**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Iida-Liina Voi miten ihanaa! :heart: Olen todella iloinen puolestasi =)
Vaikka odotuspuolelle jo siirrytkin kirjoittelemaan, niin muistahan käydä välillä meitä tervehtimässä.

kati Onnittelut onnistuneesta punktiosta! Pidän sinulle peukkuja, että kaikki etenee hyvin!!

lentoemolle pahoittelut negasta ja kannustava rutistus :hug:

Leidi77 varustautumisesi uuteen kiertoon kuulostaa hyvältä :) Täytyy ottaa sinusta mallia.

gitte mukavalta kuulostaa, että siellä jo hyvällä mielellä odotetaan lähestyvää ovista.

Tresum77 ja Annimaria72 lämpimästi tervetuloa mukavaan joukkoomme!

).( Eilinen pahantuulisuuteni on tänään vaihtunut pieneen kiukkuun ja valtavaan tarmokkuuteen. Rankan työpäivän jälkeen laitoin aluksi ruuan ja sen päälle vähän siivoilin ja äsken vielä leivoin marjapiirakan. Pientä menkkamaista juilintaa on ollut, kuten näinä päivinä yleensäkin.

Mukavaa iltaa kaikille tasapuolisesti.
 
15.1.
Kuumetta 35v...........kp16/23-26........yk17...............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp32/30-41.......yk3................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp31/26............yk9(???)..........esikoinen
Leidi77 30v..............kp3/26-28........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp28/24?..........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp27/30...........yk6..................esikoinen
Vaahtokarkki 35 v.......kp42/30............yk 7...........1. molemmille
Kati231 34 v..............kp18/28-40.....yk23................esikoinen
gitte 38v...................kp6/28.....................................esikoinen
Kummi 32v................kp32/31.......yk vajaa pari v......1. molemmille
Bella77 30v...............kp17/30........yk4...............esikoinen

Joulukuun plussat :heart:
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille
 
Tresum77 ja Annimaria72 Haluatteko tietonne tuolle listalle, jossa näkee kierron vaiheen? Osa porukastamme on vain ykkössivun päälistalla ja osa haluaa, että kiertopäivät on muidenkin seurattavana. Tuota listaa voi jokainen päivitellä milloin haluaa/ehtii/on tarvetta.
 
Tervehdys ja :hug: kaikille!

Kati, tuli ihan perhosia vatsaan puolestasi! Toivottavasti kaikki menee nappiin! :) Otimme itsekin ratkaisevan askeleen eteenpäin ja seuraavaksi kokeilemme koeputkihedelmöitystä. Helmikuun alussa on siihen liittyvä ensimmäinen aika Taysissa. Meillähän on takana kolme inssiä, sitten taukoa hoidoista ja ihan vain luomuilua. Nyt on jännitystä ilmassa ja olen ihan lapsekkaan innostunut!
Tsemppiä kaikille! Lunta saisi sataa ja paljon! :heart:


 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp7/28 ja tein äsken uudella ovis testillä päivän toisesta pissasta testin,niin ei tullut haaleaa viivaa,vaan puoliksi tumma,että ovis lähenee,huomenna tikutan taas ovista ja viikonloppuna laitamme mieheni simpat liikkeelle.

Miten teillä muilla on mennyt?

 
Heippa!
Luin äsken tuon ovis testin tuloksen,niin mulla lähenee ovis,kun tuli kaksi hailakan vahvaa viivaa,on kyllä ovis tunnetta jo,mulla on rinnat kipeet,varsinkin nännit on kipeenä,mutta munasarjassa ei ole kipuja munasolun irtoamisen takia,mutta ovistestin mukaan,mulla ovis lähenee kovaa vauhtia,kun kaksi hailakan tummaa viivaa tuli ovis testiin,niin se merkitsee,sitä että ovis tapahtuu lähipäivinä,joten peittoja nyt vaan pöllytellään ja laitellaan simpat valmiiksi odottamaan ovista.

Täytyy käydä ostamassa toinen pakkaus apteekista ovistestejä tänään

Minä täällä olen ihan onneni kukkuloilla jo pelkän ovistestin tuloksen takia,että ovis lähenee kovaa vauhtia mulla,ihanaa.

Miten teillä muilla on mennyt?

Plussatuulia teille kaikille!
 
Kiitos lämpöisistä tervetulotoivotuksista! :heart: Tirlittan75: Juu, saa laittaa mut tuonne listan jatkoksi. Tänään on siis kp29/24-29. Viime yönä ei tahtonut nukkumisesta tulla mitään, kun olen niin täpinöissäni. Menkoista ei näy merkkiäkään vaikka olo on niin kuin olisi menkat. Tällaista olen kuullut useamman raskautuneen mainitsevan... Ja niin aamu- kuin päivälämmöt ovat korkeammat kuin missään vaiheessa tätä kiertoa...

Eilen illalla sorruin testaamaan apteekin omalla raskaustestillä. Negahan se oli, mutta jotenkin vaan alan olla melkoisen varma, että se plussakin sieltä vielä muutaman päivän päästä pärähtää. =)

Tämä kierto on ollut mulla edellisiin nähden erilainen myös siinä mielessä, että olen nukkunut jotenkin kevyemmin ja katkonaisemmin kuin yleensä. Yleensä olen hyvin sikeäuninen tapaus. Nyt kuitenkin heräilen useamman kerran yössä ja aamuisin muistan nähneeni unia. Normaalisti näin tapahtuu hyvin, hyvin harvoin. Toissayönä mies kertoi aamulla minun jopa puhuneen unissani!

Mites, onko teillä kellään muulla mitään vastaavanlaista havaittavissa? Voihan selitys tähän toki löytyä monesta muustakin seikasta kuin mahdollisesta raskautumisesta. Mutta kovasti toivon raskautumisen vaikuttavan asiaan!
 
Annimaria, tuo yöllinen heräily ja unien näkeminen voi olla tosi hyvä merkki. Minä nukun huonosti nyt raskaana ollessani ja se taisi alkaa jo ennen plussaamista (en kyllä silloin yhdistänyt sitä raskausoireeksi). Tai nukun ihan hyvin noin klo 3 asti kunnes yhtäkkiä herään ja olen hirveän pirteä. Loppu yö menee sitten sängyssä pyöriessä ja seuraava päivä väsymyksen kourissa. :kieh: Lisäksi näen nyt paljon tavallista enemmän unia tai siis ainakin muistan ne aamulla.

Aika monet ovat tuolla odottajien puolella valittaneet huono-unisuutta. Toivottavasti sinulla plussa pärähtää rutuun! Pidän peukkuja. =)
 
Kati, ihanaa, hienoa!! Hyviä uutisia!! Onnittelut upeasta munissaaliista =) :flower: !! Tuliko monta alkiota? Miten siirto meni??

Soraya, onnea sinullekin ivf-hoitoihin ja upeeta, että homma etenee!!

Iida-Liina, ONNEA VALTAVASTI :flower: =) !! Oli ihana kuulla positiiviset uutisesi!!


Olen käynyt aina välillä lukemassa teidän vanhojen tuttujen kuulumisia. Itse kirjoittelen toiselle palstalle. Omalla kohdalla kaikki on edennyt vauhdilla. Ensin yritettiin luomuna vajaa vuosi ja sitten mentiin tutkimuksiin ja kaiken piti olla kunnossa. Menimme käymään yksityisellä vielä varmuudeksi ja löytyi endometriooma. Siitä on nyt 5 kk ja sen jälkeen olen ollut skopiassa, jossa se poistettiin. Kunnallisen kehotuksesta yritimme luomuna sen jälkeen, mutta kärsimättömänä en jaksanut odottaa, vaan tarkastimme tilanteen yksityisellä, joka väläytteli ivf-hoitoa meille.. Syynä sille oli se, että toinen munajohtimeni saattaa olla tukossa endon takia. Muuten kaikki kohtu ja muut on siistiä. No me päätimme lähteä ivf-hoitoon yksityisellä ja nyt kolme päivää olen sumutellut.. Olen kyllä innoissani, että asiat etenee!! Odotellaan hoidon seuraavaa vaihetta, eli piikittelyä...Käääk.. miten pystyn!!

Tsemppiä teille kaikille!
 
Kukas tätä listaa päivittää? Mulle voisi merkitä kp 1. hyvät fiilikset, koska nämä tuli luomusti!! Hirveetä vuotoa ei vielä ole, mutta kyllä se varmaan tästä lähtee!!

Mä oon liian väsynyt kommentoimaan muuta, kiire päivä töissä.....Palataan!!
 
Kiitos, Peppi ja Soraya. Tsemppiä tosiaan tarvitaan huomista siirtoa varten - jos nyt mitään siirrettävää enää on.

Tänään sain meinaan kuulla, että 12:sta munasolusta oli 9 hedelmöittynyt. Hyvä niin. Jakautumaan ei kuitenkaan ollut lähtenyt kuin 5, josta tuloksena 1 hyvä alkio ja loput ei-niin-hyviä. En tosiaan tiedä, mikä huominen tilanne tulee olemaan. Vieläkään en tiedä, siirretäänkö 1 vai onko edes mahiksia 2 siirtoon. Pakastukseen tuskin jää yhtään. Se siitä IVF:stä. Mieli on maassa, kun niin kovasti on tähän panostettu ja tulos on tämä. :( Toivon vaan niin kovasti, että huomiseen mennessä olisi alkiot kehittyneet kovasti.
 
VOi, kiitos kaunis tervetulotoivotuksista! Ihan tässä herkistyy, kun olette jo heti alkuun noin ihania! :heart:

Tirlittan-75: ei tarvitse ainakaan toistaiseksi laittaa minua tuolle toiselle listalle, mutta päivitän sitten itseni sinne vaikka myöhemmin, jos se sopii?

Hannele-74: Kyllä, kovin samanlaisessa tilanteessa taidetaan olla! Mies on itse asiassa parhaillaan varaamassa sitä aikaa lekurille, koska mitä enemmän olen lueskellut näitä muiden tarinoita, sitä varmemmaksi olen minäkin tullut, että parempi se on käydä tutkituttamassa itsensä niin varhain kuin mahdollista. Koska ainahan on se onnellinen mahdollisuus, että löytyy jokin ihan pieni "vika", joka on jopa korjattavissa. Mutta tietysti sitä samalla pelkää, että entä jos löytyy jotain suurempaa tai - vielä pahempaa - ei löydy mitään. Tietämättömyys on paha paikka olla ja elää :/

Mutta kiinnostuksella luen kyllä sinun kokemuksiasi, joten tule ihmeessä kertomaan kaikki, mitä tohtorilla on sanottavanaan!

Itselle ei kuulu mitään hyvää. Ovis oli (kai) viime sunnuntaina (ainakin limoista päätellen, tikkuun en ole mitään koskaan saanut), joten minun onnettomalla luteaalivaiheellani menkat alkanevat ensi keskiviikkona. Nyh. Sitä on vuoden aikana oppinut jo ihmeen hyvin tuntemaan kiertonsa vaiheet (mikä kai on ainoa hyvä asia, joka tästä kaikesta on seurannut), joten heti kun ensimmäiset vilunväreet tulivat viime tiistai-iltana, tiesin jo, ettei taaskaan ollut tärpännyt.

Vilutusta, vitutusta, finnitystä (teki mieli sanoa "vinnitystä" :D ) = menkat viikon sisään.

Mutta onneksi nyt minulla on muita, joiden puolesta jännätä ja toivottavasti myös iloita! =)
 
Kati, paljon onnea tämänpäiväiseen siirtoosi! :heart: Pidän peukkuja, että kaikki menee ihan niinkuin pitääkin! Hui, kun jännittää puolestasi! :hug:

Ja Annimarialle onnea testaukseen! :flower:

Myös kaikille muille iloista mieltä! :wave:
 
Pakko kai nyt on uskoa se, mitä eri gynet ovat mulle vuosien mittaan toitottaneet: joko olisin tullut raskaaksi kahdesta ekasta kierrosta pillereiden jälkeen, tai sitten on turvauduttava lääkitykseen. Meikäläisen munsasarjat nyt vain eivät ovuloi itsekseen. No, ainakaan en ole syönyt pillereitä 15 vuotta ilman syytä...:/

Kun tämä vauvakuumeilu ilman ovista tuntuu hiukan samalta kuin toivoa lottovoittoa ilman edes yhden rivin lottokuponkia, niin taidan siirtyä vaivihkaa taka-alalle pariksi kuukaudeksi.... Sitten helmi-maaliskuun tienoilla, kun yritystä on takana jo puoli vuotta, ja jos ja kun lääkäri antaa käteen sen lottokupongin, niin palaan tietty taas lottovoitosta haaveilemaan.

Huh, ikävältähän se tuntuu myöntää, että gynet olivat oikeassa :kieh: , vaikka kyllä mä sen tiesin alusta asti, että ovisvaikeuksia olisi... Jotenkin sitä vaan tiesi, että vaavin saan vain pitkän matkan kautta, jos ollenkaan :(

Kaikille teille :wave: hetkeksi aikaa, käyn kyllä varmasti lukemassa kuulumisianne, vaikka en itse niin aktiivinen olisikaan. Tosi paljon tsemppiä kaikille ja varsinkin hoidoissa oleville iso tsemppi :hug: . Itseä ainakin piristää tosi paljon tuo Iida-Liinan katkarapuasukki, koska toivoa siis on :heart:

+++++++++++ :whistle: ++++++++++ :p ++++++++ :wave:
 
Täytyy vielä hehkuttaa tännekin sitten eilisen masennuksen, että päästiin kuin päästiinkin alkion siirtoon tänään. Saatiin siirrettyä tosiaan 1 hyvin jakautunut alkio (8-soluasteella) ja pakkaseenkin saatiin vielä 2 keskinkertaista alkiota. Olen niin onnellinen tästä lopputulemasta, koska eilen näytti todella pahalta. Nyt sitten pienen pieni masuasukki on kyydissä ja täytyy koittaa sinnitellä reilun viikon päähän, että se plussa saataisiin. Mutta, kaipa sitä voisi tässä vaiheessa sanoa olevansa "jollain tavalla raskaana"... ;)
 
Mahtavaa Kati! :heart: Odottelinkin jo sinun kuulumisiasi. Kyllä noin hyvä alkio pitää pintansa ja pysyy kyydissä. Siihen uskomme, eikö totta. Nyt ajattelet positiivisesti ja elelet rauhallisesti, niin vauvan alkukin ymmärtää, että sillä on siellä masussa oikein kotoisat oltavat. Voin kyllä kuvitella, että tilanteesi on niin jännittävä, että nahoissaan pysyminen voi olla jokseenkin vaikeaa. Lähetän kaikki mahdolliset onnea tuovat loitsut sinne suuntaan sekä koneellisen maagista vauvaliimaa. :heart: :heart: :heart:
 
KATI:Onnea ja valtavasti tarrasukkia,että pieni vauvan alku pysyy matkassa mukana ja että kaikki menee hyvin loppuun asti,ihanaa oli lukea sun uutiset,todella kovasti onnea ja pitelen peukkuja,että kaikki menee hyvin.

Miten teillä muilla on mennyt?

 
Annimarialle ja Tresumille minultakin tervetuloa! Joko olet Annimaria testannut?

Ja sitten Katille miljoonasti onnea ja plussatuulia ihan älyttömästi. On se vahva hormonistimulaatio punktioineen sun muineen niin iso asia, että onneksi sait alkion kyytiin. ++++++++++++++++++++ Ehdin jo kysellä kuulumisiasi ja toivotella onnea, mutta nyhjäsin niin kauan oman viestini kanssa, että olit jo ehtinyt kirjoittaa sillä aikaa, samoin Gitte ja Iida-Liina.

Olen nyt siis harvinaislaatuisesti muokannut viestini alkua, kun se oli vielä mahdollista.

Me nyt koitetaan astetta kevyemmällä hoidolla siis toistaiseksi eli inseminaatioon tähdätään alkuviikosta. Ultrattu on jo ja folli oli siinä vaiheessa nyt, että viikonloppuna saa pistää irrotuspiikin. On tää hormoneiden kanssa väsääminen aikamoista. Eikä asiaa auta se, että kun haluaisi hoitaa mahdollisimman huomaamattomasti ja anonyymisti tällaiset asiat (olen aiemminkin maininnut huoleni näistä "vaitioloasioista" ) , niin apteekissa 2 harjoittelijaa ja farmaseutti tekivät varsinaisen numeron pregnylistäni ja siitä, mitä neuloja siihen PREGNYLIIN käytetään ja mihin sitä käytetään. Siis onni oli, että asiakkaat eivät tunteneet minua tai minä heitä. Muussa tapauksessa olisin saanut sätkyn, koska kaikille paikallaolijoille aivan varmasti selvisi, millä asialla olen. Eikö ole hävytöntä!! Ensi kerralla isompaan apteekkiin...Toki myönnän, että saatan olla myös hieman yliherkkä näissä asioissa ja tilanteet tuntuvat isommilta kuin ovat. Mutta tykkään siitä, että lääkärit, hoitajat, apteekkihenkilökunta osaavat asiansa ja toimivat hienotunteisesti. On kiva esimerkiksi huomata, että apteekkimyyjä laittaa raskaus- tai ovulaatiotestin nopeasti pussiin siitä hihnalta tai antaa lääkeohjeen niin, ettei koko jono kuule.

Lopuksi Lentoemolle voimia! Älä luovuta! Toisaalta omasta kokemuksesta tiedän, että palstatauko voi todella olla välillä paikallaan.

Iida-Liinalle ja katkaravulle terveiset!

 
MERILINTU: :hug: Voimahaleja sinulle,kyllä sinäkin vielä oman pienen vauvan syliisi saat,plussatuulia lähettelen sinulle kovasti.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja ja plussatuulia teille kaikille!
 
Kati -- Tosi paljon onnea teille. Pysyköön tämä lapsosen taimi matkassa mukana!

Mä en oikein jaksaisi odottaa maaliskuulle... Pääsis jo tutkimuksiin... Samaa ruikutusta täällä siis. Tarkkaa kiertopäivää en nyt muista, mutta lähiaikoina tädin pitäisi tulla. Vihlontaa on ollut jo useampana päivänä tuttuun tyyliin. Oletetusta ovulaatiosta ei kuitenkaan ole vielä viikkoakaan, joten ehkä joitain päiviä vielä menee ilman vierasta.

Yhtenä yönä tällä viikolla näin unta, että saimme tyttövauvan. Heijastelee ehkä omia salaisia haaveita. Totta kai kumpi vaan olisi tervetullut, mutta koska sisaruksillani on tähän mennessä pelkkiä poikalapsia, niin sekä äitini että minä näköjään näemme unia, että meille tulee tyttö. :LOL: Saisipa vaan sen alulle ensin... tytön tai pojan.
 
Tulin vielä kurkkaamaan tänne ennen nukkumaanmenoa. Kiitos Gitte tsempistä. Meillä onkin nyt molemmilla ovulaatio lähestymässä. Toivottavasti sullakin jo pian tärppäisi.

Ymmärrän Hannele hyvin kärsimättömyytesi. Onhan se helpotus päästä tutkimuksiin, niin asia etenee jollain tavalla. Sinullakin on jo kuitenkin paljon pettymyksiä takana. Koita jaksaa vielä vähän aikaa. Maaliskuu on jo kuitenkin kovin lähellä. Mullakin on ollut pitkään vahvemmin sellainen "tyttöolo" eli jotenkin olen pystynyt näkemään itseni paremmin esikoistytön kuin pojan äitinä. Ehkä se toisaalta menee niin, että mies näkee lapsenaan (siis kuvitelmissaan) helpommin pojan ja nainen tytön, en tiedä... Mutta toden totta, kuten sanoitkin, poika tai tyttö, aivan yhtä ihanaa se olisi!!!

 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp9/28 ja ovista tikuttelen nyt ahkerasti.

Mä olen nähnyt unta,että saan pari pientä poikaa itselleni,saa nähdä toteutuuko.Rakas avomieheni on kovin miesvoittoisesta suvusta isänsä puolelta,että saa olla suuri ihme,jos pienen tytön saisimme,mutta minulle on suuri lahja kun onnistuisin saamaan oman lapsen,sukupuolella ei ole väliä,kunhan sen vauvan saisin.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
18.1.
Kuumetta 35v...........kp16/23-26........yk17...............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp32/30-41.......yk3................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp31/26............yk9(???)..........esikoinen
Leidi77 30v..............kp3/26-28........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp28/24?..........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp27/30...........yk6..................esikoinen
Vaahtokarkki 35 v.......kp42/30............yk 7...........1. molemmille
Kati231 34 v..............kp18/28-40.....yk23................esikoinen
gitte 38v...................kp6/28.....................................esikoinen
Kummi 32v................kp32/31.......yk vajaa pari v......1. molemmille
Bella77 30v...............kp20/30........yk4...............esikoinen

Joulukuun plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Lentoemo tulehan takaisin plussana sielta, olet ajatuksissani :heart:

Katille pidan peukkuja pystyssa!

Ja Gittelle onnea oviksen loytamisesta, nyt sitten vaan puhtia pupuiluun!

Omasta oviksesta aikaa 5 paivaa ja nyt on odotus paalla, ja lepo siita kaikesta yrityksesta. Neljas yritys tama nyt oli mutta ajoitukseltaan ensimmainen taydellinen silla mies oli kotona jo pari paivaa ennen ovulaatiota (muutoin tyomatkalla) joten tuli kaikki paivat kaytettya tehokkaasti talla kertaa. Katsotaan miten kay, ihan levollisin mielin ollaan. Ennenaikaisia raskausmerkkeja en edes uskalla oikein ajatella, joka kerta on tullut rinnat kipeiksi, jopa pahoinvointia ja ties mita ennen kuukautisia. Nytkin on jo olevinaan jonkinlaista pienta kipua. Yritan nyt maltillisesti keskittya kaikkeen muuhun ja salaa toivoa parasta...

Haleja kaikille suurin maarin!!! :heart:
 

Yhteistyössä