**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.3**

Viisaammat voi korjata jos olen selittänyt väärin, mutta mun käsityksen mukaan dpo tarkoittaa päiviä ovulaation jälkeen, dpo 1 on ensimmäinen oviksen jälkeinen päivä jne.

Samalla toivotan uudet tervetulleeksi :flower:

Omassa navassa mennään dpo 5 ja kovasti mahaa on kipristänyt. Jospa ne kipristykset tarkoittaisikin raskautta. Se nähdään seuraavan parin viikon aikana.

Aurinkoista ja lämmintä viikonloppua toivotellen miinamaria
 
Nyt olis 8 työpäivän putki ohi ja saisi vapaata viettää pari päivää.
Täällä on ainakin kesäinen ilta ja mieli korkealla...
Vauvakuume vaan kasvaa koko ajan! Hyvä niin!
Kaverille laitoin viestiä....hänellä laskettu aika ensi viikolla....Vielä ei merkkejä synnytyksestä!
Kiitos Hannele kun listasit! Ja kiitti muillekin tervetulotoivotuksista.
Tässä vaan odotellaan tätiä ensi viikolla ja sitten ei tarvisi tätsyn tullakaan B)
Jos oikein hyvin kävisi, että ekasta tärppäisi, mutta taitaa olla toiveajattelua
Mutta tosiaan seuraavasta kierrosta alkaa sitten tositoimet vihdoinkin.
Onneksi mieskin on innolla mukana...
Mukavaa viikonloppua jokaiselle!!!!!
Oli hyvä tuo lyhennelinkki....kiitos! Paljon selvensi aloittelijaa!!!!
 
Tervetuloa Tuizu ja Heksu minunkin puolestani!
Mitään asiaa mulla ei tänään ole, kunhan täällä palloilen. Ainiin, mitenköhän kävi Tuizulle jännäyksen kanssa... ja ketkäs kaikki muut tällä hetkellä piinaavatkaan? Kaikille piinailijoille PALJON PLUSSAPUHUREITA!

 
Annie 76
Hei ja tervetuloa mukaan minunkin puolestani, kiva huomata miten monta meitä on samassa pisteessä! =) Yhdessä jännäily on mukavaa!

Omalla kohdalla se flunssa ei sitten todellakaan ollut mikään raskaudenoire, kp 32 tulivat ne ei toivotut kuukautiset. Eli taas takasin lähtöruutuun. Torstai-aamuna iski sen sorttinen masennus, että itku pääsi kun huomasin, että ei vieläkään tärpännyt... :'(

Mutta kyllä tämä taas tästä iloksi muuttuu, pakkohan se on jossain vaiheessa osua! Ainakin uskon niin.
Sitä tosin ihmettelin, että nyt menkat olleet tasan kaksi päivää, ja vuoto oikeestaan kokonaan loppunut?? koskaan aiemmin ei mulla ole ollut näin lyhyttä vuotoa, en huomannut tässä kierrossa mitään ovu-oireitakaan, voikohan lyhyt vuotokin johtua sitten siitä, ettei mitään ovulaatiota edes ollut?? :/
 
No niin tultiin telttailemasta tänään, joka oli muuten tosi kivaa sateella :LOL:
Ei ole vieläkään täti tullut!!!!Koskaan ei ole mennyt yli kp24!no nyt on 25...eli ei nyt hirveesti innostuta, mutta hitto vie kun jännittää!!!Tosiaan telttailemassa ystäväporukan kanssa ja mieheni oli ostanut mulle siideriä, mutta ei uponnut!!!????Ja mä en haistele yleensä lasiin.....muutenkin sellanen äklö olo oli eilisellä retkellä.Rinnat ja nännit ovat kipiät ja vatsaa vihloo välillä pirusti...Mutta hitsi mä tiiän että ne on menkat jotka sieltä on tulossa...mää käyn ilmottelemassa kui käy!
 
Tässä vaan päivä kerrallaan sinnitellään ja ensi viikon lopulla tätia odottelen kyläileen!!!
Tietysti nyt myöhästelee, kun on muuten ollut niin säännöllinen vierailu B)
Mutta kyllä kai tuo aika kuluu....Sitten alkaakin jännä kesä, että tärppääkö???
Mä tosiaan aiemmin aattelin että jokohan kaikki mun ikäiset omaa ison lapsilauman....mutta onhan meitä tosiaan vielä ekakertalaisiakin =)
Mulla vaan ystävillä on jo monilla kouluikäisiäkin lapsia, niin välillä sellainen joukkoon kuulumaton olo, onko tuttua muille?
Mutta pidetään toiveet korkealla ja jännätään yhdessä!!!
Mukavaa lauantaita kaikille tasapuolisesti!!!!!
Tuizu: Onpa jännää!!!!!!!!!!!!! Toivottavasti on muuta kuin menkoista johtuvaa tuo kipu!!!!
Sullakin on sitten lyhyt kierto, niinkuin mullakin :)
Saapahan useamman mahdollisuuden vuodessa yrittää....vaikkakin tähän asti oon aatellut että taasko täti vierailee, mutta nyt se on positiivista ettei tarvitse niin kauan odottaa....<br><br>
 
Tervetuloa, Heksu, myös minunkin puolesta! Kiva saada tänne uutta porukkaa!

Annie, :hug:

Tuizu, sullahan on jännät paikat! Täällä ollaan kyllä peukut pystyssä! Kauanko te olette muuten yrittäneet?

Täällä meneillään kp 9 ja Puregonin piikityksiä vajaa viikko takana. Maanantain pitäisi taas mennä ultraan katsastamaan, paljonko muniksia olisi kehittynyt ja jatketaanko piikitystä vielä. Kivaa, kun ovulaation pitäisi sitten kaiken tämän jälkeen tulla normaalissa ajassa, eikä ties milloin...

Hauskaa viikonlopun jatkoa Merille, Hannelelle, Kirsille ja muille!
 
No ei me olla kun helmikuusta asti, että en kyllä elättele turhia toiveita...ja mä oon kans pihalla että onko mulla ovista, kun en ainakaan tunne mitään, jos ei nyt tärppi oo käyny, niin ajattelin sit sitäkin kokeilla. Olen ajatellut että ei turhia jännittelyjä vauvan suhteen, tulee kun on tullakseen, mutta se olisi kiva tietää että ovuloinko, tai millon kun on niin lyhyt kierto. Ja kun ne menkat on niin niukat, että voiko munasolu kiinnittyä tms.
Mulla ei ole hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen, eli n. 1/2v sitten ollut kp25. joko on ollu 23 tai 24, mutta jos se nyt vähitellen alkaa pitenemään...
Huomenna kyllä teen testin, jos ei ole yön aikana alkanu!!
 
Voihan... sanonko mitä!!!!Mä olen taukki laskenut väärin :headwall: :headwall: Mulla on ihme merkintöjä kalenterissa. Olen kyllä laskenut tuhnupäivästä alkaen(kp26/24), mutta sitten mulla on joku muu merkintä, että ne olisi alkanut myöhemmin, taisin merkata siihen kunnon vuotopäivän. Eli jos se lasketaan kunnon vuotopäivästä, täti tulee tänään tai huomenna....niin ja tein testin aamulla, negahan se, sen jälkeen menin vasta kattelemaan mun merkintöjä. Mulla on niin oudot menkat että voi tsiisus....miten tässä voi edes tulla raskaaksi!!!Ja kaiken lisäksi laskin ovispäivän väärin, eli se siitä sitten!
Lasketteko tuhrupäivän(jos sillai alkaa) vai kunnon vuotopäivän 1kp? Mitä mieltä siitäkin olette jos vaan 1-2 päivää tulee kunnon vuotoa, voikohan sitä tulla edes raskaaksi? Kai täs lekuriin pitää mennä...
 
Tuizu: häntä pystyyn!!!! Milloin oot jättänyt pillerit pois? Vai onko sulla ollut pillerit? Voi mennä kauan ennen kuin hormonitoiminta tasaantuu...
Mua kans jännittää vähän, kun on aika lyhyt kierto, mutta kyllä mulla on joskus maha hiukka kipeä kun alkaa muistelee kierron puolivälissä, mutta ei kyllä paljoa kipua, mutta jospa ovulaatio tapahtuu...
En aio heti ens kuussa ovista testailla....luulen että mulle tulisi vaan liikaa stressiä, mutta sitten kyllä testaan jos puoli vuotta menee eikä tärppää...
Pitää vaan tarkkailla kierron puoliväliä, jos huomaisi oviksen...
Mies vaan muisti että oon valittanut mahaa menkkojen välilläkin ainakin joskus...itse en ole niin tarkkaan ennen aatellut asiaa....paitsi viime aikoina...
Toivon että oma hormonipuoli ois jo ok....syksyllä oon jättänyt pillerit pois.
Mutta ens viikolla tosiaan tätiä oottelen jos menee niinkuin pitäisi.
Huh...mä oon ollut talkoissa synttäreitä laittamassa keittiöllä....ja illalla pitäisi vielä tennistä pelata.
Mutta onpahan muut kuin vauvaasiat välillä mielessä
Onnea peliin jokaiselle palstailijalle!!!!! B)
 
Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille! Täällä menossa kp 16 mutta ovistikut näyttävät vain haaleahkoa haamua, eilen ja tänään näkynyt haamu ja sitä ennen ei mitään. Jospa se huomenna vahvistuisi... Tai sitten en vaan ole onnistunut testaamaan juuri lh-piikin aikaan, ja oikea aika meni jo. Tänään ehdittiin onneksi sentään pitkästä aikaa yhdessä peiton alle, eli jotain saumaa saattaa olla jos se ovis nyt on vasta tuloillaan. Tsemppiä erityisesti kaikille joilla on kohta testailun aika =)
 
Lyhyessä kierrossa on se etu, että on useammin vuodessa ovulaatio. Kunhan vaan kaikki on hyvin -- ovuloi ja aika on riittävä ovulaation ja kuukautisten välillä (vähintään 10pv). Kannattaa varmaan tosiaan alussa olla liikaa stressaamatta ja unohtaa tikuttelut ja lämpöjen mittailut -- ja pöllytellä peittoja joka toinen päivä. Mulla tikuttelu astui kehiin viime kierrossa ja lämpöjen mittailut tässä kierrossa. Ovulaationi on myöhemmin kuin laskurit osoittivat -- siinä mielessä olen ihan kiitollinen, että tikuttelin. Kamalan yrittämisrupeaman jälkeen aina väsähdimme ja peittojen pöllyttely jäi useaksi päiväksi. Eli kai ne hedelmällisimmät päivät sitten... Nyt epäilen, että mulla ovulaation ja kuukautisten välillä ei olisi riittävästi aikaa... Täti ei tosin ole vielä tullut kylään, mutta odottelisin vierailua huomenna (ovis oli oletetusti viime lauantaina). Kuukautiskipuja on kyllä ollut jo viime viikon loppupuolelta asti, joten sieltä ne pian saapuvat... Eivät voisi olla mitään raskausoireita, sillä alkio ei olisi siinä vaiheessa ehtinyt kiinnittyä, kun kuukautiskipuja jo tuli.

En muista kumpi siitä tuhruttelusta kysyi, Heksu ja Tuizu. Yleisesti ottaen se kierron laskeminen kai aloitetaan siitä, kun on ensimmäinen kunnon vuotopäivä.
 
Hannele, minäkään en saanut viime kierrossakaan kontrolliviivan vahvuisia testiviivoja - jotenkin suhtaudun kuitenkin aika luottavaisesti tuohon ovulaatiooni, koska sain kuitenkin selvät "haamut" kahtena päivänä pari viikkoa ennen tädin tuloa. Jospa meillä olisi vain niin lyhyt lh-piikki, että se jää helposti havaitsematta? Toivotaan parasta!
 
Hei oviksen metsästäjät :) Ajattelin kysäistä onko teistä kukaan kokeillut sitä Clearbluen digitaalista testiä? Mulle jäi siitä tosi hyvä fiilis, kun ovis löytyi todella helposti ja yksiselitteisesti. Ehkä mulla sitten on aika säännöllinen kierto kuitenkin, koska bongaus onnistui ihan ohjeiden mukaan. Vehje+testitikut on aika kalliita, yhden testikerran hinnaksi taisi tulla jopa viitisen euroa, mutta mulle ainakin oli joka sentin arvoinen. Toisella testauskierrolla nimittäin sitten jo tärppäsi! Mulla ne seitsemän testitikkua riitti kahteen kiertoon, eli kolme testausta per kierto. Yksi tikku jäi yli ja sen käytinkin sitten huvikseni raskaustestinä, ja toimi myös siinä tarkoituksessa :) Suosittelen siis kokeilemaan, jos on epäselvyyksiä haamuviivojen kanssa!
 

Heippa teille kaikille!

Oma napa:kp8/28 ja tänään ei tullut edes haaleaa viivaa ovistikkuun :'(
Mulla on apteekin omia ovistestejä oviksen tikutteluun ollut ja ne on kyllä mulla näyttäneet ihan hyvin oviksen.
Lämpöjä en ole mittaillut ollenkaan oviksen aikana,että olen vaan ovista tikuttanut viime syksystä asti,mutta aina on täti tullut kylään.

Miten teillä muilla on mennyt?

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille!
 
Banstku
Moikka,

Tervetuloa, Heksu!

Nyt kun sanot, Emma, niin minulla oli tammikuussa Clear Bluen ovistestit ja silloin sain selvän plussan. Itseasiassa se onkin ainoa selkeä ovisplussa jota olen saanut näiden muutamien tikutelukuukausien aikana. Eli testit vaihtooon! Kalliita on kyllä, mutta tjos niillä saa mielenrauhan, niin maksakoon!

Mites Tuizulle kävi??

Mukavaa viikkoa kaikille,
Bantsku

P.s tajusin just, etten edes tiedä mikä KP on menossa......taitaa olla eka kerta vuoteen, kun näin käy. Enkä nyt laskekaan. Taitaa olla turhaa tässä kierrossa jännäille kuitenkin. Mutta muilla olen hengessä mukana!
 
Juu menkathan ne sitten tänään alkoivat :( , mutta tosiaan olin laskenut väärin, eli sitten pitää paikkansa jos lasketaan kunnon vuotopäivästä, niin tänään olisikin pitänyt alkaa, oma moka :headwall: mutta nyt ei alkanut tuhrulla vaan kunnon vuodolla, ei jää ainakaan epäselväksi kp, eli uutta yritystä nyt sitten vaan kehiin, niin ja ajattelin ekaa keraa tikutella!
Toivotaan että joku toisi hyviä uutisia!! =)
 
Voi harmi Tuizu. :hug: Kiva kuitenkin, että tunnut olevan ihan positiivisella mielellä.
Ei kun uutta yritystä vaan. Voi kuulostaa tylsältä jos kuume on kova, mutta sanonpa silti: teillä on vielä niin vähän yritystä takana, että minkäänlaiseen stressiin ei ole aihetta. Onhan se tosiaan kiva, että systeemi toimii. Se vasta tylsää on, jos menkkoja ei tule (vaikka ei ole raskaanakaan).

Mukavaa maanantaita kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä