**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Korjaanpa vähän omaa kp:ää...

Maanantai 4.2.
Kuumetta 35v...........kp12/23-26........yk18..............1. yhteinen
Heksu76 31 v............kp25/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp23/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp20/24-28...........yk3..........
Tirlittan-75 32v.........kp14/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp23/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp5/28-42.......vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp26/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp7/30............yk5...............esikoinen
Annimaria72..............kp19/24-29.........yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp13/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille :heart:

No voi harmi, Merilintu! Kovasti sulle tsemppiä! Kyllähän luget voi lopettaa sitten, kun on negan testannut. Siis viimeistään testipäivänä, jos silloin tulee nega. Meillähän tehtiin vaan 1 inssi, kun näytti jo alun pitäen siltä, ettei se välttämättä tule meillä toimimaan. No, enpä tiedä sitten näistä järeämmistäkään hoidoista, kun eka IVF oli nega. Maaliskuun PAS:sta toivotaan tietenkin tulosta.

Pötkylä, voimia teille koko perheelle poikanne alkutaipaleella! Kävinkin sua jo onnittelemassa aikaisemmin tuolla odotuspuolella. Kivaa, että muistat vielä meitäkin, vaikka oma tilanteenne on ollut vakava.
 
Tiistai 5.2.
Kuumetta 35v...........kp13/23-26........yk18..............1. yhteinen
Heksu76 31 v............kp26/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp24/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp21/24-28...........yk3..........
Tirlittan-75 32v.........kp15/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp24/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp7/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp27/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp8/30............yk5...............esikoinen
Annimaria72..............kp20/24-29.........yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp14/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille


Oikein paljon jaksamista Katille ja Bellalle ja tsemppiä vielä Merilinnulle :hug:

Kiitos kaikille tsempityksestä! Pahoin vain pelkään, että kutsumaton vieras tupsahtaa paikalle loppuviikosta... On ihan sitä edeltäviä tuntemuksia. Lisäksi olen ollut vilustuneena lauantaiaamusta lähtien, joten olo ei todellakaan ole kaikista parhain. :snotty:
 
Morjens teille kaikille!
Oma napa:kp1/28 eli täti tuli kylään nyt illalla ja olo on todella kamala,saa nähdä miten saa nukuttua ensi yön,pakko ottaa lääkettä.

Miten teillä muilla on mennyt?

 
Gitte, :hug:
On: Sain eilen ovistestiin plussan ja edellisenä iltana lähestyttiin miehen kanssa toisiamme fyysisesti. Nyt on sitten menossa se kolmen päivän selibaatti. Hyvä että oli niin selkeät ovismerkit (limat ja testi), että tiedän mennä oikeaan aikaan mittauttamaan progesteroniarvon (eli viikon päästä menen). Selviääpähän sitten, olenko oikeasti ovuloinut. Viime kuussa kävin liian aikaisin ovikseen nähden (menin neuvolan kätilön ohjeen mukaan kp 22, vaikka ovis oli ollut kp 20. Gyne antoi sitten ohjeen, että jos kerran tiedän/tikutan oviksen ajankohdan, niin siitä viikon päästä on verikokeeseen mentävä.

Mitä muille kuuluu?
 
Morjens teille kaikille!
Yllätys,että en ole apealla mielellä tädin kylään tulosta =)
Onko teistä oviksen tikuttajista kukaan kokeillut sylkiovistestiä,onko luotettava?
Mä käyn nyt viikonloppuna ostamassa uuden pakkauksen ovistestejä tähän kiertoon ja odottelen jo tädin pois lähtöä innolla.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Onnittelut Omelialle ovisplussasta! Toivottavasti kaikki osaset ovat oikealla paikalla oikeaan aikaan! :heart:

Pahoittelut Gittelle kutsumattomasta vieraasta! :hug: Hienoa, ettet anna tädin lannistaa itseäsi!

Itselläni ovat lämmötkin laskeneet, joten eivät tainneet mitkään lisäkonstitkaan tepsiä tässä kierrossa... :'( Voi tätä elämää...

t. Nuhainen Niisku-Leidi77
 
Omelia: Aivan mahtavaa etta ovis loytyi ennen sita kolmea paivaa ja ehdeitte viela pupuillakin, toivotaan parasta!

Gitte: Tiedan tunteen... Mutta onneksi aina kun on paasyt tadin ekasta paivasta eroon niin alkaa taas aurinko paistamaan ja uutta
puhtia tulee seuraavaan kertaan!

Oma napa: Perjantaina aletaan tikuttelemaan taas, oon myos alkanut ottamaan aamulampotiloja ekaa kertaa.

Haleja kaikille :wave:
 
Keskiviikko 6.2.
Kuumetta 35v...........kp14/23-26........yk18..............1. yhteinen
Heksu76 31 v............kp27/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp25/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp22/24-28...........yk3..........
Tirlittan-75 32v.........kp16/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp25/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp8/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp2/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp9/30............yk5...............esikoinen
Annimaria72..............kp21/24-29.........yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp15/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Leidi77:Sama ika ja sama yk:kin viela... Jos meille vaikka tarppaisi myos samaan aikaan. Tsemppia, eikohan tama tasta... :flower:

Aika monella nayttaa olevan jannat paivat lahella listassa - peukut pystyyn!
 
Morjens teille kaikille!
Oma napa:kp2/28,mulla jäikin viime kierto päivällä lyhemmäksi eli kp:27/28 tuli täti kylään,niin laskin,että mulla on ovis sitten 18.2.,silloin laitetaan simpat liikkeelle ja tikutellaan ovista ennen sitä.
Mä olen huomannut,että yleensä mulla on kierto tuo 28pv,mutta sitten toiset kierrot jää tuohon 27pv kun täti tulee jo kylään päivän etuajassa,en tiedä onko tämä merkki vaihdevuosista,kun kierto lyhenee,vai missä on syy.
Muutamat kierrot ovat sitten menneet pari päivää yli,mutta useimmat kierrot mulla ovat kuitenkin tuon 28pv,niin sitten alkaa kuukautiset mulla.
Nyt vaan toivon,kovasti,että tässä kierrossa saisimme vauvan masuun asumaan.Mun on pakko sanoa,mutta tämä kevään tulo,se on saanut mun mielialan nousemaan ja valoisa aika lisääntyy,ihanaa =)

Tilasin itselleni kampaajan ensi viikolle,menen hieman leikkauttamaan hiuksiani.Sitten mulla onkin jo syntterit,tulee 39-vuotta täyteen,toivottavasti saan olla täällä teidän seurassa siitäkin huolimatta,täällä kun on mukava olla ja olette tukeneet minua,kuten minäkin teitä.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja ja plussatuulia teille kaikille!
 
Hei kaikki

Pötkylä, ensinnäkin sinulle hurjan paljon onnea vauvan syntymän johdosta ja hirmuisesti lähettelen toiveita tuonne jonnekin, että lapsi osoittautuisikin terveeksi ja selviäisitte säikähdyksellä. Kakantuoksuinen vauva-arki kuulostaa houkuttelevalta :). Hali.

Kamalan paljon kiitoksia kaikille tsempeistänne ja ajatuksistanne! Ne tuntuvat hyvälle. Isäni voi jo paljon paremmin :)! Hän ei enää ole hengityskoneessa ja saattaa siirtyä teholta osastolle lähiaikoina. Unen ja valveen rajamailla hän on edelleen, eikä pysty vielä puhumaan, mutta kovasti hän on jo edistynyt oltuaan viikon hereillä melkein 2kk nukutuksen jälkeen! Olen niiin onnellinen!

Hannele -74
, sinulla on tosiaankin järjestelyjä työasioissa. Ja minä kun luulin omia lääkärissäkäyntijärjestelyjäni hankaliksi. Ovat tähän asti sujuneet kohtuullisen hyvin. Huomenna, kun on ensimmäinen inseminaatio, olen reilusti "kuumeessa". Kuka sitä nyt päiväkodista klo 12 pääsee vastaanotolle muuten?! Meillä kun ei vapaapäiviä voi ottaa yhtäkkiä, vaan ennalta pitää tietää. Meillä on miehen kanssa ihana viikonloppu tiedossa, kun mennään juhlimaan 1-v hääpäivää kaupunkilomalle perjantaista maanantaihin :).

Merilintu - siis mitä, lugesteronit siis turvottaa? Iuh. Hyvä tietää etukäteen, kun sitten kai huomenna jo aloitan ne. Onko niitä muutoin epämiellyttävä käyttää?
Toivottavasti tuntemuksesi ovat väärässä ja oletkin raskaana!

Tirlittan, tuollainen hengähdystauko välillä tekee hyvää. Meilläkin on ollut välillä sellainen, tai ainakin jotain sinne päin.

Omelia, meille sanoi Väestöliiton lääkäri, että yleensä inseminaatio tehdään max 3 kertaa, koska yleensä siinä ajassa onnistuu, jos on onnistuakseen sillä keinolla...

Leidi 77, toivottavasti se paha täti pysyttelee poissa...

Katille toivon niin kauheasti onnistumista millä tahansa hoidolla!

Gitte
, iso tsemppihali sinulle! Kiva, ettet ole kauhean pahalla mielellä.
Onnea jo etukäteen synttäreistäsi, jos en vaikka muistakaan sitten onnitella!

Bella77, tikuttelutsemppejä sinulle :) .

Omaa napaa:
olen pistellyt puregonia viime viikon maanantaista eiliseen eli tiistaihin. Olen ollut ihan kauhean reipas, sillä pelkään neuloja! Onneksi ei ole ollut ollenkaan kamalaa. Eilen käytiin miehen kanssa allekirjoittamassa hoitosuostumuspaperit ja kävin samalla ultrassa. Sain ohjeen pistää tänä aamuna pregnylin. Onneksi mies auttoi, sillä hoitaja erehtyi sanomaan, että lääke saattaa kirvellä joten minähän jännitin ihan kauheasti. Vähän kirveli pistämisen jälkeen mutta ei ollenkaan pahasti. Olin kauhean reipas! Nyt vain odotellaan, ja huomenna on sitten inseminaatio. Jännittää! Huijasin työpaikalla, että olen kuumeessa (ja olenhan minä, vauvakuumeessa), koska muuten olisi ollut ihan kauhean vaikea järjestää pääsy vastaanotolle.

Eilen illalla oli ihan kamalan paha mieli, kun mies kertoi (onneksi kertoi!) että hänellä on noin kuukauden ajan ollut pelkoa tai suorituspaineita ja ahdistusta petipuuhissa. Siis ennen niiden alkamista, ei niiden aikana (onneksi). Miehestä on tuntunut, että seksi on enemmän suoritusta kuin hauskanpitoa. Olin ihan rikki ja itkin ja ajattelin, että ihana seksielämämme on nyt lopullisesti pilalla, mutta puhuminen taisi auttaa tuohonkin ahdistukseen ellei nyt poistavasti niin ainakin huojentavasti. Mies ainakin vakuutti minulle, etten ole aiheuttanut tuota oloa hänelle puheillani enkä teoillani, vaan se on hänen omista ajatuksistaan tullut juttu. Aion nyt kuitenkin vähentää "oikeista päivistä" kertomista ja ehkä puhua muutenkin vähän vähemmän vauva-asiasta seuraavissa kierroissa. Hyvä seksielämä on niin tärkeä juttu minulle, etten aio antaa mennä sen pilalle vauvaprojektin takia! Onneksi tuo mies uskaltaa puhua minulle. Tunnusti, että häntä jännitti puhua, koska ei halunnut minun ymmärtävän väärin. Ihana mies.

Onneksi vakavasta asiasta huolimatta saatiin tunnelma kevenemään asiasta puhumalla ja sain vähän vauvansiemeniäkin. Se oli nimittäin lääkärin määräys ;) . Varmuuden vuoksi, jos munasolu irtoaakin aiemmin kuin hän ennusti.

Ja viikonloppuna mennään miehen kanssa viettämään 1-vuotishääpäivää. Ei ole ainakaan paineita vauvan teosta, sillä inseminaatio on silloin jo ohi ja vain odotellaan :) . Kai sitä lasin punaviiniä uskaltaa ottaa pihvin kanssa- eihän se pieni ole edes kiinnittynyt silloin vielä, jos siellä joku on?

Hyviä vointeja kaikille!



 
Huomenta teille kaikille!

KUUMETTA:Ihana kuulla,että isäsi voi jo paremmin.Kiitos sinulle syntterionnitteluista jo etukäteen,mutta kyllä tulen syntymäpäivänäni tänne ilmoittamaan teille sen heti.

Oma napa:kp3/28 ja kovasti odottelen tädin lähtöä kylästä pois.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja ja plussatuulia teille kaikille!
 
Ensimmäinen inseminaatio tehty. Hymyilyttää. En kuitenkaan uskalla liikaa toivoa tämän onnistuvan heti ensimmäisellä kerralla. Itsesuojelua.

Kävin kuitenkin juhlistamassa tapahtumaa kahvilassa, cafe Esplanadissa. Ostin jättiläiskokoisen laskiaispullan ja cafe au lait´n. Mietin pitkään, mutta annoi lopulta periksi itselleni ja kävin ostamassa viereisestä putiikista barbapapa-lusikan. Se on kiva muisto tästä päivästä, jos Pieni alkaa kasvaa. Rakastan barbapapa-juttuja ja olen noita lusikoita käynyt hypistelemässä jo muutaman kerran. Muita vauvajuttuja en osta ennen kuin Pieni on varmasti tulossa.

Shoppailin parisen tuntia, ostin kaikenlaista mukavaa ja tarpeellista. Myös Lugesteronit. Niiden hinta oli positiivinen yllätys, vain reilut 16 euroa. Puregon maksoi yli 100 euroa, se kirpaisi vähän. Pregnyl oli onneksi alle vitosen. Minulla ei ollut mitään käsitystä lääkkeiden hinnoista, kun menin niitä ostamaan.

Inseminaatio tapahtui ilmeisesti vähän myöhässä, sillä ovulaatio oli jo tapahtunut. Hyvällä tuurilla ovulaatiosta oli kulunut vasta muutama tunti (munasolu säilyy lääkärin mukaan max 12 tuntia, luultavasti ei ihan niin pitkään) . ONNEKSI kysyin lääkäriltä viimeksi, onko tällaista riskiä ja hän sanoi, että pieni riski on olemassa ja jos haluaa sen välttää, kannattaa olla yhdynnässä kaksi päivää ennen inseminaatiota. Onneksi noudatettiin lääkärin ohjetta vaikka miestä vähän sinä iltana ahdistikin! Lääkäri sanoi, ettei hänen mielestään pitäisi olla nytkään sen vuoksi huonompi todennäköisyys onnistua. Miehen siittiöt ovat onneksi erittäin hyvälaatuisia :) . Nyt jos tärppää niin ei sitten todellakaan voi tietää, onnistuttiinko inseminaatiolla vai itse :) . Ja hyvä niin.

Nyt pistän hulinaksi ja siivoan kodin ennen huomista matkaa :) . Olin hiukan ihmeissäni, ettei ole mitään rajoituksia inseminaation jälkeen vaan saa tehdä kaikkea kuten tavallisestikin.

Hyvää vointia kaikille!
 
Kuumetta, täältä isot peukutukset d =) b. Olen ollut niin vähän aikaa tässä ketjussa, etten ole oikein perillä taustoistasi. Pitää varmaan alkaa selata ketjua taaksepäin... (tai jos millään viitsisit valottaa ihan lyhyesti, mtä tutkimuksia teille on tehty ja onko löytynyt syytä tärpäämättömyyteen, niin kiva :) ). Ja meilläkin vauvan yrittäminen on vaikuttanut jo jonkin verran seksielämään. Kun seksiä harrastetaan vauvankuva silmissä ja useammin kuin muuten harrastettais, niin joskus miehen on vaikea innostua...Tosin oon mä tähän mennessä aina sen saanut kuitenkin innostettua :D . Jos ei oo ovisaika niin innostuu melkein paremmin... ne paineet, ne paineet.

Omaan napaan kuuluu tällä hetkellä pientä päänkivistystä silmien yläpuolelta, mikä mulla johtuu sangen varmasti jostain hormonaalisesta. Menkkojen viimeisenä päivänä usein kivistää tälleen päätä, johtuu kuulemma estrogeenitason romahduksesta. Mutta en tiedä putoaako estrogeenit oviksenkin jälkeen, kun joskus harvoin mulla on tätä kipua myös oviksen aikoihin. Onko teillä muilla? Nyt on kolme päivää ovisplussasta, kp 20/29-36.
 
On ihanan jännät paikat kuumeella, plussa :hug: sinne!

Ja paljon +++++++puhureita tietysti myös kaikille muille +++++++ :whistle:

Ja tsemppihali tädin yllättämille :hug: .

On muuten varmaan aika yleistä, että ottaa miehen itsetunnon päälle, ellei lasta kuulukaan kuin tilauksesta. Moni mies on kuitenkin niin lapsellinen, että kokee tuon lapsenteon jonkilaiseksi "miehuuden mitaksi", vaikka lapsettomuuden "syynä" eivät edes olisi miehen siittiöt, vaan joku aivan toinen asia.

Meillä mies on tuon asian suhteen rauhallinen, koska hänellä on jo kaksi lasta, ja koska olemme vasta syyskuusta asti yrittäneet, ehtihän hän odotella esikoistaankin kolme vuotta, vaikka mitään vikaa ei löytynyt hänestä tai ex-vaimostaankaan.
Aika vitsaillen vielä puhumme ovulaatiosta ja hedelmöittämisestä (mieheni on sitä mieltä, että ovuloin joka päivä= pätevä syy pupuilla päivittäin :LOL: ), mutta aion kyllä pitää mielessä, että liika on aina liikaa ovulaatiosta, hedelmöityksestä ja vauvoista puhuttaessakin, ja muistaa, että elämässä ja parisuhteessa on muutakin kuin vauvanteko :D . Muokkaus: huh huh, luin tekstin, joka luulostaa siltä kuin viettäisimme päivät sängyssä, vaikka en siis halunnut viitata petipuuhiin lainkaan vaan lähinnä vauvoista haaveilemiseen)

Olenkin viime aikoina miettinyt aika lailla muita asioita, ja jos aivan rehellinen olen, niin hiukan helpottonutkin olen ollut siitä, etten vielä raskaana ole, koska vielä puuttuu tutkinnosta yksi laaja tentti ja gradu, ja tiedän, että parasta olisi saada ne alta pois ennen vauvan syntymää. Täällä Italiassa tenttisysteemi on valitettavasti aivan erilainen kuin Suomessa, eli voin tenttiä vain 3 kertaa vuodessa, niin että tuon vipan tentin voin suorittaa vasta ensi kesänä.
Toisaalta, sain nyt tokavipan tentin jo suoritettua, niin että nyt alkaisi ainakin opintojen puolesta olla sopiva aika vauvan antaa kuulua itsestään :D Ensi kuussa saatan hyvinkin marssia sitten gynen puheille, koska haluan saada selville, että toimivatko munasarjani vai eivät.

++++++tuulia kaikille++++++ :whistle:
 
Kuumetta -- Muakin kiinnostaisi tietää, että miten sun hoidot lähtivät etenemään (siis mitä tutkittiin ja missä aikataulussa jne.) Väestönliitollahan sä käyt? Toivotaan, että nyt todellakin plussaisit!!!

Onko niin, että ensimmäisen kierron aikana otetaan kaikki mahdolliset kokeet? Epäilen, että mullakin olisi keltarauhasessa hieman vajaatoimintaa... Mitähän he sitten tekisivät seuraavassa kierrossa? Joko saisi sitten lääkitystä? Yrittäisivätköhän he ensin lääkkeillä ennen rankempia hoitoja? Missä vaiheessa sitten kuvioon astuu inseminaatiot ym.? Nämä ovat tietty yksilöllisiä, mutta silti olisi kiva tietää...

Mulla on kuukausi tutkimuksiin... Lasken viikkoja tällä hetkellä... Vähän kuin häitä odotellessa... :) Toisaalta huomaan, että myös pelot ovat alkaneet nostaa päätään -- mitä jos kuuluukin siihen muutamaan prosenttiin, jolle ei hoidoistakaan ole apua... Töistä voin onneksi livahtaa pois ilman, että poissaoloani pitäisi kenellekään selitellä. Huomaan tosin, että kammoksun, kun pitää kokouksia sopia -- mitä jos siihen tuleekin jokin tutkimus tms. Hieman tuli jo vääntöä juuri siitä päivästä, kun mulla on se eka aika. Sanoin sitten suoraan työkaverille, että en ole paikalla, koska menen lääkäriin. Hän nimittäin alkoi osoittaa mieltään, kun ilmoitin etten voi auttaa häntä silloin. Sattuikin juuri sille ajankohdalle. Yksi ulkomaan työmatka on nyt uudelleen harkinnassa. Se olisi huhtikuussa. Tekisi kovasti mieli lähteä, mutta... Mitä mieltä olette, kannattaisiko?
 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp4/28 ja täti alkaa tehdä kylästä pois lähtöä,ihanaa!
Mä aion nyt tänään ostaa valmiiksi uuden pakkauksen clinic ovistestejä,niillä tikuttelin viime kierrossakin ja sain vahvan plussan,joten ne ainakin mulla toimii,niin ostan niitä nyt sitten oviksen tikutteluun tässäkin kierrossa.

KUUMETTA:peukkuja kovasti sulle pitelen!


Miten teillä muilla on mennyt?
 
Hei kaikille!

Kohteliaasti omaa napaa heti tähän alkuun :ashamed: : Täällä täti soitti tänä aamuna ja kertoi tulevansa visiitille huomisesta alkaen *lue: täällä siis tuhruttaa*. :'( Itkettää ja masentaa, vaikka olinkin kyllä aavistellut tätin tulevan. Ja harmittaa, raivostuttaa ja ärsyttää oma kykenemättömyys vaikuttaa asiaan. :kieh: Siispä menin ja tilasin ajan gynen juttusille - vaikka systemaattista hankintayritystä onkin takana vasta 6 kuukautta. Toivottavasti saamme apua ja selvyyttä siltä suunnalta.

Kuumetta: paljon plussaonnea sinulle ja oikein ihanaa hääpäivää! :flower: :heart:

Bella77: Toivon sydämestäni, että sinulla tärppäisi jo tässä kierrossa! :D Meillä kun ei valitettavasti käynyt niin..

Gitte: Hyvä, että täti pakkailee jo laukkujaan! Kuinka kauan olet muuten tikutellut ovista?

Hannele: Toivottavasti saatte hoidoista pikaisesti apua!

Myös kaikille muille paljon keväisiä plussatuulia! *Olen tädin tulosta huolimatta ihan keväthurmiossa, kun on niin ihanan aurinkoinen ja keväinen ilma. B) Ulkona tuoksuukin jo ihanasti keväälle ja jotkut pikkukukatkin kukkivat jo! Olen tällainen keväthömppä... :ashamed: *
 
LEIDI:Olen tikuttanut ovista nyt hieman yli vuoden verran.Aluksi tikuttelin apteekin omalla ovistestillä,mutta se näytti vain haaleaa viivaa,mutta nyt kun viime kierrossa kokeilin clinic ovistestiä,niin heti sain sillä vahvan plussan,joten minulla ainakin toimi tuo clinic testi ja sitä aion käyttää tässäkin kierrossa oviksen tikuttamiseen.

Mitä ovistestejä te muut olette kokeilleet ja kuinka kauan olette tikuttaneet ovista?

Miten teillä muilla on mennyt?
 

Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp5/28 ja täti lähti kylästä pois tänään eikä kyllä kaivata tänne kylään enään,vaan vauvaa masuun kasvamaan mieluimmin.

Miten teillä muilla on mennyt?

Hyvää viikonloppua teille kaikille!
 
Lauantai 9.2.

Kuumetta 35v...........kp17/23-26........yk18..............1. yhteinen
Heksu76 31 v............kp30/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp28/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp25/24-28...........yk3..........
Tirlittan-75 32v.........kp19/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp28/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp11/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp5/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp12/30............yk5...............esikoinen
Annimaria72..............kp24/24-29.........yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp18/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Kuumetta: Hirmuisesti plussa-tuulia sinulle, pidan peukut ja viela varpaatkin pystyssa. Onko muuten Barbababa Suomalainen? Taalla Austaaliassa siita ei ole kuultukkaan ja olen joskus kaynyt kurkkimassa jos loytyisi kirjoja, mutta ei. Tykkasin niista lapsena tosi paljona.

Leidi77: Kevat-innostuneisuutesi tuli tanne saakka, ala anna tadin lannistaa vaikka tiedan kylla tunteen taysin. Jotenkin kaikista janninta aikaa on juuri kun tati on lahtemaisillaan pois. Silloin on taas uutta energiaa ja intoa. Ma inhoon kaikista eniten sita hirveeta odotusta oviksen jalkeen...

Gitte: Toinen ovistikutus kaynnissa meilla. Aattelin enskuuksi ostaa sellasen digimittarin, vaikka onhan talla nykyisellakin parjannyt. Haamuja nayttaa ennekuin tulee kunnon viivat. Muutoin on sitten vaan yksi viiva, joten ihan selkeesti menee. Onnea hirmuisesti tahan kiertoon!

).:) Ovistikussa haalea viiva joten lahella ollaan. Limat alkoi tanaan, joten luulempa etta huomenna tulis tikkuun taydet viivat, vahan on muutenkin sellainen olo ovis on pian. Tanaan aloitettiin vauvansiemenien lahetys 'maalia' kohti, ei sita oikein paremmin voi sanoa he he!

Halauksia kaikille :wave:
 

Yhteistyössä