nyt vielä muutama viikko tai vaikka siihen seuraavaan ultraan.
 
Mulla oli luget vaan plussaan asti. Söin kuitenkin "kuurin"loppuun

Neuvolassa oli ihan mukavaa vaikka aikamoista kuulustelua ja valistusta. Pissanäyte ei ollut puhdas joten tänä aamuna jouduin viemään uuden. Ottavat vielä verestä sen tulehdusarvon. Myös ne hiv, kuppa hepatiitti jne. kokeet otettiin vaikka sanoin että ne otettiin kesällä ennen hoidon aloittamista. Vähän jännittää se pissanäyte...mulla ei ole mitään oireita eikä koskaa ole ollut pissatulehdusta, no ehkä nyt on ensimäinen kerta: /
 
Äidille jouduin kertomaan tänään kun eilen neuvolassa selviteltiin sairauksia ja äidin sydänviasta piti kysellä. Kielsin kyllä kertomasta muille ja toivottavasti äiti osaa olla hiljaa. Haluan np ultran ennen kuin alan asiasta kertomaan
 
Onks teille kaikille muuten itestäänselvää, että meette np-ultraan ja veriseulaan? Ite nimittäin ollaan aina ajateltu, että ei haluta mennä, koska lapsen joka tapauksessa otamme vastaan just sellasena kuin se on. Mutta en tiedä, onko tää järkevää ajattelua.. Ja tiedättekö, että ajaako mm. sydänvikojen osalta myöhemmin tehtävä rakenneultra saman asian? Kun jostain ketjusta luin, että ihmiset perusteli näitä seuloja sen vuoksi, että lääkärit osaisivat jo odotusaikana varautua lapsen mahdolliseen sydänvikaan.

huhhuh.. kyllä alkaa vastuu painaa, kun pitää isoja päätöksiä tehdä ja ymmärtää, että mikä olisi oikein ja hyväksi lapsen kannalta.
 
Ajattelen np ultran lähinnä varmistuksena siitä että vatsassa on pieni ihminen. Nämä ensimäiset 12 viikkoa on kuitenkin vielä niin hauraita että vaikka varhaisultrassa sydän löi niin näiden viikkojen aikana voi kuitenkin mennä jotain pieleen ja oletettua vauvaa ei enää olekaan

En taida olla edes varautunut siihen että mitä jos vauvassa on jotain vikaa, oletan ja toivon näkeväni ultrassa reippaasti polskivan vauvan. Jos jotain poikkeavaa löytyy niin se mietitään sitten
 
Kaitpa minäkin tulen tälle puolelle...Eli tietoihin voi laittaa että kysessä esikoiset, la 13.5 ja synnärinä NKL.


lueget: Mulla lugeja on käsketty jatkaa rv 10 saakka ja siten pudotus asteittain. Muina tukilääkkeinä zumenon, joka myös tuonne rv 10 saakka ja Fragmin pistokset rv 36 saakka, jottei ainakaan tulppaa ja tukoksia tule istukkaan.

np-ultra: Aion mennä np-ultraan, mutta en ota veriseulaa. Panikoin jo muutenkin ihan riittävästi ja sekun ei vielä kerro siitä mitään, että lapsi on terve/sairaus vaan ainoastaan riskiarvion. Ilmeisesti kaksosraskaudessa veriarvo antaa vääriä tuloksia tms., koska asetetut rajat eivät päde tuplaraskauksiin. Näin olen jostain aiemmin lukenut...? Toisaalta np-ultrastakin pääsee moni läpi "puhtain paperein" ja silti on sairas lapsi. Mäkin haluan lähinnä tietää, onko ketään enää elossa silloin. Aion myös matkustaa rv13 jenkkilään 2 viikoksi.

Mulla on edelleen 24/7 pahoinvointia ja olen sen takia jotenkin ihan alakuloinen ja kyllästynyt sekä ärsyyntynyt. Mitään ei voi syödä tai sitten voi syödä ainoastaan kaikkea epäterveellistä, jos haluaa töissä jaksaa. Mulla pahoinvointiin auttaa parhaiten lakritsi ja kirpeät hedelmäkarkit.

Myös tieto tuplaraskaudesta saikin aikaan itsessä melkoisen reaktion, vaikka lapset ovatkin toivottuja ja tiesimme tästä "riskistä", kun suostuimme 2 alkion siirtoon. Meidän alkiot nyt vaan ei ole mitään laatuporukkaa, joten siksi laitettiin 2, jotta se toinen nyt ainakin tarttuisi. Kirjoitinkin tuosta omasta ahdistuksesta pienoisen purkauksen tuonne monikkopuolelle. Käykää kattomassa, jos kiinnostaa, mutta koittakaa olla ymmärtäväisiä.


Vadelmaunelma & Tiitiäiset 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Vadelmaunelma Tervetuloa! Satuin lukemaan sen sun kirjoituksen heti kun olit sen laittanut ja ensin ajattelin että mitä se nyt noin, mutta siten alkoi itsellekin paniikki hiipimään. On niin paljon mitä ei ole tajunnut tässä kaksosuutisessa, että parku tuli. Vaikka onkin ihana asia, mutta ei mikään maailman helpoin silti... itseä huolettaa eniten se, mistä jo kirjoitinkin, että kun riski että jotain pahaa tapahtuu on tuolaraskaudessa suurempi kuin yhtä odottaessa. Meiltä ei oikeastaan edes kysytty montako siirretään, ainoastaan kaksi kunnon alkiota muodostui ja molemmat sitten nakattiin kohtuun, eli ei olla "itse valittu tätä". Jotenkin en itse vielä ihan edes tajua mitä tässä on edessä, mutta on ne mutkin selvinneet, niin pakkohan meidänkin on! Eiköhän pelot ole ihan luonnollisia kun kuitenkin kyseessä on elämän mullistava asia. Ja itse luotan siihen että kasvan tähän tehtävään tulevina kuukausina, vielä ei tavitse olla valmis.

Pahoinvoinnista: sama juttu, ei lopu kuin muutamaksi tunniksi päivässä, joinakin ei ollenkaan. Joten aamupahoinvointi my ass, mä herään jopa yölläkin siihen et on paha olo... Salmiakki ja laku auttaisi muakin, mut en uskalla syödä kun jo 100g lakua /salmiakkia viikossa on todettu olevan EHKÄ haitalista. Verenpaineesta en välittäisi, mutta siinä vaiheessa kun viitattiin hermostohäiriöihin yms, niin iski paniikki. Itse söin ihan alkuviikot ton 100g/pv samiakkia ja se on mun suuri himo. Nyt oon ostanut vain supersalmiakkiaskeja jonkun 2/ vko ja kärvistellyt lopun ajan. Tod. näk. oon vaan ylivarovainen. Pitäisi varmaan kokeilla noita kirpeitä karkkeja, mutta kun oon aina inhonnut nitä.

NP-stä Jep, veriseulaa ei kaksosista voi ottaa, juurikin kun antaa tod. näk. väärän positiivisen. Lääkäri mainitsi tästä heti varhaisultrassa. Tästä syystä ilmeisesti ei ultrata neuvolassa vaan äitiyspoliklinikalla, koska niillä on tarkemmat laitteet. Samalla sanoi että IVF-hoidotkin vähän vääristää tuloksia liian herkkään plussaan päin. Hirveän vaikea sanoa, tekeekö sitten pelkän ultran perusteella mitään päätöksiä, voi kunpa ei tarvitsisi sitä sitten miettiä! Mutta siis ultraan menen ja veriseulankin olisin ottanut , jos olisi mahdollista. Mutta Kielovanamo oot ihan oikeassa, että eihän se varmaa tulosta anna (lähellekään) ja saattaa tuoda ihan turhaa murhetta ja pähkäilyä.

Kenelle kerrottu: Molempien vanhemmat on tienneet hoidosta , joten tiesivät sitten tästä plussastakin heti. Muuten ollaan kerrottu yhdelle kaverille ja mun esimiehelle, joka tiesi hoidoista. Ja en aio lähteä tällä tietoa jenkkeihin työmatkalle, kun matka osuisi rv 17-18, niin yhdelle työkaverille oli sen tiimoilta vähän pakko kertoa, vaikka en olisi halunnutkaan kun vaikuttaa myös hänen matkaansa.

Huh, tulipa sepustus!
 
Vadelmaunelma, mun mielestä sun pelot (kävin lukee uteliaana tuolta toiseltakin palstalta) kuulostaa tosi ymmärrettäviltä ja hyvä, että niitä täällä kirjotat. En todellakaan tiedä, miten ite oisin reagoinu vastaavaan uutiseen. Mutta kuvittelisin, että se vauva-arki on aika Arkea oli sitten vauvoja yksi tai kaksi ja lopulta tosi nopeesti tulee se aika, että kaksosista on seuraa toisilleen ja se alkaa helpottamaan. Tiedän yhden perheen jossa on kolmoset ja mitä sivusta oon kuullu, niin hyvin heillä on mennyt. Toisaalta useamman lapsen kanssa joutuu väkisinkin varmaan muodostamaan tosi selkeet päivärutiinit, joka sitten helpottaa itseäkin.

Tosta NP-ultrasta vielä, kyllä tiiättekö sitä tuntee ittensä jotenkin vielä niin aasiks näitten asioitten kanssa. Sitä tuon 2,5v keskittyi niin lapsettomuuteen, että mä huomaan, että en oo ollenkaan perehtynyt raskauteen liittyviin asioihin. Kai se on tuntunut lopulta niin kaukaselta ja on pelottanutkin asiaa miettiä, kun oli jo ehtinyt senkin ajatella, että ehkä me ei koskaan tulla biologista lasta saamaan (turha ajatus nyt jälkikäteen ajateltuna, kun oltiin hoidoissakin vasta ihan alussa, mutta kai nää kaikki ajatukset kuuluu prosessiin..). Eli tosiaan, jos tuo NP-ultra on ainoa ultravaihtoehto tuossa viikoilla 10-12, niin ilman muuta haluan sen. Mä jotenkin kuvittelin, että vois valita joko tavallisen ultran tai sen.. No, eiköhän asiat tarkennu, kun pääsee neuvolaan ;)
Mulla on sellanen olo, että oisin tarvinnu varmaan neuvolan heti viikolle 4+ jotta oisin alkanu hahmottaa, että missä tässä nyt oikeesti mennään ja mitä kaikkea tulee ottaa huomioon. Se tuntuu hölmöltä, kun on sen kakskymmentä vuotta haaveillut jo äitiydestä ja muutenkin nyt väittäisin olevani ihan yleissivistynyt ja fiksu ihminen. Noh, sallittakoon tämä lahopäisyys ;)

Mulla myös pahoinvointia pitkin päivää, iltaa kohti yleensä pahenee. Kertaakaan en oo onneks oksentanu. Ja nälkä on aivan jatkuvasti, enkä vieläkään oikein tiiä, että auttaaks se syöminen vai eikö se auta. Aika harvaa syömistä oikeesti tekee mieli, enkä oo vielä löytäny mitään selkeetä mikä pahoinvointiin auttais. Yleisvointi on sellanen, että tuntuis helpoimmalta olla kotona, sais levätä just silloin ku siltä tuntuu. Ja mä huomaan, että mun ajatuksetkin on niin kiinni tässä raskaudessa, että keskittyminen ja kiinnostuksen löytäminen muihin asioihin meinaa olla todella työn ja tuskan takana.
 
Ehkä minäkin uskallan vähitellen ilmoittautua tänne :whistle: ...

Plussasin Lapsettomat 35+ puolelta toisen ICSI:n tuoresiirrosta. Kyseessä on esikoinen ja ensimmäinen plussa ikinä. Mieliala sen mukainen: en vieläkään oikein usko raskautta todeksi enkä osaa ajatella enempää kuin korkeintaan viikon eteenpäin... Nyt on kuitenkin jo 9+2, raskausoireet ovat aika selkeät (vaikkei laatta onneksi lennäkään!) ja varhaisultrassa näkyi olevan kaikki kunnossa. Jos kaikki jatkuu hyvin, niin laskettu aika on 3.5.

Minulla on siinä mielessä erikoinen tilanne, että asun Englannissa. Kävin hoidoissa Suomessa, kun ne ovat huomattavasti halvempia Suomessa kuin Englannissa (siis yksityiselläkin, ja ilman kela-korvauksia!). Ja muutenkin Suomessa on terveydenhuollon taso paljon paljon korkeammalla kuin täällä. Nyt kuitenkin mietin, miten jatkossa - ja missä oikein synnyttäisin (jos raskaus siis etenee onnellisesti loppuun asti). Varasinkin urheasti ajan paikalliseen neuvolaan ja ajattelin, että jospa se olisi kuitenkin ok-tasoa. Se on ensi viikolla. NT-ultra on 2.5 viikon kuluttua. Siihen tuntuu olevan ikuisuus! Nyt kun varhaisultrasta on mennyt 2 viikkoa, niin alkaa taas tuntua, että onkohan siellä vauvaa ollenkaan??... Tilasin jo koti-dopplerinkin hädissäni, mutta saa nähdä saanko sen toimimaan näin varhaisilla viikoilla! Nyt odotan sitten sitä doppleria kuin kuuta nousevaa - käsi postiluukulla! :D

Tuosta NT:stä sen verran, että veriseula ei ole kuulemma luotettava silloinkaan, kun raskaus on alkanut IVF/ICSI:llä. Osa verikokeista on ok, mutta osa ei. Eli seula saattaa olla ongelmallinen muillekin kuin kaksosia odottaville...
 
Huomasin että multahan puuttuu tietoja, eli la on 6.5. Lapsi on toinen(-93) ja miehelle ensimäinen ja sairaala on varmaan koks. Niin ja ikää on 35

Ymmärrän hyvin ristiriitaiset ajatukset kaksosraskaudesta. Meille laitettii 2 alkiota joista toinen oli top ja toinen ihan ok mutta ei mikää mallikappale. Mutta lääkärin mukaan oli riski että molemat tarttuu mukaan. No, asia oli miehen kanssa jo mietitty ja ajatus kaksosista tuntui ihanalta kunnes tein plussatestin....iski paniikki että mitä olen menny tekemään. Mietin jo miten hemmetissä selviän kerrostalo asumisesta ja hissillä kulkemisesta 2 ison koiran ja kahden vauvan kanssa jne.jne.Mies on siis reissutöissä ja on poissa 6 viikkoa kerrallaan. Kun varhaisultrassa näkyi vain yksi vauveli niin oli helpottunut, vaikka ehkä toisaalta välillä tulee mieleen että olishan ne kaksoset ollu aika huippujuttu.

Itseäni kyrsii se että miten tämä alkuraskaus on näin hankalaa. Olo on ollu tosi heikko, mahaan koskee ajoittain niin että se haittaa nukkumista. Flunssa on ollu 4 viikkoa, yskän kohtaukset repii mahasta: / Ihan kuin olisin jotenkin sairastunut vaikka olen vaan onnellisesti raskaana. Kaiken negatiivisen kyllä kestää ihan hyvin mutta kun vaan tietäisi että onko vauvalla kaikki hyvin vaikka mulla ei ole. Mahakivuista vaan sanotaan että se on normaalia mutta mihin asti se on normaalia? Kipuja oli ihan alussa ja sitten helpotti kunnes tällä viikolla ne tuli takaisin. Kipu tuntuu koko lantion seudulla. Ehkä tämä on vaan hankala viikko

pikkukotka ja jokunen 9+0
 
ja huomasinpa minäkin, että mulle voi lisätä listaan synnäriks K-SKS.

voi kun tuntuu, että te keillä on rapsahtanu jo luku 9 viikkoihin ootte niiiin pitkällä, sitä ihmeesti kummasti alkaa aika konkreettisesti nyt elämään hetkessä, on tärkeetä mikä viikko ja päivä just nyt on meneillään :)

tää on ehkä tyhmä kysymys, mutta voisko pikkukotka osa mahakivuista liittyä ruuansulatukseen?

kv ja sirppana 7+5
 
Viimeksi muokattu:
kaz
Olen pahoillani. En pysty enää päivittämään tätä pinoa. Ultrassa ei ollut enää sykettä :'(

Minä olen nyt se prosenttiosuus, jolla menee kesken sykkeen löytymisen jälkeen. Toivottavasti muut pääsette loppuun asti.
 
Voi Kaz:hug: Olen niin pahoillani puolestasi ja omat km ja tuulimunamuistot tulee mieleen pakostakin. Ne sanat: "Voi, mä ole niin pahoillani, mutta..." ja sitten pimenee. Muistan, että reilu vuosi sitten syksyllä kun kuulin nämä sanat, niin menin ihan oikeasti niin hämilleni, että painelin lääkäristä suoraan vaateostoksille! Olo oli pitkään todella surkea ja onneton monella tapaa, koko loppuvuosi meni usvassa ja jossain mustassa. Se oli eka kerta, kun meillä ei vietetty joulua laisinkaan.

En tiedä, jaksatko vastailla, mutta selvisikö sulle jo, miten keskeytynyt km nyt hoidetaan? Mulla tehtiin ensin lääkkeellinen tyhjennys sairaalassa ja se meni pieleen ja päätyi päivystystoimena leikkuriin kaavintaan lauantaiyönä. Mun sairaalakeikka oli siinä mielessäkin traumaattinen, että samaan aikaan käytävän toisella puolella sisareni hoiti edellisyönä syntynyttä vauvaansa ja mä istuin käytävän toisella puolella "metallipöntöllä" lykkimässä menetettyä vauvaani :'( Tuulimunan kohdalla selvisin kotona tehtävällä lääkkeellisellä tyhjennyksellä. Molemmat menetykset ovat jättäneet jälkensä ja niistä on vienyt aikaa toipua. Elämä on välillä näyttäytynyt tosi mustana ja synkkänä. En nytkään luota siihen, että saamme edes yhtä, puhumattakaan kahta, vauvaa elävänä kotiin.

Voimia sulle ja miehellesi tässä kipeässä tilanteessa ja pitäkää toisistanne huolta!

t. Vadelmaunelma
 

Yhteistyössä