<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol. 29 <3

Yk 6 alkanut, kp 1/24-26...

Ihanamami; ei kai raskaus vois noin nopeesti näkyä noin vahvana viivana (ees ovistestissä)? Voisko olla jotenkin myöhästynyt ovis, eli oli 5 vaille tulossa se LH huippua, sitten ei kuitenkaan tullutkaan vaan vasta nyt on se huippu eli tyyliin huomenna ovis?

Mielenkiintoista.. Ite oon lopettanu testien teon hymynaaman saatuani, pitääkin vaikka ens kierrossa jatkaa ja katsoa miten kauan viiva näkyy . nyt mulla on niitä halpis liuskatestejäkin kaapissa. Kropan oireista oon kyllä päätellyt että testi on suht oikein näyttänyt kun plussapäivänä limat loppuu ja parin päivän sisään on lämmöt nousseet.
 
********* Maanantai 20.5.2013*********




Tahdokas................tyttö 01/09..................kp 8/28............ yk 21
Penni79..................tyttö 7/12....................kp 8/24-26..........yk 6
yöperhonen-..........poika 12/12................. kp8/29-30...........yk6
Venla84...................tyttö 4/12 ..................kp 9/21.............yk 4
chiaraa..................Poika 4/2011...............kp 13/28-32 ............yk 5
äiti -07...................tyttö 01/07...................kp 13/28.............yk 18
bubunen.................tyttö 08/10..................kp 20/29..............yk 5
sini_tintti................tyttö 1/12....................kp 21/28-50...........yk 5
jenniii90..................tyttö 03/12..................kp 24/29............ yk 3
Wuf........................tyttö 02/09..................kp 26/28-30..........yk 2
manije....................poika 7/12...................kp 28/30...............yk 2
Läiti......................poika02/05.................. kp 31/33-39.........yk 17







RKTT :heart:



JÄNNÄILIJÄT :popcorn:

Jenniii90 dpo 9-10


TAUSTAILIJAT
Neiti Näpsän äiti (yk29)





PLUSSANNEET

Toukokuu 2013
Ihanamami(yk 3)

Huhtikuu 2013

SnowFlakes, Kolibrinkukka (yk5)

Maaliskuu 2013
pupup (yk 1), Susimieli (yk1)

Helmikuu 2013
Laala (yk9), Pörrö (yk3), Tagzy, Bethany, Jau11 (yk1), Niiskunenä(yk5), Sona82(yk6)

Tammikuu 2013
Kirskis, eskapismi (yk2), Kulkuriina (yk11), Pauki (yk8), Lempo (yk4), Viida (yk3)

Joulukuu 2012
Carriina (yk1), syysmyrsky (yk2), Bambini (yk4), Nöhvi1 (yk16/yk3)

Marraskuu 2012
iseeyou (yk3), nanna_ (yk1), kaneli83 (yk2/kkm), Vaniljainen (yk1), Crassula (yk3), Epa_88, Kista (yk4)

Lokakuu 2012
aronoele (yk2), Papunen84 (yk2), Wilma79 (yk2), emiliainen (yk1), karma (yk1), Lilleri82, nannamamma


Päivityspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
ihanamami itsekkään en usko että vielä näkisi raskautta, vaan veikkasiin että olisi toinen ovis.
tervetuloa chiaraa
penni79 luin kuulumisesi toisesta, toivottavasti plussa tulisi pian :hug: pahoittelut uudesta kierrosta.

yöperhonen :hug:

tahdokas :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Äh, sori näköjään unohdin laittaa kierron pituuden, eli tänään siis kp 6/28-32 . Hassua, mulla on aina ollut tosi säännöllinen kierto (28pv), ja heti kun vuoden alusta alettiin yrittää toista lasta, niin kierto rupes heittelemään, tiedä sitten onko stressiä vai mitä..

Penni79 Joo mä mietin myös, että ehkä pitäis tässä kierrossa kokeilla ovistestien jatkamista, että näkisi onko huippu vaan yhden päivän vai enemmän.

Ja ovistesteistä vielä, oon vasta kahdessa kierrossa niitä tehnyt (mulla on ollut niitä clear bluen hymynaama-testejä), niin sinä aamuna kun hymynaama ilmestyy niin onko se otollisin aika samana iltana? Ja ehkä vielä seuraavanakin?
 
Voihan ihanuus, tulen päivittämään tänne uutiset, kyllä se vaan raskautta osoitti se vahva ovisviiva!


Jos muut joskus miettivät miten aikaisin voi mikäkin näkyä ja mitä tilastot sanovat ym niin nämä vahvat viivat ovat dpo 5-6 koska ovulaatiotestini näytti plussaa tiistai iltana kp 38 eli kaiketi ke ollut ovis.

Hengailen täällä vielä hetken tsemppaamassa muita plussatuuliin!
 
Kiitos kaikille ihanista kommenteista! Lähdin tyttären kanssa vielä iltakävelylle apteekkiin hakemaan digitestiä ja tunnin pidätyksellä 3 +!! Eli on ollut ovulaatio joskun paljon aiemmin, itseasiassa nyt kun laskestelen taaksepäin ( imetän siis esikoista joten rytmit sekaisin vielä..) voisin olla jo tyyliin 10. viikolla. Luuletteko, että saisin kunnallisen ( Helsinki) alkuraskauden ultran ilmaiseksi, kun en pysty ilmoittamaan neuvolaan edes parin kolmen viikon tarkkuudella viikkoja.. :)
 
Onnea Ihanamami!

ON: kp4, yk4
Niinpä sitten lauantaina yhden toimimattoman testin käytön jälkeen kävin ostamassa uuden testin. Vuoto alkoi ehkä puolen tunnin sisällä testin ostamisesta. Mulla ei IKINÄ ole kuukautiset myöhässä paria päivää enempää, tällä kertaa viisi päivää. Oltiin miehen kanssa molemmat lähes varmoja raskaudesta.
 
Kiitos ihanat naiset ihanista kommenteista! Siirryn nyt tuonne odottajien puolelle, tulkeehan pian perässä!!!

Alkuraskauden ultra tulee ilmaiseksi kunnalta kun kerroin tilanteeni eli ei hajuakaan kuinka pitkällä sitten mennään. Varasivat sen jo tämän viikon perjantaille :)

Tsemppiä kovasti kaikille raskautumiseen!!
 
  • Tykkää
Reactions: yöperhonen- ja Wuf
Ihanamami Toivottavasti tullaan pian perässä!

venla84 Äh, toi on niin ärsyttävää. Mäkin olin pari kiertoa sitten jo ihan satavarma raskaudesta kun oli 4 päivää myöhässä ja yleensä mulla on aina se tasan 28, joskus ehkä päivällä maximissaan heittänyt. Seuraavana päivänä menkat kuitenkin alkoivat, VIISI päivää myöhässä. Kierto on heti ruvennut heittelemään kun ollaan ruvettu yrittämään tätä toista lasta.
 
Ihanamami vauuu, onnea!!! :heart::flower: Ihanaa! Hyvä, että sait sen ultra-ajan, niin selviää raskauden alku ainakin suurinpiirtein. Sun kiertopäivät ovulaatiolle olikin sellaiset, että olin tulossa ehdottamaan raskauden mahdollisuutta. Hyvin näemmä ovistestitkin näyttää raskauden ainakin vähän pidemmällä!

Chiaraa ja Venla, oletteko ajatelleet jos menkkojen myöhästyminen johtuisikin kiinnittymisyrityksistä? Nyt raskautta yrittäessä siis. Ärsyttävää varmasti, jos kierto ihan muuten vaan heittelee näin raskautta toivoessa! Mulle ei ole vielä vakiintunut mitään kiertoa ehkäisyn lopetuksen, vaan päivät on ihan mitä sattuu. Se on myös är-syt-tä-vää. Ennen esikoista mulla oli kellontarkka 28 päivää, mutta esikoisen jälkeen pillereitä syödessä ei tullut menkkoja ollenkaan... ja tosiaan alkutalvesta mulla oli keskeytynyt keskenmeno, joten se varmaan sekoittaa.

Chiaraa vielä ovistesteistä... ymmärtääkseni otollisin aika on sinä ovistestin plussapäivänä (ja varmistelu seuraavana), koska se näyttää lh-huipun joka on noin 12-24 tuntia ennen ovulaatiota. Luin muuten jostain, että nykytutkimusten valossa näyttää siltä, että yhdyntä pitäisi ajoittaa ennen ovulaatiota, koska munasolun irrottua naisen emättimen nesteiden ph-tasapaino (???) muuttuu siittiöille huonommaksi. Muistaakseni lähde oli luotettavan oloinen, mutta nyt ihan muistin varassa mennään..

Neiti Näpsän äiti mulle voi päivittää yk 5.

Mulla on tänään ovulaatio. Sain todella vahvan plussan liuskatestiin, ja eilen ja tänään on hyödynnetty :) Voi, vielä kun johtaisikin johonkin!! Sentään mulla oli enemmän vuotoa viime menkoissa, että ehkä se kohdun limakalvo alkaa vihdoin palautua...

Kysymys: Mulle määrättiin Lugesteroneja keskenmenon jälkimainingeissa, kun menkat on ollut tosi niukkavuotoisia/olemattomia. Nyt viime menkoissa oli hiukan enemmän jo vuotoa, joten limakalvo alkaa tosiaan ehkä elpyä. En ole syönyt niitä lugeja, johtuen siitä että olen todella lääkekielteinen ja jotenkin mua pelottaa lähteä sotkemaan lääkkeitä kiertoon, vaikka lääkäri varmasti "hiukka" enemmän mua näistä jutuista tietääkin. Nyt kuitenkin päätin viime kuussa että tässä kierrossa menen lääkärin ohjeiden mukaan ja syön ne lugesteronit. Kp 16-24 pitäisi syödä. Onko kenelläkään niistä tietoa, miten vaikuttavat mahdollisesti alkavaan raskauteen?
 
bubunen mä oon käsittänyt, että ne lugesteronit auttaa siihen, että jos munasolu hedelmöittyy niin se kiinnittyy ja pysyy matkassa paremmin, vahvistaa siis keltarauhastuotantoa. Käy katsomassa lääkeinfo.fi ja hae lugesteron.:)

Ihanamami voi ihana yllätysonni!:heart: tutlethan kertomaan mitä ultrassa näkyi ja onko se siellä pitkäänkin sitten jemmaillut.;)

venla84 :hug:

Täällä on menossa kp 3 ja asiat ihan jees.
Tein itselleni kiloista taulun josta saan rastittaa aina poistuneen kilon yli, lopussa on sitten maali.;) Nyt on tippunut 4,2kg 3,5 viikon aikana ja matka jatkuu.
On ihan hyvä mieli. Kyllä se tästä. Ovista odotellen taas. Se on aina toi kierron eka päivä niin musertava. Onneksi aika nopeasti pääsee jaloilleen.
Nyt on niin paljon puutarhahommia ja kaikkea että aikakin menee ihan siivillä.:)
 
bubunen Joo kyllä tuli kiinnittymisyrityskin mieleen, mutta en usko että oli sitä, koska luulen et oviskin oli silloin vähän myöhemmin ja siitä laskien se 33 pv:n kierto oli ihan normaali. Ja mä olin niin ajatellut, että tän tokan kohdalla ei ois sitten mitään stressiä.. ja HAH! Eka vaan tuli sen verran nopee (yk 3), ettei ehtinyt pahemmin stressailla.
 
Onnittelut ihanamami!
Oon ollut aika epäaktiivinen, kun nämä mun kierrot ovat niin pitkiä... Tänään kp 17. Testailin ovista tässä ja parina päivänä sainkin alkuviikosta melkein yhtä vahvat viivat testiin ja odottelin jo vahvempaa viivaa, mutta nyt se haaleni taas. En tiedä sitten olisiko ovis voinut jo olla. Tuskin, ainakaan mun pitkien kiertojen, ja muiden oireiden perusteella. Jonkinmoista hyödyntämistä oli kyllä, mikäli se nyt silloin oli... Tuntuu kyllä että KAIKKI ovat raskaana nyt, nimenomaan toista odottavat. Ihan joka toinen vastaantuleva puolituttukin on raskaana. Olisi niin kiva onnistua, vaikka tässä nyt ei pitäisi olla mikään kiire. Meilläkin vasta nyt yk4 käynnissä. Mutta mitä enemmän raskausuutisia kuulee (viimeisen kuukauden aikana olen kuullut siis 6 tutun raskausuutiset, 2. lapsi tulossa), sitä enemmän itsekin tekisi mieli.

Pitänee tuota foolihappoa ostaa myös! Jossain vaiheessa katselin sitä apteekista, mutta en löytänyt vitamiinihyllystä.
 
Heippa!täällä uusi kakkosta haaveileva:)!oisko nyt yk6 3kk sitten kkm!nyt olis noin dpo 13,r-testi eilen nega mutta ovistesti vahva plussa?!olisikohan minulla sama tilanne kun ihanamamilla? :) onnea ihanamamillepaljon!!:) toiveeni heräsi :) mutta kai se olisi r-testi olisi eilen jotain näyttänyt :(?!mitä olette mieltä:)?
 
No jopas täällä on hiljaista!:)
Me ollaan kyllä ainakin nautittu niin ilmoista, että en oo paljon netissä käynyt.
Kesä!:)
Ja tervetuloa haaveilija!! Mulla ei oo minkäänlaista kokemusta noista ovistesteistä raskaudennäyttäjänä, joten en kyllä osaa sanoa.
Jokos oot tehnyt raskaustestin?
Mites muilla menee, oviksia, haamuja, oireita?
Mulla odotteluvaihe. Kp7 menossa eli reilu viikko vielä ovikseenkin.
 
Hiljaista on joo ollut ketjussa... ja hiljaa olen ollut itsekin. Ihanat ilmat on tehnyt sen, että paljon ollaan liikkeellä. Isoin syy mun hiljaisuudelle on kuitenkin se, että etenkin näin ovulaation jälkeen odotellessa yritän painaa tämän yrityksen taka-alalle ja keskittyä kaikkeen muuhun. Oireitakaan mun on tässä kierrossa aivan turha kyttäillä, kun syön noita lugesteroneja niin siellä näytti olevan vino pino kaikenmaailman sivuvaikutusta. Mutta nyt mulla on dpo 5.

Mä olen miettinytkin miksi mun on niin vaikea sietää sitä, ettei tässä yrityksessä tärpännyt heti. Mä olen kuitenkin aika pitkäpinnainen yleensä... Mutta luulen, että kun meidän suvussa on lähes pelkästään yksilapsisia perheitä, niin mä olen saanut päähäni että se on munkin "kohtalo". Vaikea selittää, mutta jotenkin sisälläni tosi paljon pelkään ettei saada koskaan enempää lapsia. Mun haave olisi oikeasti kolme lasta, vaikka tässä iässä (34) ja muistakin syistä johtuen luulen että 2 lasta saattaa kuitenkin olla realistisin vaihtoehto. Tulisi nyt edes se kaksi!!!

Tahdokas tosi hienoa! Olet hyvässä vauhdissa! Kyllä se siitä :hug:

Haaveilijalle tervetuloa :wave:

Pistetäänpäs tähän nyt tällainen galluppi ihan mielenkiinnosta:
1. Toivotko toisen lapsen jälkeen vielä lisää lapsia, ja jos, niin montako?
2. Onko teillä yhtenevät toiveet miehenne kanssa?
3. Olitteko/oletteko kauan kotona esikoisesta?

Mun vastaukset:
1. Salaa haaveilen vielä kolmannesta, mutta ei kerrota mun miehelle
2. Mies haluaa kaksi lasta, nyt vahvasti sitä mieltä että meidän lapset on sitten siinä
3. Olin kotona kaksi vuotta esikoisen kanssa ja mielelläni olisin ollut vielä kolmannenkin. Jos toinen tulee, toivon että pystyn olemaan vähintään kaksi vuotta kotona.
 
Heissan! Hiljaista on ollut, lämpimät ilmat houkutellut väen pihalle.. :) Kiva esikon kanssa pihalla touhuta, keinua ja hiekkalaatikolla tutkia hiekkaa. Nyt tosiaan sen 10kk vanha..

Saas nähdä josko saisin sen plussan tikkuun ensi viikolla.. Tai sitten tullaan lujaa takas maanpinnalle! Tällä viikolla oon ollu tosi väsyny, nyttenki silmät ristissä täällä nuokun.. |O Tissit aristaa ja hajuaistikin alkanu temppuileen.. Aikasemmin viikolla esikolle aloin syöttään marjasosetta, jota ei aiemmin oo meillä ollut, se haisi niin kamalalle etten sitä saattanut syöttää vaan oli heitettävä menemään.. Miehen mielestä haisi ihan hyvälle.. Jos kierto on entisellä mallilla niin torstaina pitäisi alkaa vuoto.. Mitenhän tuota malttaa odottaa! :whistle:

Vastauksia kysymyksiin:
1. 3-4 lasta olis mukava, minulla on kolme sisarusta niin jotenkin luontevaa että olisi se neljäkin omaa :)
2. Mies on puhunut kolmesta, heitä kolme sisarusta niin josko tulee sieltä. :)
3. Esikko nyt 10kk ja hoitovapaalla oon loppuvuoden. Siitä TOIVOTTAVASTI saan jatkaa suoraan äippälomalle. :)

Piti vielä toivotella uusille tervetuloa ja kaikille plussaonnea! :) Nyt unten maille!
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä hiljaista ollut täällä. Aurinko varmaan suurin syy siihen. Meillä tosin kävi todella ikävä tapaturma, meidän pieni kissamme putosi parvekkeelta ja kuoli. Suru on valtava, mutta niin on syyllisyydentuntokin. Kissa viihty niin kauheesti ulkona ettei raaskittu olla päästämättä sitä sinne. Olis pitäny hankkia sinne verkko. On tää vaan hirveetä, ei voi syyttää kun itseensä :(

Mulla menossa tänään kp 24 ja saa lisätä jännäilijöihin eli dpo 9-10 ja jännäpäivä 26.5. Koitan pystyä nyt oleen testailematta aiemmin ellei oikeesti tuu sellasta fiilistä et nyt pakko saada testi. Ainoot oireet mitä on niin tissit vähän turvonneet ja nännit aristaa. Samaa oli ekassa yk:ssa kun oli kemiallinen, viime kierrossa ei tissit oireillu eikä ollu tärppiäkään. Oon kyllä päättänyt että tästä kierrosta plussaan :)

Vastauksia kysymyksiin:

1. Meillä oli miehen kanssa heti kun tavattiin selvää että neljä lasta yht. Mut niin että nää kaks pienellä ikäerolla, sit tauko ja vielä kaks myöhemmin peräkkäin.

2. On miehen kanssa tosiaan samat haaveet lapsiluvun suhteen :)

3. Olin kotona kokopäiväisesti noin 8 kk ikään asti ennen kun palasin kouluun, mutta koulupäiviä oli pari viikossa jos sitäkään. Sitten olin vielä pari viikkoa kotona, tein kolmen viikon sijaisuuden ja palasin kouluun noin neljä krt viikossa. Toisesta haluaisin olla ainakin sen vuoden kotona, kun töihin kuitenkin menossa.
 

Yhteistyössä