*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol. 8 ***

Jokuraja, kiva kuulla, että hoito tuntui ihan ok:lta. Oliko sulla mitään epämiellyttäviä oireita silloin munasolujen kasvatusvaiheessa? ja tehdäänkö se punktio nukutuksessa vai puudutuksen avulla? Tuntuiko se miltään? Toivotaan ihanaa lopputulosta! =)

Ja Sintu, saanko sen verran kysäistä, että käyttekö yksityisellä vai julkisella? Olen jostakin lukenut pelotteluja, että julkiselta saisi vain kolme IVF:ää, mutta pitääkö se paikkansa?

Minua kiinnostavat nämä asiat siinä mielessä, kun voivat itselläkin edessä olla tulevaisuudessa, niin on kiva tietää jo etukäteen. Olen nimittäin jo sen päätöksen tehnyt, että niin pitkälle mennään ja yritetään kuin vain tarvetta on ja hoitoja on tarjolla. :)

SL valitettavasti en tiedä, miten tuo lämpö tulisi mitata (ilmeisesti aamulla olisi se paras vaihtoehto kuitenkin). Itse olen huvin vuoksi välillä mitannut kainalosta illalla, ja samoissa tuo näkyy suunnilleen pysyvän illasta toiseen (muutaman asteen kymmenyksen heittoja), mutta en tiedä onko tästä mitään apua/merkitseekö se mitään... : /

Ai niin, Syksy2010, oletko mittauttanut missään vaiheessa veren d-vitamiinitasoja? Itsekin olen nyt syönyt tuota 5000 IU (yli 100 mikrogrammaa), mutta pelkään vähän, että voivatko nousta liiaksi. :confused: Ilmeisesti suurella osalla PCO:sta (minullakin jonkin tyyppinen) kärsivistä on liian matalat d-vitamiinitasot, joten toivotaan, että d-vitamiinin lisäys auttaisi jotain siihenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 2.2.2012




Mirtsu81..........30v.... .kp 5/34...............yk 2
pipsa79............32v.....kp 6/28-47..........yk10
Mandala..........32v.... .kp 9/23-35..........yk14
Ronjaliina.........30v.....kp 11/24-32.........yk16.....(2*clomi)
Demuli............32v......kp 17/29-32.........yk 15
Avonlea..........35v......kp 19/27-29.........yk7
Joku_raja........29v......kp 20/27-29.........yv2......1. IVF.....pp1
Wanda_81......30v.......kp 21/28-42.........yk16.....(2* clomi)....Dpo5
Syksy2010.......30v......kp 23/28-41.........yk15
Papsu.............30v......kp 24/24-33.........yk10
Tunafish-78.....33v......kp 26/19-34.........yk10.....(1. inssi)....pp8
Tirpu..............33v..... kp 30/27-31.........yk3
Neitipippuri.......31v... .kp 36/31-49.........yk7.....(Femar+menopur)....Dpo13
SL..................30v......kp 36/30-48..........yk8.....(Clomifen*1)
Lila79.............32v.......kp 41/28-30..........yk2
Sakara...........34v........kp 44/?................yk 7
Tatja..............35v.......kp 55/36-48.........yk16....(terolut tauko)
NettA79..........32v.......kp 56/30-36..........yk?
Ginger.............35v......kp 59/??...............yk25.... (1kkm)




Taustalla:
Edyla
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet

-2012-

Jo..................30v......yk11.........plussa 26.1.
Sintu74...........37v.....................plussa 26.1. (4*ivf)
Kiinu...............33v........yk2........plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Hei ihanaiset! Mietiskelin tässä, edelleen :p tuota lämpöjen mittaus asiaa...
Mites jos raskautuu, niin onko kainalosta mitattu lämpö koko ajan koholla, ettei pelkästään aamulämpö tms? Vai onko siinäkin vaihteluja?
Kaiketi ne lämmöt pitäisi olla koholla jokseenkin koko ajan jos on raskaana. Lämmöt laskee silloin kun menkat alkaa. Suusta yleensä suositellaan mittaamaan kun on kuulemma tarkempi kun kainalosta. Aamulämpö on myös tarkin kun mitkään sun päivän mittaan tekemät asiat ei ole vaikuttanut lämpöihin.
Mitäs mitäs onko sulla lämmöt vielä koholla :)
 
Hei kaikille,

vihdoin löysin tämän 30+ ensikertalaisten ketjun, jipii!! Mä oon 33v. (vm -78) ensimmäisen elävän lapsen kuumeilija. Nyt kuumeilen ja toivon siis toista raskautta ja ensimmäistä vauvaa syliin saakka, sillä raskauduin viime kesänä heinäkuussa, mutta se raskaus päättyi todella surulliseen keskeytykseen vakavan sikiöpoikkeavuuden vuoksi lokakuussa. Eilen alkoi keskeytyksen jälkeen neljäs kierto ja kolmas yk ja siinä samalla tuli kamala ikäkriisi. Pelottaa jo, kun tätä ikää jo on, että onnistutaanko me vielä ja saanko mahdollisuutta toiseen raskauteen ja elävään täysiaikaiseen lapseen. Tästä haluaisin mielelläni teiltä muilta ikätovereilta kommentteja ja rohkaisua!!

Vauvakuume on kova, mutta ajattelin nyt taustailla vielä jonkun aikaa tässä ketjussa, sillä oon huomannut tuolla toisaalla foorumissa kirjoitellessani, että liika omien oireiden ja tuntemuksien kyttäily aiheuttaa mulle vaan stressiä ja menkkojen alkaminen on sitten kauhea pettymys, varsinkin nyt tämän kierron alkaessa oli. Mulle ainoa raskaudesta kertova suht varma oire viime raskautumisen kokemuksen pohjalta tulee olemaan rintojen kipeytyminen ja turpoominen jo ennen menkkojen odotettua alkamista. Kaikki muut oireet on koettu (lämmöt, alamahan nippailut, menkkamaiset jomotukset, silmien kiilumiset, näpyt naamassa, kuumottelut, vilunväristykset, vatsan toiminnan muutokset jne jne.), mutta silti on nyt kahteen kertaan jo menkat alkaneet.

Toivon koko sydämestäni meille kaikille pikaisia plussia, tutustun ketjuun ja teihin muihin kuumeilijoihin tarkemmin tässä ajan kanssa. Tsemppiä kanssasisaret!!!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka Indico ja, pakkasesta huolimatta, lämmin tervetulon toivotus tänne kolmekymppisiin :wave: tää on mukava porukka :)
Aika karmaisevan ison asian olette jo joutuneet käsittelemään matkalla vanhemmuuteen, on varmasti yksi isoimpia juttuja mitä näissä asioissa joutuu kohtaamaan ja sitä ei kyllä kellekään toivoisi!
Saanko kysyä kuinka kauan teillä oli yritystä ennen kuin tämä ensimmäinen raskaus alkoi?

Tervetuloa vielä joka tapauksessa!
 
Indico, lämpimästi tervetuloa mukaan! :wave: Ja suuret pahoittelut järkyttävästä kokemuksestanne.

Palaisin vielä tuohon (ilta)lämpöasiaan. Itse siis huvikseni mittailin iltalämpöjä kainalosta (about samoihin aikoihin). Mulla olivat dpo 5 ja 6 (ekat kun mittasin) 36,2, ja siitä (dpo 7) eteenpäin 36.5-36.7. Mutta dpo 11 olivatkin taas 36.2-36.4.

Eilen nousivat takaisin 36.5 tienoille (vähän ylikin) ja juuri äsken alkoi tuhruttaa. Eli näemmä ennakoivat nuo iltalämmötkin kierron kulkua. :) Mulla siis ilmeisesti joulukuun kierrossa olikin ovis vähän myöhemmin tai sitten luteaalivaihe heittelee (silloin tuhru alkoi vasta dpo 15). Mutta nyt siis näyttäisi siltä, että täti tulee viimeistään huomenna. Sitten pääseekin jännäämään, mistä varataan hoitoaika tulevaan kiertoon. =)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista!! :)
Lopetin pillerit marraskuussa 2010 just ennen meidän häämatkaa ajatuksella, että tulee jos on tullakseen. Me ei miehen kanssa olla mitään niiiiin aktiivisia tuolla petipuolella, että ei sitten siinä alkuvuoden 2011 aikana tärpännyt, tosin en yhtään laskenutkaan kiertopäiviä enkä hedelmällisiä päiviä ja mun kierrotkin vaihteli 31-40 päivän välillä. Ei sitten vissiin touhuiltu niinä harvoina kertoina just oikeeseen aikaan. Sit aloin laskee kiertoa ja mahdollisia kuumia päiviä toukokuun kierrossa ja sit siitä tokasta kierrosta raskauduin. Tuli silloin vähän yllärinä. Kai se on se raskautumisen salaisuus, kun ei liikaa miettis. Nyt kun oikein laskee ja ovistestaa ja kuumeilee, niin ei tärppää.

Sehän se tässä pelottaakin, ettei nyt enää toisella kerralla onnistukaan yhtä nopsaan, kun ekalla kerralla raskauduin aika helposti. Tai ainakin luulen niin, vaikka mistäs sitä tietää, vaik oltaiskin siinä kevään aikaan touhuiltu oikeeseen aikaan mut ei vaan tärpännyt, eli silloinhan yritystä ois ollut kaiken kaikkiaan 8kk ennen tärppiä!! Huih!!!
 
Kuuluupas täältä nyt harmillisia uutisia, toivottavasti hienosti alkanut plussa-aalto kuitenkin jatkuu.

Hiukkasen omaan napaan. Kyllä tää epätoivotun tädin odottelu on piinallista aikaa! Aika kuluu niiiiin hitaasti. Mullahan on nyt kp 30/27-31 ja yleensä täti on kurvannut paikalle kp 29. Oireita on ollut nyt jonkun verran, outoja tuntemuksia vatsassa, toiseen rintaan kivistää kainalon puolelle, nuhaista oloa ja kaikkein omituisempana huomasin eilen, että mulla oli hilsettä (ei ole koskaan aiemmin ollut, voiskohan tämäkin liittyä asiaan?). Tänä aamuna, eli dpo 14 tai 15, testasi kyllä puhtaan negan, plääh! Pitäisiköhän haamulaisen jo näkyä?

Anteeksi, tuntuu pahalta tuskailla täällä, kun toiset on joutuneet odottamaan paljon pidempään ja kaikkien hoitojen kera! Toivon kaikille valtavasti onnea ja plussatuulia! :)
 
Tirpu, älä turhaan yhtään anteeksi pyytele. :) Itse olen tuskaillut aivan yhtälailla täysillä ihan ekoista kierroista lähtien. Tuntuu, että mitä kauemmin yritystä jatkuu, sitä vähemmän tuskaa on tädin tulon tienoilla. Nytkään ei kummasti tunnu oikein miltään - tai jopa toiveikkaalta ensi kiertoa ajatellen, hmmm... :D Ehkäpä se suruvaihe riitti sitten jo taas vähäksi aikaa!
 
Neitipippuri, veren D-vitamiinitasot mitattiin minulla ennen D-vitamiinitablettien syömistä ja ne oli 42 nmol/l.
Kolme kuukautta myöhemmin arvot nousi 115:een.
Tavoitearvo on kuulemma kaikilla vähintään 100 ja toksisuuden raja on noin 375 nmol/l eli aika korkealla varsinkin kun "Auringosta saatu D-vitamiinin kerta-annos on 20 minuutin aikana jopa 10 000 IU (250 mikrogrammaa) minkä jälkeen tuotanto loppuu ja tapahtuu fotolyyttistä D-vitamiinin hajoamista". (Aikakausikirja Doodecim, 2010)
Minulla ei ole todettu PCO:ta.
 
Eilen käytiin miehen kanssa periaatekeskustelu siitä, että mitä ja milloin tehdään jos vauvaa ei ala kuulua. Vajaa vuosi tässä on yritystä :(. Mies lupasi mennä simppatesteihin kesällä jos lasta ei ole saatu siihen mennessä alkuun.

Kaikki toiveet on taas nousseet, vaikka lupasin itselleni että nyt en enää turhia luule, mutta kun tässä kierrossa bongasin vahvan oviksen ja pupuilun jälkeen tuli selkeä varmuus, että nyt tärppäsi, niin tässä sitä taas ollaan, toiveikkaana jälleen. Tällä kertaa ei aio, siis en tod. aio testailla mitään ennen kuukautisten alkamispäivää. Oireista minä en kyllä voi päätellä mitään, minun vauvakuumeinen elimistö on kehittänyt mitä uskomattomampia raskausoireita tässä yritysten mittaan.

Mitä täällä ollaan mieltä, ennustaako vahvat oviskivut ja menkkojen tiputtelu varsinaisen vuodon jälkeen 1-2 päivää keltarauhasongelmia?
 
Kiiriminna keltarauhasongelmiin liittyvä tiputtelu on sitä mikä tulee ennen menkkoja. Ja vielä 1-2 päivää ei ennen menkkoja kai ole hälyyttävää. Kun puhutaan lähemmäs viikonpäivät tiputtelusta niin sitten voisi saada kai keltarauhaslääkettä. Vahvoista oviskivuista en itse osaa sanoa.

Toivotaan, että fiilis pitäisi paikkaan teidän kohdalla ja tärppi kävisi :)
 
Ja Sintu, saanko sen verran kysäistä, että käyttekö yksityisellä vai julkisella? Olen jostakin lukenut pelotteluja, että julkiselta saisi vain kolme IVF:ää, mutta pitääkö se paikkansa?

Minua kiinnostavat nämä asiat siinä mielessä, kun voivat itselläkin edessä olla tulevaisuudessa, niin on kiva tietää jo etukäteen. Olen nimittäin jo sen päätöksen tehnyt, että niin pitkälle mennään ja yritetään kuin vain tarvetta on ja hoitoja on tarjolla. :)
Tuo 3:n hoidon raja pätee sekä julkisella että yksityisellä.

Jos minun mielipiteeni haluat tietää, niin kannattaa mennä ensin julkiselle puolelle hoitoihin. Siellä hoidot ovat kaavamaisia, eikä mitään erikoisuuksia kokeilla, mutta jotkut kyllä ovat onnistuneet tulemaan raskaaksi. Kun olette käyttäneet julkisen puolen kaikki 3 hoitoa, eikä "tärppi" ole käynyt, sitten siirrytte yksityiselle puolelle.

Yksityisellä puolella otetaan sitten käyttöön kaikki ne muut konstit, joista julkisella puolella saa vain haaveilla. Ja taas on 3 hoitokertaa käytettävissä.

Jos on hyvä tuuri, voi jokaisesta IVF-hoidosta saada alkioita pakkaseen... silloin nämä PAS-hoidot sisältyvät aina kyseiseen IVF-hoitoon eli niitähän voi olla vaikka kuinka monta. Esim. 1.IVF:n 3. PAS. jne.

Yksityisellä puolellahan hoitoja voi jatkaa vielä noiden 3:n hoidon jälkeenkin, jos vain rahaa löytyy... Kela ei nimittäin korvaa enää 7:ttä ja sitä seuraavia hoitoja... joskus poikkeustapauksissa saattaa korvata, jos lääkäri on antanut lausunnon siitä, että lapsettomuus johtuu sairaudesta.

Tsemppiä! =)
 
Jokuraja, kiva kuulla, että hoito tuntui ihan ok:lta. Oliko sulla mitään epämiellyttäviä oireita silloin munasolujen kasvatusvaiheessa? ja tehdäänkö se punktio nukutuksessa vai puudutuksen avulla? Tuntuiko se miltään? Toivotaan ihanaa lopputulosta! =)
Pieniä nippaisuja ja kuukautiskipujen kaltaisia tuntemuksia tuntui kasvatteluiden aikana. Ei mitään ihmeellistä kuitenkaan. Turvotusta ei juurikaan tullut, mutta joillekin sitä saattaa tulla paljonkin. Kaikki lääkkeetkin on "nautittu" hyvin vähäisillä ja siedettävillä sivuoireilla. Punktio tehtiin puuduttamalla ja lisäksi sain suun ja kanyylin kautta rauhoittavaa lääkettä ja kipulääkettä. Pari pientä pistosta tuntui, kun neula meni emättimen seinän läpi, mutta vähemmän sattui kuin kanyylin laitto. Nyt on pari päivää ollut vähän kovempia menkkakipuja, mutta vähenemään päin jo. Kaiken kaikkiaan erittäin positiviinen kokemus, jota ei kannata etukäteen pelätä.

Kolme ivf/icsi-hoitoa julkisella tosiaan saa ja neljäs harkinnan mukaan erityisestä syystä. Passeja tehdään niin paljon kuin on pakkasessa siirrettävää eikä ikä tule vastaan.
 
Tervetuloa Indico! :wave:
Pahoitteluni järkyttävästä kokemusestanne! :hug:

Joku_raja, olitkos yksityisellä vai julkisella ivf-hoidossa? Sori kun en muista mitä olit kertonut aiheesta. Jos olit julkisella niin kuinka nopeasti pääsit ilmoittautumisesta hoitoon? Ja missä päin Suomea muuten käyt hoidoissa?

).( tänään on mulla dpo 6 ja hermot menee odottamiseen. Pessimistinen olo, en usko että on tärppi tulossa. Aamulla ruudulla uusi facebook-vauva tervehti heti ensimmäisenä, tämä oli taasen yllätys ja kyllä osaa ahdistaa. : /
 
Perjantai 3.2.2012




Mirtsu81..........30v.... .kp 6/34...............yk 2
pipsa79............32v.....kp 7/28-47..........yk10
Mandala..........32v.... .kp 10/23-35..........yk14
Ronjaliina.........30v.....kp 12/24-32.........yk16.....(2*clomi)
Demuli............32v......kp 18/29-32.........yk 15
Avonlea..........35v......kp 20/27-29.........yk7
Joku_raja........29v......kp 21/27-29.........yv2......1. IVF.....pp2
Wanda_81......30v.......kp 22/28-42.........yk16.....(2* clomi)....Dpo6
Syksy2010.......30v......kp 24/28-41.........yk15
Papsu.............30v......kp 25/24-33.........yk10
Tunafish-78.....33v......kp 27/19-34.........yk10.....(1. inssi)....pp9
Tirpu..............33v..... kp 31/27-31.........yk3
Neitipippuri.......31v... .kp 37/31-49.........yk7.....(Femar+menopur)....Dpo14
SL..................30v......kp 37/30-48..........yk8.....(Clomifen*1)
Lila79.............32v.......kp 42/28-30..........yk2
Sakara...........34v........kp 45/?................yk 7
Tatja..............35v.......kp 56/36-48.........yk16....(terolut tauko)
NettA79..........32v.......kp 57/30-36..........yk?
Ginger.............35v......kp 60/??...............yk25.... (1kkm)




Taustalla:
Edyla
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet

-2012-

Jo..................30v......yk11.........plussa 26.1.
Sintu74...........37v.....................plussa 26.1. (4*ivf)
Kiinu...............33v........yk2........plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Paljon kiitoksia vastauksistanne Sintu ja Jokuraja. Huojentavaa kuulla, että yksityiseltä saa kuitenkin tuon KELA-korvauksen vielä kolmesta hoidosta, jos julkisen kolmesta ei tärppää. =) Vaikka kyllähän siinä hintaa tulee siltikin, mutta aina tuo auttaa.

Ja Syksy2010, hyvä tietää, että sulla eivät arvot olleet nousseet annostuksesta huolimatta. Mulla tulee 3 kk kuuria täyteen helmikuun lopulla, joten maaliskuulla voisi arvot hyvin mittauttaa. Harmi tietty, että ei ole tuota vertailulähtökohtaa. Muistatko, paljonko tuo mittaus maksaa?

Meikäläinen arpoo tässä parhaillaan, pitäisikö ottaa tulevaan kiertoon kokeiluun akupunktio. :p Jos säästäisi julkisten aikojen kautta, niin voisi ehkä laittaa rahaa tuohon kokeiluun. Joillekin sekin on avun tuonut. Mutta täytyy vähän miettiä vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Neitipippuri tehdäänkö niin, että sä kokeilet akupunktiota ja kerrot kokemuksista niin mä kokeilen vyöhyketerapiaa ensi kierrossa ja vastaavasti kerron omat kokemukseni :D otetaan tällainen empiirisen tutkimuksen kuukausi :D

Itsellä on taas mennyt alkukierto hups vaan nopeasti ja kohta voi tikuilla leikkiä taas.
 
Joku_raja, olitkos yksityisellä vai julkisella ivf-hoidossa? Sori kun en muista mitä olit kertonut aiheesta. Jos olit julkisella niin kuinka nopeasti pääsit ilmoittautumisesta hoitoon? Ja missä päin Suomea muuten käyt hoidoissa?
Me ollaan julkisella hoidossa. Ollaan loppujen lopuksi niin vähän aikaa yritetty, ettei asioilla ollut hoppua eikä sen takia yksityistä edes mietitty. Olen käynyt vuosittain endometrioosin takia polilla ja sieltä on jo aikoja sitten sanottu, että puolen vuoden yrityksen jälkeen kannattaa pyytää heiltä lähetettä eteenpäin hoitoihin. Niin siis tehtiin. Muistaakseni elokuussa lähti lähete Ouluun ja marraskuussa tuli hoitoaikataulut ja reseptit kotiin. Meillä ei erillistä käyntiä enää tarvittu Ouluun vaan lähetteen perusteella mentiin suoraan ivf-hoitojonoon. Kaikki ultraukset mulla on omalla paikkakunnalla ja vain punktio ja siirto Oulussa.

Joskus juttelinkin miehen kanssa siitä, etten koe termiä lapseton tai lapsettomuus omakseni. Meillä on kuitenkin vasta reilun vuoden yrittäminen takana ja kaikki on käynyt niin nopeasti. Toki suruja on tullut surtua moneen kertaan (koviakin) ja mielellään olisi sen vauvan "luonnollisesti" halunnut alulle. Asia on eri sitten, jos ei hoidoistakaan apua ole, mutta tällä hetkellä olen optimistinen. Toisaalta olen tiennyt endometrioosistani jo kauan, joten on ollut aikaa hyväksyä se seikka, ettei lapsia meille välttämättä helposti tule, jos ollenkaan.
 
SL
Mandala En ole mittaillut nyt lämpöjä, mutta ihan mielenkiinnosta, että miten ne lämmöt oikein käyttäytyy. En pysty aamuisin mittaamaan aina samaan aikaan ja sitten 3-vuorotyö sotkee, että voi olla ettei mun kannata niitä edes alkaa mittailee.

Indico tervetuloa! :)

).( Siis mä niin ilahduin viime sunnuntaina, että JEE mulla alkaa ihan ajoissa ns. normaaliin aikaan kuukautiset, niin paskan marjat! Sitä hemmetin ihme tuhrua tullut vaan sunnuntaista tähän aamuun ja Clomifeneja en pääse aloittaa ennen kuin alkaa ihan kunnon vuoto.. Ja tuo tuhruttelu on ollut ihan kummallista, kun normaalisti menkkojen aikaan jos vaikka tuhruttaa alkuun, niin vessa käynnin yhteydessä paperilla pyyhkäistäessä jää paperiin selkeästi vuotoa, niin nyt ei... Soittelin sinne klinikalle ja käskivät tehdä raskaustestin... No hemmetti ärsytti mennä ostaa testiä kun tiesin, että negaa se tulee näyttämään, koska meillähän oli sen monisikiöraskauden vuoksi pupuilut jätetty pois... (ainakin pyrittiin olemaan pupuilematta mahdolliseen ovisaikaan) Ja negaahan se r-testi näytti. Maanantaina menen käymään ultrassa, että katsotaan mikä tää homman nimi nyt on... Tänään ei oo tullut kuin aamusta vähän tuhrua ja sitten ei yhtikäs mitään... Jotain valkovuotoa ainoastaan...
Rupesi vaan masentaa, kun ensin ajattelin, että ihanaa päästään pian jo uuteen kiertoon näin nopeasti... ja sitten tällainen epämääräinen tuhruttelu mistä ei ota mitään selvää :( 5päivää tuhrutellut nyt... saas nähdä heittääkö se huomennakin aamulla vielä tuhrun.. HEMMETTI!!!! :( Miksei asiat voi mennä vaan mukavasti eteeenpäin... muutenkin on masis olo kun tää vauvahaave tuntuu etääntyvän yhä kauemmaksi ja kauemmaksi...
 
SL nyt tuntuisi ainakin siltä että voisit saada lisäarsenaalia lääkepuolelle kun tuhruttaa eli jos sulla keltarauhasessa on jotain häikkää kun tuhruttaa noin paljon. Olikos se nyt lugestron vai mikä siihen pitäisi auttaa. Toivottavasti selviää asia koska tosi inhottavalta kuulostaa :hug: otat varmasti asian puheeksi kun käyt ultrauksessa niin eiköhän asia lähde siitä etenemään. Tsemppiä :)
 
SL
Mandala Lääkärini on tietoinen tästä tuhruttelusta, tuon tuhruttelun takia juuri menen sinne ultraan. Mietin itse kanssa, että voiskohan tuo olla keltarauhasjuttuja, mutta sitten taas toisaalta kun tuo tuhruttelu ollut niin kummallista, siis luulis, että sitä jäis pyyhittäessä paperiinkin jotain tms. Mutta maanantaina olen taas viisaampi. Mutta mitenkähän prolaktiini vaikuttaa, kun sehän oli mulla koholla, ja se on kontrolloitu, mutta vielä en tiedä uusia tuloksia.
 
Lauantai 4.2.2012




Tirpu..............33v..... kp 1/27-31...........yk4
Mirtsu81..........30v.... .kp 7/34...............yk 2
pipsa79............32v.....kp 8/28-47..........yk10
Mandala..........32v.... .kp 11/23-35..........yk14
Ronjaliina.........30v.....kp 13/24-32.........yk16.....(2*clomi)
Demuli............32v......kp 19/29-32.........yk 15
Avonlea..........35v......kp 21/27-29.........yk7
Joku_raja........29v......kp 22/27-29.........yv2......1. IVF.....pp3
Wanda_81......30v.......kp 23/28-42.........yk16.....(2* clomi)....Dpo7
Syksy2010.......30v......kp 25/28-41.........yk15
Papsu.............30v......kp 26/24-33.........yk10
Tunafish-78.....33v......kp 28/19-34.........yk10.....(1. inssi)....pp10
Neitipippuri.......31v... .kp 38/31-49.........yk7.....(Femar+menopur)....Dpo15
SL..................30v......kp 38/30-48..........yk8.....(Clomifen*1)
Lila79.............32v.......kp 43/28-30..........yk2
Sakara...........34v........kp 46/?................yk 7
Tatja..............35v.......kp 57/36-48.........yk16....(terolut tauko)
NettA79..........32v.......kp 58/30-36..........yk?
Ginger.............35v......kp 61/??...............yk25.... (1kkm)




Taustalla:
Sintu74
Edyla
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet

-2012-

Jo..................30v......yk11.........plussa 26.1.
Kiinu...............33v........yk2........plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä