3 lasta suurperhe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko teidän mielestä 3 lasta suurperhe? mielestäni ei ole mutta kai se nyky mittapuun mukaan melkein on. Huvittuneena vaan kuuntelin kun eräänä päivänä olin puistossa lasten 7v, 4v ja 1v kanssa kun eräs äiti sanoi minun esikoiselle, että onpa teillä paljon lapsia.. joo no kolme lasta eikö se kuitenki aika normi nykyisin ole eikä mitenkään erityisen paljon... :D

Meille syntyy vuodenvaihteessa viides (+kaksi miehen etälasta) enkä kyllä edelleenkään ajattele meitä suurperheenä.
Iso perhe, joo..mutta ei suurperhe, siihen vaadittaisi ainakin vielä kaksi lasta lisää :)

Nykymittapuun mukaan on suurperhe... Keskimäärin suomalaisessa perheessa on 1.7 lasta... Itekki ihmettelin ku 3 synty ja neuvolatäti onnitteli isiä suurperheestä :O

Eikös kolme ole uusi kaksi..

Eli kolmilapsisia perheitä on jopa ehkä enemmän kun 2 lapsisia. En tiedä, tämmösen käsityksen olen jostain saanut. Itse voisin vielä sen yhden ottaa, enkä sitten nelilapsisena perheenä silti tuntisi meitä suurperheeksi :)

Mun lähipiirissä on hirveesti perheitä, joissa on 3 lasta (tai 3. tulossa), mutta myös perheitä, joissa on useampikin lapsi. Aika harvalla on vaan se yks lapsi. En koe meidän perhettä suurperheeks, vaikka onkin 3 lasta, ihan tavallinen perhe mun mielestä.

Yhteistyössä