*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Voi harmi että täällä tosiaan matalalentoa. Täytyy kyllä yhtyä tähän, valitettavasti. Siis tämä kierto on ollut ihan erilainen taas kuin muut. Jotenkin ollut hyvä fiilis tätä kiertoa kohtaan erityisesti oviksesta lähtien. Nännit lakkasi yllättäen olemasta herkät tuossa dpo7 ja samoihin aikoihin alkoi menkkakivut. Olinkin varma että menkat alkaa kun tuntui siltä mutta ei mitään. Tosin ei mulla menkkakivut ala koskaan ennen menkkoja vaan tuhrupäivien jälkee kun kunnolla alkaa menkatkin. Eilen olin aivan tuhottaman väsynyt illalla ja alaselkää on jomotellut/kuumotellut.
Noh äsken vessareissulla tuli (sori!!) pyyhittäessä ihan vähän rusehtavaa limaa paperiin joten tietysti kaikki fiilikset tippui viimeistään siinä. Tottakai se tuhru nyt alkaa ja menkat siitä sen jälkeen.
Nyt tässä kierrossa uusinta on myös näköjään se, että ekaa kertaa tuli myös kyyneleitä pettymyksestä ja harmistuksesta johtuen :(
En vaan tajua mitä tässä tekee väärin ja miksei tää voi onnistua... Ei edes tee mieli yrittää tsempata itteään juuri nyt niinku normaalisti.
 
Voi miten surullisia fiiliksiä täällä on monilla :'( Mahtavatko nämä syyssateet ja -myrskyt vetää meitä pohjamutiin, kun itselläkin on fiilikset niin maassa, etten ole halunnut edes täällä käydä. Tunafish, ymmärrän todella hyvin tunteitasi, sillä olen seuraillut oman siskoni raskautta ja vauvaelämää vierestä viime sekä edellisen vuoden. En voi muuta sanoa, kuin että paljon tsemppiä!

No omaa napaa sen verran, että tänään olin ultrassa, nyt siis kp 10. Tietysti oli odotukset korkealla ja suunnilleen olin toivonut, että johtofollikkeli olisi ainakin sen 16 mm niin kuin viimeksi ja perjantaina päästäisiin inseminaatioon. No, ei ollut. Yksi johtofollikkeli löytyi, joka oli 11 mm. Kohdun limat 6 mm, joten eipä ovista näy tällä viikolla ja inseminaatio siis vasta ensi viikolla. Positiivista kuitenkin oli, että nyt tuo johtofollikkeli oli oikealla eli siellä normaalilla puolella. Vasemmalla oli pieniä rakkuloita eli 8 mm kokoisia useampi, mutta lääkärin mukaan todennäköisesti oikealta puhkeaa, kun on muita isompi. Eli siis Femarit näköjään auttoivat vähän oikeaa puolta ja vihdoin sielläkin on toimintaa. Viime kierrossa otetut keltarauhasarvotkin olivat myös kuulemma täysin normaalit, samoin ne hepatiitti-verikokeet, jotka otettiin multa ja mieheltä. Eli siis monta syytä olla positiivisella mielellä, vaan kun ahdistaa silti. Jos kaikki on hyvin ja ajoituskin kunnossa, niin miksi ihmeessä mitään ei tapahdu? Ei vaan voi ymmärtää pieni ihminen. Suututtaa ja kiukuttaa ja itkettää, ja silti yritän tsempata itseäni ensi viikon ineseminaatioon. Pelottaa kyllä sekin, että jos ovista ei tulekaan. Lääkäri käski varata ultran keskiviikon jälkeen, jos plussaa ei ole ovistesteissä löytynyt. Pakkohan sen on tulla, eikö? Joohan? Jooko? Tietty sitten murehdin sitäkin, että jos se plussa tuleekin viikonloppuna, niin inseminaation saa unohtaa, kun ei sitä kukaan viikonloppuna tee. Argh! Miksi tän pitää olla näin hankalaa? Voi miksi? Maailman luonnollisin asia ja silti homma vain ei toimi.

No niin, anteeksi purnaus ja vuodatus. Vedän syvään henkeä ja pakotan positiivisempia ajatuksia mieleeni. Illalla pitää mennä hoitamaan siskon 4v ja 1 v lapsia. Kivaa, eikö? Vielä kivempaa, jos olisivat omia....

Tsemppiä kuitenkin kaikille ja positiivisempia tunnelmia jokaiselle; kyllä täältä vielä noustaan!
 
Tunafish, oon tosi pahoillani… :hug: Ymmärrän täysin sun reaktion. Mun veljen vaimo ilmoitti viime vuonna loppusyksystä, että saavat toisen lapsen (parantelin itse silloin haavoja leikkauksesta ja vuosi yritystä oli takana…) Jouluaattona, kun he touhusivat esikoisen ja vauvamahan kanssa, jouduin tekemään kaikkeni etten itkisi. Se oli kamalaa. Vaikka heidän lapsensa ovatkin mulle aivan älyttömän rakkaita, sitä ei voi ymmärtää, miksi heille lapset vain sataa taivaasta heti kun toivovat. Viime kesän ristiäiset oli mulle täyttä piinaa. Itkin sekä surusta että onnesta, enkä tiedä kummasta enemmän. Mitä tulee edellisen sukupolven lapsettomuuteen mullakin on samaa taustaa - äidin sisko teki esikoistaan vuosi tolkulla ja yhden lapsen loputa sai. Samoin isän äiti, äidin veli… Kun kärsin lapsettomuudesta, ajattelin, että taisi tämä geeni sitten osua meikäläiseen... Mutta, hoidot on tosiaan AIVAN eri luokkaa kuin silloin! Mun äidin siskolla oli kai sama ongelma kuin mulla, mutta eihän siihen aikaan ollut ultraa, ei samoja lääkkeitä, ei osaamista, jne. Mä en varmasti ikinä olis tullu raskaaks 70-luvulla! Ihan varmasti kaikki vielä kääntyy parhain päin. Nyt kaikki tuntuu toivottamalta, mutta ei ne ”ihmeet” tapahdu vain muille, vaan oikeasti meillekin!

Wanda, todella ikävää, ettei miehesi ymmärrä tilannetta! :mad: Miten hitossa pään saisi käännettyä? Olet varmasti yrittänyt sata kertaa sanoa, että tosi monet joutuu nykyään käymään hoidoissa ja se on täysin tavallista! Hemmetti, miten miehillä voi olla noin vaaleanpunaiset lasit silmillään. Mutta muista, ettei peli ole todellakaan menetetty! Mulla se maaginen 35 on jo melkein nurkan takana ja silti lääkäri sanoi, että ihan hyvässä iässä oon vielä lapsen tekoon. Ei voi muuta kuin toivoa, et miehesi silmät avautuisi… Lähetän sulle hurjasti voimia ja sinnikkyyttä! :hug:

Tatja, oon ymmärtäny Lugejen ja Terojen eron aivan samoin kuin Tunafish. Mulla oli käytössä Luget.
 
Heippa taas!

Nyt sitten meikäläinenkin liittyy Terolut-joukkoon. :D Tänä iltana eka pilleri poskeen, ja toivotaan että täti kurvaa paikalle sitten viimeistään 10 tabletin jälkeen. Mutta jo sitten kuulemma pitää eka kuuri lopettaa, jos vuoto alkaa jo aiemmin.

Kävin äsken lääkärillä, ja saan onneksi työterveyden kautta nuo hormoniverikokeet, kilpirauhasen ja keliakiankin ottavat vielä, kun se saattaa joskus olla syynä kiertohäiriöihin. :confused: Menee kuulemma ihan niillä rajoilla, kuuluisivatko työterveyteen, mutta softasin vähän tuota raskausyrityspuolta ja puhuin enemmän kiertohäiriöistä, niin menivät onneksi läpi. =) Meillä on kyllä maailman ihanin työterveyslääkäri. :heart:

Lisäksi sain lähetteen gynelle, eli koko homma meni paljon paremmin kuin ikinä uskalsin toivoa! Jotain valoa tähän synkkään mielentilaan, kun päästään edes tutkimaan onko joku/mikä on vialla. Gyne tosin on vasta lokakuun alussa, kun pitää saada ensin vuoto pois alta, mutta edistystä sekin. Verikokeiden tulokset pitäisi saada ensi viikolla.

Ja lupasi vielä lääkäri kirjoittaa myöhemmin lähetteen sinne Naistenklinikan hormonipolillekin, jos näyttää, että lisäapua sieltä tarvitaan. Olen niin onnellinen tästä edes pienestä pilkahduksesta synkkyyteen.

Ja tsemppiä myös kaikille ja kiitokset tuesta. Onneksi meillä on toisemme. :hug:

Mandala, ei se ruskea vielä välttämättä pahaa tarkoita. Toivotaan kovasti! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sara, voi harmi ettei Femarit toiminu tehokkaasti. :( Sanoiko lääkäri, et nyt vaan odotellaan? Mullakin oli monessa kierrossa sama tilanne (mm. sillon kun vuosi sitten plussasin) ja sillon alettiin heti suoraan fsh-piikitykset, kun kasvu oli vain 10 mm luokkaa Clomien tai Femarien jälkeen. Mutta mulla ei oo koskaan ollu mitään luomuovikseen viittaavaakaan… Joten ehkäpä tilanne oli toinen. Mikä sulla olikaan annostus? Kävi tässä kierrossa miten tahansa, niin joka ikinen kierto on erilainen! Mullahan lääkehistoria lyhyesti siis tämä: syksy 2010 clomit& Menopur -> plussa (ku), tammi-helmikuu clomit & Menopur -> ei mitään kasvua…, Maalis-heinäkuu Femar+Menopur -> ovis tuli, mut aina putkettomalle puolelle, elokuu pelkkä Femar ja suoraan plussa. Yht äkkiä Femar siis toimi yksinään. Mitään tolkkua näistä ei oikein ota eikä sama lääke ees aina toimi samalla tavalla. Mulle lääkäri selitti, et munarakkulat on kuin vastaanottimia, jotka ottaa signaalin aina eri tavalla ja ”viritys” pitää olla oikea, jotta lääkkeet tehoo oikein. Ei siis kannata heittää kirvestä kaivoon, vaikka ensin näyttäis, ettei lääke tehoa! Ens kierrossa tilanne voi olla toinen! Ja toisaalta, sulla voi hyvin tulla ovis vielä tässäkin kierrossa! Kasvuhan on n. 1,5-2 mm/vrk, joten todennäköisesti tulis vasta ens viikolla! :) Pidän peukkuja!!!
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän edellisten kirjoittajien fiilikset, vaikka itsellä on menossa vasta yk2. Mullakin on suvussa lapsettomuutta aika paljon. Jopa sukuun adoptoitu serkkuni kärsi lapsettomuudesta. Lienee levinnyt pisaratartuntana... ;-)

Paras ystäväni (32 v) on vapaaehtoisesti lapseton ja ilmeisesti luonnon mielestä kuitenkin mahdottoman hyvää äitimatskua. Hän on tehnyt vuosien aikana 3 kpl abortteja tultuaan raskaaksi, vaikka on syönyt pillereitä!! Tasan ei käy nallekarkit.

Ja sitten kevyempää: itse tikuttelin ovista tänään ClearBluen testillä ja vielä näytti negaa. Sinänsä hyvä, kun mies on ollut työmatkalla, mutta onneksi palaa jo tänään. :heart:
 
Tunafish Kiitti tero-luge selvennyksestä. Terot suojaavat myös kohdun limakalvoa. Tämä ymmärtääkseni tarkoittaa, että vois helpottaa myös kiinnittymistä.

Neitipippuri Tervetuloa terojengiin ;) Mulla alkoi menkat kaksi päivää vikan pillerin jälkeen. Poikkeuksena kaksi vikaa kiertoa, jolloin menkat tuli vasta 10 ja 9 päivää viimeisestä tabletista. Eli kovin yksilöllistä varman milloin täti kurvaa paikalle.

Ovistesti nega. Odottelen jo uutta kiertoa kovasti. Koitan nyt löytää vähän muutakin sisältöä elämään kuin kuumeilu. Ei ole kovin helppoa.
 
Amanda, Femareita meni tässä kierrossa viitenä päivänä yksi pilleri eli siis öö... 2,5 mg/pv? Pienin annos siis. Ei lääkäri kuitenkaan vaikuttanut mitenkään pettyneeltä tai puhunut, että tilanne olisi huono. Odotin itse vain niin paljon enemmän, kun kerran ihan söin niitä The Hormooneja, jotka pelastaa kaiken. Plussaa joka tapauksessa, että nyt saatiin eloa sinne oikealle puolelle, jossa sitä ei aiemmin ole nähty. Vasen puoli on se vinkurapuoli, joten nyt pitäisi oikealle olla "suorat putket" ja simpoille vuosisadan tilaisuus, kun pääsevät ihan kohtuun asti.

Oviksen olen kuitenkin bongannut joka kierto luomunakin ja nyt on alkanut valkkari siihen malliin, että uskallan toivoa ovista alkuviikolle. Joten eipä tässä hätää vielä ole, toivottavasti. Ilmeisesti tuo follikkeli vain kasvaa hitaammin. Jostain joskus luin, että follikkelit vaikuttaa kohdun limakalvoon, joten sillaihan tilanne vaikuttaisi normaalilta; pieni follikkeli ja kohdun limat vielä ohuet. No joo, katsellaan eikä arvota enempää :) Turhauttaa vain, että luonto tosiaan on näin, kuten sanoit; joka kierto on omanlaisensa. Ei kai vain saisi vertailla hirmuisesti kiertoja toisiinsa, vaan uskoa, että tämä kierto voi tosiaan olla se lottovoittokierto.
 
Liityn matalapaineporukkaan mukaan... Kovasti olen yrittänyt ovista tikutella, mut ei ku ei. Rinnat olleet pari päivää tosi kipeät, mikä ei mulla normaalia oviksen aikaaan ole. Muuten ei oviksesta merkkiäkään. Kaiken huipuksi miehelle vielä iski syysflunssa just nyt, kun kriittiset hetket tästä kierrosta pitäisi olla käsillä:(.
Raskausuutisia myös omassa tuttavapiirissä jälleen, joka on ehdottomasti omiaan lisäämään tätä melankolista fiilistä. Ymmärrän kyllä täysin teitä muita, jotka ei vaan enää jaksa aidosti ilostua uusista raskausuutisista lähipiirissä.
Toivottavasti syysmatalapaine vaihtuu täälläkin palstalla korkeapaineeseen ja saadaan paljon hyviä uutisia!
 
Sara, sama annostus oli mullakin. Tiedän hyvin noi fiilikset - kun menee kontrolliultraan, toivoo sellaista megayllätystä tyyliin ”huomenna on ovis ja ylihuomenna voit olla raskaana”. Ja kaikki siltä väliltä on tylsää ja epävarmaa odottelua… Mutta, sulla on tässä kierrossa vielä hyvät mahikset!! Mulle lääkäri selitti tuota samaa, kun aina huokailin ohutta limistä, että se kulkee käsi kädessä muniksen kasvun kanssa. Kun munis kasvaa, erittyy lisää estrogeeniä, mikä kasvattaa limistä. Limis seuraa siis vähän perässä. Kun sulla on luomuoviksiakin takana, kyllä ne The Hormoonit vielä tepsii! :) Toisaalta hyväkin, ettei ne tehoa liian ärhäkästi, vaan kasvattavat sitä yhtä johdofollikkelia oikein.
 
Mitä hitsiä Sara ja Amanda! Mulla kans Femarit odottelee kaapissa seuraavan kierron alkua mutta mulla annostus 2 x 2,5mg päivässä eli tuplat verrattuna teihin :O Ja ekaa kertaa kun edes mitään tällaista mulle määrätään, joten annoksen nostamisestakaan ei ole kyse. Kp10 meen sitten folliultraan ja siellä sit varmaan selviää jatkotoimenpiteet. Elättelen toiveita että saisin pistoksen varmistamaan irtoamisen. Jos siellä joku nyt siis kasvaa :ashamed: Millainen vaikutus Femareilla on olotilaan tai mielialaan? Mulla nää Terolutit vaikuttaa tosi vahvasti mielialaan ja tällä viikolla saadut vauvauutiset ei siis olisi voineet tulla huonompaan aikaan. Just sunnuntaina alotin Terolutit. Viime kierrossa juoksin työpaikan vessassa itkemässä ihan ilman syytäkin Terolutien aikana.

Tsemppiä sulle Sara sinne inssiin ja nyt oviksen odotteluun! Pidän peukkuja että sopivat päivät osuisi kohdalle hoitojen ja kontrollien suhteen!

Pitkää pinnaa ovistikutuksiin Tatjalle, Riesalle, Pipsalle ja kaikille ketkä nyt siellä kierron puolivälissä nyt ovatkaan! Vahvoja plussia teille ovistikkusiin!
 
Sara ja Tunafish, nyt sekoilin! Tarkistin mun reseptistä ja mullahan oli Femarissa annostus heti 2 tablettia eli se 5 mg! Mutta, ekassa kierrossa otin väärin 1 tb, kun pakkauksen tarrasta oli "2" kulunut niin, että näytti ykköseltä. Ja lääkäri sanoi, et olis pitänyt olla 2 heti. Ja se 2 tb mulla sitten vasta tehoskin. Toivotaan Sara, et sulla tehoaa toi pienempi annos! Mut jos ei, ehkä kannattaa kysyä lääkäriltä annoksesta...? Toisaalta pitäähän sitä luottaa omaan lääkäriinsä, kun tapauskohtaisesti näitä juttuja tekevät!
 
Iltaa pitkästä aikaa. Luin tuossa teidän kuulumisia ja kovasti on ollut matalapainetta ilmassa. Toivon kaikille positiivisia ajatuksia ja aurinkoista mieltä, vaikka eihän se aina helppoa ole. Ja uusille tervetuloa! :)

Mulla ei ole tullut aikoihin käytyä täällä, olen tietoisesti yrittänyt elellä "normaalisti" ja olla kuumeilematta ja sen takia vältellyt myös tätä palstaa. Toki nyt olen sitten yrittänyt tikutella ovista ensimmäistä kertaa ja se ei kyllä nyt ole ihan ongelmitta sujunut. Tänään tuli pieni pulma, johon kysyn teidän viisaampien neuvoa. Aamulla heti herättyäni tein ovistestin ja tikkuun ilmestyi kaksi viivaa, toinen tosin mun mielestä himmeämpi. Illalla tein testin uudelleen ja nyt se viiva oli vielä himmeämpi. Eli onko ovulaatio nyt sitten tapahtunut vai johtuiko viivan himmeys siitä, että virtsa oli ollut rakossa juuri ja juuri pari tuntia ja olin kylässä kaffitellut? Oletukselle, että ovulaatio olisi tapahtunut tänään ja pupuilisimme nyt niin onko siitä enää hyötyä tähän kiertoon?

Mä olen ihan pihalla tuon tikuttelun ja kaiken muunkin suhteen. Kiltit neuvokaa, jos osaatte.

Plussia ja selkeitä ovisviivoja toivottelen niitä metsästäville! :)
 
Amanda ja Tunafish, luulenpa, että tuo pienempi annostus johtuu siitä, että mulla on luomunakin ovikset joka kierrossa tulleet ja verikokeilla sekä ultrilla ovis todistettu tapahtuneeksi. Viime kierrossakin, vaikka olikin se omituinen johtofollikkeli, ovis tapahtui ja keltarauhasarvotkin oli täysin normaalit verikokeiden mukaan. Eli siis Femarit on vain tukemassa kiertoa ja toivon mukaan myös hivenen lyhentämässä sitä. Mutta on ihan totta, että jos tämäkin yrityskierto epäonnistuu, täytyy puhua lekurin kanssa, josko sitten pitäisi lääkitystä lisätä. Ensi viikollahan sen sitten näkee, jos ovis ei keskiviikkoon mennessä ole löytynyt, ultrataan taas ja ihmetellään mikä oikein on vikana.

Tunafish, kysyit Femarien sivuoireista. Itse en ainakaan huomannut suuria muutoksia missään ja lääkärikin sanoi, että on hyvin siedetty lääke ylipäätään. Femarien viimeisenä ottopäivänä huomasin sellaisen jännän huonon olon, että oli nälkä, mutta kun söi, tuli paha olo. Vaikea sanoa johtuiko lääkkeistä, mutta epäilisin niin. Muutoin ei ollut minkäänlaisia oireita; ei väsymystä, ärtyneisyyttä jne. Olin positiivisesti todellakin yllättynyt.

Avonlea tervetuloa tikuttelun ja ovisbongailun ihmeelliseen maailmaan! Tämän 8 kk aikana, mitä olen tikuttelua harrastanut voin kertoa, ettei mikään ole niin varmaa kuin epävarmuus. Periaatteessahan haamut ja haaleat viivat ovat negatiivisia tuloksia eli sen mukaan sulla ei ovista olisi ollut. Toiset testit pitäisi tehdä aamu kymmenen jälkeen, toiset saa tehdä ennenkin sitä. Joidenkin testien mukaan virtsaa pitäisi pitää rakossa 4 tuntia, joidenkin 2. Joissakin kielletään juomasta tuona aikana, joissakin ei. Tikkuja on kymmenittäin erilaisia ja valitettavasti laaduissakin on eroja. Ja sitten tulee vielä se suurin ongelma, eli meidän naisten omituiset hormoonit ja kierrot. Jokainen toimii eri tavalla ja jokainen kiertokin tuntuu olevan samallakin naisella erilainen. Itse olen ovisbongailut tehnyt niin, että tikutan halpatestilla aamuisin sekä iltapäivällä (4 tuntia pissimättä) ja kun sillä saan vahvoja viivoja, alan varmistaa tulosta Clearbluen digitaalitestillä. Clearbluen digitaalia suosittelevat lapsettomuuslääkärit ja se ei anna mahdollisuutta arvailuun viivojen paksuudesta; tulos on aina joko positiivinen tai negatiivinen. Omalla kohdalla on sellainen kiva tilanne, että mun LH-huippu on niin lyhyt, että on pakko tikuttaa pari kertaa päivässä, sillä huippu kestää vain muutaman tunnin. Monella muulla LH-huippu kestää pidempään, vuorokauden, jopa kaksikin. Silloin riittää kerran päivään tikutus ja ovis tapahtuu huipusta vuorokauden- kahden kuluessa. Eli siis, jos sulla tänään on tosiaan LH-huippu ollut/plussa ovistestissä, on se merkki siitä, että ovulaatio on vasta tulossa. Ja kun ovulaatio on tapahtunut, elää munasolu vielä noin vuorokauden ennen kuin kuolee, ellei hedelmöity. Simpat elää noin 1-3 vrk naisen sisällä, joten näin ollen teidän pupuilut pitäisi olla aivan optimaalisessa ajankohdassa, jos ovisplussan tänään siis sait.
 
Tänään on taas vaihteeksi parempi mieli ja pikku ylläreitä tää koko kierron tikutus on tässä tuonut. Olin kuvitellut, että mulla on selkeesti noin kp 12-15 kohdassa ovis, jos on. Ja nyt kun olen sitkeesti viivojen himmenemisestä huolimatta jatkanut tikuttelua, niin tänäänhän viivat taas alkoivat vahvistumaan. Mielenkiinnolla jatkan siis tikuttelua ja opin koko ajan uutta kierrostani näemmä!

Niin ja Avonlea... On siis ihan normaalia, että juuri juominen jne vaikuttaa viivoihin. Lisäksi viivojen vahvuuteen vaikuttaa näemmä kierron kohta ja on näemmä ihan normaalia, että viivat heittelee voimistuu ja heikkenee. Kun ovistikkuun pärähtää plussa, tapahtuu ovis varsinaisesti vasta seuraavana päivänä. Tai näin mä oon ainakin ymmärtänyt. Joten ovistesti plussa päivä ja seuraava päivä vaikuttavat hyvinkin vielä tähän kiertoon! :)

Tsemppiä teille rakkat jokaiselle riippumatta siitä, että missä kierron vaiheessa ootte!! Plussia jokaiselle!
 
Huomenta, murut! Tämä aamu alkoi täällä positiivisissa merkeissä, kun sain ClearBluen ovistestiin hymynaaman. Eilen olin testannut puolenpäivän jälkeen ja tänään tosiaan ennen klo 6. Eli jos tulkitsin oikein edeltä, niin nyt olisi dpo-1. Mieskin tuli työreissultaan kotiin ja mahdollisuuksien maksimointi aloitettiin jo eilen. :) Äsken tuntui viiltävä kipu vasemmalla puolella - joko munasolu yrittää sieltä jo irrota vai mahtoikohan olla muuta? Muistelen, että viime kierrossa tunne oli myös vasemmalla puolella - eikös ne irtoakaan about vuorotellen eri puolilta? Kertokaa viisaammat.

Ronjaliinan ja Avonlean kanssa päästään varmaan jännäilemaan yhdessä pian! Mutta sitä ennen plussatuulia niille, joilla jännäilyt on käsillä jo nyt. :cool:
 
Torstai 15.9.2011



Mandala..........32v.......kp 2/25-35.........yk9
Jo...................30v.......kp 4/33.............yk8 (1km)
Wanda_81.......30v.......kp 8/28-42........yk12...(luge)
Demuli............31v.......kp 10/14-53.........yk12
Sara_78..........32v.......kp 11/33-39........yk8
Avonlea...........34v.......kp 14/27-29........yk2
riesa79............32v......kp 15/31..............yk2......dpo -1
Ronjaliina.........29v.......kp 19/24-29........yk11
Hansman.........34v.......kp 19/28-30........yk-
Ginger..............35v......kp 20/??.............yk21.... (1kkm)
Taraolivia.........31v.......kp 24/25.............yk2
pipsa79............31v......kp 24/28-40.........yk6
Tatja...............35v......kp 25/18-29.........yk13....(terolut)
Joku_raja.........29v.......kp 27/27-29........yk8 (5*clom).....dpo11
Tunafish-78......33v........kp 36/??............yk5 (terolut)
Anskilia............32v.......kp 36/25-32........yk4
Neitipippuri.......30v.......kp 36/31-46........yk3.....dpo19?
Mansikkalime....31v.......kp 41/30.............yk2
Syksy2010........30v.......kp 48/28-38........yk10
Neah................34v.......kp 48/28............yk6
Sanja...............32v.......kp 51/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v......kp 64/28-30.........yk3
Sakara.............34v.......kp 91/?................yk4
Sintu74.............37v.......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Marjutan.........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77..........34v......yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. ....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Huomenta naiset ja valtavan suuret halaukset kaikille ihmeellisten kiertojen ja ovistikkujen kanssa painiville!:heart: Käyn usein lukemassa tätä palstaa ja taustalla toivon aivan valtavasti kaikille onnistumisia.

Katkeruuden ja jopa vihan tunteet on aivan normaaleja ja niitä omassa 3,5 vuoden yrityksessä oli enemmän kuin tarpeeksi. Edelleen toisten raskausuutiset tuntuvat erikoiselta eikä niitä osaa ottaa vastaan täysin vilpittömin tuntein....Pelko oman raskauden jatkumisesta on koko ajan läsnä ja ajatus siitä, että tämän kaiken joutuisi käymään uudelleen läpi on aivan karmaiseva.

Mutta jokaiselle meistä varmasti löytyy apu, toisille helpommin kuin toisille ja suurin osa päästään kuitenkin onnelliseen lopputulokseen.

Ja hurjasti onnea kaikille plussanneille!
 
Täällä on keretty jo niin paljon kirjoitella. Lueskelen jutut aina läpi ja olis mielessä kommenttia, mut kun ei heti kerkeä kirjoittaa, niin menee ohi. Mitähän täällä oli, hmmm. Riesa ja Ronjaliina, onnittelut onnistuneista tikutteluista :wave:

Ja sitte täällä tais olla niistä miehistä, kun eivät millään suostuis näytteen antoon. Onhan se oikeasti niin, että jos miehet joutuis samalla tavalla ronkittavaksi, niin ihmisrotu kuolis varmaan sukupuuttoon. En edes ole käynyt paljon gynellä ja silti tuntuu, että värkit on tarkastettu perusteellisesti. Puhumattakaan teistä, joilla on monia ja monia tutkimuksia takana. Ei luulis olevan vaikeaa kertaalleen purkkia täyttää siihen verrattuna, mitä me naiset käydään läpi ilman ylimääräisiäkin tutkimuksia :mad: Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut, ei ole tarkoitettu kenellekään henkkohtaisesti ;)

Muutoin matalapainetta täälläkin, liityn joukkoon. Ihmeellisiä nämä kierrot ja vuodot. Erite/vuotovaroitus. Eli vamaan viisi päivää oli sitä punaista pientä vuotoa, sitten alkoi vähän (todellä vähän) runsaampi vuoto, joka oli ruskeaa : / Tänne saakka on jatkunut, vähän vähentynyt, mutta edelleen paperiin jää tuhrut. Nyt kuitenkin jo kp10. Mitäköhän tämäkin mahtaa olla?? Siitä hyvät oli pillerit, että vuoto tuli aina samalla tavalla ja se siitä, ei tarvinnu miettiä... Lisäksi taitaa hiiva tai joku muu kutka olla tuloillaan, juuri kun pitäs pupuiluakin jatkaa, aargh!! :(
 
Kylläpäs me tosiaan alakuloista porukkaa ollaan, mutta sen tietää että alakuloa seuraa pakosti aina parempi mieli, vähä niinku aurinko sateen jälkeen :)
Itse pääsin siitä kyynelien täyttämästä harmistuksesta eilen tosi nopeasti ns. jaloilleni. Miehelleni harmittelin että menkat alkoi ja kerroin pahasta mielestäni niin hän kysyi että mikä tässä tilanteessa on se asia mikä eniten harmittaa. Sanoinkin että koko homma, kaikki! Mutta pian aivoihin tuli tajunta, että en voi asialle mitään, näin kävi nyt tällä(kin) kertaa. Sen jälkeen mieli parani nopeasti; en voi asialle mitään joten ei auta jäykistyä harmistuksesta vaan laittaa kaikki energia uuteen kiertoon ja uuteen ovikseen, koska se vääjäämättä on taas kohta edessä :)

Nyt vaan tuntuu vähän tyhjältä kun melkein pitäisi keksiä uudet panokset uuteen kiertoon kun vanhat ei näytä tepsivän. En vain tiedä miten panoksia voisi korottaa enää menemällä aivan eri sfääreihin kun kuitenkin perusjutut on testattu/käytössä.
Yritän miettiä pitäisikö jopa pupuilujen ajoittamista ajatella tarkemmin. Viimeksi pupuiltiin enkkojen jälkeen parin kolmen päivän välein about sekä ovisplussapäivänä, seuraavana ja sitä seuraavana. Ei vaan jaksaisi juuri noita pupuiluun liittyviä asioita liikaa miettiä, koska sen jos minkä pitää mun mielestä olla rentoa ja vapaan tuntuista.

Noh tänään otan työkaverin läksiäisissä muutamia nollausjuomia ja pidän hauskaa, se on varma. Katsotaan niitä tän kierron sotasuunnitelmia myöhemmin sitten :)

Oikein paljon pään sisäistä aurinkoa kaikille toivottaen :heart:
 
Mandalan toivottamia aurinkoisia ajatuksia todella kaipaillaan! =) Hyvä, että pääsit nopeasti epätoivon suosta ylös.

Itseäni nyt vähän piristivät nuo verikokeet (vaikka tulokset eivät olekaan tiedossa. No, itketään sitten, jos siltä näyttää) ja Terolutin aloitus sekä tuleva gyneaika.

Teroluteista muuten: Onko teillä, jotka olette niitä popsineet, tullut "sivuoireita". Itse otin eilen illalla ekan, ja tänään on mahaa särkenyt koko päivän. Toivottavasti kyseessä on vaan joku alkuoire, sillä aika rasittavaa, jos sama jatkuu seuraavat 10 päivää...:x
 
Hei vaan kaikille,
Joku_raja: huomasin tuolla rivien väleissä sivulauseessa, että oli tehnyt haamuviivan testiin? MitäMitäMitä?! Kerrohan uudet testitulokset kun kerkiät.

Raskausuutisia vaanii täälläkin joka kulman takana. Jopa palaveri alkoi tänään raskausilmoituksella, ja eräs ystäväkin ilmoitti juuri että pulla uunissa. Alkuun tulee sellainen kamala olo, jossa on vähän kateutta, ja sellaista epäreiluuden tunnetta, ja pettymystä ettei itse voi olla se joka kertoo uutisen. Vasta hetken päästä ehtii koota itsensä ja onnitella, ja sitten alkaa iloita toisen puolesta. Kun ei voi sanoa että olisivat niin helpolla tulleet raskaaksi, vaan oma mutkainen tiensä on ollut kullakin kuljettavana siihen raskauteen.

ON:
Tutkimukset hormonipoliklinikalla on saatu alkuun. Verikokeita on otettu kierron vaiheissa, oikeaan aikaan tällä kertaa, ja huomenna vielä olikse nyt keltarauhashormoni tai joku, että onko ovis tapahtunut.
Tikutus meni pieleen, kun sain viikon ajan haaleaa viivaa, ja viikonloppuna en ehtinyt testaamaan ollenkaan, ja maanantaina oli taas jo haalea. Että olisiko ollut tuossa la-su ovis, vai eikö ollut ollenkaan. Seksiä tuolloin joka päivä varmuuden (ja huvin) vuoksi.

Ultrassa kp 11 lääkäri arvioi munasolun kypsyvän juuri viikonlopulle kp14-16, ja kehotti toimintaan.

Kilpirauhasarvot vielä vähän hukassa. Tsh 2.9, vaikka alle kahteen tähdätään, ja lääkitystä lisättiin puolella tabulla.


Tsemppiä kaikille!

Ginger
 
Ei mitään jännää mun kohdalla valitettavasti. Sain viime kierrossakin jotain ihme haamulaisia, mutta uskon sen johtuvan tuosta testistä. Käytössä on nyt nämä kierrot ollut Kotitestin One step herkkä testi. Haamulaiset ei vahvistu ollenkaan, ne vain on joka testissä. Testiajalla tulee kuitenkin. Luin netistä, että nuo on aiemmin olleet luotettavia testejä, mutta nykyään niihin tulee noita viivanpaikkoja. Nuo on semmosia hyyviin aavistuksen värillisiä viivanpaikkoja. Huomenna on Pregcheckin vuoro ja niihin voi kyllä luottaa. Mutta tänään jo dpo11, joten olisi todennäköisesti jo jotain vahvempaa näkynyt, jos jotain toivoa olisi.

Mutta positiivista on se, että tädin pitäisi tulla lauantaina tai sunnuntaina eikä ole vielä yhtään kovia menkkakipuja tai tuhruttelua. Viime kierrossa jälkimmäinen alkoi todella aikaisin. Alkuviikosta oli aika kovia kipuja nytkin ja pelkäsin tädin tulevan todella hyvissä ajoin. Nyt sellaista pientä juilintaa näin iltaisin, mutta kipulääkettä ei ole pitänyt vielä ottaa. Todella harvinaista mulle. Todella hienoa olisi sekin, että täti tulisi yhden päivän tiputteluvuodolla tai jopa suoraan vuodolla, kuten pillerikiertojen aikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kattimattis, millä raskausviikoilla sä ootkaan? Miten oot voinu ja miten kaikki on alusta alkaen menny? Tuuthan kertomaan kuulumisia tänne tai plussanneisiin! Olis kiva kuulla susta!

Joku raja, onhan vielä olemassa sekin mahdollisuus ettei vuoto ala ollenkaan… :) Ei sitä oikeesti tiedä välttämättä mistään muusta kuin siitä ettei ne ilmaannu!
 
Kiitos teitille, jotka onnittelitte ovisplussasta! Tosin musta tuntuu, ettei tässä paljoa hurraamista ole! Eilen olin vielä ihan varma, että tänään pärähtää plussa, mutta mitä vielä.... Oon luokitellut ja listannut noita ovistikutuksia 0-5 /5 systeemillä, jotta muistaisin vähänkään jälkikäteen, että miten homma eteni kussakin kierrossa. Eli ovisplussa olis 5/5. Eilen oltiin 4/5 paikkeilla, mutta tänään sitten vain 2/5. En siis pidä itseni suhteen mitään toiveita yllä. Vaikka en oireita yritä etsiäkään, enkä niitä sen enempää skeptisenä mieti, niin sen olen huomannut, että mulla on sellanen painontunne alavatsalla tai pieni menkkatyyppinen "kipu" alaselässä ollu jo kohta varmaan viikon ellei jopa 1,5 viikkoa. En tiiä mitä tää nyt sitte on. Outoa kuitenkin, niin kuin tuntuu olevan ihan kaikki tässä kierrossa. Mutta ku koittaa olla ottamatta ressiä niin kai tää tästä. Sillä aikaa kun en ota ressiä tästä kuumeilusta, voin alkaa kehitellä 30-kriisiä. Tässä nimittäin ois enää alle viikko jäjellä sitä, että ikä alkaa kakkosella... Kaiken kannustimeksi äitini tänään mua kannusti kysymällä, että onko 30-kriisi jo alkanut. Hänellä kuulemma oli kova kriisi ja se kesti 5 vuotta! :D Että näin... Toivotaan, että ihan niin pahasti en tässä nyt kriisiydy! Raskaustestiplussa olis kyllä parahin 30v lahja mitä voisin toivoo...

Kovasti toivottelen plussia testeihin sekä ovis- että raskaustesteihin kierron kohdasta riippuen! :)
 

Yhteistyössä