3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Hei taustalta...
Meillä lähti lähete viikko sitten naikkarille. Edessä on ICSI. Luomuna raskaaksi tulemisen mahdollisuus on erittäin epätodennäköistä lähes mahdotonta. hyvin stressi taso laski.
Vika on meillä miehessä. pikkukavereita on alle rajojen ja suoraan eteenpäin liikkuvia on 0%. Minusta ei löytynyt näissä alku tutkimuksissa mitään vikaa. Mistä sitä tosin tietää...
Suosittelen kaikille tutkimuksiin menoa. Olisi pitänyt itsekin hakeutua jo hieman aiemmin. No tosin jonkun mielestä kaksi vuotta voi olla lyhyt aika.
Mä nykyään keskustelen lähinnä Facebookissa suljetussa lapsettomuus ryhmässä.
Tsemppiä kaikille..
 
  • Tykkää
Reactions: Genmaicha ja atvk87
1.11.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

histamiinihepo....30v.......kp 61/30-40..........yk 3...........luomu
Tilliina..................29v......kp 47/30..............yk 3............luomu
nenni26...............30v......3/29-34................yk 3...........luomu
Genmaicha..........34v......kp 31/27.............yk 3............luomu
Lallastiina............36v......kp 16/28?........yk 6 (tm jälk.)...luget
Abby87...............30v.......kp 10/25...............yk 5..........luomu
Atvk87................30v.......kp 9/?..................yk4............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, hill4, _kiki_, Ihanapa


Plussanneet 2016 ja plussauspäivät:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13.............10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12.............14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8...........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk5...............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7..............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk3..............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk6.............11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2.............18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10.............1.8. luomu
Suziella...............35v........yk1...............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9................1.9. lz+b+pr+t
Vesinokkaeläin....31v........yk2..............10.9. luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Hei
Mulle vois päivittää että kp 3/29-34... yk 3... luomu

Menkat tosiaan alkoi maanantaina, ja vaikka kuinka olin varma ettei tärppiä tullut tässä kierrossa niin pettynyt olo siltikin.
Taidan vielä ens kierron mennä ilman ovis tikkuja ja sen jälkeen katsoa että otetaanko ne käyttöön :rolleyes:
Taas voi muutaman viikon hengähtää, keskittyä liikuntaan ja yhdet pikku joulutkin ois tiedossa :)
 
Täällä kp27, menkat pitäisi alkaa viimeistään ens tiistaina. Tässä kierrossa ei kyllä kauheasti jaksettu tehdä mitään asian edistämiseksi. Liian pitkiä työpäiviä molemmilla ja väsymys. Aina sitä tärppiä silti toivoo. Kierron viimeiset päivät on kyllä ehdottomasti pisimmät. Kokoajan ravaa vessassa ja ajatukset alkaa kääntyä helposti siihen plussan mahdollisuuteen.
 
kp 13/25 tänään. Selviä ovistuntemuksia ei ole ollut, mutta yritetty loppu viikko ahkerasti talletella, kun laskennallisesti pitäs nyt viikon vaihteessa olla. Olo alkaa olla jo vähän kärsimätön tämän projektin suhteen
Välillä miettii onko paha ihminen, kun kirpasi aika kovastikin kuulla kaverin raskaudesta. Ei ole mitään järkeä olla kateellinen, mutta vähän se nostaa päätään kun ystävä vieressä kertoo miten pitää hetki miettiä mitä tekee ,kun ei ole suunniteltu.
 
@Abby87 Sanoisin, että aika luonnollista. Minulla on kaveri raskaana myös puolivahingossa. Alkuun olin kade. Nyt lähinnä ärsyttää, kun hän puhuu vain raskaudestaan. Eihän siinä sinänsä mitään, mutta se tyyli: "odotahan kun olet raskaana, niin kyllä sinäkin kärsit suonikohjuista, oksentamisesta ja peräpukamista. Ne nyt vaan kuuluu tähän".
 
Mäkin oon hetkittäin tosi katkera ja kateellinen esim. mun yhdelle työkaverille joka on tällähetkellä raskaana. Hän ei tiedä meidän yrityksestä eikä keskenmenosta ja tuntuu tosi pahalta puhua mitään raskauteen liittyvää. Etenkin kun voitaisiin olla suunnilleen samoilla viikoilla. Koitan välillä vaan ajatella että heillä on yritys kestänyt tosi kauan, ja vihdoinkin tärpännyt että pitää olla onnellinen heidän puolestaan. Minkä omille ajatuksilleen voi ja toisaalta pakko nämäkin tunteet on käydä läpi. :(
 
Juu, tästä asiasta on varmaankin tosi luonnollista tuntea kateutta, kun pitäisi olla ihan Itsestäänselvyys kaikille. (Jep jep)
En osaa olla kateellinen toisten omaisuudesta tai työpaikoista, mutta tämä on asia, mihin myös mulla pitäisi olla oikeus, eikä sit kuitenkaan ole?
Katkeruus nostaa helposti päätään.
Onneksi täällä on tätä vertaistukea!
Tsemppiä kohtalotovereille! <3
 
Moikka!
Saako liittyä porukkaan?

Olen 34 vuotias ja ensimmäistä lasta haaveillaan. Oon ollut tuolla himotestaajien palstalla. Mua ei vielä kannata listalle laittaa. Taustailen tässä vielä vähän aikaa.

Mulla sellainen tilanne että on tullut varmaan monta kemiallista raskautta nyt lähiaikoina. Vähän aika sit mies ei halunnutkaan lasta.

Mut nyt lähiaikoina oon vähän levittänyt vauvakuumetta miehellenikin. :) Oon laittanut kauniita raskausmaha kuvia hänelle kännykkään ja vastasyntyneistä kuvia ja äitiyspakkauksesta yms. :) on tepsinyt.

Viime kemiallinen oli nyt tänään alko menkat ja haaleita viivoja tuli testeihin. Näytin niitä testikuvia miehelle. Jossa oli haaleita testiviivoja. Ja kun kerroin miehelle et nyt alko menkat mies sano et hän oli jo varautunut vauvan tuloon. Ja miettinyt jo vauvan vaatteita. Vähän aijoissa miettinyt vauvan vaatteita. :) Mun viime kierrot on ollut 29 päivää yks venähti 33 päiväseks ja tämä venähti 35 päiväseks kierroksi. Ja monesta kierrosta on tullut haaleita viivoja.

Mulla on ollut yksi raskaus joka meni kesken viikolla 12.

Ajattelin yrittää päästä munanjohdin aukiolo tutkimukseen. Luulisin että siitä olisi mulle hyötyä. Sen jälkeen aloitetaan kunnolla vauvan yritys. Sen takia vaan taustailisin.

Anteeksi kun tuli pitkä viesti. Luen teidän viestejä niin tiedän vähän ketä teitä on ja millainen tilanne.

Aurinkoista päivää Teille kaikille.
 
Täällä eletään jo aikaa kp 11 ja yk 4, vaikka en tiedä pitäiskö mut suosiolla siirtää taustailijoihin. Ehkä vielä toistaiseksi pysyn listoilla. Mulla oli gynekäynti viime viikon tiistaina ja oli kyllä niin masentava käynti että huh huh :(

Gyne totesi ultralla polykystiset munasarjat molemmin puolin, ja mulla olevien muiden oireiden perusteella epäili, että hormonitoiminta on kokonaisvaltaisesti aika sekaisin. Laittoi lähetteen verikokeisiin, joilla tutkitaan tarkemmin.

Ja kierron lyheneminen johtuu kuulemma siitä, että en ovuloi ollenkaan. Viimeisin kierto oli vain 24 päivää. :( Mulla ei siis taida olla tällä hetkellä mitään toivoa raskautumisesta.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille, en nyt osaa kirjoitella muuta kun oon vielä jotenkin järkyttynyt näistä uutisista mitä sain. Olin aavistellut että kaikki ei ole OK ja mulla on ollut esim. kilpirauhasen kanssa ongelmia jo aiemminkin, mutta jotenkin silti olin toivonut että raskautuminen olisi silti mahdollista. Vähän aikaa pitää sulatella, ja tietty sitten kun saan lisätietoa verikokeista ym. niin on helpompi miettiä, miten tästä jatketaan eteenpäin.
 
Tervetuloa mukaan @Minni-83!
Toivottavasti aukiolotutkimuksesta olis hyötyä, useinhan on. Täällä onkin aika hiljaista, niin hyvä saada lisää porukkaa.

Täällä eletään jo aikaa kp 11 ja yk 4, vaikka en tiedä pitäiskö mut suosiolla siirtää taustailijoihin. Ehkä vielä toistaiseksi pysyn listoilla. Mulla oli gynekäynti viime viikon tiistaina ja oli kyllä niin masentava käynti että huh huh :(

Gyne totesi ultralla polykystiset munasarjat molemmin puolin, ja mulla olevien muiden oireiden perusteella epäili, että hormonitoiminta on kokonaisvaltaisesti aika sekaisin. Laittoi lähetteen verikokeisiin, joilla tutkitaan tarkemmin.

Ja kierron lyheneminen johtuu kuulemma siitä, että en ovuloi ollenkaan. Viimeisin kierto oli vain 24 päivää. :( Mulla ei siis taida olla tällä hetkellä mitään toivoa raskautumisesta.

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille, en nyt osaa kirjoitella muuta kun oon vielä jotenkin järkyttynyt näistä uutisista mitä sain. Olin aavistellut että kaikki ei ole OK ja mulla on ollut esim. kilpirauhasen kanssa ongelmia jo aiemminkin, mutta jotenkin silti olin toivonut että raskautuminen olisi silti mahdollista. Vähän aikaa pitää sulatella, ja tietty sitten kun saan lisätietoa verikokeista ym. niin on helpompi miettiä, miten tästä jatketaan eteenpäin.
Voi apua! Onneksi tohon on mahdollista kuitenkin vaikuttaa. Hyvä, että menit tutkimuksiin.
Mulla kans tän viikon to gyne ja jännittää tuleeko samantyylinen tuomio.
 
Tervetuloa mukaan @Minni-83 :)

Ymmärrän @Genmaicha sun fiilikset, oma järkytys oli aikoinaan aikamoinen kun tajusin että mulla on pcos. Sulla kuitenkin ilmeisesti tuo "lievempi" versio eli pco. Mä oon yrittänyt ajatella niin että tosi moni polykystiset munasarjat omaava on kuitenkin raskautunut, ja jos vika on ainoastaan se ettei ovuloi- niin siihen on sentään suht hyvät lääkkeet. Se helpottaa mua toisinaan. :cautious: Toivottavasti sä saat mahdollisimman hyvän avun...itsekin hakeudun varmasti joskus eteenpäin ellei tää tästä itsekseen starttaa.
 
8.11.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Tilliina..................29v......kp 54/30..............yk 3............luomu
Lallastiina............36v......kp 23/28?........yk 6 (tm jälk.)...luget
Abby87...............30v.......kp 17/25...............yk 5..........luomu
Atvk87................30v.......kp 16/?..................yk4............luomu
Genmaicha..........34v......kp 14/27.............yk 4............luomu
nenni26...............30v......kp 10/29-34.........yk 3...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, hill4, _kiki_, Ihanapa, histamiinihepo


Plussanneet 2016 ja plussauspäivät:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13.............10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12.............14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8...........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk5...............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7..............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk3..............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk6.............11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2.............18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10.............1.8. luomu
Suziella...............35v........yk1...............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9................1.9. lz+b+pr+t
Vesinokkaeläin....31v........yk2..............10.9. luomu

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Tervetuloa vaan joukkoon @Minni-83 !

@Genmaicha Pahoittelut diagnoosista, toisaalta hyvähän se on tietää, missä ongelma voi olla, varsinkin jos siihen on olemassa hoitokeinoja. Tsemppiä (y)! Samaten @atvk87 gynekäynnille!

Täällä ei mitään uutta, kierron loppumista odotellessa... Ihan mielenkiintoista nyt katsoa, tuleeko tiputtelua kun en käytä progesteronia. Tää kierto on tosiaan pidetty kokonaan taukoa yrittämisestä. Ens kierrossa sitten tjottaillaan.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Jees, olin siis gynellä tänään, eikä näkynyt johtofollikkelia, mikä joko kielii siitä, ettei ovulaatiota ole tai että se olisi jo ollut. Sanoi, että kierto vielä hakee omaa rytmiään ja että ei ole vielä huolestuttavaa.
Mutta löytönä ultrassa kysta toisesta munasarjasta, sekä ohut kohdun limakalvo. Kysyi onko mulla kivuliaat kuukautiset tai endoa lähisuvussa. Ei ole kumpaakaan, eli voiko endon laittaa jäihin toistaiseksi? Toivottavasti!
Laittoi lähetteen keskussairaalan naistentaudeille jatkotutkimuksiin ja verikoelähetteen, sekä varmuuden vuoksi miehelle spermanäytteeseen lähetteen (eivät ota keskussairaalassa vastaan, jollei näytettä ole).

Eli vinkkinä, jos epäilyksiä ovulaation suhteen, niin ehdottomasti ennen ovulaation ajankohtaa sinne gynelle. Toisaalta mistäpä sitä sitten tietääkään. Heh.
Käski myös lopettaa tikuttelun ja ostaa kierron tasaannuttua apteekista digitaalisia testejä.
En sit valitettavasti saanut vielä mitään lääkkeitä ovista varten, se on sitten seuraava askel. Toki, ajoissahan tässä ollaan liikkeellä, mutta selvispähän syy kipukohtauksiin ja paineen tunteeseen!

Muoks: Niin ja käynti ultrauksineen maksoi Mehiläisessä 187e, josta sai 24e kelakorvausta.

Muoks2: nii ja verikokeista katotaan kilpparia ja prolaktiinia. Huh
 
Viimeksi muokattu:
Jees, olin siis gynellä tänään, eikä näkynyt johtofollikkelia, mikä joko kielii siitä, ettei ovulaatiota ole tai että se olisi jo ollut. Sanoi, että kierto vielä hakee omaa rytmiään ja että ei ole vielä huolestuttavaa.
Mutta löytönä ultrassa kysta toisesta munasarjasta, sekä ohut kohdun limakalvo. Kysyi onko mulla kivuliaat kuukautiset tai endoa lähisuvussa. Ei ole kumpaakaan, eli endon ehkä toistaiseksi voi laittaa jäihin, onneksi!
Laittoi lähetteen keskussairaalan naistentaudeille jatkotutkimuksiin ja verikoelähetteen, sekä varmuuden vuoksi miehelle spermanäytteeseen lähetteen (eivät ota keskussairaalassa vastaan, jollei näytettä ole).

Eli vinkkinä, jos epäilyksiä ovulaation suhteen, niin ehdottomasti ennen ovulaation ajankohtaa sinne gynelle. Toisaalta mistäpä sitä sitten tietääkään. Heh.
Käski myös lopettaa tikuttelun ja ostaa kierron tasaannuttua apteekista digitaalisia testejä.
En sit valitettavasti saanut vielä mitään lääkkeitä ovista varten, se on sitten seuraava askel. Toki, ajoissahan tässä ollaan liikkeellä, mutta selvispähän syy kipukohtauksiin ja paineen tunteeseen!

Muoks: Niin ja käynti ultrauksineen maksoi Mehiläisessä 187e, josta sai 24e kelakorvausta.
@atvk87 onpas tutun kuuloinen tarina! Sillä erotuksella et mulle annettiin endo-diagnoosi suoriltaan, vaikkei suvusta sitä löydy. Mut hyvä ku sait asioita nyt eteenpäin ja tutkimuslähetteitä! Toivottavasti asiat pian selviää. Plussatuulia sinne! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Hyvät ystävät! Vihdoin pääsen virallisesti ilmoittautumaan mukaan, kun miehellekin iski vauvakuume! Parin vahingon jälkeen mies huomasi, että oli toivonut raskautta. Tässä kierrossa sitten virallinen esimmäinen yritys, johon saatettiin herätä liian myöhään. Kiertoappin mukaan siis juuri ovulaatiopäivänä heiluteltiin peittoja kaksi kertaa. Itsellä kuitenkin pelko, että ovulaatio olisi saattanut mennä silloin jo ohi. Noh, katsotaan. Ensi kierrossa yritysmahdollisuutta ei tod näk ole, kun joudutaan olemaan erossa... Jänniä aikoja! Nyt (oletetusti) 5dpo ja rinnat kipeät, lämmöt koholla, poskia kuumottaa ja runsasta valkkaria.

Naturamama...32v....kp21/29....yk1....luomu
 
Tuli illalla kauhea itkukohtaus, kun lueskelin noita endon oireita ja niistä menee niin moni nappiin. Oon ennen ajatellut sitä vain jotenkin kuukautisiin ja alavatsakipuihin liittyvänä. Mulla on niin epämääräisiä diagnooseja monesta jutusta, kun olen ollut kipeä selästä ja nivusista tai suolistosta, mutta yhtäkkiä noi kaikki sopis endoon ja multa on aina kysytty kivuliaita kuukautisia tai epäsäännöllistä kiertoa, mutta kun ei oo ollut kumpaakaan ja tokaa ei ehkäisyn kanssa ainakaan.
Aloin miettimään tarkemmin, että miks se gyne lähettäisi mut eteenpäin, jos ei jotain epäilisi ja kun mulla on jo autoimmuunisairaus ja jos saan vielä endodiagnoosin, niin onko mulla edes oikeutta enää haluta jälkikasvua?
Aika syvissä vesissä pyöritään näissä ajatuksissa.
Sit taas toisessa ääripäässä mietin, et jos tästä kierrosta olisikin tärpännyt, että koska vois testata testaamisen ilosta ennen kuin menkat alkaa, mutta kun en tiedä millon ne alkais. On tää mieli kyllä hullu ja vielä kun omien ajatusten kanssa oleminen on melko ahdistavaa tällä hetkellä.
Täälläkin on aika hiljaista nykyään.
Mitä @Lallastiina sulle kuuluu? Meinaatko testata?
 
@atvk87 En osaa oikein muuta kommentoida, kuin että paljon voimia. Jotenkin toivoisin ettet luovuttaisi, vaikka ymmärrän täysin että nyt on paljon ajatuksia ja tunteita joita käydä läpi. Mun mielestä tässä ketjussa on jotenkin tosi aitoa ja sympaattista porukkaa, jolle toivoisi onnistumisia. Itsekkin vähän suhteessa kirjoitellut, mutta oon seuraillut ketjua jo viime tammikuusta.

Oma tilanne on tälläinen :
20171112_083935.jpg

Tosi ristiriitaiset fiilikset. Viimeksi plussan saatua hypin suunnilleen kattoon ja sitten tipuinkin kovaa ja korkealta. Mun kroppaa on mahdoton näköjään ymmärtää. On myös aika hämmentävää että plussa tuli tikkuun, sen jälkeen kun käytiin Rodoksella luostarissa jossa on Neitsyt Marian ikoni. Kansanperinteen mukaan ikonia pidetään ihmeitä tekevänä ja sen uskotaan auttavan lapsettomuuteen.

Poistun siis taas (kerran) takavasemmalle ja tälläkertaa toivon että pienellä ois paremmat tarrasukat matkassa. :rolleyes:
 

Yhteistyössä