3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Mä en ala... :notworthy: Hain sitten digitestin ja uuden tavistestin. Koko yön ja aamupäivän pidätellystä näytteestä tuli tavalliseen testiin vaan superhailu haamu ja digitesti näytti pitkän miettimisen jälkeen 1-2 vkoa vaikka pitäis olla jo kolkuttelemassa 3:a... Hain sitten toisesta apteekista kaks testiä perjantain merkkiä mutta pitää odottaa että voi testata uudelleen...
 
Siitähän on joku tutkimus jossain englanninkielisellä sivulla, et suurin osa raskaana olevista ei saanu vahvinta tulosta aamupissasta, ku yöllä ei eritykään niitä hormoneja niin paljon ku aivot nukkuu. Anteeks että tää kuulostaa näin epämääräiseltä, mut sinuna testasin vielä illemmalla muutaman tunnin pidätetystä!
http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/pregnancy-tests-urine-sample.php ton löysin nopeella googletuksella, on ehkä joku parempikin olemassa? Sulla varmaan löytyy hyvin kielipäätä!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille mukavista tervetulotoivotuksista! Olen lukenut tämän ketjun melkein alusta loppuun ja elänyt virtuaalisesti mukana onnissa ja epäonnissa :)

Tikutin tänään aamulla ensimmäisen vilkkuhymiön ovistestillä ja laitettiin saman tien talletusta pankkiin :D Muutenkin tosiaan koko kierto vedetty joka toinen päivä ja joskus joka päivä -rytmissä :D Ei haluta nyt jättää mitään sattuman varaan, kun tuota ikääkin löytyy.

Viime kesänä kävin lääkärillä tutkimassa tilanteen tätä yritystä ennakoiden, koska kierrot oli mitä sattuu. Silloin lääkäri sanoi että ihan normaalilta näyttää, paitsi pitää lihoa muutama kilo, koska alipainoa luontaisesti. Sain terolut-kuurin varmuuden vuoksi, mutta en ole vielä alkanut syödä sitä, koska kierto tasaantui syksyn mittaan itsestään kesän sekoiluista.

@atvk87 Meillä oli useita eri ehkäisykeinoja, vaihtelevasti käytettiin keskeytettyä, varmoja päiviä, kondomia, kerran taisi mennä varmuuden vuoksi jälkiehkäisypillerikin. Söin joskus nuorempana pillereitä, mutta jätin ne jo aikoja sitten pois, koska luin niiden vaikuttavan hedelmällisyyteen enkä muutenkaan viihtynyt hormonien vaikutuksen alaisena. Kiertoni on ollut keskimäärin sellaista 28 päivän luokkaa, viime kierto, eli eka puolivakava yrityskierto ilman ovulaatiotestausta oli sitten tavallista huomattavasti pidempi, kenties jännitys tai stressi pidensi sitä. Luulin jo olevani raskaana, se varmaan pidensi kierron ennennäkemättömäksi 32 päiväksi.

@Genmaicha Onneksi olkoon! Mahtava uutinen! Tsemppiä paljon!

Mukavaa ja iloista päivää kaikille. Täällä missä minä olen, paistaa aurinko ja on tosi nätti ilma muutenkin. Pitää mennä ulkoilemaan tänään illalla.
 
Viimeksi muokattu:
Voi @atvk87 tosi kurja uutinen :(! Totta kai kuulut tänne siinä missä me muutkin!

Hoitoihinhan mekin joudutaan, kunhan tästä tämänhetkisestä päästään yli. Se päätettiin jo itse asiassa yritystauon alkaessa, että jos ei tauon jälkeen tärppää niin suunnataan klinikalle.
 
Kyllä täällä on kaikilla yhtäläinen oikeus olla ja keskustella!

Voimia paljon @Lallastiina ! Olen seurannut kirjoituksiasi täällä ja soisin todellakin jo sinulle hyviä uutisia. Sinulla on puolellasi upea voittaja- ja tekijänaisen asenteesi, jolla olet mennyt vastoinkäymisistä aina eteenpäin :)

Myös sinulle @atvk87 toivon positiivista mieltä ja periksiantamattomuutta, tapahtumista huolimatta :)

Itselläni täällä Clearbluen digitesti vilkutti nyt toista päivää hymynaamaa, eli pitäisi olla "korkean hedelmällisyyden päivä". Ilmeisesti 10-20 prossaa panevista naisista tulee tällaisena päivänä raskaaksi. Nyt on sitten jo toisena perättäisenä päivänä talleteltu, koska eilen oli samanmoinen.

Minulla on teini-iästä asti ollut kalpea aavistus, etten koskaan tule raskaaksi. Kannan tuota huolta yhä mukanani. Mutta ennen tätä nykyistä elämäntilannettani en ole koskaan katsonut todellisia korttejani, ja kokeillut, tulisinko sittenkin.
Nyt sitten katsellaan huolella :) Aion yrittää kaikkeni.

Tulee mitä tulee, siitä mennään eteenpäin. Olen mielestäni valmistautunut kaikkiin mahdollisiin skenaarioihin.

Mukavaa ja toiveikasta päivää kaikille. Lohdullista taittaa virtuaalisesti matkaa kanssanne.
 
@Genmaicha Onnea! :)

@kissaliikeri Tervetuloa mukaan!

@Lallastiina Voi ei, niin kurjaa, jos menikin kesken! :( Voimia!

@Abby87 Hyvä kuulla, että sperma on kunnossa!

@atvk87 Tottakai kuulut tänne, eihän tämä ole mikään luomuketju! Ihan vaan +30v ensimmäistä lasta yrittävät :) Olitko hiljattain lääkärissä käymässä ja selvisi, että tarvittaisiin IVF vai mitä tarkoitit edellisellä kommentillasi? Voimia sullekin!
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
Ei hitto @Lallastiina :( Olisin niin toivonut teille kestävää plussaa. Voimia!

@atvk87 todellakin kuulut tänne! Jos/kun jaksat ja tuntuu siltä, kerro lisää, oletteko saaneet jotain uutta tietoa?

Ihana kuulla @Abby87 että teille tuli positiivisia uutisia.

Mulla on aika kovia menkkamaisia alavatsakipuja koko ajan ja oon tietty ihan hermorauniona ja käyn 15 minuutin välein vessassa tarkistamassa, alkoiko vuoto. Huh huh, en muista milloin viimeksi olisi ollut tällainen jännitys päällä.
 
Joo, oltiin tänään lapsettomuuspolin ensikäynnillä ja mulle sanottiin puhelimessa, että tehdään aukiolotutkimus. Paikan päällä lääkäri sanoi, ettei sille olekaan tarvetta, koska siittiöissä on niin paljon sanomista, että me mennään suoraan ivf:ään, jolloin ei ole väliä, onko mulla endoa, tuubat auki tai edes ovulaatiota. Mies-parka joutuu kaikenmaailman verikokeisiin ja testeihin, joita ei edes voi ottaa samalla kertaa, vaan eri päivinä ja eri kellonaikoina.
Tän kuun lopussa meille soitetaan ivf-suunnittelukäynnin ajankohta ja jos kromosomeissa ei ole vikaa, niin sit aloitetaan seuraavaan tai sitä seuraavaan kiertoon ivf.
Harmittaa se yksityisen gynen sanominen spermasta, että on hiukan alentunut, mutta voidaan silti onnistua luomuna. Todellisuus oli ihan muuta, ei varmaan osannut lukea tuloksia.
 
Joo, oltiin tänään lapsettomuuspolin ensikäynnillä ja mulle sanottiin puhelimessa, että tehdään aukiolotutkimus. Paikan päällä lääkäri sanoi, ettei sille olekaan tarvetta, koska siittiöissä on niin paljon sanomista, että me mennään suoraan ivf:ään, jolloin ei ole väliä, onko mulla endoa, tuubat auki tai edes ovulaatiota. Mies-parka joutuu kaikenmaailman verikokeisiin ja testeihin, joita ei edes voi ottaa samalla kertaa, vaan eri päivinä ja eri kellonaikoina.
Tän kuun lopussa meille soitetaan ivf-suunnittelukäynnin ajankohta ja jos kromosomeissa ei ole vikaa, niin sit aloitetaan seuraavaan tai sitä seuraavaan kiertoon ivf.
Harmittaa se yksityisen gynen sanominen spermasta, että on hiukan alentunut, mutta voidaan silti onnistua luomuna. Todellisuus oli ihan muuta, ei varmaan osannut lukea tuloksia.
Voi ei @atvk87, olen pahoillani että teille tuli huonoja uutisia :( Tosi karua, että gyne oli antanut liian ruusuisen kuvan tilanteesta, voin vaan kuvitella, mikä järkytys tuon lapsettomuuspolin lääkärin viesti oli sen aiemman gynekäynnin jälkeen. Varmasti kova paikka sun miehelle myös. Toivottavasti teillä nyt etenis noi tutkimukset mahdollisimman hyvin ja joutuisasti!
 
Hei taustalta...
Atvk87...hmm. olemme samassa tilanteessa. Me odotetaan miehen labravastauksia. Ja kyllä hän ne antoi samana päivänä mut aamulla piti käydä. Odotetaan kromosomi vastauksia 5-8 viikkoa. Sitten minä menen aukiolotutkimukseen ja samalla käynnillä kuulemme mihin hoitoihin etenemme vai etenemmekö. Jos kromosomeissa häikkää homma jäänee tähän.yksityisen lääkärin mukaan ainoa vaihtoehto oli icsi mut toinen lääkäri vihjasi inssien mahdollisuutta koska näyte oli nyt vähän parempi.me olemme yhdessä päättäneet ettemme etene lahjasoluhoitoihin. Rankkaa tämä on ollut etenkin nyt viimeiset puoli vuotta.
Tuohon joka päivä/jokatoinen päivä lakanoiden heilutteluun...alussa jaksoi nykyään ei. Kahden ja puolen vuoden jälkeen ei jaksa. eikä ole edes hyötyä.

Lallastiina. Olen erittäin pahoillani. voimia.
 
@Abby87, joo no ainoa kerta kun hormonit testattiin sattui olemaan just se kierto, jossa sain sitten ekan plussani, ja silloin progesteroniarvo oli hyvinkin koholla (siitä sainkin ajatuksen testata). Muuten olen useammassa yrityskierrossa ottanut progesteronia "varmuuden vuoksi" tiputtelun takia, kun gyne sanoi ettei siitä haittaakaan ole - tosin vain yhden kapselin iltaisin suun kautta. Joka tapauksessa tuo eka raskaus oli tuulimuna joka piti keskeyttää, kun ei mennyt itsestään kesken, eli siihen ei progesteronit liittyneet. Tämän eilisen keskenmenon syistä ei tietenkään ole tietoa...
 
@Kicumisu kiitos kokemuksien jakamisesta! Meille lääkäri lupasi kromosomitestien tulokset kuukaudessa. Se on tietty vähän joustava käsite.
Toivottavasti pääset aukkariin ja siitä sitten jatkoon, on se sitten kumpi hoitomuoto tahansa. Tai joutumistahan se on, mutta uskon, että olette valmiita siihen tuon pitkän ajan jälkeen.
Ymmärrän hyvin, ettei lahjasoluhoito kiinnosta. Uskon, ettei mekään siihen lähdettäisi, jos niikseen.
Mies kävi aamulabrassa yhtenä päivänä ja toisena aamupäivälabrassa, prolaktiiniarvo otetaan klo 10 jälkeen, näin lääkäri ilmoitti. En edes muista mitä kaikkia kokeita hänelle määrättiin, mutta ainakin se kromosomi, testot, tuo prolaktiini ja jotain muutakin vielä. Kaikki muut vastaukset tulee nopeasti, paitsi se kromosomi. Spermaa vielä ensi viikolla, kun sitä ei saa viedä milloin vain ja tän viikon ajat oli täynnä.
Edit. kävin googlella terveyskirjastosta kopsaamassa noi kokeet:
"Verikokeita tehdään, jos siemennestenäyte on vahvasti poikkeava. Aivolisäkehormoni FSH:n pitoisuus määritetään, jos siemennesteestä ei löydy siittiöitä tai niitä on huomattavan vähän. Suurentunut FSH-arvo viittaa kivesperäiseen vaurioon. Verinäytteestä tehdään myös kromosomimääritys ja Y-kromosomin ns. mikrodeleetiotutkimus. Joissakin tilanteissa määritetään muita hormonitutkimuksia, kuten testosteroni, aivolisäkehormoni LH, maitohormoni (prolaktiini) ja kilpirauhastutkimukset."

Tsemppiä jatkoon teille!
 
Voimia paljon @atvk87 ja @Lallastiina. Kohtuutonta kärsimystä ja vastoinkäymistä molemmilla. Toivotan teille apua modernista lääketieteestä, johon itsellä vahva luotto.

Minulla on meneillään kp 19 ja CB digiovulaatiotesti vilkuttaa edelleen hymynaamaa eli korkean hedelmällisyyden aikaa, nyt jo 7. päivää vilkutusta, käytännössä siis estrogeenitaso koholla, mutta LH-huippua ei vielä ole tullut. CB:n käyttöohjeen mukaan 66 prosenttia naisista saa vilkkunaamaa 0-4 pv ja 25 prosenttia 5-9 päivää ennen maksimaalisen hedelmällisyyden osoittavaa staattista hymynaamaa.

Minä kiertopäivinä te muut olette saaneet ovulaation esiin? Väsyttävää, mutta samalla mielenkiintoista kyttäillä sitä. Olemme yhä jaksaneet paneloida joka toinen päivä. Olen myös teidän ja muiden kokemusten takia päättänyt, että menen ja pistän ukon lääkäriin jo todella hyvissä ajoin. Kiitos kun jaatte kokemuksianne täällä, ne ovat tärkeitä.
 
Mulla on ollut ovulaatioplussa kp 14-16, mutta nyt tästä kierroste ei ole vielä. Digitaalisia ensimmäistä kertaa kokeilen Kp16 menossa. Mietin olenko jotain tehnyt väärin vai mikäs nyt mättää. Liuskoilla ollut aina selvä kehitys viivoissa.
 
Atvk87 kiitos stempeistä. Kyllä tää pikkuhiljaa tästä. Päivä kerrallaan. noi mitä labroja otetaan ja mitä tutkimuksia tehdään riippuu mihin arvoihin siemennesteen vastaukset sijoittuu. Meillä mies on jo antanut kaksi näytettä.Otettiin testo,lh, kromosomit ja joku jota en muista. Ei prolaktiinia. Voimia ja stemppiä jatkoon. Kärsimys on koetuksella aikaa kuluu mukavasti. Mut on tutkittu yksityisellä viie syksynä kaikki labrat jne. Oli ok. aukkari jätettiin tarkoituksella julkiselle.
Ovulaatio plussan minä olen saanut kierron päivinä 10-12. Kiertoni on 24-26 päivää. Ja teen liuskatestejä. Turhaan tällähetkellä kulutan rahaa kalliimpiin,koska tämä pn vain kierron seuraamista. Luomun mahdollisuus on lähes nolla meillä.
Lallastiinalle voimia jatkoon.
Vetäydyn taas taustalle, palaan kertomaan kuulumisia kun niitä on. nyt keskityn tulevaan muuttoon ja sitä kautta maiseman vaihtoon.
 

Yhteistyössä