*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol. 8 ***

miss_piggy Kurjaa kun joudut olemaan tuollaisessa epätietoudessa oviksen suhteen. Toivotaan että kropan tuntemukset olisi oikeassa ja testi väärässä.

ON: Mulla alkoi vuoto uudestaan, hermot menee vähitellen. En tiedä onko tää menkkavuotoa uudestaan, kkm:n jälkimaininkeja vai mahdollisesti kiinnittymisvuotoa. Tuo viimeisin on kyllä aika epätodennäköistä koska menkat loppui torstaina vasta. :( Tietenkin haaveilla saa aina :D

Kyllä se nyt näyttä viikonlopun lukuisten Davidin testien ja tänä aamuisen apteekin oman varmistuksen jälkeen, että raskaanan ollaan =). Plussaksi voi laittaan tämän päivän eli 6.8. Kolmas kerta toden sanoon, katsotaan tulenko takaisin tänne syyskuun alussa vai saadaanko huhtikuussa vauva.

Tatjalle onnea ovisplussasta! :flower: Toivotaan ettei ajoitus kuitenkaan mennyt ihan pieleen.

Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille onnitteluista!

En oikeen osaa mitään kirjoittaakaan. Olo on aika neutraali. Ei oikeastaan pelota eikä kyllä oikeen osaa iloitakkaan. Täytyy vaan odottaa mitä tuleman pitää. 23.8 olisi ar-ultra, siellähän sen sitten näkeen ollaanko taas kasvusta jäljessä vai ei.

Tsemppiä kaikille yritykseen!

Valtavasti onnea Sakaralle!!! :heart:

Mulla tais mennä hutiin veikkaus oviksesta (tässä kierrossa en siis tikuttanut lainkaan), koska nyt olis jo dpo 16 ja aina menkat on alkaneet viimeistään dpo 15. Nyt ei oo merkkejäkään vielä ilmassa... Mut eipä oo kyllä muitakaan oireita eli ei oo tainnu olla ovista ollenkaan tässä kierrossa... huoh!!! Pyyhältäis nyt vaan se täti paikalle, niin vois sit varata ajan gynelle.

Mä luulen, että mulla stressi aiheuttaa nyt kropan sekoiluja. On ihan muista syistä ollut vähän huolta ja murhetta viime viikkoina, joten pistetään nyt vaikka sen piikkiin. Kierto on ollut viime aikoina pitenemään päin ja jos mun ovistuntemuksiin olis ollut uskominen, nyt olis ollut vuorossa taas lyhyempi kierto. Mut ehkä stressi viivästyttää vaan menkkoja, vaikka ovis oliskin tullut silloin kuin epäilin...? Salamatkustajaan en jaksa uskoa, kun ei oo kerrassaan mitään oireita. Tissitkin tuntuu vaan kutistuneen :D

Kirpukka paljon mahdollista että stressi pistää kropan sekoilemaan. Musta tuntuu että noihin tisseihin ei ainakaan voi luottaa, itsellä tuntuu muuttavan kokoa joka toinen päivä :LOL: Toivon että tilanne selviää, suuntaan tai toiseen :)

Olisin halunnut kysellä, että kuinka kauan te yli kolmikymppiset ensikertalaiset olette yrittäneet? Meillä on yritystä takana vasta kolme kuukautta, mutta mulla on kierto vain 21-24 päivää ja mietin, että onkohan raskaaksi tuleminen edes mahdollista? Ovulaatiota en ole tikuttanut, mutta melko varmaksi tunnen sen kp 15-16, en tiedä ehtiikö mahdollisesti hedelmöittynyt alkio edes kiinnittyä kun noin pian alkaa menkat? Teroluteilla tai vastaavilla ilmeisesti voisi pidentää luteaalivaihetta, mutta pitääkö vielä odotella kauemmin jos kierto pitenisi itsekseen vai voiko kysellä lääkäriltä jo tässä vaiheessa? Kun tuota ikää on kuitenkin jo niin paljon ja vaikka mitä muutakin mutkaa voi kuitenkin tulla ennen lapsen saamista. Kiitos avusta :)

Kirpukka kiva että nyt sait selkeyttä tilanteeseen. :)

hiisi-78 itse olen vasta aloittamassa yritystä kkm:n jälkeen. Nyt odottelen että kroppa normalisoituisi, joten minulla menossa vasta yk1. Sinulla on kyllä aika lyhyt tuo kierto, onko sitä jo ehditty lääkärillä tutkia? Pelkään ettei pikkuinen ehdi kiinnittyä noin lyhyessä ajassa :( Kannattaa varmaankin marssia lääkärin pakeille jos ei lähiaikoina tärppää.

Kiitos zapata :) Soittelin nyt terveyskeskukseen ja siellä oltiin sitä mieltä, että voi raskautua näinkin lyhyellä kierrolla, D-vitamiinia ja foolihappoa suosittelivat avuksi. Ja vuoden yrityksen jälkeen sitten lääkäriin, jollei ole tärpännyt..

hiisi-78 Hienoa että myös noin lyhyellä kierrolla onnistuu! :)

Itse syön myös foolihappoa ja D-vitamiinia jossa lisänä kalsiumia. Ja sitten juon greippimehua, mutta se on vaan niin hyvää että joisin muutenkin. :)

ON: tänään laskurin mukaan olis ovis, mutta kierto taitaa olla ihan sekaisin. Katsotaan mitä tikku kertoo iltapäivällä.

Keskiviikko 8.8. 2012

zapata................30v..........kp 13/?......................yk?
miss_piggy..........31v..........kp 22/?.....................yk 3
Saippo................34v..........kp 26/35-50..............yk7
Regalo................29v..........kp 28/28-56..............yk4
Kirpukka.............36v..........kp 30/28-35..............yk10
Tatja..................36v..........kp 34/35-60..............yk20 (metut)dpo4
uusijännääjä.......32v..........kp 68/25-32..............yk5

Taustalla:
Syksy2010, Pipsa79, Avonlea, Dazzler, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Anskilia

plussanneet :
-2012-
Sakara...............35v...... yv 1,5....plussa 6.8.
NettA79
Sintu74.............38v........5.IVF.....plussa 9.7.
SL.....................30v.......yk11......plussa 27.6. (Clomifen*4)
Edyla
Vissyliini..........30v.......yk5.........plussa 15.6.
sintti -79.........32v.......yk37........plussa 15.6. (2. IVF)
Nima..............31v.......yk19........Plussa 22.5 (3.ICSI 1.PAS)
Pottu78...........34v.......yk4.........Plussa 18.5 (1km)
Wanda............31v.......yv2,5......plussa 17.5.
Jocelyn...........30v.......yk2
Nuinnikkaa......29v.......yk3..........plussa 7.5.
Sopla.............31v.......yv2..........plussa 1.5.
Tirpu..............33v.......yk5..........plussa 6.4.
intoilija...........30v.......yk1..........plussa 2.4
Anncherie........31v.......yv1,5v.....plussa 29.3.
Ginger.......................................plussa 16.3.
Neitipippuri......31v.......yk8......... plussa 15.3. (Gonal-F)
PauhaavaSydän
Tunafish-78......34v.......yk11.......plussa 11.3. (2. inssi)
Indico.................................. .....plussa 1.3.
Sanja...............32v......yk8........ .plussa 25.2.
Ronjaliina.........30v......yk16.......plussa 17.2. (2*clomi)
Joku_raja........29v........yv2........plussa 17.2. (1. ivf)
Kiiriminna78....33v........yk8.........plussa 17.2.
Jo..................30v........yk11..... ..plussa 26.1.
Kiinu...............33v........yk2...... ..plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8..... .plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3...... ...plussa 23.12
Sissi_81................................ .....plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........ plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1..... ...plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24..... plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.... ...plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1...... ..plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8....... .plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1...... ..plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2...... ...plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis................................. .........plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4...... ..plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2..... ...plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v.............. ......plussa 24.6.
KattiMattis............................. .......plussa
Miimau...............31v................ ....plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.

-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.

Viimeksi muokattu:
Mää en kestä!!! Tuhru alkoi eilen hyvin niukkana, mutta selvästi kuitenkin oli menkat alkamassa ja kaikki oireetkin oli. Nyt ei kuitenkaan vuoto oo lisääntynyt, vaan päin vastoin lähes tyystin loppunut. Mulla on aina ollu melkein samanlaiset menkat kierrosta toiseen, välillä toki runsaammat, välillä niukemmat. Mut tämmöistä ei oo koskaan ennen tapahtunut. Oon ollu niin tyytyväinen siitä, että mun kroppa on pelittänyt kuitenkin suht säännöllisesti ja ennakoitavasti, mut nyt sit kävi näin... :( Onneks on gyne varattu parin viikon päähän. Ärsyttää, masentaa ja harmittaa!!! :'(

miss_piggy
Meillä on yritystä takana nyt semmoset 6kk, kun pillerit lopetin helmikuussa. Terolutit on käytössä täällä päässä juu, kun ei tullut kuukautisia moneen kuukauteen ja sitten varmistui pco.
Ite oon syöny foolihappotabletteja nyt jo pidemmän aikaa ja juonu greippimehua, ja huomaan ainaki ite positiiviset vaikutukset kropassa. Pillereiden aikana yhdyntä oli välillä kivuliasta ja paikat oli kuivat ku saharan autiomaa, nyt on limakalvot tosi kosteat, ja mieski sano että kyllä on eron huomannu ku ennen olin aina "jalat ristissä" :D

Tämä lähtee nyt sitte viikoks ulkomaille, eli palstailen sen jälkeen taas ja päivittelen tilannetta. Joten en poistu lopullisesti kuvioista, hetkeks vaan :)

• Tykkää
Reactions: zapata
Kirpukka Mulla oli keväällä ennen plussausta parina päivänä pientä tuhruvuotoa, joka sitten loppui seinään. Sitten sainkin muutaman päivän päästä positiivisen r-testin. Joten voisko sullakin johtua siitä? Hyvä että pääset gynelle, jos ei muuta niin mielenrauhan takia. Itse harkitsen myös gynelle menoa, mutta oma palaa lomalta vasta loppukuusta.

ON: itse olen yrittänyt tikutella ovista, mutta laimeita viivoja tulee vaan. Alkuviikosta sain vähän vahvemman viivan mutta se oli ihan toispuoleinen, eli toinen reuna vahva ja toinen haalea. sintti-79 olikin jo aikaisemmin pohtinut oisko tää mun on off-vuoto ovistelua, itse mietin ihan samaa. Vuoto ei ole enää vuotoa, lähinnä valkkaria, joka on vaalean persikan väristä välillä. Sitten välillä tulee ihan kirkasta. Nyt ehkä hieman runsaampaa, et josko se ovis sieltä tulisi kuitenkin.

Olen hakemassa uutta työpaikkaa, joka olisi ihan unelmien täyttymys. Eli, jos nyt raskaudun, joudun varmaan jättäytymään hausta ulos. :( En halua tehdä niin, että olen jo tietoisesti raskaana kun aloitan, ja sitten heti jään äikkärille, ei tuntuisi reilulta.

Zapata, oliko sulla sitä tuhrua just niihin aikoihin, kun menkkojen olis pitänyt alkaa? Mulla alkoi pari päivää oletetun menkkojen alkamisajankohdan jälkeen (olettaen että tunnistin oviksen oikein). Yks aamu tuli hiukan sellaista vaaleanruskeaa ja myöhemmin hiukan tummempaankin, sit taas seuraavana päivänä ihan vaalearuskeaa. Menkkakipuja oli jonkin verran. Nyt ei tuu enää yhtään värillistä. Kiinnostaakohan ketään oikeesti??? :D

Pitäisköhän sitä varmuuden vuoksi testata, vaikka mulla on täydellisen ei-raskaana-oleva olo!? Mut tulis sit lopullinen varmuus siitäkin... Itse epäilen että nää oli kyllä menkat, mut jostain syystä aivan olemattoman niukat.

Kyllä toi Zapatan vuoto voi hyvinkin olla ovista. Toivotaan niin ja toivotaan, että tikkuunkin ilmestyis vielä vahva viiva!! :)

• Tykkää
Kirpukka mulla ei oikeastaan ollut silloin mitään tietoa kierrosta ja sen pituudesta, niin kuin ei nytkään, mutta vuoto tuli siinä suunnilleen ku olin kuvitellu menkkojenkin tulevan. Surkuttelin miehelle silloin että taas ne alkoi, ja sit ku parin päivän jälkeen loppui olin ihan ymmälläni. Mulla se vuoto oli aluksi tummempaa ja sit seuraavana päivänä vaaleaa, ihan pientä tuhrua koko ajan.

Mullakaan ei ollut silloin yhtään raskaana olo, ihan kun oisin muka tiennyt silloin millainen olo pitäisi ollakaan. :LOL: Enemmän oli sellainen menkkaolo, lievänä tosin. :)

Toivottavasti olis sullakin tärppi käynyt. :heart:

Ja toivotaan että tuo minun olis ovisvuotoa, mitään muuta en haluaisi niin paljon. Mielialat menee hurjasti ylös ja alas koko ajan, luulen että on jotain keskenmenon jälkimaininkeja. Epätietoisuus oman kropan toiminnasta ei yhtään auta asiaa. :(

Juu, se on jännä, että ihminen, joka ei ole koskaan raskaana ollut, tietää niin hyvin miltä raskaana ollessa tuntuu :D Mut jotenkin sitä vaan olettaa, että jotenkin erilaiselta pitäis tuntuu ja jotain oireita pitäis olla. Ehkä mä haen varmuuden vuoks testin kaupasta.

Mä niin toivon, että sä, Zapata, saisit tikkuun vahvat viivat. Mä tiedän itse kokemuksesta miten hyvältä ovisplussakin voi tuntua!! Koita jaksaa iloita kuitenkin siitä tiedosta, että kerran on tärppi käynyt, joten miksei toisenkin kerran ja silloin paljon paremmalla lopputuloksella. Hurjasti tsemppiä!!! :)

• Tykkää
Hmm, mullakin oli todella kummallisen niukat menkat, ikinä ole sellaisia ollut. Mutta mullakaan ei ole yhtään raskaanaolevaolo :D, niin en aatellut edes testata.. Mutta testaa sää Kirpukka, pidän peukkuja, että jospa sieltä tuliskin positiivinen yllätys! :) Ja Zapatalle kovasti tsemppiä ja hyviä oviksia! :) Mäkin ostin vitamiinien lisäksi sitä greippimehua kun kerran kaikki muutkin täällä juo.. :D

• Tykkää

Yhteistyössä