<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.26 <3

Nyt tulee omanapa vuodatusta! Oon ollukin täällä taka-alalla ku ei oo ollu oikee mitää kirjoteltavaa, jotain väliin kommentoinu.... Mut nyt on 19/25-30.... tissit on pinkeet ja hellät, vatsaa nippailee ja alaselkää jomottaa =) Tuntuu hyvin samalta kuin viime kierrosta, jonka luulen päättyneen varhaiseen km kiertopäivällä 30, kun yleensä vuoto alkanut n. 26 päivä. Oon koittanu pitää matalaa profiilia ja olla miettimättä ja stressaamatta. Oikeestaa esikon 1v synttärit onkin tässä vieny onneks huomion :heart:
 
Lumpe Pahoittelut :(

Murunmami Peukut täysillä pystyssä :)

).( No voihan... Liian ahkerasta pupuilusta oon sitten saanut vieraaksi rakkaan ystäväni hiivan :kieh:... Onko kellään mitään tietoa miten se vaikuttaa hedelmöittymiseen/ kiinnittymiseen?? Jollain olis pakko lääkitä, ei tätä kutinaa kestä; oiskohan suun kautta otettava parempi kuin emätinpuikot? Grrrrr, ärsyttää!
t.tähtis
 
Pahoittelut lumpelle! :hug:
kiukuttelija: Ootteko omaan muuttamassa vai vuokralle? Muutto voi olla melko stressaavaa kaikkine roudailuineen! :eek:
meliah: Pahoittelut tädistä :/ Lyhyet kierrot on kanssa suoraansanottuna perseestä.
tähtitaimi: Minusta on ihanaa, että nimen takaa löytyy pieni tarina :) Tiesitkö että väkisin pupuilu on muotia tässä kuussa ;)
murunmami: Onnea oireista! :) Jospa ne sinulla tarkoittaisi sitä parasta mahdollista!! Paljon plussia sinneppäin++
tähtitaimi: Voi hiiva! :( Inhottava vaiva.. mulla oli lähtien rv10, loppuun asti. Raskaana oleville ne suosittelee niitä alakertaan asennettavia. Liekkö nuo sitten lievempiä vai..? Luulis että se hiiva vaikuttaa hedolmöittymiseen enemmän kun lääkkeet :eek::)

Napaa: Eilenkin tuli sitä omituista tuhrua, mutta nyt näyttää loppuneen..? Aamulla otin ensimmäisen teron ja nyt vaan ootellaan. Pupuiluintokin on täysin nollassa. Tänään suunnitelmana kuntosali ja illalla ehkä yksi siideri.. nam <3
 
Nöhvi
Tervetuloa kiseliina :wave:

Meamansikka: onnea onnea onnea :heart:

tiipula: Onnea alkaneista menkoista! Hih, hassua sanoa näin :D Ja nyt tositoimiin sitten!

tähtitaimi ja Omppuf: te ainakin taidatte olla sitten jännittelykamuja loppukierrossa :) Jei!

tähtitaimi: aika jännä miten nuo ohjeistukset eroaa :O Lisäksi jäin ihmettelemään, lukeeko reseptissä oikea annostus. Kun sanoi kirjoittavansa luget puoleksi vuodeksi. Reseptillä saa kuitenkin 60pilleriä ja jos paketin mukaan ottaa kaksi päivässä, niin riittää mun matikkapäällä vain kolmeen kiertoon? Millainen annostus sulla on ollut?

Nimiasiasta... ei ole nimiä valmiina. Esikoiselle oli nimivaihtoehtoja, mutta päädytiin lopulta ihan eri nimeen. Oli meillä pojallekin nimi mietittynä, mutta saas nähdä käytettäisiinkö sitä jos poika tulisi

meliah ja lumpe: pahoittelut menkoista :hug:

Murunmami: kuulostaa lupaavalta :D

ON: ei vielä ovisplussaa, mutta nyt on varmasti lähellä. Eli vielä pitäisi jaksaa makuukammarin puolella... huh huh, tämähän käy rankaksi ;)
 
Omppuf ja Nöhvi Jaksaa jaksaa, vaikka verenmaku suussa (tai toisessa päässä :D)

Nöhvi Jos oikein muistan, niin meillä annostus oli kolmesti päivässä... Näissä todella tuntuu olevan valtavasti vaihtelua, oonkin miettinyt että ollaanko me naiset niin erilaisia, vai onko erot lääkäreissä? Mikä teillä on Lugejen vahvuus? Niitä on kahta eri vahvuutta, sekin saattais vaikuttaa annostukseen, samoin se otetaanko ylä- vaiko alakautta (meillä oli aina ohjeena alakerta). Tosin muistelisin että meillä tökittiin sitä vahvempaa kolmasti päivässä. Äh, ota niistä nyt selvä. Ei kait auta kuin luottaa että lääkärit tietää mitä tekee (joopajoo)... :)
 
Nöhvi
Heh, kunnon päälle ottaa mutta pakko jaksaa :D

tähtitaimi: oho, no tuntuu olevan tosiaan eroja. Mulla tuossa paketissa lukee 100mg ja pilleri otetaan "alakerran" kautta. Elikkäs 200mg yhteensä per päivä. Ajattelin että yrittääisi pidentää luteaalivaihetta edes 11 tai 12 päivään. Kauankohan nuo pillerit vaikuttaa? Eli onko vaikutus poistunut heti seuraavana päivänä pillerittömästä päivästä?
 
Tähtitaimi: Ei hiivan pitäisi vaikuttaa vaikuuttaa hedelmällisyyteen tai kiinnittymiseen. Otin itse viimeksi sen diflucan tabletin. Helppo ottaa ja toimi :) Neuvolatäti ainakin sanoi mulle viimeksi, että hiivalääkkeitä kannattaa välillä vähän vaihdella.

Murunmami: Peukut pystyyn! Selkäkipu tietää hyvää :D

Loppuisi jo nämä menkat, että pääsisi yrittää. Tilasin netistä kasan ovistikkuja, pääsisi niitäkin sitten testailemaan :D
 
meikäläiselle voi päivittää listaan kp1 yk 7
ja taas mennään. on se ihmisen mieli jännä, että vaikka negoja tehdessä ajattelin, että kuinkahan tästä taas noustaan ja vieläkö jaksaa yrittämällä yrittää, niin nyt ajatukset jo tulevasta paljon positiivisemmat. vielä jaksaa.

mä oon aivan pihalla noista lääkityksistä, mutta te joilla niitä on käytössä niin kuinka kauan olette yrittäneet raskautua ennen kuin lääkitys on aloitettu? täällähän "jo" yk:t 7 ja mietin pitäisikö sitä jo lääkärille suunnata..

murunmami oireet kuulostaa lupaavilta, peukut pystyyn!!!

Lumpe :hug:

anu mikäs siellä tilanne?

ja peittoa heiluttaville pupuiluvoimia:LOL: tovottavasti pian tääkin pääsis jo sinne saakka;)
 
Viimeksi muokattu:
annis_ Nyt en ole testaillu, että en osaa sanoa... Mutta tuo kipu tuolla oikealla alhaalla on aikamoista tykytystä.... Mä nyt oottelen alkuviikkoon ja sit käyn jossain... Oon tietty nyt googlettanu MITÄ ei saisi tehdä, ja pelkäänkin esim kohdunulkopuolista raskautta... Mutta eikö senki pitäis näkyä testissä selvästi??? Menkkoja ei näy, eilen olin varma että alkaa, kun mahaa turvotti ja sellanen menkkakipu, mutta ei sitte alannu.... Jotain ihme paakkusta valkkaria tuli vähän!
 
Omppuf vuokralle, kaksiosta kolmioon :) Tuntuu vain ettei millään aika riitä kaiken pakkaamiseen. Varsinkin kun tuon pojan kanssa on mahdoton saada mitään aikaiseksi, se joko roikkuu lahkeissa ja huutaa tai heittelee tavaroita pois laatikoista ja kulettelee ties minne jne..

ON: hmm, voisikohan nämä olla ovis oireita? vasemmalle alamahaa vihloo + pari päivää ollut limaisuutta...? Testejä olisi tuolla kaapinpohjalla, mutta kun ei millään jaksaisi tehä.. Vai pitäisiköhän illalla vielä testata? Onko sillä jotai väliä tekeekö sen testin aamulla vai illalla?
Vaikka toisaalta ihan sama onko ovis vai ei, pupuilut taitaa silti jäädä tekemättä :/ Miehellä on niin kuiva esinahka, ettei saa sitä vedettyä taakse ollenkaan.. Tuota kuivuutta/kireyttä on ollut jo jonkin aikaa, mutta ei noin pahana että haittaisi hommia. Hiivaa se ei ole, eikä myöskään sukupuolitauti. Johtuneeko sitten kuivasta ilmasta, jostain tulehduksesta vai mistä lie..? Pitää varmaan ensi viikolla passittaa mies lääkäriin.
Harmittaa vain niin pirusti, jos menee hyvä ovulaatio hukkaan! :kieh:
 
Miraaz Mä en oo siis lääkäri,ja tää on vain KUULTUA juttua ja OMIA pähkäilyjä (sen takia painotan,ettei kukaan ota siis ihan kirjaimellisesti) Kun siis terothan saa kuukautiset tulemaan,oon kuullut,että ne vaikuttaa heikentävästi ovikseen,mutta on mulla tuttuja,jotka niillä on raskautunu.. Eli en siis tiedä. Sillä vain ihmettelin päällekkäistä lääkitystä,kun clomithan aiheuttaa ovulaation joka taas aikaansaa kuukautiset parin viikon päästä,niin mitä ihmettä sitten tekee vielä terot siinä rinnalla?? :eek: Tätä vain ihmettelin,koska ei mulle siis ainakaan ollu mitään puhetta,että terot tarviis olla rinnalla ja mulla on aina ollut erittäin epäsäännölliset menkat. Ne vain sattu sillon tulemaan yhtäaikaa,kun kävin edellisen kerran gynellä,ennen raskautta. :)

Lumi tsemppiä,aattele mites ihana onkin,kun ei tarvii oksentaa. Eihän se sitä tarkoita,etteikö siellä elämää olis. Ja ainahan sitä pelkää pahinta ja toivoo parasta,mutta eiköhän siellä ole kaikki hienosti :)


Meliah,mulla vaikuttaa taas pahasti siltä,että en saa edes ovistestiin plussaa. kohta testannut jo 14pv. Kuten sanottu,kierto erittäin epäsäännöllinen,joten tiijä millon saa seuraavia menkkoja ootella. Olispa siinäkin enemmän mahiksia,kun haamuilee,mutta eih. Kun en saa kun hailakoita haamuja ja joinain päivinä en edes niitä :/ Mutta toivon sulle paljon plussia :p

onnea Sannuli! Hirveesti vauvaliimaa ja kaikkea mukaan :p

Nöhvi toivottavasti lääkkeistä on toivottua apua ja saat sinäkin muitakin plussia,kun ovisplussan :p

Meamansikkaonnea sullekin ja kuin myös,ihan kaikkea tykötarpeita mukaan :)

nimestä: Oon miettiny kyllä nimiä,mutta en kovin silleen varmalta pohjalta. On kuitenkin toi toinenkin osapuoli,jolla on sanansa sanottavana.. Ja sit kun on kamala pelko,että jos ei se toinen tulekaan,niin yritän nauttia tuosta murusesta,ilman mitään paineita.. Mutta eipä se onnistu,kun tahtoo,niin tahtoo. Eihän sille mitään voi 8)

Lumpelle,annikselle ja toiveikkaalle halitukset ja tsempit uuteen kiertoon!

Murunmami: peukut täälläkin pystyssä! josko oliskin ;)

omppuf: siideri kuulostaakin hyvältä! Vielä kun sitä saa ottaa ;P Mutta jospa se omituinen vuoto oliskin sitä itteensä? Eli kiinnittymisvuotoa. Toivotaan,toivotaan :p

Ja ON: Täällä ei yksinkertasesti mitään uutta :eek: Tylsä elämä :D Ei vaan,kun tuntuu ettei mitään tapahtu kropassa eikä kotona. Soseita väsään vain pikkaselle ja pojan kans onneks aika kuluu,niin ei tuu murehdittua tätäkään asiaa niin paljoo. Vaikka olenkin ihminen,mullehetikaikkinyt. :D
 
Iltoja!

Täällä piinaillaan, eli dpo8. Ystävänpäivänä vietetään isännän kanssa vuosipäivää ja meinasin silloin testata. On kyllä vaan erityisen oireeton kuukausi, että näinköhän ovuloin koko kuukautena, vaikka migreeni vahvasti hormoonien laskusta kertoikin... Muuten tää kierto on mennyt vähemmällä stressillä, mistä pisteet itselle, mutta nyt kun kierto alkaa lähennellä loppuaan, niin kummasti alkaa taas toiveet nousta pilvenhattaralle ja testaaminen kuumottaa mielessä...

Noista lugeista: Pikaisella guugletuksella ja hataralla esitietopohjalla sanoisin näin, että on monia eri syitä, joihin lugeja määrätään. Joillekin määrätään kiertohäiriöihin, toisille keltarauhashormooni häiriöihin, sekä myös ongelmalliseen PMS:ään tai vaihdevuosiin. Sillon kun luget määrätään kiertohäiriöihin, niin ne aloitetaan monesti jo ennen ovulaatiota, jolloin kai voi heikentää ovulaatiota, mutta jos niitä otetaan keltarauhashormooni häiriöihin (lyhyt luteaalivaihe), niin ne aloitetaan vasta ovulaation jälkeen ja silloin ne ei mitenkään vaikuta ovulointiin. Lugeja kai myös voidaan määrätä tukilääkitykseksi hedelmöityshoitojen yhteydessä... Eli varmaan annostus ja ohjeistus riippuu pitkälti siitä, mihin vaivoihin niitä käytetään. :)

Kaikille plussanneille onnea! Kiva, että helmikuun "saldo" näin alkukuulle jo on ollut suuri! Toivottavasti sama linja jatkuu!! Pietään lokakuussa synnytyssairaalat kiireisinä!
 
Nöhvi
Annis: :hug: Tsemppiä uuteen kiertoon! Minä hakeuduin jo yk6:n aikana lääkäriin, koska tiesin että luteaalivaihe on kymmenisen päivää - olen tikuttanut ovista joka kierrossa. Alkoi turhauttaa, kun ei päässyt edes kunnon piinapäiviin asti... Oli kyllä hyvä käynti, toi mielenrauhaa (ja tietenkin pillereitä ;) )

Dsarial: jännää, piinailut "pahimmillaan" - plussatuulosia +++++ oireettomuuskin voi olla oire! Niin ja lugeista, joo niinhän se on! Eli kyllä niitä aika moneen juttuun käytetään. Mulle lääkäri painotti, että ottaminen aloitetaan kolme päivää ovisplussan jälkeen - juurikin sen takia että muuten saattaa häiritä ovista.

ON: Siis mä en ala... nyt on siis yk6 menossa ja 2 kierrossa on pissatulehdus iskenyt pian oviksen jälkeen --> antibiootit. Yhdessä kierrossa olin pidempään kipeänä ja antibioottikuurilla --> kierto venyi 49 päivään. No nyt oviksen piti olla taas tuloillaan, niin eikös mulle noussut korkea kuume :( Niistä kahdesta "terveestä" kierrosta toinen oli heti pillereiden lopettamisen jälkeen :x Toivottavasti tämä ei nyt estä ovulaatiota/siirrä hamaan tulevaisuuteen. Tiistaina oli johtofollin koko 12mm, googlettamalla löysin että kasvaa 1,5-2mm päivässä ja irtoaa siinä 20mm kieppeillä (vissiin aika suuria vaihteluita?). Eli lähellä oltaisiin... toivottavasti tämä menee nopsaan ohi! Menipä taas matikaksi :whistle:
 
Nöhvi Toivotaan ettei antibiootit nyt sotke mitään! Lugeista vielä, niiden vaikutus kestää muutaman päivän käytön jälkeenkin, eli n.2-5pv:n kuluttua yleensä alkaa vuoto.

DsariaL Plussapuhuria sinne, olispa ihana ystävänpäivälahja :)

kiukuttelija Kuvaa aika hyvin ainakin mun ovisoireita, toivotaan nyt vaan että saatte sen hyödynnettyä ;)

Annis :hug: Me odotettiin tutkimuksiin ja hoitoihin lähdön kanssa useempi vuosi ennen esikoista, nyt on aiottu lähteä jatkamaan hoitoja vähän nopeammin :)
 
DsariaL Onnea vuosipäivään ja plussatuulia!! :)

Eilen oli tosi outo vatsakipu, heräsin jo seittemältä ja siitä asti tonne yhteen päivällä, koski ja kuumotti koko lantion seutuu niin että kävelin kyyryssä eikä oikein mitenkään päin ollu hyvä. Sit kävin likan kaa päikkäreille ja ku heräsin ni olo oli normaali... Jotenkin pelkään nyt että noi kovat kivut ei oo normaalia, koska viime kierrosta niitä oli ja se ei kuitenkaan mitään hyvää tarkoittanut : / Lähen huomen likan kaa 1v neuvolaan, meinasin pummia siitä testin samalla...

edit// nii ja sen unohin mainita, että eilen tuli vähän ovisliman näköstä sitkeetä kirkasta ja hitto, nyt myös!! mut nyt mennään kp20, eikai mulla ovis voi nyt olla?! :O sillon kun mulla piti olla ovis, oli vatsa kipee n. 3 päivää... oletan sen olleen silloin...
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on monella jännät paikat! :) Helmikuustahan on tulossa erittäin plussarikas ;).
Nöhvi: Pahoittelut toistuvasta tulehduksesta :eek:! On kyllä huonosti sattunu :S
kiukuttelija: Jee enemmän tilaa sitten pienellä pyöriä ympyrää :) Ymmärrän et pakkaaminen voi olla hivenen haastavaa ;) Meillä oli vähän samat kuviot kesällä kun muutettiin kaksiosta kolmioon, paitsi neiti ei vielä kauheesti sillon liikkunu :)

Napa: Huoh pitikin mennä sanomaan. Aamulla sain vieraakseni kurkkukivun ja nuhaisuus alkaa vallata klyyvaria :D jejjj!! Noh laittais pötkölleen sohvan nurkkaan ja katselis koko päivän töllötintä. Kunhan ensin käyttäis tuon nakki-koiran lenkillä :D:D
 
Lumpe: Pahoittelut ja onnea uuteen kiertoon!

Tervetuloa Kiseliina!

Kiukuttelia: Onnea uuteen kotiin!

Omppuf:
Pikaista paranemista! Meillä tyttö on maha-oksutaudissa.

Sitten omaa napaa.. Kyllä nyt pahasti näyttäs, että jotain on vikana :( Kp 33 tänään ja ei mitään merkkejä menkoista tai raskautumisesta. Mulla on kuitenkin esikoista odottaessa tullut kp 15 kohdalla rinnat kipeiksi ja km taas kp 17. Voiskohan vielä ovistestiä käyttää raskaustestinä? Ainakin niitä olisi kaapin perällä.
 
Nöhvi
Pikaista paranemista Omppuf!

katariine: onpas kinkkinen tilanne.. miten se menikään, oliko sulla hormonaalinen ehkäisy käytössä ennen yrityksen alkua? Toivotaan että menkattomuus johtuisi pikku kyytiläisestä!

Noniin, aamun ovistesti oli lähes plussa/plussa - riippuu miten tulkitsee. Ja melkein hävettää myöntää että kuumehorkka ei estänyt vauvakuumeista naista heiluttelemasta peittoja eilen illalla ;) Saatoin olla mallia "lahna", mutta nyt ei voi mitään. On tää kyllä välillä aika pimeetä :LOL: Siis oikeesti! Ei mitään järkeä...
 
********Maanantai 13.2.2012************




Mukana:


Lumpe...................5/11..................kp3/28......yk3
annis_.............poika8/07.................kp3/28-30..yk7
Meliah...........................................kp3/25-29...yk6
toiveikas84..................04/10...........kp5/31-33...yk7
tiipula......................tyttö 5/11.........kp5/29?........yk1
kiseliina................poika 02/04.........kp5/28........yk1
Miraaz..................tyttö 10/10..........kp7/28-48..yk5
äiti -07..................tyttö 07..............kp12/31.......yk1
murgu...................tyttö 3/10.........kp12/28-35.....yk3
Mememe.......................................kp13/29?.......yk2
kiukuttelija.....................1/11........kp15/32..........yk6
tähtitaimi.............Poika 06/10........kp16/28-31.....yk6
MeaMinnis.............01/08...............kp16/28-32.....yk5
Haavemamma........tyttö8/10..........kp17/29(30)....yk3
Nöhvi......................tyttö 7/10........kp18/25-26.....yk6
Omppuf...................tyttö11/10.......kp18/n.28.......yk10
Rusina2010...........tyttö 12/10 ........kp20/30-34...yk4
hentunliisa.............07/09...............kp21/24-28....yk3
Nopponen...............tyttö 6/08.........kp24/34?.......yk3
DsariaL.........................................kp25/23-30....yk6
diiselikissa.....................................kp27/36........yk2
MyDream...............poika 6/11.........kp28/31........yk2
pink...............................................kp28/28-36...yk4
Vili-Jonkka....................02/09..........kp33/?.........yk1
anu84...................poika 07/11.........kp33/35.......yk1
Katariine.................11/2009............kp34/?.........yk2
Icicle .......................6/11................kp43/?.......yk3
Taikamaailma........poika11/10.........kp49/28-32.yk6
Nasutin83.......................................kp50/?........yk1
Mami2009..............02/09................kp55/33-70.yk1
samaria..................2/10.................kp68/28-30.yk8
Heidi-80..................poika 08/08 ......kp73/26-30.yk1
kendra....................8/10.................kp78/?........yk5
salasein.................tyttö 9/09...........kp?/? .........yk1

TAUSTAILIJAT

NiQ tyttö 7/11
mama19
McQuuen
Heeva
Taiska87
Neiti näpsän äiti
Tiuhti83
Maisapaisa
Vivietta 7/11
äiti-07
Plussanneet:



Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4),MeaMansikka(yk3)
Tammikuu2012
salamanteri85(yk3), Ranskis(yk1), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

Joulukuu 2011:
Lumikide(yk2), murmis(yk2),Littlestar(yk1),misupai(yk7),Krumeluu(yk8)

Marraskuu 2011:
Bubba(yk4), funny87(yk4), neito(yk2), kattiina(yk1), tiitulainen, tiiru(yk5)

Lokakuu2011:
Meriheponen(yk2), ki7i(yk2), muumimamma1983(yk1),leppäkerttu3(yk2),
Cristall(yk2), tilke(yk5),lavelyn(yk1),puppa(yk1),danuli79, torstai(yk2)

Syyskuu2011:
Rouva Möppiäinen(yk3, TaCa(yk1),Villany(yk2), pillipöllö(yk2)
Caisachu(yk4), Eebowi(yk2)
 
Viimeksi muokattu:
Murunmami Oliskos kiinnittymiskipuja? :)

Omppuf Pikaista paranemista!

Katariine Millon olet viimeksi testannut?

diiselikissa Välillä tekee tosi hyvää nollata kunnolla :)

Nöhvi Onnittelut ovisplussasta! Kuulostaa niin tutulta toi ei-niin mallikas peitonheiluttelu; meillä eilen isäntä kuumeessa ja emäntä hiivassa yritti jotain väkisin vääntää, eihän siitä tullut juuri kuin sanomista :D. Toivotaan, että edellisten pupuiluiden simppoja oli vielä hengissä odottelemassa... Oletan ainakin että ovis oli eilen, ovistikkuja en ole käyttänyt mutta mulla on sellanen hauska ovulaatiotestimikroskooppi (kätilöystävältä lainassa), jolla ovista voi bongailla. Ihan varmoja tuloksia en sillä ole koskaan saanut, mutta yhdistettynä aikas vahvoihin oireisiin uskoisin suht tarkkaan oviksen tulkitsevani. Ja nyt sitten taas odotellaan...
 

Yhteistyössä