<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol. 29 <3

Täällä kans aurinko vetäny puoleensa niin ei oo netissä tullu pyörittyä hirveesti.. Lisäks meijän poitsulla ollu hankalahkoja öitä tässä muutama että ne ajat kun sisällä ollaan oltu, oon koittanu lepäillä.

Galluppiin:
1. Aina oon ajatellu et jos vaan luoja suo, haluisin 3 tai 4 lasta.

2. Ainaki toistaseks ollaan samoilla aatoksilla ukkokullan kanssa :D saa nähä missä välissä se lyö jarrut pohjaan.

3. Mulla ei oo työtä, eikä koulupaikkaa odottamassa, eikä kyllä oo kiirekään mihinkään! Kyllä mä nyt ainaki vuoden oon kotona ennenku ees mietin hakevani takas kouluun ja jatkavani opintoja.. Ihanteellisinta toki ois jos raskautuis ni ei tarttis ees miettiä tommosia :D mutta siis jossainvaiheessa kun kouluun/töihin meen niin isi jää kotiin!

Aurinkoista viikon alkua kaikille! :)
 
Ihana ilma taas!

Täällä menossa nyt kp9.
Gallup-vastaukset

1. Toivoin ennen montaa lasta. Nyt kun on jo tilanne, että esikoinen tulee olemaan viisi kun tulee toinen, en enää tiedä. Olen alkanut haaveilla, että jos toisen jälkeen tärppäisi nopsaankin, niin olisi se kolmaskin kiva.
2.Mies on enemmän ajatuksissa, että tulisipa nyt edes tämä toinenkin, kun yrittäminen kestänyt niin kauan.
3.Olin kotona 2 vuotta esikoisesta. Haaveena on olla ainakin sen verran mahdollisen toisen lapsen kanssa.
 
********* Keskiviikko 29.5.2013*********



jenniii90..................tyttö 03/12..................kp5 /29............ yk 4
Wuf........................tyttö 02/09..................kp 6/28-30..........yk 3
manije....................poika 7/12...................kp 6/30...............yk 3
Läiti......................poika02/05.................. kp 10/33-39.........yk 17
Tahdokas................tyttö 01/09..................kp 17/28............ yk 21
Penni79..................tyttö 7/12....................kp 17/24-26..........yk 6
yöperhonen-..........poika 12/12................. kp17/29-30...........yk6
Venla84...................tyttö 4/12 ..................kp 18/21.............yk 4
chiaraa..................Poika 4/2011...............kp 22/28-32 ............yk 5
äiti -07...................tyttö 01/07...................kp 22/28.............yk 18
bubunen.................tyttö 08/10..................kp 29/29..............yk 5
sini_tintti................tyttö 1/12....................kp 30/28-50...........yk 5








RKTT :heart:



JÄNNÄILIJÄT :popcorn:




TAUSTAILIJAT
Neiti Näpsän äiti (yk29)





PLUSSANNEET

Toukokuu 2013
Ihanamami(yk 3)

Huhtikuu 2013

SnowFlakes, Kolibrinkukka (yk5)

Maaliskuu 2013
pupup (yk 1), Susimieli (yk1)

Helmikuu 2013
Laala (yk9), Pörrö (yk3), Tagzy, Bethany, Jau11 (yk1), Niiskunenä(yk5), Sona82(yk6)

Tammikuu 2013
Kirskis, eskapismi (yk2), Kulkuriina (yk11), Pauki (yk8), Lempo (yk4), Viida (yk3)

Joulukuu 2012
Carriina (yk1), syysmyrsky (yk2), Bambini (yk4), Nöhvi1 (yk16/yk3)

Marraskuu 2012
iseeyou (yk3), nanna_ (yk1), kaneli83 (yk2/kkm), Vaniljainen (yk1), Crassula (yk3), Epa_88, Kista (yk4)

Lokakuu 2012
aronoele (yk2), Papunen84 (yk2), Wilma79 (yk2), emiliainen (yk1), karma (yk1), Lilleri82, nannamamma


Päivityspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
jenniii90 Oi voi, surettaa teidän kissan kohtalo.. Jaksamisia.

Joo tosiaan on ollut niin ihania päiviä, ettei oo täällä jaksanut pyöriä. Ovulaatiotesti näytti positiivista maanantaina ja se ilta käytettiinkin hyödyksi. Eilen ois varmaan pitänyt varmistella, mutta olin niin kuoleman väsynyt eikä tehnyt yhtään mieli. Kun en haluis että yrittäminen menee siihen, että on "pakko" harrastaa seksiä. Gynelläkin pyörähdin eilen ihan perustarkastuksessa, päällisin puolin kaikki näyttäis olevan kunnossa, mitään ultraa tms. ei kyllä tehty, mutta ihan turhaahan se vielä näin aikasessa yrittämisvaiheessa oiskaan.

Galluppiin:
1) Oon aina ajatellut kolmea lasta, mutta nykyisin tavoitteena taitaa olla enempi kaks.
2) Mies on aina sanonut, että max 2, koska hän on mua 10v vanhempi eikä halua olla mikään "ikäloppu" isä. Oon ruvennut sopeutumaan tähän ajatukseen joten luulen että kyllä se kahteen jää.
3) Olin esikoisen kanssa kotona melkeen 2 vuotta. Tein tosin jotain opiskelujuttuja aina samalla, muuten en ois jaksanut olla niin pitkään, nytkin välillä seinät rupes kaatumaan päälle. Jos toinen lapsi saadaan niin toive ois että oisin itse vuoden ja sitten mies jäis kotiin (hän ei kyllä itse vielä tiedä tätä mun toivetta.. :D )
 
Moi!

Kp 10/24-26, ovisbongaus alkaa huomenna.

Jenniii: Pahoittelut kisun menetyksestä, kurjaa!! Itsesyyttely ei tuo kissaa takaisin, muista olla armollinen itsellesi!

1. Toivotko toisen lapsen jälkeen vielä lisää lapsia, ja jos, niin montako?
Kaksi kun saisi olisimme onnellisia!

2. Onko teillä yhtenevät toiveet miehenne kanssa?
Alunperin mies oli epävarma haluaako yhtäkään lasta. Nyt on toista haluamassa myös, mutta sitten se on siinä. toivottiin toista heti pian ekan perään mutta nyt on yk 6 menossa eikä hyvältä näytä..

3. Olitteko/oletteko kauan kotona esikoisesta? Ainakin vuoden päivät, todennäköisesti jatkan kotona kun sitä pikkukakkosta toivotaan pian..
 
Kp 11 ja ovis bongattu heti aamusta kun aloitin testaamaan tikkutesteillä. varmistin vielä digillä äskön ja hymynaaman sain. Ja heti päästiin hommiinkin kun mies oli vapaapäivällä kotona ja tyttö nukkui pitkät päikkärit vaunuissa.. Yleensä ovis on ollut kp 13 tai 14 eli nyt vähän aiemmin tässä kierrossa.
 
  • Tykkää
Reactions: yöperhonen-
Jennii voi kisua :'( :hug: Olen pahoillani.

Chiaraalle ja Pennille onnea matkaan, toivottavasti onnistaisi oviksen hyödynnys!!!

Kiitos gallup -vastauksista, niitä on ollut kiva lukea :)

Mulla on dpo 9 meneillään. Mulla on ollut jonkun verran kuvottavaa oloa, rinnat arastavat välillä ja naama kukkii mikä ei ole mulle tyypillistä, mutta lugesteronien piikkiin menee. Alavatsakin välillä jomottelee, mutta siitä samat sanat... Nettipalstoilta kun olen lugesteronien sivuvaikutuksia tutkaillut, niin ihan samoja oireita ihmisillä on ollut kuin raskaaksi tullessakin. Eli ihan itseäni suojatakseni laitan ne nyt täysin lugejen piikkiin :) Mulla on vielä 2 päivää niitä lugesteroneja jäljellä, sitten aion odottaa 3-4 päivää tuleeko menkkoja ja jos ei kuulu niin yritän sitten vasta testata. Mikään ei ole masentavampi näky kuin yksi yksinäinen viiva raskaustestissä, mieluummin otan ne alkavat menkat ilmoittamaan asiasta kuin katson sitä negaa tikussa.
 
Bubunen: sulle myös peukut pystyyn, voi kun oireet olisivat sitä itseään! Olet oikeassa, negan tekeminen on todella masentavaa. Jo ovis tikkuunkin saatu viiva antaa ilon aihetta monen kuukauden yrityksen jälkeen.. viiva edes jossain..

Tein huvikseni vielä tänä aamuna ovistestin ja ihan haalean viiva tuli, eli huippu oli ja meni aika aikaisin. Pitää ens kuussa testata jo aiemmin jos kroppa antaa signaaleja että ovis tulee aiemmin. - Hmm.. toivo on näköjään hiipumassa koska oletan joutuvani seuraavaan kiertoon.
 
Oon ollu ihan sekasin päivissä.. Kuvitellu et vielä ois päivä tai pari aikaa siihen et menkat alkaa mut tänään onki jo kp32! Viime kierto oli sen 31 päivää et tänään ois periaatteessa pitäny vuoto alkaa.. Huomen aamulla on kyllä pakko testata jos ei yön aikana ala.. Huomenna tarkotus alotella mökkikausi.. Sinne anoppi ja appiukko meni jo lämmittään mökkiä nii mennään huomenna miehen ja pojan kans perässä.. Kesällä ei paljon ehi kun alkaa okt-rakennus hommat..

Jennii :hug: ja jaksamisia kisun takia!
Bubunen toivotaan et sieltä se plussa tulee testiin kun testailet! Tosiaan on tosi tympeetä tehä niitä negatiivisiä..

Tähän hätään ei kummempia, saunaan häätyy lähtä vaikka lämmintä on piisannu muutenki! :)
 
Pää on niiiiin kipee... voisiko se olla raskausoire?? ;)

Gallupvastauksia
1. Oon pitkään (omasta lapsuudesta asti) ajatellut, että 2-4 olisi sopiva määrä. Nykyään oikeastaan 2-3 ja se kolmaskin on melkoinen kysymysmerkki. Kunhan edes alkaisi toinen raskaus. Eka raskaus ja synnytys tuntui sen verran rankalta, etten ehkä halua kolmatta.
2. Mies suunnilleen samoilla linjoilla. Ensimmäinen vuosi lapsen kanssa oli niin suuri muutos meidän elämässä, että mun piti vähän houkutella ja perustella, että miksi pitäisi haluta toista lasta.
3. Olin kotona vähän yli vuoden, nyt mies isäkuukaudella ja mä töissä. Kesälomani jälkeen elokuun alussa tyttö menee päiväkotiin. Taloudellisista syistä ja työtilanteestani riippuen olisin toisen lapsen syntymän jälkeen kotona 1-1,5 vuotta, eli suunnilleen saman verran kuin nytkin. Haaveissa "parempi" työ ja ehkä elämäntilanteen ollessa sopivampi myös lisää opiskelua, jos vain keksisi mitä haluaisi ja saisi haluamansa opiskelupaikan.
 
Täältä tulee nyt pelkkää omaan tilanteeseen liittyvää kitinää, pahoittelut jo etukäteen... Lugesteronit loppuivat eilen, ja tänään aamupäivällä tuli jo vaaleanpunertavaa limaista vuotoa. Eiköhän tämä kierto ollut taas tässä. Ainut ero viimeaikaisiin menkkojen alkuihin on se, että sitä järjetöntä vuotoa edeltävää kipua ei ole ollut, ei oikeastaan minkäänlaisia tuntemuksia. Mutta ehkä jo huomenna, ehkä jo huomenna.

Fiilis on ollut aika alakuloinen tänään. Yllättävän raskaasti otan tämän yrityksen venymisen, vaikkei tässä oikeasti ole mennyt edes kauaa?? En oikein tiedä miksi... Ehkä siksi, että minä olisin ollut valmis toiseen lapseen jo kauan sitten, miehellä kesti kypsyä paljon kauemmin ja minä olen siis jo tavallaan kuumeillut varmaan 1,5 vuotta. Tai siksi, että tosiaan sukurasitteista johtuen (suvussani pääasiassa yhden lapsen perheitä) pelkään tosissaan, etten saa ikinä lisää lapsia. Vai mikä hitto mua oikein vaivaa???

No, sellaisissa fiilareissa siis tänään. Kierto voi nyt toistaiseksi mennä vielä tuota vanhaa listalla, katson koska vuoto kunnolla alkaa.
 
Wuf
Galluppiin:
1. Toivotko toisen lapsen jälkeen vielä lisää lapsia, ja jos, niin montako?
Kaksi olisi riittävä, mutta toki pari lisääkin kelpaisi

2. Onko teillä yhtenevät toiveet miehenne kanssa?
Kahdesta meillä on aina ollut puhetta

3. Olitteko/oletteko kauan kotona esikoisesta?
Olin sen 9kk kotosalla kun pidempään ei ollut mahdollista rahallisesti

ON: Meillä on ollut aivan hirvee touhu täällä joten en ole paljoa ehtinyt edes lukemaan juttuja. Mun sisko erosi ja se ja sen kolme lasta muutti nyt kolmeksi viikoksi meille, kun pääsevät uuteen asuntoon muuttamaan vasta sitten. Mulle voi huomiselle päivittää kp4/28-30. Viime kierrosta ei ollut toivoja raskautua, mutta josko tästä sitten onnistusi. Vaikkakin se, että täällä on neljä lisä ihmistä ei kovin helpoksi sitä tee... touhut pitää hoidella joko jossain muualla tai jos muut eivät ole kotona...
 
WuF: Hätä keinot keksii- oviksen aikaan vaan mielikuvitusta kehiin ja pikaisesti johonkin poikkemaan. Heh, voi piristää vauvanyritystä mukavasti pieni seikkailu miehen kanssa.

Bubunen- samassa veneessä ollaan. yk 6 ja ovis takana. Taas hetken aikaa toiveikas olo mutta melko varmaa että menkat tulee. Jotenkin sen nyt aistii että ei taida tärppiä pitkään aikaan tulla.. Ahistaa kun myös taloudellinen tilanne on epävarma. Töihin olisi fiksua olla palata koska toinen ei nyt sitten tullutkaan heti perään. jos taas palaan töihin niin tuntuu että se stressi ei ainakaan lasta meille toisi (mulla on aika haastava esimies-asema) ja jos taas tärppi kävisikin niin ei menisi aikaa kun taas jäisin äippälomalle. Se ois nihkeetä koko työyhteisölle että ramppaan eestaas. Voi kun olisi kristallipallo!!!!

ON: ovis oli siis aikaisin tässä kierrossa, jo kp11-12. Saa nähä miten se vaikuttaa loppukierron pituuteen. Eli alkaako menkat jo n kp 22 vai venyykö luteaalivaihekin normaali ihmisen pituuteen eli n 14 vrk.
 
Hei ihanat naiset! Pyysitte ultra kuulumisia joten täällä tästä ketjusta plussannut ja nyt 8. Viikolla raskaana ja sydän löi kauniisti tänään ultrassa kauniisti <3 tarkat päivätkin tarkentuivat ja hedelmöittyminen on kun onkin tapahtunut päivänä jolloin ovulaatiotestit negaa eli niiden tulkinta/ toimivuus ei ole helppoa tai yksiselitteistä, joten kannattaa luottaa omaan vaistoon vaan! Ne minun todella mustat viivat ovis tikuissa kp 38-39 oli tosiaan sit jo raskautta eli ovis plussa voi olla hyvinkin haalea viiva, ei aina kontrolliviivaa vahvempi. Tulkaahan tytöt pian perässä!! Pidän peukut pystyssä koko tälle ihanalle porukalle :)
 
Ihanamami ihania kuulumisia ja kiva kun tulit kertomaan :heart: Onnea vielä :) :) Mulla on muuten esikoisesta tuo sama kokemus, ovulaatiotestiin tuli vain melko haaleat viivat, mutta olin ihan varma oireiden perusteella että ovuloin ja ovuloinkin, koska tulos täyttää kolme elokuussa :) Siinä kuussa oli sattuneista syistä vain kaksi kertaa mahdollisuus harrastaa seksiä (peräkkäiset päivät niiden haaleiden testien aikaan), joten siitä on tullut ja itse tosiaan olin ihan varma että oli ovulaatio.

Wuf hienoa, että tarjosit siskollesi väliaikaisen kodin ja nyt vaan mielikuvitus peliin niin voi tosiaan vaan piristääkin! :)

Penni79 nuo työkuviot on tosiaan vähän haasteellisia miettiä. Mulla oli myös hiljattain kovat pohdinnat... olen ammatiltani päiväkodin johtaja, ja tämän vuoden olen ollut "lainassa" omistajan toisessa päiväkodissa. Tarkoitus oli, että palaan syksyllä vakituiseen paikkaani, johon en halunnut palata. Katselin työpaikkailmoituksia jo, mutta koin tosi hankalaksi hakea töitä, kun tämä yritys on käynnissä. Samoin tuntui hankalalta mennä takaisin sinne omaan vanhaan paikkaan, kun ajattelin että jään hetken päästä ehkä taas kotiin. Mun kohdalla ratkesi todella onnellisesti, eli johtajan paikkani siirtyi pysyvästi tähän nykyiseen :) :) Mutta kristallipalloa näissä kaipaisi, että osaisi tehdä ne oikeat ratkaisut! Sun kohdalla (ja mun!) se toivottavasti on kuitenkin, oloista huolimatta pikainen raskautuminen, niin eipähän tarvitse miettiä enää! Peukut pystyssä, että fiiliksestä huolimatta olet jo ratkaissut ongelman ja plussa testissä on tulon päällä :)

Mulla ei ole tänään juurikaan tullut sitä vaaleanpunaista vuotoa enää. En ole kuitenkaan turhan toiveikas, koska nyt iltaa kohden tutut menkkakivut ovat alkaneet tuntumaan, joten veikkaan että yöllä/huomenna menkat alkavat ihan todenteolla. Tänään on ollut ihan plääh olo koko päivän, veto poissa, ja töissä aivan järjetön kiire kuten mun työssä aina toukokuussa.
 
Kiitoksia kaikille meidän kissan pahoitteluista <3 Pikkuhiljaa alkaa elämä taas hymyilemään stressin ja muun jälkeen taas.

Pahoittelut kaikille tippuneille, täällä tultiin taas mukana eli saa päivittää kp3 ja yk4 :) Eipä tässä kiire sillä vauvalla ole ja nyt alkaa pian kesälomakin niin saa rentoutua eikä tartte stressailla turhia. Niin ja valmistuminen lähihoitajaksi siis perjantaina! Kesäksi en löytänyt töitä, joten oon sitten kotona tytön kanssa :)

Ihanamami onnea paljon sinne! Ihania uutisia <3

Toivotaan kaikille niitä plussia! Jospa sitä sitten ens viikolla lähtis miehen kanssa myöskin jonnekin vähän "autoileen" oviksen aikaan niin sais vähän piristettyä petipuuhiakin. Kun nyt ollaan keskitytty vaan ns. yrittämiseen tärppipäivinä. No, nyt loppu stressaaminen, vauva tulee kun on sen aika!
 
  • Tykkää
Reactions: Ihanamami
Upeaa Ihanamami!! Onnea vielä!:heart:

Musta tuntuu että oon töiden jälkeen niin paljon nyt ulkona ja puuhailemassa, että en ole ehtinyt tännekään.
Mulla on nyt kp16 ja ovista aloin eilen metsästelee, vielä haaleita viivoja, eikä kunnon oireitakaan.
Mä oon nyt päättänyt ihan vaan ottaa yrityksen seksinä eikä yrityksenä. Tässä kierrossa käytän vielä ovistikut loppuun. Alkoi tuntua jo sellaiselta toden teolla tekemiseltä. Nyt yritän vain muistaa nauttia miehestäni ja meidän kahden omasta hetkestä tarpeeksi säännöllisesti, lähentää meitä ja voi kuulkaa kyllä se kivemmalta tuntuukin.;)

Ja samalla tässä pudottelen näitä kiloja ja ihailen ilmoja.:)

Pahoittelut kaikille joille ferrari kurvasi nurkkiin.:hug:
 
Ja päivitystä....

Läiti......................poika02/05.................. kp 9/33-39.........yk 18

Ja niinhän se häämatka alko menkoilla...tosin hieman arveluttavilla sellaisilla...
2pv tihku hieman ruskeaa ja pari päivää punasta...käytännössä menkat ei edes alkanu kunnolla,koska yleensä ovat aika runsaat ja tamponia saa olla vaihtamassa parin tunnin välein....
Tein eilen testin(apteekin), mutta unohdin sen vessaan...muistin sen sitten n. tunnin päästä...ja siinä oli haalea viiva jossa oli kyllä väriä(ei siis mielestäni ollut viivanpaikka).
Mutta ei noihin voi uskoa kun en sitä muistanu ajan puitteissa kattoa.
Taidan kuitenkin tehdä viikonloppuna vielä uuden, jotta saan varmistuksen asialle :)

Plussatuulia kaikille:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, tässä kuussa kroppa taas alkaa keksiä raskausoireita.. Oviksesta vasta viisi päivää mutta ihme menkkajomottelua ollu eilisen illan ja tänään hetkittäin. Kumma miten aina toiveet herää oviksen aikaan ja jostain aina löytyy mielikuvitusta kuvitella oireita ja ajatella positiivisesti että josko nyt tärppäisi. Jostain luin että kiinnittyminen tapahtuu 6-12 päivää oviksesta joten dpo4 lienee liian aikaisin, että se niistä "kiinnittymiskivuista"..
 
Hei kaikille!

Aiemmin jo olin keväällä kakkosta toivomassa, mutta se haave siirtyi ja nyt sitten uudelleen. Viime kierrosta yritettiin ja ei tärpännyt ja kiertokin jäi 25päivään! Ikinä ei ole lyhyeksi jäänyt, joskus venähtää niin sitten kun sitä oikein yrittää ja toivoo niin lyhyeksi jää :( Siispä
hiulu..............poika 09/11.........kp 9/28-32............ yk 2(-3) ilmouttautuu mukaan :)
 
Heippa kaikille! Minäkin liittyisin mukaan ihan viralliseksi toivojaksi. Ehkäisy jätettiin pois tän kuun alussa. Kierto ennen esikoista ollut vaihtelevainen. Nyt ovulaatio bongailtu viime ma.
mannamaaria.....tyttö5/12.....kp ?/26-54......yk1
 
Tervetuloa Mannamaaria ja Hiulu!!

Penni79 kyllä mä olen lukenut useammastakin lähteestä kiinnitymiselle niinkin laajaa vaihteluväliä kuin dpo 3-12. Yleisin on kai tuo viikon molemmin puolin. Pidetään kovasti peukkuja, että se oli juurikin sitä!!! :wave: <-- toi peukuttaa sulle, vaikkei se siltä yhtään taida näyttääkään :)

Mitenkäs Läiti, joko olet testaillut uudestaan? :)

Tahdokas kuulostaa hyvältä suunnitelmalta! :) :)

Mulle voisi päivittää KP 2/28, YK 6. Teen varoiksi testin huomenna, mutta olen ihan varma että ei ole tärpännyt. Eilen alkoivat aivan järjettömät kuukautiskivut, ihan kuin puukolla joku hakkaisi tonne kellarikerrokseen :$ :| MUTTA vuoto on ollut toooosi niukkaa, hyvä kun nyt jostain vuodosta voi edes puhua. Mullahan ei ole keskenmenon jälkeen ollut kunnon menkkoja edelleenkään, mutta kahdet viimeiset nyt kuitenkin sentään jotain vuotoa oli ja ajattelin että limakalvo on vahvistumassa.

Teen siis testin lähinnä siksi, että taitaa olla aika kilautella lääkärille ja ehkä käydä tarkistuskäynnillä. Sitä testiä ne kuitenkin ekaksi kysyy, mutta oikeasti mulla ei ole mitään toiveita sen raskaustestin suhteen.

Onko kenelläkään tietoa onko kohdun limakalvon vahvistamiseksi/hoitamiseksi jotain lääkettä?
 
Viimeksi muokattu:
Bubunen- kandee varmaan varuiksi testaja jos menkat oli oudot.Ja ihan hyvä käydä lekurissa, ei siitä ainakaan haittaa ole.

Täällä menkkamaisia kipuja oli dpo4 ja 5, ja sittemmin ei, mutta alaselkää on kivistellyt pari kertaa. Nyt on dpo 7 ja ootellaan tiputteluvuotoja ennen menkkoja alkavaksi huomenna tai ylihuomenna. jos ei ala niin testaamaan dpo 10 tai 11 kun ei taas malta odottaa.
 

Yhteistyössä