**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Heippa hei "pitkästä" aikaa! On pitänyt töiden ja harrastusten kanssa sen verran kiirettä, että en ole ehtinyt kirjoitella tänne. :) Hyvä välillä näinkin päin. Välillä kun tuntuu, että täällä tulee kyttäiltyä vähän liiankin usein.

Lumikeiju, tsemppiä sairaalaan ja tule sitten kertomaan leikkauksen jälkeen tänne miten meni. Me pidetään täällä peukkuja huomenna, että voivat jättää rauhaan sun kohdun ja munatorvet!

Monkey, jos luet taaksepäin, niin mä kirjoittelin tänne yksikseni muutamia päiviä viime kuussa. Kyllä turinoinnit tulee sitten aina joku lukemaan ja kommentoimaan - vaikka sitten muutaman päivän päästä. :) Mites sulla on tädin kanssa? Ajatteliko jättää väliin kyläilyn tällä kertaa?

Mulle tulee kyllä viikottain uteluita / vihjailuja lapsista tai raskautumisesta. Mentiin keväällä naimisiin ja siitä se kai sitten johtuu. Tuntuu, että kaikki vaan ajattelee, että kohta se on sitten raskaana. Töissä piti tehdä suunnitelma sikainfluenssan varalta ja sen takia mun piti eilen opettaa yksi mun vastuulla oleva asia parille tyypille. Heti tämä tyyppi vihjaili toiselle työkaverille (vitsillä), että olen laittanut loma-anomuksen äitiyslomalle (ja siksi opetan häntä) ja että tämä toinen työkaveri voi laittaa viestiä eteenpäin ja lähetellä mulle onnitteluja ja potkupukuja. Onneksi kommentoi hyvään aikaan kuusta eikä reilu viikko sitten. Silloin olisi ollut paljon vaikeampaa ottaa asiaa huumorilla. Saas nähdä, jos sama meno jatkuu, niin jossain vaiheessa tulee varmasti murtuminen vitsailun edessä...

Mites Liljan menkat? Alkoiko ne sitten vai miten kävi?

Tänään pitäisi työterveyslääkärin soitella verikokeiden tuloksista. Saas nähdä mitä sieltä tulee... Muutoin on kohta taas aika intensiivisille sänkykamaripuuhille. Viimeistään ensi keskiviikkona pitäisi aloittaa päivittäinen touhuaminen. :)
 
Torstai 10.9.2009



Monkey75 33v...........kp36/32...........yk 2.....................esikoinen
Nasu76....................kp31/21-26.........yk3.................esikoinen
Heksu76 31v...........kp19/24................................esikoinen
Lumikeiju 34v..........kp14/28-32...........yk18.....................esikoinen
Opaali78 31v...........kp10/28-29........yk6..........................esikoinen
Lilja76..........................kp7/?.............yk8....................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08
Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08
Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08
Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika
Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09
lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen
Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09
Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen
Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen
Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen
Toukokuun 2009 plussat
merilintu.................n.3v.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v........yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki........n. 1 v 10 kk.............esikoinen
Elokuun 2009 plussat
Pähkynä.................yk1.....................esikoinen
 
Kiirettä pitänyt töissä ja vapaalla. Nyt Flunssassa toista päivää. Kuukautiset oli ja meni...Oli huomattavan erilaiset kuin yleensä, mutta kesti kuitenkin kohtuulliset 4 päivää, vaikka olikin niukat. En oo testaillut ;)

Lumikeijulle pidän peukut ja varpaat pystyssä, nyt kun makkoillessa voin.

Mites Opaalin verikoetulokset? Ja Monkey piileskelee tädiltä?

Mulle tulee kyllä tosi usein kyselyjä, varsinkin jos joku lähipiirissä ilmoittaa odottavansa, niin heti tulee, kun samasta tuutista, että eikös teillekin kohta tai eikös ois ihanaa ja te sitä ja tätä. Vielä ei ole mennyt täysin hermot. Olen kyllä itsekin sortunut samaan aikoina, jolloin itsellä ei vielä ollut ajankohtaista. Nyt en tuo asiaa ikinä puheeksi. Sen verran olen huomautellut, että kunpa sen sais tilattua vaikka 15.6.2010.

Nyt jatkan aivasteluja.
 
Tänä aamuna tuli plussa Clear bluen digitestistä :)
Ainoina ns. raskausoireina on menkkamaiset mahakrampit ja arat rinnat.

Laskurin laskemana ovisaikana oli mies matkoilla, joten tais ovis tulla myöhässä.

Plussatuulia!!!!

Monkey
 
Heippa kaikille, tulin pitkästä aikaa minäkin katsomaan, mitä aikaisempaan piinailuketjuuni kuuluukaan. Väki on vaihtunut aika lailla, joten sehän tarkoittaa, että onnistumisia ennemmin tai myöhemmin satelee. Onnea kaikille plussaajille!

KUUMETTA; jos käyt täällä lueskelemassa kuulumisia niin tulehan tuonne odotusaika-puolelle meidän muiden tämän pinon plussanneiden joukkoon 30+ ensinkertalaisiin. Kiva olisi kuulla, miten siellä raskausaika sujuu. Ja tervetuloa tietysti muutkin 30+ ekakertalaiset!

Voimia ja tsemppiä syksyyn kaikille toivottelee Vaahtokarkki, plussaaja lopulta Icsi:llä noin 22 kierrosta ja nyt viikolla 23+0!
 
Moikka....nyt on jotain uutisia, kuinka meidän projeksti edistyy...kävin tällä viikolla yksityisllä gynellä ja koska minun kiertoni sekoilee...ja ovista ei tapahdu ainakaan joka kierrossa. Nyt sitten menen munanjohtimien aukiolotutkimukseen ja sen jälkeen clomit käyttöön. Että nyt vaan aikaa odotellessa...kyllä tämä tästä...mulla tosiaan viime kierto vaan 19 pv!!!! :(
 
Torstai 10.9.2009



Nasu76....................kp37/21-26.........yk3.................esikoinen
Heksu76 31v...........kp25/24................................esikoinen
Lumikeiju 34v..........kp20/28-32...........yk18.....................esikoinen
Opaali78 31v...........kp16/28-29........yk6..........................esikoinen
Lilja76..........................kp13/?.............yk8....................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08
Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08
Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08
Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika
Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09
lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen
Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09
Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen
Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen
Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen
Toukokuun 2009 plussat
merilintu.................n.3v.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v........yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki........n. 1 v 10 kk.............esikoinen
Elokuun 2009 plussat
Pähkynä.................yk1.....................esikoinen
Syyskuun 2009 plussat
Monkey75..............yk 2.....................esikoinen

 
Terve terve taas pitkästä aikaa!

Ja suuret onnittelu Monkey:lle plussassa!! Jos vielä lueskelet näitä, niin kerrotko sun oireista, niin päästää täälläkin fiiliksiin. :)

Lumikeiju, tulepa kertomaan meille kuulumisiasi kun jakselet!

Heksu, lääkärin piti soittaa mulle niistä kilpparituloksista, mutta ei ole soittoa kuulunut. Eivät suostu tietoturvasyistä niitä tuloksia laittamaan sähköpostilla, joten täytyy yrittää saada lääkäri kiinni tai sitten käydä siellä vastaanotolla.

Ja hienoa, että sulla asiat etenee! Milloin sulla on se aukiolotutkimus? Meillekin on nyt heti lokakuun alkuun varattu tsekkausaika. Otetaan mieheltä varmaankin simppatesti ja multa sitten kaikki perussysteemit. Eli tämä kierto menee täysillä yrittäessä ja seuraavaan kiertoon pitäisikin sitten olla tieto, että onko kaikki ihan ok.

Täällä olisi nyt loppuviikosta peittojenheilutusajat (jos siis ovulaatio samassa kohtaa kuin viime kuussakin). Aloiteltiin jo tänään vähän ennakkoon ;). Torstai - perjantai -akselin olen työmatkalla ja viikonloppukin ollaan reissussa, joten saas nähdä missä välissä päästään touhuilemaan. Toivottavasti ei kuitenkaan mene tämä kierto ohi kokonaan.

Kirjoittele Heksu taas kuulumisia, kun kerkeät! Pidetään me palsta elossa nyt kun Lumikeijukin parantelee.

Hyviä öitä!
 
Heippati kaikille!

Päätin nyt lähettää anomuksen tähän pinoon. Olen hakenut täältä aika ajoin virtuaalista vertaistukea, nyt rohkenen kirjoittaa siis ensimmäisen viestinkin.

Olen naimisissa, täytän pian 30, ensimmäinen lapsi olisi toiveena. Pillerit jäi pois huhtikuussa, sitkeästä uurastuksesta huolimatta kuukautiset ilmestyvät kellon tarkasti ajallaan. Menkkoja odottelen taas alkavaksi muutaman päivän sisällä, siihen malliin on säpinää alamahalla ja mukavat kiukun puuskat tuovat sähköä pimeneviin syysiltoihin.

Onnea monkeylle plussasta!
Toivottelee,

Villapeikko......................kp 27/31-32..............................yk 5................................esikoinen
 
Opaali: En tiiä milloin mulle se aika tulee, kai joskus kahden kolmen viikon sisään. Ihan mielelläni meen sinne, niin saa varmuuden että on mahdollista edes siittiöiden päästä perille.
Vaikka ei kuulemma maailman kivin tutkimus olekaan.
Mutta eipähän sitä tiiä vaikka luomuna vielä tärppäisi ennen clomeja. Toiveita on vielä...
Tervetuloa Villapeikko!!! Tämä on ollut hyvä pino...
Mä koitan kirjoitella aina kun kerkeen...mulla oli niin sekava kierto viimeksi, että vaikee sanoo mikä kp menossa edes...kai kp 8...oli kaikenlaista vuotosekoilua... :(
Mutta hyvällä mielellä edelleen ja kiva kun asiat menee eteenpäin...
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!!
 
Hip hei
Minäkin ilmoittaudun mukaan kuumeilemaan esikoista! Ikää on 34 ja heti-kohta-pian 35. Mies on saman ikäinen ja ollut rinnalla jo yli 10 vuotta. Itsellä oli vauvakuumeen tapainen 8 vuotta sitten, mutta mies ei lämmennyt yhtään. Hyvähenkisen kiristyksen, uhkailun, lahjomisen jne jälkeen luovutin ja suuntasin energiani harrastuksiin ja työntekoon. Se toimikin reilun 5 vuotta, mutta sitten kuume nousi uudestaan. Työn imu on mulle kuitenkin tosi kova ja sen takia olen tyrehdyttänyt kuumeeni aina projektiksi kerrallaan. Töissä tullut siis jotain mielenkiintoista ja olen psyykannut itseni ajattelemaan, että "katsotaan sitten tämän jälkeen". Samaan aikaan miehen käännyttäminen on jatkunut, sillä hän ei ole vieläkään erityisen innostunut.

35 on kuitenkin itsellä ollut ehdottomana takarajana ja mieskin on ostanut puolitieteelliset vakuutteluni naisen hedelmällisyyden laskemisesta tämän rajapyykin jälkeen jne. Eli nyt olisi tarkoitus aktivoitua yrkkäämisessä. Mutta, mutta... Mutkana matkassa on, että vaihdoin ihan hetki sitten uuteen työpaikkaan - en omasta tahdostani, vaan sen takia, että vanhassa oli yyteet. Sitä myöten en vain kehtaa aloittaa ihan heti yrkkäämistä. 3-4 kuukautta pitää odottaa. Jos vaikka raskautuisikin heti...

Kuitenkin kun katsoin tän pinon tilastoja kiertojen määrästä, niin aloin empimään. Pitäiskö kuitenkin aloitaa heti, sillä todennäköisyys raskautumisesta heti ei ole järin suuri... Huoh. Tää on niin vaikeeta. Vaikka tiedän, että tässä ollaan luonnon armoilla ja kaikkea ei vaan voi suunnittella, niin silti mietin tätä ainakin pari kertaa päivässä. Aina kun roikun näillä palstoilla tai näen kadulla vatsakkaita äitejä niin ajattelen, että ei mitään ihmettelyjä vaan saman tien yrkkäämään. Seuraavassa hetkessä mietin, että ens talvilomaksi varatulla matkalla en haluaisi olla vielä isosti raskaana enkä tosiaan duunissakaan halua heti mennä kertomaan raskaudesta.

Tämmöstä siis multa. Yrkkäys alkaa ehkä heti tai sitten vasta 3-4 kuukauden kuluttua. Onko teillä kaikilla muilla ollut helpompaa ja suoraviivaisempaa näiden päätösten teko?
 
Tervetuloa Villapeikko ja Karo-lina mukaan jännäilee ja huokaileen ;)

Itse olen ollut työmuutoksien myllerryksissä. Myös YYTEET ja potkuthan tässä tuli. Vakkaripaikasta ulos ja kyllä V****aaaaaaaa, itkettää, naurattaa ja taas V*****AAAAA. Mutta yritystä en siirrä, vaikka ei olekaan turvaa. Nyt taantuma-aikana oiskin hyvä tehä lapsia ja jäädä kotiin. :wave:

Karo-Linalle sanoisinkin, että antaa asioiden mennä omalla painollaan, sillä tuskin katuisit hetkeäkään, jos raskautuisit heti ensimmäisistä kuukauksista. Tällaisena aikana, kun ei voi valita mitä työelämässä voi tapahtua. Eikä Lapsia voi tilata syntyväksi tiettynä kuukautena. Ei sun tarvitse potee syyllisyyttä haluta lasta. Eikä sitä uutista tarvitse moneen kuukauteen paljastaa töissä, ellei toimenkuva sitä vaadi. :)

Heh! Ehkä mulla on nyt asennevamma työnantajia kohtaan... :kieh:

Mulla on peitonheilutukset olleet hyvin käynnissä tällä viikolla. Ensi viikolla sitten alkaa piinaava odotus odottamisesta.

Mites Opaalilla? Onko ovulointiajat jo hyödynnetty?

Hyvää viikonalkua kaikille. Tänä maanantaina ei tarvitsekaan mennä töihin. :headwall:
 
Olen pahoillani sun puolesta, Lilja 76! Vaan onpahan aikaa ja energiaa täyspainoiseen yritystoimintaan!

Minullahan tässä kävi sikäli täkäli mukavasti, että plussa tärähti testitikkuun, nyt vain toivotaan, että pienen pieni ihmisen alku pysyy mukana menossa seuraavat.. ööö... kauan!

 
Maanantai 21.9.2009



Nasu76....................kp41/21-26.........yk3.................esikoinen
Heksu76 31v...........kp29/24................................esikoinen
Lumikeiju 34v..........kp24/28-32...........yk18.....................esikoinen
Opaali78 31v...........kp20/28-29........yk6..........................esikoinen
Lilja76..........................kp17/?.............yk8....................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Karo-lina 34v...........kp?/?



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08
Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08
Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08
Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika
Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09
lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen
Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09
Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen
Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen
Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen
Toukokuun 2009 plussat
merilintu.................n.3v.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v........yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki........n. 1 v 10 kk.............esikoinen
Elokuun 2009 plussat
Pähkynä.................yk1.....................esikoinen
Syyskuun 2009 plussat
Monkey75..............yk 2.....................esikoinen
Villapeikko..............yk5......................esikoinen

[/quote]

 
Oi ei! Kirjoitin pitkät tarinat ja sitten vahingossa tuhosin koko jutun! :$

Tervetuloa Villapeikko! Ja samaan henkeen onnittelut plussasta! Taidat olla kolmas peräkkäin, joka heti listalle ilmoittautumisen jälkeen saa plussan. Eli muutkin vaan mukaan, niin alkaa plussia tupsahdella. :LOL:

Tervetuloa myös Karo-linalle! Itse mietin myös reilu puoli vuotta sitten, että milloinkohan olisi järkevää aloittaa yrittäminen. Mitä jos olenkin häissäni raskaana tai voinko varata ratsastusreissun tai talvilomareissun tai hakea uutta työpaikkaa. Nyt usean kuukauden yrittämisen jälkeen alkaa pää olla jo paljon selkeämpi ajatuksista.

Olen tällä hetkellä vahvasti sitä mieltä, että elän elämää normaalisti ja jos raskautuminen tulee, niin sehän on vain erinomainen asia. Kyllä sitä saa aina suunnitelmia muutettua ja jos ei saa, niin sitten kärsii nahoissaan esim. lentolippujen hinnan. Tuskin mikään asia on kuitenkaan raskautumisen jälkeen tärkeämpää kuin se, että on loppujen lopuksi onnistunut raskautumaan.

Itse olen ollut aikaisemmin sen verran tunnollinen luonne, että aikaisemmin ei ole tullut mieleenkään, että miettisi raskautumista ja samalla työpaikan vaihtoa. Nyt kuitenkin olen tullut niihin ajatuksiin, että ei elämää voi elää siltä pohjalta, että "jos tulen kohta raskaaksi, niin en voi lähettää tätä työhakemusta". Entä jos en tulekaan? Eikö sitten ala kaduttaa, että ei tarttunut johonkin mahdollisuuteen? Ihmiset (työnantajatkin) on ihmisiä ja useimmat kyllä ymmärtää, että ei sitä lasta voi suunnitella kalenterin kanssa (vaikka muuten täsmällinen ihminen olisikin)!

Karo-lina - toivottavasti tämä pohdiskelu vähän auttoi sinua! Ilmoittele, jos aletaan laskea sulle kiertopäiviä ja yrityskiertoja!

Ja Liljan työnantajalle iso plääh! Ja Liljalle iso hali :hug: ! Toivottavasti herra siittiöt ja rouva munasolut osuu yhteen tässä kuussa ja saat muuta mietittävää kuin työasiat! Oletko sä vielä töissä vai onko sulla pitkäkin irtisanomisaika? Entä oletko ajatellut nauttia vapaaehtoisesti vapaaherrana olosta vai laitatko heti uutta paikkaa hakuun?

(.) Täällä lämmöistä päätellen ovulaatio oli ja meni. Peittoja heiluteltiin, mutta ei välttämättä tarpeeksi tiuhaan työ- ja viikonloppureissun takia. Ei oikein pystynyt enempään. Sanoin kyllä miehelle, että mitä jos lähettäisi mulle simppoja DHL:llä työmatkan hotelliin, niin ei tulisi taukoja yrittämiseen. Siinä olisi voinut olla kuljetusliikkeen pojat ihmeissään! :)

Verikokeen tulokset tuli ja kilpirauhasarvot oli normaalit. Jostain nettikeskusteluista luin, että kilpirauhasarvon olisi hyvä olla alle kaksi, kun yrittää raskautua - silloin ainakaan kilpirauhanen ei ole harittamassa vastaan. Mulla se arvo oli 1,3. Myöskin muut arvot näytti hyviltä (ainakin suhteessa viitearvoihin), joten ei pitäisi olla huolta niidenkään osalta. Nyt on siis yksi mahdollinen syy poissa laskuista.

Jos raskautuminen on tapahtunut, niin silloin voisi viikonloppuna tulla jotain oireita. Näin ainakin viime kuussa kävi kun tuli sellainen superhyperoirepuuska. Töissä pitää edelleen kovaa kiirettä, joten oletettavaa on että tämä ja ensi viikko menee aika vauhdikkaasti eikä ehdi liikaa miettiä kaikenlaisia oireita (vähän on kuitenkin pakko). ;)
 
Jouduin kauan etsiä tätä pinoo, kun oli jo kolmannelle sivulle hävinnyt ;) Missäs kaikki ootte?

Opaalilla taitaa olla jännät päivät käsillä? Hyvältä kuulosti nuo arvot. Taidan mennä kanssa mittauttaa uudestaan, kun olen lukenut, että E vitamiini auttaisi kilpirauhas arvoissa ja niitä olen popsinut jo usean kuukauden ajan.

Mites Lumikeiju jaksailee, kuinka leikkaus meni?

Itsellä tässä kp 24 kait... Mitään tuntemuksia ei ole. Kaikki normaalia. En kyllä nyt ole keskittynytkään niitten bongailuun. Sen verran tää mieli ja kroppa stressitilassa näitten YTeitten takia. Nyt on sitten palkallista irtisanomislomaa vuoden loppuun ja siitä sitten toivottavasti uusia haasteita tai vain haaveita. Nyt ehkä toivonkin, etten olisi raskaana, kun tuota alkoholia on mennyt ihan mukavasti viime aikoina. Mitään kaatokännejä en nyt ole vetänyt, mutta kuitenkin entisten työkavereiden kanssa usein tilannepurkua iltamyöhään lasillisten ääressä. Vaikka sanotaan, ettei sillä välttämättä ole näin aikasessa mitään vaikutusta, niin en halua ottaa sitä riskiä.

Villapeikolle huuurjasti onnea :heart:

Hyvää alkanutta työviikkoa ihannaisille!
 
Maanantai 28.9.2009



Nasu76....................kp48/21-26.........yk3.................esikoinen
Heksu76 31v...........kp37/24................................esikoinen
Lumikeiju 34v..........kp32/28-32...........yk18.....................esikoinen
Opaali78 31v...........kp27/28-29........yk6..........................esikoinen
Lilja76..........................kp24/?.............yk8....................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Karo-lina 34v...........kp?/?



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08
Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08
Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08
Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika
Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09
lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen
Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09
Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen
Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen
Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen
Toukokuun 2009 plussat
merilintu.................n.3v.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v........yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki........n. 1 v 10 kk.............esikoinen
Elokuun 2009 plussat
Pähkynä.................yk1.....................esikoinen
Syyskuun 2009 plussat
Monkey75..............yk 2.....................esikoinen
Villapeikko..............yk5......................esikoinen
 
Täällä ollaan! :) Olen käynyt päivittäin tsekkaamassa onko kirjoituksia tullut, mutta en ole jaksanut itselleni kirjoitella. Vaikka sitäkin harrastin jossain vaiheessa. ;)

Tsemppiä Lilja töiden kanssa. Kuulostaa hyvältä, että saat loppuvuoden miettiä mistä haasteet löytyy. Eiköhän silloin ole jo työmarkkinoillakin helpompaa, niin löydät jonkun uuden paikan ja uudet haasteet! Eikä tuosta alkoholista kannata olla huolissaan - muutama lasillinen kun voi vaan helpottaa stressiä ja auttaa tässä vauvailussa.

Täällä tosiaan on jännät paikat, vaikka en itse ole ehtinyt juuri asiaa miettiä. Nyt kun päivitin tuon listan, niin huomasin, että mullahan on jo kp27. Mä kun ajattelin, että nyt oltaisiin vasta kahdenkymmenen päivän tienoilla. Mitään tuntemuksia ei oikeastaan ole. Vähän alavatsassa jomottaa, mutta sehän varmaan vaan tietää sitä, että menkat alkaa kohta. Peittoja tuli heiluteltua kyllä oviksen aikaan, mutta ei yhtä tiheästi kuin aikaisempina kiertoina. Eipä siis kauheesti toiveita tässä kierrossa.

Meillä on sitten reilun viikon päästä aika yksityiselle lapsettomuuslääkärille. Käydään läpi perustutkimukset ja katsotaan sitten mitä tehdään. Tarkoitus on tosiaan selvittää, että ei ole mitään selkeitä esteitä lapsensaannille. Saas nähdä miten käy.

Sisko on miehensä kanssa käynyt useamman vuoden lapsettomuushoidoissa eikä tulosta ole ainakaan vielä tullut. Senkin takia haluan käydä tarkistuttamassa, että meille ei tarvitsisi lasta odotella ihan pisimmän mahdollisen kaavan mukaan. On nimittäin aika rankkaa tuo hoidoissa olo ainakin heille ihan jo sivuvaikutusten takia.

Lumikeiju! Kirjoittelehan kuulumisiasi kun jakselet!

Ja Karo-lina, kerro mihin päädyitte lasten hankinnan aikataulun suhteen!

Over and out. 24 alkaa. :)
 
Jaahas. Kellosta pystyttiin tänään tarkistamaan, että on kp 29 ja menkat alkoi. Myös lämmöt oli laskenut tähän aamuun puoli astetta. Koska viime kierto meni kolmella päivällä pitkäksi, niin nyt uskallan todellakin olettaa, että silloin oli hedelmöitys tapahtunut kun oli kaikkia oireitakin. Eli ainakin jollain tavalla elimistö on hengissä.

Nyt myös vahvistui se oletus, että mun luteaalivaihe on lyhyt - todennäköisesti 9 päivää. Eli oletettavaa on, että tuolta lääkäriltä saa jonkinlaisen reseptin, että tuota saadaan vähän pidemmäksi.

Nyt sitten kärvistellään tädin kanssa muutamia päiviä. Täytyy yrittää tarjota sille niin huonoa palvelua että ei tulisi enää vähään aikaan käymään.
 
Viikon sisään kolme raskausuutista kaveripiiristä. Aargh! Tosi ihanaa siis, mutta ei helpota tätä omaa pähkimistä ollenkaan. Olin jo henkisesti päättänyt, että vuoden vaihteeseen vielä odottelen ennen yrkkäilyä, mutta ei millään malttais.

Lilja mä niin tiedän miltä susta tuntuu. Sain kanssa 3 kuukauden palkallisen loman. Ekan kuukauden makasin laakereillani ja nautin elämästä. Sitten tuli stressi, että mitä jos uutta duunia ei löydykään. Aloin hakemaan hulluna töitä ja itse asiassa tää nykyinen homma löytyi tosi nopeasti. Jälkikäteen ajatelleen olisi pitänyt nauttia koko pitkä loma ennen duunin aloittamista, mutta joku kumma paniikki siinä iski, että heti menin töihin kun niitä tarjottiin. No jäipä hyvät rahat säästöön :D
 
Opaalille ja Liljalle kiitos ajatuksistanne!!! :heart: :heart:

Leikkaus meni hyvin, ja multa poistettiin iso neskekysta oikean munatorven kupeesta. Valitettavasti oikea munatorvikin meni siinä samalla, mutta mikä onnellista: kohtu ja vasen munatorvi säästyivät, eli minulla on edelleen teoreettinen mahdollisuus tulla raskaaksi :heart: :heart: :heart: :heart: Nyt pitää vaan toipua leikkauksesta ja sitten peittoja heiluttelemaan. Täytyy sanoa, että henkisesti olen aika väsynyt, mutta eihän tuo ihme ole. Ei nämä ole ihan läpihuutojuttuja tämmöisten leikkausten läpikäymiset. Psyyke tulee aina perässä, kroppa toipuu nopeammin.

Oikein hyvää ja ihanaa ja hedelmällistä syksyn jatkoa kaikille!!!! :heart:

t. Lumikeiju
 
Ihanaa Lumikeiju, että kaikki on nyt kunnossa! Palauttele rauhassa kehoasi ja rentouta mieltäsi. Miten kauan palautuminen kestää (fyysisesti) tuollaisesta leikkauksesta?

Ja Liljalle: Ihan pöljää! Eiköhän me tässä vähitellen voitas kans raskautua.

Karo-lina: Noi raskausuutiset on aina hankalia. Toisaalta on iloinen, mutta ainakin sen jälkeen kun on yritystä ollut takana vähän aikaa, niin aina se kateus nostaa päätään. Itsellä on nyt tosi 3 tosi hyvää ystävää raskaana ja heillä lasketut ajat kuukauden kahden kuukauden sisällä toisistaan. Inhottaa, kun on ajatellut kun aloitettiin yrittäminen suunnilleen samoihin aikoihin, että tuli jo mietittyä, että olisi kiva olla heidän kanssaa mammalomalla samaan aikaan ainakin osa aikaa. No, nyt näyttää siltä, että he ovat jo takaisin töissä, ennen kuin meikäläinen pääsee mammailemaan.

(.) Tänään oli eka käynti lapsettomuuslääkärillä (yksityinen). Lääkäri oli ihan ok - ainakin tehokkaasti aloitettiin tutkiminen. Sekä minä että mies ultrattiin. Mulla kaikki näytti ihan ok:lta (kohtu ja munasarjat) ja niin miehelläkin (kivekset). Mies saa viedä joskus tän kierron aikana vielä pikkuvintiöt tutkimuksiin, niin voidaan pitää loppupalaveri sitten kierron lopussa.

Ultraäänessa munasolu oli 6-7 milliä (täyskasvuisena 2 cm) ja se antaa lääkärin mukaan ymmärtää, että ovulaatio ei ole ihan mun oppikirjamaisen 28 päivän kierron keskellä.

No, vajaan viikon päästä menen uudelleen ultraan ja silloin katsotaan miltä munasarjoissa näyttää. Onko munasolu jo valikoitunut ja onko ovulaatiokin jo mahdollisesti tapahtunut. Oma ennustus on edelleen, että aika ovulaatiosta kierron alkuun on liian lyhyt. Katsotaan mitä tutkimustulokset sanoo. No, nyt saadaan ainakin tutkittua, että ei ole mitään helposti löydettävää ongelmaa. Odottavalla kannalla siis ollaan...

Olen lähdössä la - ti reissuun ilman miestä ja toisaalta toivonkin, että ovulaatio ei osu tuolle välille. Muutenhan tää kierto menee ihan hukkaan!

Mutta nyt miestä viihdyttämään! :D
 
Lumikeijulle iso :hug: Psyyke tulee perässä ja tieto sekä lisää tuskaa ja helpottaa epätietoisuutta. Kimuranttia. Mutta todella positiivisia uutisia. Yksi toimiva riittää. Itsekin menen puolivaloilla ja olen niin kiitollinen, ettei oma nestekysta aiheuttanut vasemman munasarjan tai torven toimintaa, kun oikeassa on tätä endoa ja tuuba tukossa. Aina kun vihlaisee, niin ajattelen, että oiskos ovulaatiokipuja tai sitten pelkään uutta kystaa. Oletko ajatellut jo hedelmöityshoitoja? Itse odotan vuoden loppuun.

Kiertopäiväni taitaa nyt olla 16 ja mieheni on kipeä, eikä touhuista ole oikein tullut mitään. Todella turhauttavaa. Ei auta, kuin katsoa taas eteenpäin syksyyn. Miltäs on Opaalilla näyttänyt tilanne lääkärin silmin?
 

Yhteistyössä