3-kymppiset ensimmäistä odottavat

Tervehdys :)

Mä voisin hyvinhyvin varovaisesti tänne teidän seuraan liittyä.. Eilen ja tänään useammasta tikusta viivoja löytynyt kaksin kappalein, mutta vielä en ihan varmana tätä uskalla pitää. Niin utopistinen tilanne, kun olin jo varma etten raskaustestissä koskaan tuu näkemään kahta viivaa :/ tarkotus ois soitella aikaa verikokeseen ja varmaan sitten neuvolaankin (vai ootanko verikokeen tuloksen ensin? :D) ... On tää hassu olotila kaikkine ajatuksineen :D

Tutustun paremmalla ajalla teidän aiempiin kirjotuksiin, osa onkin tuttuja tuolta kuumeilijoista ;)

Rockwell ja murustin 4+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Milli Mimosa Pienet kivut ja tuntemukset kuuluu asiaan. Sekä molemmin puolin että toispuoleisesti. Itselläni alavatsan lihakset kinnailee ja tulee semmosia viiltäviä kipuja, ettei uskalla liikkua. Menkkajomotukset ihan normikauraa, samoin repäisykivut aivastaessa tai nopeissa liikkeissä (ei enää tosin). Jomotteluja ja tuntemuksia siinä mielessä vaikka muille jakaa. Jos ei olet jatkuvaa ja kipulääkkeittä selviää, niin en olisi yhtään huolissani. :)

Hironea Listat... Mulla oli edellisessä taloprojektissa ehtona, että ei varppina muuteta sisään ennen kuin listat on laitettu. Muuten ne ei ikinä tuu valmiiksi. Noh, pakko oli parista listasta myöntyä ja ne tosiaan kans laitettiin sitten vasta just ennen talon myyntiä. :D Niin normihomma... Toivottavasti teillä remppa auttaa ja saatte tönön myytyä! Inhaa kun on konkreettinen aikaraja, mutta toisaalta kuten meilläkin ton tilan vähyyden suhteen, niin on kyllä niin kiva ja ihana aikarajan asettaja, että ei siitä valita. :)

Zoona Nuo ruokajutut on minusta vähän semmoisia, että niillä saa kyllä oman kuuppansa aivan jumiin jos liikaa niitä miettii. Koita muistaa, että ei nuo haitalliset ruoka-aineet (poislukien selkeet ruokamyrkytykset, listeriat ym.) ole sellaisia, että silloin tällöin syötynä aiheuttaisi mitään vahinkoa. Ne suositukset on kuitenkin vedetty niin idioottivarmoiksi, ettei vain tule sitten mitään sanomista mistään. Pääasiassa kaikki on kielletty, mitä ei ole todettu turvalliseksi (eli siis välttämättä edes tutkittu). Ja vaikka tietyt ruoka/lisäaineet ovatkin todistetusti haitallisia, niin ne määrät... Jos nyt syöt kiinalaista kerran viikkoon, niin siitä tuskin on sikiölle haittaa. Eri asia olisi, jos kiskoisit natriumglutamaattia 6 kertaa päivässä isoja määriä. Kun niitä haittavaikutuksia eläimillä testataan, niin määrät ei ole ihan yhden ruoka-annoksen mukana tulevia saantimääriä... En tarkoita vähätellä pelkojasi tietenkään millään tavalla, enkä tarkoita että ruoka-asioissa pitäisi olla ihan välinpitämätön. Mutta kannttaa olla itselleen vähän armollinen ja muistaa, että aika pahasti saa syödä pieleen, että onnistuu itse ongelmia aiheuttamaan. Tsemppiä! Toisaalta jos se morkkis iskee vain keskiviikkoisin, niin ei se silloin kauhean kokonaisvaltaisesti arkea häiritsevä juttu ole. :D

Rockwellille ihan hurjasti onnea! Ihanaa kun pääsit tälle puolelle! Tästä se lähtee... :heart:

Mun täytyy sanoa, että allekirjoittaneelle oli ihan lottovoitto toi sydänäänten kuuluminen. Olo on ollut niin seesteinen ja hyvä sen myötä. Ainoa vaan, että ny on niin innoissaan, ettei keskittymisestä arkeen meinaa tulla mitään. Samalla tietenkin kaikki lapsiin liittyvät asiat on mielessä koko ajan. Meillä on ollut aika hyvä balanssi jo monta vuotta tässä uusperhekuviossa, mutta nyt kun pieni mahassa kasvaa, niin sitä herkemmin ottaa puheeksi asioita, joita itse tekisi eri tavalla. Toki minäkin meillä miehen lasten kasvatukseen olen koko ajan vaikuttanut ja tuonut oman panokseni, mutta aina kuitenkin jättäen ikään kuin sen viimeisen sanan ja päätäntävallan miehelle. Hänen lapsiaan kun kuitenkin ovat.

Mietinkin aina välillä, että mitenhän tää balanssi sitten tulee horjumaan kun on yhteinen lapsi kuvioissa ja minä haluankin ehdoin tahdoin jotkut asiat hoitaa omalla tavallani... Tulee olemaan yhdenlainen opettelun paikka. :p Samalla kuitenkin olen niin onnellinen, että tuo ukkokulta on tuommoinen kokenut konkari. :D Se osaa olla kanssa niin ihanan maanläheinen ja järkevä. Ei hötkyile turhasta ja on villee kuin viilipytty. Ja niin jotenkin itsevarma tekemisistään jne. Tiedän, että se tulee olemaan tosi iso apu itselleni vauva-aikana, kun ihan varmasti sitä kyseenalaistaa omaa osaamistaan ja murehtii yhtä jos toista. :heart:

Pitkä stoori, mutta eipä tänne tänään kummempaa. Piti käydä aamulla labroissa, mutta pissahätä oli niin kova, etten kyennyt odottamaan labraan asti. Niinpä ajattein mennä nyt sitten päivällä kunhan saan pidäteltyä tarpeeksi pitkään.

tamariini 10+1 (9+1) /Työnimi meillä kyllä on ollut jo ennen tärppiä, mutta en suostu sitä tohon kirjoittamaan ennen ultraa. :D Taikauskoa...
 
Viimeksi muokattu:
Taas unohdin tehdä sen sormustestin!

Rockwell Isot onnittelut ja tervetuloa joukkoon!

Ruokajutut. Kuupasta se on ilman muuta kiinni. Sitä en tiedä mistä tämä ahdistus kumpuaa, ehkä menettämisen pelosta, kun tähän pääseminen vei niin monia vuosia ja ajatuksesta, että nyt itse aiheuttaisi jotain pahaa. Eniten ahdistaa se, että ennen raskautta olin tiedostava syömisten suhteen ja söin yli 90 % terveellisesti (siis oman pääkopan mukaan terveellisesti eli tavallista ruokaa ja itse tehtyä), työpaikallakin tiesivät että minua on turha kysyä tiettyihin lounaspaikkoihin. Nyt taitaa terveellisen ruuan osuus olla 70 %? Sisko on ravitsemussuunnittelija, lapsiin keskittynyt ja piti kyllä natriumglutamaatin määrää naurettavan pienenä, ja sitä löytyy aromivahvenne/hiivauute nimellä monista eineksistä. Lisäksi se on erittäin paljon tutkittu aine, eikä kiellettyjen listalla, joten omatunto sen suhteen helpotti. Tällä hetkellä kun ei voi sikiön hyvinvointiin vaikuttaa muuten kuin laadukkaalla ravinnolla, pitämällä liikunnan ja levon balanssissa ja välttämällä stressiä (ei taida täysin onnistua :) Kyllä kai tämä oikea ongelma on, kun pelkään matkustamistakin sen vuoksi että ulkomaillakin joutuu syömään :) Sen takia lomalennot edelleen varaamatta ja juhannusviikolla oli tarkoitus lähteä Itävaltaa. Tiedän, että on ihan naurettavaa. Itävalta on kehittynyt valtio ja olen itsekin asunut siellä vuoden kertaakaan ruuasta mitään saamatta.

Tamariini varmasti auttaa vauva-arkeen siirtymistä, kun miehellä on jo entuudesta tatsia hommaan ja teillä jo perhe-elämä tuttua toisin kuin meille jotka olemme saaneet tähän asti vapaasti suunnitella tekemiset tai tekemättömyydet :D
 
Kiitos onnitteluista :)
Mä odottelen viel ekoja kunnon oireitakin, siksikin ehkä vaikee uskoa. Vaan tissit on kipeet, mut niin ne on ollu aina ennen menkkojakin. Vähän on kuvottanut, mutta ei pahasti. Ja tästä en tiiä, onks raskausoire, mutta suu on kuin sahara :D

Mulle on muuten pari vuotta sitten tehty tuo sormustesti kans, näyttipä että kaks tyttöä, kun olen 31 ja 33v ;) ja nyt siis 31v just täyttäny :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Sormustesti tehty... Testasin ensin oman pään päällä ja sitten kämmenselältä. Ensin pyöri, sitten pysähtyi hetkeksi ja alkoi heilumaan. Sitten pysähtyi kokonaan. Mites tää nyt sit pitäis tulkita? Et jos se eka oli se keskenmeno, niin tää toinenkin menee kesken kun heilu yhtä lyhyen aikaa? :LOL: Ihan näin taikauskoseks en suostu... Olis turhan masentava lopputulema. Kaks keskenmenoa ja sitä seuraava lapsettomuus. :stick:
 
tamariini Mä käsittäsin ton niin, että kaksi pientä. Ensimmäinen tyttö, toinen poika. Eli jos se eka oli keskenmennyt tyttö niin tämä olis poika. Minun mielestäni heilumisen kestolla ei ole mitään merkitystä. Mä sain muuten ihan saman! ensin pyöri ja hidastui ja melkein pysähtyi ja sitten lähti heilumaan edestakaisin vinhasti ja lopulta hiipui ihan paikoilleen.
 
Ha! Muistinpa, että mullahan on äidin vihkisormus jemmassa. Ja löysinki vielä ekasta paikasta josta katoinki. Oman pään päällä pyöri ja sitten ranteen päällä mietti pitkään kunnes alkoi pyörimään kovasti ja pitkään, sitten se yhtäkkiä loppu. Odottelin tovin, mutta ei alkanu uudelleen liikettä. Eli yksi tyttö mulle. Tyttö olohan mulla on jostai syystä ollu alusta asti.

Tamariinin testin tuloksen tulkitsen samallatavalla kuin Hironea.
 
Ruokajuttuihin, musta kuulostaa, että syöt Zoona hirmu terveellisesti jo nyt. Itse koetan toki myös syödä monipuolisesti, eineksiä välttäen jne. Mutta kun suurin osa arkiruoasta on jo sitä, en aio ottaa stressiä satunnaisesta thai take awaysta tai muusta. Oon mietiskellyt tätä niin, että ensinnäkin syön taatusti terveellisemmin kuin keskiverto-odottaja, ja toisekseen, ei se stressikään alkiolle hyvää tee. Eli ehkä pieni rentous on tässäkin paikallaan.

Rockwellille paljon onnea plussasta! Hauskaa myös, että meitä on muutamia näin aivan alkuviikoilla :)

Omaa oloa... On kyllä tosiaan outo olo. En meinaa uskoa, että tämä on totta... Kuitenkin tänään on jo rauhallisempi olo, en testannut aamulla, oonko edelleen raskaana, vaikka kaapissa yksi testi vielä onkin. Varasin varhaisultraan ajan. Tiedän kyllä, että näillä alkuviikoilla on korkea keskenmenon riski eikö se varhaisultra mitään takaa. Mutta haluan silti mahdollisimman nopeasti tietää edes jotain... Että jos kohdussa ei olisikaan ketään, niin kuulisi sen nyt sitten mahdollisimman pian. Neuvolaan en oo uskaltanut vielä soittaa, ihan niin todelliselta ei tunnu vielä... Ja töistä tuntuu mahdottomalta soittaa tällaisia asioita. :D Soititteko te muut heti silloin kun plussasitte?
 
Minähän olin niin tohkeissani että soitin heti neuvolaan. Ajattelin sen myös niin, että kesälomat sielläki tulossa työntekijöillä ja aikoja voi olla vaikeempi saada. En kyllä arvannu, että ihan niin myöhäseen eka aika menis, se on siis vasta juhannuksen jälkeen 22.6. Mutta enää reilu viikko varhaisultraan, jeee!
 
Milli Mimosa Minä kanssa soitin aika nopsaan neuvolaan kun ajattelin, että olis ruuhkaa. Noh, sainkin sitten ajan jo tosi nopeesti ja se eka visiitti olikin jo 7+ viikoilla. Epäilen tosin, että edellisen keskenmenon takia pistivät aikaisen ajan, että pääsee juttelemaan. Mutta kesällä tosiaan aikoja voi olla vaikeampi saada, että ei muuta kuin puhelua neukkulaan. :)

Kiitos testitulosten tulkinnasta! :D Sinänsä hassua, että tuo tulos kyllä täysin vastaa omia tuntemuksia kun edellistä pidin ihan tyttönä ja tätä poikana. Taitaa alitajunta heilutella sormusta. :p Noh, hauskaa silti.

Ihanaa kun on perjantai! En malta odottaa viikonlopun vapaita kun on vielä huomiselle hyviä säitäkin luvattu. Ollaan tänä vuonna paitsiossa kaikista ylppäri- ym. hässäköistä ja mies vielä töissä, niin suatanpi harkita jopa johonkin nurtsille vetäytymistä lueskelemaan ja päikkäreitä kiskomaan. Naatiskelua tiedossa.

Väsymys on täällä nyt helpottanut. Edelleen nautin kyllä pitkistä yöunista, mutta paremmin jaksaa töiden jälkeen puuhata yhtä jos toista. Eilen kävin tulevalle mummille kuunteluttamassa sydänääniä. Vaikka toitotin etukäteen, että ne ei välttämäti kuulu eikä siitä tartte huolestua, niin hää oli ihan stressissä kun ei 5 minuutin metsästyksen jälkeen vielä kuultu. Onneksi pieni päätti esittäytyä sitten noin 15 minuutin metsästyksen jälkeen. Ei sen löytäminen ihan helppoa kyllä ole. :D

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

tamariini 10+2 (9+2)
 
Soitin vasta kun kasassa oli 7+1 ja ekalla neuvolakäynnillä kasassa oli 9+7. Mutta olin ollut varhaisultrassa naistenklinikalla 7+0. 3. neuvola on heinäkuun puolivälissä. Silloin tapaakin kolmannen uuden naaman, joka kerta siis eri henkilö. Ehkä vähän ärsyttävää, mutta eipä tuolla mitään ihmeellisiä ole tähän asti tehty. Mitä nyt se ensimmäinen ei täyttänyt niitä tietoja, mitä olisi pitänyt ekalla käynnillä täyttää ja niitä täyteltiin sitten seuraavalla kerralla.
 
Mä taidan soitella vasta vähän myöhemmin, jos ei kerran neuvolan puolelta ole asiassa kiire. Sulatellaan tätä ensin hetki :D Sitä paitsi en tajua, missä välissä sinne soitetaan.... Puhelin on auki 8-14, ensikäyntiä ei voi varata sähköisesti. On heillä kyllä takaisinsoittopalvelu, mutta aika vaikeaa vastata neuvolan paluupuheluun täällä avokonttorissa :D Edellisistä menkoista mulla on kyllä aikaa, että voi olla, että haluavat mut vähän aiemmin paikalle. Tai oon kuullut, että laskevat viikot alkuun menkoista, vaikka itse sanoisi mitä. Näin laskettuna mulla olis nyt 7+4 vaikka lyö vetoa, ettei voi olla 5+0:aa enempää.

Kaikenlaista. Täytyy ehkä tehdä vielä viikonloppuna uusi raskaustesti. Tosin jos se ei ole yhtään edellistä vahvempi, huolestun varmasti hulluna... On tää näköjään melkoista stressaamista. Täytyy vaan koettaa luottaa elämään ja ottaa vastaan, mitä sieltä sitten tuleekaan. Mietin kanssa miksi ihmeessä oon näin rauhaton luonne. Ihailen OmaAurinkoinen sun luottavaisuutta, kun oot noin avoin raskaudesta. Mä en varmaan uskalla puhua siitä mitään kenellekään ennen varhaisultraa, enkä varmaan senkään jälkeen kuin ihan ihan lähimmille. Ehkä viikon 13 saavuttaminen sitten helpottaa, saas nähdä. Töissä piilottelen just niin pitkään kuin vaan suinkin pystyn :D
 
Ihanaa Hironea! :)

Milli Mimosa, mullaki oli ongelmaa sillon neuvolaan soittamisessa. Menin ensin soittaan työpaikan pyykkihuoneeseen, mut eihän sieltä vastattu. Olin kahvihuoneessa kun soittivat takasin ja vauhdilla hipsin yläkertaan pukuhuoneeseen kuiskaileen.

Vaikka jotenki oonki rauhallisin mielin raskauden suhteen, niin en nyt näin aikasin ois halunnu töissä kertoo. Mutta olen siis lastentarhanopettaja ja ens syksynä jatkan tässä pienten ryhmässä, eli maha kun kasvaa niin se tulee rajottaan aika paljon mun työotteita. Tänään mulla alko kahden kuukauden kesäloma (=työttömyys) ja elokuussa kun palaan töihin, on rv 15+2 ja kun meidän ryhmän toinen hoitaja palaa lomalta on jo 17+1. Joten koska mun työkykyni saattaa olla tuollon jo hiukan rajoittunu, on musta reilua etten vaan lompsi yllätyksenä maha pystyssä elokuussa työpaikalle. Eikä ns. ne tavalliset työkaverit, eli muiden ryhmien työntekijät tiedä tästä, ne näkee sitten kun masu näkyy.

Milli, jos se on vähäistä, niin eikö se kuulu ihan normaaliin juttuun?
 
Mä olen kans jo varannu sekä neuvolan että varhaisultran :D neuvola on juhannuksen jälkeen ja ultra ennen... Päätettiin että kerrotaan tuleville isovanhemmille ja meidän veljille vasta ultran jälkeen, että siellä varmasti on sitten joku... :) yks mun ystävä tietää, en voinu olla kertomatta, kun hänelle kerron kaiken maan ja taivaan välillä...

Jotenkin tää tuntuu niin utopistiselta vieläkin.. Kysyin neuvolan tyypiltäkin puhelimessa hölmönä, että pääsenkö verikokeeseen, että se varmistuu? Hän vastas, et usko pois, jos kolmena aamuna oot positiivisen testin tehnyt, niin kyllä se ihan totta on :D
Joten uskottavahan se on <3

Onko muuten muiden miehet ollu nihkeitä alkamaan petipuuhiin kun plussa on tullut... Täällä ainakin näyttää asustavan arkajalka, ja itsellä vähän noi hormonit vissiin vaatis päinvastaista toimintaa :D

Milli Mimosa, mä luulen kans, että ihan normaalia on, jostain luin et aika monella alkuraskaudessa on vuotoa, ja ei oo aihetta paniikkiin, jos on vain tiputtelua.. <3
Mulla oli tänään ruokaa laittaessa kymmenkunta ihan tosi kovaa vihlaisua vatsalla, mutta onneks loppuivat.. Kyl tässä nyt tulee vähän ehkä liikaa tutkittua omaa kroppaa ja sen reaktioita...
 
Voi Fiidu, olen pahoillani. :( Kiitos kun jaoit kokemuksen meidän kanssamme. Nyt vaan ajan kanssa toipumaan ja uutta yritystä suunnittelemaan kun siltä tuntuu ja siihen on mahdollisuus. Kuten sanoitkin, niin raskautuminen on hyvä juttu ja kun se onnistuu kerran, niin onnistuu se varmasti myös uudelleen. Voimia!

Rockwellille isot onnittelut! Näin se homma etenee! :D

MilliMimosa, minulle neuvolantäti sanoi, että jos veri ei ole kirkkaanpunaista ja sitä ei tule kuin kuukautisissa, niin ei tarvitse huolestua. Yeah, right. Hyvähän se on sanoa ja itse olin ihan hermoraunio jo parista pisarasta ruskeaa vuotoa. Mutta siis turhaan, minulla kaikki oli kunnossa. Mikä on sun tilanne nyt? Onko vuoto jo loppunut?

Olen ollut täällä aika hiljaa, kun Facebookin keskustelut ovat niin superaktiivisia ettei perässä tahdo edes pysyä. :) Mutta mukavasti se aika vierii eteenpäin ja rakenneultra on juhannuksen jälkeen. Sitä kovasti jo odotellaan!

MelodyPop ja pikkupupu 17+5
 
Vuoto rauhoittui, sitä ei kovin paljon tullut, onneksi!
Mutta siis onko meillä joku fb-ryhmä? Vai onko sulla MelodyPop joku oma la:n mukainen ryhmä? Jos on meillä oma, niin haluun ehdottomasti mukaan! Tykkäisin mielummin jutella salaisessa ryhmässä vaikka sitten omalla nimelläni kuin täällä julkisesti.
 
MilliMimosa, hyvä että loppui! Siinä tapauksessa se varmasti oli ihan normaalia. Mutta muistan kyllä varmasti aika pitkään sen jäätävän fiiliksen mikä tuli kun itsellä rv8 tuli ruskeaa verta kaksi päivää. Mitään haittaa siitä ei ollut, mutta säikäytti.

Ja mä olen marraskuisten salaisissa FB-ryhmissä, sekä Kaksplussan että Vauva.fin. Mua ei yhtään haittaa jakaa asioita suljetussa ympäristössä omalla nimellä ja itseasiassa se on aika kivaakin. Toisen ryhmän kanssa on ollut jo puhetta lähiseudun odottajien tapaamisestakin. Mutta ymmärsin että tässä ketjussa oli ihmisiä, jotka eivät halua Facebookiin. Mulle se kuitenkin toimii ja suosittelen kyllä liittymään oman kuukauden ryhmään, varmaan melkein kaikilla sellaiset taitaa olla.

MelodyPop ja pikkupupu 17+6
 
Ääk, mua on yhtäkkiä alkanu pelottaan, että tää on tuulimuna tai menee kesken... Ensinnäkin, eikö 5+1 jo pitäis r-testissä olla tosi tumma viiva? Edelleen on haalea ja joka testissä... :/
Oireita ei ole juuri ollenkaan, rinnat kipeät ja pissatus (mut juon normistikin paljon vettä) ja hyvin satunnainen kuvotus. Luin jostain keskustelusta, että mit kovemmat oireet ja mm pahoinvointi, sitä enemmän hormonia ja näin ollen pienempi keskenmenon riski? :eek:
Ja nyt eilen illalla/yöllä ollut kevyitä menkkamaisia kipuaaltoja... Että ei tässä kai kannata toivoa ihan hirveen korkeella pitää....?
 
Sormustesti ei tuottanut luotettavia tuloksia...Siis toivottavasti ei ole luotettava :) Sormus ei liikkunut mihinkään päin. Ei sivuittain ei pyörinyt.

Rockwell saatko jotain kautta (työterveys?) pyydettyä verikokeen. Tuloksen saisit jo seuraavana päivänä. Oireista ei oikein luotettavasti voi päätellä mitään suuntaan tai toiseen. Ja se viivan vahvistuminenkin voi viedä aikaa, kun hormonin nousukin on yksilöllistä. Haamujan mullakin oli ekat viivat, mutta verikokeesta sain samalla päivällä vahvasti raskaana tuloksen.

16+5
 
Zoona, kysyin neuvola-aikaa soittaessani että pääsenkö verikokeeseen (viime viikolla jo soitin), sanoi vaan, että kyllä ne kotitestit on ihan riittäviä... Ja varhaisultra on 15.6. vasta... Ehkä mä kestän sinne asti, jos ei mitään merkittävää tapahdu ennen sitä...
 

Yhteistyössä