**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Hei

Pelkkää omaa napaa tälläkin kertaa, kun olo on niin väsynyt. Olimme viikonlopun äitini luona. Olen huolissani hänen jaksamisestaan. Isäni on edelleen hengityskoneessa ja nukutettuna, on ollut jo kuusi viikkoa ja kolme päivää. Ja sitten vielä tämä oma tilanne. Ja työasiat, jotka tuntuvat kaatuvan päälle. Erityisen hankalalta tuntuu tällä hetkellä yrittää päästä klinikalle ilman, että on pakko kertoa, mihin lähden.

Tänään aloitan ensimmäistä kertaa pistokset. Kävin ultrassa ja sen jälkeen hoitajan luona opettelemassa pistämisen. Lääke maksoi reilut 101 euroa. Huh. Ja se on vain yksi niistä kolmesta lääkkeestä.

Voikaa hyvin kaikki.
 
Lämmin halaus ja voimia kaikille!
Tuntuu, että yhdellä ja toisella on nyt raskas aika menossa.
Kati ja kuumetta, olette erityisesti ajatuksissani.

Joko Bella on testannut?

).( Minä onnistuin eilen pahoittamaan pahasti mieleni sukulaisen lapsenhankkimiskommentista. Ajattelin, että nukutun yön jälkeen en sitä enää niin miettisi, mutta edelleen asiaa pyörittelen päässäni ja mikään ei hymyilytä. Suututtaa sekin, että moisesta loukkaannuin, sillä ei hän varmasti tarkoituksella minua satuttanut. Nyt minun pitää kyllä ryhdistäytyä ja lopettaa harmittelu ja keskittyä aurinkoisempiin ajatuksiin!


Hyvää päivän jatkoa kaikille :flower:
 
Tiistai 29.1.
Kuumetta 35v...........kp6/23-26........yk18..............1. yhteinen
Heksu76 31 v............kp19/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp17/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp?/24?...........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp8/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30.............yk 7..............1. molemmille
Kati231 34 v.............kp32/28-40........yk23..............esikoinen
gitte 38v..................kp20/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp1/30............yk5...............esikoinen
Annimaria72..............kp13/24-29.........yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp 7/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Kp1.... Ovis bongattiin ja puputeltiin joka paiva, minka ihmeen takia ei tarppi kaynyt... Ajatellaan positiivisesti nyt ei tartte taas ihmetella ja jannittaa pariin viikkoon. Meen perjantaina kylpylaan huuhtomaan huolet pois..

:'( :'( :'(

Paivytin listaa, toivottavasti meni kaikki kohdalleen. Tuli parille kysymysmerkkia kp:n kohdalle kun ne oli niin korkeita, onkohan teilla tarppi kaynyt?

Erityishalaus sinulle Kuumetta :hug:
 
Tiistai 29.1.
Kuumetta 35v...........kp6/23-26........yk18..............1. yhteinen
Heksu76 31 v............kp19/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp17/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp?/24?...........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp8/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp17/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 34 v.............kp32/28-40........yk23..............esikoinen
gitte 38v..................kp20/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp1/30............yk5...............esikoinen
Annimaria72..............kp13/24-29.........yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp 7/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille


Tulin päivittämään tilanteen omalta kohdaltani, kun olen muuten seuraillut taustalla. Lähinnä siksi, ettei ole mitään uutta kerrottavaa. Kierrot seuraa toistaan tasaisesti, ei mitään oiretta mihinkään suuntaan. Mielessä kovasti, josko pitäisi vaatia testejä, mutta toisaalta tutun gynenkin kanssa keskusteltuani, testejä on vielä paha kovasti vaatia, kun ei ole oikein missään mitään vikaa. Ovis vissiin tapahtuu kun kierto pysyy kohtuu säännöllisenä, mitään ei tipu ja lirise ja ovistikutkin on plussalla. Eli yritän nyt vaan ottaa rauhassa ja jos ei pariin kuukauteen ala kuulua, niin sitten järeämmät aseet käyttöön.

Kuumetta,hurjasti voimia sulle. Isoja asioita paljon päällekkäin. Tuo isäsi sairaus lisää varmasti kuormittaa jo siinä määrin, että voi heijastua näihin vauvapuuhiin. Et myöskään ilmeisesti voi tai halua lähteä avoimelle linjalle töissä esim. lähimmälle esimiehellesi?

Merilintu, toivottavasti inssi tärppäisi! Samoin Kati, toivoa taitaa vielä olla. Monella muulla taisikin alkaa piinailuajat, joten oviksen jälkeistä onnea vaan matkaan!.

Sikiöseulonta osui vielä keskusteluissa silmiini. Itse en osaa oikeastaan asiaan vielä sanoa.Tai seulontaan olisin ehkä valmis, mutta entä päätös, jos tulos viittaisi vammaan. Aihetta on meillä sivuttu, mutta se tuntuu tässä yritysvaiheessa vielä kaukaiselta. Uskon myös siihen, että mielipiteeni saattaa muuttua, koska on vaikea arvioida, miten oikeasti reagoi tilanteessa, jossa lapsi kasvaa vatsassa ja on tullut jo konkreettiseksi oikeaksi olennoksi. Nyt sanoisin, että voisin pitää lapsen. Tulleeksi se on silloin tarkoitettu, jos jaksaisi vammasta huolimatta loppuun asti sinnitellä. Todellisuus on kuitenkin todella rankka vammaisen (riippuu tietysti asteesta) lapsen kanssa enkä haluaisi vaikeasti vammaisella lapselle toisaalta kärsimystäkään tuottaa. En siis ole ollenkaan varma jaksamisestani, vaikka se eettisesti tuntuisi oikealta. Mieheni on myös työssään joutunut kohtaamaan paljon vaikeasti vammaisia lapsia ja tuntee sen todellisuuden huomattavasti paremmin kuin minä itse. Hänen mukaansa on eettistä ajatella asiaa myös lapsen kannalta. Toisaalta on kuitenkin hurja vetää raja johonkin, milloin vamma on niin suuri, ettei elämä olisi elämisen arvoista. Miten sen kärsimyksen määrittää. ja liittyyhän tähän vielä sekin riski, että testikin on väärässä on aina olemassa. Kukapa haluaisi joutua tilanteeseen, jossa raskaus on vamman vuoksi keskeytetty, mutta tuloksena olisikin ollut terve lapsi.

Tietämättömänä palaan vielä tuohon PCO:hon. Sehän ei aina diagnoosista huolimatta tarkoita suoraan lapsettomuutta? Onko tästä määriteltynä silloin joku taso, jolla PCOn. pitää olla, jotta se vaikuttaa lapsen saamiseen? Ilmeisesti ainakin kiertohäiriöt ovat selvä merkki? Minullekin on nimittäin gyne määritellyt, että toisessa munasarjassa näkyy helmimäistä muodostelmaa jonkun kalvon alla, mutta silti siinäkin munasarjassa tuntuu kasvavan ihan normaaleja munasoluja. Nuo helminauhat ovat siis enemmän piilossa. Gyne ei niitä ole kuitenkaan PCO:na ollenkaan pitänyt, on vaan sanonut sen tyyppistäkin muodostelmaa löytyvän. Pitäisiköhän huolestua?

Koittakaahan jaksaa porskutella eteenpäin!
 
Hei

Olette niin hurjan ihania, kun jaksatte minuakin tsempata oman vauvaprojektinne keskellä.

Minä olen ollut hirveän reipas, olen pistänyt itseäni jo kolme kertaa. Kerran suolavedellä hoitajan luona, kerran kotona miehen tsempatessa vieressä ja äsken ihan yksin, kun mies on ulkona. Minä, piikkikammoinen! Näistä pisämisistä täytyy kyllä sanoa, että ei ole ollenkaan kamalaa. Irrotuspistos jännittää vähän enemmän, kun se on monimutkaisempi ja kirveleekin kuulemma.

Tirlittan

Kurja kuulla, että olet pahoittanut mielesi. Toivottavasti paha mieli haihtuu pian. Tosin jotkin asiat jäävät mieleen- minä muistan vieläkin useampiakin kertoja, kun olen loukkaantunut lapsenhankkimiskommenteista- reilut kymmenen vuotta sitten, kun minulla ei vielä edes ollut mahdollisuutta perustaa perhettä!

Bella77
Voi kurjuus, olen pahoillani :( . Meillä oli sama juttu viime kierrossa- käytettiin taatusti ovulaatio hyödyksi - ja ei mitään. Se on turhauttavaa. Ja kierron ensimmäiset päivät ovat pahimpia. Minulla ainakin mieliala nousee ovulaatiota kohden..
Ihanaa, kun pääset kylpylään :)! Minäkin pääsen viikonloppuna kivaan paikkaan, moottoripyörämessuille :). Olen odottanut sitä jo monta kuukautta! On tässä ainakin se hyvä puoli, että kun en ole vielä raskaana, pääsen mp:n kyytiin ensi kesänäkin. Pakko ajatella positiivisesti.

Vaahtokarkki

Me käytiin testeissä eikä mitään syytä löytynyt. Minulla ehkä hieman lyhyt kierto ja ehkä hiukan matala keltarauhashormonitaso, siinä kaikki. Mutta koska minulla on ikää jo 35 (syksyllä 36), halusin tutkimuksiin jo aika nopeasti. Mehän alettiin yrittää marraskuun lopulla -06 ja heinäkuussa tilasin ajan lääkäriin. Päästiin syyskuussa.
Teidän kannattaa varmastikin vielä yritellä rauhassa, vuosihan on sellainen ihan normaali aika yrittää vauvaa ilman huolta.

Oikein arvasit, en halua kertoa töissä tästä vauvaprojektista mitään. Olen vuosien varrella ja etenkin nyt viime aikoina kuullut sellaisiakin kommentteja lasten hankkimisesta liian vanhana/ hoidoilla/ liian nuorena että ei todellakaan huvita kertoa omista pulmista mitään. Jotkut työkavereista ovat hyvin vahvasti sitä mieltä, että lapsia ei pitäisi hankkia enää yli kolmikymppisinä eikä varsinkaan hoidoilla. Kerropa siinä sitten omista pulmista... Esimieheni on mukava mutta sellainen höpöttäjä, että lipasuttaisi salaisuuden hyvin nopeasti ihan vahingossa. Siis ei...

Oikein paljon voimia ja tsemppiä kaikille!







 
Morjens teille kaikille!

KUUMETTA: :hug: Voimahaleja sinulle todella valtavasti!

Oma napa:Täällä odotellaan tätiä kylään,on jo tädin kylään tulosta ennustelevia merkkejä hieman,että tulossa on kovalla rytinällä kylään.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Voimia ja halauksia kaikille! :heart: :hug:

Omaa napaa: Täällä elellään oviksen jälkeistä aikaa. Ovis oli omien tuntemusten, ovistikkujen ja kuumemittarin mukaan viime viikonloppuna. Oli kiva huomata, että olen melko luultavasti osannut tulkita kehoani ihan oikein tähän asti ilman mitään "apuvälineitä". Jos siis apuvälineiden merkit pitivät paikkaansa... :/ Niin, kuten kerroin kierron alussa, olen siis tosissani päättänyt, että plussaan ensi viikolla tähän aikaan... :LOL:
 
Torstai 31.1.
Kuumetta 35v...........kp8/23-26........yk18..............1. yhteinen
Heksu76 31 v............kp21/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp19/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp?/24?...........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp10/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp19/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp2/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp22/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp3/30............yk5...............esikoinen
Annimaria72..............kp15/24-29.........yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp9/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Oma (.) täällä menossa nyt kp2 ja täti on parhaillaan kyläilemässä. Tammikuussa tehty IVF ei meillä sitten tuottanut tällä kertaa tulosta, joten katseet on suunnattuna maaliskuun PAS:iin. Meillähän meni pakkaseen 2 keskinkertaista alkiota, joita lähdetään sit siirtämään. Jos molemmat selviäisi sulatuksesta, niin varmaan haluaisin ne 2 siirrettävän. Henkisesti olin su & ma aika hajalla, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa taas elämä voittamaan.
 
Morjens teille kaikille!
Oma napa:tätiä kylään odotellaan ja merkkejä on jo tädin tulosta kylään ja toiveena olisi,että olisi sitten viimeinen tädin kylään tulo tämän vuoden aikana.

Miten teillä muilla on mennyt?

Mukavaa viikonloppua teille kaikille ja nauttikaa lumesta nyt kun sitä on :wave:
 
Morjens!
Halit kaikille tädin uhriksi joutuneille. :flower:
Itsellä ovis lähenee, se pitäis olla ensi viikon alussa. Saattaa mennä tämä kierto ihan harakoille, kun mies on menossa simppatestiin ens viikolla ja sitä ennen pitää kuulemma pidättäytyä seksistä 3 vrk, tämä oli ihan uus tieto mulle. Niin eiköhän nämä 3 vrk osu juuri mun ovisajankohtaan :( . Mutta ei me tuon takia sentään peruta miehen testipäivää, muuten se siirtyis parilla viikolla eteenpäin.

Mä ainakin aion nauttia lumesta viikonloppuna, käyn koirulin kanssa hiihtelemässä. Välissä oli varmaan kymmenen vuotta, etten hiihtänyt ollenkaan, mutta pari vuotta sitten ostin sukset. Meidän pihalla on älyttömästi lunta! Ihanaa kun täällä pohjoisessa on kunnon talvi vielä, vaikka tuntuu että joka syksy tulee lumi myöhemmin maahan. Hauskaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Gitte
Kiitos haleista ja toivotaan tosiaan, että täti tulisi teille kutsumatta kylään viimeisen kerran tänä vuonna.
On kyllä mukavaa, kun lunta on maassa edes hiukan :)!

Leidi77
Mulla on peukut pystyssä, että saat sen plussan :) .

Kati
Suuren suuri voimahali! Tuli paha mieli puolestasi. Mutta kyllä sinä vielä saat sen oman pienen ihmisen teille kotiin.

Omelia
Tuo oli uusi tieto myös minulle. Me käytiin tutkimuksissa Väestöliitolla ja siellä sanottiin, että pari vuorokautta olisi hyvä säästellä siemeniä ennen simppatestiä. Ja nyt inseminaatiota ennen ei ilmeisesti ole niin kauhean tarkkaa, mutta olisi kuulemma ihan hyvä säästellä noin vuorokauden ajan.
Harmi, jos teillä menee yksi kierto harakoille tutkimuksen vuoksi :( .


Omaa napaa: olen nyt pistellyt puregonia maanantaista asti. Tänään oli ultra. Oikealla puolella oleva follikkeli oli 11mm, vasemmassa 7mm pitkä. Liian pieniä siis vielä. Sain uuden ultran tiistaille ja ohjeen psietllä siihen asti.Sunnuntaina aloitan ovulaatiotestit. Ja ensi viikolla sitten inseminaatio :). Jännittävää!!!!
 
Heippa!
Leidi77: Peukut pystyssa!!! Nyt vaan rentoudut ja se plussa tulee sielta. Paljon tsemppia piina/jannitysviikolle ja paljon plussa-tuulia PUUHPUUHPUUH!!!

Kati: Voimahaleja myoskin minulta... sinulle seka niille kahdelle pienelle alkiolle! :flower:

Gitte: Lueskelin tuota meidan listaa ja kun sina kirjoitit tadin ensimerkeista. Kovin aikaisin, jos se olisikin kiinnittymisvuotoa. Terveisia positiivarilta!

Omelia: Pupuilemaan nyt vaan ennen sita 3 vrk:ta. Jos vaikka kuitenkin taman kuun siittiot olisivatkin niita super-uimataitoisia ja jaksaisivat odotella ovista kauemmin. Eihan sita koskaan tieda!

Kuumetta: Onpas jannittavaa aikaa siella, hui, paljon, paljon tsemppia!

Oma napa: kp5/30 ja kuukautisten vika paiva. Hiljaista eloa meilla pain...
 
Kuumetta -- jännää! Jotenkin multa on mennyt ohi, että säkin olet hoidoissa jo noin pitkällä! Toivotaan, että nyt sitten tärppäisi!!!

Omelia -- mäkin olen hiihtämisen "löytänyt" vasta muutama vuosi sitten. (Kouluajan traumojen unohduttua) Toissa vuonna sain mieheltäni syntymäpäivälahjaksi kunnon sukset. Tänä talvena en kuitenkaan ole vielä käynyt hiihtämässä. Huomenna olisi tarkoitus. Eniten nautin hiihtää järven jäällä auringon paistaessa ja vanhempieni saksanpaimen koiran juostessa vierellä. Se on iiiihanaa... Nyt tosin ei voi jäälle mennä ja koiraakaan ei ole täällä... Mutta jos se aurinko pilkahtaisi huomenna...

Oma >.< (Huom! uusi merkki omalle navalle... vähän naisellisempi lantio siihen... ;) Mä olen tällä viikolla välttänyt kaksi ulkomaan työmatkaa... Kiemurtelin niistä pois (toivottavasti ei ihmetelty). Haluan varmistaa, että tutkimukset ja hoidot pääsisivät hyvin käyntiin enkä juuri kriittiseen ajankohtaan joudu ulkomaille. Ja jos tulisikin raskaaksi, ei se lentäminen ole suositeltavaa ensimmäisen kolmanneksen aikana. Toisaalta ärsyttävää, että tämä "lapsentekeminen" sanelee niin paljon ja rajoittaa...
 
Lueskelen kyllä kuulumisianne, vaikka itsellä ei sen kummempaa kerrottavaa olekaan... Ovulaatiosta haaveilen... :D

Hannele-74, pisti tuossa silmään, että sinulle on suositeltu lentämisen välttämistä ensimmäisen kolmanneksen aikana. Johtuuko tuo lentokielto siis lapsettomuushoidosta vai mistä? Koska entisen ammattini puolesta tiedän, ettei normaalissa alkuraskaudessa ole mitään lentorajoituksia, mutta riskiraskaudessa lentäminen ei tietenkään ole suositeltavaa missään raskauden vaiheessa. Lentäminen sinänsä ei aiheuta kasvanutta riskiä mihinkään suuntaan myöskään loppuraskaudessa, vaan lähinnä noita lentorajoituksia annetaan siksi, ettei lentokoneessa lennon aikana ole valmiuksia hätätilanteen tai ennenaikaisen synnytyksen hoitoon. Eli keskenmenon riski ei kasva (ainakaan nykyisen tietämyksen mukaan) lentäessä (lennon aikana on samanlainen ilmanpaine kuin 2400 metrin korkeudessa vuoristossa), mutta mahdollisessa hätätilanteessa hoito vain olisi kaukana.
 
Ehdin jo pelastya tuosta lentokiellosta... Kiitos selvityksesta Lentoemo! Jos vaan niin ihanasti kavisi etta ehtisi raskautua ennen Suomen kesanlentoa (jota odotan kuin kuuta nousevaa) niin mina kylla vaikka sitten uin perille saakka jos ei muuten. Olisi sitten odotetulle vauva kyytilaisellekin tulossa paljon hyvaa mielta, ruisleipaa, suklaata, lihapiirakoita nami. Ehdein jo naureskella miehelle etta nyt varmaan tarppaa kun haaveilen koskenlaskusta Lapissa, ja sinne ei kylla sitten menna jos pienokainen mukana - sentaan.
Taalla sita haaveillaan myos hiihtamisesta... Mutta ennenkaikkea omasta pienokaisesta... Voi etta kun se onni nyt suotaisiin, yritan lahettaa positiivisia ajatuksia munarakkuloille, ensiviikon lopulla suuret paivat edessa..
>.< (Ihana oma napa Hannele!) siis kp6/30 vasta... :wave:
 
En siis halua olla poissa mistään hinnasta Suomesta, ettei hoitotoimenpiteitä jouduttaisiin siirtämään, kun ne on niin tarkkoja päivän päälle. Tiettyinä kiertopäivinä pitää tehdä tietyt kokeet ja sitten hoidossa sama juttu? Eikö se näin ole?
 
Hannele, kyllähän se lähtökohtaisesti hoidoissa on niiin, että tiettynä päivänä aloitetaan lääkitys, jonka toimivuutta seurataan säännöllisesti ultralla. Kyllähän tuota ultraa voi päivällä parilla siirtää, mutta lääkkeet kyllä täytyy ottaa/pistää aikataulun mukaisesti. Mikäs teillä oli tämänhetkinen tilanne?

Oma ).( tai (.) , miten vaan - kp 4 menossa tässä tulevassa luomukierrossa. Toivon kovasti, että ovis tulisi ja löytyisi puolen kierron paikkeilla lääkityksen puuttumisesta huolimatta. Hieman heikkoa se tosin voi olla.

Kuumetta, onnea sulle ensi viikon inssiin!
 
Moi kaikille!

Kyllä se taisi tämäkin inssi nyt mennä pieleen. Negan jo testasin herkällä testillä, vaikka pari päivää on vielä varsinaiseen testipäivään. Olen vain AIVAN varma siitä, etten ole raskaana. :'( Ja menkkojahan saa odotella pitempään siksi, että lugesteronit niitä viivyttää. Tekisi mieli lopettaa kesken koko luget, kun niistä tulee sivuoireina kammottavaa turvotusta. No, kaipa käytän ne taas kiltisti loppuun, niin pysyy kierronpituus aisoissa.

Meillä tulee ensi kuusta kanssa luomukierto, samoin kuin katilla, ja sitten maaliskuussa katsotaan, miten jatketaan. Ehkä vielä yksi inssi ja sitten järeämmät keinot käyttöön.

Nyt on jotenkin tosi masis pms-olo, mutta täältä on ennenkin noustu, niin miksei nytkin. Kerta kerralta se vaan vaikeutuu...

Parempaa alkuviikkoa teille muille! Palaan tänne kun jaksan taas tsempata muitakin...
:ashamed:

P.S. Auttoiko Bella kylpyläreissu pettymykseen? Toivottavasti. Koitan itsekin keksiä jotain kivaa ja piristävää ensi viikonlopulle. Ja kuumetta sinulle vielä erityisesti tsemppiä - toivon että inssi tepsisi teille! Sinulla on ollut jaksamista kaiken kanssa...
 
Heipparallaa tytöt!

Lupasin tulla teillekkin kertomaan kun vauva on syntynyt. Meille siis syntyi pieni ihme, miehen alku 22.1.08.

Olemme vihdoin vaikean alun jälkeen päässeet koko perhe kotiin sairaalasta. Pojallamme todettiin reilun vuorokauden ikäisenä vakava sairaus, jota siis hoidettiin sairaalassa. Poika on ihana ja suloinen, enkä tiedä mitään ihanampaa kuin itkuinen, kakalta haiseva ja väsymyksen täyttämä vauva-arki.
Tulevaisuudesta meillä ei ole mitään tietoa, pahimmassa tapauksessa poikamme sairaus johtaa vaikeaan kehitysvammaan, mutta tällä hetkellä tilanne näyttää oikein hyvältä, joten yritämme olla positiivisia ja toiveikkaita.

Miljoonasti plussaonnea teille kaikille, sekä tietysti onnea ja menestystä muutenkin elämässä. Jatkossa haen todennäköisesti vertaistukea vähän erilaiselta palstalta, mutta käyn toki vakoilemassa teidänkin kuulumisianne aina kun vaan on aikaa.
 
Hei pötkylä, tosi mukava että tulit kertomaan kuulumiset, kun jotenkin siellä odottajien palstalla ei vaan tule kovin usein käytyä (vinkki siis muillekin tutuille siellä: saa käydä täällä kertomassa vauvauutisia). Paljon onnea poikavauvan johdosta ja valtavasti kaikkea hyvää teille!:heart:
 
PÖTKYLÄ:Onnea valtavan paljon pojan syntymän johdosta :flower:

Oma napa:tädin tuloon viittaavaa polttelua ja kipua on alavatsalla ja ripulia myöskin mikä mulla viittaa tädin tuloon myöskin,että täti tulee ihan parin päivän sisällä kylään.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Merilintu: Pahoittelut negasta, mutta pidän peukkuja, että täti ei kuitenkaan tulis. Miten se muuten määräytyy, kuinka monta inssiä tehdään ennen muita hoitoja? Lääkärikö sen päättää vai vaikuttaako oma mielipide?

Omaan napaan ei kuulu muuta kuin ovistestin haamuja. Harmi että vaan haamuilee, koska huomenna alkaa se pakollinen 3 päivän selibaatti :/ Tänään pitäis mies vietellä ja toivoa että stä löytyy niitä kuuluisia supersiittiöitä :)
 
kuumetta Onpas sinulla jännä viikko! Onnea kovasti matkaan.

merilintu Toivon parempaa mieltä sinulle. Kyllä kaikki lopulta järjestyy. Jos ei tässä kierrossa, niin myöhemmin.

).( Minä olen onnistunut ottamaan tämän kierron rennosti. Alkukierrosta päätin, että mittaan aamulämpöjä ja teen ovistestejä ja panostan muutenkin asiaan, mutta sitten annoin kuitenkin olla. Ilman mitään temppuja ja kummempia suunnitelmia saa tämä kierto mennä. Tuntuu hyvältä vähän hengähtää asian suhteen ja ihmeekseni olen siihen myös pystynyt.
Asiaan varmasti vaikuttaa osaltaan toissa viikon työterveystarkastus, jossa otin lapsettomuuden puheeksi ja asiaan suhtauduttiin lämpimästä ja kannustavasti. Tuli sellainen olo, että kyllä tämä tästä.
Todennäköisesti levottomuus lisääntyy taas loppukierrosta, mutta nyt nautin tästä seesteisemmästä jaksosta.

Mukavaa maanantaita kaikille!
 
Maanantai 4.2.
Kuumetta 35v...........kp12/23-26........yk18..............1. yhteinen
Heksu76 31 v............kp25/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp23/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp?/24?...........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp14/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp23/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp6/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp26/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp7/30............yk5...............esikoinen
Annimaria72..............kp19/24-29.........yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp13/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille
 
Maanantai 4.2.
Kuumetta 35v...........kp12/23-26........yk18..............1. yhteinen
Heksu76 31 v............kp25/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp23/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp20/24-28...........yk3..........
Tirlittan-75 32v.........kp14/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp23/30-38.............yk 8..............1. molemmille
Kati231 35v.............kp6/28-40........vajaa pari v............esikoinen
gitte 38v..................kp26/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp7/30............yk5...............esikoinen
Annimaria72..............kp19/24-29.........yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp13/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille
Ilmoita asiaton viesti
 

Yhteistyössä