**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Voi viu :hug: :hug: :hug: Ymmärrän ton sun suuttumuksen niiiin hyvin!!! Mutta toivoa on vielä, kyllähän se on voinut tärpätä vaikkei siltä tunnukkaan.

Mutta tottahan se on että miks yleensä ottaen sitten edes lapsettumuushoitoja annetaan ja klinikoita suomeenkin perustetaan jos pelkkä stressittömyys ja toivominen auttaa, ei se ihan oikeesti enää tässä vaiheessa auta!!

Valitettavaa mutta tottahan on myös se että mitä isommille kierrosmäärille mennään niin sitä vähemmän ainakin minä enää uskon luomu plussaamiseen. Itselläni kävi kyllä jo viime kierron kohdalla mielessä että pitäisi varmaan siirtyä lapsettomien puolelle, koska siinä on kuitenkin iso ero yrittääkö luomusti vai apujen kanssa, mielessä pyörii ainakin mulla ihan eri asiat, pelot ja toiveet kuin ihan silloin ensimmäisissä kierroissa kun oli vielä oikeasti toiveikas siihen plussan saamiseen joka kuukausi.

viu vielä kerran :hug: tuli tippa linssiin kun voin niin itse kuvitella tuon sun ahdistuksen. :hug: Voipi olla että mullakin huomenna tulee taas se ahdistus kohtaus jos ne miehen simbatuloksen vihdoin tulee... Toisaalta toivon ettei niissä tuloksissa ole mitään häikkää, että miehellä on kaikki kunnossa, mutta sittenhän se tarkoittaa sitä että vika olis automaattisesti mussa ja sekös sitten vasta ahdistaakin! Ja vaikka siinä todettaisiinkin että miehellä on jotain vikaa simboissa, niin eihän sekään sulje pois sitä että minussakin voi olla vikaa, voi itku!!! Pessimisti ei pety, periaatteella siis täälläkin mennään. :headwall: Sori, tää meni nyt vähän itsesäälissä rypemiseks. Koittakaa kestää!
 
Voi ei Zipuli...Voimia eteenpäin jaksamiseen...

Älä Viu vielä lannistu, veti sanat suustani noilla kommenteilla stressittömyydestä ja siitä, että kyllä meillä kaikilla varmasti vielä tärppää, kun toivoo! Ei se vaan mee niin! Ei kaikilla onnistu, voi olla ihan hyvin mahdollista, että tässä ei saa ikinä sitä omaa nyyttiä syliin!! Mikään ei oo varmaa...

Arvatkaa mitä mä imbe menin tekemään aamulla!! Testasin ovistestillä, kun ei ollu r-testejä ja se näytti plussaa siis testiviiva selkeästi tummempi, kun kontrolli...voi v**tu! Arvatkaa kuka tulee ryminällä alas huomenna, kun ne oikeet testit suvaitsis tulla postissa...Mitä hittoo mä menin sillä testaamaan??! AAARGH!! Eikä mulla oo edes mitään oireita...
 
Arminen tervetuloa joukkoon!

Viu :hug: osaan kuvitella ehkä 20%:ti varmaan sen miltä tuntuu. Ja koska sekin tuntuu pahalta, niin voi kuvitella miten pahalta vielä pahempi vois tuntua. Itteä just pelottaa, että ensin menee aikaa, ehkä jotain joskus löytyy, menee aikaa, ja sitten tulee ehkä hoitoja, menee aikaa ja entäs jos menee vielä enemmän aikaa ennen kun vauva vihdoin tulee. Mä olen vasta tossa ekassa "menee aikaa" -vaiheessa - pelottaa mitä voi olla vielä edessä ja haluaisi hypätä ajassa jo eteenpäin. Toivotaan, että vastaus on kuitenkin kyllä ja oireet ovat niitä kaivattuja.

Kyllä suruun ja vitutukseen on ihmisellä oikeus. Harmi vaan, että meidän ihmisten on välillä tosi vaikea kestää toisen surua tai turhaantumista - sanotaan latteuksia, tsempataan varmasti hyvällä tarkoituksella mutta myös tökerösti. Miksi ei voitaisi vaan kuulla toista ilman tarvetta täyttää sitä surun tilaa jollakin sanomisella. Ei aina tarvitse kannustaakaan. Joskus haluaa vaan rypeä surussa ja itsesäälissä - arvokkaita tunteita nekin on. Haluaa sanoa, että tää on ihan perseestä ja kuulla toisen sanovan, että niin on. Meillä oikeata yritystä takana vasta puoli vuotta. Ilman ehkäisyä oltu pari vuotta, mutta silloin siis ollaan vältelty ovulaatioita (joita ei ehkä aina tulekaan, yllätys). Ja tämän puolen vuoden aikana olen puhunut vaan parille pakolliselle ihmiselle tästä yrityksestä kommentein "no se harjoitteluhan siinä on parasta" (joopa joo, ja parasta on silloin kun se harjoittelu vaan jatkuu ja jatkuu) ja nyt gynekäynnin jälkeen "kuule, sun täytyy kattoa vitamiinit ja muut kuntoon, etkä saa stressata töitten takia jne." (NIINKÖ?? - hitsin hienoa kuulla toi, että nyt sit TIETÄÄ...tähän asti onkin ollut asiasta täysin tietämätön).

ON: mä en ole ihan varma, mutta mulla saattaa olla tikun mukaan tulossa ovulaatio, nyt yhtä vahva viiva kuin viime to, ja se antoi digitaaliseenkin silloin melkein plussan viivan vahvuuden perusteella. Tässä välillä on ollut hiukan himmeempää viivaa, mutta kuitenkin koholla LH kokoajan. Hitto kun nyt on jo kp mikälie 26...mahtaako sinne vanhaan limikseen mikään enää voida kiinnittyä jos pystyis tärppäämään. Jomotus nyt vasemmalla puolella, vaikk viikko sitten se johtava follikkeli oli oikealla. Petipuuhat on kunnossa, vaikkakin harmittaa kun jos olis tärpännyt hedelmöitys, ei olis kiinnittymisen kannalta hyvä orgasmeja saada. Kun taas jos ovis vasta tuloillaan, auttaa orgasmit siemensyöksyvaiheessa. KIVA siinä sitten miettiä kun tikku on lähes plussalla yli viikon. Limoja ei enää erota kun ne voi mennä sekaisin muiden nesteiden kanssa :p, MUTTA tänään mulla on halukas olo ainakin - mies tulee vasta parin tunnin päästä. Vois olla ovishalukkuutta? Turhahan tässä on rimpuilla, kun on yhtä jossittelua ja joka oire voi kertoa tuhannesta eri asiasta :LOL:.

ONKO TEILLÄ TIETOA, ONKO MAHDOLLISTA PLUSSATA JOS OVIS OLIS NÄIN MYÖHÄÄN?
 
WUHUU!!!!!!!!!! =)

NYT taisi ihan OIKEASTI tulla ovis+ JEEEEEEEE!!!:O
Aivan sairaan vahva viiva. Voi onkohan jo liian myöhäistä kiinnittyä? Noh parin viikon päästä nähdään viimeistään, että tuleeko menkat liian aikaisin, eli jääkö luteaalivaihe liian lyhyeksi. Viikko sitten limis oli 6mm, eli periaatteessa onko sen pakko mennä vanhaksi? Voiko se vaan nyt olla esim. sen 1cm ja ihan hyvä?!? Voi että mä olen innoissani :LOL:

Ihan kuin olis jo joulu!!! :xmas:
 
Heippa!

Viu: sä sanoit, mä vain ajattelin. I feel you! :hug:
Arminen: tervetuloa!
Zipuli: voi psk! :hug:
Kattis: :eek: suna mää olisi jo juossut ripirapi lähimpään apteekkiin. Miten sä pystyt odottaan huomiseen???? Vöt, kysyn vaan!? :eek: db
Yameliah: sä voit käydä yksityisellä klinikalla vaikka et Suomen sosiaaliturvaan kuuluiskaan. Oman klinikkani nettisivuilla on hinnat sekä kela-korvauksen kanssa että ilman.
ON: ja ne jotka on menossa aukiolotutkimuksiin; kannattaa lopettaa lukeminen tähän. Olin itsekin lukenut muiden kokemuksista... Soitellen sotaan siis. Se oli ihan hlvtin hirveetä. Olin ottanut särkylääkkeitä ja kaikkee, mutta silti sattu ihan infernaalisesti. Ei menny ihan niinku strömsöössä!
Omalla lääkärillä oli loma, joten olin eri lääkärin käsittelyssä. Hän oli tosin oikein kannustava ja halas mua lopuksi. Olin muka ollut reipas... Tosiasiassa itsekontrolli petti ihan totaalisesti ja kiljuin ja kirosin siinä lavetilla jalat niissä ihme venkuttimissa keikkuen. Onneks se oli nopeesti ohi, sitten lopulta. Laski vauvakuume monta astetta...
No röörit oli auki ja maanantaina menen uudelleen pällisteleen kuinka moni viidestä (!!!) alusta on kasvanut tarpeeksi isoksi. Mitä sitten tapahtuu...? Ihan usvan peitossa. Ei jotenkin pysty miettiin.:headwall:
Vielä yksi työpäivä ennen viikonloppua! Koittakaa tekin jaksaa. :wave:
 
Sannuli, oon samaa mieltä siinä, et nyt on eri fiilikset kun ekoissa kierroissa. Mun yk ei toisaalta kerro ihan koko totuutta, kun oli kaks kahden kuukauden kiertoa... Ja vaan pari ekaa kiertoa olin oikeasti innoissani ja sit jo tiesin, että aiemmin todettu ongelma kolkuttelee oven takana ja naureskelee mun lapsihaaveille. Nyt sitä ei enää usko, että kaikki tapahtuu sormia napsauttamallä. Siinä mielessä lapsettomien puoli vois olla oikeampi. Ellei sit siirrytä sinne kaikki? Mielummin tietty plussanneisiin...

Kattis, hurjan jännitävää!!! Voisko olla... Nyt kyl meet aamuvarhaisella apteekkiin ja päästät meidät muutkin jännityksestä! Sama pelko mutkin hetkittäin valtaa - et mitä jos nää hoidot ei koskaan onnistukaan? Jos mun kroppa on niin sekaisin, ettei kykene lasta kantamaan? En mä tajua, mistä tää PCO oikein tulee ja koko hormonihäiriö? Miks mulla on kaikki ihan sikin sokin ja naama kukkiin kuin seiskaluokkalaisella pojalla. Mitä jos mitkään hormonit ei saa tätä kroppaa toimimaan? Ei, en halua edes ajatella sitä vielä.

Marienna, vaikea sanoa, voisko sitä plussata pitkälläkin kierrolla. Mut luulisin, et kaikki on mahdollista? Kaikki arvot on kuitenkin keskiarvoja ja yleisimpiä, mut aina on niitä, joilla jutut menee eri tavalla. Mun kaverilla on kierrot 8 kk ajan 50-70 pv ja tuli silti luomusti raskaaks. No, nää on niitä reunatapauksia ja useimmilla menee toisin.

MR, hui miten kaamee kokemus sulla! Mulla tais olla löysemmät putket, koska en tuntenu mitään.

Viu, voimia, uskoa, haleja! En pysty kuin kuvittelemaan sun fiilikset. Kun on annettu oljen korsista heiveröisin, ei oo kauheen helppoa odotella, josko se korsi kuitenkin riittäis. Pakko silti sanoa, että älä vielä sure!!

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
 
Viu
Kiitos tytöt kannustuksen sanoista, ne auttoi mua hurjasti ja vaikka tunsin olevani aika paska ihminen, helpotti, että joku ymmärtää.

Tämä on nyt ihan hullua...täällä on itketty ja naurettu alkaen klo 05.30. Plussasin kolmella testillä ja vielä ovishymynaamalla :LOL::heart: En tiedä miten päin olisin. Testiviiva oli kaikissa testeissä lähes yhtä tumma kuin kontrolliviiva, eli erittäin tumma! Ja tuli alle minuutissa! Soitin klinikalle ja viikot olis 4+1! 15.11. on alkuraskauden ultra varattu, joilloin nähdään toivottavasti sykkivä sydän...tai ehkä kaksi...

En voi uskoa todeksi, itkettää onnesta ja hihityttää ja vaikka mitä. Hyvä suomen lääketiede!

Viu ja pullanmurut 4+1
(en ikinä uskonut, että voisin tollasen allekirjoituksen laittaa, vielä kun näkisin viikkojen lisääntyvän, ei voi olla totta!!!)
 
ONNEA VIU!!!! Paras uutinen tähän harmaaseen päivään!!! Mieletöntä, että eka hoito tuotti heti tuloksen! =) Pidä meidät ajan tasalla raskaudesta ja kerro kaikki käänteet! Kaks plussaa tässä kierrossa, jej!! Me muut koitetaan tulla perässä...
 
ViuViuViu!!!! OnneeOnneeOnnee!!! :flower::D:eek: Ette usko, mutta mun ristallipallo sano, että kaks tulee ja marraskuulle menee just kolmas... Hehe... helppo on jälkiennustella.;) Ja pienen paineet nyt marraskuuta kohtaan.

Amanda: luulen että olen vain poikkeustapaus, muutenhan sana olisi kiirinyt jo valtakunnassa. Oma imppikseni tosin kehoitti minua menemään aivan tiettyy paikkaan aukiolotutkimuksiin, jos kerran väkisin sitä haluaisin, sillä siellä olisi ollut kylän ainoa uudenmallinen ultrauslaite, jolla näitä kuulemma nykyään tehdään. Suolaliuoksen pumppaaminen on vanhanaikaista. Mutta kun ei uskonu!

Pännii kun ei mitään vikaa löytynyt. Klinikalla olivat sitä mieltä, että on kuitenkin parempi kun ei löytynyt. Hormoneja on kuulemma helpompi rukata kuin jotain mekaanista vikaa. Niin kai sitten, mutta miksei se sitten jo tärppää??? MIKSMIKSIMIKS?

Blaah, mutta mahtavaa kun on viikonloppu ovella. Paivän työt on jo tehty ja nyt vaan odotan kellon etenemistä. Voikaa hyvin! MR :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Haluaisin liittyä tähän joukkoon myös. Olen 35, ja siis ensimmäistä tekemässä. Nyt on tavallaan yk 1 , koska syyskuussa sain keskenmenon 12. viikolla. Sitä ennen 7.yrityskuukautta.

Ovulaatio pitäisi olla ovella, sanoi gyne, joka juuri tsekkasi kohdun limakalvon toipuneen hyvin. kiertopäivä 12.

Ginger
 
VVVVVVVVIIIIIIIIIIIIIUUUUUUUUUUUUUUUUU++++++++++++++:flower::flower::kiss:

Mahtava viikko tästä sitten loppujen lopuksi tulikin!!! Feufollet plussannu viikon sisään, nyt Viu ja mäkin sain sen ovis+ vaikka ei hajuu olekaan voiko siitä mitään hyötyä olla. Ai että miten vapauttavaa ruveta viikonlopun viettoon.

Viu ja Feufollet on raskaana ja heistä tulee äitejä, heillä on vauvat masussa - =)=) Ja nyt kaikki perään tähän aaltoon. Jumantsuikka sanotaan kaikki jouluglögille ei ja vedetään napaan himoissamme sitäkin enemmän suklaata :LOL:.

Onnea vielä kerran Viu!! Ja alkaen 05:30 - on sullakin aika alkaa testata :p, miten pystyit olemaan sen ajan ennen kuin se klinikka aukes? :D
 
ONNEKSI OLKOON Viu!!! Mahtavaa, että heti ensimmäinen siirto onnistui! :heart:

Entä KattiMattis, onko mitään uutisia vielä?

Zipuli :hug: :hug: :hug: Voin vain kuvitella, miltä susta tuntuu... Niin epäreilua, että jouduit taas pettymään! :'( Voimia uuteen kiertoon.

MR - huhhuh, mikä kokemus sulla. Olen kyllä täältä palstoilta lukenut, että monilla aukiolotutkimus on ollut todella kivulias. Vähän pelonsekaisin tuntein odotan, missä vaiheessa itse joudun sinne...

Tervetuloa Armiselle ja Gingerille. Kyllä tänne vielä mukaan mahtuu. :flower:

Hanipöpö, voin ottaa sut pois listalta. Kaikkea hyvää odotusajalle. Jos haluat, niin laitatko mulle joskus vaikka yksärillä kuulumisia.

Kun tässä nyt on rehellisesti jaettu omia tuntemuksia, haluaisin minäkin vielä omalta osaltani kommentoida tätä aiempaa keskustelua. Itselleni tuli aika kurja fiilis siitä, minkälaisen ryöpytyksen kohteeksi hanipöpö joutui kommenttinsa takia - hän ei varmasti tarkoittanut sillä mitään pahaa. Ymmärrän kyllä hyvin, miten tuskaisaa ja turhauttavaa lapsettomuuden kanssa kamppailu on, mutta eiköhän nämä omien ryhmäläisten kommentit kuitenkin ole tarkoitettu vilpittömästi kannustaviksi eikä miksikään toisten ongelmien vähättelyksi.
 


Zipuli............32v. ...kp3/29-31......yk8...3*inssi, 1.ivf
Lusa.............31v. ...kp5/28-30......yk~1 v......
Sintti-79.......31v. ....kp8/23-30.....yk16...
Mma Ramotswe.34v.kp10/28.........yk17...... 4*clom.
Ginger..........35v. ....kp12/??..........yk8 ......... 1km
Yameliah......30v. ....kp12/28-30....yk~1,5v.....
Anna-79.......31v. ....kp15/28-38....yk7........1kkm
Scrat............30v. ....kp16/28-38...yk9.........2*terol.
Tatja............34v......kp20/28........yk 4........1*terol.
KattiMattis...30v. ......kp24/25........yk~2,5v..pureg. 2*inssi
Arminen.......31 v. .....kp25/??.........yk1...
Marienna.....30v. ......kp27/28-32...yk6... dpo 0
aamuyö.......32 v.......kp27/28........yk5...
Olivia-79......31v. ......kp28/27-28...yk10...
Innuli...........31v. ......kp28/25........yk15...
Amanda77...33v........kp32/33-55...yk6..1*clom.+Menop.+Ovitr.+Lug.


Taustalla
Sannuli79
Sunny80
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel


plussanneet
Viu..............30v. ...........yk12.......plussa 29.10. .... (pureg.)
Feufollet.......34v. .........yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi............33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli...32v. ..........yk~20..plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Mut saa siirtää taustalle, miehellä todettiin oligoteratozoospermia, eli 100 % siittiöistä epänormaalin muotoisia ja tiheys alentunut. Luomutärppi olisi suoranainen ihme! Jatkosta en tiedä vielä mitään koska mikrohedelmöityksiin ei meillä ole varaa ja normaali inssi ei tähän ilmeisesti auta.

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille!
 
Viu ihan hurjan paljon onnea!!! :heart: Tunne on varmasti sanoin kuvaamaton! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Sannuli todella surullisia uutisia! :( Toivottavasti saatte jotenkin hoidot järjestymään!:hug: Mukavaa syksyn jatkoa ja oikeesti tosi paljon jaksamishaleja täältä!!!:hug:
Meillähän miehellä todettiin teratozoospermia, eli normaaleja siittiöitä on vain 3 %. Määrällisesti siittiöitä on runsaasti. Lekurin mielestä tilanne ei ole vielä hälyyttävä, mutta inssiin aiomme mennä heti kun se vaan onnistuu..

Marienna onnittelut ovis plussasta! Nyt pidetään peukkuja, että sitä seuraa raskausplussa!;)

Uusille, Ginger ja Arminen tervetuloa!

Zipuli olen niin pahoillani!:hug::hug:

KattiMattis, Innuli, Amanda ja Aamuyö joko teillä mitään??!

(.) Mahaa juilii siihen malliin, että täti taitaa tehdä tuloaan.. : / Tissit on kylläkin TODELLA kipeet (ja isot) ja vatsa ihan turvoksissa... En uskalla enää testailla ennen kun menkat on oikeesti monta päivää myöhässä...Silti haluis jo tietää!:headwall:

Mukavaa viikonloppua palstisfrendit!! Ja +++++ tuulia:whistle: kovasti kaikille meille!!
 
Sannuli, halaus. Tyrmistyttävää. Oon tosi surullinen sun puolesta. Tiedän, että tää kuulostaa nyt aivan kliseeltä ja kevyeltä tokaisulta, mutta älä menetä toivoa! Viu on meidän porukassa tuore esimerkki ihmeellisistä käänteistä. Toisaalta yksityisen hoidot on tosiaan kalliita.. Pääseekö julkisella mikrohedelmöityksiin? Jos pääsee, survo itsesi jonoon!! Toivottavasti käyt täällä kuitenkin kertomassa kuulumisia.

Kattimattis ja muut, jotka ootte käyttäny Lugeja - miten nopeesti niistä tulleet sivuoireet hävii? Vai onko ne vaihtunu teillä suoraan menkkaoireisiin? Mulla on aina ennen ollu tosi vaivattomat menkat, mut nyt hormonikierrossa voi tietty olla eri. Ke iltana otin vikan Lugen, mut edelleen aika kova vatsaturvotus, kipuilua ja tissit kipeet. Olin kaverin kans lenkillä ja henki ei kulkenut yhtään! Tuntui kuin kunto olis laskenu kuin lehmän häntä. Mitään flunssaa tai muuta ei oo. No, kait se kestää useita päiviä, että ne hormonit poistuu elimistöstä. Nyt vaan menkkoja odotellessa... Varasin lääkärin tiistaille - saa nähdä tuleeko ne just sillon. Mitä ootte mieltä, kantsiiko gynelle mennä menkkojen aikaan? Toisaalta jos haluun saada hoitoja seuraavaan kiertoon, eikö kantsis mennä jo nyt kyselemään jatkosta? Vai pitäiskö perua aika ja odottaa menkkoja?

Vielä kommentoin Sintin, Hanipöpön ja muiden kirjoituksia. Meillä kaikilla on todella suuret lataukset ja jokainen katsoo asioita omasta kulmastaan. Koitetaan ymmärtää myös toistemme tunnepurkaukset, pelot ja tuskat. Ne tunteet taitaa olla osa tätä kaikkea odottamista ja kuumeilua. Varsinkin, kun kestää ja kestää ja vastaan tulee ongelmia. Koitetaan siis tsempata toisiamme ja pitää myös iloista meininkiä yllä! Sitä tarvitaan!

Mulla sunnuntaina serkun babyshowerit... Täytyy sanoa, et nyt kun on yks piikityskierros takana, saattaa olla välillä olla itkukin kurkussa siellä. Serkulla on jo ennestään kaks lasta ja kaikki kaveritkin "lapsellisia". Eli tietää, mitkä aiheet siellä on vallalla. Nyt ei juuri ole pontta osallistua keskusteluun.
 

Yhteistyössä