*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

SL
Säihkiss hyvä, että jaksat olla positiivisella mielellä :) Oma mielialakin kun valitettavasti vaikuttaa kaikkeen. Itsekin olen todella hoikka, mutta mulla ei auttanut vaikka yli vuoden olin ilman ehkäisyä, että hormoonitasapaino olisi käynnistynyt ns. normaaliksi ja sittenhän mulla tosiaan todettiin häikkää vähän siellä sun täällä hormonitoiminnassa. Se masensi kyllä kieltämättä, kun tajus ettei oma kroppa toimi, vaikka ne erittäin niukat kuukautiset tulikin kiertovälillä 36-48, niin ymmärsin, että kohdunlimakalvo alkoi olla noin pitkällä kierrolla huonossa kunnossa jne kun en edes ovulaatiota löytänyt. Mutta kaikkihan on mahdollista, eikä koskaan kannata masentua tässä vauvaprojektissa. Kyllä tavalla tai toisella AINA asiat menee parhainpäin :)

Plussatuuuuuulia kaikille +++++++++++++++++++++++++:whistle:
 
Helou arvon kanssasisaret!
Pikakirjoitus näin sunnuntain ratoksi.

Pauge Kirjaisitko mulle kp1/28-30. Täti kaahasi kylään punaisella ferrarilla, vaikka sen piti tulla vasta parin-kolmen päivän päästä. Argggggh!!

Dazzerl iso halirutistustsemppi täältä ekaan IVF:ään. :hug: Ihana lukea kuulumisia!

Iiris_lorea Mä niin tiedän tuon tunteen. Siskopuolellani on viisi lasta ja hän on tullut aina raskaaksi heti!
Toki hän elää hengessä mukana tässä minun projektissani, mutta silti välillä mietin, miksi hän on saanuviisi (!) lasta tuosta vaan. Iso tsemppi sinne ja häntä kohti kattoa.

Säihkiss Tsemppiä todella paljon ja olen samaa mieltä, että gynelle vaan selvittämään asioita, ettei ole jotain mikä pitäisi hoitaa alta pois.

ON Niin, menkat alkoivat. Aina se harmittaa, vaikka 95% olin varma ettei tässä kierrossa ole edes mahkut tulla raskaaksi, koska muna irtoaa vasemmalta ja tuubattomalta puolelta. Toivossa on kuitenkin hyvä elää. Duunikuviotkin alkavat selkiintymään ja toivottavasti saan kuulla iloisia uutisia tällä viikoll.a
Nyt sitten uutta kiertoa putkeen ja uusi yritys.

Toukokuussa sitten hoitoihin, jos ei siihen mennessä ole tärpännyt. Oma gyne oli sitä mieltä, että mitä sitä nyt pitkittämään. Hoitojen hinnat vaan on niiiiiin superpilvissä, että nyt jo kauhistuttaa. Roope Ankka tulee vielä kylään :|

Tsemppiä kaikille ja toivotaan onnellisia päiviä, plussatuulia ja aurinkoa tämän loskan keskelle!

Kivaa tulevaa viikkoa!
 
Hei taas,

Täällä selkä edelleen kipeä, mutta mies on kotona ja se on äärettömän ihanaa!! :) Lantio on saanu kunnolla liikettä, ihan niinkuin osteopaatti käski... ;) tosin hänellä varmaan oli vähän erilainen jumppa mielessä ohjeita antaessaan...

Raskautumisen mahdollisuuksista en tiiä tässä kuussa, on menny sen verran noita kipulääkkeitä, ja buranahan ainakin voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Mutta en jaksa siitä murehtia, mahdunpahan varmasti jo ostettuun hääpukuun! :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Meillä alkaa muuttotohinatkin tässä vielä. Ekan kerran elämässäni olen saanut valita tapetteja ja maaleja ja oikeasti suunnitella sisustusta. Onneksi meillä on miehen kanssa aika samanlainen maku... :)
 
ON No kuulkaas naiset. Mulla oli keskustelu mun gynen kanssa tässä aamulla ja hän suositteli, että menisin nyt jo keskustelemaan jatkotoimenpiteistä. Olen kuullut positiivista Felicitaksesta ja ajattelin kysäistä mitä te muut olette kuulleet ko. klinikasta? Meillä on aika ensi viikolla sinne.

Aikamoista. Ensin oli siis tarkoitus odottaa toukokuulle, mutta siinä tulee kesälomat jne pian, joten nyt sitten mennään kuulemaan kuinka olisi järkevä jatkaa..

Mukavaa päivää kaikille! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai 18.2.2013



lady1979.............33v..........kp 1/28-30...................yk?
Säihkiss..............33v...........kp 7/28.......................yk4
Iris_Lorea............31v...........kp 8/26-32.................yk31
Bling................. 30v............kp 9/22-48.................yk11
Pauge83..............29v...........kp 9/24-27.................yv 2,5
mm-79................33v...........kp 10/27-29................yk21
Kiiltis-75..............37v...........kp 13/24-30.................yk15
Dazzler...............36v...........kp 13/28-30................yv3 (3km 1ku 1IVF)
Kirpukka..............36v...........kp 13/28-29................yk15 (kkm 9/12)
Milk@................ 37v............kp 14/29.....................yk4
Pinni82...............30v............kp 21/28-31................yk5
hiisi -78...............34v...........kp 23/28.....................yk7 (km 8/12)
Saippo................35v...........kp 24/32-50.................yk13
Twinflower...........33v...........kp 26/27-28................yk17 (km 8/12)
ansarikukka......... 33v...........kp 31/24-30................yk1
M11su.................34v...........kp 33/28-31.................yk17
haave_ilija...........32v...........kp 36/28-38................ yk4
Emeliya...............30v...........kp 39/25-26.................yk12


Taustalla:
Avonlea, Starhope, Haniböö83, pienestä kii, Ethel, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä


Plussanneet:

Essence................33v.................yk6............plussa 31.1.2013
rupeltaja...............30v............. ..~yk3............plussa 21.1.2013
Syksy2010.............31v............... yk28...........plussa 17.1.2013
miss_piggy.............31 v...............yk8............plussa 12.1.2013
zapata...................31 v..............yk5.............plussa 5.1.2013
TarinaMarianna.......32 v............~ yk5............plussa 31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa viikonalkua arvon naiset!
Nyt on 2 viikkoa lomailtu ja teki arvattaen hyvää :)

Täällä on käyty vilkasta keskustelua, joten täytyy jossain kohtaa lukaista jutut tarkemmin läpi.

Mulle voisi listaan päivitellä kp13 ja yk 15, eli täti tuli ja meni taas.... Ovis oli tuntemuksista (ja haluista) päätellen viikonloppuna :)
 
(.) Täällä on työkuvioitten ja elukkakuvioitten vuoksi sen verta kiirusta ja väsymystä, että ei millään ehdi kun pyörähtää täällä pikaisesti silloin tällön lukemassa juttuja, eli muutkin saa päivittää listaa :) Omaan vauvaprojektiin ei kuulu mitään juuri tällä hetkellä. Oon vaan niin väsynyt koko aika ja nyt kun miehellä alkoi taas iltavuorot, eli menee välillä melkeen viikkokin että nähdään, että eipä siinä kauheesti peittoja heilutella. Mitä lie lopputalven väsymystä ja masistelua kun ei mitään tapahdu kuitenkaan ja eihän meille sitä lasta ikinä varmaan edes tuu.. Huoh.. Plus että välillä toi romantiikan ja erotiikan ylläpito melkein 14 vuoden suhteessa on haastavaa. Ehkä mä tästä piristyn jahka kevät koittaa ja aurinko alkaa välillä näyttäytymään. Hoitoihin pitäis varmaan lähteä, oon alkanut vahvasti epäilemään että mulla vois mahdollisesti olla endoa. Sen verran hyvin täsmää oireet, mitä niitä oon lueskellut ja varsinkin noi menkkamaiset vatsakivut alkaa jo pikkuhiljaa häiritsemään elämää, vaikka ei koko vauvaprojektia oliskaan. Ärsyttää kun joutuu vähän väliä popsimaan särkylääkkeitä. Sillon syksyllä ultrassa ei kyllä näkynyt lääkärin mukaan mitään, mutta eihän se vissiin aina näy kun vasta siinä tähystysleikkauksessa. Täytyy ottaa itteä niskasta kiinni. Eihän tää asia murehtimalla parane. Noi kaikki hoidot ja tutkimukset on vaan niin pirun kalliita.. Pitäis varailla aikaa vissiin tonne yleiselle puolelle omalääkärille, josko sitä kautta sais sit asiaa etenemään.. Ihana kun mä oon taas niin positiivisella mielellä :kieh:
 
Saippo kiitos sullekin tsempeistä. =)
Hienosti ajateltu tuo, että jos pikkusta ei tule, tulee elämään varmasti jotain muuta upeeta sen sijaan. Mutta Saippo, mä silti uskon, että teille vielä tulee se vauva ja sen lisäksi kaikkea muutakin ihanaa.. :heart:

Lady Ihan ekaksi, kiitos paljon tsempitys halitusrutistuksesta, lämmitti kovasti. :heart: =) Tosi magee juttu, että työrintamalla näyttää hyvältä ja mä peukutan niiden iloisten uutisten puolesta. Varmasti niitä sieltä tulee. =)
Sit hei, toihan on hieno juttu, että aikaistu tuo jatkotoimenpiteistä keskustelu, mikä toki ei tarkoita sitä, että niihin joutuisi turvautumaan, mutta eihän se huono juttu ole ottaa vähän asioista selvää. Teilläkin on taas uusi kierto ja uudet kujeet, joten kovasti luomu tärppiä toivon sinne. :D

Milk@ Ihkuu, et olet saanut miehen taas kotiin :heart: ja juu, uskon että jumpattu on ja lantioo notkistettu. ;) Mutta pahoittelut kuitenkin, kipeästä selästä..
Hääpukukin jo hommattu, ihan mahtavaa!! (pikkusen salaa kade :D )
Kivaa hommaa tuo sisustuksen suunnittelu ja pysyy sopukin mukavasti, kun maku on sama. :D Hauskoja muuttohetkiä, sitten kun se on ajankohtaista. :)

Kiiltis Kiva, että olet saanut rentoutua lomalla oikein kunnolla, se tekee kyllä välillä niin hyvää, mielelle ja kropalle. :) Tiedä kuinka, loma on vaikuttanu vkonlopun ovis hyödyntämisiin... Toivottavasti hyvin hyvin positiivisesti :D

Pauge rutistus sinne :hug:
Kylhän se niin on, että sitten kun tökkii kaikki, niin sitten vaan tökkii kaikki.. :(
Ei tää homma mitään ruusuilla tanssimista aina ole ja sitten kun vaan lähes kaikki asiat pyörii vaan tän yhden asias ympärillä, niin äkkiä se parisuhde jää vähemmälle huomiolle ja sitten se romantiikka on välillä mitä on.. (ainakin voin omasta puolesta näin sanoa) Mutta toivon, että tuo kevät aurinko, joka alkaa varmasti taas kohta puoliin pilkahtelemaan, saa mielen piristymään ja tuomaan pilkettä silmäkulmaakin, noin niinkun romantiikkaa ajatellen.. ;) :heart:
Hoitoihin toivotan kovasti tsemppiä, jos sille tielle päätätte lähteä... Niin tai jos on tarvis, voihan se kevät auringon lisäksi, häikäistä silmään se toinen viiva siinä r-testissäkin.. aina ei voi kuitenkaan varmaksi tietää..=)

(.) Tänään oli se 3. ultra ja tadaaaaa, vielä piti tänään ottaa yksi
kasvattelu pistos ja yksi jarru. Halusi lääkäri kuitenkin vielä ottaa varman päälle ja kasvattaa folleja yhden päivän. :)
No nyt on sitten kasvateltu ja jarruteltu ja huomenna illalla aletaan irrottelemaan. =)
Eli pregnyl huomenna klo 21 ja sitten HELP!! torstaina se järkyttävä punktio.. :O
Yhtää punktio unia en ole ennen viime yötä nähny, mutta koko edellis yö menikin sitten kyseistä toimenpidettä katsellessa. :LOL:
Kyllä se sieltä kovaa lähestyy, kun uniinkin alkaa tuollalailla änkeemään, yök!!
:p

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille =)
 
Dazzler, olen mielenkiinnolla seurannut tilannetiedotuksiasi ja kovasti toivon, että tärppi kävisi :) Jännää varmasti, kun ihan konkreettisesti asiat etenevät. Ovatko pistokset aiheuttaneet jotain muutoksia esim. mielialaan, näppyjä naamaan tms? Kirjoituksistasi olen ainakin saanut vaikutelman, että olet oikein hyvillä mielin ollut! :)

Säihkiss toivottavasti saat selvyyttä niukkoihin menkkoihin. On todellakin hermoja raastavaa, kun kroppa ei toimi lähimainkaan normaalisti. Kateudella kuuntelee niitä naisia, joilla kierto kellon tarkka, vuoto niukkaa ja vuoto päiviä vain 3-4. Itse olen pillerien pois jättämisen jälkeen kokenut tiputtelun, niukan vuodon, niagaran putoukset, lyhyet kierrot, pitkät kierrot ja kaiken siltä väliltä :D Varsinkaan kesäkuukausina ei kyllä paljon naurattanut. Toivottavasti sinun kohdalla epämääräiset menkat olisi kuitenkin vain hyvin hetkellistä!

mm-79 tsemppiä viimeiseen luomukiertoon. Ehkä lomailu on rentouttanut kroppaasi ja mieltäsi niin paljon, että nyt kävisi tärppi :)

pinni82 mukavia oviksen jälkeisiä jännäilypäiviä!

lady1979 pahoittelut tädin vierailusta!
Mahdollisten hoitojen hinnat kauhistuttaa myöskin mua. Mitään kroisoksia ei olla, joten vähän hirvittää. Yksityinen puoli tuntuisi houkuttelevammalta, koska on varmaankin joustavampaa esim. aikojen saannin suhteen. Olen vuorotyöläinen ja vuorojen kanssa kikkailu voi olla haasteellista. En oikein tiedä miten julkisella puolella onnistuisi aikojen sovittaminen omiin aikatauluihin :O onko kellään kokemuksia? Ja sitten jos/kun hoidot ovat ajankohtaisia, haluaisin niiden etenevän nopealla aikataululla.

Milk@, hyvä että lantio on saanut kyytiä "jumpan" myötä :D Mukavia hetkiä muuton ja sisustamisen parissa! Mua on myös mietityttänyt särkylääkkeiden vaikutus raskautumiseen. Migreeniin joudun syömään jos jonkinlaisia lääkkeitä. Olen yrittänyt siirtyä panadoliin pienemmissä migreenikohtauksissa mutta teho niissä ei riitä oikeastaan ikinä ja sitten pitää käyttää järeämpiä lääkkeitä.

Pauge83 Kurjaa, että mielesi on hiukan maassa. Oma ja/tai miehen vuorotyö ei oikein ole toimiva yhdistelmä vauvaprojektin kanssa. Tuo omanlaisensa haasteet, kun ei joka pv/vko juuri edes näe. Itsekin stressaan välillä miten työvuoroni osuvat mahdolliseen ovikseen nähden ja asiasta stressaaminen ei tietenkään ole hyvä juttu. Pitkän parisuhteen ollessa kyseessä on tosiaan välillä hieman haastavaa pitää romantiikka ja erotiikka virkeänä. Onneksi päivät alkaa olla jo pidempiä ja valoisampia, joten toivottavasti alkaa mieli kirkastua ja sitä kautta löytyä uutta kipinää!

ON:
Kiitos kaikille uuden kierron tsemppien toivotuksista! Kierron ekat kolme-neljä päivää meni hyvin syvissä vesissä itsesäälissä kieriskellen, mutta nyt onneksi on taas jo helpottanut. Vielä kun osaisi päättää missä kohtaa alkaa ovulaatiota tikuttelemaan. Kun ei taas yhtään tiedä kuinka lyhyt tai pitkä kierto tulee :eek: Jotenkin on alkanut vahvasti tuntua siltä, ettei haikara tähän taloon löydä ilman avustusta. Vuoden rajapyykki alkaa lähestyä, joten toivottavasti mieskin alkaisi pian olla suostuvainen hoitoihin lähtöön. Mutta jospa nyt ensalkuun keskittyy taas tähän kiertoon ja yrittäisi jättää murehtimisen myöhempään.

Mukavaa viikkoa kaikille :heart:
 
Heissan hoppsan!

Dazzler komppaan Blingiä siinä että on kyllä kiinnostavaa lueskella päivityksiäsi ja kuulumisiasi. Jotenkin on vain sellainen olo että samat operaatiot ovat edessä vielä minullakin. Jatka siis päivittelyä ja tsemppiä edelleen!

Bling ja lady1979 juuri eilen miehen kanssa puhuttiin hoitojen hinnoista ja googletellessani löysin tällaisen http://www.hs.fi/tulosta/1135270130787
Kyllähän nuo hintaerot ovat melko huimia. Me siis käymme tällä hetkellä väestöliitolla. Mietiskelimme josko pyytäisimme jossain vaiheessa väestöliiton lääkäriä kirjoittamaan meille lähetteen julkiselle. Viimeistään siinä vaiheessa kun inseminaatiosta edetään seuraavalle tasolle. Toisaalta olen todella malttamaton enkä tiedä jaksanko julkisen puolen jonoja jos ensimmäiseen käyntiin joutuu jonottamaan jopa puoli vuotta..

Pauge83 Meillä on myös ajoittain miehen vuorotyön vuoksi ongelmallista.. Jotenkin tuntuu että aina ovulaatio sattuu mahdollisimman vaikeaan ajankohtaan. Toivottavasti päivien piteneminen ja valostuminen piristyttää hieman!

Kiiltis-75 Mahtavaa että oli rentouttava loma. Toivottavasti tuntemuksesi olivat oikeat ja ovulaatio tuli hyödynnettyä :)

Milk@ Aina sitä näköjään oppii uutta, minulla ei nimittäin ollut tietoa siitä, että burana voi vaikeuttaa raskautumista! Noh, nytpä loppui tältä tytöltä buranan popsimiset tähän :D. Sinulla ei ainakaan lopu ajanvietteet kesken kaiken hää- ja sisustussuunnittelun keskellä, ja siihen vielä muutto päälle, HUH!

ON: Joku yliherkkä vaihe päällä taas.. Koko ajan itkua pukkaa ihan hölmöistä asioista. Ja jostain syystä mulla on kestojännitys päällä koko ajan. Eli mahanpohjasta ottaa ihan jatkuvalla syötöllä enkä pysty rentoutumaan ollenkaan. Eli ei tiedä hyvää viikonlopun ovulaatiota ajatellen.. Varmaan tää jännitys nyt johtuu siitä että tiedän tämän olevan viimeinen luomukierto ja jollain lailla "viimeinen mahdollisuus" ennenkuin lekurilla käynnit täyttävät taas elämän.. Täytys vaan saada jotain muuta ajateltavaa.
Mutta mukavaa viikonjatkoa jokatapauksessa kaikille!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tiistai 19.2.2013



lady1979.............33v..........kp 2/28-30...................yk?
Säihkiss..............33v...........kp 8/28.......................yk4
Iris_Lorea............31v...........kp 9/26-32.................yk31
Bling................. 30v............kp 10/22-48.................yk11
Pauge83..............29v...........kp 10/24-27.................yv 2,5
mm-79................33v...........kp 11/27-29................yk21
Kiiltis-75..............37v...........kp 14/24-30.................yk15
Dazzler...............36v...........kp 14/28-30................yv3 (3km 1ku 1IVF)
Kirpukka..............36v...........kp 14/28-29................yk15 (kkm 9/12)
Milk@................ 37v............kp 15/29.....................yk4
Pinni82...............30v............kp 22/28-31................yk5
hiisi -78...............34v...........kp 24/28.....................yk7 (km 8/12)
Saippo................35v...........kp 25/32-50.................yk13
Twinflower...........33v...........kp 27/27-28................yk17 (km 8/12)
ansarikukka......... 33v...........kp 32/24-30................yk1
M11su.................34v...........kp 34/28-31.................yk17
haave_ilija...........32v...........kp 37/28-38................ yk4
Emeliya...............30v...........kp 40/25-26.................yk12


Taustalla:
Avonlea, Starhope, Haniböö83, pienestä kii, Ethel, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä


Plussanneet:

Essence................33v.................yk6............plussa 31.1.2013
rupeltaja...............30v............. ..~yk3............plussa 21.1.2013
Syksy2010.............31v............... yk28...........plussa 17.1.2013
miss_piggy.............31 v...............yk8............plussa 12.1.2013
zapata...................31 v..............yk5.............plussa 5.1.2013
TarinaMarianna.......32 v............~ yk5............plussa 31.12.2012
 
Hyvää tiistaipäivää naiset!

Kiitos kaikille teille jotka olette tsempanneet mua tässä kadonneet kuukautiset -ongelmassa :)

Dazzler onnea matkaan tämän viikkoisiin koitoksiin :heart:

Kiiltis tervetuloa lomalta arkeen! :)

Milk@ ihanaa kun sait miehen kotiin! Ja toi uuden kodin sisustamisvaihe on niin ihanaa, ota siitä kaikki irti. Ja voimia muuttohässäkkään, se ei välttämättä aina ole niin ihanaa... ;)

Saippo sun ajatukset kuulostaa ihan samalta, kuin mitä mä monesti mietin eli että kyllä vaan kaikella on joku tarkoitus, aina. Mutta onneksi se ei tarkoita sitä, etteikö voisi saada haluamiaan asioita ja olla jonain päivänä onnellisempi kuin mitä on ikinä osannut kuvitellakaan. Olen ihan varma, että jonain päivänä teilläkin on se oma pieni, ihan varmasti. Voimia!

Lady1979 tuohan kuulostaa hyvältä, että asioihin alkaa tulla selvyyttä jo hyvinkin pian. Ja voihan se olla, että tuon tiedon ansioista kroppa alkaa jotenkin alitajuisesti rentoutua ja raskautuminen tapahtuukin ennen kuin mihinkään hoitoarvioihin ehdittekään. Tsemppiä! :)

Voimia kaikille uuteen kiertoon joutuneille ja näiden joskus raskaiksi käyvien ajatusten kanssa painiville. Onneksi on kevät tulossa... :hug:
 
Helou!
Dazzler tsemppiä torstaille. Pian on perjantai ja koko homma historiaa. Tsemppiä hurrrrrjasti! :hug:

mm79 & Blingkiitos linkkivinkistä. Hinnat todellakin ovat ns. "kohdillaan". Toisaalta, voiko tätä rahassa mitata.. toisaalta ei, mutta silti KALLISTA. Huhhuh.

Mä löysin tällaisen kirjoituksen yhdestä blogista: Meille vauva: Yksityisen koeputkihedelmöityshoitopaikan valinta Helsingistä

Aika mielenkiintoinen ja mielestäni vertailu oli tehty hyvin, sillä henkilö oli oikeasti soittanut eri klinikoille ja saanut näin kokonaishinnan. Tämän johdosta vaihdamme paikkaa Felicitaksesta Graviditakseen ja saimme lääkäriksemme Eero Varilan. Eerosta löytyy erittäin positiivisia kommentteja. Hän on ottanut ennen vastaan Tampereella ennenkuin siirtyi Helsinkiin. Jotkut ovat seuranneet häntä pääkaupunkiseudulle. Graviditaksella ei esim. veloiteta puhelinkonsultaatiosta erikseen, kuten joillakin muilla klinikoilla. Hinnan lisäksi minuun teki vaikutuksen Eeron tausta. Hän on tutkinut lapsettomuutta yli 20 vuotta ja hän on tehnyt julkaisuja ja tutkimuksia aiheesta. Kaikenlisäksi ajanvarauksen henkilö oli erittäin ystävällinen =)

Niin, ja aika saatiin jo tämän viikon perjantaille! Toivottavasti uusi aika sopii myös miehelle :attn:, en katsokaas vielä hänelle vahvistanut uutta aikaa...hehehhe.

Tässä sitä mennään, katsotaan mitä viikko tuo tullessan!

Tsemppiä kaikille ja iloa viikkoon! Kerron sitten perjantaina (jos miehelle aika sopii) miten kävi.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,

Pikaisesti kirjoittelen töistä, mutta halusin kommentoida vielä tuota hoitojen kalleutta eli me päädyttiin tekemään yksityisellä kaikki nämä perustestit, että saa sitten vastauksia nopeasti. Laskut hirvittää kyllä jo nyt, vaikka ihan alussa ollaan. Viime kerralla pyysin kuitenkin lähetteen myös julkiselle puolelle ja lääkäri lupasi sen kirjoittaa ensi kerraksi, jolloin menemme kuulemaan kaikkien loppujen verikokeiden tulokset sekä suunnittelemaan mahdollisia hoitoja. Odotellessa julkiselle pääsyä voimme tehdä esim. inssin tai kaksi yksityisellä ja jos vielä kalliimpiin hoitoihin joudutaan, niin ollaan sitten jo valmiiksi jonossa julkiselle. Kannattaa siis heti ottaa puheeksi se lähete julkiselle, jos takana on yli vuosi yritystä. Ei siitä varmaan haittaakaan ole.

Täällä odotellaan menkkojen alkamista ja huomenna ne varmasti alkavat, ainakin kaikki normaalit oireet on jo alkaneet. Eli ei tosiaan meillekään taida se haikara itse osata, vaikka savupiippukin löytyisi…
 
Heissan pitkästä aikaa!! Niin paljon on ehtinyt tarinaa ja tapahtumia tulla, etten millään jaksa kaikkiin kommentoida. Anteeksi siis jo etukäteen! :( Mutta monella on jännät ajat tutkimusten tai hoitojen aloitusten suhteen ja heille kaikille toivotan valtavasti voimia ja valoisaa mieltä sekä tietysti positiivista lopputulosta! Ja kaikille muillekin mun peukut on tosi pystyssä ja toivon, että kaikkien elämään paistaa aurinko, jollei ihan vielä, niin ainakin hyvin pian tulevaisuudessa!! :)

Mä yritän nyt edelleenkin pitää vähän etäisyyttä tähän palstailuun ja mietin pitkään, että kehtaanko tänne yhtään omaa napaa edes vuodattaa, kun en ole muuten viitsinyt yhtään kirjoitella. mutta jos mä nyt ihan hiukan kerron omista fiiliksistä… Mulla viime kierrossa tuhrutti taas ennen menkkoja ja nyt tässä kierrossa aloitan terot. Jännittää ennen kaikkea se, millaisia sivuvaikutuksia niillä on… Mutta kokeillaan nyt ainakin. Eilen tuli ovistestiin vahva viiva, joten huomenna ajattelin popsaista ekan pillerin. Ja kyllähän se ovis tuli hyödynnettyä taas oikein hyvin :whistle: Fiilikset on aika neutraalit kaiken kaikkiaan. Aika toivottomalta tuntuu, mut ei tää ihan kamalaa ole. Mun elämä on kyl tällaisenaankin ihan mukavaa :)

Akupunktiossa olen nyt käynyt kaks kertaa ja vyöhyketerapiassa myös kaks kertaa. Kumpikaan lääkäri/hoitaja ei ole mitenkään erikoistunut lapsettomuuteen tai hedelmällisyysjuttuihin, vaan olen ihan käynyt niissä stressiä helpottamassa. Ja tosi kovin olen tykännyt molemmista ja tarkoitus on nyt ainakin kolmas kerta vielä koittaa kumpaakin tällä erää.

Anteeksi vielä, etten jaksa nyt enempää kommentoida, mutta vaikka nyt vietänkin hiljaiseloa täällä, te ja tämä palsta ootte edelleen mulle niin tärkeitä ja mä tykkään teistä jokaisesta tosi kovin!! :hug: Kiitos kaikesta tuesta, mitä mä oon täältä saanut! Mä yritän myöhemmin sitten taas itsekin jaksaa antaa teille tukea ja tsemppiä paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Mulla oli tänään eka neuvolalääkäri, koitettiin ottaa sydänäänet kuuluville, mutta mitään ei kuulunut :( Ilmeisesti toukka oli sitte päätelly pysyä jossain piilossa :D En tuosta nyt juurikaan kyllä hämmentynyt kun lääkäri sanoi, että näillä viikoilla (10+5) tuo on ihan normaalia ettei saada kuuluviin, kohtu kuitenkin oli kasvanut.

Perjantaina on niskapoimu-ultra, ja näkee viimeinki että mitä tuolla sisuksissa asustelee :) Sitä jännätessä.
 
Moi kaikki te ihanat!! :heart:

Tuhannesti kiitoksia kaikista tsemppi viesteistä, niitä on ollu niin mukava lukea ja ihana kuulla, että riittää mielenkiintoa lukea näitä hoito päivityksiä.. =)
Tiedätteköhän te ees, kuinka hyviä tyypejä te ootte? :heart: :D

Kovasti on kirjoituksia tullut, mutta nyt jätän kommentoimatta henk.kohtaisesti.
Huomisesta eteenpäin ollaan saikulla, jotenka sitten mulla on aikaa paneutua kommentoimis hommiin.. =)

(.) Eilen illalla sitten tuikkasin tämän 1. IVF hoidon viimeisen pistoksen. Yhteensä 13 pv ja 20 pistosta!! Onhan siinä niitä, mutta vaikka kuulostaa hurjalta määrältä, en silti ite ajattele niin, koska pistäminen oli helppoa, eikä ne muuttaneet mun olotilaa mitenkään. Tasasen hyvä olo ollut koko ajan. =)
Tänään on pikkusen alkanut munasarjoissa tuntumaan tärinä kipua, kun
kävelee ja se johtuu siitä eilisestä irrotus piikistä joka sitten aiheutta sen munasolujen lopullisen kypsymisen ja irtoamisen.
Eise nyt vielä pahalta tunnu, mutta huomenna voi olla jo vähän tukalampaa..
Kuitenkin ihan hyvillä ja reippain mielin mennään kohti huomista.. Aika ajoin kyllä vähän hirvittää, mutta pakko vaan ajatella, että ei se henkeä vie ja hyvän asian puolesta sitä kärsitään sitten.. :D
 
Pikaisesti toivottelen Dazzlerille onnea huomiselle, toivottavasti kaikki sujuu oikein hyvin! :hug: Ja Kirpukan kuulumisia oli myös tosi kiva kuulla, tsemppiä sinnekin :) Ja vielä miss_piggyllekin onnea perjantain niskapoimu-ultraan, toivottavasti pienellä on kaikki hyvin, ensikohtaaminen on varmaan huisi tunne! :heart: Kaikille muillekin tietysti kovasti plussatuulia!

Tänne ei kuulu mitään ihmeitä, olen varsin onnistuneesti keskittynyt kaikkeen ihan muuhun kuin raskautumiseen, on ollut oikein mukavaa :)
 
Dazzler, sulle minäkin tulin vielä toivottamaan tosi paljon onnea huomiseen koitokseen! Sun ihanalla asenteella kaikki menee varmasti hyvin ja toivon, että saatte hyvän saaliin ja pääsette siirtoon! Ja tietenkin sitä plussaa sieltä sulle toivon myös! :heart:

Miss_piggylle myös tsemppiä ultraan, peukut on pystyssä, että siellä kaikki on hyvin! :)

Kiva on ollut lueskella kaikkien kuulumisia ja olette kyllä mahtavia jokainen! Kaikki täällä ansaitsisivat jo hieman lisäonnea matkaan, että saataisiin plussalistaa pidemmäksi! Kirpukalle haluaisin sanoa vielä, että mun mielestä aina ei tarvitse todellakaan jaksaa kommentoida kaikille ja yhtälailla niitä omanapaisia viestejä pitää saada kirjoitella! Pelkät omanapaisetkin viestit auttaa ainakin mua, kun huomaa, kuinka samanlaisia ajatuksia ja tunteita muut käy läpi.

Ja sitten siihen omanapaisuuteen...:D täällä ollaan hämmentyneissä ja ihan hitusen toiveikkaissa tunnelmissa. Menkkoja ei siis sittenkään ole vielä kuulunut ja tänään niiden olisi pitänyt alkaa. Viimeiset 6 kk kierto on ollut tasan sen 27 päivää eli nyt olis km:n jälkeen eka kerta, kun kierto menisi yli sen. Ovis oli kyllä ehkä päivän myöhemmin eli täytyy huominen jaksaa vielä kärvistellä. Testejä mulla ei edes ole kotona, kun maanantaina tein viimeisen (en pysty ikinä olemaan testaamatta, jos testejä on kaapissa...:ashamed:). Negahan sieltä tietenkin tuli. Huomenna täytyy kaydä hakemassa testi ja tehdä sitten pe-aamuna, jos niin onnellisesti käy, että menkat pysyy huomennakin poissa (yli 28 päivän kiertoja mulla ei ole ollut varmaan 3 vuoteen eli sitten menkat olisi jo oikeasti myöhässä). Mitään normaalista poikkeavia oireita ei kyllä ole vaan ihan normaaleilla PMS-oireilla on menty. Sen takia en oikein usko onnistumiseen. Mutta näillä mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
Huomenta :) Sen verran vielä tosta Buranasta, että testailin ovulaatiota kuitenkin tässä kuussa. Normaalisti testi hymyilee kp 12 tai 13, nyt ei hymynamaa näkynyt. Lopetin Buranan ottamisen maanantaina (kp14) ja tänään testiin ilmestyi hymynaama. Sitä tosin en osaa sanoa, vaikuttaako Buranan käyttö siten, että munasolu ei hedelmöity tai ei kiinnity, mutta en aio ottaa Buranaa enää loppukierron aikana. Panacodia olen käyttänyt 2-4 tablettia päivässä, onneks kivut on vähentyneet niin paljon, että noilla pärjään...

Mulla ei valitettavasti ole nyt aikaa kommentoida teille kaikille, vaikka haluaisin, mutta on aina niin mukava käydä lukemassa teidän kaikkien kuulumisia.

Kirpukka, mä niin sydämestäni toivon, että teillä onnistais eikä sulle tulis mitään pahoja sivuvaikutuksia. Tsemppiä :heart:
 
Dazzlerille vielä multakin oikein superpaljon tsemppiä!!! Voi kun kaikki menis tosi hyvin :hug:

Twinflowerille on täällä myös peukut pystyssä, että täti pysyis poissa ja perjantaina saisit plussan tikkuun :)

Kiitos kaikille tsempeistä ja kivoista sanoista! :) Milk@lle toivon pikaista selän paranemista ja mukavaa oviksen hyödyntämistä!! :) Ja Hiisistä oli kiva kuulla pitkästä aikaa. Sulla alkaa olla kohta testauksen paikka, vai mitä? :)

Jatkan vielä omaa napaa hiukan... Mä olen ollut viime päivät tosi onnellinen siitä, että ovis tulee joka kierrossa ja suht samoilla päivilläkin vielä eli sen suhteen kroppa tuntuu pelittävän. Tässä kierrossa oli aika voimakasoireinen ovis ja sen olis kyllä tikuttamattakin tuntenut. Mut nyt oli pakko varmistaa, kun aloitin ne terot, enkä halunnut aloittaa ennen ovista. No ihan lääkärin ohjeen mukaan nyt pystyin aloittamaan ja eilen napsin ekan pillerin. Tiedä sitten johtuiko siitä, mutta noin tunti siitä tuli ihan vapisevan heikko olo ja semmoinen vähän niin kuin tuskan hiki. Se meni kyllä hetkessä ohi, eikä sen jälkeen ole tullut mitään kummempia tuntemuksia. Ehkä se oli sit vaan jotain muuta... Ei kai siitä nyt edes noin äkkiä mitään olis voinut tulla??

Ihanaa että on kevät tulossa ja valo lisääntyy! Jospa mekin sen myötä lisäännyttäis!! :) Ihan valtavasti tsemppiä ja hyvää mieltä kaikille!!
 
Ei tarvii testailla, menkat alkaa varmaan huomenna. Ja mustakin on niin ihanaa, kun tulee kevät! :heart: Päivä on tosiaan jo paljon pidentynyt :) Siemeniäkin jo ehdin tilailla, kohtahan sitä jo pääsee multaan mylläämään.. :D Tsemppiä munkin puolestani kaikille, Twinflowerille erityisesti, toivottavasti ne menkat pysyy poissa!
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
mm-79 kiitos linkistä! Mielenkiinnolla luin :) Saa hieman suuntaa missä pyöritään. Tuntuu vähän samalta kuin rakennusprojektimme oli, että lapsettomuushoitojakin on aika haastavaa verrata mikä oikeasti se kaikkein edullisin. Laadusta puhumattakaan.

Twinflower kiitos ajatustesi jakamisesta :) Olin kovasti miettinyt onko mahdollista/kuinka yleistä siirtyä kesken hoitojen julkiselle. Olin pohtinut juurikin samaa, että alkujutut tekisi mahd. nopealla aikataululla yksityisellä ja hoitosuunnitelmien mukaan siirtyisi tarvittaessa julkiselle puolelle. Esim. inseminaatio yksityisellä puolella pyörii vielä siedettävissä hinnoissa, mutta sen jälkeisten hoitojen hinnat kauhistuttaa eniten. Tietääkö joku miten julkisella puolella suhtaudutaan tällaiseen? Suostuvatko siellä suoraan hyppäämään seuraavaan vaiheeseen vai lähteekö selvitystyö alusta vakka perusjuttuja/inssejä olisi jo tehty? Tiedän, että mietin asioita jo aivan liian pitkälle, mutta jotenkin olen sellainen, että parempi mitä enemmän tiedän/silloin stressaan ehkä hiukan vähemmän. Tai näin ainakin luulen olevan kohdallani :D
Onko Twinflower menkkoja näkynyt? Savupiippu löytyy tästäkin kodista, mutta ei vaan haikaraa näy. Ehkä se tulee sitten oikein ryminällä kun lopulta paikalle löytää :D Toivottavasti menkkoja sulla ei nyt lainkaan kuuluisi ja saisit plussan testiin :heart:

Milk@ Mulle on myös hiukan epäselvää miten Burana raskautumista vaikeuttaa, kun netissä on niin monenlaista tietoa saatavilla. Panacodiin jouduttu täälläkin monesti turvautumaan, tosin migreeniin. Hyvä lääke, mutta eihän sitä mielellään usein käyttäisi. Toivottavasti selkäkivut jättävät sinut rauhaan tai ainakin painuisivat taka-alalle.

Tsemppiä miss_piggylle niskapoimu-ultraan!

Kerropa Dazzler pian kuulumisia. Niin kiva kuulla, kun asiat etenevät. Tsemppiä loppuviikkoon hirmuisesti :heart:

Kunpa Kirpukka sinun voimakas oireinen ovis ennustaisi hyvää :) Nyt vaan tehokkaasti hyödynnätte sen! Mulla ei teroista oikein mitään oireita tullut, mutta yksilöllisestihän ne vaikuttaa. Kannattanee vähän seurailla tuntemuksia ja kysellä tarvittaessa lekurilta jos oikein oudoksi menee.

Omaa napaa vielä sen verran, että sain viime viikolla kilpparitestien tulokset ja ne oli täysin kunnossa. Eli ainakaan siitä ei johdu. Kovasti olen miettinyt, että voisko mulla olla pco, kun siskollakin on. Mutta monet kerrat on ultrailtu, mutta ei siitä koskaan gynet oikein ole mitään sanoneet. Ainoastaan viimeksi gyne ohi mennen kysyi onko sitä koskaan epäilty. Mutta enhän mä silloin hölmönä tajunnut enempää asiaa tiedustellut. Gyne kuitenkin tiesi raskausyrityksistä, epäsäännöllisistä menkoista jne. Ähh, pää tässä sekoaa kun liikaa miettii. Yritän nyt kierron loppuun asti pitää ajatukset kurissa ja sitten palaveeraan uudemman kerran miehen kanssa hoitojen aloittamisesta.

Meillä soi töissä ollessa aina radio taustalla ja sieltä tuli muutama päivä sitten juttua raskauksista. Oli jotenkin todella ihanaa kuunnella muiden ajatuksia, mutta toisaalta oli niin vaikeaa yrittää olla normisti ja taistella itkun tuloa vastaan. Tuli sellainen olo, että MÄKIN HALUAN KOKEA SEN!!! Haluaisin niin kovasti kokea raskautumisen onnen, kaikki liitoskivut, säryt yms, vauvan liikkeet vatsassa ja sitten lopulta odotuksen palkinnon, joka mullistaisi koko elämän. Niin haikeana kuuntelin sitä muiden hehkua ja onnea :( :)
 
Kiva kuulla Milk@, että selkäkivut on vähentyneet ja toivotaan, että kivut hellittää vieläkin enemmän!

Kirpukka, toivottavasti se tuskanhiki ja heikotus oli vain joku yksittäinen juttu, eikä mikään toistuva teroista johtuva vaiva.

Tseppiä hiisi taimien kasvatuspuuhiin! Kun saa sormet multaan, niin on todellakin tunne, että ollaan voiton puolella ja kevät ja kesä on ihan kohta täällä! :)

Bling, itse ajattelin, että jos perustestit on jo tehty, niin pääsisi julkisella sitten nopeammin etenemään ilman uusia testejä, mutta varma en ole. Taidan kysäistä asiasta ensi viikolla lääkäriltä, kun mennään niitä tuloksia kuulemaan. Tulen sitten kertomaan mikä oli vastaus. Niin ja tosi hyvä, että sun kilppariarvot oli kunnossa! Jos menette lapsettomuustutkimuksiin yksityiselle, niin siellä kyllä erityisesti tutkitaan juuri sitä, onko pco-tyyppiset munasarjat tai ainakin mulle heti sanoivat, ettei mitään siihen viittaavaa ole, vaikken siis edes asiaa kysynyt.

ON: Täällä kp 1. Höh. Nyt sitten kärsitään tässä sen muhkean ja kauniin limakalvon poistumisesta oikein urakalla :kieh: Otan nykyään yhden buranan ja kaksi panadolia kerralla, niin saa tehokkaamman avun näihin kipuihin. Yksi farmaseuttikaveri vinkkasi tuosta kombosta ja tuntuu hyvin toimivan, kun muuten ei meinannut auttaa tavalliset annostukset. Ei taida tämäkään yhdistelmä kuitenkaan teitä tosi kovista muunlaisista kivuista kärsiviä, mutta vinkkinä niille, jotka kärsivät menkkakivuista.

Muuten aika iisisti otin tän menkkojen alkamisen, tosin johtuu varmasti siitä, että jo silloin maanantaina itkin taas silmät päästäni koko illan sen negan testaamisen jälkeen. Nyt vaan kohti ensi viikkoa ja hoitosuunnitelmia…jännittää.
 
Torstai 21.2.2013




Twinflower..........33v...........kp 1/27-28................yk18 (km 8/12)
lady1979.............33v...........kp 4/28-30...................yk?
Säihkiss..............33v...........kp 10/28.......................yk4
Iris_Lorea............31v...........kp 11/26-32.................yk31
Bling................. 30v............kp 12/22-48.................yk11
Pauge83..............29v...........kp 12/24-27.................yv 2,5
mm-79................33v...........kp 13/27-29................yk21
Kiiltis-75..............37v...........kp 16/24-30.................yk15
Dazzler...............36v...........kp 16/28-30................yv3 (3km 1ku 1IVF)
Kirpukka..............36v...........kp 16/28-29................yk15 (kkm 9/12)
Milk@................ 37v............kp 17/29.....................yk4
Pinni82...............30v............kp 24/28-31................yk5
hiisi -78...............34v...........kp 26/28.....................yk7 (km 8/12)
Saippo................35v............kp 27/32-50.................yk13
ansarikukka......... 33v...........kp 34/24-30................yk1
M11su.................34v...........kp 36/28-31.................yk17
haave_ilija...........32v...........kp 39/28-38................ yk4
Emeliya...............30v...........kp 42/25-26.................yk12


Taustalla:
Avonlea, Starhope, Haniböö83, pienestä kii, Ethel, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä


Plussanneet:

Essence................33v.................yk6............plussa 31.1.2013
rupeltaja...............30v............. ..~yk3............plussa 21.1.2013
Syksy2010.............31v............... yk28...........plussa 17.1.2013
miss_piggy.............31 v...............yk8............plussa 12.1.2013
zapata...................31 v..............yk5.............plussa 5.1.2013
TarinaMarianna.......32 v............~ yk5............plussa 31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä