<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol. 29 <3

penni harmillista jos tuli pieni toivonkipinä. Ja siten tipahtaa. :(

Ja kokemuksesta voin sanoa että helppo tämä ei ole. Tunteet heittelevät.. tuntee vihaa..katkeruutta surua. Jne..
Omalla kohdalla vaatii ihmettä että saisi sen yhdenkin vielä pysymään sisällä.. kun näihin vuosiin joutunut useamman kemiallisen kokemaan. :(
Teillä muilla on toivoa olla ensivuonna raskaana mulla ei..
 
NNÄ: Millainen "tuomio" sinulla on lapsensaannin kannalta? Olen pahoillani. Mitkään sanat eivät varmasti vie surua/katkeruutta/pettymystä pois. Eikä aikakaan varmaan auta. Voimia!!!

Sitä minäkin pelkään että jos toista ei kuulukaan niin miten pitkälle mennään yrittämään niin että pää sen vielä kestää. Osaisiko sitä lopettaa yrittämisen sillä nojalla että endometrioosi leviää yrittäessä (= oma terveys uhattuna), yrittäisi tyytyä yhteen lapseen ja suunnitella muita haaveita. en tiedä, aika näyttää. Oli miten oli, on niin surullista että lasta kovasti toivovat eivät syystä tai toisesta siinä onnistu. Ja toiset onnistuvat vahingossakin..
 
penni lapsettomuus puolelta ei vielä tässä vaiheessa illa menty.
Mutta kaikki arvot kilpirauhasen kannalta kunnossa kuten myös muut veriarvot.
Gyne käynniltä kaikki oli hyvin, vastaus oli gyneltä vasn että milloin tahansa voisi raskaus alkaa..
Tämä siis alkuvuodesta kun kävin gynellä.
Olen tässä suunnitellut että jos yrittäisin ensikuussa varata uudestaan gynelle aikaa taas tarkastukseen..

Helppoa ei sinullakaan ole.. siskollani tosiaan on endo ja hänellä on toisen lapsen kaipuu kova.. mies vain ei enään suostu hoitoihin. Joten pakolla sisko on joutunut luovuttamaan.. ja tällä hetkellä tavoitteena olisi kohdunpoisto vuoto häiriöihin ja kipuihin.. lääkärit eivät ole siihen suostunut kun ikää 33. Määräävät vain lisää epillereitä....

Kyllä oman terveyden kannalta niin kauan kuin On mahdollista yrittää kannattaa yrittää. Mutta pitää mielessä että liian pitkälle ei saa mennä jos pää tai kroppa ei kestä. Silloin Pitää taukoa ja punnitsee vaihtoehtoja. Kykenevyys siihen että elää suht terveenä elämänsä yksilapsisena perheenä kokien aina välillä kaikkea mahdollista tunneskaalaa mutta sitte kun näkee perheensä nekin unohtuu. Vai se että mahdollisesti terveys romahtaa ja samalla kärsii oma perhe kaikesta "pahasta". Elämästä nauttiminen ei silloin ole helpompaa kun ei kenekään tarvitse nähdä tai kokea elämässä mitään pahaa.

Kaikki yllämainittu on vain mun oman pään sisältöä js toivottavasti siitä ei kukaan ota itseensä..
Pahaa kun en tarkoita kellekkään.

Itse olen myös huomannut sen että usein kun ajattelen vauvaa niin rupean kääntämään ajatusta jo tyttöön silloin rupeaa mieli kohenemaan huomattavasti kun ajattelee toista ja jos sinä hetkellä ei ole tyttö lähellä niin ajattelen vain kuinka halasn ja rutistan kovasti tyttöä kun hänet nään.
KAIKKIIN epämukaviin ajatuksiin turtuu.. jonkin ajan kuluttua niistä ajattelee eri tavalla...

Toivottavasti molemmat odotellaan yhdessä sitten huhtivauvoja kun tästä kierrosta ei mitään tullut..
Me oltiin laivalla jussina niin ei ovista hyödynnetty..



:)
 
********* Maanantai 1.7.2013*********



Penni79..................tyttö 7/12....................kp 2/24-26..........yk 8
äiti -07...................tyttö 01/07.................kp4/28................yk20
bubunen.................tyttö 08/10.................kp 10?12?/26 .................yk7
hiulu.......................poika 09/11.................kp 15/28-32............yk 3
yöperhonen-............poika 12/12.................kp24/29-30............yk7
Venla84..................tyttö 4/12 ..................kp 24/21-28...........yk 5
oktonautti...............tyttö 02/09.................kp31/26-28............yk5
mannamaaria.........tyttö5/12......................kp31/26-54............yk1
Wuf........................tyttö 02/09................kp38/28-30.............yk3
manije....................poika 7/12...................kp38/30................yk3
Läiti......................poika02/05.................. kp 43/33-39...........yk18







RKTT :heart:



JÄNNÄILIJÄT :popcorn:




TAUSTAILIJAT
Neiti Näpsän äiti (yk30)
Tahdokas (yk21)
Bambini



PLUSSANNEET

Kesäkuu 2013

chiaraa(yk 5) , sini_tintti (yk 4),jenniii90(yk4)


Toukokuu 2013
Ihanamami(yk 3)

Huhtikuu 2013

SnowFlakes, Kolibrinkukka (yk5)

Maaliskuu 2013
pupup (yk 1), Susimieli (yk1)

Helmikuu 2013
Laala (yk9), Pörrö (yk3), Tagzy, Bethany, Jau11 (yk1), Niiskunenä(yk5), Sona82(yk6)

Tammikuu 2013
Kirskis, eskapismi (yk2), Kulkuriina (yk11), Pauki (yk8), Lempo (yk4), Viida (yk3)

Joulukuu 2012
Carriina (yk1), syysmyrsky (yk2), Bambini (yk4), Nöhvi1 (yk16/yk3)

Marraskuu 2012
iseeyou (yk3), nanna_ (yk1), kaneli83 (yk2/kkm), Vaniljainen (yk1), Crassula (yk3), Epa_88, Kista (yk4)


Päivityspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
Inta gravid. Yllätys. Ja eilen illalla mies alkoi taaaaas kriiseilemään lapsiasiasta. Ottaa päähän. Neiti Näpsän äiti tänään ois kp27/26-28. Ja samat fiilikset tosta lapsen halaamisesta kun ei jaksa toisten vauvauutisia. Meillä ei pitäs olla mitään "vikaa", itellä vaan niin kova toisen lapsen kaipuu...
 
Bubunen: sen verran hyviäkin uutisia että lääkäri soitti magneettikuvista ja kertoi että endo vaikuttaa levinneen vaan pinnallisesti (useina pesäkkeinä kylläkin) ja pitäisi olla hyvin operoitavissa tähystyksellä. Eli ei näkynyt isoa myttyrää suolessa mitä pelättiin. Puhui muuten kanssa että kohtukin siinä tähystetään ja samalla katsotaan onko tuubat auki.Siksi pitää olla operaatio tiettyyn aikaan kuukautiskiertoa että kohdun limakalvo on jotenkin hyvässä vaiheessa tutkimuksen kannalta. Nyt ois sitten vielä pari kiertoa aikaa pikku ihmeelle tapahtua ennen leikkausta.
Hei hieno juttu Penni, askel eteenpäin se on pienikin askel!!! Olen tosi iloinen sun puolesta! Nyt siis selviät varmaan sillä tähystyksellä, jos sinne asti joudut. Voi miten toivonkaan, että tulet raskaaksi ennen elokuuta ja leikkausta, ja jos et niin sitten heti leikkauksen jälkeen. Olenko ymmärtänyt oikein, että siinä on hyvät mahdollisuudet sitten, kun leikkauksesta on toipunut?

:hug: hienot uutiset sitten kuitenkin, ja vielä parempia toivotaan :hug:
 
Neiti Näpsän äiti, saanko kysyä miksi ette ole olleet lapsettomuuspuolella tutkimuksissa? Ettekö halua hoitoja vai käsitinkö väärin? Ei ole pakko kertoa, mutta jäin vain pohtimaan asiaa.

NNä multa on päivityksestä kadonnut päivä eli oikeat kiertopäivät ovat KP 6? 8? /26 . Korjaatko kun ehdit? Kiitos!!

Oktonautti ja Äiti -07 pahoittelut :hug:

Oktonautti mikä on miehen kriisin kohde? Se, ettei toista kuulu, vai se että on epävarma toisen lapsen suhteen? Meillä mies on yhä vähän epävarma toisesta lapsesta, mutta haluaa sisaruksen lapselle ja niin pienellä ikäerolla kuin mahdollista tässä vaiheessa. Mutta hänelle ei ollut mitenkään päivänselvää, että haluaa toisen. Hänellä on hiukan hankala suhde omaan veljeensä, ja kun meidän lapsi on hänelle aivan mielettömän tärkeä, hän välillä miettii miten meidän perheen dynamiikka muuttuu yms.

Mulla on ovulaatio tulossa oletettavasti ensi viikon alulla. Toivottavasti ei vielä viikonloppuna, koska sitten saattaa jäädä hyödyntämättä... meillä on tänä viikonloppuna sen verran menoja erikseen. Kesäloma alkaa huomenna ja tyttöjen ilta tiedossa piiiitkästä aikaa :) :) Tulee ihan tarpeeseen. Tämä on nyt vimppa ovulaatio ennen tähystystä, jos ei tärppää tästä niin olen ihan iloinen että tutkimus on niin pian edessä. Josko siitä sitten saisi selvyyttä...
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Aika monelle olen outo, uusi tyyppi :wave: Mutta, kuitenkin kirjoittelin täällä joskus viime vuoden puolella paljonkin - tulin raskaaksi joulukuussa ja raskaus meni kesken. Sen jälkeen olen elänyt vähän kuin ei toiveita enää raskautumisesta olisikaan. Kunnes, nyt tuo vauvakuume taas on alkanut nostaa päätään (toki, koko ajan ollaan oltu ilman ehkäisyä).

Minut voi siis pukata taas taustailijoihin. Tällä hetkellä en edes ole varma mitä kp:t on, onko ovis jo ollut. En ole seurannut kroppaani juurikaan viime kuukausina keskenmenon jälkeen. Tiedän suunnilleen milloin tädin pitäisi tulla, siinä kaikki :p

Käyn siis kurkkimassa täällä enemmän tai vähemmän aktiivisesti - jää nähtäväksi - ja olen hengessä mukana. Kohta todennäköisesti sellaisella tahdilla kuin viime vuoden puolellakin :D
 
Bambinitervetuloa takaisin taustalle/kuumeilemaan, pahoittelut vielä kerran kokemuksesta se ei koskaan ole helppoa :hug:

Bubunenyksinkertaisesti raha ja mies vaikuttavat asiaan. :( Ehkä sitä jossainvaiheessa muutos saattaa tulla tilanteeseen.


TARKISTELKAA tietoja puhelimella kun päivittää niin välillä taas heittää omiansa tai sitten mulla on laskupää mennyt :D
mutta hihkaiskaa jos korjattavaa.

Täällä alkoi eilen ansaittu kesäloma, viimeksi ollut pitkällä "lomalla" v.2011 kun olin työtön kun edellinen työpaikka meni konkkaan ja en halunnut heti etsiä töitä kun oli ollut muutenkin niin hetkinen työelämä silloin viikossa toitä paljon n70 tuntia/viikkoa ellei enemmänkin.ja viime vuonna oli lomaa vain 10 päivää.
Mutta nyt aion nauttia.
 
Heissan! Täällä ois lomaa viel viikko jäljellä, harmi vaan et äiti ja lapsi on ollu kipeenä. Äiti alkaa olla terve, tenava on viel räkänen ja yskii ja nyt sit iskäkin heräs aamulla tosi kipeenä, menee lomasuunnitelmat vähän uusiks. Mut ei se haittaa, saadaanpa olla sentään perheen kesken :heart:

Mies kriiseilee tätä lapsiasiaa parin kuukauden välein, ei siis välttämättä haluais toista, mutta suostui ihme kyllä ja oli jo välillä melko innoissaan. Nyt en oikeen tiiä missä mennään, ei puhuttu tästä sen enempää, ajattelin et kesä menee kuitenkin tauolla kun mies ei pääse käymään kotona. Ja nyt sit taiskin jo tärpätä... tällä kierrolla oli yksi ainoa kerta seksiä, ja sekin reilusti ennen ovista, tai en tiiä kun ovistestit tuli myöhässä enkä saanu ovisplussaa. Paitsi äsken töllötti hymynaama testissä. En uskalla tehä raskaustestiä. Oireitakin on, pahoinvointi alkoi eilen, tissejä ja alamahaa vähän vihloo, lämpö on koholla, mitä se ei oo ikinä. En uskalla vielä miekkosellekaan sanoa, oottelen alkaako menkat ja testaan ens viikolla, jos ei oo alkanu. Mä en oo koskaan saanu hymynaamaa loppukierrosta. Jännittää :popcorn:

Sori tää omanapa tällä kertaa. NNä ja muille loman alottaville mukavaa ja rentouttavaa lomaa!
 
Oktonautti - tuuthan sitten kertomaan miten kävi!! Toisilla ovistestit kertoneet raskaudenkin. Ite testasin sellaisella piruutani (en raskaana) pari päivää sitten loppukierrossa ja antoi ihan hailuran viivan.

Täällä kp 1/24-26. Aamulla heräsin aikaisin kauheisiin menkkakipuihin, ei auttanu enää yötä vasten otettu särkylääke. Siinä kiemurrellessani meinasi taas itku tulla.

On tosi ristiriitaisia tunteita, aivan kuten NNÄ sinäkin kirjoitit. Yhtenä hetkenä on hyvä olla toisena mietin että miksi kaikki muut "saa" vaan lapsia ympärillä. Olen niin onnellinen ihanasta tytöstäni ja tuntuu ahneelta haluta lisää. Toisaalta miksi minäkin en saisi haluta sitä miitä niin moni muukin: lisää lapsia ja sisarusta tälle joka jo on. Mulla ei oo ketään vastaavassa tilanteessa olevaa ystävää kenen kanssa voisi puhua...

Miehen kanssa voin, mutta ei se samalla lailla ymmärrä asiaa. Haluaa toisen lapsen joo, mutta voi olla hyvin vain yhdenkin isä. Mahdollisia hoitokeskusteluja ei olla edes käyty ja sekin mua ahistaa. Ainakin antaa näytteen kun sen aika varmaan tulee ja mennään yhessä polille. Mieheni tuntien ajattelisin että on ok vielä jos mulle annetaan hormonaalista tukihoitoa tms mutta en oikein usko että lähtee ihan hoitoihin hoitoihin. Sitten tulee varmaan pöydälle adoptiokeskustelut. Meillä niitä käytiin ennen esikoista jo, koska tiedossa oli tämä mun sairaus.se kun vaan on niin pitkä, epävarma ja raskas vuosien prosessi. Eikä varmaa tietenkään mikään siinäkään. Ja tyttökin olisi ilman sisarusta vuosikausia.

Onko täällä muita joilla näitäkin asioista olisi tullut pohdittua yrityksen kestäessä?
 
Pahoittelut uuteen kiertoon tippuneille :hug:

Tulin kysymään neuvoa teiltä.... Eilen mulla oli niin kipeet munasarjat et käveleminen oli suoraansanottuna yhtä helvettiä, eikä sillonkaan voinu kävellä suorassa... Ylösnousu lattialta tai sohvalta sai aikaan tosi kovat kivut ja illalla jouduin kontata sänkyyn kun en päässyt kipuineni enää pystyyn... Särkylääkettä ja kuumaa suihkua kokeilin, mutta ei tehoa! Tänään kipu on huomattavasti lievempää, mutta kosee silti! Ymmärtäisin jos tää ois oviksen aikaan, mut nyt eletään jo loppukiertoa... Mitä tää voi olla??
 
NNä ei mitään hajua... Jotenki muistelisin et esikoisen aikaan ois ollu samanlaista, mut en muista oliko jo ennen plussaa... Mulla on useesti hyvin kivulias ovis, mut tää menee jo senkin yli! Ukkokulta on ihan sitä mieltä että mä oon raskaana :) mä en vaan jotenki uskalla uskoa/toivoa..!
 
hiulu olin kyllä bongaavinani oviksen jo aiemmin että en usko oviksen nyt olleen... Menkkakipuja mulla ei oo juuri koskaan! Ja jos on niin ne on sit ihan erilaisia... Nyt ku oikeen pinnistelen tuolta muistin syövereistä ni esikoisen aikaan oli kyllä samanlaista! En haluu et toiveet nousee turhan korkeelle....!!!! Se pettyminen on niin kamalaa :/
 
Oisko yöperhonen kyseessä voinu olla kystan puhkeaminen? Mun parillakin tutulla ollu, sanoivat et teki hullun kipeetä ja piti lähtee terkkariin sen takia. Loppukierto oli ainaki toisella menossa. Raskaus ois tietty se toivotumpi vaihtoehto! Onko olo jo helpottanu?

Täällä edelleen jännitetään. Ei menkkoja, oireita tulee ja menee, enkä uskalla testata, "ei raskaana" on tosi musertava teksti :ashamed: Mulla ei oo kyl kai synnytyksen jälkeen näin pitkää kiertoa ollu kertaakaan. Ärsyttävää tää spekulointi!
 

Yhteistyössä