**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Hei kommentoisin myös tähän käynnissä olleeseen keskusteluun, joka jotenkin liittyy Hanipöpöön. En varmaan asiaa nyt täysin ymmärtänyt, että mistä on kysymys, mutta luin sitten tuon oman kirjoitukseni ja se ainakaan ei ollut lainkaan osoitettu Hanille tai liittynyt näihin keskusteluihin. Hölmösti osui juuri samaan ajankohtaan tosin, mutta siis tuli tuolta omasta työmaailmasta oikeastaan tuo toisen surun kestämisen hapatus. Ammattini kun liittyy tuonne toisten ihmisten tunteiden vastaanottamiseen ja sielunmaisemaan ja siellä huomaa usein sitä, että esim. nykyajan lapsille ei meinaa olla tilaa surra tai olla vihaisia kun joko ollaan näkemättä sitä tunnetta tai yritetään heti hakea apua jostain. Ihana ajatushan se on huolehtia, mutta kyllähän maailmassa on niin paljon surkeita asioita, että jotta ne kestäisi vanhempanakin, täytyy tunteita oppia kestämään jo lapsena ja nuorena. Eli vanhempia pitäisi tukea siinä, että kestäisivät rakkaan lapsensa vihaisuutta ja surua - ihan siis arkipäiväisissä asioissa.

Esim. lapsettomuus tai lapsensaannin vaikeus - millä sen kestäisi jos ei olisi jo surujen ja turhautumisen ja pelon tunteiden kestämisestä kokemusta ja sitä kautta selviytymiskeinoja ja sitä uskoa tulevaisuuteenkin. Vaikka se usko monta kertaa koetuksella olisikin. Tästä lähtökohdasta siis kirjoitukseni. Jos Hanipöpön kirjoituksista puhuttaessa viitataan tuohon sivulla 65 olevaan kommenttiin, niin tarkoitus oli varmasti hyvä. Tärkeän asian tavoitteleminen turhauttaa ja tulee pelkoja - siksi mullakin näiden parin kaverin sanomiset joskus mieltä painaa, mutta hyvää nekin tarkoittaa.

:heart: kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Viu
Viisaita sanoja Marienna. Mua tavallaan nolottaa, että purin turhautumistani täällä napsahtamalla, ymmärrän,että hanipöpö tarkoitti kommentillaan vain hyvää, sillä hetkellä se vain tuntui jotenkin iskulta arkaan paikkaan. Lapsettomuus on henkisesti niin kova paikka, että välillä jokaisesta päivästä selviäminen ottaa koville ja maailma mustuu.

Sannuli: tiedän tasan miltä tuntuu, mutta valoa on tunnelin päässä. Mun miehellä, joka tuolla tohkeissaan nyt nimittelee itseään isukiksi, oli pesun jälkeen siemennestenäytteessä normaaleja siittiöitä viisi. Kyllä vain, viisi. Ei 0,5 miljoonaa tai 100 000 (jotka nekin on tosi vähän) - vaan viisi. No, ne riitti oikein hyvin meidän kolmelle kypsälle solulle ja tulokseksi saatiin kaksi alkiota. Julkisella tehdään mikrohedelmöityksiä, eli nyt mars mars lähetettä hakemaan omalta lääkäriltä. ICSI teknologia on mullistanut miehestä johtuvan lapsettomuuden hoidon ja on huisin tehokas menetelmä. Ei ollu muuten maksettu mainos!

Kiitokset teille ihanaisille onnitteluista, tulin juuri töistä kotiin, oli turhan pitkä päivä, joka silti meni kuin tanssiessa. Huumaava onni ja epäusko vaihtelevat, miehen kanssa vain tuijotellaan toisiamme ja hihitellään.
 
Sannuli, en tiedä mitä sanois...silmät kostuu sun puolesta :hug::hug:
Kumpa onni tai, lähinnä kohtuus, potkis teitä jollain raha-asialla piakoin. Samaahan mäkin olen miettinyt, että jos vastaava tilanne eteen tulis, niin lainarahallehan sitä äkkiä joutuisi. Pelkät tutkimukset ja ensitason hoidot nielee hätävarakassan hetkessä.

Voimia sulle ja miehellesi, toivottavasti tulee pian se päivä, että ensijärkytyksestä pääsee yli, jos jotain strategioita löytyisi - ja vaikka palaisit takaisin tänne :heart:

Lisäys:
Nyt pillitän sitten jo Viun perheen tulavasta isukista, viidestä siittiöstä ja siitä ihanasta meidän kaikkien haaveilemasta hihityksestä - ehkä mä olen jo hedelmöittynyt ja hormoonit vaikuttaa jo ennen kiinnittymistä:LOL: - tai sit oon vaan herkkis ;).
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea plussanneille! Ihania uutisia! =) Ja muille lämpimiä halauksia :hug:

Tänne ei mitään ihmeempää. Oletetun ovulaation (sain hymynaaman mittariin, niin oviksen hahmotus helpottui) aikaan puuhailtiin, mutta en jaksa ihan uskoa, että tärppäs. Kierron 23 päivä alkoi taas vatsassa juimia kuukautisia enteillen. Mutta ilmeisesti jotain hormonikierrossa on tapahtunut, koska finnejä on alkanu puskea oviksen jälkeen kun teininä. Luule itseasiassa, että se neljä kiertoa meni varmaan siinä, että oma hormonitoiminta jollain lailla käynnisty. Ja tätä veikkaan ihan vaan sillä, että finnejä mulla on ollu aina kun en oo käyttäny hormonaalista ehkäisyä. Että naamaan tulee näppyjä mutta täytyy sanoa, että petipuuhat tuntuu 100 x paremmalta kun kone käy omilla hormoneilla. =)
 
Onpas täällä käynyt kuhina parin päivän aikana.

Ihan ensimmäiseksi Hanipöpö jos luet tätä vielä, niin miksi halusit lähteä palstalta kokonaan? Olisimme mielellämme pitäneet sinut tuolla plussanneiden listalla ja kuullut kuulumisia. Ethän toki voi loukkaantua siitä, että tunteita puretaan, etenkin kun ne eivät varmasti olleet sinuun kohdistuvia. Tiedämme varmasti jokainen sen, että lapsettomuuteen/vauvahaaveisiin liittyvät kommentit voivat satuttaa vaikka ne olisikin sanottu hyvässä mielessä. Eli älä ota henkilökohtaisesti vaan tule ihmeessä jakamaan meillä kuulumisia raskaudestasi ja luomaan meihin toivoa!!

VIU: Vaikka en olekaan palstalla ollut vielä pitkään et voi edes tietää miten uskomattoman onnellinen olen plussauksestasi. Onnittelut ja halaus uudelle äidille ja isälle!!! Nauti ja hihittele, sillä olet sen ansainnut.

Sannuli: Olen todella pahoillani siitä, että teidän haaveet saivat noin ison iskun. Hienoa kuitenkin on se, että toivo ei todellakaan ole menetetty niin kuin Viunkin esimerkistä nähdään. Toivottavasti pääsette pian julkiselle tai sitten saisitte rahoituksen järjestymään yksityiselle. Voimia teille oikein paljon ja muistathan, että täällä ollaan jos tarvitset kuuntelijaa/tilaa purkaa sydäntäsi.

Nyt mulla jo katosi langat siitä mitä piti kullekin sanoa? Mutta kiitos teille jokaiselle siitä, että saamme täällä purkaa/tilittää/iloita ja näyttää kaikki tunteemme maan ja taivaan väliltä. Tunnustan, että olette ensimmäiset ihmiset siskoni lisäksi joille oikeasti olen kertonut tästä vauvaprojektista. Miehen kanssa tietenkin puidaan asiaa jos miltäkin kantilta, mutta jostain syystä emme ole rohjenneet puhua tästä esim. hänen perheelle. Miksi, sitä en oikein tiedä, mutta itsellä se varmaan liittyy johonkin niikin käsittämättömään asiaan kun siihen, että tuntuu kun olisin huono vaimo tai riittämätön naisena. Vaikka tiedänkin ettei näin pitäisi tuntea.

Mutta aurinkoista viikonloppua kaikille ja :hug:
 
Varmasti oli Sannuli totaalinen isku päin naamaa sen kirjeen saaminen...Julkiselle saattaa päästää hyvinkin nopeasti hoitoihin, jos on löydetty pätevä syy lapsettomuudelle. Me selittämättömät kituutellaan jonon hännillä, mutta uskon, että tekin saattaisitte päästä hyvinkin nopeasti!

Aamuyö Mulla kanssa meni joku puoli vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen, kun naama alko kukkia, aivan kamalaa, kun ei oo ikinä ollu finnejä. Nyt vasta on ruvennu rauhottumaan, mutta ihanat arvet on muistona...

Testi negaa (haamua & viivanpaikkaa) kai se on uskallettava taas Luget lopettaa. Vaikka, jos joku olisi tarrannutkin kiinni niin kaippa se jo ihan omillaankin mukana pysyis...Kyllä mulla ainakin Lugeoireet pysyy ihan menkkoihin asti. Joskus tissikipu jatkuu vielä ekan vuotopäivän yli...
 
Ihan mahtavaa, Viu! :flower: Suuren suuret onnittelut! :heart:

Tulin ihan valtavan iloikseki Viun plussasta ja Mariennan ovisplussakin oli hieno uutinen. Ja sitten näin tuon Sannulin viestin. Voi itku, mulla tuli melkein kyyneleet silmiin... en edes osaa kuvitella, millainen romahdus tuollaisen tuloksen jälkeen tulee. Enkä taida edes osata sanoa mitään lohduttavaa (meillä kun vika on minussa). Mutta toivottavasti ensi shokista toivuttuanne vaikka Viu:n kokemukset auttavat teitä. Jos tosiaan olisi mahdollista päästä julkiselle hoitoon?

Kattimattis, en haluaisi minäkään maalailla olemattomia seinälle, mutta ovistestihän käy myös raskaustestistä... itse tein silloin plussauksen jälkeen ovistestin, kun ei toista r-testiä ollut, ja hymynaamaa näytti... joten täällä on nyt peukut pystyssä, että saatais lisää plussia!!

Amanda, mitäs sinne kuuluu...?

Nyt en ehdi kirjoittaa enempää, palaan paremmalla ajalla. Terveisiä ja hauskaa viikonloppua ihan kaikille ja erityisesti tervetuloa kaikille uusille!
 
Feufollet, ja muutkin, kirjoittelin eilen kuulumisia ja kyssäreitä, mutta viesti jäi tonne 66 sivulle. Odottelen siis lääkäriaikaa tai emmin meenkö sinne nyt vai pitäiskö odottaa menkkoja. En tiedä - lääkäri ei antanu mitään ohjeita jos en plussaa. Ei siis oo plussaa tullut enkä enää siihen tässä kierrossa usko. Mistä lie johtuu, mut on ollu aika surullinen ja itkuinen fiilis viime päivät. Mut eiköhän se mieli tästä taas nouse.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 


Zipuli............32v. ...kp4/29-31......yk8...3*inssi, 1.ivf
Lusa.............31v. ...kp6/28-30......yk~1 v......
Sintti-79.......31v. ....kp9/23-30.....yk16...
Mma Ramotswe.34v.kp11/28.........yk17...... 4*clom.
Ginger..........35v. ....kp13/??..........yk8 ......... 1km
Yameliah......30v. ....kp13/28-30....yk~1,5v.....
Anna-79.......31v. ....kp16/28-38....yk7........1kkm
Scrat............30v. ....kp17/28-38...yk9.........2*terol.
Tatja............34v......kp21/28........yk 4........1*terol.
KattiMattis...30v. ......kp25/25........yk~2,5v..pureg. 2*inssi
Arminen.......31 v. .....kp26/??.........yk1...
Marienna.....30v. ......kp28/28-32...yk6... dpo1
aamuyö.......32 v.......kp28/28........yk5...
Olivia-79......31v. ......kp29/27-28...yk10...
Innuli...........31v. ......kp29/25........yk15...
Amanda77...33v........kp33/33-55...yk6..1*clom.+Menop.+Ovitr.+Lug.


Taustalla
Sannuli79
Sunny80
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel


plussanneet
Viu..............30v. ...........yk12.......plussa 29.10. .... (pureg.)
Feufollet.......34v. .........yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi............33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli...32v. ..........yk~20..plussa 1.4.
 
Kiitos Amanda ja muut.
Mä sain melkeen viivan aikaiseksi David-ovulaatiotesteihin! Ennennäkemätöntä! En edes siitä kierrosta josta tulin raskaaksi (ennen keskenmenoa siis) saanut mitään järkevää plussaa niihin, tuollaisia haaleita ja sekavia vaan. Josko se sitten huomenna vielä vahvistuisi.. kuitenkin parasta toimia siten että ovulaatio on mahdollisesti käsillä, siltä ainakin tuntuu. Mokomista testeistä mitään hyötyä ole, mutta tuo testaaminen tuo sellaisen tunteen että tekee jotain asian edistämiseksi.......kun ei km:n jälkeen viikkokausiin voinut asialle tehdä mitään, lohdutukseksi tehtailin ovulaatiotestejä ihan pöljiin aikoihin. Niitä kun on kaapissa..Jahka saan nuo loppumaan, hankin jotain toimivampaa merkkiä! Gyne kuitenkin sanoi että ovis tapahtuisi pe-la-su aikana. Uskotaan häntä suosiolla.

Mun luonteella asialle, joka vaivaa, kuuluu tehdä jotakin. Siks tää onkin niin häiritsevää kun ei voi tehdä mitään kuin muutamana aamuna kuussa edistääkseen tätä asiaa. Sitä vaan sudittaa paikallaa ja käyttää energiaansa päivien laskemiseen, ja kaikenlaiseen jossitteluun.

Km:n jälkeen myös tuntui että pitää tehdä raivokkaasti edes jotain oman ja mahdollisesti seuraavan sikiön hyvinvoinnin vuoksi ja perehdyinkin kirjoihin hormonitoiminnan ja ruokavalion yhteydestä ym. Välillä otan rauhallisesti mutta välillä taas alkaa sudittamaan, ja silloin voi mennä lukemaan opuksista ruoka-aineiden yksityiskohtaisia vaikutuksia keltarauhashormoniin.. Rauhoittaa. Ainakaan terveellisestä syömisestä, liikunnasta ja vitamiineista ei ole haittaa ihmiselle joten siihen voi rauhassa purkaa energiaansa.

Hyvin mielenkiintoinen kirja Hormoniharmoniaa tuli esimerkiksi luettua. Tokikaan siitä ei löydy apua vakavampiin ongelmiin, mutta häilyvän hormonitasapainon hoitamiseen siitä voi olla apua jollekin. Kannattaa ainakin vilkaista jos kiinnostaa.


tilittää

Ginger
 
Kiitos teille kaikille että olette olemassa ja kiitos myötätunnosta!

Eihän me tietenkään kirvestä kaivoon heitetä, nyt tosin on olo kuin olisi jäänyt tiejyrän alle! Huomenna vien noit tulokset omalle gynelle ja toivottavasti hän sitten pistää lähetteen eteenpäin kiireellisenä. Eikä se rahakaan sellainen ongelma ole, etteikö tarpeentullen sitten pystyttäisi jostain se tarpeellinen kolme tonnia nipistämään yksityisen puolelle.

Vielä kun sais nämä itkukohtaukset loppumaan... :'(

Niin ja OIKEIN OIKEIN PALJON ONNEA VIU!!! :heart:
 
Pientä päänvaivaa ollu tänään. Tein aamulla Apteekin oman raskaustestin ja ensin testiviivaa ei näkyny, mutta noin 5 min päästä ilmaantui haamuviiva. Ei todellakaan yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mut haalea viiva näkyi selkeesti kuitenkin. Mieskin näki sen selvästi. Ohjeissa sanotaan, et testi ei oo luotettava 5 min jälkeen, koska viiva voi ilmaantua väärin näkyviin. Ja että testin pitäis näyttää mahdollinen plussa jo 1-3 min päästä - mulla ei aluks näkyny mitään. En yhtään siis hyppiny ilmaan tai oleta tuon tarkoittavan mitään. Koska ilmeisesti haalea viiva voi tulla testiajan jälkeen? Onks kukaan lukenu näistä tai onko kokemusta/tietoa muuten? Pikkasen jo toivo heräs, kun kahdessa testissä aiemmin ei edes haamua tullu.... No, pitää kait testata huomenna tai ti uudestaan! =) Tai odotella menkkoja (pitäis alkaa parin päivän sisään). Odottelua siis...

Sannuli, ihana kuulla, että teillä toivo ja luottamus oman nyytin saamisesta elää! Pidäthän sen vahvana mielessä, äläkä luovu toivosta, vaikka joutuisit kulkemaan pitkän ja mutkaisen tien plussan saamiseksi! Hoidot on onneks täällä päin maailmaa huippuluokkaa! Lähetän sylillisen onnea ja tsemppirutistuksen!

Kylläpä meillä on ollut tunne- ja tapahtumarikas viikko suuntaan jos toiseenkin! Plussapuhuria kaikille!
 
Amanda voin kyllä kertoa, etten YHTÄÄN MINKÄÄNLAISTA haamua ole kovasta halusta huolimatta sillä testillä ikinä saanut :LOL:

Varovainen harjoitusonnittelu ja kehoitus siis uusia testi heti huomenna :D JA SUURI TOIVE, että saat sinne sääntökirjan mukaisen plussan - tuntuu kyllä toi 5 min aika lyhyeltä ajalta. Mutta toivottavasti ei oo myöskään hipaisu vaan tulee ihan oikeesti vajaan 9kk:n päästä vauva :heart:.

Sannuli niin sitä pitää!! :hug: Teidän KUULUU saada vauva, tavalla tai toisella. Niin kuin tietty meidän kaikkien.

Ginger mää kanssa teen ovistestejä jatkuvalla syötöllä ihan peruskierrossa :LOL:, tosin en kyllä taida niistä mitään tajuta. Nyt taisin saada plussan pari päivää sitten, mutta edelleenhän se vahvana on, että laskua mulle ei niistä tunnu tulevan. Mutta ainakin on jotain tekemistä. Mä jotenkin tunnun hitaasti ja varmasti unohtavan, että mulla on muutakin elämää :D.

Sofi one stepit osoittautui ihan hyviksi testeiksi ovulaatioon. Onhan mulla r-testejäkin tietty varmuudeks kaapissa...
 
Saako tähän pinoon liittyä? Olen 29, ihan kohta 30-vuotias, ekaa yritetään. Mulla on vauvakuume ollut jo ties kuinka pitkään, miehen kuumetta odotellut tähän vuoteen asti :) Ehkäisy (kumi) on jätetty pois elokuussa, jonka jälkeen menkat tullet vähän oudosti, mutta oletan että on yk 3. Tähän asti olen vältellyt vauvakuumepalstoja, koska en ole halunnut jotenkaan liikaa keskittyä siihen yrittämiseen, mutta nyt pari päivää olen tätä lukenut. Noiden outojen menkkojen jälkeen olen tehnyt ovistestejäkin, koska en ollut varma, ovuloinko edes.

Ja teinkin jo toisen avauksen, että miten nyt kävi.. Eli seksiä oli ti-ke välisenä yönä, ja "lähes-täysi"testiviiva ovistikussa ke-pe aamu, ja pe päivällä jo lähes hävinnyt viiva. Ei ollut mahdollisuutta parempaan ajoitukseen, koitan olla reippaana, eihän tää vielä mitään..: /

Kosketti monet tarinat ja kokemukset tässä pinossa, toivon kaikille plussia..
 
Viimeksi muokattu:
Ainomieli mukaan vaan =). Sepä siinä onkin, että mullakin oli menkat jotakuinkin kellontarkat siihen asti, että aloimme yrittää lasta...nyt menny 28-36 välillä ja viimeisin ovis kp27, mikä onnistuessaan enteilis 41 päivän kiertoa. MAHTAVAA!
 


Zipuli............32v. ...kp5/29-31......yk8...3*inssi, 1.ivf
Lusa.............31v. ...kp7/28-30......yk~1 v......
Sintti-79.......31v. ....kp10/23-30.....yk16...
Mma Ramotswe.34v.kp12/28.........yk17...... 4*clom.
Ainomieli.......29v. ...kp14/28-32......yk3.....
Ginger..........35v. ....kp14/??..........yk8 ......... 1km
Yameliah......30v. ....kp14/28-30....yk~1,5v.....
Anna-79.......31v. ....kp17/28-38....yk7........1kkm
Scrat............30v. ....kp18/28-38...yk9.........2*terol.
Tatja............34v. .....kp22/28........yk 4........1*terol.
KattiMattis...30v. ......kp26/25........yk~2,5v..pureg. 2*inssi
Arminen.......31v.. .....kp27/28.........yk1...
Marienna.....30v. ......kp29/28-32...yk6... dpo2
aamuyö.......32v. ......kp29/28........yk5...
Olivia-79......31v. ......kp30/27-28...yk10...
Innuli...........31v. ......kp30/25........yk15...
Amanda77...33v........kp34/33-55...yk6..1*clom.+Menop.+Ovitr.+Lug.


Taustalla
Sannuli79
Sunny80
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel


plussanneet
Viu..............30v. ...........yk12.......plussa 29.10. .... (pureg.)
Feufollet.......34v. .........yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi............33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli...32v. ..........yk~20..plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Menin sitten tekemään raskaustestin vaikka joskus päätinkin, että en tee ennen kuin menkat reilusti myöhässä. Tuloksena oli haalea haamu. Koko aika on sellaiset tuntemukset vatsanseudulla, että menkat alkaa ihan just. Eli odotellaan menkkoja ja jos ne ei ala niin jos tiistaina uskaltautus kokeilemaan uutta testiä..
 
Tervetuloa mukaan, Ainomieli! :flower: Kerrotko vielä kiertopäiväsi ja kierron pituuden (jos siis ne ovat tiedossa), niin laitetaan ne tuohon listalle.

Samoin Armisen ja Gingerin kiertojen pituudet näköjään puuttuu vielä...?

Kiitos Ginger kirjavinkistä. Oletko testaillut ovista tänään uudestaan, mitä näytti?

Sannuli, kiva kuulla ettette ole menettäneet vielä toivoa, vaikka uskon että raskasta on. Tsemppiä huomiselle gynekäynnille. Toivottavasti pääsette pian julkisen kautta eteenpäin - onhan se kolme tonnia kuitenkin todella iso summa, vaikka sen olisikin valmis jostain riipimään kasaan.

Laitoin sut listalla taustalle, mutta tulethan edelleen kertomaan kuulumisia! :hug:

*muoks* Hui, täällähän on jännäilijöitäkin... Toivottavasti Amanda ja aamuyö saatte vielä selvät plussat testeihin!
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Onnea Viulle plussasta! Ja Amandalle ja Aamuyölle peukkuja että haamuista tulee kunnon paksut plussat!

Mulla on menossa eka pillerien jälkeinen kierto ja siksi pituus on vähän hakusessa. Mutta muistelen että se oli silloin joskus 28 päivää noin suunnilleen.

Oireita on: poskien kuumotus, aamulämmöt (37,2-37,5) ja yleinen kuumotuksen tunne ehkä ne selvimmät, enkä tällaisia muista normikierroista. Testaan HUOMENNA, kp 28, hui!
 

Yhteistyössä