*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

Ihanaa torstai iltaa ystävät :heart:

(.) HENGISSÄ OLLAAN!!!! :D
Tänään oli siis tuo punktio, jota kovasti jännitin ja nyt voin hyvällä omallatunnolla
sanoa, että ihan turhaan.. =)

Päivä meni seuraavanlaisesti: Puoli kymmenen aikaan oltiin klinikalla. Täyteltiin vähän papereita ja sen jälkeen mies lähti kantamaan oman kortensa kekoon.. ;)
Mä menin sillä välin toipumis huoneeseen, missä annettin heti kipulääke.
Sen jälkeen hoitaja mittasi verenpaineen ja hetki siitä, laittoi kanyylin käteen.
Sitten mies tuli myöskin paikalle ja sitten vaan odoteltiin ja mulla jalat vatkas ihan hervottomasti.. :|
No sitten kätilö tuli hakemaan toimenpide huoneeseen ja siinä vaiheessa tihrustin jo pelokasta itkua. :ashamed:
No sitten hoitotuoliin vaan ottamaan hyvä asento ja kätilö laittoi tipan kautta vahvaa kipulääkettä menemään. Lääke kun virtasi kroppaan, niin itkun tihrustus loppui, kun seinään. :)
Sitten lääkäri pesi alapään ja sen jälkeen tuikkasi sinne yht. 4 puudutuspiikkiä.
Ekan pistoksen tunsin ja sitten loput kolme, ei mitään tuntoa.
Ja sitten alkoi itse keräys joka olin aivan yllättävän kivuton juttu. Toki välillä otti kipeää mutta sen kesti kyllä. Olin vaan omassa päässä rakentanu sellasen kivuliaan toimenpiteen ja ah, mikä ihana ylläri, kun se ei sitten mennyt sinne päinkään. :D
Jäi niin positiivinen kuva koko jutusta.. koko punktio kesti n. 15min.
Punktion jälkeen olin heti hyvässä kunnossa, ei kipuja. Toipumis huoneessa makoilin n. tunnin ja sitten kotiin.
Ja nyt olen yhen ainoon särkylääkkeen ottanut ja senkin heti, kun ajeltiin kotiin..
Käveleminen vähän tuntuu tuolla sarjoissa mutta muuten oon hyvässä kondiksessa. :)
Ja sitten se saalis, joka oli yhteensä 10 munasolua, jeee!! Rakkuloiden määrää en kysynyt, mutta kymmenestä kuitenkin löytyi solu. :heart: Hyvä näin. :)
Maanantaina sitten siirtoon, jos mollukat hedelmöittyy ja lähtee jakautumaan..
Nooo, onhan niillä siellä nyt viikonloppu aikaa tutustua ja mennä kimppaan. :LOL:

Nyt lugesteron käytössä ja huomisesta aloitan primaspanin (lääkäri määräsi, kun keskenmeno historia) ja sitten olen jo pari viikkoo syönyt foolihappoa myöskin lääkärin määräyksestä. Että näin. =)

Nyt hyvillä mielin pehkuihin, kun huomenna ei tarvii jänskättää yhtään mitään, olla vaan ja odotella (toivottavasti) maanantaista siirtoa. :D

PS. Kiitos vielä kerran teille mahtaville tsemppareille :heart:
 
Höh, Twinflowerille pahoittelut menkoista :hug: Dazzlerilla meni ihanan hyvin punktiot ja mahtavan saaliin saitte, jee! Nyt pidetään peukkuja, että maanantaina kaikki sujuu yhtä loistavasti :)

Miss_piggylle suuret pahoittelut, tosi surullista miten moni joutuu kokemaan alkuraskauden keskenmenon :( Jaksamista ja voimia teille, taustaile niin kauan kuin haluat ja tervetuloa takaisin kun siltä tuntuu :hug: Mulla ainakin vertaistuki helpotti paljon kun tiesi, ettei ole yksin asian kanssa, vaan valitettavasti moni muukin sen joutuu kokemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Eniten suututtaa, että miksi alkio ei ole tullut itsestään ulos jos raskaus on päättynyt jo 3 viikkoa sitten...Mitään km:n oireita ei ole ollut, raskausoireita on ollut vielä ihan lähipäivinä. En kyllä yhtään odota sunnuntaita, kun joudun tekemään silloin kotona lääkkeellisen tyhjennyksen.
Lääkäri antoi taas puolen vuoden reseptin teroluteihin, mutta toisaalta en tiedä mitä hyötyä niistäkään on muuta kuin että kierto tasoittuu, koska en edes ovuloi terojen aikana.
Yksityiselle lääkärille varasin ajan toukokuuksi jos saisi lähetteen vaikka lapsettomuuspolille ja katsotaan saisko clomeja tms..

Jos ja kun seuraava raskaus joskus alkaa, niin silloin en kerro siitä kenellekään ennen kuin aikaisintaan 12 viikolla. Just näin siinä sitten käy kun liian aikaisin hehkuttaa.
Ärsyttää myös se, kun olen 3:n viikon aikana 2 kertaa käynyt neuvolassa, ja eivät ole huomanneet mitään normaalista poikkeavaa! Lääkärikin kehui että kohtu on kasvanut ja naureskeli vain kun sydänäänet ei kuuluneet, että se on normaalia näillä viikoilla. Itellä oli jo tänä aamuna tunne kun lähdin ultraan, että mitä jos kaikki ei ookaan kunnossa. Sanoin miehellekin aamulla, että "mitä jos ne sanooki että sori, ei täällä mitään vauvaa ookkaan", ja kuinkas kävikään :(
 
Voi ei miss_piggy :'( Todella ikävää, että sinäkin joudut kokemaan tuon tuskan. Tiedän, että lohdutukset ei juuri nyt paljon helpota oloa, kun pitkän odotuksen jälkeen tullut onni viedään pois ja sydän, toiveet ja unelmat on sirpaleina. Muista kuitenkin, että vaikka nyt on vaikeaa, niin aika helpottaa surua, vaikkei se sitä kokonaan poistaisikaan. Ja kuten hiisikin sanoi, vertaistuki on se, joka auttaa ja auttoi minuakin parhaiten. Jos sulla on joku läheinen ystävä tai sukulainen, joka on kokenut saman, soita hänelle ja pyydä vaikka käymään. Pitäkää myös miehesi kanssa toisistanne huolta. Jaksamisia. :hug:
 
ON Me käytiin tänään klinikalla ja tadaa; ovuloin tässä kierrossa terveeltä puolelta, joten ensi viikolla on eka inssi. Ups. Saas nähdä miten käy ja tuleeko tästä vielä mitään. Näinhän se menee: pessimisti ei pety :LOL:

Dazzler Ihanaa, että kaikki meni hyvin ja huoli kivusta oli turhaa. Isot tsempit sinne, plussatuulia ja sitärataa. :hug:
 
miss_piggy pahoittelut ja lujat rutistukset :hug:
Tiedän tunteen liiankin hyvin..

lady do you know what this means?? Se tarkoittaa sitä, että mehän päästään
yhessä piinaileen. :D ..vielä pienellä varauksella, että me siirtoon päästään, mutta kuitenkin.. eiköhän sinne olla menossa. :)
Hieno homma, että teillä pyörähti homma sata lasissa käyntiin. MAHTAVAA!!!! Onnittelut siitä :heart:

Kiitos paljon punktio onnitteluista :heart:
Tänään olen käynyt jo koirankin kanssa lenkillä, rauhalliseen tahtiin, joten kyllä se pieni kipuilu
kävellessä, alkaa myöskin helpottaan. =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lady1979
miss_piggy, osanotto keskenmenosta :hug: olen tosi pahoillani, että näin kävi.

Dazzler, onnittelut hyvin sujuneesta punktiosta! Oli mielenkiintoista lukea, miten kaikki tapahtui käytännössä.

Mulla on dpo 2 tänään. Ei olla paljon ehditty peittoja heilutella tällä viikolla, kun on ollu tota remonttihommaa ja muuttamista, ollaan tehty pitkiä päiviä ja oltu ihan rättiväsyneitä. Mut voihan se kertakin riittää, jos ollaan onnekkaita... ;) ainaki se oli oikeana päivänä, heti hymyilevän ovistestituloksen jälkeen. :)

Mukavaa sunnuntaita!
 
miss_piggy
Täällä odottelen edelleen, että kohtu tyhjenee. Mitään ei oo vielä tullut ulos, eilen oli tosi vähäistä vuotoa. Lääkkeet on otettu, ja mahaa nipistelee/supistelee kuin menkkakivutx100. Täytyy huomenna katsoa jos pyydän saikkua äitiyspolilta..
 
Sunnuntai 24.2.2013




Twinflower..........33v...........kp 4/27-28...................yk18 (km 8/12)
lady1979.............33v...........kp 7/28-30...................yk?
Säihkiss..............33v...........kp 13/28......................yk4
Iris_Lorea...........31v............kp 14/26-32.................yk31
Bling................. 30v............kp 15/22-48.................yk11
Pauge83.............29v............kp 15/24-27.................yv2,5
mm-79.............. 33v............kp 16/27-29.................yk21
Kiiltis-75.............37v............kp 19/24-30.................yk15
Dazzler...............36v............kp 19/28-30.................yv3 (3km 1ku 1IVF)
Kirpukka.............36v............kp 19/28-29.................yk15 (kkm 9/12)
Milk@................ 37v............kp 20/29.....................yk4
Pinni82...............30v............kp 27/28-31.................yk5
hiisi -78..............34v............kp 29/28.....................yk7 (km 8/12)
Saippo................35v...........kp 30/32-50.................yk13
ansarikukka.........33v...........kp 37/24-30.................yk1
M11su.................34v...........kp 39/28-31.................yk17
haave_ilija...........32v...........kp 42/28-38................ yk4
Emeliya...............30v...........kp 45/25-26.................yk12


Taustalla:
miss_piggy, Avonlea, Starhope, Haniböö83, pienestä kii, Ethel, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä


Plussanneet:

Essence...............33v............yk6............plussa 31.1.2013
rupeltaja..............30v..........~yk3............plussa 21.1.2013
Syksy2010...........31v.............yk28.........plussa 17.1.2013
miss_piggy...........31 v...........yk8............plussa 12.1.2013 kkm 2/13
zapata.................31 v...........yk5............plussa 5.1.2013
TarinaMarianna....32 v..........~yk5............plussa 31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mut voi sitten poistaa plussanneista, tai lyökää vaikka perään, että kkm 02/12.
Nyt on jo parempi olo, kohdun tyhjennys onnistui, vaikka sattui aivan jäätävästi. Toukokuun lopulla muutetaan isompaan parvekkeelliseen asuntoon, joten on jotain positiivista mitä odottaa, ja yritystä jatketaan heti kun mun kroppa tästä toipuu, ja saan kilpirauhaskokeet otatettua, että onko siinä kaikki ok.
 
miss_piggy, toivottavasti sulla on jo parempi olo! :hug: Jos vähänkin tuntuu siltä, ettet jaksa mennä huomenna töihin, pyydä sairaslomaa. Haluatko muuten, että sut poistetaan plussanneiden listasta vai lisäänkö perään kkm 2/13?
 
miss_piggy, osanottoni :(. Itse kun en ole koskaan näillä yrityskerroilla plussannut niin en pysty edes kuvittelemaan miltä keskenmeno tuntuu.. Vaikea keksiä mitään järkeviä lohdutuksensanoja, mutta paljon voimia sinulle!

Dazzlerille ja lady1979.lle hurjasti tsemppiä ja plussatuulia! Mahtavaa että saatte kanssasisaren piinailemaan :D

ON: Eilen testasin ovisplussan ja peittoja heiluteltu eilen ja tänään. Siinäpä ne uutiskynnyksen ylittävät asiat tällä kertaa.
 
Voi ei miss_piggy, kovat rutistukset täältäkin :hug:

Itse olen ollut hiljaiselossa melkein kuukauden ja nyt on jo kp 12. Työreissut on painaneet päälle ja en tiedä tuleeko tästä meidän raskausyrityksestäkään mitään. Ollaan miehen kanssa vuorotellen reissun päällä, nyt piti olla ihana rauhallinen viikko oviksineen kahdestaan... No miehelle tuli sitten yllärireissu huomiselle ja tiistaille ja itse joudun taas torstaina reissuun. Välissä ollaan niin väsyneitä että ei jaksa oikein pedin puolellakaan olla aktiivinen.

On niin jotenkin typerä olo, kun molemmat tykkää töistään tosi paljon, mutta samalla on sellainen fiilis, että pitäiskö tässä alkaa jotenkin himmailemaan että pääsisi tässä raskausasiassa eteenpäin... Ja entä jo jos tässä vaiheessa alkaa miettiä tuollaista ja sitten ei tulekaan raskaaksi.

Parempaa viikkoa kaikille :)
 
Kivaa keväistä talvipäivää tytsät!! =)

Taaskaan ei tähän hätään muuta, kun omanapaista mielenvikasta läpändeerausta.. :LOL:
Tai ei nyt niin läppää mutta höpinää kuitenkin..
Eli: Vielä ei ole kyytiläistä matkassa, vaan vasta huomenna.
Soittivat tänään klinikalta ja kertoi tilanteen olevan nyt se, että alkiot on niin
hyvä laatuisia, että lääkäri haluaa, viljellä niitä vielä huomiseen. :)
Tarkoitus on siis ilmeisesti osaa viljellä siihen blastokysti vaiheeseen asti ja pakkaseenkin on kuulemma menijöitä.. :D

Hip hei, että olikin hyviä uutisia, meinas mennä meinaan leipä väärään kurkkuun, kun huomasin, että sieltä päin soitellaan.
No mutta, ei mittään, huomenna sitten käydään hakemassa valio yksilö kyytiin.. =)

Palailen asiaan ja kommentoimaan. Hävettää tää omanapainen hehkutus :ashamed:
Mutta kun mä olen vaan nyt niiiiiin hemmetin onnellinen. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78 ja Milk@
Älä kuule häpeä Dazzler ollenkaan tuota hehkutusta! Sulla on siihen 100% oikeus ja voi vitsit että oon onnellinen sun puolesta että noin hyvin etenee =) Kyllä tulee olemaan jännät paikat parin viikon päästä...

Täällä on eilen ja tänään nipistellyt mahaa oviskipujen malliin eli kyllä tässä kropassa taitaa kuitenkin jotain tapahtua vaikka niitä menkkoja ei tulekaan. Toiveet raskautumisen suhteen on kyllä aika minimissä mutta kyllähän sitä silti taas alkaa jännittää että mitä jos kuitenkin : / Tää tyttö on syönyt greippejä tässä pari viikkoa, oikeastaan ihan sen takia, että en ole koskaan huomannut mitään limailuja ovulaation aikoihin ja jostain luin että greipillä voisi niihinkin olla vaikutusta mutta enpä ole huomannut nyt mitään eroa aikaisempaan. Mutta terveellinen välipalahan se on joten otetaan se ihan vaikka sen C-vitamiinin kannalta, oli vaikutusta raskautumisjuttuihin tai ei... :)

Aurinkoista viikkoa kaikille! :wave:
 
miss_piggy
Täällä ollaan nyt ihan hyvillä mielin siinä mielessä, että ainakin tiedän jotta voin luomusti plussata. Ja uutta yritystä kehiin vaan ku kroppa on toipunut. Huomenna menen aamulla kilpirauhaskokeisiin, ja tulokset voi soitella jo samana päivänä.

Tein myös sen päätöksen, että haluan vaihtaa työpaikkaa. Tällä hetkellä siis toimistohommia pääasiassa, ja mulla meinaa hajota pää! Kaipaan sellasta aktiivisempaa työtä, ja just sain tietää, että kesäks ois ainaki mahdollisuus päästä samaan paikkaan missä olin viime kesänäkin, leirintäalueelle :) Tykkäsin siitä tosi paljon :) Ei mun oo mitään järkeä jatkaa työpaikassa jossa en viihdy, joka ahdistaa, jossa saattaa olla tyyliin 10h työvuoroja putkeen, ja yövuoroja joita en kestä. Tiä vaikka joku noistaki ominaisuuksista ois saanu sen keskenmenon aikaan : / No joka tapauksessa, mulla on toistaiseksi voimassa oleva työsopimus, ja mun käsitys on, että sen voi myös purkaa työntekijän aloitteesta. Ja pomolle pistin asiasta viestiä, että juhannuksen alusviikolle asti voisin ehkä jatkaa.

Parin kuukauden päästä päästään muuttamaan, ja yksityiselle lääkärille olis aika 8.4. Onpa jotain ainaki mitä ootella. Hohohoo :D

Keskenmenokivut on onneks jo ohi. Tiputtelen vain verta sen verran että hyvin pärjää.
 

Yhteistyössä