<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.26 <3

Jee, BiBa, onnea hurjasti! Nähdään piakkoin tuolla syyskuisissa! :D

Täällä onkin monella jännät tai epäselvät paikat, ja monelle tullut myös epämieluisia uutisia kierron alkaessa uuteen... Tsemppiä uuteen kiertoon ja plussapuhureita kaikille! :heart:

Täällä edelleen taustailen, joskin kirjoittelu on jäänyt jokaisella palstalla nyt hyvin vähiin. Varhaisultra varattu viikon päähän, ensimmäinen neuvola tällä viikolla, hcg arvot olivat hyvät (rv 4+0 noin 100 ja rv 4+6 1366) ja oireet vahvenevat. Olen nyt asennoitunut, että raskaana ollaan ennen kuin toisin todistetaan, mutta silti tuntuu, etten usko, ennen kuin näen tyypin ruudulla. :LOL:

Mä jatkan taustailua ja tulen kertomaan, kun on jotain kerrottavaa.

Iso huooooooh! Hyytyihän se hymy taas vaihteeksi täällä. Kävin gynellä ja kohtu nyt tyhjä(siitä iso jippiii!), mut mun kuvitellut ovulaatiokivut aiheuttikin munasarjakysta oikealla.....Kohdun limakalvo ohut, joten tod.näk. odottelen nyt sit menkkoja alkavaksi seuraavat x kuukautta. Sanoi, et saattais olla myös suurentunut follikkeli, mut oli ite enemmän kystan puolella. Mietin vaan, et kuinka nopeesti sellaset kehittyy? Mua on kuitenkin ultrattu viime aikoina monesti, eikä niissä ole kystasta puhuttu mtn ja tuo todella hypähti ruudulta omaankin silmään heti. No oli miten oli, niin ekax odotin kaksosia ja homma kusi. Sit tein keskenmenoa 2kk, nyt odotan menkkoja x kuukautta, sit odotan tärppiä x kuukautta, sit odotan 2-3kk taas, et pysyykö plussa vai alkaako sama rumba uudestaan!!! Voi kettu sanon minä. Nyt näyttää hyvin tod.näk. ettei saada toista lasta ennenkuin esikoinen täyttää kolme(vuoden päästä tammikuussa). Tärppiaikaa ois 2kk ja ei onnistu sitten niin millään. Sniif!! Mä en enää jaksa enkä ala. :'(

BiBa: ONNEA ihan miljoonasti! :heart:

Aivan ensimmäiseksi:

BiBa: Onnea!!! Todella ihana uutinen ja äärimmäisen hyvä uutinen kaikille meille, että apukeinoilla todellakin voi saada tulosta aikaan! Pienelle paljon tarrasukkia ja kaikkia muita palstan ihania sanontoja ja sinulle mahdollisiman hyvävointista alkuraskautta, kuten myös Krumeluulle!

hentunliisa: Kylläpäs onkin kihelmöivät oireet, jotka niin mieluusti näkisin alkuraskauden tuntemuksina! Toivotaanko että nega olis vaan liian aikasin tehty ja nuo olis jotain aivan muuta kun PMS:iä?

_Lumi_: Inhottava tuo migreeni ja uskon, että mietityttää tuo Buranan käyttö. Itsellä oli myös joku epämääräinen monen päivän päänsärkyjakso viime kierrossa ja kyllä vähän pitkin hampain otin tuota Buranaa, vaikka se kai nykyään olis sallittu raskauden aikanakin aina viimeiselle kolmannekselle saakka. En kuitenkaan, monen muun tavoin, millään uskois tuon yhden Buranan vaikuttaneen kiinnittymiseen, jos semmoinen olis ollu juuri silloin käsillä.

Omppuf: Voi ei, tuommonen superkierto on kyllä tosi rasittava, toivotaan että se loppuis kuitenkin parhaaseen mahdolliseen tulokseen!

mami2009: Olisko tuo nipistely sittenkin jotain positiivista? Jos se ovis juurikin oli sillon, kun sen oletitkin bonganneesi? Minä ainakin pidän peukut pystyssä!! Tuo testi kuulostais olevan melko aikaisessa vaiheessa tehty. Jos herkinkin näyttää 4vrk ennen kuukautisia, niin nyt sulla olis silti vielä 5-6vrk, eikös? Toivotaan, että viikonloppuna saat jo plussan!

kiukuttelija: Mikä on sinun tilanne? Onko täti tullut kylään vai olisko mahdollisuutta, että negatesti oli vaan liian aikasin tehty? Nuo Ehkä-olot on kyllä inhottavia, mutta toivotaan, että tärppäis!

meliah: Entä jos minä jännään sinun puolesta, että josko ne oireet ei oliskaan nimenomaan PMS:iä? :)

MyDream: Pahoittelut uudesta kierrosta :(. Toivotaan, että uusi kierto olis se onnenkierto teille!

Murunmami: Voi että, toivon kovin ettei menkat tulis vaan paljon mukavampia uutisia!

MeaMinnis: Minä en oo vielä ovistikkujen ihmeelliseen maailman tutustunut, mutta ens kierrossa suunnittelin EHKÄ tutustuvani, joten mielenkiinnolla kuuntelen, kun kertoilette omia kokemuksia niiden käytöstä!

anu84: Tervetuloa! Ihanaa, sinulla on vielä ihan pieni ihminen siellä kotona ja toivotaan, että pian saisitte alkuun seuraavan pienen ihmisen! Tällä kertaa teille todella pikainen visiitti, eikös juu!

Hömpi: Ton on ihan pakko olla raskaustuntemuksia! Minä elän täällä vaan nyt teidän plussista ja niitä on pakko tulla! :D

Toiveikas84: Teillä on tosiaan nyt jännät viikot edessä, kun kaikki raskauden mahdollisuudet on olemassa! Kovasti toivon, että tärppi olis käynyt!

Krumeluu: Ihanaa kuulla, että raskaus on lähteny etenemään hyvällä mallilla ja tuo asenne siitä, että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan, on minusta vallan mainio! Toivotaan, että viikko menee nopeasti ja varhaisultra koittaa ja saa sinut nauttimaan (toivottavasti) aivan ihanasta raskausajasta!

).( Täällä ehkä oli ovis kuitenkin vasta viikonloppuna, lupauksista huolimatta kun en niitä testejä ostanut. Oon jotenkin aika stressaantunu miehen jatkuvista reissuhommista, enkä halunnu sänkyhommia viikonlopun aikana ajatellakaan, joten tämä kierto jäi nyt ihan reilusti käyttämättä. Toisaalta ihan mielelläni otan nyt menkat vastaan rennoin fiiliksin ja lähden sitten puhtaalta pöydältä uuteen kiertoon, vaikka se tavallaan lisäyshaaveita viivästyttääkin. Onko kenelläkään muulla puoliso paljon reissussa ja aiheuttaako se ylimääräistä harmia? Minulla meinaa olla vaikeuksia joka perjantai tottua siihen, että kotona onkin toinen aikuinen, jonka mukaan pitäis myös mennä ja toisaalta taas maanantaisin, että olen taas yksin ja vastuussa kaikesta. Ylipäänsä taidan olla vähän huono sopeutumaan uusiin tilanteisiin, niin tämä ei nyt missään nimessä ole paras mahdollinen tilanne minulle. Mutta onneksi meillä on jo tuo yksi ihanuus, jota tänäänkin pussailin ja halailin oikein ekstrapaljon, jottei varmasti unohtuis minkä ihmeen on jo saanut :).

Nyt tämä megaviesti loppuu ja kaikille TOSI PALJON PLUSSAONNEA! :heart:

diiselikissa: Vielä piti kommentoida, että ei voi olla totta! Tuo on kyllä ihan sairaan epäreilua! Jäätkö nyt vaan odottelemaan menkkoja vai ultrataanko sinua tässä välissä tai kontrolloidaanko jotenkin? Teidän vastoinkäymiset sais todella jo loppua ja toivon kovin, että saat ne hiton menkat nyt pikavauhtia ja yritykset pääsee pikavauhtia jatkumaan! :hug:

Diiselikissa: :hug: :hug: :hug: Voi kun loppuisi teillä nuo vaikeudet ja saisit pian pysyvän tärpin...

HaaveMamma: Todella positiivinen tyyli sulle kirjottaa, tuli oikeen hyvälle mielelle :) Sitä tässä tarvitaankin... Tänään olen ollut todella huonolla tuulella ja parina päivänä olen itkeä tihruttanut monestakin jutusta... Mies jo sanoi, että mun on pakko olla raskaana tai muuten jotain häikkää hormoneissa, kun olen niin ailahtelevainen... :eek: :saint:

Koska mun kannattaisi testata sitten?? Testejä jäljellä 2 ja uusia en viittis hommata tässä kuussa, vois tulla noottia ukolta :LOL:

Nöhvi
Heippa "pitkästä aikaa" :wave: Melkein 1,5vk lomailtu ja nyt ollaan pihalla kuin lumiukot mitä tänne kuuluu... monta sivua selailtavana :)

Ainaskin Biba on täällä plussaillut, JEE onnea tuhannesti :heart: Diiselkissalle: paljon jaksamista! Täytyy kommentoida lisää, kunhan pääsee vähän kärryille missä mennään....

on: mulla oli tuolla listalla vielä yk4 pyörimässä, mutta oikeat lukemat olisi kp14/yk5. Ja eilen illalla pamahti ovisplussa tauluun - JEE taas muutaman päivän aiemmin kuin edellisellä kerralla! Ovisplussat on tulleet suunnilleen seuraavasti: yk1/??, yk2/kp38, yk3/kp20, yk4/kp16 ja nyt yk5/kp13, jei :D Ja mikä parasta tylsä ja masentava alkukierto meni huomaamatta, kun ei reissussa tullut mietittyä!

Paljosti onnea BiBa! <3

Toivottavasti ovuloivat immeiset ovat saaneet oviksensa hyödynnettyä :)
Pahoittelut negoista, niitäkin oli tainnut joillekin tulla.
Tervetuloa Anu84!!

Täällä rusehtava jatkuu nyt viidettä päivää. Ei hyytymiä, eikä kipuja.
Eikä ole kuulemma varhainen keskenmeno, soitin sairaanhoitajalle ja kysyin niin vastaus oli että eihän se alkio olisi vielä edes ehtinyt kiinnittyä. :D
Huhh mikä hoitsu. Olis pitänyt lähteä leikkiin ja kysyä että koskakohan sitä kiinnittymistä kannattais alkaa odotteleen, riittääkö jos menkat on pari viikkoa myöhässä? Tai että olisko aamupahoinvointi sit sen merkki? :D

lumi tsemppiä migreenin kanssa,kamala tauti! :/ Ite oon kuullu buranan käytöstä vain versioita,että se vaikuttaa ovulointiin.. En oo tosta kiinnittymisestä kuullu ollenkaan,mutta tuskin yhestä buranasta haittaa on! :)

meaminnis Mulla ainakin sillon kun clomeja söin ni ovistikusta kyllä huomas,että se toinen on yhtä vahva kun kontrolliviivakin.. Mutta riippuu varmaan testin merkistäkin.. Joskus oli puhetta,että kaikki testit ei näytä yhtä vahvaa viivaa,vaikka oliskin ovis parhaillaan.

hentunliisa toivotaan parasta ja pelätään pahinta! Jospa ne menkat jäiski pois ja noi ei olis PMS-oireita vaan ihan jotain muuta!:)

anu84 hoi ja terve! Mites vauvan kans sujuu?? :) Meijän poika tulee huomenna (17pv) 5kk..

BiBa onnea! oi,ihanaa! :)

diiselikissa voi kurjuus! Toivottavasti kohta paistaa aurinko sunki risukasaan! Toivon sitä ainakin :)

Haavemamma täälläkin mies reissuhommissa! Tai nyt on ollu muutaman kuukauden kotona,mutta viikon päästä taas jatkuu! 2vk pois ja 1vk kotona.. todennäkösesti. En vielä tiedä miten se rytmi tulee menemään,mutta viimeks ainakin meni tolleen.. Harmittaa,kun en osaa enää nukkua yksin ja muutenkin olis mukava jos arjessa olis iltaisin kaveri auttamassa.. Mutta aina mee tasan nallekarkitkaan :)

ON: JEE!! Täällä alko menkat! Tai ainakin luulen niin ... Marraskuussa oli sellaset 2päivää kestävää tuhrua,että en ky laskenu niitä menkoiks,mutta tänään tuli kyllä vähän eri tavalla.. Saapas nähä,kestääkö nekään yhtään sen kauemmin.. Mutta eiköhän ne joskus tule.. En kyllä tiedä mitä tää sit on jos ei menkat :D

ja ei niin JEE.. Miekkonen siis lähtee takasin reissuhommiin,että täytyy toivoo ovikset aina sille hetkelle kun on kotona.. (oon vähä malttamaton,kun toimis edes tää kroppa enstä,ennen kun voin suunnitella minkään sortin oviksia :D)

Ja meinasin tilata tänään ovistikkuja,mutta harmi kun laskujen maksamisen jälkeen ei jääny yhtään rahaa millä tilata. (äitiyspäivärahalla ei paljoo juhlita,vaikkei ihan minimiä saakaan)

Eli tilanne siis se,että toivon,et nää olis oikeet menkat 8)

Haavemamma: Jään vaan odottelemaan menkkoja, pari kk voi odotella kuulemma ihan rauhassa, sit lääkäriin uudestaan josko tarvitsee jtn hormonia kierron alottamiseksi(toiv. en). Kysta oli n. 2-2,5cm, joten ei vaadi kontrolleja.
Oishan se kiva joo päästä edes yrittämään uudelleen. Ja kun tämä prosessi on nyt näin pitkä, niin pelko uutta raskautta kohtaan senkuin kasvaa ja toisaalta katkeruus myös kaikkia muita kohtaan, jotka raskautuu/saa lapsia ilman ongelmia. En pidä siitä tunteesta, mut minkäs sitä voi, kun en vaan enää kykene ajattelemaan, että "muiden onni ei ole itseltä pois." Lähipiirissä on paljon pieniä vauvoja ja muilla mahat kasvaa, niin ole tässä nyt sitten iloisella mielellä, ku itellä ei toistaiseksi ole toivoakaan uudesta vauvasta.

Testasin ja negahan se oli... Testejä ei muuten ollutkaan, kun yksi enää, joten enpäs testaile sitten enään :D Jos jotain merkittäviä oireita ilmaantuu niin katsotaan sitten, mutta nyt ei huvita enää negailla yhtään... Tietäisi edes vähän kierrosta, mutta kun senkin täytyy olla niin sekasin... :/ Jos tuhrua ei pidä minään niin tänään kp29... Vihlasuja alavatsalla ja tissit tuntuvat edelleen kummilta, olin melkeen varma, että saisin edes haamun testiin... Anteeksi omanapaisuus, mutta harmittaa epätietosuus, kun ei tästä nyt ota oikein selvää... :(

Taiska 87 pojan kanssa sujuu aivan loistavasti, niin kiltti kun mikäkin ja kova syömään, ja nukkuu erittäin hyvin.. Ihan pienenäkään ei heräillyt kun 2-3 kertaa syömään ja nyt menty jo kolmatta kuukautta täysillä öillä.. menee siinä klo 22 nukkumaan ja herää maidolle joskus 8 aikaan ja jatkaa uniaan ja heräilee joskus 11 aikaan yöuniltaan!! :)) Mitään sairauksia ei onneksi ole ollut vielä!!!

Kiitokset onnitteluista! :)
Tilailin pari raskaustestiä netistä ja toivon, että sitten viiva olisi jo tosi vahva! Toinen oli ihan viikkonäytöllinen testi :D Pakkohan se on sellanenkin testata, tää voi olla mun viimeinen raskaus (jos vaan kaikki sujuu hyvin) Niin koitan nauttia ja ottaa kaiken irti tästä :D
Tosin pientä ällötystä ollut ilmassa aamusta asti, toivottavasti ei kauhean pahaksi mene! Muita oireitapa mulla ei olekkaan!? No vatsaa nipistelee välillä ja tuntuu sellasia repäisykipuja kun nopeasti nousee sängystä tms..

Hirveästi plussatuulia, ehkä tästä kunnon puhuri pääseekin valloilleen ;)

MyDream Pahoittelut ja tsemppiä uuteen kiertoon!

Murunmami Pidetään peukkuja ettei täti tulisi :)

Omppuf Niinhän se on, että maltti on valttia noissa testaushommissa. Toivotaan että pääset testaamaan plussan sitten vajaan parin viikon päästä. Me mielellään tyrkätään sinut sitten sinne lokamasuihin :D

MeaMinnis Minä en osaa auttaa noitten ovistestien tulkinnassa, rupean perehtymään asiaan itsekkin ensi kierrossa. Kiva että oloista voi vähän aavistella ajankohtaa, mutta olisihan se kuitenkin kiva saada testiinkin napattua se ovis. Oviksenbongausintoa! :wave:

Anu84 Tervetuloa ja toivotaan sinulle erittäin pikaista visiittiä tänne!

BiBa OMG! Mahtavaa! Selvä plussa minun silmiini :heart:

mami2009 Ei varmaankaan kannata vielä heittää kirvestä kaivoon, vaan testailla sitten viikonloppuna uudemman kerran :)

Toiveikas84 Toivottavasti talletukset tuottaisivat tulosta ;)

Krumeluu Kiva kun käyt kertomassa kuulumisia :wave:

diiselikissa :hug: :hug:

Haavemamma Minun mies ei reissuhommia tee, mutta erittäin pitkää päivää, usein myös viikonloppuisin. Hattua on nostettava sinulle, on varmasti rankkaa pyörittää arkea yksin viikot :hug:

Nöhvi Jee, onnittelut oviksen bongauksesta :)

Taiska87 Sinullakin mies reissuhommissa, voimia kovasti arjen pyörittämiseen sinne! Ja toivotaan että kyseessä olisi oikeat menkat.

Hömpi ja MeaMansikka Pahoittelut negasta molemmille :hug:

Minä en sitten malttanut mieltäni viikonloppuun odotella, vaan testasin aamulla negan. Ja vaikka kuinka pyörittelin testiä kädessä ja katselin valoa vasten ja etuperin ja takaperin ja melkein päälläni seisoen, ei näkyviin tullut minkäänlaista haamunpuolikastakaan. Eli menkkoja odotellessa :headwall:

HaaveMamma Tein sen testin liian aikasin (kp 25/32).. Eli kai se vielä voi muuttua plussaksi, jos on muuttuakseen...? Sitä kun pitää olla niiiin malttamaton, vaikka tietää ettei se mahdollinen plussa välttämättä vielä näy. Huooh. Onneksi noita testejä on tuolla varastossa muutama, niin ei haittaa vaikka yhden tuhlaisikin ;)

BiBa Hurjasti onnea! :heart:

Mulla on nyt ollu kummallisia nipistelyjä/koskuja alamahassa ja yöllä heräsin etovaan oloon yms pientä.. Jaa-a? Esikoisesta alko näihin samoihin aikoihin masun nipistelyt, mutta ne oli jotenkin erilaisia. Ja voihan toki olla, että minä vain kuvittelen kaikki oireet tai sitten nämä johtuu jostain ihan muusta. Mutta sen näkee viikonloppuna, tuleeko täti vai ei.. Toivottavasti ei!
Nyt vielä sukulaiset ja ystävät kyselee koko ajan että millon meille on toinen tulossa ja eikö kannattas jo rueta tekemään seuraavaa yms.. Ahistaa! Ja surettaa. Varsinkin ne "teidän PITÄÄ tehä ÄKKIÄ toinen, että on sitten leikkikaveri!!" Joo, sitähän tässä yritetään koko ajan, mutta kun ei vaan tärppää..

Pahoittelut meliah negasta...mikäs kp sulla on? (tänne on tullu niin kauheesti juttua että se lista on tuolla jossain, enkä jaksa käydä metsästämässä) x)
kiukuttelija: Minä luulisin että ei se testi vielä tuossa vaiheessa näyttäis, vaikka oliskin plussa. Nuo oireet kuulostaa kyllä hyvin lupaavilta :D Nyt vaan testiä muutaman päivän päästä uudestaan! +++.
Ps. Onpas inhottavaa kun ne tuolla tavalla kyselee:O, jos mulla olis sama niin rupeisin varmaan itkemään! :D

Onnea Biba!
Hyvää raskausaikaa Krumeluu=)
diiselikissa, mäkin oon kauhistellut kun oon lukenu teidän vaikeuksista:hug: Mutta vaikeuksien kautta voittoon vai mitä?
kiukuttelija meillä on mun äiti pariin kertaan vihjailevasti odotellut vähänniinkuin raskausuutisia, tosin en tiiä onko sit niin innossaan. Vuosi sitten sai ekan lapsenlapsensa (meidän tyttö) ja siskolle on tulossa kesäkuussa ekat lapsensa (kaksoset) ja äitin miehellä on kolme lapsenlasta ennestään, viimekuussa syntyi 1 vauva lisää ja helmi- ja huhtikuussa tulossa vielä 2 lisää. Lisäksi yks tän miehen tyttö saattaa yrittää raskaaksi tulla. Joten meillä on lähipiirissä ainakin vauvoja tulossa. Meidän tyttö ei tosin hoidossa ole ollut kuin pari kertaa, lähekkäin kun asutaan niin käydään monta kertaa viikossa. Muut lapsenlapset on ollu vähän useammin. Meidän äiti kyllä mielellään hoitaa, sekä meidän tyttöä ja miehensä lapsenlapsia, ei siinä mitään vaikka työelämässä ovat vielä molemmat. Mun serkku kyllä kyselee kokoajan yritetäänkö, itse sai kesäkuussa vauvan ja heinäkuussa saa toisen lapsen. Mutta ei meillä oikeastaan ole ollut tuon sektion takia mahdollista yrittää edes aikaisemmin ja olenkin vaan sanonut että ei yritetä kun sitten tulis kyllä niin suuret paineet jos kauan joutuu yrittämään. Parempi mennä vaan ihan hissukseen.

Nopponen
Onnea Biba plussasta! :)

Tervetuloa uudet!

Pahoittelut nega-testin tehneille! :(

Tänne tulee niin hurjaa vauhtia tekstiä että ei kyllä muista kaikkea kommentoida... Mutta lukenut oon kaikki. :) Minulla kp 35 tänään, viimeksi kierto 36 joten aion sit huomen aamuna testata jos ei yön aikana täti saavu. Minkäänlaisia menkka-kipuja ei kyl oo ilmassa mutta ei kyl pahemmin raskaus oireitakaan... :( Eikös sen kuitenkin mahdollisesti pitäis huomen aamuna jo näkyä jos ois...? Ainaki pregcheck-testien ohjeissa lukee et näyttää ensimmäisenä päivänä kuukautisten pois jäännistä...? Tosin viime menkat oli ekat kierukan oton jälkeen ni en voi olla aivan varma et onko se mun kierto nyt sitte just 36. Mut ei kai se auta ku testata ja jos on negaa ja täti ei saavu ni uusia sit muutaman päivän päästä....

Paljon plussa tuulia tänne kaikille! Kivaa ku täällä porukka kirjoittelee näin hyvää vauhtia. :)

Viimeksi muokattu:
Minuu rupes jännittämään :) Soitin terkalle, että saisinko loppuviikon labroihin raskaustestiä varmuuden vuoksi niin hän kertoi, että siellä on jo laitettuna lääkärin pyynnöstä.. :) Tänään tullu niin kovia vihlasukipuja alavatsalla että... :D Toiveet katossa!

• Tykkää
Reactions: MeaMansikka
Omppuf Joo, niin minäkin vähän luulen. Pitänee testailla loppuviikosta uudestaan. Mulla meinasi kerran itku päästä kun kaveri tolleen kyseli.. Just oli menkat alkanu ja oli tooosi masentunut olo ja sitten yks tulee vinkumaan että pitäs olla jo leikkikaveri tulossa. Mieskin näytti vähän harmistuneelta ja "säikähtäneeltä", kun tiesi miten arka paikka se mulle on. Kaverikin taisi huomata jotain, kun ei oo sen jälkeen vihjannukaan mitään sen suuntasta.

Ranskis Oii, kovasti onnea! :heart:

Yhteistyössä