**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Saako uusi kuumeilija tulla mukaan pinoon?

Takana kuumeilua jo 2,5 vuotta, välissä yritystä, mutta jouduin myoomaleikkaukseen, josta parantuminen vei oman aikansa. Nyt huhtikuusta lähtien tositoimia. Kesäkuussa simppatesti, vasta-aineita 98 %. Lisäksi mulla ovis vasta kp 20, joten luteaalivaihe jää lyhyeksi.

Tehtiin ensin 2 inssiä yksityisellä jonottaessa julkisen hoitoihin, eka käynti Väestöliitolla siis heinäkuun puolessa välissä, jolloin saatiin lähete julkiselle. Saatiin suunnitteluaika julkiselle jo lokakuun puoleen väliin, jossa meille sitten varattiin ivf-aika tammikuun alkuun. Tässä odotteluaikana keretään tekemään kaksi inssiä, eka tehtiin viikko sitten. Eli tosi nopeaa toimintaa on kyllä ollut! Nyt ei puutu enää kuin se plussa....

Popcorn78.......32v........yk8......kp23/30.......3*inssi
 
Onnea MR!!! :heart:

Ovis taisi tosiaan mulla mennä etuajassa, testit näyttää hyyyvin haileeta viivaa enää. Nyt sitten toivotaan josko sattumalta oikea ajoitus tuottaisi tulosta. Jännitys... :)

Tervetulos Popcorn!
 
Viimeksi muokattu:
MArienna Kiitos noista soijakriittisistä linkeistä! Olenkin jo jonkin aikaa koettanut löytää soijasta lisätietoa, kriittistä nimenomaan, ja pyrkinyt vähentämään sen käyttöä. Onneksi tofu ei saanut ihan täyttä tuomiota, sitä eniten tuleekin käytettyä.. Kaveripiirissä, jossa siis ennen on oltu siinä uskossa että soija auttaa kaikkeen, ollaan nyt vitsailtu että me käytetäänkin soijaa ehkäisykeinona ja hyvin on toiminut :x No, jotkut ystävät ovat soijasta huolimatta kovasti lisääntyneet..mutta monilla on myös lapsettomuutta.
Joten unohtakaa nuo lähettämäni soijareseptit.

Sensijaan tuota luomua kylmäpuristettua kookosöljyä jonka Marienna mainosti, on paljon kehuttu viime aikoina. Joen tämänhetkisen tiedon pohjalla edetään..
Tässä Raakasuklaa-resepti, variaatioita löytyy myös netistä.
Ei siis ole mikään laihdutusruoka, mutta jos haluaa makeannälkään jotakin missä on pelkästään hyväksi olevia aineita, tää on huippua. Kaikkia aineita saa luontaistuotekaupasta tai ekokaupasta, netistä tai hyvistä marketeista (ei ehkä kaikilla paikkakunnilla).

Raakasuklaa:
Kaikki aineet sekoitetaan keskenään koostumukseltaan sopivaksi, litistetään ohueksi leivinpaperin välissä ja laitetaan pakastimeen vähintään vartiksi.
ainekset:
-luomu kylmäpuristettua kookosöljyä esim 2 rkl
-raakakaakaojauhetta (hifistelijä voi lisätä r-kaakaonibsejä sekaan rouskumaan, niitä voi murskata pienemmäksi huhmaressa)
-hunajaa 1tl (tai esim agavesiirappia)
(-tahinia 1tl jos kotoa löytyy)
(-kuivattuja mustikoita, gojimarjoja tms pieneksi veitsellä silputtuna)

Eli tärkeintä siis kookosöljy ja r-kaakaojauhe ja hunaja, sen verran että tahnasta tulee sopivan suklainen. Muuta voi lisäillä maun mukaan. Kannattaa syödä ennenkuin sulaa, tai laittaa takaisin pakkaseen.

Voi tulla kalliiksi jos kaikki pitää ostaa, mutta meillä noita sattui olemaan kaapissa ja ystävä toi raakakaakaota kun kuuli vauvayrityksestämme. On kelvannut miehelle, sukulaisille ja terveysintoileville naapureille.

Ja jos ei halua lisäillä kalliita aineita ruokaansa, niin ainakin tuo sokerin ja "osittain kovetettujen kasvisrasvojen" välttäminen on hyväksi ( en kyllä siinä aina kovin onnistu)

Yameliah mikä on tilanne?? Kerro kerro!

ginger
 
MR aivan mahdottoman suuren suuret jätti onnittelut teille. Itku pääsi täälläkin, koska samoilla yrityskerroilla mennään ja tiedän, että olet odottanut tätä jo niiiiiiiin pitkään. Huh, niin käsittämättömän hienoa, etten tiedä edes mitä sanoa joten :hug:

(.)Rinnat ovatkin nyt uudelleen kipeämmät taas ja tänään aamusta vessapaperiin ihan tippa ruskeaa vuotoa. Eli ehkä ne menkat ovat tulossa sieltä vielä vaikka mulla ei koskaan ole ollut mitään tiputteluvuotoa ennen menkkoja. Ja muutenkin alkoivat ajallaan. Mietin jo tänään, että testaisin, mutta en uskalla.
 
Heipsan! oon taustaillut teidän kanssa pidempään jo, olen 31v ja vauvayritystä on ollut kesäisestä keskenmenosta asti.

Mutta nyt kirjoitan tuon soija-asian takia: voi kääk! tähän pitää siis perehtyä... kasvissyöjänä mun proteiinin saanti perustuu SUURELTA osin soijaan ja soijatuotteisiin.... :O : / että mitäs nyt tehdään...? (osaako kukaan sanoa onko soijarouhe tuollainen fermentoitu tuote? ei varmaankaan? käytän myös paljon SoyAppetit, Hälsans Kök jne tuotteita, mutta en ollenkaan soija-"maito"tuotteita). Tuon estrogeeniasian olen kuullut ennenkin, estrogeenivalmisteitahan ei saa käyttää raskauden aikana ja me jo tossa miehen kanssa mietittiinkin alustavasti, että mahdollisen tulevan raskauden aikana joutuisin vähentämään soijan käyttöä... mutta mutta... Huolestuttavia uutisia siis täältä sain.

Iloisia uutisia näin myös, eli onnea MamaR! :)

muoks: ja Ainomieli on mun kanssa melkeen samassa tilanteessa, eli mullakin alkoi eilen Dalacin kuuri. Tosin mulla ei ollut papassa mitään muuta kuin tulehdukseen viittaava valkosolumäärä, olen jo flagyl kuurin käyttänyt, mutta koska oireet eivät ole lähteneet sain nyt Dalaciniä... ja sen perään sitten hiivalääkettä, Lactalia ja ties mitä kokeillaan vielä... :headwall: Toivottavasti sulla paikat paranee heti! :) Saitko varalle hiivalääkkeen? Mä sain, koska Dalacin voi joskus aiheuttaa sitten senkin. Mulla tosin tällä hetkellä virtsikseenkin antibioottikuuri. ja mulla ainakin toi Dalacin kirvelee jonkin verran....

Iloista viikonloppua kaikille. :)
 
Viimeksi muokattu:
Suuren suuret onnittelut Ramotswe!!!

Popcorn Mukaan vaan tervetuloa!

Kylläpä soija asia on hankala. Aion itse nyt joka tapauksessa kokeilla viikon kuuria per kuukausi parin kolmen kierron verran. Tuskin siitä mulle suurta haittaa on. Tätä ennen en ole koskaan syönyt soijaa. Onhan suuren lihamääränkin todettu aiheuttavan esim. joitain syöpiä eli kinkkistä on tämä ravintopuoli. Kohtuus tietty kaikessa on hyvä.
 
Mma R onnea, onnea! :) Ihania uutisia! :flower:

Popcorn, tervetuloa! Tänne tietysti mahtuu.

Yamelia, miten käynyt? Voi kunpa sittenkin..

Tömpsis, tuosta Dalacinista, ei ole mitään hiivalääkkeestä puhuttu. Mulla ei ole tietääkseni koskaan ollut hiivaa ja tää tulehduskin on ilmeisesti oireeton, papassa vaan näkyi selvästi. Toivon todella ettei ala nyt mitään kierrettä. Eilen tuntui että se lääke kutittaa, nyt ei tunnu miltään.
Joku kysyi siitä seksistä kuurin aikana, ei sitä kielletty paketissa mutta sanottiin ettei suositella. Ajattelin että olisi siksi, ettei lääke tule pois tai että ei ole hyvä jos mies saa sitä, mutta mistäpä minä tiedän.. Mutta katsotaan nyt miten huvittaa ym.. ;) En tiedä vielä alanko tikuttamaan ovista tässä kuussa, liekö hyötyä.
 
Tervetuloa Tömpsis!

Ainomieli: Mä varmaan tikuttaisin, koska eihän sitä tiedä jos se ovis tulisikin kuurin mentyä jo ohi. Pidän peukkuja, että osuisi vasta lääkepäivien jälkeen!

Tein tänään aamulla testin ja negatiivinenhan se tietenkin oli. Kun purin testin, testialueen ulkopuolella oli ihan haalea pinkki viiva. Ei varmaan kuulu asiaan koska jos en olisi purkanut, niin sitä ei olisi näkynyt edes ollenkaan ja eihän noita testejä vissiin ole purettavaksi tarkoitettu. Tietääkö kukaan voiko seuraava kierto olla normaali jos kp 10 kohdun limakalvo oli 7.7mm ja varmaan kuitenkin vielä siitä kasvanut, mutta nyt vuotoa ei tullutkaan. Onko se siis nyt jo liian suuri jos ovuloisin tässä kierrossa?
 


Tömpsis........31v. ....kp?/??...........yk?......
Scrat............30v. .....kp4/28-38.....yk10.........3*terolut
Yameliah......30v. .....kp5/28-30....yk19.....
Sintti-79........31v. ....kp5/23-30....yk17...
Tatja............34v. .....kp6/28-??.....yk5...... terolut
Ginger..........35v. .....kp7/??.........yk9......... 1kkm
Ainomieli.......29v. ....kp8/28-32....yk4.....
Marienna......30v. .....kp10/28-39......yk7....
Tunafish-78...32v. ....kp16/28-32.....yk0....
Wanda_81....29v. ....kp17/33-34......yk3....
Arminen........31v. ....kp19/28..........yk2....
Popcorn78.....32v. ....kp24/30.........yk8......3*inssi
Zipuli.............32v. ....kp25/29-31....yk8...3*inssi, 2.ivf?
Lusa..............31v. ....kp27/28-30....yk~1v......
Innuli............31v. ......kp50/25........yk15...


Taustalla
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Tinka- ........plussa 30.8.
Durasel


plussanneet
Mma Ramotswe..34v. ........yk18......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79...........31v. ..........yk7........plussa 11.11.
Sannuli79.........31v. .........yk12.......plussa 4.11. ....(terolut)
aamuyö............32v. .........yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79...........31v. ..........yk10.......plussa 2.11.
Amanda77........33v. ..........yk6.........plussa 1.11.
Viu....................30v. ..........yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet...........34v. ..........yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Talitintti80.......29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32...........32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki............29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.............34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi..................33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli.......32v. ..........yk~20....plussa 1.4.
 
Tervetuloa, tömpsis! =) Jos kerrot myös kiertopäiväsi ja kierron pituuden sekä yrityskiertojen määrän, niin voin laittaa ne tuohon listalle.

Ginger: kiitos suklaareseptistä! Mulla olikin sopivasti jääkaapissa tuota kylmäpuristettua kookosöljyä, jolle olen yrittänyt keksiä jotain käyttöä... Osaatko sanoa tuosta kaakaojauheen määrästä yhtään tarkemmin, tyyliin tarvitaanko sitä lusikka- vai desikaupalla...? Tuo muiden ainesosien määrä näyttää meinaan melko pieneltä.

Tömpsis ja muutkin aiheesta kiinnostuneet - fermentoituja soijatuotteita ovat (siis Suomessa myydyistä tuotteista) käsittääkseni ainoastaan tofu, misotahna, tempeh ja nattoo. Tässä artikkelissa mainittiin mm., että fermentoimaton soija estää tehokkaasti monien hivenaineiden - kuten raudan, magnesiumin, kalsiumin, ja erityisesti sinkin - imeytymistä. En tiedä kuinka luotettava lähde tuo on, mutta sinkkihän on erittäin tärkeää hedelmällisyyden kannalta, joten jos käyttää paljon soijatuotteita niin kannattaa ehkä myös lisätä sinkin saantia esim. ravintolisien avulla.

Yameliah - harmin paikka, ettei tullut plussaa! Elättelin täällä jo toiveita... Tuosta limakalvon paksuudesta en osaa sanoa, en ole koskaan kuullut että siitä voisi olla jotain haittaa jos se on liian paksu. :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista! :) Ja kiitos Sintille listaan lisäämisestä :) Nyt kp 8, yk 3 ja ensimmäistä siis yritetään. Kierrot vaihtelee ihan miten sattuu 30-75 pv. Täällä on moni yrittänyt niin kauan, että en ensin uskaltanut tulla sekaan, toivottavasti teitä ei haittaa tälläinen "noviisi" :D

Ainomieli: mulla on ollut aika kivuliasta toi kirvely nyt, enkä sitten tiedä johtuuko lääkkeestä vai onko virtsarakontulehduskin nyt sit tulossa takaisin... on tässä ollut viime aikoina ihan liikaa tulehduksia ja sairastelua... :'(

Yameliah: mulla on liuskamallisia testejä, ja aina ihmettelen sitä vaakasuuntaista viivaa mikä siinä näkyy : siinä on ikäänkuin "jana" jota pitkin väriaine nousee kontrolliviivaan tai jotain, hieman hämäävän näköstä sellanen ylimääränen värillinen viiva... mulla on mammaksi.fi:n testejä.

Kaikille plussaonnea! :)
 


Scrat............30v. .....kp5/28-38.....yk10.........3*terolut
Yameliah......30v. .....kp6/28-30....yk19.....
Sintti-79........31v. ....kp6/23-30....yk17...
Tatja............34v. .....kp7/28-??.....yk5...... terolut
Ginger..........35v. .....kp8/??..........yk9......... 1kkm
Tömpsis........31v. ....kp9/30-75......yk3......
Ainomieli.......29v. ....kp9/28-32......yk4.....
Marienna......30v. .....kp11/28-39......yk7....
Tunafish-78...32v. ....kp17/28-32.....yk0....
Wanda_81....29v. ....kp18/33-34......yk3....
Arminen........31v. ....kp20/28..........yk2....
Popcorn78.....32v. ....kp25/30.........yk8......3*inssi
Zipuli.............32v. ....kp26/29-31....yk8...3*inssi, 2.ivf?
Lusa..............31v. ....kp28/28-30....yk~1v......


Taustalla
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Tinka- ........plussa 30.8.
Durasel


plussanneet
Mma Ramotswe..34v. ........yk18......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79...........31v. ..........yk7........plussa 11.11.
Sannuli79.........31v. .........yk12.......plussa 4.11. ....(terolut)
aamuyö............32v. .........yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79...........31v. ..........yk10.......plussa 2.11.
Amanda77........33v. ..........yk6.........plussa 1.11.
Viu....................30v. ..........yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet...........34v. ..........yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Talitintti80.......29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32...........32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki............29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.............34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi..................33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli.......32v. ..........yk~20....plussa 1.4.
 
Kurjaa kuulla noista tulehduksista, tömpsis. : / Kärsin itsekin yhdessä vaiheessa todella pitkästä ja inhottavasta hiivatulehduskierteestä, ja se kyllä huononsi elämänlaatua todella paljon. Toivottavasti saat pian helpotusta oireisiisi!

Siirsin Innulin taustalle, kun hänestä ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään. Listalle pääsee tietenkin aina takaisin, eli jos joku teistä taustailijoista haluaa taas mukaan niin vinkatkaa vaan. :wave:
 
Wanda ja Popcorn sekä Tömpsis kovasti tervetuloa mukaan!
Ja Tömpsis älä sinä sitä noviisiutta huoli, minäkin tulin mukaan yk1. Toivottavasti tärppää kuitenkin pian meillä kaikilla.

Ja mielettömästi onnea Ramotswen mammalle :flower::flower::flower: JEEEEEEEE!!!!!!

En tiedä oliko mulla joku IHME ovis... tikut haalenneet siitä melko tummasta, toisaalta ei se kuiva kausikaan ole ihan alkanut, mutta reippaammin kosteella kävi aiemmin. Harmi vaan, että sitä ovista (jos se oli) niin ei kuitenkaan voitu hyödyntää. Toivottavasti olis vaan näyttäny hormoonia sen edellisen kierron takia ja olis ovis vielä edessä. Testit tulee huomenna, sit pääsee eroon näistä apteekin puikoista.
 


Scrat............30v. .....kp6/28-38.....yk10.........3*terolut
Yameliah......30v. .....kp7/28-30....yk19.....
Sintti-79........31v. ....kp7/23-30....yk17...
Tatja............34v. .....kp8/28-??.....yk5...... terolut
Ginger..........35v. .....kp9/??..........yk9......... 1kkm
Tömpsis........31v. ....kp10/30-75......yk3......
Ainomieli.......29v. ....kp10/28-32......yk4.....
Marienna......30v. .....kp12/28-39......yk7....
Tunafish-78...32v. ....kp18/28-32.....yk0....
Wanda_81....29v. ....kp19/33-34......yk3....
Arminen........31v. ....kp21/28..........yk2....
Popcorn78.....32v. ....kp26/30.........yk8......3*inssi
Zipuli.............32v. ....kp27/29-31....yk8...3*inssi, 2.ivf?
Lusa..............31v. ....kp29/28-30....yk~1v......


Taustalla
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Tinka- ........plussa 30.8.
Durasel


plussanneet
Mma Ramotswe..34v. ........yk18......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79...........31v. ..........yk7........plussa 11.11.
Sannuli79.........31v. .........yk12.......plussa 4.11. ....(terolut)
aamuyö............32v. .........yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79...........31v. ..........yk10.......plussa 2.11.
Amanda77........33v. ..........yk6.........plussa 1.11.
Viu....................30v. ..........yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet...........34v. ..........yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Talitintti80.......29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32...........32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki............29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.............34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi..................33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli.......32v. ..........yk~20....plussa 1.4.
 
Olen vissiin laskenut jotenkin metsään kiertoani aiemmin. Tai olen siis käyttänyt perhesuunnittelusivujen ovulaatiolaskuria ja sooloillut teroje aloitusten kanssa. Mulla alkaa menkat viimeisestä terolutista 2 päivän päästä. Menkat alkoi 15.11. ja seuraavat alkavat siis 10.12. Eikös tuosta tule kierron pituudeksi vain 25. Meitsi aloittaa siis tänään ovulaation testauksen kp 8, kuten testien ohjeessa sanotaan. Hyvä, että laskin ihan manuaalisesti uusiksi. Olisin vanhasta tottumuksesta aloittanut 3 päivää myöhässä. Pliis pliis edes yksi luomuovis mulle kiitos =)
Hölmöksikin sitä itsensä tuntee, kun kuuntelee kroppaansa ja toivoo, että jokainen tuntemus alamahan suunnalla olisi merkki lähestyvästä ovulaatiosta. Taidan taas googlailla mahdollisia oireita, että saa oikein urakalla kuvitella...

Iso kippis (greippimehulla) kaikille tikuttelijoille! :p
 
Tatja täällä alkaa kanssa nyt ovislaskenta, joten oikein hyviä peittojenheilutteluja teille myös! !

Mulla on mennyt liian pitkälle tää vauvakuumeilu. Tiedän sen itsekin ja mies sanoi toissailtana, että häntä on alkanut ahdistamaan ja stressaamaan se, että mun koko elämä pyörii tämän asian ympärillä. Se pelkää, että stressi saa sen simpatkin ihan sekaisin. Ymmärrän hyvin ja puhuimme asiasta pitkät pätkät. Ehkä tämä taas nyt repesi käsistä noiden outojen menkkojen vuoksi. Mua hävettää kirjoittaa tätä, mutta vaikka kaikki testit näytti negaa ja mä kävin tänään jopa ultrassakin kun olin ihan varma, että olen raskaana. Siis ihan varma, ja kaikenlisäksi olin erilailla varma kuin joka kuukausi ennen menkkoja. Mulla on edelleen ollut menkkamaista kipua ja rintoja välillä vihloo, joten siksi mielikuvitus pääsi lentoon. Pahinta tässä ehkä on se, että mä en edes uskalla miehelle sanoa tästä reissusta… Ultrassa ei näkynyt alkiota, pientä pistettä eikä mitään muuta kuin 5.8mm. limakalvo (mitä en vieläkään käsitä, koska mihin se viimekuun limakalvo on kadonnut jos ei ollut vuotoa kuin vähän??) ja 12mm. follikkeli.

Että yli on nyt mennyt ja pahasti. Sen mä sentään vannoin itselleni, että tässä kuussa en ota mitään nappia, piikkiä tai muutakaan edistämään hormonitoimintaa. Eli luomuna mennään. Kaiken lisäksi me muutetaan perjantai-lauantai, joten hyvässä lykyssä ovis voi mennä ohi. Joten ei muuta kuin simpat kehiin jo ennen muuttoa!!

Plussatuulia kaikille loppukiertolaisille ja meille alkukiertolaisille hyvät ovikset ja limikset kiitos!!
 
Yameliah Ymmärrän oikein hyvin tuon ultrakäynnin. Mä kanssa olen ajatellut, että ihan kaikkea en miehelle kerro. Esim. tein äsken ovulaatiotestin (juuri ja juuri havaittava viiva) ja en siitä aio sen enempiä siitä miehelle raportoida. Tulee miehelle turhaa stressiä. Tietää kyllä, että mulla on testejä. Täytyy vaan sitten koittaa saada mies innostumaan otolliseen aikaan. Viime viikolla sanoin, että ens viikolla voisi olla parasta aikaa raskautumisen kannalta ja heti oli kommentti, että on työstressiä ja fiiliksen mukaan haluaa peittoa heiluttaa. Millainen on tuo sinun follisi, jos ajatellaan, että sulla on nyt kiertopäivä 7? Eikö ole lupaavasti lähtenyt kasvuun?
 
Viimeksi muokattu:
Juu on lupaavasti lähtenyt kasvuun, mutta mulla taitaakin se ongelma olla jossain muualla. Joka kerta ultrassa ne on kyllä ollut ihan hyvän kokoisia, mutta jossain mättää. Mun seuraava pysäkki onkin sitten se tutkimus jossa katsotaan onko siellä jotain tukkeutumia tms. kun raskaus ei ala.
En tiedä toimiiko se vain meillä, mutta minä vältän täysin keskustelua ovulaatiosta miehen kanssa. Ehkä se jo tietää milloin on otollinen aika siitä kun olen normaalia huomaavaisempi ja teen esim. hyvää ruokaa yms. mutta asiasta ei puhuta. Onneksi toistaiseksi ei nuo petipuuhat ole mennyt tekemiseksi, vaikka muuten päässä heittääkin ja pahasti:D

Eli vinkkinä näin tämän ketjun pisimpään yrittäneenä, että ei muuta kun hepenettä päälle ja paistia uuniin ennen ovulaatiota niin eiköhän ne miehetkin innostu. (tosin multa ei varsinaisesti kannata ottaa mitään vinkkiä lapsentekoon kun itse olen näin hemmetin hyvin onnistunut...) heh...
 
Mma R hurjasti onnea!!!!! :heart:

Yameliah :hug: mä pystyn niin hyvin samaistumaan noihin sun fiiliksiin. Ja uskoisin että aika moni muukin täällä. Nytkin käyn läpi mielessä sitä että oli kyllä aika heikot menkat ja vähän nippailee oudosti vieläkin :rolleyes: Ja ostin tänään testin ja teen sen huomenna aamulla jotta pääsen tästä epävarmuudesta eroon. Se on kuin joku toinen persoona joka taistelee aivan täysillä järjen ääntä vastaan...

Tervetuloa Popcorn ja Tömpsis !
 
Onnittelut plussanneille! :flower:

Olen tuolta +35-ketjusta mielenkiinnolla seurannut teidän soijakeskusteluanne ja yrittänyt etsiä asiasta tietoa. Kasvissyöjä, kun olen, niin pistää miettimään... :| Enimmäkseen kylläkin käytän tofua, mutta nyt saatan sitä vähän karsia ja korvata muilla ruoka-aineksilla.

Ja tuo Gingerin suklaaresepti houkuttelee kovasti kokeilemaan... :p
 

Yhteistyössä